Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
je jedno či koleno alebo bez. Hlavne nedávaj hlavu a telo do protismeru. Veľa ľudí to robí, lebo to zvyšuje náklon. Ale k plynulému prejazdu to je len horšie. tj. keď ideš dolava dávaj telo a hlavu dolava, keď doprava tak doprava. Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky)Dôvod úpravy: dodatok Upravené 1 krát. Naposledy upravil bolvua (05.06.2015 14:27) |
Okruh, na to je free day na okruhu, nič lepšie nie je, tam nie je strom, ani auto čo pôjde oproti, zábradlie domu. Je zbytočné to skúšať na ceste. |
Preco by to mal byt podla teba zlozvyk? Ked ti to je prirodzene je to podla mna len dobre, len to neprehnat lebo suchat koleno o zem bez sliderov ...... zalezi aj od motorky na com jazdis, niekto nevysada vobec, kolena drzi pri motore.... X krat to bolo spominane tu aj vsade inde: pozri si Twist of the wrist je to tam velmi dobre vysvetlené, znázornené..... |
Zdravim som zaciatocnik a v zatackach to zatial moc neprehanam... len sa chcem opytat ked uz som v dakom naklone pride mi prirodzenejsie vystrcit koleno citim ze ze sa mi da lepsie naklonit ako ked to koleno mam tesne pri motorke .... je to prirodzene alebo je to zlozvyk ? .... oblecenie mam bez sliderov zatial by mi aj tak boli asi len na okrasu ... |
motoexcite |
Keith Code - Bible of cornering II, Upravené 5 krát. Naposledy upravil pibroch (06.12.2009 22:03) |
ja pridavam plynule uz pred zakrutou, a ak sa mi zda ze "nevykrivam" tak len potlacim riaditko trochu od seba ( to do ktorej strany idem) ale plyn trosku uberem aj ked to dostanem na neutralnu hodnutu uz je to moc. |
ad1 ...na nasich cestach zabudni na pozeranie sa daleko do zakruty, lebo jednoducho nebudes stihat obchadzat jamy a strk |
grey : ta kniha co spominas je tu : rapidshare.com/files/271808355/Sport.Riding.Techniques.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (04.12.2009 16:06) |
Ked sa novinar kedysi davno pytal Nori Hagu ze ako je mozne mat tak rychle prejazdy zatackou,povedal ze to je jednoduche. |
Myslím že super téma, len tu chýba krížik na vymazanie daktorých príspevkov.... ja sa tiež prvý krát chystám klopiť, tak na začiatok mi stačí uplne najjenoduchšie vysvetlenie Dík |
Mlhos viem co myslis su useky kde po riednom dazdy su taketo mlacky |
Kniha: Sport Riding Techniques, Nick Ienatsch |
no vobec to nemusi byt pieskova duna ale iba beton usypany z mixu a kaluza vody pripadne oleja |
Mlhos ked ma nieco take stretne na slovensku tak prestavam okamzite s chlastom |
samozrejme mlhoš pieskova duna a polmetrova voda sa bežne nachadza na vypadovke s BA , počuvaj to sa robíš alebo maš fakt pod čapicov riedko |
a co ked ta stretne toto |
podla mna striedat techniku cislo 3 a 5 a setko je v poriadku. Uz len sa to naucit. Ucia take veci aj na tom novom cvicisku na pezinskej babe? |
Tu je preklad od MOLTOM daný do obrázku od KRALIKa: Upravené 2 krát. Naposledy upravil antoni (30.08.2009 22:05) |
jasne naco su nam tie masiny ked maju stat v garazi co ich mame kazdy den lestit a utierat prach to nebavi nikoho a kazdy sa vozi podla svojich moznosti a vie si to uzit ci uz ide na okruh alebo na ceste samozrejme s rozumom |
Riderr6 v poho ja som na okruhu bol preto pisem z vlastnej skusenosti ze okruh je okruh, no nemam nato tam chodit pre mna je 100eur na riadnych 5-6 vyjazdov s partou a na sturec chodim malo raz za cas. A za jeden krat som nespoznal svoje hranice na okruhu a viem ze okruh sa neda porovnat s nicim to je nam tu dufam jasne no co mam 2mesiace trcat doma,setrit a cumet na masinu a potom sa ist na 4x25min previest? To nenaberiem skoro ziadne skusenosti. |
