Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte! |
nedavam medziplyn |
šetri membrány v karbecoch, teda za predpokladu že si sa nepýtal ako to má byť pri radení dole u P-V3S |
Aky medziplyn? To sa tuším používal na V3S...hh......ak plyn, tak iba po zaradení menšieho prevodového stupňa, aby sa vyrovnali otáčky a motorka netrhla toť vsio......a kludne skopem aj 5 rýchlosti dolu na jedno stlačenie...čo to vlastne riešime? |
Ja to tak robim ale nenazval by som to medziplynom .Proste ked podradujem mam taky zvyk aby som si bol isty že mi motor beži tak pri vymačknuti spojky si pridam jemne plyn a podradim |
Medzi plyn vzdy ale len kvoli zvukovej kulise.Mam rad ten zvuk |
Lubo: |
Podla mna medziplyn sa dava na motoroch kde je medzi každou rychlostou neutral. Napr.plechovka. Na motorke si myslim že to nema zmysel. |
pri vymacknuti spojky si aj ja pridam plyn, len koli zvukovemu efektu, tiez ho mam rad |
Neviem ale aj na SS,hlavne ked idu pomalšie tak počuť ako podraduju akože z medziplynom,je to aj pre to ako napisal Truhlik,je to imidžovka a ja to robim tiež a určite tomu neubližim |
To Ta v autoskole neucili ako sa radi smerom dole? |
uz ti to tu napisali jemne s plynom aby sa ti zvysili otacky,ale ak preskakujes davaj bacha aku mas rychlost ,ak zaradis velmi nizky stupen a ides rychle mozes dostat zadne kolo do smyku a chytit balanc necakany |
ked podradujem pridam plyn,a neviem ci to je vekom motorky,ale ked podradujem o viac rychlosti,tak aj rychlosti idu dost tazko zaradit,ze dost pocut aj zuby,aj hukot. aj motorka jemne pri tom brzdi.. aspon to tak bolo a je u Simaka a u MZ |
iba ked idem na neutrali z kopca a idem tam kopnut dvojku tak to trochu otocim (pustena spojka), nech maju hriadele v prevodovke priblizne rovnake otacky, inak nie.. u aut to ma trochu efekt, pri podradovani mi tam lahsie padne dvojka, ked dam medziplyn, klasicky cez neutral a pustena spojka, ale moze to byt aj dead sinchronom.. inak aky ma efekt pridanie plynu so stlacenou spojkou, podla mna ziadny, ved v tom momente je motor od prevodovky oddeleny, hm Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (08.06.2009 22:44) |
krilo skús podradiť o 2-3 stupne naraz, pri jednom stlačení spojky, bez "medziplynu" na naháči alebo na nejakom superšporte pri vyšších otáčkach... že čo to spraví |
psycho blokuje zadne kolo do šmyku ze jo? je to celkom sranda len to treba vediet a na supersporte to neni moc vhodne mam pritom pocit akokeby pri tom šmyku ma kopalo nieco dozadku pri crosse alebo endure sa ta moto sprava uplne inac dokonca celkom zabavne |
medziplyn sa dava iba a len na nesynchronizovanej prevodovke aby sa zosuladili otacky v pervodovke s otackami motora nehcapem ako chces da medziplyn ked nevyradzujes do neutralu motorka nie je auto tu je uplne ine radeni rychlosti tu je neutral iba madzi 1a 2 stupnom |
ty vole to sa tu co riesi? pan zakladatel tejto temy sa uci jazdit a takto potrebuje poradit? |
MMartin000: prečítaj si, čo ti napísal mlhoš v predposlednom príspevku .... viac k tomu nie je čo dodať.... |
Martin, ak myslis medziplyn v zmysle, ze pri podradovani chces minimalizovat to, aby si cez zadne koleso nemusel prenasat brzdnu silu, tak pri kopnuti dole pridanim plynu vies prisposobit otacky prevodovemu pomeru nizsieho stupna, cize aj pri rychlom pusteni spojky nedojde k razom. Dolezite pri prejazde, ak je dolezite, aby pneumatika nezablokovala a smerova stabilita nebola ohrozena. |
