Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
ku brzdeniu (tento svoj text som prekopiroval z temy, kde diskusia vznikla): |
Presne ako meloking píše. Ak chceš, na zajtra ti nakreslím také pekné tabuľky... Fyzika nepustí. Ak tam pridáš brzdný účinok zadného kolesa, tak brzdá dráha sa predĺži jedine vtedy, ak to bude robiť "pilot", ktorý v živote zadnú nepoužil a skôr ho to rozhádže, ako pomôže, lebo nevie naraz používať ruku aj nohu. |
Tak som silno rozmyslal a na toto som prisiel: |
A mate pravdu ze keby bol idealny jazdec tak zabrzdi najlepsie iba kombinaciou prednej a zadnej brzdy spolocne a nie len prednou lebo tazisko je vzdy medzi kolesami. Tu fyzika naozaj nepusti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (19.01.2015 21:56) |
ťažko sa Honda krížnik brzdi iba jednou brzdou protiponorný systém , ABS a veľmi nízke ťažisko to vyrieši obe na doraz bez strachu |
BKSL, práve preto sa treba "zhadzovať" trénovaním na parkovisku, aj keď je mi jasné, že "borec" tam nemá čo robiť. |
U mna zatial zadna len pri velmi pomalych rychlostiach ked si potrebujem jemne dobrzdit v klesani (napr. Pezinska) |
Myslim, ze informacia od nejakeho borca, co na motorke jazdi uz len rutinne, ze netreba pouzivat zadnu brzdu, je pre zacinajuceho jazdca cesta do pekla. |
to bksl: |
Melonking a zabudol si ešte na prečítanie príbalových letákov ku katapultu a padáku. Tie sú pre všetkých teoretických motorkárov povinné! |
meloking, karči: nie sú na to nejaké tabuľky? tak rád by som si ich naštudoval ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (20.01.2015 10:17) |
v poslednej dobe vnimam prispevky od pana odbornika nejak takto: Upravené 1 krát. Naposledy upravil novyAmater (20.01.2015 11:53) |
novyAmater dlho som sa tak nezasmial vystihol si to presne |
ja toho zase nejak vela nenajazdim (takze tasky amater)... za posledny rok som mal 3 ZAZITKY na krizove brzdenia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (20.01.2015 14:54) |
novyAmater:podobne vnimam |
Použitie zadnej brzdy je hodne závislé od rozlozenia hmotnosti mezi predkom a zadkom a vykonnosti brzd. Ak sa bavime trebárs o intenzivnom brzdeni v priamom smere na jogurte, kde je podstatna časť hmotnosti na predku a samozrejme aj výkonná brzda, zadok sa odľahčí natolko ze sa nedotýka vozovky.Pouzitie zadnej brzdy nicomu nepomoze. Skôr uskodi stabilite ak sa zablokovane koleso opäť dotkne vozovky. |
|
Konečne tu prispel aj niekto, kto tomu naozaj rozumie. |
No a na jemne dobrzdanie pri litrovom SS je motor urcite dostacujuci a mas to ako ABS. That's all |
Re: BKSL: Ak sa na litrovom SS vyberies na vylet trebars do Dolomitov a budes brzdit len motorom,bud sa nevratis cely alebo taku moto deries zbytocne |
Ale 66-ka v USA by sekla, čo? |
Re: BKSL: Tak ...Balaton? |
to RS955i: |
zadna brzda v kombinacii s brzdnym padakom by bola pre teba to prave |
Ja mám taký malý postreh, zaujíma čo si o tom myslíte vy, alebo či ste si to niekto skúšali. |
Pomaly zisťujem, že čo ma pri tréningu učili, tak úplne všetko v praxi nefunguje, ale toto áno. Na tom šaškovaní na parkovisku, čo tiež praktizujem, treba nacvičiť jednu vec. Ak pridávam, tak váhu vedome prenesiem dopredu a keď brzdím, tak automaticky dozadu a treba sa držať stehnami (ak to typ motorky dovolí). Tým pádom zadok zostane pekne na zemi, zadná tiež brzdí a motorku držím pod sebou stabilne. |
