Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Rad by som vedel vaše nazory na ABS pri jednotlivych typoch motoriek. Priklad, chapem preco ano ABS na Varadero ale nechapem preco su odporcovia ABS pri nahacoch alebo SS.. Budem akceptovat kazdy vas nazor a tudiz sa na ne tesim. |
- ABS je plus |
zaujimalo by ma ako sa sprava ABS v kritickej situacii ked idem na brzdy v zakrute(+ mokra cesta), testoval niekto? |
no, mňa by tiež zaujímalo ako a to správa v situácii ako písal HeLL. |
psycho, u ťažkej motorky to určite význam má. U ľahkej crossy a naháča to môže byť menej významné, ale keď ti podšmykne 250 kilovú mašinu, váľaš sa ani sa nenazdáš. Mal som čo robiť, aby som sa udržal, keď mi podšmyklo pri brzdení moju malú cagivku. byť to niečo rozmerov hayabusa, xx alebo GS, tak sa muckám s asfaltom Upravené 2 krát. Naposledy upravil RoboNM (15.07.2008 15:48) |
valach do zakruty na koleno sa mi na tejto mojej motorke asi nikdy nepodari Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.07.2008 15:52) |
podla mna je najlahsie napisat aka je ABS a dalej to uz nerozvit.. Mozno by to chcelo ku viacerim nazorom napisat aj to PRECO... |
Raptor: predsa len by to chcelo vyskusat v jemnom naklone chcel som to vyskusat na deauvillke, no pud sebasachovy nepustil |
Hell v jemnom naklone mi uz predok aj zadok podsmyklo ale nebolo to pri brzdeni a nepadol som |
Ja by som nahodou ABS bral na mojej moto. Ked mi jemne podsmyklo predne koliesko, skoro som pustil do gati. Upravené 1 krát. Naposledy upravil NakladacUhoriek (15.07.2008 17:36) |
ABS je jednoznačne výhoda na asfalte. |
Jedine negativum o ktorom viem, ze ak mas ABS, tak si viacej dovolis a tym eliminujes jeho prinos. |
kappo - to nieje negatívum ABS ale lahkovážnosť jedinca. |
Počul som už aj také názory typu, že zas ďalšia vec ktorá sa môže pokaziť...ja nie som toho názoru. Pokial by som mal tie prachy, tak by som to bral všetkými desiatimi. Pokrok nezastavíš. |
ked v roku 1994 predstavili maserati quattroporte tak boli novinari prekvapeny ze tak luxusne auto nema v zaklade a dokonca ani neponuka za priplatok ABS. ked sa na to pytali tak dostali odpoved ze toto auto je urcene pre ludi co vedia brzdit...... |
je to dobra vec, urcite do premavky a hlavne na mokrom a strku, prachu, ked ti nieco necakane vybehne a cvakas reflexne dost silno. Co sa tyka kontrolovaneho brzdenia na drahe, nie je to treba, ale ked som bol druhy x v brne s gsrou, tak chalosi na litroch co usli na rovine, to stracali na brzdy. Brzdili fakt strasne skoro, ja hodne neskor, ale abs cvakotalo predok i zadok. No a ak v premavke v naklone, hlavne vacsom, prudko cvaknes na brzdum abs nepomoze, lebo sa nezapina hned,male posmykmutie povoli. A to staci na to aby ti odstredivo odpalilo predok a potom uz abs neabees. je urcene na linearne brzdenie a eliminaciu prilisnej sily brzdenia pri zlaknuti. |
Zatial som chvalabohu nepocitil ze moja moto nema ABS ale pri moznosti volby a dostatku prasul by som volil jednoznacne ABS |
Mna ABS zachranilo od skaredeho padu, poskodenia motorky a zraneni. Dost bolo poprsane a vela vody na ceste a vo vyjazdenych pasoch hotove potoky vody. Sanitka mi vybehla z bocnej cesty, nepocul som ju a ani nevidel ( jednoducho sa nedalo) a v tom reflexivne na brzdy a uz to islo, smyklo mi predne koleso a aj zadne na zlomok sekundy a v tom ABS vyriesilo vsetko za mna a mohol som korigovat jazdu na motorke. |
