Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: josi: dakujem za vysvetlenie, absolutne sa do takychto veci nerozumiem. |
ado93: napätie oloveného akumulátora je závislé od mernej hmotnosti elektrolytu. V našom zemepisnom pásme sa používa pri zaplavených elektródach elektrolyt 1,28 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,6 V (a viac). AGM akumulátory používajú elektrolyt 1,32 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,8 V (a viac). Takže keď budeš mať vytúžených 12,6 V, bude už vybitý o cca 20%. |
joscu ale do GW nejde ina baterka ako do kazdej motorky |
Re: pirates: |
Re: pirates: ked stoji baterka ako vravis 40eur tak ju treba kupovat kazdy rok a vzdy vyhodit po sezone? |
Re: pirates: baterku napises najlacnejsiu co najdes ale ked sa jedna o tvoj GW tak napises tu najvecsiu sumu sak nech si šrac ne ? |
preco je baterii lepsie na nabijacke ako vo vozidle ziadne vozidlo nedobija pulzne proste to tam ten regulator napere a na rozdiel od nabijacky nikdy nedokaze nabit bateriu na 100 % pretoze je tak nastaveny |
Ak by ti za den kleslo napatie o 0.3 voltu tak to by bol shit a nie akumulator |
Este sa chcem opytat, bateria je 23 hodin od odpojenia nabijacky a ma 12.96V. Nemalo to klesnut na 12.6V? (stale je v izbe 20-21°C) pojde do garaze zajtra |
Re: Undefined: cele to bolo o tom, ze nemam vhodnu nabijacku, tak som nevedl ako to vyriesit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (23.11.2016 13:33) |
Ja tiež nechápem tento stres okolo batérií :D |
V garazi pri 15 stupnoch jej bude lepsie ako v izbe pri 24. |
Re: Merlin00: Dnes rano mala 12.95V |
Je to v pohode a bud v klude. |
Bateriu som nabijal presne 10 hodin s konstatnym napetim 13.7V a prud klesal az po 0.09A kde som bateriu odpojil, nakolko to slo z 0.10 na 0.09 az 40 minut. Bateria bola cely cas v miestnosti s 21°C a ona mala taku istu teplotu (pocitovo) vobec sa neohriala. |
Napisem "kratku" vsuvku. |
Brazel - šprict du dojč ? ja vôl knedige frojlajn, ich šprice immer und furt , dojč auch |
Je to normalne, ked ti ta nabijacka dava len 13,7V. Mudra nabijacka by to zvladla o cosi skor... ta by nabijala pri 14,2 - 14,5V a momentalne by ti tam tieklo odhadom tak 300mA... |
Momentalne 6 hodin nabijania. Upravené 3 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 16:19) |
Bateria sa nabija 2h 45min. Kedy ju mam odpojit? Ked bude prud 0A? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 13:18) |
Ja sa pozastavujem pri tej nabíjačke Einhell a ten nie , ten C/10 nevie . |
Ak vies zabezpecit, ze do tej baterky nebude dlhodobo tiect prud vacsi ako C/10, tak tu nabijacku mozes pouzit na vsetky olovene baterky s tekutym elektrolytom, alebo AGM. To vies dosiahnut napriklad tou ziarovkou, ktoru som spominal, alebo tak, ze baterka nie je priliz vybita. Ziarovka sice nie je najstastnejsie riesenie, ale ak ta nabijacka nema ziadnu presnu regulaciu, len obmedzenie napatia, tak to ziarovkou velmi nedobabres. Ked uz vidis, ze ta ziarovka ledva svieti, tak to pripojis na priamo. |
Takže podľa logiky , ak nedáva viac ako 14,1 V , tak hurá s ňou na všetky 12V batérie ? Že by ? |
Re: brazel: Je to uz v druhom odstavci. Nereagoval som priamo na teba, aj ked: Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.11.2016 10:31) |
janoval , preboha ... by som tak ako Mishko skor doveroval vyrobcovi, alebo udajom zo stitku, alebo dokumentacie |
Re: brazel: slovencinu som nestudoval. A mylit sa je ludske, z toho mi vypliva, ze aspon viem, ze nie som hovado |
Re: Plazivec: uz nemam energiu ti nic vysvetlovat. Do plne nabitej baterky zdravy regulator prud netlaci. Vsetok prud ktory potecie do akumulatora nabiteho na 100%, rozumej vsetka sira z elektrod je uz v kyseline. Niet dalsej siry na reakciu, nastava uz len elektrolyza vody. |
plazivec - nechcem vobec vstupovat do vasho sporu s janovalom len ma zaujalo ze |
