Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Dnes som pozeral Saxanu, rok vyroby 1971, bola tam scena, ked mladeho Jana Krausa a spol. nahanali dvaja policajti na moto, boli to cierne bavoraky, boxery...to mali zandari v CSSR zapadnarske motorky? zeby kupene este pred 1968? |
Buď to mala Praha pre prezidenta a delegácie, alebo boli zapožičané len pre film. Oficialne čo si ja pamätám, tak také neboli, len Jawy. |
pamatam si, ze ma to zaujalo este ako decko teda niekedy v 1980 +-, ako skolaci sme o tom mudrovali, ze co to mali za motorky. |
inac, ako pozeram, neboli to prve boxery na Prazskom hrade |
Boli to sprievodné vozidlá pre delegácie, neboli tu náhodou keď tu bol Fidel? |
Nesedia tí fašouni náhodou na Zundapp ? Tiež to boli boxery v podobnom ráme. |
marek, aj, aj. prvé je Zundapp KS 750, druhé BMW R75, porovnaj rámy, uloženie motora a na druhej moto jasne viditeľnú vrtuľku |
marek nie nie... zundapp sice boli derivatmi bmw ale nemecke vojsko ich nepouzivalo pokial viem |
rapťák, ale hej, KS750 bolo rovnako vo výbave ako R75 |
aj tak najkrajšie vozítko pre skopčákov vyrábalo NSU: |
Sú to krásne stroje, ale jazdiť so sajdou je des. Raz mi to kamoš požičal a odvtedy sa mi smejú, že som železničiar a že mám ľavotočivé tendencie, totižto miesto točenia rajdom som začal klopiť, miesto na brzdu som stúpil na spoj medzi moto a sajdu a skončil som v koľajsiku Pohľad pre bohov, vymačknutá spojka, ja vyklopený z motorky, osádka sajdy des v očiach, nohou skáčem po ráme a idem a idem a idem |
Ja som skúšal Dneper a aj som na ňom cúval .Na dlhšej ceste určite bolia ruky od volantu , akoby ťahala napravo asi to robí tá sajdka . |
Vedátori aj prvé je BMW. Zundapp KS boli motory OHV nie SV /vidno to podľa hláv válcov/. Tá druhá nie je R75 /tá bola tiež OHV na 16tkach kolesách s pohonom sajdky nazývaná Sahara/ Zundapp a BMW toho okrem boxera veľa spoločné nemajú /Zundapp napr. reťazová prevodovka/. Nemci používali aj DKW a NSU a videl som u SS aj Victorie. |
V70rokoch som mal s kamošom Zundap 800 4 valec sport so sajdou,komplet sme ho dali do pucu a dosť sme sním lietali.Nebol žiadny problém s riadením,len to treba presne nastaviť.Jedinéčo sme často opravovali bol kardan(neutiahol 5 opitých chlapov cez Dunajskú hrádzu)Kto vie kde mu je koniec.Škoda ho.Jediný obrázok som našiel na veteransalon.cz,ale to nieje ten náš.(neviem vkadať obrázky) |
Retro:pripominas mi jedneho naseho znameho..ten vie o baworoch vsetko....teda o veteranoch.........mam taky dojem ze je jediny majitel bmw R11 1929-34 so sajdou na slovensku(ma to dokonca na normalnych znackach nie na veteranskych....... Upravené 1 krát. Naposledy upravil krutas_1 (01.12.2008 23:36) |
copy: dobry clanok, dakujem |
tie z vojny si nepamätám,ale tata jazdil u ZNB v DCD družstvo cestného dozoru,žial nemáme ani jedno foto BMW len foto tzv.stíhačky a kalify. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Slon (02.12.2008 7:09) |
Stíhačka alebo nanuk,okapotovaná jawa 350. |
Moto aj v tomto klipe: Upravené 2 krát. Naposledy upravil miro263 (02.12.2008 10:01) |
miro263: nielen tieto 500ky (jawa 500 OHC), ale aj neskorsie Jawy 500ky - do ramu jawy 350 v anglicku zabudovany jednovalcovy motor Rotax 500 SOHC. |
Foto z muzea policie CR Upravené 2 krát. Naposledy upravil miro263 (02.12.2008 16:27) |
miro : za sociku kolovali medzi ludmi rozne legendy.. napriklad o tych rotaxoch, to si pamatam, tvrdilo sa ze VB ma take motorky co idu 200 km/h (vtedy sa po dialniciach jazdilo tempom 70-80, ked niekto isiel nad 100, to asi tak casto, ako ked ta teraz niekto na dialnici opali dvestovkou), takisto kolovali famy o policajnych autach co maju "rallye motor" a preto tiez jazdia az 200 km/h (skodovky 120ky) |
350/638 Upravené 2 krát. Naposledy upravil miro263 (02.12.2008 17:04) |
Historia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro263 (02.12.2008 17:09) |