zakladny fakt o ABS Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (16.07.2008 0:07) |
ABS je urcite na tarchu na okruhu, ako napisal nerd, ale aj v terene, kedy zablokovat koleso a ist v riadenom smyku jednoducho potrebujes. Preto som v clanku o Transalpe nadaval na to, ze sa nanho nemontuje vypinatelne ABS. ...v terene by som s tym asi hodil drzku. A TA toho terenu zvlada celkom pozehnane. Upravené 2 krát. Naposledy upravil agressor (16.07.2008 1:08) |
ABS na sotoline - strasne cosi... Vyhoda je vypinatelne, alebo nejazdit mimo asfalt |
mne sa len zda,ze to nejako skoro zapina.plus ten sok,ked potrebujes brzdit a brzdy si nebrzdia .jazdim aj bez ABS a aj ked sa nepokladam za shampiona,mam pocit vacsej istoty a kratsej brzdnej drahy. |
Podla mna ABS neni na motorku potrebny, skor je lepsie mat dual brzdovy system ktory som mal na honde xx a vfr |
agresor ziadna zavist...... |
kwaska ale ty si stala skor aj preto lebo okrem ABS mas 2x 4piestikove brembo, pancierove hadice kym bkery ma 2x dvojpiestik a gumenne hadice Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.07.2008 11:44) |
ABSko má na suchej ceste dlhšiu brzdnú dráhu(aspon u aut to tak je) ako klasické brzdy no na drunej srane u ABS sa nemusíš bát zablokobania kolies ani na mokrej ceste.... podla mna dobrá pomôcka pri bežnom jazdení |
Prvy moment som bol proti ABS, teraz by som moto bez ABS nexcel! |
tommy rozdiel vo vahe je 3-5kg pozri si udaje vyrobcov |
nerd ja neviem....mozno na nejakej Gold Wing moze byt, i ked sa mi to nezda, pretoze na mojej moto to tvori iba ta elektronicka jednotka, dva snimace a nic viacej, este to rebrovanie na kotuci, takze to moze byt maximalne tak pol kila...Pochybujem ze niekde to bude 5 kg Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tommy911 (16.07.2008 12:50) |
tommy udaje o tvojej motorke: Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (16.07.2008 12:57) |
Nie som odbornik, ale viem z vlastnej skusenosti, ze ABS je dobre na mokrej ceste, alebo mozno prachu...............na suchej ceste zvycajne predlzuje brzdnu drahu (toto plati pre auta, pri brzdeni smykom, u moto je to diskutabilne) , na hrbolatom povrchu, alebo roletach je ABS viac na skodu, ako na uzitok. |
Nerd: no neviem kde si to nasiel,ale na viacerych strankach co som na nete pozrel som nasiel hmotnost motocykla BANDIT 650 rok 2005 vahu 201kg... |
tommy |
ABS v teréne je podla mňa o hovne, lebo ako tu už ktosi písal, dupneš na zadnú a brzdíš kontrolovaným šmykom, ale s ABS?? .. asi nezabrzdíš. Na ceste je výhoda, hlavne za mokra a štrku. Čo urobíš ked ideš po mokrej ceste (čerstvo napršanej) a k tomu ešte hladký vyjazdený asfalt a z vedlajšej cesty ti vyjde auto.. no nwm, bez ABS dupneš na zadnú, lahko na prednú a možno to ubrzdíš, alebo stlačíš silno obidve a si na zemi. S ABS stlačíš silno obidve a je väčšia šanca že to ubrzdíš, na suchej ROVNEJ ceste ked máš dobré gumy pochybujem že stlačíš páčku tak aby si šiel do šmyku(záleží od konštrukcie moto), ked tak skor na predné a tam ti ABS tiež nepomôže. Len by som cel vedieť jednu vec: čo