Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
chcel by som sa spytat ako na spojkovanie do a zo zakruty,som len zaciatocnik tak preto. Upravené 2 krát. Naposledy upravil guni (22.03.2009 15:58) |
V zákrute už maj všetko vyriešene,(tak isto na železničnom priecestí) |
guni_na bahne využívam kontrolovaný chaos. Ale ak spojkovanie tak hodíš taký stupeň aby motor nereval ani neklepal a ideš nato 2 prsti na riadidlách a 2 na spojke pre istotu. Najprv natrénuj niekde na lúke, ak si to ustelieš je to ďalší level |
neviem, čo myslíte pod pojmom SPOJKOVANIE, ale ja v zákrute držím spojku a idem na voľnobeh, teda ak je zákruta 90°-vá |
chalan sa pyta bahniakov, ci cros, ci ja sa to vola, nie na cestu... usudzujem podla motorky. do toho sa vobec nevyznam. Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (22.03.2009 18:37) |
Devildriver : Ked drzis spojku a ides na volnobech zakrutou.... hmm to si ani neviem predstavit, asi by som hned spadol. Kludne tu spojku pust a daj tam rychlost uvidis ako to pojde hned lepsie. |
devil divny sposob fakt |
Natrénuj si to takto. Niekde v miernom stúpaní si polož pneumatiku /akože zátačka/ a snaž sa |
počkať..asi sa nechápeme..zle som to vysvetlil zrejme Upravené 2 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:00) |
DevildriverPreco to davas do neutralu,mas macknutu spojku?Je to dost zaujimave.... ja zostavam pri tom aby som mal tam prevod |
DD: Prečo riešiš 90 a viac stupňové zákruty? Tie tu niekto spomínal? |
Crazybiker: nie, ja to nedávam do neutrálu, mám tam napríklad 4-ku zaradenú a ten moment keď brzdím stlačím spojku a potom znova pridám-jedem dál..je to zlé? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:09) |
DD lebo v zákrute musíš mať zaradený rýchlostný stupeň. kvôli tomu aby si mal väčšiu priľnavosť k vozovke. |
brco928: to áno. zaradené to mám, ako som už spomínal, len keď pribrzdím tak zmáčknem spojku a podradím keďže spomalím a znova pridám.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:14) |
brzdi so zaradenym stupnom a pustenou spojkou, motorka je ovela kludnejsia... Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (22.03.2009 19:17) |
ok. Dik za rady..čiže radšej ten moment s nižším stupňom a plynom, ako so spojkou a uvoľneným plynom dik, že ste ma poučili, pri vyššej rýchlosti by som asi natrel hubu , lebo zatiaľ to bolo len pri 40km/h pred priecestím Upravené 3 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:21) |
Brco928 |
využívaj motor pri brzdení čo najviac veď máš 4T ten má krásnu brzdnú silu. podraď o stupeň alebo o dva podľa potreby a maj pustenú spojku a ak treba tak dobrzďuj prednou pred zakrutou |
ok .. ešte raz dik za rady, zatiaľ veľa skúseností nemám, ale už budem pamätať |
chudak chalan on tu chce rady od crossakov a zatial sa dozvedel ze Anna Maria |
Tomcat a ty mas ovela vacsiu moto,to ste si tak zvikli alebo? Urcite ze je lepsie mat zaradenu rychlost.... na blate/ladovej ceste so spojkou,aby ti nezaflekovalo zadne koleso... ale inac v tom zmisel nevidim.... |
Devil-sak to je najvacsia skolacka chyba na moto ist na spojke cez zakrutu...ti smikne koleso lebo nema taku prilnavost ked nieje v zabere a sup si na zemi |
crazybaker: keď ja sa troška bojím toho štrku v zákrute Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:39) |
ja nechapem o com pisete ,sak ked dobrzdujem, stlacim spojku a dam nizsi kvalt , Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tomcat (22.03.2009 19:39) |
Tomcat: ale si sa z toho vymotal Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 19:43) |
DevildriverDa sa pochopit,inac raz som pocul od kociek,ze jeden istruktor ich tak ucil,ze na aute do zakruty so spojkou ,a ked nesli tak normalne s nimi krical... ja by som ho vysipal z auta |
ides do zatacky, sucasne vymacknes spojku jemne/ niekedy aj nie jemne/ prebrzdis predok a zadnu das do smyku, sklapas, spomalujes a odnasa ti zadok. Prednu postupne s naklonom uvolnujes, a v strede zatacky pustis zadnu, vytrcis nohu a cez spojku zavalis plyn na uz podradenej rychlosti. Treba zavalit tak aby si efektivne odpalil zo zatacky, drift nezaskodi, hlavne aby ti zadok nepredbehol predok. Tu zadnu mozes pustit aj skor ako vstrede zatacky a prejst to uz na plyne driftom , enchat sa pekne vyniest a len kontrovat predkom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil bedna (22.03.2009 20:10) |