Dvihat zadok je blbost. Tazisko musi byt co najnizsie pri brzdeni. |
Ako bude ťažisko nižšie pri brzdení ako normálne a k čomu to pomôže? Ako sa zlepší brzdný účinok ak ležím na motorke oproti státiu? |
to slajo: |
HoGo80: lebo fyzika... cim vyssie mas tazisko, tym skor spravis stoppie... take lahke |
meloking - keď niekedy pôjdeš pozrieť na šturec, choď vrchom cez Martin. V jeden deň si pojazdíš, potrénuješ zákruty a zoberiem ťa aj na to letisko |
to bksl: ak myslis tvoj zadok, tak ano ak myslis brzdit tak, ze ti az dviha zadne koleso, tak nie. |
to slajo: |
Meloking: sta49 k tomu Tesco parkovisko v noci, keď je prázdne. |
hogo - v sobotu môžete skúšať skôr to, kto dá dlhší šmyk na predok, za predpokladu že im vyjde predpoveď o snežení |
Brzdenie na beznej motorke je vzdy limitovane umiestnenim taziska. |
Dobre chápem, podľa teba čím je ťažisko viac dopredu, tým lepšie? |
Na samotne brzdenie je najlepsie mat tazisko co najviac vzadu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 16:38) |
to bksl: |
Trt: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (22.01.2015 16:47) |
egres2 cim mas tazisko viac vzadu pri tej istej vyske tak neskor urobis kotrmelec. |
ponahlam sa het, takze len tak od pasa... |
Pospominajte si na crash videa-situacie co ste videli ked brzdili motorkari prednou. |
"cim viac tlacis do cesty, tym viac zvysujes adheziu a tym intenzivnejsie mozes brzdit bez presmyknutia. najviac dosiahnes ak sustredis vsetko na jedno koleso. dosiahnes viac ako keby si sa to snazil rozlozit na zadok aj predok." |
To meloking: nesúhlasím s tvrdením, ktoré si adresoval na Egresa: |
"tu nejde len o kotrmelec. potrebujes zvysil adheziu. ked budes sediet na dvojmetrovom nosici, tak sice nespravis kotrmelec, ale predok sa ti bude smykat aj pri ovela miernejsom brzdeni. cielom nie je nespravit kotrmelec, ale co najskor zabrzdit " Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 18:09) |
"Najúčinnejšie spomalenie/brzdenie je možné dosiahnuť IBA pri brzdení OBOMA brzdami." |
Do cesty pri jazde priamo po rovine nikdy netlacis viac alebo menej ako je hmotnost moto a jazdca. Hovori sa tomu gravitacna sila (pre velkych rozmyslacov: ziadna neexistuje ale ludom sa s tym ze existuje lahsie zije ) |
BKSL: Kde chodíš na tie kokotiny, keď si doteraz najazdil 1000 km a z toho polovicu v autoškole? |
[ |
asi mate pravdu. budem to musiet vziat spat. podla videa od ziskopa sice ten kuba ide tym stylom ako som predpokladal, ze je to najlepsie, ale smrz ma lepsie vysledky a fakt obe kolesa na asfalte. evidentne zadok ma zablokovany a predok si reguluje. |
to kilix: |
nastuduj si nieco o hybnosti telies OK |
to SO545: |
Nasiel som jeden coolovy graf Upravené 1 krát. Naposledy upravil BKSL (22.01.2015 21:48) |
Je to len fyzika a to ma celkom bavi. Vela z toho sa da vyuzit v praxi ale na to aby bol clovek na moto fakt dobry tak treba mat aj talent a to u mna nehrozi |
BKSL asi mas na mysli ABS, ktore asistuje pri brzdeni a nie kontrolu trakcie. |