urobí/neurobí ABS ked ideš do zátačky primeranou rýchlosťou (nie na koleno) ale pekne klopíš a na apexe zátačky je štrk ešte zo zimy, ty sa zlakneš, zabrzdíš(mierne)-čo urobí ABS?? Ked nemáš ABS a zabrzdíš si na zemi, ked nezabrzdíš, dúfaš, či to prejdeš, alebo ti len jemne podklzne predne koleso (záleží od náklonu), takáto situacia by ma zaujimala. Pri rýchlostiach nad 80km/h sa mi nepodarilo zablokovať predné ani sedláckym brzdením (ale zohriate gumy,dobrý asfalt, vonku teplo) išlo to na predné, v malých rýchlostiach to blokne, ale to musiš brzdiť ako pako. A v chladnom počasí, ked je asfalt studený a gumy sa nezohrejú najlepšie tak je ABS fantastickou výhodou, toť moj názor. |
tommy: nerd má pravdu, brzdu ovládaš mechanicky, nie elektronicky, takže nerdová otázka je dosť reálna. A ozaj, čo prerušuje tlak brzdovej kvapaliny? Hmm, to by ma tiež zaujímalo. |
nerd: Nema zmysel sa hadat....viem co mam na motorke...Tieto udaje co pisu na nete su vsade ine na kazdej stranke ine a nepresne, tak ako maximalna rychlost, vykony a pod... |
Tommy911 mam rad ludi co si dokazu uznat svoju chybu |
ja neviem kolko vazi to ABS, ja len vravim ze tvoje trvdenie sa mi nezda, ze to trebars na tej mojej robi 5 kg ci koko to vravis... |
Tommy911 mas bohatych rodicov? |
ja len tak pre zaujimavost |
ygnac to si si teraz "vymyslel" :D ved ta tu ukamenuju :D nemal si dat az taky rozdiel.... |
nakydal si na bmw, najsamlepsiu znacku na svete a teraz si to vyžereš |
no bmw s vypnutym abs brzdilo lepsie ako 1098 a rc8 s monoblokmi |
tak oni to tam davaju aby tie brzdy dodrbali?! |
cucka ma vyzval aby som ja ako odporca abs tiez vyjadril tu svoj nazor, ja v podstate proti abs nic nemam, akurat sa vyjadrim klasicky: nemam rad ked mi opraty z ruk berie kadejaka elektronika, ako je tomu u dnesnych aut... |
nerd ano mas pravdu.. tie pancierove hadice nie su az tak dolezite pokial su gumove nove ale 4 piestik bude vzdy lepsie brzdit ako dvojpiestik |
raptor: asi tak, ved to ABS musí mať aj neaký software, program, ktorý ho riadi, ved to čidlo s tými káblikmi musia niekam viesť... takže verím že ABS má niekolko kilov Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (16.07.2008 16:24) |
bedna: na okruhu téš brzdzím omnoho neskúr jak povječina predemnú a následňe zamnú. ABS nemám Ale je to možné aj tím, že on má pret zátačkú 250 a já len 200...A téš sa nechitám zadnej brzdi, ale brzdofku sem tam fčil meňiu téš... |
Mám motku aj s ABS aj bez, istejšie sa cítim bez, niekedy sú situácie, keď je treba ísť do kontrolovaného šmyku, s ABS to nejde. Mal som hnusnú havárku ( nie z vlastnej viny ) , neviem to iste, ale myslím si, že výrazne mi pomohlo prežiť, že som bol práve na motke bez ABS. V extrémnych prípadoch, keď je treba dupnúť riadne na brzdu a motku položiť nabok je ABS na príťaž, okrem toho, ako už bolo vyššie uvedené, podstatne predlžuje brzdnú dráhu. |
Pozri obrázok |
nerd: Ti nevidzíš? To Ťi mosí pretpísat doktor vševjet ******11brítele? |
Mnohe nazory, ktore su tu uvedene su spravne a da sa s nimi suhlasit. |
Romanka: dovolim si podotknut ze ten kontrolovany smyk ovlada tak 10% motorkarov, respektivne mozno len enduro a cross jazdci... |
HeLL: ostatní sú šaláci, jasné. Rači to netvrc ket Tvúj obzor je len medzi krops a endoro jascama. Lesci vúbec je... |
