Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Máte niekto skúsenosti z kapotážamy (ako sedia na moto, pevnosť, atd ) z Maďarskej stránky www.spcomposite.com teraz pri vysokej korune oproti forintu sú dosť lacné. napr. vrchný diel kapoty na Yamahu r6 2004 je 16000 Ft ked to vydelíte kurzom 7.7 je to nejakých 2000 Sk |
Pracujem s kompozitnými materiálmi 12 rokov a môžem povedať, že túto problematiku ovládama a poznám. To, čo prezentuje uvedená maďarská firma za uvedené ceny, nemôže zodpovedať svetovým parametrom a požiadavkám kladeným na výrobky tohoto druhu. Predpokladám , že tie diely sú robené s trochou sklenenej rohože a polyesterovej živice, čo je technológia tak na rybárske člny. Na rozdiel od iných výrobcov, ktorí robia kapotáže z karbon-kevlaru a uvádzajú technický postup a parametre, u tejto firmy nič také nie je. Mne sa to bodobá na záhradné stoličky. Žiadný výrobca nemôže urobiť kvalitný predný diel CBR-ky z karbon-kevlaru pod 7000 Sk. To je dané cenou materiálov a náročnosťou pracovných postupov. Všetky diely lietadiel, kozmickej techniky, špičkových jácht a pretekárskych člnov, F1 a pod. sú robené vakuovou technikou, ktorá jediná odstraňuje spoľahlivo vzduch z laminátu. Lisovacie techniky to nedokážu. Pokiaľ by sa našli pri skúmaní výrobkov vo vnútri vzduchové bublinky, tak tieto idú do odpadu. Pokiaľ nič neviem o technológii uvádzanej firmy, musím byť k jej výrobkom rezerovaný. |
a aký rozdiel pocítim za jazdy ak mám kvalitnú kapotáž a nekvalitnú? |
Predpokladám že žiaden, akurát pri páde tá karbon - kevlarová teoreticky vydrží viac. Avšak aj to iba teoreticky, pretože pri tvdšom páde aj tak ide do hajzlu akákoľvek najsamšpičkovejšia superkarbonovokevlarová kapotáž. Ak sa mýlim, tak ma opravte. |
je tam aj nejaká kapota na moju hondu VFR? bo ja moc po maďarsky nevím.... |
moc sa v tomu nerozumiem na okruhu som nikdy nejazdil len som pocul ze ked sa sucha po asfalte laminat po dvoch metroch sa dere to co je pod nim a ked karbonkevlar tak je tych metrov viac |
bohusact:nie su nahodou racingove kapoty na to ,aby si nemal pri pade trsatka z originalnych?tam asi nejaka pevnost nehra rolu...teraz myslim kapotaze z laminatu...karbon-kevlar kapoty su asi ina tema |
marcelo: v podstate pri bežnej prevázdke na ceste žiadný. Pocítil by si to v ťažkých podmienkách, ako je Dakar, alebo expedičné trasy. Tie kvalitné vydržia ďaleko viac nárazov, torzií, tlakov a pri nich sa nerozpadávajú Aj keď sa pomoliaždia, držia pohromady. Iná oblasť je pretekárska, kde kvalitná kapotáž je až o 50 % ľahšia ako plastová, alebo robená z konvenčných materiálov /sklo a polyesterová živica/. Nakonec motorka s karbonovou kapotážou má oveľa lepší zvuk. Ale to je len problém pre fajnšmekerov. Je pravda, že používanie kompozitných materiálov u aut, alebo motoriek pre bežné používanie je viac-menej prestížna záležitosť. Ale v oblastiach ktoré som hore menoval je to vysoká veda a absolútna technická nutnosť . Nový Airbus A380 je v 70 % vyrobený z kompozitov. |
možno člny a surfy tam to platí ale kapotáž? asi by som radšej kúpil za 7000 tri kusy ako jeden kus ktorý sa mi aj tak roztrieska... to je iba môj laický názor na vec, fakt rád by som vedel aký je v tom rozdiel |
bohusact môj príspevok mal byť nad tvojim, predbehol si ma... čiže bežný kávičkár naozaj nemusí dbať na karbon kevlar... |
JohnyTN: máš úplnú pravdu, ale koľko kapotáží sa nalomilo, alebo rozlomilo pri prevrátení stojacich, alebo pomaly sa pohybujúcich motoriek? / výjazd z garáže, prudké zabrzdenie a pod./ Je jasné, že havárie v rýchlostiach a silné nárazy neprežije nič. Ak to snáď niekto nevie, tak vojenské prilby sú dnes robené výlučne z kevlaru. Kto nosil na vojne tie oceľové, tú kevlarovú by patrične ocenil. Tá WS doska ktorá je na mojom obrázku vydrží dopady z takýchto, ale aj vyšších skokov najmenej 5 sezón. Tie komerčné pri veľkom šťastí sotva jednu. |
mal som kapotaz z laminatu spadol som zodrel vzal trochu epoxidu prelaminoval prelakoval a bola jak nova ,podla mna lepsie zodrat laminatovu za 7cku ako origo plasty za stovku kevlar sa da pouzit v tensej vrestve pri podstatne vysiej pevnosti a nizsiej hmotnosti ale za tu cenuu... |
na autorovu masinu > Yamaha FZR 1000 Exup 1991 |
marcello: opravoval som jednu prednú plastovú kapotáž s ktorou maník zrazil holuba asi v 80-ke. Bola na tri kusy. Karbon-kevlar by to prežil bez ujmy, lebo ho držia pohromade molióny nesmierne pevných vlákien. Aj tak s tebou súhlasím, že pre bežnú premávku sa dá vystačiť s klasikou. Práve teraz som dokončil K-K kapotáž na môjho TA. Chcel som si vyskúšať technológiu a môžem byť spokojný. Tak asi za týždeň dám do ridu fotky. |
migrific: samozrejme, ale trochu mi to v minulosti trvalo až som ju zvládol. Bez nej neprilepím ani záplatu. |
bohusact celom fajn si to tu ozrejmil, dík ...už len dúfam že máš pravdu |
dik za názory ja som len chcel vedieť či ich už niekto z vás použil alebo mal s nimi nejakú skúsenosť ja teraz prerábam komplet motorku na nepoznanie tak zháňam všetko dostupné |
bohusact trosku prehanas ale beriem... |
nerd: neviem čo máš na mysli keď píšeš že preháňam. V otázke skladby, kvality a výroby laminátov určite nie. Aké sú požiadavky na motookruhoch nemôžem posúdiť, lebo som len rekreačný motorkár. Ale v profi okruhoch sa ráta aj s najkrajnejšími eventualitami a preto sa do toho dávajú obrovské peniaze. Ľudia mi nosia na opravu laminináty z rôzných oblastí a až keď sú polámané vyjde na povrch ich kvalita. Bol by si prekvapený čo sa všetko predáva. |
na roztrepanie dakde na okruhu by mi snad stačili aj taketo... |
maju aj na SV, zaujimave asi zacnem jazdit na okruhu... este dake bojove pomalovanie a ide sa |
Teoreticky je lepsie drat lacnejsie kapotaze ale najlepsie je si dat namontovat chranice kapotaze a je pokoj len by ma zaujimalo aky znalec moto tam radil tie yamahy sak r1 je medzi r6kami a opacne |
aj mne by stacili. A maju aj na moju. Fuu. Oplatilo by sa ich este vidiet a ohmatat. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134238 | Včera: 246664