Graf ohladom volby idealneho sklzu pre dosiahnutie maximalnej zaberovej sily (adhezie) gumy pre brzdenie/pridavanie pre 3 rozne sily posobiace na koleso zvrchu (3 rozne zataze). |
to kilix: |
Pokial clovek brzdi v krizovke a nemusi ani trochu vybocit tak to asi taky problem nebude ked da zadne do blokacie a prednym dobrzdi plynulo. Moto sa udrzi v rovnovahe jemnou korekcou riadidiel a pohybom tela do stran. |
zadná brzda je prevádzková ,predná iba pomocná ,odjakživa na každej motorke kedysi sa dokonca predná brzda odmontovávala , brzdenie zadnou pritláča celú motorku o cestu preto neexistuje aby sa ktorákoľvek motorka pri brzdení zadnou postavila na predné a odľahčila zadok , všetky motorky majú tažisko v strede ani jedna ho nemá vpredu alebo vzadu pretože motor je v ráme a pred rámom je predná vidlica a za rámom zadná kyvka , to , že sa pri brzdení prednou stavia na predné nie je ťažiskom ale sklonom vidlice voči ceste chopper s predkopnutou vidlou nikdy na predné nepostavíte Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (23.01.2015 1:15) |
Re: pirates: prepac, ale nesuhlasim. |
Re: pirates: "...brzdenie zadnou pritláča celú motorku o cestu..." |
Pirates velmi divna uvaha! Mozno to ciastocne funguje na gold wingu ale na normalnej motorke nie. Viem o com hovorim par smykov v krizovke mam za sebou. |
ja osobne, zadnu intenzivnejsie pouzivam iba ked idem dole z kopca (kotva) ... popr. ked blbnem |
" Na moto dlanou prudko strhnem plyn a hned zdrapim packu dvoma prstami a zaroven tlacim prekazku ocami pred sebou " to fakt? Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (23.01.2015 9:04) |
na prekazku sa nikdy nepozrat !! vzdy sa pozerat na unikovu cestu ... |
pirates - zatiaľ najrafinovanejší pokus o trolling |
" Na moto dlanou prudko strhnem plyn a hned zdrapim packu dvoma prstami a zaroven tlacim prekazku ocami pred sebou " |
Za co, pane Bože, za co....? |
To niekedy radost citat niektore prispevky lebo zistujem ze ja vlastne vobec neviem jazdit na moto fixovat sa na prekazku to je na nezaplatenie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil mateo123 (23.01.2015 11:15) |
HoGo80 keby tu také tlačítko bolo tak MR zomrie. |
dnes rano som siel okolo knihkupectva a kupil knihu 'Trenujeme na motocyklu kazdy den - pro pokrocile jezdce' (autor Bernt Spegiel) |
Bacaono: nesúhlasím s tebou. Myslím, že takýto idiot tomuto fóru skôr uškodí, lebo oveľa viac je takých, čo zúfalí mávnu rukou a radšej neprispievaju. Takí ako BKSL tu z toho robia variete a znižujú kvalitu celého fóra. Ešte väčší problém je, že je nezastaviteľný. Ani samocistiaca schopnosť tohota fóra nevie zastaviť príval jeho sprostostí a zasiera už pomaly každú tému. To ľudí odrádza, lebo debata nie je na úrovni. Keby tu taký chmuľo nebol, možno je tu oveľa.viac príspevkov. Lenže ľudia radšej mávnu rukou a nepíšu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (23.01.2015 12:08) |
Karol tu zase nesúhlasím ja. Ty si ešte nepochopil že varieté je predsa už dávno prvotný a najhlavnejší účel tohto fóra. Vždy bude dôležitejší počet klikov, ako kvalita informácií. A to takýto ľudia bez sebareflexie a akéhokoľvek reálneho úsudku presne zaručujú. Musíš sa zmieriť s tým, že sa sem pôjdeš už len pobaviť na drístoch. Ak tento človek nieje niečí nasadený virtuálny výtvor, tak si môže MR gratulovať že ho má. Pozri sa na počet príspevkov v jeho diskusiách. |
