Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Radenie s medziplynom - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRadenie s medziplynom - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

08.06.2009 21:45

Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

Ahojte!
Ako davate medziplyn pri radeni nadol? (lebo pri zmacknutej spojke je to taky "falosny" medziplyn)
Radite aj o 2 alebo 3 prevodove stupne pri jednom stlaceni spojky?
Dajte aj nejake jazdecke rady, skusenosti. (podradovanie, dobrzdovanie v zakrute)
DIK


08.06.2009 21:47

Re: Radenie s medziplynom

krilo
 Kávičkár 

Ikona

nedavam medziplyn
a kludne aj viac prevodovych stupnov pri jednom stlaceni spojky


08.06.2009 21:49

Re: Radenie s medziplynom

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

šetri membrány v karbecoch, teda za predpokladu že si sa nepýtal ako to má byť pri radení dole u P-V3S


08.06.2009 21:50

Re: Radenie s medziplynom

lubo628
 Turista 

Ikona

Aky medziplyn? To sa tuším používal na V3S...hh......ak plyn, tak iba po zaradení menšieho prevodového stupňa, aby sa vyrovnali otáčky a motorka netrhla toť vsio......a kludne skopem aj 5 rýchlosti dolu na jedno stlačenie...čo to vlastne riešime? :-)))

A vieš ako to je s tými radami....človek sa učí chybami


08.06.2009 21:52

Re: Radenie s medziplynom

pepepe11
 Čoprák 

už sa tu o tom kopec popísalo, skús pohľadať...


08.06.2009 21:59

Re: Radenie s medziplynom

black333
 Kávičkár 

Ikona

Ja to tak robim ale nenazval by som to medziplynom :-D .Proste ked podradujem mam taky zvyk aby som si bol isty že mi motor beži :-D tak pri vymačknuti spojky si pridam jemne plyn a podradim ;-)


08.06.2009 22:08

Re: Radenie s medziplynom

Truhliik
 Kávičkár 

Ikona

Medzi plyn vzdy ale len kvoli zvukovej kulise.Mam rad ten zvuk :-D


08.06.2009 22:11

Re: Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

Lubo:
blbec sa uci na svojich chybach
mudry na chybach cudzich

a riesime tu pridavanie plynu pri podradovani dolu kvoli
- plynulosti, pohodli pri jazde
- setreniu motora, spojky a vsetkych suciastok ktore prenasaju krutiaci moment
- efektu?

inak na aute by som ta vedel pekne sportovo previest a zistil by si ze mediplyn je super vec!, nebudem vysvetlovat dalej....
nauc sa jazdit s medziplynom a pochopis o com je profesionalita jazdenia!!!


08.06.2009 22:12

Re: Radenie s medziplynom

smirgel
 Turista 

Podla mna medziplyn sa dava na motoroch kde je medzi každou rychlostou neutral. Napr.plechovka. Na motorke si myslim že to nema zmysel.


08.06.2009 22:13

Re: Radenie s medziplynom

kuukoo1
 Kávičkár 

Ikona

pri vymacknuti spojky si aj ja pridam plyn, len koli zvukovemu efektu, tiez ho mam rad [dobre]


08.06.2009 22:13

Re: Radenie s medziplynom

black333
 Kávičkár 

Ikona

Neviem ale aj na SS,hlavne ked idu pomalšie tak počuť ako podraduju akože z medziplynom,je to aj pre to ako napisal Truhlik,je to imidžovka a ja to robim tiež a určite tomu neubližim :-D ;-)


08.06.2009 22:19

Re: Radenie s medziplynom

krampus
 Geriatrik 

Ikona

To Ta v autoskole neucili ako sa radi smerom dole?


Pri niektorych temach mi ostava rozum stat, ze CB750? ;-)


08.06.2009 22:22

Re: Radenie s medziplynom

uz ti to tu napisali jemne s plynom aby sa ti zvysili otacky,ale ak preskakujes davaj bacha aku mas rychlost ,ak zaradis velmi nizky stupen a ides rychle mozes dostat zadne kolo do smyku a chytit balanc necakany >:-)


08.06.2009 22:32

Re: Radenie s medziplynom

SSuminko
 Turista 

ked podradujem pridam plyn,a neviem ci to je vekom motorky,ale ked podradujem o viac rychlosti,tak aj rychlosti idu dost tazko zaradit,ze dost pocut aj zuby,aj hukot. aj motorka jemne pri tom brzdi.. aspon to tak bolo a je u Simaka a u MZ


08.06.2009 22:44

Re: Radenie s medziplynom

dazdo
 Turista 

Ikona

iba ked idem na neutrali z kopca a idem tam kopnut dvojku tak to trochu otocim (pustena spojka), nech maju hriadele v prevodovke priblizne rovnake otacky, inak nie.. u aut to ma trochu efekt, pri podradovani mi tam lahsie padne dvojka, ked dam medziplyn, klasicky cez neutral a pustena spojka, ale moze to byt aj dead sinchronom.. inak aky ma efekt pridanie plynu so stlacenou spojkou, podla mna ziadny, ved v tom momente je motor od prevodovky oddeleny, hm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (08.06.2009 22:44)


08.06.2009 22:56

Re: Radenie s medziplynom

krilo skús podradiť o 2-3 stupne naraz, pri jednom stlačení spojky, bez "medziplynu" na naháči alebo na nejakom superšporte pri vyšších otáčkach... že čo to spraví ;-)


