Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Nazdar vsem, chcem sa opytat, ze ci sa da odpalit alternator ked mam nastartovanu moto a nemam zamontovanu baterku. Pretoze jeneho pekneho dna asi pred dvoma tyzdnami som mal baterku na zimnom odpocinku a musel som ist surne do obchodu ked som prisiel, tak som mal vypalenu poistku. Otazka je mohol som alternatoru uskodit? |
ano mohol.podaktory ti tu budu tvrdit ze jazdia bez baterky a ze sa im z moto nic nestalo....ale ber to tak ze baterka sluzi v podstate aj na vyrovnavanie napetia.radsej to uz neskusaj lebo ta to moze vyst draho |
tak pockat..ako na vyrovnanie napatia.. pokial viem... alternazor dava cca 40V (podla otacok)..a na regulaciu je v obvode zapojeny nejaky regulator... (roznych zapojeni)... a baterka ako spotrebic s tym nic nema... ja si teda myslim ze jazda bez baterky je uplne v pohode... samozrejme zalezi na zapojeni... napriklad ako mas napajane smerovky..ci cez baterku.alebo nezavisle z vlastneho obvodu... moze sa stat, ze niektore motorky.ako napriklad simson... ma vsetko napajane z baterky..a ta je dobijana... ak ju odpojis... v podstate nepojde ziadny spotrebic... okrem sviecky.. cize jazda mozna..ale bez smeroviek... alebo brzdoveho svetla.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hooopy (22.12.2008 22:23) |
Vlastne ked mam baterku vlozenu a zapnem spinacku tak sa mi rozosvietia vsetky kontrolky a svetla. Ked som baterku vybral a nastartoval, tak sa zrejme koli tomu vypalila poistka a ked som dal baterku naspat a zapol som spinacku tak uz mi nic nesvietilo a nesiel ani elektricky starter proste robila to iste ako keby tam ani baterka nebola. Ale hned ako som ju nakopol cez paku, tak sa vsetko rozosvietilo, cize svetla, smerovky, truba, kontrolky,... to vsetko svieti a blika aj bez baterky, ale zrejme keby tam ta poistka nebola tak asi by vypalilo vsetky ziarovky a neviem co este. Upravené 2 krát. Naposledy upravil jumper55 (22.12.2008 23:52) |
no... neboj... alternatoru nic nie je... co sa tyka poistrky..stale neviem aka poistka ti vyhorela... .. ne je samozrejme ze nepojdu kotrolky a starter..vsak to vsetko je nepajane s baterky... ak ju nemas..nema to byt z coho napajane..... ak nakopnes motor... na sekundare (vacsinou rotor) sa zacne indukovat napatie , ktore je vedene okrem ineho aj do baterky..a potom z baterky na niektore obvody..ako som pisal zalezi to od zapojenia... takze vsetko co ide od alterntaru cez baterku. (ktora sa tymto aj dobija ) a pokracuje dalej na spotrebice, nebude fungovat..lebo je obvod preruseny chybajucou baterkou... (zalezi od zapojenia) ale v podstate ako som pisal, motorka bude pojazdna bez akejkolvek ujmy... (funkcnej ujmy) s rizikom, ze mozno nebudu fungovat nejake spotrebice... napriklad aj klakson..smerovky... starter samozrejme...typickym prikladom je simson... |
altiku sa nemusi nic stat ale o 80 percent skorej odjebe regler popripade riadiacu a ziarovky. ked ma altik napr max. vykon 200W pri 12v t.j. ze moze max. dat 16,6A a ty ho rapidne odperom pristrojov prekrocis tak ho moze odpalit. ale dost nepravdepodobne |
Manual pri mojej motorke aj aute mi zakazuje uviesť vozidlo do chodu bez akumulátora zapojeného v obvode. Dokonca je to napísané veľkým písmom v tučnom obdlžniku a s veľkým výkričnikom. |
vsetko zalezi od zapojenia... a nema vyznam, riesit jednotlive typy.... ja mam stroma...a ani neviem ako je to tam zapojene... a ani ma to nezaujima... zatial |
a pre nabudenie alternatoru nie je potrebny akumulator resp. iny zdroj prudu ? takze by si tam mal asi mat dynamo, a to nie je urcite tak citlive na nepritomnost akumulatoru. |
felesiga.-- akym odberom? treba si uvedomit ze maximalna velkost prude z altiku musi byt taka aby stihal napajat baterku (dobijanie) plus napajanie spotrebicov.. (ci uz cez bat alebo vlastnym obvodom)... ak na zdroj napatia nepripojis spotrebic, ( v tomto pripade na zdroj cize altik)... nezvysi sa odber... a v ziadnom pripade neprekrocis max mozny odberny prud... pretoze prud sa netlaci..ale taha..a taha sa spotrebicom...... na vznik prudu potrebujes spotrebic..(odpor) (U=R.I , I= U/R...) z coho vyplyva..ak je R nula.... I bude nula.. napatie je len rozdiel potencialov...no ak na dva poly zdroja nepripojis spotrebic..nebude pretekat ziadny prud... (s vynimkou blesku a vysokeho napatia, tzv. vyboj)...alebo mas pocit ze napriklad z bat ulozenej v skrini unika prud cez jej kontakty? Upravené 1 krát. Naposledy upravil hooopy (23.12.2008 13:32) |
no tak pokial viem tak baterka sluzi aj na regulaciu budiace napetia takze ked tam nebudes mat baterku tak ti nebude fungovat regulacia a na aute som to skusal a odfajcil som polovicku spotrebicov:prerusovac na blinkre relatka motorcek na stierace......... |
rozdiel medzi alternatorom a dynamom.. alternator je zdroj striedaveho napatia, moze mat aj vlastne budenie (alternator s derivacnym budenim)...a nepotrebuje k tomu ziadny iny zdroj.... potreba usmernit napatie (najcastejsie Wheatstonov mostík) .... Upravené 1 krát. Naposledy upravil hooopy (23.12.2008 13:50) |
este ma napadlo.... refulacia budiaceho prudu v alternatoroch je za ucelom vreglacie vystupneho napatia... no... a u aut je prave toto nahradene tzv "reglerom"..tym padom by nemuselo byt regulovanie budenie... alemoze zostat stale... dokaz toho by mohlo byt zvysujuce sa napatie pri zvysujucich sa otockach... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101072 | Včera: 240815