Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Lacné racingové kapotáže - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuLacné racingové kapotáže - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
09.03.2008 13:59

Lacné racingové kapotáže

2897
 Jogurťák 

Ikona

Máte niekto skúsenosti z kapotážamy (ako sedia na moto, pevnosť, atd ) z Maďarskej stránky www.spcomposite.com teraz pri vysokej korune oproti forintu sú dosť lacné. napr. vrchný diel kapoty na Yamahu r6 2004 je 16000 Ft ked to vydelíte kurzom 7.7 je to nejakých 2000 Sk


09.03.2008 17:22

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

Pracujem s kompozitnými materiálmi 12 rokov a môžem povedať, že túto problematiku ovládama a poznám. To, čo prezentuje uvedená maďarská firma za uvedené ceny, nemôže zodpovedať svetovým parametrom a požiadavkám kladeným na výrobky tohoto druhu. Predpokladám , že tie diely sú robené s trochou sklenenej rohože a polyesterovej živice, čo je technológia tak na rybárske člny. Na rozdiel od iných výrobcov, ktorí robia kapotáže z karbon-kevlaru a uvádzajú technický postup a parametre, u tejto firmy nič také nie je. Mne sa to bodobá na záhradné stoličky. Žiadný výrobca nemôže urobiť kvalitný predný diel CBR-ky z karbon-kevlaru pod 7000 Sk. To je dané cenou materiálov a náročnosťou pracovných postupov. Všetky diely lietadiel, kozmickej techniky, špičkových jácht a pretekárskych člnov, F1 a pod. sú robené vakuovou technikou, ktorá jediná odstraňuje spoľahlivo vzduch z laminátu. Lisovacie techniky to nedokážu. Pokiaľ by sa našli pri skúmaní výrobkov vo vnútri vzduchové bublinky, tak tieto idú do odpadu. Pokiaľ nič neviem o technológii uvádzanej firmy, musím byť k jej výrobkom rezerovaný.


09.03.2008 17:37

Re: Lacné racingové kapotáže

marcello
 Turista 

Ikona

a aký rozdiel pocítim za jazdy ak mám kvalitnú kapotáž a nekvalitnú?


09.03.2008 17:51

Re: Lacné racingové kapotáže

JohnyTN
 Jogurťák 

Ikona

Predpokladám že žiaden, akurát pri páde tá karbon - kevlarová teoreticky vydrží viac. Avšak aj to iba teoreticky, pretože pri tvdšom páde aj tak ide do hajzlu akákoľvek najsamšpičkovejšia superkarbonovokevlarová kapotáž. Ak sa mýlim, tak ma opravte. [dobre]


09.03.2008 17:55

Re: Lacné racingové kapotáže

Nuke
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

je tam aj nejaká kapota na moju hondu VFR? bo ja moc po maďarsky nevím....


09.03.2008 18:02

Re: Lacné racingové kapotáže

moc sa v tomu nerozumiem na okruhu som nikdy nejazdil len som pocul ze ked sa sucha po asfalte laminat po dvoch metroch sa dere to co je pod nim a ked karbonkevlar tak je tych metrov viac


09.03.2008 18:04

Re: Lacné racingové kapotáže

migrific
 Kávičkár 

bohusact:nie su nahodou racingove kapoty na to ,aby si nemal pri pade trsatka z originalnych?tam asi nejaka pevnost nehra rolu...teraz myslim kapotaze z laminatu...karbon-kevlar kapoty su asi ina tema


09.03.2008 18:04

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

marcelo: v podstate pri bežnej prevázdke na ceste žiadný. Pocítil by si to v ťažkých podmienkách, ako je Dakar, alebo expedičné trasy. Tie kvalitné vydržia ďaleko viac nárazov, torzií, tlakov a pri nich sa nerozpadávajú Aj keď sa pomoliaždia, držia pohromady. Iná oblasť je pretekárska, kde kvalitná kapotáž je až o 50 % ľahšia ako plastová, alebo robená z konvenčných materiálov /sklo a polyesterová živica/. Nakonec motorka s karbonovou kapotážou má oveľa lepší zvuk. Ale to je len problém pre fajnšmekerov. Je pravda, že používanie kompozitných materiálov u aut, alebo motoriek pre bežné používanie je viac-menej prestížna záležitosť. Ale v oblastiach ktoré som hore menoval je to vysoká veda a absolútna technická nutnosť . Nový Airbus A380 je v 70 % vyrobený z kompozitov.


09.03.2008 18:07

Re: Lacné racingové kapotáže

marcello
 Turista 

Ikona

možno člny a surfy tam to platí ale kapotáž? asi by som radšej kúpil za 7000 tri kusy ako jeden kus ktorý sa mi aj tak roztrieska... to je iba môj laický názor na vec, fakt rád by som vedel aký je v tom rozdiel

ešte ma napadá váhový rozdiel? ale koľko môže byť pár stoviek gramov?...fakt neviem...


09.03.2008 18:09

Re: Lacné racingové kapotáže

marcello
 Turista 

Ikona

bohusact môj príspevok mal byť nad tvojim, predbehol si ma... čiže bežný kávičkár naozaj nemusí dbať na karbon kevlar...


09.03.2008 18:17

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

JohnyTN: máš úplnú pravdu, ale koľko kapotáží sa nalomilo, alebo rozlomilo pri prevrátení stojacich, alebo pomaly sa pohybujúcich motoriek? / výjazd z garáže, prudké zabrzdenie a pod./ Je jasné, že havárie v rýchlostiach a silné nárazy neprežije nič. Ak to snáď niekto nevie, tak vojenské prilby sú dnes robené výlučne z kevlaru. Kto nosil na vojne tie oceľové, tú kevlarovú by patrične ocenil. Tá WS doska ktorá je na mojom obrázku vydrží dopady z takýchto, ale aj vyšších skokov najmenej 5 sezón. Tie komerčné pri veľkom šťastí sotva jednu.