Mishko Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (22.11.2016 9:28) |
Re: janoval: No aj keď máš informatiku, tak si moc toho z elektriky na tej fakulte nepobral. Napätie baterky je vždy nižšie ako napätie na výstupe z reglera, tzn. že aj do plne nabitej baterky tečie nejaký prúd. Že dostáva záhul som myslel to, že jazdením sa baterka neustále vybíja, nabíja a že baterke je vždy lepšie na nabíjačke, ako v motorke, keď ti toto nedochádza, tak vráť diplom. |
Pre Ado93 a aj ostatných: |
Re: brazel: s Merlinom je to ako s Ficom. On priblizne vie o com toci. Ale rozprava o niecom, comu ovecky nerozumeju a preto mu to vsetko zozerku aj s chybami. |
vratim sa k povodnemu oziveniu temy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.11.2016 9:19) |
brazel: V anglickom texte na einhell.com nic take nie je. |
Re: janoval: Vidí sa mi, že nemáš ani páru o tom, ako to funguje a uchyľuješ sa k osobným urážkam, ja mám strednú elektrotechniku a aj keď už je to dávno, tak si základné veci pamätám a tebe nič nehovoria slová ako potenciál a rozdiel potenciálov a čo to vlastne je napätie, iba si trochu múdrejší ako hovno. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 8:46) |
Nosnou časťou ale je Merlin00 proti všetkým (blbom) + snaží sa to vysvetliť aj tým menej zdatným , ibaže ... Das Gerät ist nicht für Blei-Gel-Batterien geeignet. čo (samozrejme) okamžite veci stavia do iného svetla , lebo jediné , čo tá nabíjačka vie , že je obmedzená na najvyššie napätie 14,1V (elektronikou ) , to ale stačí na tvrdenie , že nemôže prebíjať . |
tu je uz zas tolko mudrosti popisanych, ze nema zmysel sem dalej prispievat. |
Re: janoval: Viem dobre, čo je ohmov zákon... Teleso, ponorené do kvapaliny... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 7:11) |
Re: ado93: Sorry, akosi mi to vypadlo, takže podľa odkazu nemáš žiadnu gelofku, ale obyčajnú handernú, takže sa nemusíš ničoho báť. |
Pirates, ale tvoja GL 1800, ma tiez alternator, rovnako ako moje BMW. |
ale no tak pani gelovu bateriu nikto na motorke nema ale iba bezudrzbovu AGM to nie je to iste 14,a nieco V je palubne napetie ked sa spusti alternator samotnu baterku nenabijete na viac ako 13 a nieco V to by ste ju museli nabijat 24 V nabijackou na nakladaky staci iba zastartovat a hned to spadne na 12 V baterka pocas leta ziaden zahul nema mozes prejst za den aj 5 000 km od toho je tam regulator napetia ktory bateriu odpoji a skratuje prebytocne napetie napetie do kostry pocas nastartovaneho motora valite na alternator nie na bateriu motorka ma predsa rovnako ako auto dva obvody vybitu aj trochu vybitu baterku normalne naper autonabijackou s prudom 5,5 A hovori sa tomu rychlonabijanie staci nejakych 10 minut a je nabita rovnako ako keby ta natacal cez kable z auta pri cene baterii do motorky je zbytocne cokolvek spekulovat |
Re: Plazivec: nechcem sa ta dotknut. Ale pokial sa nenaucis dve zakladne veci, tak sa s tebou o elektrike bavit nebudem. |
Re: Merlin00: Dakujem, tak rozsiahle som to ani nečakal, zas som múdrejší |
Re: Plazivec: napisal som aku mam nabijacku a aku bateriu hned na zaciatku. |
Merlin00: "Never vsetkemu, co je napisane, pokial si to neoveris rozborkou a pripadne meranim." |
Re: Mishko: |
Re: janoval: Ja len toľko, že keď ideš 400-500km, tak asi je baterka na 100 percent a predsa do nej regler tlačí 14,5. Ako Merlin správne poznamenal, ide o to, aby napätie neprekročilo u gelofky 14,7V. Chlapec by mal napísať, akú baterku má a potom sa tu môže špekulovať okolo. Ale v živote som ešte nepočul, že bojím sa dať baterku na nabíjačku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (21.11.2016 21:25) |
Re: Mishko: |
Merlin00:"...Einhell, znamena jedno peklo. Je to nabijacka nudzova a aj velku autobateriu, by som snou nabijal len pod dohladom. |