Je mi úplne jedno kto a kde skúša resp. sa účí klopiť. Kto ľutuje 100€ investíciu za to aby sa aspoň 1 mohol povoziť na uzavretom okruhu a spoznal svoje hranice a tiež svojho stroja tomu nemám čo doporučiť. Ani taká jazda s inštruktorom nie je zadarmo, a vôbec sa nekoná na miestach ako baba či šturec. |
[ |
pozrite si na you tube supermoto kto sa tak nauci jazdit zvladne kazdu zatacku to coho sa najviac bojite je smyk tak sa ho naucte ovladat na niektorych videach prechadaju zatacku kontrolovanym smykom aj na ss |
...co sa tyka tych obrazkov,tak si vsimnite uhol naklonu-najmensi je na obr.c.3 a 5(co by teda mali byt najbezpecnejsie polohy),v ostatnych pripadoch je uhol naklonu nad 50 stupnov(co je uz hodne vysoka hodnota).Pozrite si 2.obrazok:55 stupnov-cisty extrem(to snad uz aj sucha kapotazou o asfalt,na mojej moto by som mal uz davno urvaty vyfuk...) |
Ano suhlasim okruh je okruh |
riderr6:zabudol som sa ta opytat aj na dopravu ako chodite ale uz si mi to objasnil takze tiez myslim ze tato moznost dopravy je najlepsia |
chalani ked sa vratime k tomuto obrazku img299.imageshack.us/img299/6281/72713127.jpg |
Tak na tom videu čo som hodil je to z roku 2007, vtedy sme chodili na okruh na motorkách odjazdili sme si deň,alebo 1/2 dňa a šli sme domov. Po niekoľkých stresových situáciách (cesta tam a späť) som sa rozhodol že moto budem brať na vozíku alebo v dodávke. Je to istejšie a má to aj tú výhodu ak náhodou to položíš a moto bude nepojazdné tak máš sa ako dostať domov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil riderr6 (30.08.2009 13:19) |
riderr6:myslim ze co sa tyka financnej polozky to nie je podstatne kazdy si radsej priplati aby si bezpecne zajazdil na okruhu len ako hovorim nie kazdy ma tu moznost,ak mas nejake rady ako sa tam dostat ked nie je partia supni ich sem |
jasne že v partii je to sranda, ale keď treba volať záchranku tam už všetká sranda končí. |
Preklad: |
riderr6:tak ked je partia nie je o com okruh je najlepsi,ale co ked partia nie je a predsa len viacerym je vzdy veselsie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil panteri (30.08.2009 12:51) |
Riderr6 presne tak, ked sa clovek chce vyblbnut tak na okruh. Vsimnite si tu chybu co urobil motorkar na konci, pred 6 minutou, takato chyba by v premavke mohla znamenat jeho smrt. |
noooo, nemyslim že miesta baba a šturec sú nejvhodnejšie miesta na učenie klopiť. Zubatá si tam príde zakaždým pre mýtne tak nedávajte jej príležitosť. |
blazen054 urcite to preloz bud tak dobry, aj mna by zaujimalo co tam sa pise. Je to velmi zaujimave |
noveL: o to mi ide,nepotrebujem aby to vyzeralo super najfrajerskejsie,ale aby to bolo rychle a pri tom bezpecne |
Este otazka. nikdy som na motorke neklopil na koleno, ale ak som na kolene, neznamena to ze aj mam mensi rozhlad do predu tym ze sedim nizsie? Neje lepsie neklopit na kolienko aby som mal lepsi rozhlad a pripadne videl na ceste dieru, strk, ci hovno co zanechala kravicka ktora isla po ceste? Upravené 1 krát. Naposledy upravil noveL84 (30.08.2009 12:09) |
Raz som cital clanok o dodrziavani bodu X v zakrutach, tzn ze idem tak rychlo aby som v casti zakruty kde este vidim dokazal zabrzdit na nulu bezpecne keby nahodou tam nieco stalo alebo na ceste prekazalo. A musim potvrdit ze to plati. Myslim ze prv si treba osvojit tuto techniku a potom sa ucit naklapat a vysadat na kolienko. Lebo ked to prepisknes na aute alebo na motorke a jednoducho do tej zakruty vletis ako blazon, ani s autom ti nepomoze ked slapnes na brzdu lebo ta v tom lepsom pripade vynesie do zvodidiel a v tom horsom pripade do protismeru. |
