Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

vykon vs. krutiak - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvykon vs. krutiak - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
17.03.2009 16:17

vykon vs. krutiak

Uz sa o tom popisalo dost a dost ludi ma v tom urcite jasno.
Pre tych, ktori v tom tapu je tu pekny clanok.

www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/vykon-vs-tocivy-momen...


17.03.2009 16:18

Re: vykon vs. krutiak

CBRider
 Kávičkár 

Ikona

Idem citat ... ;-)


17.03.2009 17:10

Re: vykon vs. krutiak

CBRider
 Kávičkár 

Ikona

Pekny clanok [dobre]


17.03.2009 17:11

Re: vykon vs. krutiak

luki52
 Kávičkár 

Ikona

takze bandita nemenim za bulldoga 8-)


17.03.2009 17:31

Re: vykon vs. krutiak

tombar
 Skútrista 

Ikona

treba mat aj aj a co najviac


17.03.2009 23:24

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

vykon predava,krutak vyhrava...


18.03.2009 10:10

Re: vykon vs. krutiak

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

KRúTAK JE GRO


18.03.2009 10:48

Re: vykon vs. krutiak

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Autor zabudol na na trojvalcové motory Triumph , ktoré ťahajú od voľnobehu až po úplný vrch a tým stavajú na hlavu jeho tvrdenia .
Článok je preto dosť povrchný , proste pre úplných začiatočníkov .

České komentáre k trojvalcovému motoru Triumph :
- hviezdou představení je bezesporu agregát , svou spontánností a elasticitou strčí do kapsy i silnější čtyřválce
-zatahuje suverénně už od volnoběžných otáček , ale neztrácí dech ani v těch nejvyšších
-silný a bezkonkurenčně pružný motor

atď , ...

Včera som v inej téme písal :
Street Triple - max 69Nm/9100otmin-1 , ALE ... medzi 3500 - 12300 ot/min dáva stále nad 60Nm !!!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (18.03.2009 10:52)


18.03.2009 10:55

Re: vykon vs. krutiak

husek
 Turista 

Ikona

Stale mi to nie je uplne jasne.
Vie mi niekto povedat, ako by sa spraval motor, ktory by mal 100 Nm a 0 kW a naopak iny motor by mal 0 Nm a 100 kW. Cisto teoreticky samozrejme.


18.03.2009 11:36

Re: vykon vs. krutiak

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

tak to ti nepovie nikto, taky neexistuje. pretoze ked sa toci a ma nejaké kW tak má aj nejaký ten krútiaci moment..


18.03.2009 11:54

Re: vykon vs. krutiak

LUBO600
 Jogurťák 

Ikona

pekny clanocek :-)


18.03.2009 12:01

Re: vykon vs. krutiak

brazel: clanok je dobry, len ho treba necitat povrchne 8-)
autor temu vykon a krutiak motora doplnil o prevody a to je dolezite,
pretoze nejazdime na motoroch ale na motorkach!
su tam zavislost Mk na zadnom kole (to je dolezite!) od otacok motora.
porovnava tam v uplne odlisne motorky aby bol evidentny ten rozdiel.
tak preco by tam mal spominat Triumpha? osobne o Street Triplovi
nepochybujem, myslim ze ma vyborny motor, v danej kategorii mozno najlepsi.
nepise tam co je lepsie. niekomu vyhovuje viac jedno, niekomu druhe.
samozrejme je najlepsie mat vysoky krutiak od nizkych otacok a velky
rozsah pouzitelnych otacok. z toho plynie velky vykon a z toho velka pruznost
motora. to su najma velkoobjemove 4-valce: hayabusa, zzr1400, superblackbird, b-king atd.
ale taka naloz pod zadkom, to nie je fakt pre kazdeho, ani pre mna.