Re: brazel: |
Však si motorku mal aj doteraz , tak čo robíš scény ? |
Ok dam 2A poistku ak nepojde 3A ak nepojde 5A a snou to uz pojde. Pripojim voltmeter a budem to sledovat po akej dobe odpojit nabijacku? 30 minut bude stacit? |
Ked pises, ze si nameral napatie na baterke, ta predpokladam, ze Voltmeter mas. |
Re: Merlin00: Pri bežnom nabíjaní je nutné odpojiť kontakty ? Trebárs aj v aute, behám len krátke trasy. |
"Nabíjacia elektronika obmedzuje nabíjacie napätie na 14,1 V" |
Re: Merlin00: baterka pri nabijani dosiahne 14V niekde okolo 80%. Co s nou dalej? |
Poradim len tolko, baterky gelove a handrokyselinove AGM radsej nenabijajte obyc. trafakovou nabijackou. Pouzite nabku, ktora ma automatiku a vypne sa, ked dosiahne napatie, okolo 14V Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (21.11.2016 18:02) |
Re: Plazivec: dobre pises, ze: "Keď sa v lete jazdí". |
No spekulujem, lebo sa do toho absolutne nevyznam a nechcem novu bateriu znicit tym, ze ju pripojim na nabijacku. Upravené 2 krát. Naposledy upravil ado93 (21.11.2016 17:37) |
Keď sa v lete jazdí, baterka dostáva iný záhul. A tu špekuluje niekto jak Beta s piču. |
odpisal som ti |
Re: janoval: poslal som ti spravu |
Odpojil som +. Odmeral baterku, ma 12.41V. Za mesiac pojdem odmerat a uvidim co dalej. Ale myslim ze 4 mesiace musi vydrzat pri teplo cca 15°. |
AGM nie je gelova baterka. To ze je "bezudrzbova" to je pravda - neda sa dolievat ani odmerat hustota elektrolytu. Pre pouzitie v motorke ja asi aj vhodnejsia ako gelova. |
Re: ado93: radsej usetris baterku ako motorku ? v zime ked budes prestartovavat motorku viacej jej uskodis ako pomozes |
Alebo si daj kondicnu jazdu kazdy mesiac pocas zimy ako ja a dobijes |
a startovat kazdy mesiac ci sa vyprdnut na to a na jar zapojit a jazdit? |
Re: ado93: tak ako pisal merlin odpoj jeden kablik a necha tak |
Prave o tom nabijani mi hovoril, ze by sa vobec nemala bateria nabijat. Jedine starou nabijackou, kde sa da presne nastavit prud. Ziadne pulzne, udrziavacie ani automaticke nabijacky. Tak ja teraz neviem ci ju nechat tak, len odpojit a na jar nastarovat a motorka ju dobije. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (21.11.2016 14:59) |
Pokial mas garaz, kde nemrzne, dolezite je, aby baterka sa nevybila na moto z odberom, hoci minimalnym, ale predsa len nejakym.. |
Zdravim |
a ma niekto tuto? motoride.sk/?P=inz_detail&ID=204849 |
LukyTV: kvalitna uzavreta baterka ma (mala by mat) ochranny ventil, aby ju neroztrhlo. Cize ked jej das velky prud, tak plyn ktory sa nestihne "rekombinovat" na opacnej elektrode, sa jednoducho vypusti von. Tym stratis kapacitu. Ked ju budes nabijat spravnym prudom, tak sa nic nestane. |
Kamarát má tú Bosch nabíjačku asi ta pol roka ju používa a zatiaľ mu funguje. |
caute ja mam zaujem o tuto www.autobazar.eu/sk/nabijacka-bosch-c3-6v12v-4990-euro-... mate ju niekto? |
Magneto vám nabudzovať nikdy nebude,nabudiť sa musia generátory s elektromagnetickým rotorom. Upravené 2 krát. Naposledy upravil matko66 (28.02.2012 6:00) |
Žiadna batéria "nenabudzuje magneto", keď nie je kíúč v zapalovaní. Batériu vybíja napr. imobilizér alebo hoci aj samovybíjanie. |
žiadna moto nedobíja pulzne |
"gelove" baterie v skutocnosti vobec niesu gelove ako mylne zavadzaju radi predajcovia. pri moto bateriach sa použiva tzv. AGM technologia - AGM batéria je olovo-kyselinová batéria, ktorá má 100% svojho elektrolytu nasiaknutého v GLASS-Matt separátoroch (separátory s obsahom sklenených vlákien). zakladny princip je rovnaky ako u klasickych baterii a tieto baterie sa mozu nabijat standardnymi nabijackami so zodpovedajucim vystupnim napetim a prudom. vyhodne je mat plne automaticku nabijacku, ktoru nieje pri nabijani potrebne kontrolovat. automaticky sa vypne po nabiti baterie. napr. www.promoto.sk/eshop/motonabijacky/ |
Reklama: |