v tejto diskusii bolo skusenych dost si myslim co by sa nato podujali samozrejme vklude |
len na to treba aj niekoho skuseneho,zas ale nie sebevraha lietajuceho v protismere |
ja by som bol urcite za tiez by ma zaujimalo ako klopit aby to bolo co najefektivnejsie a od pondelka hlasia pekne takze niekedy ten tyzden to zbuchat by bolo idealne kym nam cas este praje |
noo inak to co navrhuje panteri nie je zly napad......podujal by sa niekto?? |
hosi a co tak dat stretko na babe alebo sturci a ti co to vedia vysvetlit teoreticky aj prakticky nam zaciatocnikom to ukazat a poucit a bola by to dobra akcoska |
cawte ked klopim a nahnem moc ze ma smykne tak hned lizem beton nie? |
nie, väčšinou by ti guma mala dať vedieť kde sú hranice drobným podkĺznutím... odporúčam skúšať na bezpečnom mieste mimo premávky |
pocujte,ak mam zahriate gumy ked postupne zvysujem klopenie a ma smykne tak urcite sa sucham,nie? |
antoni - jak vravis... :D nechcete to niekto prelozit do slovenciny?? ja to preprobim potom k obrazkom a zavesim to sem |
no tema sa tu pekne rozvinula,prave som sa vratil z Talianska a Rakuska,presiel som chutovky ako Cortina d´ Ampezzo,Grossglockner a podobne a dalo mi to neuveritelne vela...teraz mam taku doveru k tej motorke a viem,kde je hranica a kde uz staci,proste super sme sa zohrali,naozaj velmi uzitocne je pozerat co najdalej do zakruty,nie priamo pred motorku..to mi pomohlo naozaj dost....na druhej strane GG nam zahalila brutalna hmla a dazd,cize sa nedalo ist boh vie ako a mal som 3 kufre,na vrchnom este stan,spacaky,tankvak a za chrbtom sestru,takze dalsie obmedzenia no aj tak super zazitok a skusenosti.....vrelo odporucam |
Ten obrázok je fajn... |
tu mate neco... |
treba skušať, sem tam nejaký ten šanec sa ujde Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (26.08.2009 22:28) |
hmm...seci vyrobcovia odlahcuju furt supersporty uplne zbytocne.... Mikey prisiel nato ako spravne klopit |
no to mi on odporucal,aj ked ta vaha zo zadu je prenesena na central a ten je niekde inde nez nad zadnym kolesom |
ja som sa ucil ist vstope skusenejsieho jazdca..A odporucal mi zobrat nejaku batozinu do zadu,nech zatazim troska zadok,ak budem stresovat,nech ma ta zadna podrzi.. |
mlhos mozno by si sa cudoval ako rychlo sa da vyhybat prekazkam na rovine bez naklapania tela.. staci len dostatocne silno a rychlo vytocit riaditka do opacneho smeru akym chcem ist a HLAVNE pohlad smerovat mimo prekazku, t.j. tam kam chcem (musim) ist.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil sputn1cek (26.08.2009 19:03) |
pozerali ste spravy? este len skusobnu jazdu isiel spravit a uz bojuje o zivot spravna otazka by mala zniet nie ako rychlo mam prejst zakrutou ale ako zatocit na rovine v obci v 100 km rychlosti na ceste so sirkou sotva 5 metrou aby som sa vyhol autu motorka totiz dokaze ucinne zatocit iba v zatacke naklonom co sa vsak na rovine v rychlosti neda praktizovat |
Mlhos, tuto temu zalozil chlapec s otazkou, ako bezpecne a spravne prechadzat zakruty. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (25.08.2009 1:29) |
no tiež začinam a tiež na to len pomalinky prichadzam, podla mna vedieť rychlo a bezpečne prejsť zatačku je rovnake ako vedieť dobre a rychlo plavať, plavať ta nauči inštruktor a to všetko ostatne su hodiny a hodiny vo vode, asi s tou zakrutou to bude niečo podobne, a možno nie možno mi to ostrielany borci cele vyvratia , ale ja ten pocit mam že sa zlepšujem len množstvom prejdenych zakrut a najviac sa mi osvedšilo, niečo kratke že si zakruty pamatam, kde do zakrut je vidieť a je to do kopca, lebo ak ma niečo vystersuje,napr len vlnka na asvalte, nemusim na brzdu stači len plin dole a sa to spomali a ma ukludni, možno ked budem v inom leveli budem ine tvrdiť |