08.06.2009 23:29

Re: Radenie s medziplynom

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

psycho blokuje zadne kolo do šmyku ze jo? >:-) je to celkom sranda len to treba vediet a na supersporte to neni moc vhodne mam pritom pocit akokeby pri tom šmyku ma kopalo nieco dozadku pri crosse alebo endure sa ta moto sprava uplne inac dokonca celkom zabavne :-D


09.06.2009 0:38

Re: Radenie s medziplynom

medziplyn sa dava iba a len na nesynchronizovanej prevodovke aby sa zosuladili otacky v pervodovke s otackami motora nehcapem ako chces da medziplyn ked nevyradzujes do neutralu motorka nie je auto tu je uplne ine radeni rychlosti tu je neutral iba madzi 1a 2 stupnom


09.06.2009 0:52

Re: Radenie s medziplynom

bandit650
 Kávičkár 

Ikona

ty vole to sa tu co riesi? pan zakladatel tejto temy sa uci jazdit a takto potrebuje poradit?


09.06.2009 0:57

Re: Radenie s medziplynom

ano v autoskole ho neucili konstrukciu ani sposob jazdy


09.06.2009 8:38

Re: Radenie s medziplynom

lubo628
 Turista 

Ikona

MMartin000: prečítaj si, čo ti napísal mlhoš v predposlednom príspevku .... viac k tomu nie je čo dodať....


09.06.2009 8:51

Re: Radenie s medziplynom

krilo
 Kávičkár 

Ikona

psycho: neskusim, nemam a ani nechcem ;-)


09.06.2009 8:59

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Martin, ak myslis medziplyn v zmysle, ze pri podradovani chces minimalizovat to, aby si cez zadne koleso nemusel prenasat brzdnu silu, tak pri kopnuti dole pridanim plynu vies prisposobit otacky prevodovemu pomeru nizsieho stupna, cize aj pri rychlom pusteni spojky nedojde k razom. Dolezite pri prejazde, ak je dolezite, aby pneumatika nezablokovala a smerova stabilita nebola ohrozena.
Ano, takym istym sposobom sa to riesi v aute, Bud jednoduchym pridanim pred zaradenim alebo pri brzdeni spickou sa patou prida plyn, tzv cez oba pedale.
Kto tvrdi ze to je hlupost, rad sa nato pozriem..
Podobny princim medziplynu vyuziva aj napr. DSG pri podradeni, ci uz na diesloch alebo benzinoch, AUDI R8 a pod. Aj ked su tam dve spojky, prechod pri podradeni by nebol tak plynuly, ak by neboli prisposobene otacky. 8-)


09.06.2009 9:02

Re: Radenie s medziplynom

tref
 Turista 

Ikona

jogcar predbehol :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (09.06.2009 9:04)


09.06.2009 9:16

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Great big sorry Tref :-D


09.06.2009 9:29

Re: Radenie s medziplynom

mrmmrm
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

V tom, že medziplyn nefunguje na motorke pri stlačenej spojkovej páčke a je to iba pre efekt, nemáte celkom pravdu. Platí to iba pri DUCATI a iných motorkách, ktoré majú suchú spojku. Drvivá väčšina ostatných motoriek má spojku v olejovej vani a v takejto spojke sa sila stále prenáša z hnacieho na hnaný hriadeľ, resp. naopak, prostredníctvom hydrodynamického pôsobenia oleja medzi lamelami. Účinok nie je brutálny, ale nejaký tam je. 8-)

Takže ja medziplyn na motorke nevyužívam a pri mojom spôsobe mierneho vozenia sa mi to ani nikdy nerobilo problém so šmykom, resp. sťaženým preradením, ale zmysel to má. Je však na to potrebné sa sústrediť určite viac, ak ste na to chronicky zvyknutý v aute, lebo technika je iná (medziplyn s neutrálom v aute) ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil mrmmrm (09.06.2009 9:33)


09.06.2009 9:32

Re: Radenie s medziplynom

CBRider
 Kávičkár 

Ikona

jogcar: plny suhlas [dobre]


09.06.2009 10:17

Re: Radenie s medziplynom

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Medziplyn z hladiska konštukcie motorky je blbosť. Druhá vec je zvýšenie otáčok motora pri neskorom prereďovaní u malých stupňov v zákrute.

Takže je to celé iba o zlom jazdcovi.
Riešenie: škaredá motorka od hondy z automatom (nie variátor) :-D


09.06.2009 11:12

Re: Radenie s medziplynom

jogcar a my na motoride to voláme nie medziplyn, ale "medzibrm" :-)))


09.06.2009 11:17

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

psycho, medzibrm i medziprd, ked mas tichu prilbu medzifuk.. [dobre]


09.06.2009 11:18

Re: Radenie s medziplynom

majanko
 Turista 

Ikona

Medziplyn na moto takmer blbosť, opodstatnenie má v prípade nesynchronizovanej prevodovky tam je to nutnosť. To čo volajú niektorí medziplynom je len pridávanie plynu pri zmáčknutej spojke celkom slušne sa opotrebováva.Za výrazné zníženie životnosti spojky mi nejaké hen, hen, hen nestojí.
Ako bolo povedané tzv. medziplyn je možné využiť u mota len v prípade neutrálu medzi 1 a 2 prev. stupňom.Postup: Uberiem plyn, zmáčknem spojku vyradím do neutálu, pustím spojku, vyrovnám otáčky pridaním plynu, zmáčknem spojku, zaradím 1RS, pustím spojku a pridám plyn.Osobne razím už zabudnuté pravidlo, že spojka by nemala byť v zábere-zmáčnutá viac než 2-3 sekundy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (09.06.2009 11:22)


