Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
No yo - niektori si myslia, ze valce BMW vydrzia cokolvek, ini ze po prvom pade si nestastny majitel odnesie valce v igelitke. |
Az mi trha srdce |
Šak to nie sú válce , to je len kryt ventilov. |
velmi pekna farebna kombinacia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (31.08.2006 15:49) |
heh valec neutrhlo, to veko povolilo ale ak nic ine neni dohukane tak kupis nove nasrofujes a jazdis, ale fakt je ten ze na motorke co ma valce do V by sa ti nic taketo stat nemohlo |
taku moto by som ani nebral...motr sa hned poskodi a ani to dobre nevyzera |
suhlasim z crazy666, kto nejazdil bavora nepochopi ... |
raptor tusim tam je napisane poskedene poškozené ventilové víko,kartery převodovky tak neviem ci len ten kryt a mislim ze aj ten kryt bude sakra drahy moze to byt paradne ozenie ale ja by som to nechcel |
onoff ano je vseobecbe zname ze vec ktora stoji i japoncov cca 2 litre stoji u bmw 4500 ale s tym rata kazdy kto si kupi bawora |
neviem co riesite. ziadne valce v igelitke, jednoducho poskodene viko, a co? |
raptor nhadam sa je to mozne na BMW som este nesiel urcite maju nieco do seba |
Upravené 2 krát. Naposledy upravil faradero (08.10.2006 8:42) |
nechápem, kedy im v BMW docvakne že hentie ich box motory sú dobrá Ftákovina. sú to roky produkcie a oni si už teraz nechcú priznať, že je to volovina. majú v tom veľa prachov, lebo to donekonečna vylepšovali a teraz sa im nechce prejsť na novú koncepciu. ale tu už ide aj o to, že je to tradícia a ich image. každý to už pozná a keď niekto zbadá nevkusne trčať do strán 2 valce, tak čo by to mohlo byť iné ako BMW ... |
silvo, uz som mal vsetko okrem hondy. Nic od nich ma nejako neuputalo. Ale ako moj kamarat Johny99 hovori, kosacky maju dobre... |
silvo: Ducati vyraba najlepsie motorky na svete!!!!Keby neboli take drahe alebo my tak malo nezarabali kazdy by jazdil Ducati.NAVZDY DUCATI. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Toronto (31.08.2006 20:39) |
silvo, tak mi to vychadza ze ozajstny konstruktery su len v Honde, ostatny len kopiruju alebo su nadseny amatery ako napriklad v BMW. Ti amatery si drzia boxery len z trucu.. ..bolo by nacase, aby si im napisal, ze nech neblbnu.. ..ozaj zaujimavo-naivny pohlad na svet. Ale vies co, asi mas pravdu, lebo ty ju mas vzdy. Ibaze by som sa mylil. |
lebo Crazy na tych bavoroch prejazdil polku sveta |
crazy radesj bud cus buc...a oprav si stroj bo o tyzden vyrazame |
Upravené 2 krát. Naposledy upravil faradero (08.10.2006 8:44) |
viete kedy silvo exploduje? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.09.2006 10:52) |
je to o ničom, nech si to jazdí ako chce, bárs aj samo a 2m nad zemou ale aj tak |
misobiker, mas ty pravdu preveliku |
Nekupujem si motorku ktora ma prežije ale ktorá sa mi páči |
nuz veru ked ta neprezije moze sa ti stale pacit v garazi nepojazdna |
-nepojazdné sa mi nepáčia |
v tom prípade ťahám pešiakom na D4, si na rade Karpov |
nazov temy o valcoch a vy tu tocite o sachu... |
silvo: citujem ta- "každý to už pozná a keď niekto zbadá nevkusne trčať do strán 2 valce, tak čo by to mohlo byť iné ako BMW ... " ja neviem,že by Ural??? www.dnepr.cz/images/ural/vlk/vlk750_02.jpg |
Raptor:Ural je Ural BMW je BMW to ako keby si povedal že Jawa 125 Dakar je čínska motorka len preto lebo je tam čína "motor" |
