Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Chcem sa spýtať motorkárov, čo je lepše pre motor dávať medziplyn pri podraďovaní zo 6teho prev. stupňa na druhý? alebo bez ,(videl som aj bez) a pre aký motor je to lepšie 2T alebo 4Takt ? |
Podla mna je najlepšie ako možeš podradiť do každej rýchlosti a pustiť spojku pri každej rýchlosti. Upravené 1 krát. Naposledy upravil satan77 (27.12.2007 23:04) |
medziplyn pri podradovaní dávam vždy... a je jedno, či to je 2T alebo 4T... |
bez medziplynu z 6tky do dvojky urcite nie,a s medziplynom pri rychlosti do cca 100km/h.Inak je to podla mna nebezbecne/zablokovanie kolesa/ |
Presne Psycho! ...aj na aute pouzivam medziplyn ked ma chyti "šaľka" ...na moto je urcite nepodstatne aj to ze z vyfukov sa ozve nadherny zvuk |
cista pravda ved to citis ked das medziplyn ze s tebou nesklbne |
tak ako pise satan77.....prevodovka bude len rada, a odmeni sa ti dlhsou zivotnostou. |
donmartin: ty radiš na motorke zo šestky priamo na dvojku ?? :D tak to si iný borec.... |
divne, zo 6 na 2. Ale nech. Ja radim postupne, respektive adekvatne k rychlosti a okamzitym otackam. Medziplyn nepouzivam, radsej pomaly popustam spojku, aby sa motor stihol prisposobit. V niektorych pripadoch pridavam aj jemne plyn, ked hrozi smyk zadneho kolesa, napriklad na klzkom zimnom povrchu, ale nie je to "medziplyn". |
Vidi a prečo nepoužívaš medziplyn? Bojiš sa ho? Spojka sa má rýchlo púšťať, nie pomaly... |
toz chlopi - mozno blba otazka. ale naco je ten medziplyn dobry a ako sa to robi? mozno to aj pouzivam a neviem o tom. alebo by som to mozno mohol zacat pouzivat a neviem ako na to |
Psycho: bavime sa o podradovani, dufam, tak ako autor temy (vsak pri radeni nahor je medziplyn uplny nezmysel, vsak). Ak pri podradovani rychlo pustis spojku, tak ta motorka kopne (pribrdi), co jej zrovna neprospeje a ty este mozes dostat smyk. Radenie ma byt vzdy jemne. |
vidicon ja trebars na hungarorinku nakopem z 5 cca250km/h do 2 pustim prudko spojku..... cele to trva mozno 1,5-2s bez medziplynu..... podradovat sa ma razantne aby ten motor brzdil, cim jemnejsie pustas spojku tym viac ju nicis. ine je podradenie ked sa "pluzis" mestom a proste chces len zrychlovat, vtedy nepotrebujes ani spojku a nie este medziplyn |
s medziplynom podradujem len dokopca...pri brzdeni motorom nie |
Je rozdiel podradovat pri spomalovani a rozdiel podradovat, ked chces z nudnej pomalej jazdy vystrelit s vytocenou dvojkou. Pri spomalovani je medziplyn zbytocny, nakolko sa so snizujucim prev.stupnom znizuje aj rychlost a cize aj sekundar. Pri druhej moznosti, ako som pisal, je medziplyn uz potrebnejsi, nakolko sa rychlost neznizuje a dvojka by to sice zniesla ale s riadnym kopancom. Ale masina to musi zvladnut napr v krizovke. |
medziplyn davam ked sa len tak lezerne vozim, vsak ked idem 100fkou mam nejake otacky, potom chcem lezerne podradit, vymacknem spojku a dokym lezerne preradim mi otacky padnu uplne dole a pustanim spojky ich zasa taham hore ako magor ? tak ftedy dam medziplyn aby som netahal zbytocne ten motor spojkou a netukalo to s celou motorkou, lebo sak mi staci ked ma to taha doboku a ne este aj dozadu heh |
aj ked ma napadlo, ze medziplyn je nieco ine, toto je pridanie plynu pri podradovani asi ne ? |
Sa mi zda ze viaceri ani nevedia co to vlastne je. Medziplyn je to "brm" co spravis tesne pred pustenim spojky po podradeni. Je jedno ci spomalujes a brzdis motorom alebo hocijak inak. Snazim sa ho davat vzdy a len malokedy mam nizke otacky a potrebujem nacvakat rychlosti rychlo dole tak, ze ho proste nestiham. Ale je to ovela plynulejsie a setrnejsie pre spojku, ked pekne vytocis motor do spravnych otacok. Medziplyn pri radeni je zbytocny, neucinny a este aj zaberie kopu casu. |
podla mna to robia vsetci a aj Vidicon, len o tom nevie |