nerd jaj ty lolo to je nieco, s cim by sa dali naberat svaly |
raptor, on zrejme súdil podľa toho, že keď mu mimozemšťania zaviedli análnu sondu s dvoma čipmi, bezdrôtovú, vážila necelých 15 gramov |
Celé toto je, dle mě naprosto zbytečná diskuze. Na cestovní moto, na které se jezdí v běžném provozu, ABS samozřejmě ANO. Naprosto zbytečná úvaha. Auto bez ABS si nikdo nekoupí a ani se snad již ani nevyrábějí, a motorka je podstatně nestabilnější než-li auto. A tam váhat,když ta možnost je? Stačí byť jen malinký pád na přední kolo, kdy škody se zpravidla pohybují v desetitisících a návratnost investice do ABS je okamžitá. O vlastním zranění, zmrzačení či zabití, snad ani neuvažujme. Stačí studené gumy, zima, zaprášená cesta, déšť , anebo jen idiot na cestě a je to hned. Ano, samozřejmě jezdím tak, že ABS" tzv nemám", ale letos po 75tkm na gw v silném dešti a optimistickém nájezdu do zatáčky a nepatrném přibrzdění předkem, kdy v zatáčce tekl potok přes cestu, a nebyl díky silnému dešti vidět, mi přední brzda zapumpovala. Možná bych nespadl, možná jo. Poprvé za 75tisíc.......a již je ABS rentabilní. Neváhat, a ABS na každou cestovní motorku, venku o tom nikdo ani neuvažuje, nejsou blázni a sebevrazi. Vlastní zdraví za to stojí, či ne? Upravené 2 krát. Naposledy upravil Wing (16.07.2008 20:48) |
A za chvilu si Nerd zacne vesat na svoju masinu kufre a kupovat turisticky stit ....myslim, ze naozaj je to o tom co si kto predstavuje, ze bude jazdit... pre mna na normalnej ceste ABS ano.... |
Nechcem sa veľmi miešať do rozbehnutej debatky skúste Len Tak: Honda CB 1000 R&todo=added&p=last - |
danopaci - To je příspěvek k témě ABS? Rasťo Žitný jistě měl ABS a jak to dopadlo..... Ondra Lelek neměl ABS a jak to dopadlo..........tak trochu soudnosti při rozlišování, kolego by neškodilo... To že nechceš ABS na Hondu, je Tvé osobní rozhodnutí, ale to automaticky neznamená, že je dobré. Přeji Ti na nové moto, aby si nikdy nelitoval že si ABS neměl ....... |
Wing - ja som chcel len upozorniť (TIE POSLEDNÉ 3 FOTKY že ak Ti niekto z boku vbehne do Tvojej jazdnej dráhy tak či máš ABS, alebo nie - tak aj tak sa zdrbeš a nič Ti nepomôže. |
Ok, napsals to sugestivně do témy s ABS...a v diskuzi píšeš, že chceš moto bez ABS. Fakt přehodnoť ještě jednou, jestli to ABS , je dle Tebe, taková kravina.../ v podstatě mi to múže být jedno, co si nacentruješ /.ale i v v té diskuzi píšeš, že ta moto s ABS je již prodaná.......... zvaž sám, ale věř mi, že mám najeto skutečně dost, a moto bez ABS bych na silnici již nechtěl. Nerad čtu témy o nehodách motorkářú. čus |
ja som za vypínatelné ABS, to je podla mňa najlepšie, no, len vela motoriek nemá vypínatelné ABS, či? |
Wing, ja viem že máš pravdu: ale ako odlepím zadné koleso od zeme pri dobrzďovani í???? Ale vážne - je to moje rozhodnutie: mam manželku, dieťa, hypotéku, auto v ktorom jazdím pracovne po celom slovensku (ABS+ESP). ABS áno , ale nie na street motorku.Mám to poriadne preštudované a ABS ktoré sa bude za pár rokov montovať do motocyklov bude niečo celkom iné, ako sa ponúka dnes. |