hrac tak skusim este raz... ural je rusmi ukradnute bmw (2sv. vojna) |
raptor: tak ešte zaz a lepšie pre teba.Ja som tým chcel povedat že ked pojde niečo po ceate s boxer motorom tak to nemusí byt len BMW ale aj Ural aj ked je to kópia BMW už je to proste Ural čiže nie BMW.....už vieš čo som chcel povedat? |
ano viem uz to chapem , to znamena ze ked das do cinana motor honda tak to bude furt len cinan napriek tomu ze ma motor honda, aj ked to mozno nie je najlepsi priklad heh |
pre Agresor - nechapem ako mozes vytiahnut jeden inzerat z buracky o ktorej nic nevieme a na jeho zaklade ... Ja mam GS-ko vyvalane zo vsetkych stran a ver mi ze tie valce tam stale drzia. Na tvojej moto by si uz zhanal zvaraca plastov a dekel na spojku, alebo zapalov. Neber to osobne, mam na mysli akykolvek supersport. |
Ked BMW prestane vyrabat boxer a prestane pouzivat xxxlevery a zmenia aj svoj nenahraditenly vzhlad (uz par modelov tym pokazili) za vzhlad klasickych japoncov, zanikne aj skutocna firma BMW a mozu sa rovno premenovat na Baworosi Motoriki Werkesi, aby destrukcia bola dokonala!!!! Dufam ze BMW ostane navzdy skutocne BMW aby sa mohli aj nadalej viest tieto burlive nezmyselne diskusie o ich kvalite, zivotnosti, padoch a ja neviem o com... Mat tak tolko prachov na moto, hned mi jeden klacek parkuje v garazi. |
K cene ND: Isty cas som pracoval vo firme, ktora predavala a servisovala samochody od BMW a dovolim si tvrdit, ze ceny ND ma urcite nizsie ako pre niektorych naj, naj, naj..... tu spominana znacka. Taktiez maju perfektne prepracovany sposob predaja ND. Budete sa cudovat, ale v el. katalogu ND (pravidelne aktualizovany) tam figurovali motky zo 60 a 70rokov, na ktore si si mohol v pohode objednat co chces a do tyzdna ti to doslo. To nehovorim o autach, kde bola moznost objednat obmedzeny sortiment aj na veterany s 50rokov. K cenam namatkovo co si spominam, napr. rozvodova retaz na boxery dvojventilaky R80 a pod stala okolo 800,-Sk samozrejme originalna BMW. Ceny beznych orig. ND na auta BMW jednoznacne lacnejsie ako napriklad orig. ND na Octaviu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (01.09.2006 18:50) |
peterXX skusal som to preto lebo som sa docital ze vtedy sa boxer-efekt najviac prejavuje, co je aj pravda, pri zaradenom kvalte som to az tak nevnimal, okrem toho vraj 1150 motory boli na tom lepsie a 1200 este lepsie... ale to uz nemam vyskusane, kazdopadne z podvozku som bol "dojaty" v najlepsom slova zmysle |
peterXX - preto mam na motorke padaky... Nebudem riskovat rozbite plasty, chladice a na bavore by som neriskoval ani rozbite dekle hlav valcov. |
raptor: ty všetko rozoberáš až ku korenu a potom ti je tažko niečo vysvetlit ked ty si aj tak budeš stále vraviet svoje............a vobec neviem prečo sa s tebou o tom bavím ved to bolo aj tak povodne poslané pre silvo |
hrac : keby som z raptorom nesúhlasil, tak by som na tvoj príspevok reagoval. ale rapror to napísal za mňa. takže do tretice : ural je rusmi ukradnute bmw (2sv. vojna) |
silvo ako fanusik hondy s celej sily dufam ze im to nedocvakne, je to vyslovene vec vkusu a nazoru nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.09.2006 22:30) |
