Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Len tak som si cez zimu urobil na môjho TA carbon-kevlarové kapotáže. Využil som svoju vyše 10 ročnú prax s kompozitnými materiálmi. Pri kapotážach som si vyvinul technológiu a ako pri každom vývoji bolo treba postupy poopraviť, aby bol výsledok bezchybný a hlavne cesta k nemu čo najjednoduchšia. Diely na obrázkoch sú také, ake „vypadli“ z foriem, t.j. bez povrchovej úpravy. Len podsedadlové kryty sú prestriekané akrylových lakom a aj také /k vôli reklame/ ostanú. Ostatné diely dostanú nástrek vo farbe celej motorky. To k vôli ochrane materiálu pred UV žiarením, ale aj z estetických príčin /čiernu farbu nemám rád/. Výroba plôch bola bezproblémová a šla podľa rutiny. Oveľa zložitejšia bola výroba úchytov /dzindzikov, alias čudlíkov/. Nakonec som si vypracoval veľmi sofistikovanú metódu ich výroby a umiestnenia na správnych miestach. Diely pasovali na motorku na milimeter. Uvedomil som si malú vynaliezavosť dyzajnérov, keď pre uchytenie jednoduchého reflektoru použili 10 skrutiek a teda aj 10 úchytov. Hrúbka plôch je 0,8 – 1 mm /ako napr. u firmy CEDEA/, okreje dielov sú zosílené na 3 – 5 mm. Nárazuvzdornosť materiálu demonštrujem krátkym videom Upravené 3 krát. Naposledy upravil Moderator (15.04.2008 17:38) |
super bohusact Upravené 2 krát. Naposledy upravil pitaz (14.04.2008 14:20) |
Ešte dva obrázky, ktoré mi tam ten Imageshack nedal. |
pekna praca |
já sem si robiu téš karbonové vjeci na moto a viužiu sem svoju žádnu prax f temto obori. a višuo mňa to pár suof co sem prehodziu s chalanma ot fachu |
Velmi pekna pracicka A este otazocka, ked uz si vytvaral nove kapotaze preco si sa tak striktne drzal originalneho tvaru a nevytvoril si si svoj vlastny design? Inak fakt smekam klobouk, par karbonovych doplnkou by som aj ja mal velmi rad na svojom TA. |
mikulec a teez vyzerali hentak dobre ako bohusactove? hod sem foto |
pitaz: ňeco mám f mojem čláínku o S2R1000, ale né šecki. Možem ich neskaj nafoťiť a zajtra Ťi ich pošlem. |
nescem bit hnusní, ale na to že máš deset ročnú prax, tak to na tej fotke nevipádá ňic moc. |
taketo temy mam rad aj by som nieco z karbonu rad skusil vyrobit len neviem kde zohnat material a kolko stoji povedzme na take bastre |
Mikulec: robil som formy z vlastnej kapotáže. Nemal som dôvod tú nálepku strhávať. Ten karbon ktorý som použil je konštrukčný, nie pohľadový do vrchnej vrstvy. Okrem toho som to robil s vedomím, že tie kapoty budem prestriekavať, takže sa aj tak musia jemne prebrúsiť. |
bohusact a vies mi povedat kde zohnam material a kolko stoji ? |
bohusact: zacni sa tym zivit ako som ti uz davno radil a vyser sa uz na tie dosky.. |
bohusact: apsolutňe nemám strach, že bis zakládau továreň. A biuo bi mi to jedno. Len ket tu ideš ňeco prezentovat a máš deset ročnú prax, tak proč to sem dáš také hrbaté? Nejde o to jaká tam je handra ale o to jak to je hrbaté... A s čeho robíš formu? |
moe74: nezozenies, novy airbus pohltil vsetku vyrobu carbonu sveta... |
Ten kladívkový test je super, pripomína mi to toho Horsta z Teleshopu s náušnicou v uchu, čo pálil na kapote to vajíčko |
lotus: robiť návrhy nových tvarov kapotáží, to je iné kafé. Na to sú iní a majú na to počítačovú grafiku. Nakonie nič nové by som nevymyslel. Ja som to chcel jednoducho vyskúšať a môžem povedať že sa to oplatilo. Držať v ruke taký kus je pôžitok sám o sebe. Tie milióny vlákien cítiš v prstoch. Plast je hluchý a bez vnútornej štruktúry. Nechcem tým povedať že každá motorka má mať takúto kapotáž. Na plastoch budeme jazdiť dokedy motorky budú existovať. Čo sa týka váhy, tieto diely majú 51-60 % váhy plastov. To záleží aj na počte úchytov. Váhovo moje diely zodpovedajú výrobkom firmy CEDEA. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (14.04.2008 16:52) |