09.03.2008 18:20

Re: Lacné racingové kapotáže

migrific
 Kávičkár 

bohusact:ty pouzivas tiez vakuovu techniku?


09.03.2008 18:26

Re: Lacné racingové kapotáže

audina
 Edvenčr 

Ikona

mal som kapotaz z laminatu spadol som zodrel vzal trochu epoxidu prelaminoval prelakoval a bola jak nova ,podla mna lepsie zodrat laminatovu za 7cku ako origo plasty za stovku kevlar sa da pouzit v tensej vrestve pri podstatne vysiej pevnosti a nizsiej hmotnosti ale za tu cenuu...


Pravo na omyl vyhradeni


09.03.2008 18:27

Re: Lacné racingové kapotáže

lepidlo
 Skútrista 

na autorovu masinu > Yamaha FZR 1000 Exup 1991

to urcite staci aj v lacnej verzii...


09.03.2008 18:31

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

marcello: opravoval som jednu prednú plastovú kapotáž s ktorou maník zrazil holuba asi v 80-ke. Bola na tri kusy. Karbon-kevlar by to prežil bez ujmy, lebo ho držia pohromade molióny nesmierne pevných vlákien. Aj tak s tebou súhlasím, že pre bežnú premávku sa dá vystačiť s klasikou. Práve teraz som dokončil K-K kapotáž na môjho TA. Chcel som si vyskúšať technológiu a môžem byť spokojný. Tak asi za týždeň dám do ridu fotky.


09.03.2008 18:41

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

migrific: samozrejme, ale trochu mi to v minulosti trvalo až som ju zvládol. Bez nej neprilepím ani záplatu.
audina: dobre urobená kapotáž zo skleného laminátu je vždy lepšia ako plastová, lebo ju držia pohromade milióny sklených vlákien, aj keď nie tak pevných ako K-K. Kvalitný laminát aj zo skla musí obsahovať vrstvy sklenného textilu patričnej gramáže uložené v správnom poradí, musí byť použitá kvalitná epoxidovavá živica, výsledný výrobok musí obsahovať 50 % skla a 50 % epoxidu / teda nie viac epoxidu/ a nesmie obsahovať vzduchové bubliny.


09.03.2008 18:47

Re: Lacné racingové kapotáže

marcello
 Turista 

Ikona

bohusact celom fajn si to tu ozrejmil, dík [dobre] ...už len dúfam že máš pravdu :-)))
(jasné že viem že máš)


09.03.2008 23:38

Re: Lacné racingové kapotáže

2897
 Jogurťák 

Ikona

dik za názory ja som len chcel vedieť či ich už niekto z vás použil alebo mal s nimi nejakú skúsenosť ja teraz prerábam komplet motorku na nepoznanie tak zháňam všetko dostupné


10.03.2008 7:37

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact trosku prehanas ale beriem...
99% percent ludi co jazdi na na okruhoch a maju menene kapotaze tak maju laminatove K-K je pre "majetnejsich" kazda normalna kapotaz je na miestach kde sa vrta spevnena karbonom, ma vystuzenu cast na sedenie... cize ak chytis tieto madarske do ruky a pozries si ich z "druhej" strany tak viec ci maju taketo "vylepsenia" a ak maju tak je to taka ista kapotaz ako vsetky ostatne, problem moze byt uz len s presnostou ;-)


10.03.2008 8:59

Re: Lacné racingové kapotáže

bohusact
 Kávičkár 

nerd: neviem čo máš na mysli keď píšeš že preháňam. V otázke skladby, kvality a výroby laminátov určite nie. Aké sú požiadavky na motookruhoch nemôžem posúdiť, lebo som len rekreačný motorkár. Ale v profi okruhoch sa ráta aj s najkrajnejšími eventualitami a preto sa do toho dávajú obrovské peniaze. Ľudia mi nosia na opravu laminináty z rôzných oblastí a až keď sú polámané vyjde na povrch ich kvalita. Bol by si prekvapený čo sa všetko predáva.
Lokálne vystuženia sú účinné, ale nemôžu nahradiť celkovú konštrukciu. Pre jazdenie na okruhoch mimo profi úplne postačia aj tie maďarské, s tým úplne súhlasím.
Jeden pretekár-bežec na lyžiach mi ukázal zlomenú "vraj karbónovú" paličku. Po karbone tam nebola ani stopa. Boli tam len sklenné vlákna a všetko utopené v živici zafarbenej čieným pigmentom. Aj tak sa to robí.


10.03.2008 9:07

Re: Lacné racingové kapotáže

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

na roztrepanie dakde na okruhu by mi snad stačili aj taketo...
...ked neroztrepem, pouzivam dalej, ked roztrepem kupim za par litrov druhu, nie 8-)


10.03.2008 9:10

Re: Lacné racingové kapotáže

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

maju aj na SV, zaujimave >:-) asi zacnem jazdit na okruhu... :-))) este dake bojove pomalovanie a ide sa


10.03.2008 15:58

Re: Lacné racingové kapotáže

Desmor
 Bahniak 

Ikona

Teoreticky je lepsie drat lacnejsie kapotaze ale najlepsie je si dat namontovat chranice kapotaze a je pokoj len by ma zaujimalo aky znalec moto tam radil tie yamahy sak r1 je medzi r6kami a opacne :-D


10.03.2008 17:03

Re: Lacné racingové kapotáže

Diger
 Turista 

Ikona

aj mne by stacili. [dobre] A maju aj na moju. Fuu. Oplatilo by sa ich este vidiet a ohmatat.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134238 | Včera: 246664