Pre Silva: áno, predchodcovia Uralu ako napr. K750, MV 750 a pod. boli z 90% kopie BMW R71. Ale dnesny Ural s motorom OHV (R71 rozvod SV)s povodnym BMW nema okrem koncepcie vela spolocne. Pre zaujimavost aj slavny Harley Davidson vyrabal (v mensich seriach nez 750 WLA) pocas vojny kopiu tohto BMW. V tom obdobi a hlavne medzi vojnami viacero europskych a americkych znaciek vyrabalo ploche motory s protilahlymi valcami, ono ta konstrukcia na pocudovanie ma aj svoje vyhody. Ked sme pri tom kopirovani, aj Japonci v patdesiatych a sestdesiatych rokoch sa nestitili nicoho a veselo kopirovali a kradli dusevne vlastnictvo - vid. spor medzi Jawou a Hondou ohladne automatickej spojky, SUZUKI podplatila jazdca a konstruktera firmy MZ (Ernst Degner) a ten usiel aj s vysledkami dlhorocneho vyskumu v MZ a SUZUKI mala pre sezonu 1963 v triede 125ccm kopiu MZ vo farbach SUZUKI. Urcite stopy kopirovania su aj v sucastnosti viditelne u japonskych znaciek. |
ked su padaky na varane a ochrania ho, tak mozu ochranovat aj GS-o ze agre ? Upravené 2 krát. Naposledy upravil dodoKE (02.09.2006 0:36) |
dodoKE-absolutne s Tebou suhlasim. Padaky treba na vsetko. ...ale ja uz som zdvihol z blata aj natankovanehot Varana-tak uz viem jak na to. ;o) |
ked zdvihnes z blata aj natankovaneho jokera potom o tom napis |
... aj tak si raz s manzelkou kupime RT-cko |
BMW ma lacnejsie diely ako VW ...tot moja skusenost . |
vedel by som sa preniest nad tym, ze mi valce trcia spod motorky, vedel by som si predstavit aj tu prednu vidlicu, prekusol by som, ze nemusim mazat retaz, potesila by ma fakt skvela spotreba, aj to ze z varana mam nohy celou plochou podrazky na zemi, kym z GS som sa dotykal tak spickami ale to hrozne vibrujuce plexi s xyz nezmyselnymi hranami + dalsie trapne kusky plexiskla bokom, aby voda neplieskala na ramena a ruky tak to nikdy nepochopim... takymto detailom zmrsili celu motorku |
sorentoo das plexo s xyz nezmyselnymi hranamy + dalsie trapne kusky plexiskla bokom a motorka je odmrsena.... tebe sa to nepaci ale dalsim xyz nezmyselnym ludom ano a preto je to vyslovene vec vkusu, napr. mne sa zdaju nezmyselne nahace este viac ako CCC |
Mno raptor a silvo: BranoOHC vám to tu ukázal tak teraz budte múdri |
je pravda, že plexo na 1150 adv nechráni ako nejaké vyššie MRA, prevodovka je hlučná-kvalty idú ťažšie ako na Japan moto, rôzne zvuky pri štartovaní (štartér jak na matize), usporiadanie ovládačov-mierne povedané svojské. na toto všetko si velmi rýchlo zvykneš. Výborný nastavitelný podvozok, spolu s prednou vidlou s ramenom, super brzdy s ABS umožnujú s touto ťažkou motorkou rýchlu jazdu po rozbitých cestách aj dialnici.manévre na mieste vzhladom na 250kg a vysokému širokému sedlu sú náročnejšie, ale ked to jede, tak to je už iné kafe.Motor na 6 ide od 60 do 200kmh, vibrácie minimálne, ked moto naložíš kuframa na chovanie moto to nemá žiaden vplyv, žiadne kmitanie riadenia, žiadny ponor pri brzdení. A k dozajnu ? Krásne oblé tvary, žiadne hrany a hrkotajúce plasty. Upravené 1 krát. Naposledy upravil marektm (02.09.2006 13:01) |
raptor: že to nieje celkom tak ako sa mi to snažíte nahvorit a že sú tu aj chytrejší než vy dvaja Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (02.09.2006 16:37) |
ne hrac si ty, ja som raptor! rozumis mi co ja chapem? tukan?! |
raptor: povedz mi jak si vysoký,či stačí igelitka alebo mám zobrat komplet vrece |
195cm, komplet vrece poprosim... a dufam ze pojdem dole a date ma zjest nutriam ty lobogo |