jogcar predbehol :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (09.06.2009 9:04) |
V tom, že medziplyn nefunguje na motorke pri stlačenej spojkovej páčke a je to iba pre efekt, nemáte celkom pravdu. Platí to iba pri DUCATI a iných motorkách, ktoré majú suchú spojku. Drvivá väčšina ostatných motoriek má spojku v olejovej vani a v takejto spojke sa sila stále prenáša z hnacieho na hnaný hriadeľ, resp. naopak, prostredníctvom hydrodynamického pôsobenia oleja medzi lamelami. Účinok nie je brutálny, ale nejaký tam je. Upravené 2 krát. Naposledy upravil mrmmrm (09.06.2009 9:33) |
Medziplyn z hladiska konštukcie motorky je blbosť. Druhá vec je zvýšenie otáčok motora pri neskorom prereďovaní u malých stupňov v zákrute. |
jogcar a my na motoride to voláme nie medziplyn, ale "medzibrm" |
psycho, medzibrm i medziprd, ked mas tichu prilbu medzifuk.. |
Medziplyn na moto takmer blbosť, opodstatnenie má v prípade nesynchronizovanej prevodovky tam je to nutnosť. To čo volajú niektorí medziplynom je len pridávanie plynu pri zmáčknutej spojke celkom slušne sa opotrebováva.Za výrazné zníženie životnosti spojky mi nejaké hen, hen, hen nestojí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (09.06.2009 11:22) |
majanko, princip fungovania spojky Ti je prdpokladam jasny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 11:24) |
erik, kazdy mame svoju pravdu, ale fyzika nepusti ked sa oblozenie nesucha, nevznika trenie, nevznika teplo, nevznika opotrebenie.. |
majanko originál medziplyn sa na motorke nepoužíva, to je jasné hádam každému... my sa tu bavíme o pridaní plynu pri vymačknutej spojke pri podraďovaní... keď pôjdeš palbu, a nebudeš mať antihopingovú spojku a podradíš o pár stupňov dole naraz pri podraďovaní (vysoké otáčky) tak sa ti zablokuje zadné koleso a môžeš spadnúť (v náklone určite) |
konecne realna diskusia, |
Skúste podradiť pri dobrzďovaní bez a s plynom. To cuknutie zadného kolesa hlavne pri motoroch s väčším krúťákom určite pocítite. Problém je , že ak pustíte plyn a vymáčknete spojku , tak má motor tendenciu zbehnúť na základné otáčky, potom ak by ste tam šupli o stupeň nižšiu (prípadne viac) rýchlosť motor by zabral od reťaze a prešmyknutie zadného kola by bola len otázka povrchu. S plynom sa podraďuje určite komfortnejšie a hlavne vám nežere gumy, reťaz sa nenaťahuje a antihop sa zbytočne nepredvádza. Bez ohľadu na fakt , že to pri dojazde k semafórom aj oživuje nudnú atmosféru premávky |
Martin aby som to zhrnul... pri podraďovaní nikdy nekop dolu viac stupňov naraz pri jednom stlačení spojky, rob to pekne postupne... ak nebudeš podraďovať pri vysokých otáčkach, nemusíš pri stlačení spojky pridať plyn (medzibrm), koleso sa ti nezablokuje... ak chceš podradiť pri vysokých otáčkach - medzibrm... čo sa týka tvojej otázky ohľadom zákrut - najlepšie je pred zákrutou si dobrzdiť brzdami, potom si podraď a potom to polož do zákruty Upravené 1 krát. Naposledy upravil psycho (09.06.2009 12:15) |
AMIS: Prezentoval si to dobre, podla mna. |
