Nazdar Jack, urob urob fotecky! Ja stale ked nieco robim ci uz na moto alebo aute, si pofotim ako to vyzeralo pred, priebeh prace a aj vysledok a potom zasnem, ze to ani nie je pravda ![:-D](/sm/sm3.gif)
Veterny stitok na mojej Suzi je skor taky esteticky zazitok ako funkcny, vela toho vzduchu neodkloni ako by som si zelal. Ale to je zjavne tak u vsetkych takych malych "turistickych" stitov... Proste ochrani tak max. telo pred naporom vzduchu a tiez pristroje od kopec musiek a pod. hnusot co sa natrieskaju pocas rychlejsej jazdy Ale helma s hlavou v nej, nie je odlahcena od aerodynamickeho tlaku vzduchu!
Podla mojich skusenosti so stitmi (hlavne na inych rychlych motorkach) je velmi zlozite, najst ten spravny aerodynamicky tvar a polohu. Lahsie to maju masiny s pevnou polokapotazou, kde svetlo je zvacsa vkomponovane do obrysu (a designu) a spolu so stitom tvori velku plochu, ktora odvadza vzduch ponad hlavu a nie rovno do plexi helmy... Mozno niekto iny ma ine skusenosti, no ja mam take, ze aj glupe, skoro rovne, domontovane plexi na BMW R 1100 R bolo strasne, robilo viac skody ako osohu! Za nim uz pri takej 80-100kmh zacali vznikat neprijemne turbulencie prave v oblasti helmy a to mi potom dost trepalo celou hlavou aj plexi na helme. Cize pozitok z BMW siel dole (ale to len kvoli zlemu stitu!). To potom radsej ziaden veterny stitok ako taky! Bud by sa dalo este pohrat s jeho sklonom alebo ho vysmarit het! ;)
Na mojej Jawke som skusal zvacsit ten originalny, pristroje kryjuci stitok, tak, ze som prilepil lepiacou paskou maly karton smerujuci len dohora a isiel sa povozit a zistit co to spravi. Obdoba, hnusne fucalo do hlavy, ta reku kaslem, odlepil som to a bolo konec experimentom! Urcite na Jawe mi netrebalo ochranu pred tlakom okolo obtekajuceho vzduchu pri velkej rychlosti Tebe kolko vytiahne ? ;) Ak nejazdis casto na nej vyse 100kmh, tak to ber skor len ako okrasu masinky, nie aj ako funkcnu sucast ;)
A na Suzi zatial neplanujem s tym stitom nieco robit teda co s nim narobis?, iba ak tak vymenit za vecsi... Jedine, ze na nom trosku poexperimentovat a pohrat sa s kartonom... uvidim. Ale ako vravim, ked si porovnas masiny co su origo bez stitov, klasiky s okruhlym svetom... a das tam stitok, tak je hodne maly a inde polozeny ako napr. taka Yamaha XJ 900 S Diversion... to je krasny priklad ze tam to uz fungovat bude! Svetlo je nizsie a viac v predu ako okruhle by bolo, a spolu s plexi vytvara vecsiu plochu => lepsie vedie vzduch ponad hlavu. A okrem toho mavaju tam aj take otvory, ze cast vzduchu pusta pod stit a tak zmensuje rozdiel rychlosti pridnic... proste necapli tam co im prve prislo na um ;) A zas, davat si sklo z autobusu - to ma nelaka ;) Ved jazda na motorke nech je jazdou na motorke a nie kdesy ukryty v plechovke!
A este, neviem ake to bude mat vplyvy pre spolujazdca,... ci nahodou si jazdec nepolepsi ale spolujazdec velmi nepohorsi...? Ja na to hladim, lebo mam moju spolujazdkynu-ladvinku rad! a nechem aby sa jej hlava trepala v turbulenciach!!!
Tak vela zdaru pri modelovani! A prihod fotecky tej svojej masiny! ze jaky to 4valec ![:-D](/sm/sm3.gif)
PS: nemam rad stity, ktore funguju ako "lievik" veduce luft rovno do kxichtu... ;)
|