Hrač : máš pravdu BranoOHC nám to ukázal a veľmi múdro napísal. Hlavne v poslednej vete je nádherne zhrnuté. Ono to plati vlastne vo všetkom. Keby napr. neexistovali škaredé ženy, nevedeli by sme ako majú vyzerať tie pekné. Alebo vďaka porazeným máme víťazov. Takže je dobre, že sú na trhu aj také motorky ako DUCATI, BMW, MOTO GUZZI a pod. ... |
Nechcem tu polemizovat o bmw,ale ta na fotke mala odrete obidve strany.Asi tomu neodretemu bolo luto,tak sa odrel sam. |
silvo |
raptor : motoGP je hlavne o jazdcoch ... a čo sa týka toho môjho japonca, tak si napísal že by si to mohol povedať, ale nie že to hovoríš :o) ... , lebo dobre vieš, že je to kultový stroj, ktorému je okrem jeho váhy (ale len pokiaľ sa nepohneš z miesta), len ťažko niečo vytknúť. pre mňa je desing, jazdné vlastnosti a kvalita dosť dôležitým kritériom pri výbere motorky. a to že to má motorisko taký aký má, bola tak isto pre mňa výzva, pretože ja si rád ride vychutnávam pri choppráckom tempe a keď mňa chytí šajba, umožní ti v rámci svojich možností si aj trochu zašportovať. a tak isto, keď si chceš vychutnať stereo mohutného 2 valca, nemusíš vrtať diery do výfuku. postačí ti sériový, ktorý je nadimenzovaný presne na motor. |
silvo myslis si ze keby rossi jazdil na kawasaki ze by vyhraval? capirossi (ducati je 5 v priebeznom hodnoteni) |
silvo : desing, jazdné vlastnosti a kvalita Upravené 1 krát. Naposledy upravil dodoKE (03.09.2006 11:50) |
chlapci asi to bude tak. niekomu sa páčia vdolky a niekomu zasa holky. hlavne, že sme každý spokojný s tým, čo máme. a to je podstatné |
Silvo: To si ale musíš dávať pozor na to, čo tu trieskaš... Už som to tu jednému musel vysvetlovať, čo zrovnával BMW s čínskymi motorkami. |
ake jazdne vlastnsti moze mat 1800vkovy choper ? ziadne |
silvo: povedat o VTX, ze je to kultovy stroj sa mi zda trochu prehnane... |
ten rockster je strasne skaredy aj ked je nehavarovany.. sused tu v baraku ho ma. A ten co vymyslal farebnu kombinaciu tak sa asi inspiroval niekde v sklade: cierno zlte pasy. Presne tak sa oznacuju hrany schodov alebo hrany vyklenkov v sklede, aby do nich nevrazil vysokozdvizny vozik |
ked uz ste presli na dizajn tak nehorazne skareda motorka je BMW R 1200 C Independence,ale napr. take bmw r1200 gs je pekna motorka az na to predne svetlo |
copy videl si rejdiovho bawora? ten je cierno zlty original a moc mu to pasuje, tato debata zacina naberat ozaj spravny smer, podme osierat bmw a ked sa neda tak aspon jeho farby |
chlapci, kto nezažil, nepochopí . duggo a to platí aj pre teba ! |
raptor: ja bmw-cka poznam. Aj v profile mam fotku na bavore. A ti vravim, ze toho Rockstera vo farbe "vystrazna skladova" mam na ociach priebezne (sused nema garaz) a ked vidim to predne skulave svetlo.. ja volam tu jeho motorku Nautilus. |
jasne silvo.. ..a stada spokojnych majitelov bavorakov su obycajny vypatlanci amatersky, vcitane tych, ktory presli na bavoraky z japoncov,su schopny porovnavat (na rozdiel od teba) a maju najazdene tisice a tisice kilometrov vsak? |
Myslim, ze ked sa ktokolvek pozrie na najnovsie modely BMW, zisti, ze uz aj v Nemecku pochopili, ze na sportovu motorku je vhodnejsi radovy (paralelny) motor a na cestovne motorky je ich boxer vyborny. |
Štvorvalec BMW by som si už dal povedať... |