a ja stále nemôžem uveriť, že to pravda ... že to myslí vážne |
aj ja si dávam teda |
Chlapi nemusite to citat. Ja tiez v hlave hned ignorujem 90% z prispevkov a uzitocnych je pre mna len tych 10%. Ale aby som sa dopracoval k tym 10% tak musim precitat vsetky. |
Práve to je na tom to najsmutnejsie, že ignoruješ tých 90 percent.. Práve taký totálny začiatočník a zelenáč, čo o jazdení na motorke nevie zhola nič, by tu nemal mudrovať a mal by čítať práve to, čo mu tých 90 percent skúsených motorkárov píše... |
typické: prvé dva riadky ako tak k veci, aj keď z polovice blbosť a potom 4 riadky kktín o ničom v zmysle "všetci ste kkt, len ja som autobus "... |
meloking s tebou suhlasim. Je to vidiet v tom mojom videu a tu je k tomu teoria. Ja som to predtym nejak nestudoval ale po tom co som sa vela najazdil bicyklom a hlavne dole kopcom a velmi rychlo, som sa naucil presne toto. Zadok blokovat a sustredit sa na to aby mi predok neusiel. Osobne si myslim, ze mi to velmi pomohlo ked mi do cesty vbehlo auto. Zadok bol smyk, predok si pamatam ze dva krat zapistala guma (ked zacala flekovat tak som autoamticky trocha povolil a zase stlacil) a potom sa ozvali endurove reflexy a masinu som capol o zem a odrazil sa do luftu co to dalo.. auto som cez kapotu preskocil a uz som sa len dokotrmelcoval k autu co stalo na kraji... Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (23.01.2015 15:11) |
to meloking: |
Ty ak sa hned niekde nezahlušíš, toto leto stopro schytáš od niekoho na búdku chlapče moj.. zamiešal si sa medzi motorkárov... A tí si zo seba pi.u robiť nenechajú.. (a v tom ti žiadny graf nepomôže...) |
ty vole, to je kok...že nemusime to čitat...prosim ta Awia, sprav s tym už niečo, lebo prisáhámbohu tuto stranku už neotvorim... |
Onoho času tu boli onakvejší experti na všetko, ale ty (BKSL) si extratrieda. Alebo, žeby len ďalší nový nick jedného z nich? |
pekná diskusia ) .. ja len k pôvodnej otázke: keď som mal 18 tak na 50ccm Simsone skútri som brzdil len zadnou, lebo to stačilo a šmyk zadného sa mi zdal lepší ako šmyk predného kolesa. Teraz mám 110kg a 600ku tak som začal brzdiť prednou, kým som nezistil že keď stúpim na zadnú tak brzdí aj predná. Takže pri bežnom dobrzdení na križovatke a podobne mi stačí kombinovaný účinok zadnej ... a v krízových situáciách stlačím aj prednú a výnimočne reaguje aj ABS. |
Ved to cloveka ani nebavi citat tieto teoreticke blbosti a grafy ktore tu pridava. Aj napriek tomu, ze ovlada dostatok teorie uz stihol mat 2 krizove situacie. |
Stadovitost cloveka nuti sa ho zgrupovat do stada a utvrdzovat si svoje ego je najlepsie tak, ze si stado najde baranka a je jedno, co baranok povie, treba trhat. Ved my sme machri, ved je nas vela. |
stupi nie je to vsetko len teoria ale vela z toho je aj v praxi potvrdene meranim. |
satos: alebo si tú vetu nepochopil ty ( aj preto, že nečítaš iné vlákna? ) a si mimo, pretože tu si nikto baránka nenašiel, on sa predviedol a predvádzal sám Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (23.01.2015 17:19) |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 188283 | Včera: 190964