jeden panko raz hovoril ze ked na tom jazdil a zacalo fukat bol mu jeden pruh malo |
copy, to neviem ako to bolo kedysi, ale viem, že určité útvary MV dnes majú Mercedesy E55 AMG špeciálne upravené. vyzerajú z vonku ako bežné E, ale naháňať by som sa s nimi nechcel Žiaden obmedzovač, športový podvozok a podobne, tuším sú v tom nejaké komponenty z DTM, ale to si netrúfam tvrdiť na 100% |
Robo, ako vidim, legendy vznikaju aj dnes Nemaju Zato maju predrazene G-cka, neviem naco im su, este s priplatkovou farbou. |
copy, celkom legenda to nebude, v jednom som sedel Upravené 1 krát. Naposledy upravil RoboNM (02.12.2008 21:35) |
ok Robo, nehadam sa, viem ze KaPo team nakupuje na Tuhovskej ako divy, ved kolko penazi tam uz otocili.. mozno aj nejake E55 do toho zabalili.. |
...ked komanci nakupil zapadnu techniku, vari uz nedoverovali domacej vyrobe? udelali soudruzi nekde chybu? |
zaver? neuverim , kym taku prevodovku neuvidim, mal som tu moto, aj niekolko krat rozobratu a neviem si predstavit 5 kvaltovu, Vy ano? www.velorexy.cz/clanky/poznatky/prevodovka... Upravené 1 krát. Naposledy upravil matobaf (04.12.2008 8:13) |
Inak, tú Saxanu som pozeral aj ja (kúsok). |
scénka keď princezná premení "demonštrantov" vrátane kata za autá. |
Noob - ani ja podobne ako Slon si nepamatam tu scenu. |
S tymi zvukmi jednotlivych znaciek a modelov si to pamatam aj ja Uplne jasne si spominam na iny zvuk napr. 1000MB oproti ostatnym skodovkam. |
5 kvaltová cestná dvojtaktná Jawa 350 nikdy neexistovala /ak neratame zavodné špecialy/ |
miro 263 tú scénku som videl tuším tento víkend - tuším dávali aj arabelu aj saxanu. Nechce sa mi kôli tomu hladať v TV programe. |
Myslím si, že film Dívka na koštěti je v kooperácii s Nemcami, čo bolo i za komančov celkom bežná prax a BMW sú miestne, tzn. so SRN.Inak môj nebohý otec mal aj BMW 750-ku,čo tu uvádzate a dve Jawy 500 OHC vo verzi jednosedadlák-stíhač ZNB a dvojsedadláka. Žiaľ ani jeden z týchto krásnych strojov na mňa nepočkal, otec kúpil v 60-tych rokov Škodu MB 1000 a moto predal. Zostala mi len jedna jediná čierno biela fotka. Pre zaujímavosť za Jawu 500 OHC dvojsedlo vtedy dostal tvrdých 4000 Kčs !!! |
Keď sme už pri tých príslušníkoch na moto.Legendy sa rozprávajú o príslušníkovi pánovi Bílenom z dopravného inšpektorátu v Topoľčanoch.Jazdil okrem iného na Jawe California a mnohí spomínajú,že nemali šancu tomuto nekompromisnému, neúplatnému strážcovi zákona ktorý dal pokutu i vlasnej manželke, ujsť na akejkoľvek motorke.Boli časy keď tento PÁN príslušník sedel na čerešni na ceste " Na trojičku ", pre neznalých Jacovce-Duchonka a ďalekohľadom dozoroval porušovania dopravných predpisov (plná čiara, smerovky a pod.).No to asi už dnes naši tiež policajti nedokážu.Tak pozdravujem, ak ešte pán Bílený žije.Nevadí mi ani , že ako chlapca bez vodičáku na Jawe 20 ma dotiahol na moto domov.Otec mi hneď jednu vlepil pred ním, že prečo som sa nechal chytiť.A pán Bílený s prehrábnutím a ľahkým šmykom odišiel. |
Doki: jednu 5kvaltovu Jawu 350 mas napriklad tu: www.jirka639.cz/640/index.htm |
za komancov sa hovorili famy, ze 639 maju 5 stupnov, a ze 5ka je plombovana. Copy z tych fotiek tam toho nieni moc vidiet, len tusim radiaci valec, ale zda sa mi to skor divne, nez pravdive, uz len to, ze stvorka bola priamy prevod z kosa na sekundar. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pagy (04.12.2008 15:49) |
pagy: cestne priznavam ze rozobratu triapolu som mal v rukach naposledy niekedy.. no, asi 1988 alebo tak.. a uz si vazne nespominam ci tam bolo miesto na 5-ku alebo nie Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (04.12.2008 16:42) |
Na tých foto je vidno len akože radiaci valček, a hriadeľ, tipujem to na nejakú staršiu japonskú mašinku. Ale vnútrajšok tam nie je, čiže..... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125095 | Včera: 171633