Po revolúcii som si kúpil prvého japonca a tvrdil som, že nesadnem na crossu a enduro a nechcem nikdy takú škaredú motorku ako je BMW. Dnes mám 48 rokov jazdím na KTM, predal som posledného japonca a jazdím na GS. Kúpil som ročnú padnutú a opravenú dovoz z ameriky a predstavte si , že aj keď to bol dovoz z vonku v rámci záruky mi ju opravili bezplatne v Bawarii v Blave. Myslím si , že kto sa na nej nevozil nech radšej o nej nepíše. Ja som ju kupoval na dlhé a krátke cesty ale zvládne aj terén, obratná v zátačkách , guma fakt ide na doraz a nerovnosti, diery v zákrutách sú jej špecialita. To hovädo, ak dáš nohy na stupačky a pohneš sa, nemá váhu. Zátačky vo dvoch žiadny problém. Normálna jazda spotreba 4,4 l/100km. Výmena oleja po 15000km, prevodovka 40000km. Dokúpil som veľké plexi a pri 210km/h si vyžderený. Neveril som čo všetko o nej v časopisoch písali ale potvrdilo sa mi to. Je to veľmi všestranná motorka, dobrý posed,veľký akčný rádius. Páčiť sa nemusí každému, je to osobný názor ale treba ju zrovnávať v rámci svojej kategórie a nie so superšportom. Určite ako každá aj ona bude prekonaná. Ešte poznámku k tomu škaredému motoru a válcom. Máte tam dvojku a bez spojky idete pomalšie ako krokom, motor si iba pradie a krásne reaguje na plyn, nešklbe, krásny kruťák urobí svoje. Toto robí asi BMW BMW. Dekle na hlavu valcov sú údajne lacné. |
Ten dekel na hlavu valcov stojí cca 3000,-Sk takže neviem čo sa tu riešia vysoké ceny ND na BMW myslím si že taký dekel na motor na japonské motorky isto nestojí menej a keby mal na tej havarovanej moto majitel padáky nestalo by sa mu ami toto. Keby niekto padol s varanom bez padákov isto by ho to na polámaných plastoch nestálo menej. |
strive - máš pravdu - honda robí akurát kosačky - táááák nááádherne sa stou mojou kosia zákruty až to pekné není |
Silvo: Ty kokso, mám taký dojem, že Tvoj duševný obzor siaha iba ku horizontu daľšej zákruty. To ako môžeš vypustiť takýto blud, že boxer motor je v princípe chujovina? Vieš ty človeče, že motorky ľudia používajú aj inak, ako len na to aby im "nakladali do zákruty"? Bol si niekedy na nejakom štvorvalci v Mongolsku, kde sa kvalita benzínu, vozoviek, servisov a opravovien pohybuje pod bodom mrazu? Počul si niekedy niekoho kto by okolo Aralského jazera prešiel na radovom štvorvalci do Vladivostoku? Ja čo poznám cestovateľov, tak vačšina z nich jazdí BMW. A ked sa mrkneš na Nordkapp alebo strednú Saharu, povačšine nájdeš iba bavorácke GS-á...sem tam Africu, V-stroma, alebo Varadero. A prečo myslíš? BMW za tie roky (od vojny) spravilo z boxera takmer najspoľahlivejší a najodolnejší motor na svete. To je jeho najväčšia výhoda...SPOLAHLIVOSŤ a ODOLNOSŤ Upravené 1 krát. Naposledy upravil Carlos (04.09.2006 16:35) |
Len ho tuším odkopčili zle lebo Dnepre nejako nevynikali spolahlivosťou... |
Misobiker: Ty si mal Dnepra? To odkiaľ vieš? |
To som niekde dávno čítal, majitelia písali že šli na nejaký zraz Dneprov ale brali si Upravené 1 krát. Naposledy upravil misobiker (04.09.2006 17:25) |
www.prvnikozi.cz/archiv_aktualit.htm , na Uraloch /tiež motocykle/ z Uralu do Čiech /spoíahlivé , len človek musí trocha cítiť s motorom a rozumieť sa im // každá žena, každý motocykel je vhodný na isté účely , univerzálne asi neexistujú ! Upravené 2 krát. Naposledy upravil MATCHLESS (04.09.2006 17:46) |
Nie som privrzenec BMW, ako som uz spominal v predoslom clanku, ale neda mi nereagovat. |