Ja vzdy vyuzivam plyn pri podradovani. Preto mi to tak nehadze masinu a netrapim spojku,kardan,gumu a potom vsetko dookola. V zakrute velmi malokedy kvaltujem a podradzujem,ale ak uz tak velmi opatrne. Vtedy vsak vzdy a velmi presne prisposobujem otacky motora-rychlosti a prvodovemu stupnu. Kazde nesetrne zaopchadzanie sa vzdy casom niekde odzrkadli. Upravené 1 krát. Naposledy upravil andelik80 (09.06.2009 12:47) |
Martin, neviem aky mas na oct motor, ale 300tis bez vymeny lamely, RESPECTA! Pravdepodobne robis vsetko spravne, a aj sa pohynas spravne. |
MMartin000 nauc sa jazdit s medziplynom a pochopis o com je profesionalita jazdenia!!! ...hm podla teba jazdia profesionalny jazdci s medziplynom?To co je za zader? Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (09.06.2009 13:11) |
MMartin000: Pri podradení dám medziplyn len vtedy, keď potrebujem rýchlo nabrať rýchlosť, aby som nestratil otáčky.Inak je medziplyn len psychoefekt. |
Majlou pri radeni hore pod plnym plynom dojde k vysadeniu zapalovania alebo vstrekovania alebo oboch, pri radeni dole pridanie plynu a nasledne zopnutie spojky riadi elektronika. |
medziplyn sa daval niekedy z dvoch dovodov Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 13:22) |
|
ak myslis medziplyn v zmysle, ze pri podradovani chces minimalizovat to, aby si cez zadne koleso nemusel prenasat brzdnu silu Upravené 2 krát. Naposledy upravil mlhos (09.06.2009 13:59) |
to je fajn, ze rozumies prevodovke, jedna sa cisto len o prechod, t.j. od vymacknutia spojky, preradenia stupna, a opatovneho pustenia. Upravené 2 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 14:03) |
neradim dole o 2-3 stupne ale po1 pretoze ja tak spomalujem rychlost pustim plyn a motor automaticky brzdi nie?ked klesne takmer na volnobeh preradim pomaly pustam spojku a bez plynu brzdi dalej plynulo a este sa mi nestalo aby mi koleso preklzlo ja sa obavam ze vas je dost co ani neviete poriadne jazdit aj ked netvrdim ze ja by som bol najlepsi tiez obcas nieco skonim ale ja si to priznam a snazim sa z toho poucit ved jazdit neznamena rezat zatacky po uchu a ohrozovat vsetko okolo seba Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (09.06.2009 14:06) |
Ano, ale system pospneho prichadzania spojky nie je na 100% spolahlivy, preto sa pouziva antihoping, aby to kolo sa tocilo a nie stalo |
mlhos nečítaš poriadne... keď sa podraduje vo vysokých otáčkach, tam hrozí prekĺznutie... neplatí to pri čoproch a podobných ťažkých mašinách... |
Čo zase riešite? |
aha tak teraz som to pochopil idem na supersporte plny plyn 12000 otacok vidim zatacka tak ho jebnem o dva stupne dole ten motor by potreboval roztocit ason na 25000 ale to nedokaze tak potom zmyka koleso |
mlhos nie tak úplne, ale skoro keď ideš na 12 tisíc otáčok, a keď podradíš dajme tomu o jeden stupeň, tak sa otáčky dostanú na 14 tisíc (maximum 15 tisíc), a to už sa zadné koleso začne blokovať (bez pridania plynu a bez antihopingovej spojky)... na rovinke sa to dá ustáť, ale v náklone už ťažko... |
mlhos: Každý stupeň točí len na maximum otáčok motora.Rozdiel je len v rýchlosti , ktorú pri nich motorka dosahuje.Ten medzi plyn je o tom, aby ti neklesli otáčky počas podraďovania.Ale inak máš pravdu. |
Smerova stabilita zacina byt ohrozena pri sklze nejak tusim 12% a viac, dolezite, ze ak ten motor roztacas, ma niekolkonasobne vacsi brzdny ucinok ako ked uz brzdi, teda palivo ssa nevstrekuje. Prechod je naj problem |