VaranDriver07: najprv napisem, ze niesom zadny Rossiho brattranec s tretiho kolena, ale k tomu smyku predneho kolesa dve veci. Pisem to tu sice 3. ti krat, ale na SV som robil toto: Isiel som tak na 160 a potom stlacil naplno predok, ale naplno, psychika bokom. Predna guma piskala a pisala po asfalte. V istom momente, tesne pred tym ked sa guma chytila pustis a si vysmaty. No adruha vec sa isto bezne stava kazdemu kto chodi na hranu. V brne som nasiel rychlo do zatacky, dal som na stupacku a videl ze ma aj tak nesie na cervenobielu krajnicu. Tak som ubral a tym sa mi v naklone zatazil viac predok a v rukach a na osi motky som citil ako ide predok prec. Kedze paniku nemavam, iba som stroj mierne pridvihol o 5-10 stupnov a pridal plyn a predok sa krasne chytil apo cervenobielej som plail dalej. To akoze netvrdim, ze ovladam smyk prednym kolom, ale da sa to pri chladnej hlave korigovat. Na strku ale nie, ani s abeesom. S tym strkom som zle napisal. Akl ti naraz smykene aj predok a azadok a ten pas strku nie je siroky, ked ho opustis chyti sa to. Ale ak ti vezme len predok alebo zadok a je to pas sirsi ako 30 cisel ides. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (16.07.2008 22:33) |
danopanci: asi tak, na litrovom varadere alebo velkých turistických korábov si bez ABS neviem predstaviť, tam je to samozrejmosť, ale ako píše danopanci, na street motorke??? ved neožeš zaflekovať a ty čo dereš?? ked máš ABS motorku dáš na predné, prečo nie? snímače snímaju otáčania jednotlivo kolies, nefunguje to prepojene (rozdiel rýchlosti zadneho a predneho kolesa) ide o to aby koleso nebloklo, ABS neporovnáva rýchlosti kolies, tj. motorku dáš na predné... |
HeLL, to je v pohode, nemôžeš poznať všetkých, ja poznám viacerých, ktorí vedia kontrolovať šmyk a nejazdia ani cross, ani enduro, ale zasa mám o pár rokov viac, takže je to O.K. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (16.07.2008 22:35) |
Tak faj, kúpim si na benzínke 2x nápis ABS a bude pokoj. Keď sa niekde zdrbem, tak napíšete že som šiel príliš rýchlo a ani ABS mi nepomohlo. Páni, tešilo ma - ale končím debatu, my nič nevyriešime. SEXU ZDAR |
Keď choppra - tak jedine VTX !!!! , ale ten ABS ani nemá v ponuke Upravené 1 krát. Naposledy upravil danopanci (16.07.2008 22:49) |
VaranDriver07: jazdim sice len 2 rok, jazdil som pegaso 650, Kawu 900, teraz mam hondu deauville ale ani na jednej som neskusal kontrolovany smyk, mozno na varadere 125 je to v pohode s tou vahou, ale deauvillka pri svojich 260kg? Upravené 1 krát. Naposledy upravil HeLL (16.07.2008 22:50) |
Ja som si to nechal tak rozlezat v hlave a s odstupom casu to vidim inak, xcem sa ospravedlnit za moje vyroky ohladom ABS, nie som taky brutalny odbornik na ABS ako ti co tu pisali, ktori vedia zvladat smyky predneho, zadneho kola a dokonca vedia viac o ABS ako samotni vyrobcovia. |
tommy hlavne by si sa mal ospravedlnit za to ze vzdy a vsade pchas nos |
každý ABS je vypínatelné, stačí na parkovišti před blbnutím vyndat elektrickou pojistku z ABS okruhu které ovládá modulátory...nebo vyvést solo kabeláž na vypínač na řidítkách. ABS okruh bývá zapojen solo . Tzv vypinatelné ABS u BMW není nic jiného, jen navíc s blokací na vypnutý motor, či rychlostní senzor dle typu |
HeLL: téš mám problém si priznat chibu, ale vječinu si ju priznám... To že Tis neskúšau šmik a kontrolovat ho, neznamená že to nevjedzá druhí! Alebo Ti seš 90% motorkárú? |
