Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zatial kazdu zimu musim vypustat benzin s motky lebo nechce chytat ,,,,,,,,,,baterku naslaham az iskry a nic ,,,,,,,,,ked dam cerstvy tak naprvy chyta ,,,,,,,,tento rok som zuzu natankoval doplna a cely som ho vypustil ,,,,,,,,,je to vyzrazana voda , ? ,,,,,,,,,,,da sa tomu zabranit ? ,,,,,,,,tankujem na slovnafte uz ma pekne seru |
moze to byt teoreticky aj tym...bola tu prednedavnom taka tema ze tu neboli spokojni s cerpackami jurki.... ja som zatial nemal ziaden problem s benzinom len s naftou ale to bola moja chyba bo som kupil 200 litrov od jedneho typka a v zime som mal veeeelke problemy zo startom... urcite tam nalial vody... ani petrolej ni aditivum nepomohlo... aj zle startoval |
ja tankujem na omv a shell a musel som tiez vypustat. ale nie celu nadrz. vypustil som benzin z karbecov, nechal stiect do nich novy benzin, co bol v nadrzi a sup a mlada si uz priadla.... |
Nemusí to byť benzínom, voda sa ti vyzráža aj zo vzduchu na steny poloprázdnej nádrže. Steká na dno a dostane sa až do plavákovej komory karburátoru. Aj tú musíš vyčistiť, tu už prísady do benzínu moc nepomôžu. Voda je súdržná, tvorí gulôčky a neprejde cez trysky len keď štartuješ hodinu. Stalo sa mi na Jawke, že aj vyčistený karbes sa viackrát naplnil znova, lebo sitko v nádrži (na kohútiku) pekne dávkovalo pri nastavení na rezervu nahromadenú vodu z dna nádrže ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (22.01.2008 9:44) |
ja neviem.....ja som mal celu zimu trochu benzinu v nadrzi (plastovej) a motorka isla v pohode,ale ked som dolial z kanistra (plechoveho) tak ju zacalo akosi dusit,najma v nizsich otackach.....myslite ze v tom kanistry sa mohla vykondenzovat voda???? (ten benzin bol v nom asi 2-3 mesiace) |
ja osobne len shell je taky iny ,inak zapacha a je aj farbou ny trochu,ono ked som mal zo slovnaftky benzin tak mi moto akokeby vynechavala vo vyzsich otackach. asa mi dza ze niekto tu uz hovoril ze ma problem s vodou ohladom slovnaftky |
a ja zase neviem o com hovorite. Takujem vacsinou shell. Nikdy som takyto problem nemal, motorka naskakuje na prvykrat aj po mesacnom zimnom odpocinku. Ale je mozne, ze vstrekovacka sa takemu "vyprchanemu" benzinu dokaze prisposobit... |
Ja tiež tankujem Shell a ešte som nemal žiadne problémy zo štartom...dokonca som v nedelu naštartoval na prvý trojsekundový pokus motorku, ktorá bola v garáži od septembra bez pohybu... Samozrejme plná nádrž a kolesá vo vzduchu v tom období odpočinku. |
slovnaft radsej obchadzam, |
Slovnaft môže dodávať nejaké prísady, ale konečný produkt je výrobok danej firmy. |
Vacsina paliva co sa u nas predava, bezne 95-ky a nafta je zo Slovnaftu. Shell a OMV si dodavaju len vlastne aditiva, ktore sa s palivom miesaju na terminaloch Slovnaftu. Len 100 oktany - Shell V-Power Racing a OMV 100 - su 100% ich vlastne produkty, rentabilna vzdialenost na zasobovanie cerpaciek palivom z terminalu je okolo 300 km, tak si to preberte kto od koho berie... Slovnaft ma terminaly tusim 3, BA, Kapusany a Klacany. |
mne ked moto stoji 2tyzdne a viac, vzdy odpustim z karburatora deci benzinu a okamzite nastartuje. |
Páni ja mám takú skúsenosť : s vodou v nádrži mám a ja problém keď je moja volusia v klede mesiac,neštartuje a stačí len s nou potrepať,voda sa zmieša s benzínom dám sitič,plný plyn na chvílu a motorka sa nahodí.S hondou som také problémy nemal lebo rezerva sa prehadzovala manualne teda mala prívod benzínu nad vodou.Volusia má len elektronickú rezervu a teda pri prvom štarte hneď nasaje H2O.Tak nazdar a príjemný ďeň |