ja nemam supersport tak neviem ked na nom pustim plyn tak motor nebrzdi ? to ma volnobezku ako wartburg alebo nejake ventili co vypustaju kompresiu??ja ked pustim naraz plyn tak ma hodi dopredu ja aj uberat musim plynulo lebo si obucham hlavu o riditka |
jogcar:"dolezite, ze ak ten motor roztacas, ma niekolkonasobne vacsi brzdny ucinok ako ked uz brzdi, teda palivo ssa nevstrekuje. "Tak toto som nepochopil. |
sorry, robim 5 veci naraz. |
teraz to uz v telke nedavaju ale ja som vzdy rad pozeral plochu drahu tam bolo to podklznutie vidiet najlepsie len oni neradili to malo iba 1 rychlostny stupena ziadny medziplyn a jazdu po uchu na ladovej drahe by im mohol zavidiet nejeden pretekar na babe |
nechapem to, ako vidim vela ludi nejazdila na vojne na uvaze alebo nerobila vodicak na liazke a tym padom nemaju ani sajnu co je to medziplyn, a podla nich pri vymacknutej spojke ak pridaju daju medziplyn - to je ten medzibrm ako som sa docital. no nic ako vidim stara skola bola na nieco dobra a kopu mladych motorkarov nemaju ani sajnu co je to nesynchronizovana prevodovka. . zase za par rokov nik nebude vediet co je to klasicke H |
mňa to tiež predtým zaujímalo..takže v pohode otázka |
Devildriver: kazdy pochopí a mlhos to spravne napisal ze medzi 5 a 4 , 4 a 3 atd. jednoducho nikdy nedas na motorke medziplyn a pridat pri vymacknutej spojke ma vyznam iba ak vtedy ( nejedny sa o medziplyn) ako to napisal Amis, napr v dazdi aby zadne kolo neseklo ked prudko pustis spojku alebo Psycho pri vysokych otackach. nemam co k tomu viac dodat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (09.06.2009 17:19) |
ja davam medziplyn iba ked podradujem a ked idem na neutrale dolekopcom (kedze mi ho sikovni pani konstrukteri nedali medzi 4-5) a chcem zaradit dvojku vtedy mi nemlati v prevodovke |
medzibrm! konecne viem jak sa to vola a dost ma prekvapilo, ze je tu o tom takato diskusia, sak ved bez medzibrm sa neda jazdit! jak ste preboha jazdili doteraz? |
Asi sa nezhodneme, kazdy nech si jazdi ako chce, s medziplynom, s medzibrmom, alebo aj s "medziprdom" ci bez neho. |
Pridám niečo zo svojich skúseností a môžete ma kritizovať. |
Medzibrm ja dobrá vec. Prevodovka hladšie zoberie nižšiu rýchlosť bez prípadného efektu zablokovania kolesa, ako už bolo spomenuté. |
Ja len nato ze brmbrm |
No a ja som si myslel že riešime medzilpyn.Takže fakt tu ide len o to brm, brrrm, brrrrrm. |
Ja davam medzibrm pri radeni nadol vlastne vzdy. Ak kopnem povedzme z 3 na 2 bez medzibrmu a za sebou mam ladvinku, soti ma to dopredu a vajčiská si trepnem o nadrz. Z medzibrmom nie je ani poznat, ze bolo podradene a plynule brzdim motorom tak ako potrebujem. brm brm |
Medziplyn pri podradovani davam vzdy ale iba na SS . Nikdy na jedno stlacenie spojky nedrbnem aj 3 kvalty dole . Vzdy iba po jednom . Verim ze ta prevodovka ma bude ctit este velmi dlho Upravené 1 krát. Naposledy upravil kaper (10.06.2009 17:13) |
Majanko mne si to nemusel tak podrobne rozoberať ja som si to dosť užil v osemdesiatomštvrtom a pre ostatných som spôsob tak podrobne rozoberať nepovažoval za potrebné, ale keď si sa už tak rozpísal mal si ešte dodať že je tam poistka a po jej odblokovaní si mohol podradiť aj o viac stupňov ako jeden ale v tom prípade hrozilo zničenie motora .Podľa opisu to vyzerá že si asi tiež na ňom slúžil, takže by bodlo niekedy na zraze pri kofole zaspomínať na zážitky. |