HeLL: áno, máš pravdu, nwm si predstaviť ovládať šmyk na velkych mašinách ako Pan European alebo GoldWing, to asi ani neide.. ale bežné motorky strednej triedy čo sa lahko ovladaju či už hornet alebo neaka CBRka, tam nevidim najmenši problem ovladať šmyk, a moje Varadero váži s plnou nádržou 170 kg, čiže tam to tiež neni žiadny problém.. |
Zaujímavá téma. ABS má asi najvätšie opodstatnenie na klzkom a mokrom povrchu. Čiže dážď , sneh, poľadovica a vtedy je vätšina motorkárov schovaná Záleží aj na tom ako je ABS funkčné, lebo zlé alebo zle nadstavené ABS je podľa mňa horšie ako žiadne. Ja osobne brzdím vätšinou motorom. Snažím sa aby som sa vyvaroval situácií kde je treba prudko brzdiť ale keď už príde k takému prúseru, brzdim predná, zadná a aj silou vôle Nemám skúsenosti s ABS na moto preto si myslím, že najlepšie sa môžu vyjadriť k téme tý z nás, ktorý majú skúsenosti s moto aj s ABS aj bez ABS. |
stenlinx: mam skusenost s obojim a je to jednoznacne+. hlavne pri stresovom brzdeni si za tym stojim uplne, o okruhu sa nejak mudro vyjadruuuvat nebudem, lebo som tam bol vsehovsudy 2 x sabsom a 1x bez neho asom len taka lesnocestna zlatanina. co nevi poradne ani jedno. Zasa ma to ochudobnilo o smykovanie predkom aj zadkom, ale zasa ked mi v kile 80 zabocil z protismeru do lava kamion a ja som ho lizol po pravej strane so zadkom vo fleku a spredkom na hranici odstrelenia, este stale v dobrom kile, vtedy by som zan aj nohy vyboškaval. Cielom tejto debaty by nemao byt aby seci co ho maju ho vymontuvali, alebo co nemaju namontuvali, iba sa tu asi menia skusenosti. Mne ked niekto napise, ze sa mu najlepsie brzdi s vidlami v prednom kolese, tak ok...nech si tak brzdi. |
Wing, ked mi ukazes na mojej motorke poistku okruhu ABS, pozvem ta na velke pivo! |
kwaska ale sudruh wingac to myslel na motorkach ktore nemaju vypinatelne ABS... na nasich netreba nic vytahovat odhliadnuc od toho ze skor sa dockame Godota ako poistky na tvojej motorke |
co je na bawoch miesto poistiek ? snad nie tie hnede bakelitove vypinace, tahem zapni, stiskem vypni..? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bedna (17.07.2008 11:47) |
bedna, presne take tam su Upravené 3 krát. Naposledy upravil Kwasak (17.07.2008 12:02) |
podla mna abs celkom super vec na cestovnom stroji , resp. na mokrej ceste |
bedna presne tie a na bocnom stojane je napisane "bráno, zavírá samo".. jaj vlastne to je na dukati Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.07.2008 12:10) |
bedna tak za toto ta mikulec ukrizuje dolu hlavou na jednoramennu kyvku ale este predtym ti da na hlavu rozzeravenu otvorenu spojku Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.07.2008 12:31) |
no to minimalne, esce aj vajca bude chcet pricvaknut pod sedlo... |
co je to tu za bordel? Upravené 1 krát. Naposledy upravil mikulec (17.07.2008 13:07) |
ako tu tak citam o ABS, tak keby mal pedrosa teraz v nedelu ABS, tak by na tej mokrej trati nespadol?? Ci som to pochopil spravne? |
Pedro26, ABS je pre amaterov predsa! A okrem toho je strasne tazke... |
S ABS mam taky problem. Stale je vypnute a nejde zapnut. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 275775 | Včera: 137907