18.03.2009 12:30

Re: vykon vs. krutiak

Smoulo
 Turista 

Ikona

krutiaci moment sa da vypocitat :-O ako vykon deleno 2pi krat pocet otacok (aktualny krutiaci moment= aktualny vykon / (2x3,14x pocet aktualnych otacok)) :-)))

ked to prehodime naopak, vykon sa da vypocitat ako krutiaci moment krat 2pi krat pocet otacok. >:-)
to je zaroven aj odpoved na husekovu otazku. Pri nulovom krutiacom momente, musi byt nulovy aj vykon. :-(

pisal som ale o vykone motora nie o vykone na zadnom kolese. :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Smoulo (18.03.2009 12:36)


18.03.2009 12:47

Re: vykon vs. krutiak

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ados ,
ja už začínam tušíť , čo je točivý moment a výkon , len záver toho článku je povrchný , pretože je neobjektívny k iným motorom , napr. k tým , čo som bol hore spomenul .

A tie české komentáre sú k motoru Triple 1050ccm .

Parametre motora 675ccm zo Street Triple-a som použil ako príklad , že to ide aj v "malom" .


18.03.2009 14:23

Re: vykon vs. krutiak

TomoTDM
 Kávičkár 

Ikona

Naučný článok vždy padne vhod. Ale hlavne ma potešili tie grafi a tabulky [dobre] .
Smoulo, a ten tvoj vzorček [dobre] .


18.03.2009 15:32

Re: vykon vs. krutiak

husek
 Turista 

Ikona

Je mi jasne ze taky motor neexistuje. Ved preto ta veta "Samozrejme teoreticky".
Skuste mi to niekto vysvetlit ako malemu decku, ktore sa pyta: Co je to krutiaci moment a co vykon?


18.03.2009 15:49

Re: vykon vs. krutiak

preco velkemu chlapovi to treba vysvetlovat ako malemu decku? 8-)
Krutiaci moment je sila posobiaca na ramene. zakladna jednotka je Newonmeter,
teda 1Nm je sila 1N posobiaca na ramene 1m.
Vykon je praca vykonana za jednotku casu. Co je praca snad vies, ne? 8-)
A vztah medzi tymito dvoma velicinami napisal Smoulo, teda
P=Mx2x3,14xn

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ados (18.03.2009 15:55)


18.03.2009 16:38

Re: vykon vs. krutiak

Minerva
 Turista 

Ikona

Poucny clanok [dobre]
Dufam,ze si to precitaju aj ti, povazuju vykon za smerodatny.


18.03.2009 16:44

Re: vykon vs. krutiak

CARTMANKO
 Kávičkár 

ja by som to takto porovnal 95konovi hornet a 105 konova VTR rozdiel 10 koni badatel ale ked sa na kazdej preveziete hned zistite a pochopite o com je rec

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CARTMANKO (18.03.2009 16:45)


18.03.2009 17:20

Re: vykon vs. krutiak

Brass
 Turista 

Ikona

Je zaujímavé,že pri BT sa mu Nm pri zvyšujúcich sa otáčkach znižuje od 4000 ot. a pri GSF zostáva od 8000 ot. nezmenený. A tiež neviem, prečo do toho montoval ptevody. Je to ale chytrej Pepa. hehe


18.03.2009 18:11

Re: vykon vs. krutiak

kitter
 Kávičkár 

Ikona

pre Huseka ako malemu decku:
Krutiaci moment sa da obrazne prirovnat k uderu kladivom.
No a vykon potom znamena kolkokrat napr. za 1s tym kladivom buchnes. :-))) (prevzate z MotoHouse)

Kedze tieto dve veliciny su na sebe zavisle su absolutne scestne tvrdenia typu: "hlavny je krutak" alebo "hlavny je vykon"
Ale som nejako vnutorne presvedceny, ze je lepsie mat vyssi vykon pri maximalnych otackach ako vyssi krutak v strednych. Motor z vyssim vykonom pri max otackach by to pre bozim sudom asi vyhral. :-)

Tak tolko

Edit: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kitter (18.03.2009 18:12)