mne mama raz povedala: do pol zakruty uberaj, zbytok naberaj. myslela to na auto, lebo na nicom inom nevie. na moto to plati presne tak isto. jednoduchsie to neviem povedat. v tom je to genitalne! |
Aj takto sa dá. |
pozri, ja som nikdy moc nevysadal. vsetko podla mna spociva v spravnej rychlosti, akou vojdes do zakruty. da sa klopit aj ked nesedis mimo biku. mam horneta a da sa na nom krasne klopit. vela zalezi aj od pneu,ake mas obute, ake su ojazdene, aky dezen a tak... skusaj pomaly a prides na to aj sam, tak ako vela ostatnych samoukov. |
saka sranda inak ked chces radit najskor si precitaj serial poradime pomozeme od VADIMa cast 2 zistis jednu vec tu ti radia brzdit prednou a VADIM ti zakazuje pouzit prednu brzdu v zakrute tak kde je pravda? no musis si poradit iba sam vzdy a vsade nikde sa neda pred zatackou zahajit tema ako prejst a potom cakat co mi povedia miesto vypisovania hluposti si mal behat vonku na velkom parkovisku ktore su cez prazdniny vetsinou prazdne a cvicit |
Terror, JayKay : asi nie som sam co ocakava dalsie prispevky ako ste vyssie napisali. konecne niekto ku teme, a nie vadenie sa s mlhosom. Jeho pi..coviny prosim kazdy ignorujte, vdaka nemu sa zakazdym odbaca od temy, a ku koncu to nema suvislost so zadanou temou. Vdaka. |
Keď takýto tréning funguje na okruhu, prečo by nefungoval v premávke? - škola šmyku sa tiež vyučuje na uzavretom priestore. |
mlhos: toto si ty veru mal mať v profile aj s tým heslom a nie že GHOST RIDER... |
ja nepisem o okruhoch tam je to v poriadku |
technika sportoveho jazdenia na motorke |
mlhos: takže jazdy na okruhu keď ideš za inštruktorom sú podľa tvojej teórie úplne zbytočné, tak isto ako aj všetka teória ktorá bola kedy o jazde na motorke napísaná. Vzhľadom na jazdné vlastnosti, jazdecký štýl a výkon tvojej motorky si možno vystačíš s tým čo si písal (vlastný rozum a uváženie), ale existuje určitý bod, kedy sa bez trénera nedokážeš sám ďalej zlepšovať. Ak sa chce chalan zlepšovať tak si myslím, že je lepšie poradiť mu kde a ako si môže naštudovať techniku jazdy, než mu začať kázať o maximálke v zákone. |
mlhos, nehovor mi, ze porusujes dopravne predpisy ty????!!!! by si sa cudoval, kolko miesta dokazu niektori najst .... |
ja nie som prilis pomaly a 50 jazdim iba v meste zial s tymi zatackami je to tak ze mam tiez nizko stupacky pretoze to je vlastne tiez kruiser takze sa nemozem moc naklanat a tym padom nemozem ist do zatacky rychlejsie nez ma pusti konstrukcia motorky a tych kamionou a autobusou sa ja nebojim nemaju tolko miesta aby ma mohli predist ja chodim stredom az skoro v lavej kolaji to skor iba nasi motorkari ma obiehaju vlavo vpravo ako ich napadne a vobec ich nezaujima ci som ich videl v zrkadle jezko na ceste ja uhnem a on kam? do priekopy |
mlhos, zaujimava taktika, akurat na tvojom mieste by som sa bal tych ostatnych v zakrute, lebo ked si prilis pomaly, tak maju niekedy tendenciu tak predbiehat aj na miestach, kde je to takmer nemozne ... a teraz nemyslim inych motorkarov, ale auta, kamiony, autobusy .... |
na vozenie ja na zabitie sa vobec nepomyslam preto nechodim do zatacky rychlostou akou sa da prejst ale takou aby som mohol zastavit ked zbadam nieco ohrozujuce mna ja viem ze nie vzdy moze za nehodu motorkar ale pokial je to to v zatacke tak mi jeho vinu nevykecas pokial to nebolo z technickych pricin (defekt,zlomene vidly apod...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (24.08.2009 14:33) |