09.06.2009 11:23

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

majanko, princip fungovania spojky Ti je prdpokladam jasny.
Nerozumiem vyrazu hen hen, ze sa Ti viac opotrebuje spojka.
Tym ze prisposobis otacky prevodovemu pomeru nizsieho stupna a spojku zopnes, v idealnom pripade 1:1 nedojde k smykaniu spojky v zabere, cize nedojde k opotrbeniu.
Tym, ze podradis, a pomaly pustast spojku musis motor roztocit cez spoku, coz je pri benzinovom aj dieslovom motore ovela obtiaznejsie ako ked motor viac pretocis.
Motoru znisis otacky mensou namahou ako ho roztocis.
Hovorovou recou..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 11:24)


09.06.2009 11:24

Re: Radenie s medziplynom

eriklc
 Jogurťák 

...majanko má podľa mňa pravdu [dobre]


09.06.2009 11:27

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

erik, kazdy mame svoju pravdu, ale fyzika nepusti 8-) ked sa oblozenie nesucha, nevznika trenie, nevznika teplo, nevznika opotrebenie.. 8-)


09.06.2009 11:43

Re: Radenie s medziplynom

majanko originál medziplyn sa na motorke nepoužíva, to je jasné hádam každému... my sa tu bavíme o pridaní plynu pri vymačknutej spojke pri podraďovaní... keď pôjdeš palbu, a nebudeš mať antihopingovú spojku a podradíš o pár stupňov dole naraz pri podraďovaní (vysoké otáčky) tak sa ti zablokuje zadné koleso a môžeš spadnúť (v náklone určite)


09.06.2009 12:06

Re: Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

konecne realna diskusia,
dakujem za pochopenie tym co vedia nieco k teme povedat
a bandit a mlhos NO COMENT, ak si myslite ze sa tu ucim jazdit tak ste na velkom omyle....
skoda dalej riesit, taki ako vy ....... viete aj nieco ine okrem buzeracie?

tema bola hodena do plena kvoli tomu ze je tu o tom zatial len jedna poriadna diskusia a chcel som sa dozvediet viac nazorov,
myslim ze podobnych tem o jazdeni (profesionalnom soferovani) by tu mohlo byt aj viac a nic by sa nestalo.
nikto nieje taky super skuseny a vseznaly jazdec ze by mu to uskodilo, a ak si to o sebe mysli, nikto ho nenuti zapajat sa do diskusie


09.06.2009 12:08

Re: Radenie s medziplynom

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Skúste podradiť pri dobrzďovaní bez a s plynom. To cuknutie zadného kolesa hlavne pri motoroch s väčším krúťákom určite pocítite. Problém je , že ak pustíte plyn a vymáčknete spojku , tak má motor tendenciu zbehnúť na základné otáčky, potom ak by ste tam šupli o stupeň nižšiu (prípadne viac) rýchlosť motor by zabral od reťaze a prešmyknutie zadného kola by bola len otázka povrchu. S plynom sa podraďuje určite komfortnejšie a hlavne vám nežere gumy, reťaz sa nenaťahuje a antihop sa zbytočne nepredvádza. Bez ohľadu na fakt , že to pri dojazde k semafórom aj oživuje nudnú atmosféru premávky :-D
Medziplyn v pravom zmysle slova, je stalčenie spojky vyradenie,neutrál,plyn, stlačenie spojky, zaradenie. Ciže pri moderných prevodovkách so synchrom zbytočnosť a hlavne by ste museli mať zažitý pretekársky reflex, kedy v čase pod jednu sekundu dvakrát stlačíte spojku a raz plyn. Pre bežného človeka nereálne. Podraďovanie modernej prevodovky s jemným prebrnknutím motora ale nemá tento cieľ. Je to len vrátenie krúťaku na nápravu v rovnakých otáčkach aby motor nemal také skoky. Ak som to prezentoval zle opravte ma. ;-)


09.06.2009 12:14

Re: Radenie s medziplynom

Martin aby som to zhrnul... pri podraďovaní nikdy nekop dolu viac stupňov naraz pri jednom stlačení spojky, rob to pekne postupne... ak nebudeš podraďovať pri vysokých otáčkach, nemusíš pri stlačení spojky pridať plyn (medzibrm), koleso sa ti nezablokuje... ak chceš podradiť pri vysokých otáčkach - medzibrm... čo sa týka tvojej otázky ohľadom zákrut - najlepšie je pred zákrutou si dobrzdiť brzdami, potom si podraď a potom to polož do zákruty ;-)

EDIT: Amisko súhlas ;-) [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil psycho (09.06.2009 12:15)


09.06.2009 12:15

Re: Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

AMIS: Prezentoval si to dobre, podla mna.
Myslim si ze na aute ten medziplyn pod jednu sekundu stiham! A davam ho pri kazdom podradovani na nizsi prevodovy stupen, jazdim tak uz 8 rokov, a na Octavii mam nabehane 300 000 km spolu s pretazenym vozikom a spojka sa este nemenila, takze ..... to hovori za vsetko.
Preto sa ma dotkli komentare o tom ako sa na fore ucim soferovat.