moe74: všetky materiály pre kompozitné technológie má firma www.havel-composites.com |
Bohusact, takto voľajako vyzerá to predĺženie motora: |
Mikulec: Skús fotografovať vyleštený karbón. Na tom podsedadlovom kryte vidíš oblaky a ty si myslíš že sú to hrby. Tam sa ti odráža všetko. Firmy robia fotky v atelieroch kde nie sú žiadne odrazy. Ak si myslíš, že tie diely sú hrbaté, tak potom je hrbatá kapotáž na mojom nepoškodenom TA. |
viprávjam o prednej maske, ešče sem aňi rás nespomenuu druhú čast... |
moe74: prepáč, mal som odpoveď napísanú, ale som ju neodklepol. Všetky materiály pre kompozitnú technológiu má: www.havel-composites.com |
Bohusact, nejako sa to potento, tak to priamo vložím Upravené 2 krát. Naposledy upravil RoboNM (14.04.2008 17:32) |
ta taky kryt nak kat na 11 hcem aj ja ked urobis |
audina, presne na to to je, ale u väčšiny géesiek som to nevidel a až ju budem mať, presne také by som tam chcel, je to podľa mňa lepšie než plech |
bohusact kebyze byvam v tvojej blizkosti bol by som velmi rad keby si ma tomu zaucil lenze takto krasna praca, kebyze si na to otvoris firmu zarobis a okapotujes hoooooooodne moc motoriek a inych. |
RoboNM: mám o tom predstavu, ale nie detailnú. Nafoť to z viac strán, prilož k tomu merítko a pošli mi to na mail. Zdá sa mi, že je to akási doska bez oblín. Problém by to nemal byť. Ak to má byť hrubé povedzme 4 mm, bola by tam väčšia spotreba materiálu, alew menej práce. |
Bohusact, no ja ju teraz aj tak tú motorku ešte nemám, ale napr. výkresový návrh takejto platne by som určite v spolupráci s otcom zvládol Takže ak by som to chcel vyrobiť niekedy budúci rok, cca. v apríli, určite by som dodal technický výkres, otec je strojár, s týmto mi už pomohol párkrát Otec už aj trochu experimentoval s laminátom, ale iba menšie veci a na karbon si netrúfame, ani ja ani on |
no a sem tam natom GS stoji na nejakej skale ,ale hlavne ze sa nezachyti o priecku na stojane |
A odvádza to vodu a blato ďalej a potom sa nehromadí na kate, resp. y-zvode, lebo sa to vraj blbo čistí. Na 1100 by mal inak pasovať ten istý, stojan je veľmi podobný, ak nie identický |
Ako pozeram tak dovod preco si to robil bol citujem: "Len tak som si cez zimu urobil na môjho TA carbon-kevlarové kapotáže." |
Prosim nenajde sa niekde taka hmota ktora sa natrie na vytvarovany model a ona po nekolko hodinach zaschne a z nej vyberem cely kus plastu? |
passarinho: máš veľmi o tomto probléme zjednodušenú predstavu. Karbo a kevlar sú veľmi jemné vlákna, z ktorých sú utkané látky /plátna/, ktorých je na trhu možno 200 druhov a typov. Je umenie /skúsenosť/ ktorý z týchto materiálov použiť ( stavba erbasu A380, jachta, ws plavák, rybárský prút, kapotáž motorky .../. Teda jedná sa nie o plast, ale o kopozitný materiál /starší názov je laminát/. Plast je bezštruktrálna hmota, ktorá buď ochladením, alebo v jej vnútri prebiehajúcimi chemickými reakciami stvrdne. Nemá žiadnú systematicky usporiadanú vnútornu štruktúru. Kompozit ju má: sú to jemné vlákna usporiadané do najvýhodnejších smerov a tieto vlákna sú pospájané epoxidovou živicou. Ideálny kompozit-laminát musí mať pomer vlákien a živice asi 50 : 50. Okrem toho nesmie obsahovať vzduchové bublinky, preto sa výrobku z kompozitov robia vo vákuu a aj to musí byť presne nastavené /to si držia výrobcovia v tajnosti/. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (30.09.2008 19:54) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 181482 | Včera: 145748