18.03.2009 20:34

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

kitter: co sa tyka napr. porovnania tvojho fazera 2006 (98k pri 12 000ot/min,63Nm pri 10 000ot/min) s fazerom 2003 karburatorovym(95k pri 11 500ot/min,61 Nm pri 9500ot/min)
tak karburatorovy model je krasne tahavy a v reale sa na nom ide lepsie ako na modeloch so vstrekovanim kde FZ6 ide len vo vyssich otackach a do osmich tisic sa mozes dlubat v nose...(clanok MOTORAJ 08/2006 Vykon vs. Krutak)
Mal som model 2003 2 sezony a mal som moznost si vyskusat aj model 2007 ,ten clanok presne vystihol moje pocity s fazerom so vstrekovanim.Dovolim si tvrdit, ze karbecovy model 2003 by z 0-100km/h ukazal prdel novej FZ6. ;-)
Suma sumarum: vykon predava,krutak vyhrava... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil fazer600 (18.03.2009 20:35)


18.03.2009 20:55

Re: vykon vs. krutiak

kitter
 Kávičkár 

Ikona

fazer600: tohto som sa obaval ze niekto zacne porovnavat konkretne stroje. A dokonca este moju FZ6 2006 :-))) :-))) tomu som sa chcel vyhnut.

Ale...
Nemyslim ze tych par Nm v tvojom porovnavani rocnika 03 a 07 nejako citit. To moze byt fakt len pocit. NEchcem polemizovat, nevidel som priebehy krutakov tych dvoch motorov.
Suhlasim, ze na zrychlenie 0-100 kmh by tam nejaky rozdiel bol, ale skor by bol sposobeny jazdeckymi schopnostami ako priebehom krutaku. Aj keby sa podarilo odstartovat uplne identicky, tak by rozdiel nebol taky, ze by 03ka "ukazala prdel" 07cke.

Skusim to formulovat inak...
Dobry priebeh krutiaceho momentu je to co realne potrebujes pri beznej jazde, cize idem si 90kmh mam tam fuknutu 6tku a idem prebiehat. Kydnem tomu plny a samozrejme FZ6 sa zbiera ako slimak, ma cca 6000 tociek. :-))) Tu sa prejavuje krutak a pruznost motoru.

Ina situacia je napr. okruh (alebo nieco podobne), kde masiny drzis v otackach maximalneho vykonu, cize od 10tis do 14tis. Tu by nastal presne opacny pripad, pretoze v tychto tockach by mala 07 vacsi krutak ako 03ka a asi by jej ukazala "prdel"

Este chcem poznamenat ze kategoria moto ako FZ6, Hornet, Zuza GSR je katekoria motoriek na zabavu. Je to o castom radeni aby si mal motor rozbehnuty tak ako prave potrebujes. No na druhej strane si mozes spokojne prdkat 60kmh na 6tke a vtedy ta daky krutak nesere. ZE to nema pruznost v nizsich otackach? Tak tam strihni tri kvalty dole a vystrel. :-D

Tak tolko


18.03.2009 21:21

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

kitter: samozrejme tie cisla nejako necitis v priamom porovnani...tym samozrejme nechcem dehonestovavat niekoho moto,len som tym chcel povedat ze na jazdenie je model 2003 vsestranejsi ,sirsie pouuzitelne pasmo otacok s priemerne vacsim krutakom.
Priame porovnanie som skusal aj pri vymene moto. 2003 mala navrch (0-100).ja som mu usiel na 2003 a on na nej mne... ;-)
To porovnanie malo svoje opodstatnenie 600cm3, ukvicany4 Valec

Upravené 1 krát. Naposledy upravil fazer600 (18.03.2009 21:24)


18.03.2009 21:25

Re: vykon vs. krutiak

kitter
 Kávičkár 

Ikona

fazer600: este si stihol odpovedat? :-D
O nejakej dehonestacii nemoze byt ani reci. Ja som do FZ6 isiel cielene, vedel som o com to je a ako to ide. Mne to tak vyhovuje, ale to neznamena, ze ju za nejaky cas nevymenim [dobre]


18.03.2009 21:30

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

vymenis ver mi: budes chciet na moto neco viacej vidiet,pojdes do enduuuuuura 8-)


18.03.2009 21:32

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

ale to je uz mimo temu :-)))


18.03.2009 21:36

Re: vykon vs. krutiak

kitter
 Kávičkár 

Ikona

zatial sa tym smerom neuberam, pokladam sa stale za zaciatocnika, mna by asi na sprint dal aj Gabor Talmacsi na GP 125.