09.06.2009 12:44

Re: Radenie s medziplynom

andelik80
 Čoprák 

Ikona

Ja vzdy vyuzivam plyn pri podradovani. Preto mi to tak nehadze masinu a netrapim spojku,kardan,gumu a potom vsetko dookola. V zakrute velmi malokedy kvaltujem a podradzujem,ale ak uz tak velmi opatrne. Vtedy vsak vzdy a velmi presne prisposobujem otacky motora-rychlosti a prvodovemu stupnu. Kazde nesetrne zaopchadzanie sa vzdy casom niekde odzrkadli.
.............toto o com sa tu budeme bavit ako o "medziplyne" s tym klasickim medziplynom nema nic spolocne. Ved kolki z Vas jazdili na V3S-ke? Tak viete,ze to tam bez toho ani nejde. [dobre] [dobre] [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil andelik80 (09.06.2009 12:47)


09.06.2009 12:45

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Martin, neviem aky mas na oct motor, ale 300tis bez vymeny lamely, RESPECTA! Pravdepodobne robis vsetko spravne, a aj sa pohynas spravne.
AMIS, taktak


09.06.2009 13:10

Re: Radenie s medziplynom

majlou
 Jogurťák 

MMartin000 nauc sa jazdit s medziplynom a pochopis o com je profesionalita jazdenia!!! ...hm podla teba jazdia profesionalny jazdci s medziplynom?To co je za zader?
Motorky maju rychlopal a modul na radenie pod plnym plynom....sak medziplyn iba zdrzuje to co by si jazdil za casi...
a nemyslim si to ze by to pouzivali prof.jazdci pocas pretekov ci uz na wrc alebo motogp :-O
to volakedy na starych motoroch sa daval medziplyn nepametam si ze v dnesnej dobe by este niekto jazdil s medziplynom na modernom aute. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (09.06.2009 13:11)


09.06.2009 13:15

Re: Radenie s medziplynom

egres2
 Bahniak 

Ikona

MMartin000: Pri podradení dám medziplyn len vtedy, keď potrebujem rýchlo nabrať rýchlosť, aby som nestratil otáčky.Inak je medziplyn len psychoefekt.


09.06.2009 13:17

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Majlou pri radeni hore pod plnym plynom dojde k vysadeniu zapalovania alebo vstrekovania alebo oboch, pri radeni dole pridanie plynu a nasledne zopnutie spojky riadi elektronika.
Nemam pocit, niesom ani amatersky ani profesionalny pretekar, bohuzial, ale este som neprisiel nato, ako ta radenie dole moze spomalovat???
toto by chcelo vysvetlit..


09.06.2009 13:20

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

medziplyn sa daval niekedy z dvoch dovodov
a, nesynchronizovana prevodovka, cize ak primarny a sekundarny hriadel v prevodovke nemali rovnake otacky, nebolo mozne zaradit rychlostny stupen. Funkcne hladisko
b, kedze motor vies lepsie zadiusit ako dostat do otacok, a hlavne citlivejsie, ako spojkovat a dvihat otacky motora takto, hrozi preklz kolesa a strata smerovej stability, tak sa to tak zauzivalo

Prosim, priamo PAN MAJSTER!!! PAN ROEHL


Video: www.youtube.com/watch?v=DbU4GZkt7ig

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 13:22)


09.06.2009 13:28

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 


Video: www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4&feature=related

Soorry chyba, tu je to spravne


09.06.2009 13:50

Re: Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

majlou: hovoril som o jazde autom!


09.06.2009 13:52

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

matin, ved princip rovnaky


09.06.2009 13:55

Re: Radenie s medziplynom

ak myslis medziplyn v zmysle, ze pri podradovani chces minimalizovat to, aby si cez zadne koleso nemusel prenasat brzdnu silu
mozes mi potm prezradit naco podradujes ? ja podradujem prave na to aby som spomalil bez toho aby som zbytocne dral brzdy tomu sa hovori jazda z prehladom ( :-D preto som nadmotorkar :-D a nechapem tiez ako ti moze motor seknut ked preradis tebe pri uplnom stlaceni packy automaticky skoci spet? vies co to je vobec plynule pustat spojku asi nie pretoze potrebujes byt prvy tak ti to cuka ci uz hore alebo dol pretoze ty pustas spojku akoby bola zerava
prevodovka je synchronizovana ina na moto neexistuje aj ta co je polosucha tam funkciu synchronou prebera olej ja sice nie som mechanik ale dokazem pochopit funkciu motora a prevodovky

mam znameho ktory jazdy rallye a ten vravi ze sucasne stlacanie plyn brzda je z uplne ineho dôvodu a pouziva sa v hlavne v zatacke

Upravené 2 krát. Naposledy upravil mlhos (09.06.2009 13:59)


09.06.2009 13:59

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

to je fajn, ze rozumies prevodovke, jedna sa cisto len o prechod, t.j. od vymacknutia spojky, preradenia stupna, a opatovneho pustenia.
Brzny ucinok motora, ktory je dany kompresiou a otackami, v tom pripade zvysujucimi sa otackami, presiahne, ci uz razovite, alebo plynule silu potrebnu na zablokovanie kolesa a dojde k sklzu.
Tak ako keby si ho prebrzdil zadnou brzdou, jazdci supermoto kdeste
Verim, ze prispevky, ja tak nejazdim, a nikdy sa mi to nestalo atd..
tak mozete rovno zavolat do MOTOGP a povedat im, ze naco oni debili pouzivaju antihoping! Sak tu na motoride, sa to polovici ludi este nikdy nestalo!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil jogcar (09.06.2009 14:03)


09.06.2009 14:03

Re: Radenie s medziplynom

neradim dole o 2-3 stupne ale po1 pretoze ja tak spomalujem rychlost pustim plyn a motor automaticky brzdi nie?ked klesne takmer na volnobeh preradim pomaly pustam spojku a bez plynu brzdi dalej plynulo a este sa mi nestalo aby mi koleso preklzlo ja sa obavam ze vas je dost co ani neviete poriadne jazdit aj ked netvrdim ze ja by som bol najlepsi tiez obcas nieco skonim ale ja si to priznam a snazim sa z toho poucit ved jazdit neznamena rezat zatacky po uchu a ohrozovat vsetko okolo seba

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mlhos (09.06.2009 14:06)


09.06.2009 14:05

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Ano, ale system pospneho prichadzania spojky nie je na 100% spolahlivy, preto sa pouziva antihoping, aby to kolo sa tocilo a nie stalo


09.06.2009 14:06

Re: Radenie s medziplynom

mlhos nečítaš poriadne... keď sa podraduje vo vysokých otáčkach, tam hrozí prekĺznutie... neplatí to pri čoproch a podobných ťažkých mašinách...