jogcar,amis,egres2:vy ste to chalani dokazali vysvetlit najlepsie ako sa dalo a bez akychkolvek zbytocnych blbych reci okolo toho klobuk dole |
misosan ponorka nema rychlostnu skrinu nahon na skrutku je priamo od motora a taketo velke lode maju asi sa budes divit nizkootackove motory zhruba 800 ot /min na plny plyn |
oka, posledna blba otazka a tato tema bude uplna: ako sa radia rychlosti na vrtulovom stihaci? su tam vobec nejake? |
Pre kavis: som za, môžeme zašlé časy a spomienky oživiť, napíš alebo zavolaj ak sa tu budeš niekde pohybovať. |
Misosan: |
Ja ako chlap sa spýtam čo tu ešte nebolo, dávate plyn aj pri simulácii práce piestu - teda pri zasúvaní a povyťahovaní |
Ja davam medzibrm aj ked mam vypnute zapalovanie, jasan, ze davam plyn pri simulacii pohybu piestu, ale ja ich mam 4 tak ma obcas boli ruka.. |
ked pri podradovany tam trosku pridate plyn tak tam kvalt lepsie zapadne |
Mdziplyn... |
mlhos: zaujal ma tento tvoj výrok "prevodovka je synchronizovana ina na moto neexistuje aj ta co je polosucha tam funkciu synchronou prebera olej ja sice nie som mechanik ale dokazem pochopit funkciu motora a prevodovky " |
nie nemozem neviem co je to synchron neviem ako vyzera prevodovku som nikdy rozobranu nemal pretoze ta vetsinou ma zivotnost najdlhsiu z celeho stroja ale bez neho by si na motorke kde nevyradujes do neutralu proste nezaradil rychlost rychlost otacok motora znizis ubranim a rychlost otacok ozubenych kolies v prevodovke by si ubral cim? zabrzdenim ? aj smerom hore? no tak to by si mal vazny problem sa vobec rozbehnut vies ja som jazdil na tatre 815 s nesynchronizovanou prevodovkou a bol problem vobec odhadnut otacky na medziplyn aby sa dalo preradit dole a hore sa dvakrat musela vyslapnut spojka leze ty si asi v zivote jazdil iba na motorke a volakedy aj motorky mali iba 3 rychlosti Upravené 2 krát. Naposledy upravil mlhos (13.06.2009 3:19) |
Ďakujem za námahu, nečakal som až také obšírne vysvetlenie. Škoda, že si to nemal možnosť vidieť rozobraté, tie synchronizačné spojky tam fakt nie sú. |
no nieco tam byt proste musi nieco tie ozubene kola musi zastavit inak nezaradis vymacknutim spojky iba odpojis motor od prevodovky to by si ako instruktor mohol vediet ja robim vodica z povolania 25 rokou a jazdil som skoro na vsetkom co ma 4 kola a vo vetsine firiem som si robil aj mechanika kedze ziadny iny nebol teba nepoznam ale ale poznam instruktorou co by sa mohli dost ucit odo mna a vidim po meste ze dost instruktorou bud neovlada ani vyhlasku alebo ucia ziakou ju hned od zaciatku porusovat |
medziplyn ,keby som ho nedal pri rýchlom radení nadol asi by to nebolo také plynulé zbrzdenie motorom a pravdepodobne by som si vytvaroval nádrž dosť bolestivým spôsobom |
mlhos: Viem, že ma nepoznáš, no trošku ma mrzí, že ma dávaš do jedného vreca so zlými inštruktorami. Ver mi, že čo sa týka motoriek, by so ťa kadečo mohol podučiť. |
napisal som ze teba nepoznam ale poznam a denne vidim vela inych |
Vidím, že si dosť tvrdohlavý a hudieš si len svoje. |
skusal som dnes radit bez spojky a nejak to neslo nejak to skripalo a chrcalo pocitalo zuby hore este ako tak ale dole ne a ne |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112845 | Včera: 130325