Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuchladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
05.07.2006 22:06

chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

arn arn
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Poradte ako je to možné že, niektoré chopre nad 1500+ majú chladenie vzduchom? čo sa stane ak postojím v nejakej zápche pri 30 stupňoch. Ja preferujem vodníka, hoci viem že, origoš chopre majú byť vzducháče.


06.07.2006 0:26

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

Bajker
 Edvenčr 

Ikona

Nie sú vzducháče aj Tatrovky 815? (či 613?, pletú sa mi tie čísla).
Strýko s nimy jazdil v Líbii (už dávno za komáčov, zákazka Doprastavu pre Líbiu) pri 38 stupňoch celý deň a v pohode.


06.07.2006 6:18

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Iný zdvih , väčší výplach ale hlavne väčšie vôle medzi piestom a válcom... a votom to je ;-)


06.07.2006 7:11

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

613 má inak brutálny ventilátor, ktorý sa stará o permanentné prúdenie vzduchu. či tatrofka stojí, alebo ide ;-)


06.07.2006 8:38

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Obe spominane tatry su vzduchom chladene :-)
Ked stojis v nejakej zapche tak stojis a motorka ide na volnobeh a produkovany vykon je len na pokrytie mechanických strat tj odvedene teplo je male a stane sa asi to ze stojis v zapche pri 30 °C a bude ti teplo jak svina aj v kratasoch ;-) . A ak myslis ci sa motor neprehreje tak nie. Kazdy sposob chladenia SM (rozumej spalovaci motor) ma svoje vyhody pre ktore sa pouziva ale i nevyhody pre ktore sa voli iny. SM je kompromisne riesenie preto nie je dokonaly tak ako i motorka ci auto
aj ked jogurt s posedom traktora na ktorom vyhras moto GP Pariz-dakar 6 dnovu SB najaky ten dragster sprint a navyse prejazdis pol sveta by nemusel byd najhorsi napad ale ako by vyzeral ???? :-D :-D :-D


06.07.2006 8:48

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

stevo
 Kávičkár 

Ikona

Zabudate ale na to, ze 603, 613, 148, 813, 815 atd amju nutene chladenie vzduchom.
Kazdopadne prehriat vzduchac v zapche by bol velky problem ak je mechanicky, kedze teplotny spad medzi valcami a okolitym vzduchom je stale velmi vysoky.
To ze je tebe horko este neznamena ze je horko aj tvojmu motoru ;-)


06.07.2006 12:03

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Vzducháče niesú problém, sú na to navrhnuté, väčšie vole atď. ako písal pajo

Teraz mám vzducháč 1150 ccm, mal som kvapalinou chladenú CBR 1000 a môžem povedať, že tá bola na teplo a pomalú jazdu, stánie na semaforoch oveľa citlivejšia ako vzducháč... Majitale VFR môžu rozprávať o kvapalinovom chladení a hliníkovom ráme a o varených, smažených vajciach :-} ...

Pri vzducháči sa nieje čoho obávať. Cestu z Ukrajiny som absolvoval na GS dokonca bez chladiča oleja, v Odese bolo pekelné teplo 33C v tieni a zápchy, hodinu som šiel, stál cez mesto a teplomer ukazoval o jednu paličku viac ako normálne.

Awia


06.07.2006 12:19

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

awia: asi mas pokazeny teplomer :-P

Ja som mal Yamahu TT350, bol to vzduchac, a ani pri najvacsich letnych horucavach zakopana v blate neumrela. Takze to inzinieri dobre vymysleli ;-)


06.07.2006 23:23

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

hmm nieco na tom je aj moja ex jawka 250 kyvacka upravena na na cross znasala dlhe tocky a hrabacky na blate :-))) a sa mi nestalo ze sa prehriala ;-) proste vydrzi nemaj boja ;-)


07.07.2006 0:13

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pegasHnoj a si zabudol napisat ze
"dvojminutovy orgazmus a fiuuuuuuuuuuuuu fiuuuuuuuuu" :-D

neviem ako VFR ale moje varo pri jazde ma rucicku teplomera v 1/4 a pri stani na semaforoch sa dostane do 1/2 a vtedy sa zapne ventilator a dalej sa mi skratka nikdy nedostala

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.07.2006 0:17)


07.07.2006 7:44

Re: chladenie vzduchom pri velkoobjemovych motoroch

arn arn
Darca Krvi  Turista 

Ikona

PegasBoy: Nemám boj ja mám vodníka 1300, ale teraz si spomínam že otázka bola 1500+ a nie 1500:6 ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil arn4509 (07.07.2006 7:45)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34627 | Včera: 238653