Pri 95% vlhkosti vzduchu sa v jednom m kubickom vzduchu nachádza cca 250 ml vody,Pri tankovaní sa odparovaním tankovaného benzínu vytlačí skoro 100% objemu vzduchu z nádrže.Po uzatvorení nemá možnosť sa do nádrže dostať atmosferickým tlakom vzduch z vonka pretože sústavne sa tvoriace pary benzínu majú menšiu hmotnosť ako vonkajší vzduch a vytvárajú v nádrži pretlak.Kondenzovanie vodných pár v nádrži je preto tak minimalné že ku žiadnemu kondenzátu nemôže prichádzať.Voda sa nazbiera v priebehu sezóny s tankovaného benzínu.Ak nevyjazdíte obsah nádrže pred zimou do nuly alebo ak neodpustíte obsah nádrže cez rezervný kohút sa vám na jaro voda dostane ako prvá do karburátora.Ja vyjazdím pred odstavením nádrž skoro do prázdna pár deci benzínu vypustím do malej bandasky a dolejem do plna benzín s čerstvo natakovanej bandasky.Množstvo vody z tohoto jedného tankovania je tak minimílne že nemá vplyv na činnosť motora. |
egres2 tak to som neurobil ,,,,,,,,,,,,,vzdy som len dotankoval a stary benzin nevypustil ,,,,,,,,,skusim na zimu a uvidime ako to dopadne ,,,,,,,,,,a pre istotu aj hadam velfo bin |
> kondenzovanie vody v poloprázdnej nádrži , často vzniká aj tým , keď je moto zaparkované v garáži alebo v priestoroch s nekonštantnou teplotou .Preto nie je dobré zazimovávať alebo parkovať dlhodobejšie motocykel v dielni v ktorej sa cez deň kúri a v noci teplota značne klesá . Efekt kondenzu pár je vyšší s klesajúcou teplotou vonku. O účinkoch na ostatné veci je to podobné (korózia .....). |
zatial bez problemov vzdy nastartuje aj ked po dlhsej prestavke |
Dneska ked som isiel tankovat z kamosom do bandasky (priesvitnej)Tak som si naschval pozrel ci tam ta voda neni a samozrejme tam bola Tankovali sme na JETke no teraz uz sa to vola lukoil v Dubravke |
MarekZ:Nie,ale do motorky sme naliali len cisty benzin,vodu sme nechali v bandaske |
maco535: doposiaľ som vždy chválil pumpy v AT, ale minulý víkend sa mi taknovanie na Agipe stalo osudným. Bral som 20 litrov nafty do auta, všetko ok, len na druhý deň mi jaksik začal kapať motor....rozobral som to, palivový filter tak trochen plný vody a nejakého bordelu, kukol som do nádrže a tam nejaké zbytky po akejsi vate či čo ... neviem ako sa toto celé mohlo stať, pretože na benzín nemôžem povedať jedného krivého slova. |
lubo628:Benzin a nafta islil z cenou dole ale aj z kvalitou Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (16.02.2009 10:55) |
nie som si isty (iba na 94%) ale myslim si toto: ak je benzin co len trocha hygroskopicky, potom ak nie je nadrz hermeticky uzavreta (co nie je), saje vodnu paru zo vzduchu, ta nasledne zmeni svoje skupenstvo na kvapalne a "prepadne sa" (kedze je "tazsia" ako benzin) az naspodok sustavy = plavakova komora karburatoru.. toto sa nestihne udiat pri normalnej prevadzke, lebo vtedy karburatorom preteka benzin (radovo dni statia su zanedbatelne) a voda nasata za kratky cas (relativne) od tankovania po "spalenie" spolu s benzinom je v takom biednom pomere, ze motor ide normalne, inak povedane ked kazdy den vypijes 1 poldeci, je to ine ako 20 poldeci naraz po 20 dnoch postu. Poznamka na zaver (poznatok od sofera cisterny), standardny benzin (95) je rozvazany na pumpy rad zaradom z toho isteho zdroja = slovnaft.. iba specialky ako v-power 100 apod su ine, ale co tam doplni jurki uz vie iba on |
maco, preco ste to nereklamovali hned na mieste? Aj ked si kupis pivo a plava v nom sopel, vypijes pivo a sopel nechas v pohari? Kolko tam asi bolo tej "vody"? Ci ste na to prisli az doma? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (17.02.2009 8:43) |