To Misobiker: co sa tyka Dneprov, ano produkcia vyrabana v Kyjeve, po rozpade Sovietskeho zväzu mala obrovske problemi s kvalitou sposobene hlavne nedodrzanim vyrobnych tolerancii. Viem o com hovorim akurat jeden motor z Dnepra riesim. Starsie Dnepre tymito problemami asi netrpeli, kedze pri junovej navsteve na Ukrajine sme tam nejake videli aj behat, dokonca s jednym majitelom sme sa aj zhovarali a podla jeho slov s tym nemal ziadne problemy a pouziva to extremnym sposobom = jazdí s tým na černice po okolitych solidnych kopcoch - tým sa živí. Ine kafe je ale URAL, ta firma doteraz produkuje, ich motocykle plnia vsetky europske normy a vyvazaju sa do viacerych zapadoeuropskych krajin, maju napriklad el. starter, brzdy Brembo, vidlice Marzocchi a aj napriklad solo stroje maju spiatocku a to poctivu mechanicku, ziadne elektricke apod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoOHC (04.09.2006 19:22) |
pri vsetkej ucte 95% motoriek je univerzalnejsich ako tvoja VTX silvo vratane cinskej pomsty z vychodu a zvysnych 5% su showbajky a ine kretenizmy na ktorych sa ani neda jazdit |
Raptor:ako priklad sily kladiva si nemal uviest moto gp ale superbiky tam to dava ducati vyzrat tym stvorvalcom uz niekolko rokov a to su motorky odvodene od serioviek.to co robi tuto sezonu bayliss z konkurenciu na stvorvalcoch je az k smiechu.nech ziju dvojvalce do V! |
toronto kazdopadne v motoGP je ducati konkurenciou s ktorou treba pocitat |
BranoOHC: Klobúk dolu, vidím že si v danej problematike doma... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Carlos (04.09.2006 20:53) |
BranoOHC : klobuk dole pred tvojim vykladom.... |
Raptor:plny suhlas.ja som iba podotkol ze v superbikoch nemaju dva valce do V ziadnu konkurenciu.pred tym mali stvorvalce obmedzeni objem na 750ccm dvojvalce 1000ccm ale myslim od sezony 2002 uz maju tiez povolenych 1000ccm a je im to prd platne aj tak nedokazu porazit dva hrnce od DUCATI a ani neporazia.Pre mna bude supersport vzdy znzmenat dvojvalec do V bud 90stupnov alebo 60(aprilia RSV)A cas DUCATI v moto gp este pride az sa honda a spol po.... |
Carlos : vyhlasujem kapituláciu a po prečítaní oslavných príspevkov značky BMW verejne prehlasujem, že sú to výborné motorky a čo sa týka ich valcov trčiacich od krajnice po stredovú čiaru, že niet krajšieho a lepšieho motora akým je box motor. A dokonca mňa táto značka tak nadchla, že som práve vymyslel jeden zlepšovák ako ešte zlepšiť ich jazdné vlastnosti. čo tak namontovať na tie trčiace valce odpružené pomocné koliečka ? Vieš si predstaviť aký by to bol búm a ďalšia revolúcia v bezpečnosti motocyklov ? Konečne by nemuseli jazdci drhnúť o asfalt kolená a nad maximálnym náklonom stroja by prebrali kontrolu práve tieto koliečka (možno v kombinácii modrenej elektroniky). Konečne by mali v BMW v ruke hmatateľný dôkaz, že ich box motory mali do budúcna strategický význam a že si to odkladali ako tromf na horšie časy. Upravené 2 krát. Naposledy upravil silvo (04.09.2006 21:48) |
carlos: afrika? Puste? daleke nespevnene cesty, hlboky piesok ? Kto by sa tam trepal s tazkym BMW boxerom? To je predsa domena jednovalcov a´la yamaha XT/TT, honda XR, kawa KLR, suzuki DR.. maximalne afrika twin ci transalo.. sa pozri ake motorky sa naloduju na trajekty do Alziru ci Tunisu v Taliansku a Francuzsku. |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 256640 | Včera: 181281