Chlapci nechcem vás sklamať ,ale to brm, to ktorom hovoríte určite nieje medziplyn.Medziplyn môžeš dať, len ak máš neutrál-Na väčšine motoriek len medzi 1a2. Uvediem príklad:Kamión podraďuje zo 4 na 3-spojka,vyradíš,pustíš spojku,pridáš plyn,stlačiš spojku,zaradíš3. Celé sa to robí preto,aby si roztočil prevodovku na také otáčky,aby si mohol bezproblémov podradiť. Kedže na motorkách medzi rýchlosťami neutrál nieje tak tu medziplyn nedáš... |
celo presne ako si opisal aj na vojne to tak bolo...co ma sinchron alebo ako sa to vola nepotrebuje ani medziplyn ani dvojitu spojku...a teraz ma bite |
presne tak...medziplyn patri na V3Sku,a nie na motorku |
karburator: alebo na ten žeriav napríklad (btw. našiel sa?) :D |
trochu ma poucte, nemam s tym skusenosti... |
Medziplyn nevyzaduje nutne prechod cez neutral. Aj pri vytlacenej spojke su lamely este dostatocne zlepene na to, aby roztocili hnaci hriadel v prevodovke a zosynchronizovali jeho otacky s druhym hriadelom. |
oukej, tak to odteraz nebudeme volať "medziplyn" ale "brm" pri podradovaní |
Ďakujem za poznatky, máte niektorí pravdu že medziplyn sa používal hlavne u "vetriesok", lebo nemá synchrony v prevodovke a ťažko by ste zaradili nižší stupeň alebo vôbec len ak s velkým škríípaním alebo poškodenim prevodovky a taktiež niektoré ťahače, kamiony tiež nemajú a potrebujú MEDZIPLYN. Inak myslel som samozrejme dávať medziplyn pri podraďovani t.j. z najvyššieho stupňa na nižší zo 6st. na 2st., z 1st. až na 6st. sa si myslim samozrejme nemusí. |
Pri podraďovaní dávam BRM furt, jedno či je to 2T alebo 4T... |
horcicak keď podradíš zo 6 na 2 vo veľkej rýchlosti a pustíš rýchlo spojku, zablokuje sa ti koleso a môžeš dostať šmyk... A z jednotky hore radíš normálne, tuším si ešte ani autoškolu neabsolvoval... |
psycho niektori maju na motorkach antihopingovu spojku cize kludne mozu radit zo 6 na 2 a smyky sa nekonaju |
To je blbost ze sa ti lamely dotykaju aj po vymacknuti spojky, ty ked stlacis spojku a pockas tak sa ti prevodovka uplne zastavi. Neviem si predstavit ako das na motorke medziplyn, Jazdim liazku tam musis davat medzi plyn ked podradujes a ked preradujes na vissi stupen tak davas dvakrat spojku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil samcho (28.12.2007 19:16) |
Robi sa to preto aby sa vyrovnali otacky motora a prevodovky. V prevodovke z auta su synchronizacne kruzky, tam to je jedno. Tu su + a - "brm-u": |
nerd viem, ale hádam nechceš, aby si mladý rozbil hubu, keď si bude myslieť, že aj on má antihoping |
medziplyn pri podradeni v zmysle, ze by som pri zmacknutej spojke pridal plyn nepuzivam. Robim to tak, ze ked naraz zavrem plyn, a vymacknem spojku je tam presne moment ked pri padani otacok tam cvakne nizsi stupen ako maslo, dokonca aj bez spojky/co nepouzivam standartne/. na terenke niekedy skopnem aj bez spojky nadol ale to o tych otackach tam plati tak isto, takze ziadne bolave zvuky tam niesu. |
v podstate ten medziplyn alebo ako sa to teda da nazvať nie je potrebny, ale sem tam len tak pre efekt to dám, na starších motorkach sme vždy podradovali s tymto pridanim plynu, rýchlosť tam lepšie skočila. Inak pri lezernej jazde podradujem postupne a na kazdej rýchlosti pustim na chvilu spojku, aby som brzdil aj motorom. |
vidím to tak, že "brm" robia len strelci brm brm brm... |
Celo, VN800: ako sa podla vas vola, ked "medzi" zmacknutim spojky, podradenim a pustenim spojky pridas "plyn"? Nie je to nahodou "medziplyn"? |
pucho originálny medziplyn sa robí na neutráli, ale nazýva sa aj "brm" tak a mimochodom, na motorke to robí "skoro" každý strelec, na autách netreba, pokiaľ nejazdíš rally... |
Každý z nás vie, že v prevodovke su dva hriadele, jeden hnací (A), druhý hnaný (B)... |
len nesmies zabudnut na to ze medzi kazdou jednou rychlostou je neutral. |
k tomu Tvojmu príkladu: |