Mlhoš a ty maš na čo motorku....? Toto mi celkom ušlo dôvod načo maš toho YUKI-na.... |
Mlhos som rad ze si ma pochopil si prvy mam radost |
terror + nerd Upravené 1 krát. Naposledy upravil kralik (24.08.2009 9:26) |
Ja ti poradim, aby si mierne vysadol tak cca na pol zadku a mierne sa vysunut telom, v kazdom pripade sa neskusaj snazit suchnut kolenom o asfalt. Zakrutu prejdes pri tej istej rychlosti ale motorka bude menej naklopena ako bez vysadnutia (= vacsia rezerva v naklone). Pokial budes potrebovat zabrzdit, lepsie, ked budes trosku vysadnuty. Pozri si druhu foto v mojom profile, ja mam vysunute iba koleno a chlapik za mnou je takmer cely mimo motorky a porovnaj naklony. Rychlost nas oboch je takmer rovnaka. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (24.08.2009 9:06) |
Myslim si, ze prva otazka znela docela jasne ako najst idealnu stopu spolu z bezpecnostou.... Toto je dobry prispevok, len na rozdiel od ceskeho portalu, kde sa tomu venuju fakt ludia a bavia sa o tom, tak tu ako vzdy sa najde mudrulant, len preto ze nevie vytiahnut z textu klucove informacie, ale zamera sa na svoje polopravdy. Pravdu povediac toto je dovod, preco sem uz nepisu ludia ak maju nejaku otazku, alebo problem, lebo sa dockaju akurat tak negativnych reakcii od mudrulantov. Cest vynimkam... |
tigrik neafektuj mam aj kamosa ktory ma ss a jazdi ako cert ja tych co chodia na babu nepoznam isiel som tade iba raz a dufam ze naposledy a ak si si nevsimol napisal som tam nielen na motorkach a vasa chyba je v tom ze vsetko beriete osobne a vztahovacne pritom ja to pisem iba vseobecne a iba sa snazim upozornit ake vytvarate nebezpecenstvo nielen pre seba ale komu neni rady tomu neni pomoci ako hovoril uz moj dedo |
Mlhos prosim prosim zoznam ma "dobre ze nie uchom po zemi" ja ho chcem spoznat kokos ten musel byt inak dobry a teraz pod do mna som riadny kokot ale nie az taky nemam SS si kupim vsak sa chcem zabit tak na riadnej masine na SS lebo na inom sa nezabijes ani na aute pa pa rano bezim do obchodu vecer R.I.P a mozes napisat ze dalsi kokot mrtvy tak mu treba |
iste zazil som to vase jazdenie na babe jediny raz a stacilo aby ma ss zavrel o zvodidla od zadu v zatacke kde ja idem 20-30 a on 90 dobre ze nie uchom po zemi a milimetre vedla mna na kazdej motorke sa jazdi inac a staci aby si na jednu sadol debil a pruser je hotovy preto vas nemam rad lebo ma skoro zabil a nebol ani sam ani jediny je tam takych bezohladnych blcou dost a nielen na motorkach mylite si cestu zo zavodnym okruhomani jeden z vas nie je majster sveta a ani nikdy nebude a ani jeden majster sveta toto co vy nerobi na ceste ani na nej netrenuje ja sa tiez nenavazam iba konstatujem a ked ty ides zavodit do premavky na beznu cestu preco by mi malo byt luto ked sa zabijes a ked napisem to co si pisal ze neznasas tak to bude iba pravda na tom nic nezmenis |
to vyrovnavanie prednou brzdou sa da vyuzivat ked ides do zatacky mozes si na prednej brzde dovolit viac vysadnut a tahat masinu do vnutra ako bez nej a ked ju povolujes, dava ta to este dolu, si to proste davkujes, potom prejdes do plynu. |
morph: to iste som napisal, inymi slovami |
ked v zatacke zatlacis prednu brzdu, tak ona ta vyrovnava, ale ty sa nesmies dat, musis drzat masinu v naklone....DS: tak vyskusaj niekedy trosku v zakrute brzdit prednou, aspon si to skusis... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 201765 | Včera: 200178