Na motorkovanie nemam tolko vyhradeneho casu aby som cestoval dialky. Aj preto mam taku moto aku mam, zabavnu okolo domu a nie "hltaca kilometrov"

Ty tam mas v GSke asi dost krutaku co? :-D :-D :-D


18.03.2009 21:40

Re: vykon vs. krutiak

kitter
 Kávičkár 

Ikona

fazer600: este ma predsa napadla taka drobnost v tom porovnani. Co tak jazdne vlastnosti rocnika 03 z rurkovym ramom a 07 hlinikovy odliatok? Myslim ze toto musi byt citit viac ako maly rozdiel v krutaku. Ako si to vnimal?


18.03.2009 21:45

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

Toho casu nemam ani ja, dovolenka mimo SR tak 2x do roka a to som stastny... V GS-ku je toho tak akurat...da sa na tom urobit 700km za den v pohode a aj na Sturci sa ponahanat,taka vsestranna motka :-}


18.03.2009 22:04

Re: vykon vs. krutiak

dazdo
 Turista 

Ikona

mozno by sa nemalo hovorit len o max. vykone a max. krutaku, ale o priebehu celej krivky, pretoze drzat motor v tom optimalnom maximalnom bode by vyzadovalo ovela viac kvaltov a neustale radenie.. mozno by bolo zaujmave porovnat plochu pod celymi tymi krivkami, cize sucet vela "ciastkovych vykonov" pri roznych otackach, takto nejako je asi definovana pruznost motora (ale iba sa domievam)


18.03.2009 22:24

Re: vykon vs. krutiak

Brass chytrej pepa dal do tabulky a do grafu namerane hodnoty. tak preto.
bandaska ma krutiak od 8000 do 11000 konstantny z toho plynie, ze v tomto rozsahu otacok vykon rastie linearne s otackami. P=Mx2xpixn
BT ma max moment pri 4000ot/min. do 6000ot uz klesa. a pri 6000ot je
napriek mensiemu Mk max vykon prave kvoli otackam. zase P=Mx2xpixn
akurat ze vykon medzi 4000 a 6000ot nerastie linearne ako u bandasky
rastie po nejakej konkavnej krivke.
vseobecne plati ze motory su najpruznejsie medzi otackami pri max. krutiaku
a otackami max.vykonu.
a ze do toho pletie prevody, ma recht pretoze nakoniec koleso zabera na ceste.
a medzi nim a motorom su prevody. Co na tom nechapes?
Tak sa uc od chytreho pepu! 8-)


18.03.2009 22:53

Re: vykon vs. krutiak

fokus
 Turista 

Ikona

mne furt bolo divne že sa mi zdali niektore mašinky na ktorých som sa vozil silnejšie aj keď papierovo mali byť slabšie.Ten kruťák je velmi príjemná vec [dobre]


19.03.2009 7:26

Re: vykon vs. krutiak

fazer600
 Turista 

Ikona

kitter:co sa tyka pevnosti ramu tak moj rurkovy sa mi zacal krutit pri cca 150 km/h v tiahlich dlhych zakrutach,tie novsie modeli boli pravdupovediac co sa tohto tyka na tom ovela lepsie...


19.03.2009 8:56

Re: vykon vs. krutiak

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

nechapem napr ludi, ktori si kupuju motorku podla cisielok koni :-)))
U mna hra prim krutiak a celkovy tvar grafu


19.03.2009 9:06

Re: vykon vs. krutiak

husek
 Turista 

Ikona

to kitter
aspon niekto tu rozumie pisanemu slovu. vdaka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil husek (19.03.2009 9:06)


19.03.2009 9:13

Re: vykon vs. krutiak

husek
 Turista 

Ikona

to ados
mozno to velky chlap potrebuje vysvetlit malemu decku a nevie to. a mozno male decko krutiacim momentom, uhlovej rychlosti a podobne nerozumie... 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 311021 | Včera: 234958