09.06.2009 14:06

Re: Radenie s medziplynom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Čo zase riešite?
Na motorke:Pri radení dolu pridám po stlačení spojky toľko plynu aby sa otáčky motora dostali po pustení spojky na predpokladané otáčky nižšie radeného stupňa.Šetrím sojku,motor, prevodovku a nešmykne mi zadné koleso.
Na aute:Blbosť.


09.06.2009 14:07

Re: Radenie s medziplynom

majlou
 Jogurťák 

a kua berem spat jaze sa vo wrc nepouziva medziplyn...


09.06.2009 14:09

Re: Radenie s medziplynom

majlou to nie je medziplyn, ale "medzibrm" =)


09.06.2009 14:10

Re: Radenie s medziplynom

aha tak teraz som to pochopil idem na supersporte plny plyn 12000 otacok vidim zatacka tak ho jebnem o dva stupne dole ten motor by potreboval roztocit ason na 25000 ale to nedokaze tak potom zmyka koleso


09.06.2009 14:11

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

egres! PEKNE ZHRNUTE :-D
mlhos, nejak tak :-D :-D :-D


09.06.2009 14:13

Re: Radenie s medziplynom

mlhos nie tak úplne, ale skoro :-) keď ideš na 12 tisíc otáčok, a keď podradíš dajme tomu o jeden stupeň, tak sa otáčky dostanú na 14 tisíc (maximum 15 tisíc), a to už sa zadné koleso začne blokovať (bez pridania plynu a bez antihopingovej spojky)... na rovinke sa to dá ustáť, ale v náklone už ťažko...


09.06.2009 14:16

Re: Radenie s medziplynom

egres2
 Bahniak 

Ikona

mlhos: Každý stupeň točí len na maximum otáčok motora.Rozdiel je len v rýchlosti , ktorú pri nich motorka dosahuje.Ten medzi plyn je o tom, aby ti neklesli otáčky počas podraďovania.Ale inak máš pravdu.


09.06.2009 14:17

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Smerova stabilita zacina byt ohrozena pri sklze nejak tusim 12% a viac, dolezite, ze ak ten motor roztacas, ma niekolkonasobne vacsi brzdny ucinok ako ked uz brzdi, teda palivo ssa nevstrekuje. Prechod je naj problem


09.06.2009 14:18

Re: Radenie s medziplynom

ja nemam supersport tak neviem ked na nom pustim plyn tak motor nebrzdi ? to ma volnobezku ako wartburg alebo nejake ventili co vypustaju kompresiu??ja ked pustim naraz plyn tak ma hodi dopredu ja aj uberat musim plynulo lebo si obucham hlavu o riditka


09.06.2009 14:19

Re: Radenie s medziplynom

egres2
 Bahniak 

Ikona

jogcar:"dolezite, ze ak ten motor roztacas, ma niekolkonasobne vacsi brzdny ucinok ako ked uz brzdi, teda palivo ssa nevstrekuje. "Tak toto som nepochopil.


09.06.2009 14:22

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

sorry, robim 5 veci naraz.
Ze ak podla prevodoveho pomeru na motore ma byt pri aktualnej rychlosti 10 000rpm, a na motore je 2tis, a prevodovka ho roztaca, tak jeho vysledny brdny ucinok je vacsi ako pri zaradenom stupni a konstantnych 10tis rpm


09.06.2009 14:23

Re: Radenie s medziplynom

teraz to uz v telke nedavaju ale ja som vzdy rad pozeral plochu drahu tam bolo to podklznutie vidiet najlepsie len oni neradili to malo iba 1 rychlostny stupena ziadny medziplyn a jazdu po uchu na ladovej drahe by im mohol zavidiet nejeden pretekar na babe :-D


09.06.2009 14:53

Re: Radenie s medziplynom

schimanski1811
 Turista 

Ikona

Egres: Súhlas [dobre]


09.06.2009 16:04

Re: Radenie s medziplynom

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

:-D nechapem to, ako vidim vela ludi nejazdila na vojne na uvaze alebo nerobila vodicak na liazke a tym padom nemaju ani sajnu co je to medziplyn, a podla nich pri vymacknutej spojke ak pridaju daju medziplyn - to je ten medzibrm ako som sa docital. no nic ako vidim stara skola bola na nieco dobra a kopu mladych motorkarov nemaju ani sajnu co je to nesynchronizovana prevodovka. :-D . zase za par rokov nik nebude vediet co je to klasicke H


09.06.2009 16:54

Re: Radenie s medziplynom

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

mňa to tiež predtým zaujímalo..takže v pohode otázka

ja radím kedy ako.. raz tak,..raz tak :D


09.06.2009 17:13

Re: Radenie s medziplynom

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

Devildriver: kazdy pochopí a mlhos to spravne napisal ze medzi 5 a 4 , 4 a 3 atd. jednoducho nikdy nedas na motorke medziplyn a pridat pri vymacknutej spojke ma vyznam iba ak vtedy ( nejedny sa o medziplyn) ako to napisal Amis, napr v dazdi aby zadne kolo neseklo ked prudko pustis spojku alebo Psycho pri vysokych otackach. nemam co k tomu viac dodat.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (09.06.2009 17:19)