crazybiker: náhodou neviem magyarul prečo? že mám za dedinou hranicu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 20:10) |
Tomcat: aspoň niečo Ti z tej škôlky zostalo |
Devildriver : Proste uz to nerob vyskusaj so zaradenou rychlostou a na tom strku by som sa skor sustredil na to aby som nebrzdil prednou... dobrzdit len zadnou |
a k tomu objasneniu toho padu : No ked nedas rychlost a chces odbocit tak ta vaha moto stiahne na zem.... |
exploit: ok, vďaka za radu, mňa to ani nenapadlo,..keby som to nenapísal, asi by mi to došlo až na zemi ale v podstate to dáva logiku Upravené 2 krát. Naposledy upravil Devildriver (22.03.2009 20:32) |
Devildriver: Presne to iste so spojkou som robil aj ja, este na simakovi, za cias ked som jazdil len po poliach (ani nie tak davno ), proste tiez som sa ucil jazdit sam a tak som si zvykol Az po nejakych radach od skusenejsich som sa naucil v takych zakrutach jazdit s rychlostou a vyuzivat viac brzdenie motorom a je to fakt lepsie a hlavne potom na cestach na nezaplatenie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Filippo (22.03.2009 20:41) |
DevildriverTomcatSikovny ste v tych nakresoch. |
crazybiker: samozrejme, to si ešte oťukám kde a ako, ale určite si rád nechám poradiť. |
zeleno a herdtrack-diki za vsetko ked bude benzin tak idem hned vyskusat dikii |
spojka sa vzdy pouziva na rozbiehanie a preradenie stupnov,inak ju nikdy nestlacajte iba ked potrebujete rychle zastavit najprv brzdy az pri min. rychl. stacit spojku aby neskapal motor,a v zakrutach vzdy zo zaradenym stupnom,vhodnym na danu rychlost lepsie je mat nizsi ako vyssi,to si vsetci zapamatujte toto pravidlo ,ci na aute alebo motorke,jazda zo stlacenou spojkov v zakrute vas moze niekedy z nej vyniest,a ste mimo vozovky,TAKZE NIKDY NESTLACAT SPOJKU V ZAKRUTE VELKA CHYBA,BRZDI SA MOTOROM A BRZDAMI NIE SPOJKOU,dajte si poradit som dlhorocny profesional,a tak ma to aj ucil profesionalny instruktor |
piha dačo tu smrdí profesionálne dlhoročný inštruktor. |
karel mozno aj hej nechcem sa chvalit aj zo zaujimavosti aku mas spotrebu na varane ja od 5litrov pri 120km/h,do 8l 160-200km/h takze aj to hovori nieco za seba,technika jazdy |
Anoro, ked vies spotrebu tak to uz si profik.Pozeram v profile, ze si tu z toho robis busines. Vidim, ze si pochopil zmysel. motoride. Prajem Ti nech sa Ti dari v podnikani. |
anoro : to ze ti zerie moto pri 120km/h 5 litrov je nejake tvoje umenie? Nie je to nahodou umenie technikov hondy? pri 120km/h zere mne 6 litrov a vobec nemusim skusat zazracne spojkove techniky, staci najst 5ty prevodovy stupen ked je na to cas Upravené 1 krát. Naposledy upravil NakladacUhoriek (23.03.2009 0:13) |
zaujimava debata, no nezapajam sa, lebo by ma niektori vysmiali, ze mi zhorela spojka pri 7000km a jebal som na to.. |
caper to nevadi, hlavne, ze spotreba bola 1,7L/100km |
jakze vela, ved to uz je z teba fundovany profesional |
jaaaj! som dlhorocny profesional, ale taku vysoku spotrebu by som nedopustil,, max.1,5l/300km.. |
prepáčte za oftopik, ale bolo tu spomenuté, že 4T má "krásnu brzdnú silu motora", ja mám 2T a zaujímalo by ma prečo 4T 125cc má väčšiu brzdnú silu motora ako 125 2T...ďakujem |
rixoInac aj ja som sa zamyslel,brzdna sila nezavisi od kompresie? jako je to?Mne bohovsky spomali ked jej nedavam plyn... asi kvoli kompresie 15:1 ... |
crayz:15:1 na 125cc 2T?:D si sa zbláznil? to jak si zistil že to má toľko? šak to majú diesle takú kompresiu to nemôže mať tvoja...moja by mala mať asi 8-9 po zábehu |
rixo: asi preto ze pri 4T to 2x stlaci a len raz odpali no pri 2T kazdy raz co stlaci tak aj odpali(sedliacky rozum ) |
rixoneviem presne ci 14,5 alebo 15,5... Aj kolega neno to pisal ->[clanok Aprilia AF1 125 Sintesi - Ako Ňeňo začal motorkovať ] Upravené 1 krát. Naposledy upravil crazybiker (23.03.2009 20:15) |
crazy: čože tak to sa mi nezdá...nechápem jak to môže mať také tlaky... |
stale mi neni jasne, co to je spojkovani. je to neco jak hackovani,lebo strikovani? |
Chalani, kua, nechápete? Ide o MOTOKROS, maximálne tak enduro a trochu možno u niektorých SM. Neide o normálnu jazdu na ceste |
Off topic: - Ešte k tej kompresii, vyguglite niektoré japonsté dvojtakty, budete prekvapení. Ale asi aj zistíte jednoduchým sedliackym rozumom, prečo... |
papiboy Tato tema je tu uz skoro rok stara,tak za tu dobu to snad chalani pochopili. |
motoexcite, veď už som si aj ja všimol, ale už bolo neskoro |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 152641 | Včera: 212886