MarekZ:brali sme 5L natural 95 a od spodu tam bolo asi 2,3mm,sopel by som v pive reklamoval ale na ten benzin nebol cas a ani nalada im tam daco vysvetlovat. |
jo, jasne, doplnal som prispevok. Nabuduce im to normalne daj na reklamaciu, uvidis aspon ako to prebieha. |
Ak sa vam stane v normalnej znackovej sieti to, co sa stalo macovi, tak to hned reklamujte. Mali by ste dostat do ruky reklamacny protokol a potom vyjadrenie, ci bola reklamacia opravena a ci nie. Pripadne je treba napisat do centraly. Ak niekto ojebava na benzine, tak si dovolim na 100% tvrdit, ze to nie su firmy, ktorych logo je na cerpacke ale jednotlivi prevadzkovatelia ci najomcovia. |
vodu v benzine si mozete najst v hociktorej sieti ... vobec neviem, mozno to suvisi s nejakym cistenim nadrzi pri doplnani, neviem ...ale obcas tam jednoducho je, a nikto s tym nic neurobi v tomto state ...keby mu vysolili 5000 euracov pokutu, dal by si pozor ... u nas to ani nedokazes |
No, ja som mal tiez podobny problem, ze mi motorka na jar nechcela nastartovat.Ale vyriesil som to takto: Predtym ako odstavim motorku na zimny spanok, tak uzavriem privod benzinu z nadrze, a motorku necham bezat na volnobehu zo zapnutym syticom dokym nezdochne.Na jar otvorim privod benzinu a motorka chyti na prvy sup.Benzin je prchava latka a preto ked ostane v karburatore tak zacne pomalicky prchat, a na taky benzin motorka velmi tazko startuje. Kazdy benzin obsahuje urcite percento vody. |
Zdravim, chcem sa opytat či to plati aj pre 2T kedze benzin je zmiesany s olejom. dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (27.11.2012 18:30) |
súčasné benzíny obsahujú látky, z ktorých sú niektoré značne prchavé. Riešil som tento problém na kosačke a neskôr aj na motorke. Prišiel mi do rúk článok, kde na túto tému rozprával človek z petrochemického priemyslu. Odporučil po zimnej prestávke natankovať čerstvý benzín a je po probléme. Dnes už na zimu odkladám motorku aj kosačku len s menším objemom v nádrži, na jar dotankujem do plna a už nemám problém s prvým naštartovaním. Moja osobná skúsenosť... |
klidek, avsak takto mozes postupovat iba pri plastovych nadrziach. Pri kovovych by ti vnutorne steny za par zim nadherne rozkvitli. Egres to napisal ukazkovo. Nadrz doplna a za predpokladu, ze nenatankujes pred zazimovanim kadejaky vodny bordel, tak by to malo byt bez problemov. Ak chces mat istotu a moto ma moznost jednoducheho vypustenia karbeca (ak ho ma) aj so spodnym obsahom nadrze povedzme tak 3dl, tak uz vobec nevidim problem so startom po zime. |
a este volaco. Moja kosacka papa hocico, natankovane v zime ma toklo kolko tam ostalo z posledneho kosenia, udrzba ziadna, vek tak asi 9 rokov a ani raz sa mi po zime nestalo, ze by som sa s nou nejako trapil pri startovani. Myslim, ze vsetko je to len o natankovanom benzine a kedze v zime sa nekosi, tak v nadrzi ostava aj letny/jesenny benzin, ktory nebol nachylny na kondenzovanu vodu ako ten zimny, ktory je z nejakeho dovodu menej kvalitny. Treba natankovat plnu a zazimovat uz v lete a je po probleme |
no mne to uroby vzdy ked stojim viac ako 2-3 mesiace mesiace. Starter toci ale nechyta. Vypustim karbec a na prve otocenie hned chyti. Poslednu zimu som uz ani neskusal startovat hned som ho vypustil a hned to naskocilo. Pritom tankujem iba na lepsich pumpach ak to ide shell, omw .. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1729 | Včera: 141577