09.06.2009 17:21

Re: Radenie s medziplynom

jumper55
 Veteránista 

Ikona

ja davam medziplyn iba ked podradujem a ked idem na neutrale dolekopcom (kedze mi ho sikovni pani konstrukteri nedali medzi 4-5) a chcem zaradit dvojku vtedy mi nemlati v prevodovke


09.06.2009 17:53

Re: Radenie s medziplynom

misosan
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

medzibrm! konecne viem jak sa to vola :-))) a dost ma prekvapilo, ze je tu o tom takato diskusia, sak ved bez medzibrm sa neda jazdit! jak ste preboha jazdili doteraz? :-O


09.06.2009 18:17

Re: Radenie s medziplynom

MMartin000
 Turista 

Ikona

Asi sa nezhodneme, kazdy nech si jazdi ako chce, s medziplynom, s medzibrmom, alebo aj s "medziprdom" ci bez neho.
Hlavne bez nehody!


Ja som si z tejto diskusie urcite nieco odniesol!

8-) 8-) 8-)


09.06.2009 19:05

Re: Radenie s medziplynom

kavis
 Čoprák 

Ikona

Pridám niečo zo svojich skúseností a môžete ma kritizovať.
Počas ZVS sa na T-72 dalo podraďovať iba o stupeň dole aby sa nezničil motor a bolo potrebné pri vypnutej spojke pridať plyn, inak ste v lepšom prípade pobozkali periskop.
Na V3S klasický medziplyn z dôvodu absencie synchrónov ako to už bolo vysvetlené.
Na aute keď podradím kôli dobrzďovaniu pomali púšťam spojku, keď podradím kôli akcelerácii tak podľa rýchlosti vyženiem otáčky aby som nespomalil a auto malo ťah (dve autá po 250tis. km spojka v pohode a za tie km 1x menené predné brzdové obloženie zároveň s kotúčmi)
Na HD ani som si to neuvedomil ale pri podradení pridám plyn aby sa mi zrovnali otáčky motora s otáčkami primárnej osky v prevodovke.
Nikdy nepodraďujem viac ako jeden stupeň pri spomaľovaní na jedno vymáčknutie spojky.


09.06.2009 22:21

Re: Radenie s medziplynom

emanTT
 Kávičkár 

Ikona

Medzibrm ja dobrá vec. Prevodovka hladšie zoberie nižšiu rýchlosť bez prípadného efektu zablokovania kolesa, ako už bolo spomenuté.


09.06.2009 22:28

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Ja len nato ze brmbrm >:-)
Kavis, pri pohodovom jazdeni nevidim dovod jazdit inak ako si pisal, ja tiez nejazdim v beznej premavke na aute s medzibrmom, teda na svojom jazdim vzdy s medzibrmom, pretoze moja kovokeramicka spojka ma obmedzene moznosti :-) Plynule je to kapanek problematicke, cize medzibrm vzdy musi byt..


10.06.2009 13:55

Re: Radenie s medziplynom

majanko
 Turista 

Ikona

No a ja som si myslel že riešime medzilpyn.Takže fakt tu ide len o to brm, brrrm, brrrrrm. :'(

Pre Kavisa: Pravdepodobne si myslel asi radu54/55. >:-) Pôvodná T-72 nemá klasickú spojku, ale "pedál na prerušenie dodávky tlaku oleja do prevodoviek (2 prevodovky na každú stranu tanku po jednej ) a je to v podstate poloautomat, kde voličom druhu rychlosti predvolíš nižšiu rychlosť v oboch prevodovkách.
Pri zatáčaní na požadovanú stranu smerovou pákou ľavou alebo pravou sa v prevodovke zaradí nižšia rýchlosť a tým dôjde k zatočeniu. Radí sa zásadne pod plynom (ale pri dodržaní povolených otáčok) a to i smerom dolu-strata optimálnych otáčok a tým aj výkonu.Nový T72CZM4 je napríklad plný automat.
U starších typov tanku ako je rada T-34,54/55 sa radí s medziplynom o jednu rýchlosť smerom dolu, aj keď u T54/55 by mal byť 2,3,4,5 RS synchronizovaný.Je to práve kvôli obrovskému krútiacemu momentu, existencii spojovacieho prevodu a "odľahčeniu spojky a prevodovky".


10.06.2009 14:23

Re: Radenie s medziplynom

zbrdlowski
 Geriatrik 

Ikona

Ja davam medzibrm pri radeni nadol vlastne vzdy. Ak kopnem povedzme z 3 na 2 bez medzibrmu a za sebou mam ladvinku, soti ma to dopredu a vajčiská si trepnem o nadrz. :-~ Z medzibrmom nie je ani poznat, ze bolo podradene a plynule brzdim motorom tak ako potrebujem. brm brm

Na tom mojom blabotaku jednovalcovom je to skratk tak. Mozno na SS je to uplne ine...


10.06.2009 15:04

Re: Radenie s medziplynom

MatoRR
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Len Tak: S medziplynom alebo bez?