inak mna by tiez naozaj zaujimalo, kedze sa tu robi taka veda ohladom nabijania gelovej baterky (nepopieram, ze k veci), ci aj motorka ako taka ma ten spravny system dobijania (pulzneho, alebo ja neviem akeho) pre tu gelovku, ked si ju kupis das do moto, napriklad starsej...???...uz sa to dakto vyssie pytal, ale zahovorilo sa to... Upravené 1 krát. Naposledy upravil DECENTBIKER (27.02.2012 10:56) |
brumm - ak je v návode, že nie je vhodná, tak nie je vhodná. Predávač ti asi nekúpi nový akumulátor... A nabíjačka nemusí nafúknuť, aby batériu zničila. |
dakujem za radu. na nabijanie pouzivam www.astip.cz/nabijecky-autobaterii/ |
LukyTV: gelova bateria je uzavreta, takze z nej nemozes nic vyliat, ani sa vyparit. Napr. aj zalozne zdroje na PC maju gelove baterie a tie sa bezne priebezne dobijaju niekde pod stolom v izbe, ci v kancelarii... Hlavne pouzi vhodnu nabijacku... |
mam taku otazku pri ktorej sa ukaze par chytrakov ale co? nieje hamba nieje sranda uvolnuje sa vodik pri nabijani gelovych baterii alebo nieco ine ? ide mi o to ci ju mozem bez nejakeho nebezpecenstva nabijat aj u seba v izbe. |
Takže som to riadne preštudoval a došiel som k zaveru, že nabíjačka by mala byť v pohode. Okrem iných funkcii ma aj funkciu proti prebijaniu a to znížením nabíjacieho napatia - čo je doležité pri gelovkách. Idem dnes nabíjať |
co si nesiel do osvedcenych a cekom lacnych optimate/acumate? |
Dnes som si bol v špecializovanom obchode kupiť riadnu nabíjačku /nechcel som z lidla a a ni podobne/ tak som predavačovi povedal že chcem špecialne na gelový moto akumulator. Predal mi taku malu z nabijaním 2-6-12V a nabíjacím prudom 600mA. Ale v navode je že je určena len na akumulatory olovene s kyselinou. Predavač mi povedal, že to nevadí, ale ona je určená aj na nabíjanie gelových baterií. Je to pravda? Nie že mi ju znova nafukne |
jedine co som nestihol je vymenit olej pretoze som nestihol kupit castrol. a uz som raz z jednym kamosom polemizoval preco nie hned pred zazimovanim ako to robim ja ale az pred sezonou ked podla mna to na kvalitu nema ziadny vplyv ci to je dva - tri mesiace v tej bandaske alebo v motorke. nakoniec sme dospeli k nazoru ze jediny nepriatel je vzduch ktory vplyva na olej v motore ale to je take mizive percento ze je to v podstate jedno ci sa to meni pred zimou alebo pred zacatim sezony. jednoducho ked sa otepli sadnut a ist sa vozit a neriesit udrzbu ked ju robievam ked ju zazimovavam a usetrim jeden den vozenia a vies ake to je ked po troch mesiacoch vytahujes nevies sa uz dockat a vtedy by ma ta udrzba o jeden den pripravila |
THeBaNDIT motorka je v garazi v RD pod plachtou kde je radiator a je tam stabilnych 5-10 stupnov, baterka je odpojena a je v motke. den dva pred sezonou ju vyberiem dam na nabijacku a kym vylestim moto, vymenim olej a inu udrzbu tak na druhy den je aj ona nabita. raz mi jeden kamos povedal nerozmaznavaj motorku tak ani tu baterku nerozmaznavam. |
2 kamkoxx: mohol si sa hned vyjadrit takto jasno... Ale aj tak mam otazku: ked budes baterku pred sezonou nabijat, budes ju nabijat priamo v motorke v garazi? Alebo ju zoberies kamsi inam a dobijes tam? Pretoze ak plati druha moznost, tak tu baterku mozes vybrat z motorky, uz ked zazimovavas... a polozit ju niekam, kde je aspon 10-15 stupnov... urcite jej to iba prospeje. |
chcel som povedat ze sa tu pisu nepodstatne veci, baterku na zimu odpojim, necham v moto a pred sezonou ju nabijem a hotovo. a nechapem, naco si komplikovat zivot malickostou ako - dobijanie cez zimu, aka nabijacka, pri akej teplote skladovat atd. a ked 6 rok odide kupim novu za par korun. |
pre gelove baterky ani nie je nejaka extra specialna nabijacka , Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dodo7 (04.01.2009 5:36) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 91403 | Včera: 162264