nie, nie kyneticka energia piestu ale zotrvacnost spojkoveho kosa, pretoze ti klukou ani nepohne. vsetko to bolo myslene s vypnutou spojkou. |
No co je vlastne medziplin < medziplin sa pouziva pri radeny qaltou u automobilou ktore nemaju sinchrony to su take pruzinky na lamelach ked sa nemylim no ako to funguje netreba vela popisovat ale asi tak zaradis 1ku a ked preradujes macknes spojku vyradis pridas plin aby si zrovnal ot a macknes spojku a zaradis dalsi qalt robis to jak hore tak dole stale musis trafit ot tym medziplinom inac to pojde cez zuby medziplin na moto ti je zbytocny ty tam nevyradujes do neutralu a nezaradujes nanovo kvalt z neutralu takze takzvane brm brm je len pre ucho pre nic ine a ked sa nad tym zamyslis ako funguje spojkovy kos tak to ze je tam qalt a ty vymacknes spojku rozpojis casti ktore sa tocia a tru a ty este pridas takzvany medziplin tak tie lamely sa uplne zbytocne tocia este rzchlejsie a tru sa este viac ako dva mlynske kolesa a tru sa este viac ta ze lamely odidu skor |
to: Miso251SK |
chlapi povedze mi ako davate ten medziplyn zo sestky na dvojku - cez spojku? tak na to sa vyserte medziplyn sa dava len v polohe neutralu - a pokial viem, tak dnesne motorky maju neutral vacsinou medzi dvojkou a jednotkou - to xcete potom ako ten medziplyn dat? Ked to robite akoze cez spojku tak to svojej motorke len uskodite. |
To co pouziva vacsina z nas uz nie je medziplyn, je to len zvysenie otacok motora, pricom prechod z vyssieho stupna na nizsi zabezpecuje plyulejsie jazdne vlastnosti a setri pneumatiku a tiez aj spojku. |
MatoRR: Kámo vďaka za pomoc... |
MatoRR, niet pochyb ze medziplyn cez neutral je "kvalitnejsi". Ale na motorke (mokra spojka) to FUNGUJE AJ BEZ NEUTRALU pri vytlacenej spojke. |
ked uz budes davat na jednu uroven jednokotucove suche spojky s viaclamelovymi v olejovej naplni, tak toto fakt uz nemusim. Zlepena spojka, studeny motor... no dobre no... Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (31.12.2007 14:40) |
miso to je pravda ja tiez ked vyhodim rychlost a chcem dat do neutralu z 5 a nahodou trafim 4 tak to jebne ze mi prejde mraz po chrbte |
ja keď idem z 5 do N tak ešte ako tak sa cez tie zuby prekopem aj keď je pravda že radšej to nerobím... no z N do 5 by som sa musel dokopať s takým rachotom že radšej nerobím ani to |
Ja pri podraďovaní buď necham klesnut otačky napr. na 6 skoro až na voľnobežné a podradím potom ( čo sa určite nedá pri športovejšej jazde ) čo je najtichší možný spôsob podraďovania ( podľa mojej prevodovky ), alebo tak ako píšete-s medziplynom... idem na 6-ke, spojka-vypnúť, brm, 5-ka, spojka-pustiť...to je druhý najtichší spôsob podraďovania...podľa mojej prevodovky.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepepe11 (31.12.2007 16:16) |
Kokso sa tu hadate jak toto Jasnee ze je lepsie ten medziplyn (ci jak to nazvat to je uplne jedno) dat ak na to mas cas a chces radit ticho a bez opotrebenia... Tie lamely su spojene olejom, skuste si tie priklady. Ja sa priklanam k tomu, ze aj ked su spojene, v tom štvrtsekundovom pridani plynu nestihne roztocit cely spojkovy kos s hriadelov, ALE urcite sa nespomali ako bez "medziplynu"... Je to nieco medzi. A neviem, niekto tu tusim pisal ze sa tym opotrebuva spojka... Heh, podla mna asi tak ako jedna sekuna statia na mieste so zaradenou jednotkou. |
Chlopi nemal som cas vsetko precitat co ste stihli popisat ale ak ja v Kosicoch vchádzam do krizovatky a mam na tachometri 250 km/ hod tak nie medziplyn ale ani podradovat niekedy nestiham takze dobre brzdit a ak sa cem bafkat tak na nakladaku mozete dole kopcom davat medziplyn ! :D |
To: Miso251SK |
no chvalabohu som to vsetko precital a uz som pochopil aj co je medziplyn aj co je medzibrm |
tak nedavame medziplyn ale brm, no a co |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 334569 | Včera: 239471