10.06.2009 17:04

Re: Radenie s medziplynom

kaper
 Turista 

Medziplyn pri podradovani davam vzdy ale iba na SS . Nikdy na jedno stlacenie spojky nedrbnem aj 3 kvalty dole . Vzdy iba po jednom . Verim ze ta prevodovka ma bude ctit este velmi dlho ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kaper (10.06.2009 17:13)


10.06.2009 19:06

Re: Radenie s medziplynom

kavis
 Čoprák 

Ikona

Majanko mne si to nemusel tak podrobne rozoberať ja som si to dosť užil v osemdesiatomštvrtom a pre ostatných som spôsob tak podrobne rozoberať nepovažoval za potrebné, ale keď si sa už tak rozpísal mal si ešte dodať že je tam poistka a po jej odblokovaní si mohol podradiť aj o viac stupňov ako jeden ale v tom prípade hrozilo zničenie motora :-))) .Podľa opisu to vyzerá že si asi tiež na ňom slúžil, takže by bodlo niekedy na zraze pri kofole zaspomínať na zážitky.


10.06.2009 21:45

Re: Radenie s medziplynom

misosan
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

majlanko : este radenie rychlosti na ponorke poprosim :-D


10.06.2009 22:36

Re: Radenie s medziplynom

panteri
 Jogurťák 

Ikona

jogcar,amis,egres2:vy ste to chalani dokazali vysvetlit najlepsie ako sa dalo a bez akychkolvek zbytocnych blbych reci okolo toho klobuk dole [dobre] [dobre] [dobre]


11.06.2009 0:57

Re: Radenie s medziplynom

misosan ponorka nema rychlostnu skrinu nahon na skrutku je priamo od motora a taketo velke lode maju asi sa budes divit nizkootackove motory zhruba 800 ot /min na plny plyn

hm dobreeee uz sme az u ponoriek inak raketoplan ma tri kozmicke rychlosti


ak sa smiem ja neznalec a nadmotorkar opytat ako sa dava medziplyn na variatore a automatickej prevodovke :-D :-D :-D


11.06.2009 11:55

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Normalne, stlacis brzdu, zadnu, a potom brm >:-)


11.06.2009 12:20

Re: Radenie s medziplynom

misosan
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

oka, posledna blba otazka a tato tema bude uplna: ako sa radia rychlosti na vrtulovom stihaci? su tam vobec nejake?


11.06.2009 13:32

Re: Radenie s medziplynom

majanko
 Turista 

Ikona

Pre kavis: som za, môžeme zašlé časy a spomienky oživiť, napíš alebo zavolaj ak sa tu budeš niekde pohybovať. 8-)
Pre misosan: neradí-ani pri vrtulovom ani pri pri stíhači, žiadna prevodovka, žiadne RS, ponorka bola objasnená.Takže tak.Čo ďalej, lokomotívy? :-@


11.06.2009 13:33

Re: Radenie s medziplynom

sirka
 Kávičkár 

Ikona

Misosan:
Na vrtulovom stíhači sa radí rovnako ako na prúdovom lietadle- stíhači ale beda ak ti vypnu prúd! :-D


11.06.2009 15:46

Re: Radenie s medziplynom

kavis
 Čoprák 

Ikona

Ja ako chlap sa spýtam čo tu ešte nebolo, dávate plyn aj pri simulácii práce piestu - teda pri zasúvaní a povyťahovaní :-D
PS: Nedalo mi, všetko už bolo povedané takže to treba zakončiť sexuálnym harašením :-D :-D


11.06.2009 16:18

Re: Radenie s medziplynom

jogcar
 Edvenčr 

Ja davam medzibrm aj ked mam vypnute zapalovanie, jasan, ze davam plyn pri simulacii pohybu piestu, ale ja ich mam 4 tak ma obcas boli ruka.. :-D


11.06.2009 16:24

Re: Radenie s medziplynom

pentium
 Jogurťák 

Ikona

ked pri podradovany tam trosku pridate plyn tak tam kvalt lepsie zapadne


11.06.2009 20:37

Re: Radenie s medziplynom

Geofrey
 Kávičkár 

Mdziplyn...

podradenie: ked podradujem, zmacknem spojku a pridam plyn tak, aby otacky stupli cca na hodnotu, aku budu mat na prev. stupni, na ktory podradim.

preradenie hore: ked radim hore, nepustam plyn uplne, necham padnut otacky len o tolko, kolko budu mat, ked preradim na vyssi stupen.

Techniky funguju vyborne, cim presnejsie trafim radit do danych otacok, tym lahsie sa mi radi, t.j. uplne nehlucne, bez nejakych ran v prevodovke.

Preradit viac stupnov pri jednom vymacknuti spojky je tiez ok, pouzivam na krizovatke aj pri jazde.


12.06.2009 19:00

Re: Radenie s medziplynom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

mlhos: zaujal ma tento tvoj výrok "prevodovka je synchronizovana ina na moto neexistuje aj ta co je polosucha tam funkciu synchronou prebera olej ja sice nie som mechanik ale dokazem pochopit funkciu motora a prevodovky "
Môzeš mi vysvetliť, ako ten synchón na motorke vyzerá a funguje?


13.06.2009 3:10

Re: Radenie s medziplynom

nie nemozem neviem co je to synchron neviem ako vyzera prevodovku som nikdy rozobranu nemal pretoze ta vetsinou ma zivotnost najdlhsiu z celeho stroja ale bez neho by si na motorke kde nevyradujes do neutralu proste nezaradil rychlost rychlost otacok motora znizis ubranim a rychlost otacok ozubenych kolies v prevodovke by si ubral cim? zabrzdenim ? aj smerom hore? no tak to by si mal vazny problem sa vobec rozbehnut vies ja som jazdil na tatre 815 s nesynchronizovanou prevodovkou a bol problem vobec odhadnut otacky na medziplyn aby sa dalo preradit dole a hore sa dvakrat musela vyslapnut spojka leze ty si asi v zivote jazdil iba na motorke a volakedy aj motorky mali iba 3 rychlosti

zo slovnika cudzich slou

synchrón
zariadenie zaisťujúce súčasnosť akcií, napr. ozubených kolies


tak som ti to nasiel aby si nepovedal ze som macocha a neposkytnem ti odbornu odpoved

Synchronizácia prevodov [upraviť]Pri preraďovaní jednotlivých prevodových stupňov treba dosiahnuť plynulý záber, aby sa ozubenie nárazmi nepoškodzovalo a neznehodnotilo. Toto sa dosiahne iba vyrovnaním obvodových rýchlostí častí, ktoré sa majú spojiť, teda správnzm odhadom okamihu, keď sú obvodové rýchlosti spájaných časti vyrovnané. Na zabezpečenie dobrého preraďovania vyšších a nižších prevodových stupňov je pri zubových spojkách synchronizačné zariadenie, ktoré zabezpečuje vyrovnanie otáčok spájaných častí. Prevodovky používané v súčasnosti majú zabezpečené zasúvanie ozubených kolies bezhlučne a opotrebenia pomocou kužeľových alebo lamelových spojok, ktoré sú upravené v každom synchronizovanom páre ozubených kolies. Činnosť synchronizovaného zariadenia (obr. 3.16) je v tom, že pri zaraďovaní sa najskôr posúva celá spojka smerom ku kolesu preraďovaného prevodového stupňa. Keď začnú zaberať synchronizačné kužele, začnú sa vyrovnávať otáčky synchronizačnej prevodovky spojky a ozubeného kolesa. Pokiaľ sú otáčky rozdielne (koleso môže mať vyššie i nižšie otáčky ako spojka), je puzdro so synchronizačným kužeľom unášané ozubeným kolesom. Výstupky puzdra objímky do záberu s vonkajším ozubením spojky na ozubenom kolese. Až po vyrovnaní otáčok objímky a ozubeného kolesa klesne sila spôsobená trením medzi výstupkami puzdra a šikmými plochami výrezov objímky natoľko, že možno prekonať silu, ktorá posúva objímku do záberu s ozubenýmkolesom. Výstupky skĺznu po šikmých plochách do vnútorných drážok objímky a objímka sa nasunie na ozubenie spojky na ozubenom kolese (obr 3.16b) Prevodový stupeň je zaradený až v tomto okamihu.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil mlhos (13.06.2009 3:19)


13.06.2009 9:58

Re: Radenie s medziplynom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ďakujem za námahu, nečakal som až také obšírne vysvetlenie. Škoda, že si to nemal možnosť vidieť rozobraté, tie synchronizačné spojky tam fakt nie sú.
Ps: Jazdil som aj na P V3S, robil som inštruktora v autoškole a vyučil som za šoférov pár stoviek brancov. ;-)


13.06.2009 12:26

Re: Radenie s medziplynom

no nieco tam byt proste musi nieco tie ozubene kola musi zastavit inak nezaradis vymacknutim spojky iba odpojis motor od prevodovky to by si ako instruktor mohol vediet ja robim vodica z povolania 25 rokou a jazdil som skoro na vsetkom co ma 4 kola a vo vetsine firiem som si robil aj mechanika kedze ziadny iny nebol teba nepoznam ale ale poznam instruktorou co by sa mohli dost ucit odo mna a vidim po meste ze dost instruktorou bud neovlada ani vyhlasku alebo ucia ziakou ju hned od zaciatku porusovat


13.06.2009 20:45

Re: Radenie s medziplynom

denom
 Kávičkár 

medziplyn ,keby som ho nedal pri rýchlom radení nadol asi by to nebolo také plynulé zbrzdenie motorom a pravdepodobne by som si vytvaroval nádrž dosť bolestivým spôsobom :'(


13.06.2009 22:29

Re: Radenie s medziplynom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

mlhos: Viem, že ma nepoznáš, no trošku ma mrzí, že ma dávaš do jedného vreca so zlými inštruktorami. Ver mi, že čo sa týka motoriek, by so ťa kadečo mohol podučiť. :-)
Ps: Tie kolesá naozaj nič nezastavuje, skús troška poštudovať.
Čo sa týka témy, egres2 to popísal úplne dostačujúco.


14.06.2009 20:50

Re: Radenie s medziplynom

napisal som ze teba nepoznam ale poznam a denne vidim vela inych
ked tie kolesa nic nezastavuje nechapem naco stlacas spojku v tom pripade sa da radit bez spojky hore dole takze motorka nema synchronizovanu prevodovku ozubene kolesa sa nezastavuju aby sa dal zaradit iny rychlostny stupen otazka znie naco ma motorka spojku ? asi na nist ved rozbehnut sa da aj na starter pri zaradenom prevode


15.06.2009 17:10

Re: Radenie s medziplynom

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Vidím, že si dosť tvrdohlavý a hudieš si len svoje. :-~
Spojka je tam kvôli pohodliu pri rozbiehaní, zastavovaní a pre menej zručných aj pri preraďovaní.
Je tu dosť tém o radení bez spojky, tak si to popozeraj a zamysli sa, prečo to niekto vie a iný nie.


15.06.2009 23:42

Re: Radenie s medziplynom

skusal som dnes radit bez spojky a nejak to neslo nejak to skripalo a chrcalo pocitalo zuby hore este ako tak ale dole ne a ne


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112845 | Včera: 130325