Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Z fyzikálneho hladiska su mi jasne veliciny výkon a krutiaci moment. Nie je mi vsak uplne jasne, ako sa prejavuju v praxi. O co vlastne ide? Je vykon vyjadrenie schopnosti motora zotrvat v danom stave pri istej zatazi? A je krutiaci moment vyjadrenie schopnosti motora menit stav pri istom zatazeni? Je to tak? Alebo sa mylim? Vopred vďaka |
ked uz sme pritom...tie Nm moc nechapemm...mozte vysvetlit??? |
motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&ID=107259#107565 je len tolko ze tu sa o tom tiez trosku vravelo... |
tak napis uz sem co sa vravelo...je to tam dost neprehladne |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
NM je jednotka KRUTIACEHO MOMENTU.. predstav si ce do zovretej paste chytis za jeden koniec tyč dlhu 1m a na druhom konci je zavazie o hmotnosti 0,1kg co je 1N. Tak toto zavazie ti gravitacnou silou vytvara v ruke krut. moment 1NM. Ak by s tam dal 1Kg t.j. 10N tak by si mal krutak 10Nm. Ciže krutiaci moment je sila posobiaca kolmo na rameno, ta sila samozrejem moze posobty sikmo ale aj tak sa z nej vypocitava sin-som, cos-som kolmica. cize si stale zsitis silu v N to tak ze zataz v kg vynasobis 10timi, no a na ake dlzke to posobi v m. NM=N.m |
solberg, dik za tip, presiel som si to cele, no odpoved na moju otazku som tam nenasiel. Ako pisem, fyzikalna podstata velicin je clear, ale ako sa prejavuje? Krutak - pruznost motora, ochota zrychlovat, spomalovat, teda vsetko o co nam ide Naco potom sluzi udaj o vykone? |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
no krutka hovoru o sile motora o pruznosti hovori vykon ak je napr. felha 1,3L 50KW a fabia 1,4 50KW tak do kopca by mala ist lepsie fabia lebo ma krutka kolo 120 tusim a felda 106. Ale asi nepojde lebo fabie su sracky o com hovori zrychlenie 15s na 100fku zatial co felicia 13,5 |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
no krutak hovori o sile motora o pruznosti hovori vykon ak je napr. felha 1,3L 50KW a fabia 1,4 50KW tak do kopca by mala ist lepsie fabia lebo ma krutak kolo 120 tusim a felda 106. Ale asi nepojde lebo fabie su sracky o com hovori zrychlenie 15s na 100fku zatial co felicia 13,5 |
vsetko zalezi na tvare grafu- teda tvare krivky - v praxi dolezitejsie hodnoty Mk vyuzivas urcite castejsie ako max. vykon |
lovejoy udaj o vykone je marketingovy tah v prevaznej miere vyrobcov. A je to hodnota skoro nic nehovoriaca. Sa zamysli, ako casto vyuzivas max. vykon. |
od krutaku zavisi zrychlenie - sila potrbna na zrychlenie moto(auta) |
Vykon je priamo umerny od krutiaceho momentu a od poctu otaciek (a od nejakych konstant). Krutiaci moment je dany konstrukciou a nstavenim motora. |
Ja trocha ale viem presne kto tomu rozumie ale to by bolo na dva strany formatu a4 fakt pre tych co maju ozaj zajem. |
Je tu zopár nechápavcov , inak pre ten môj krúťak prášim moju motorku do "LASEROV" |
Vsetko zavisi od grafu krutaku. |
Najednoduchsia definicia: |
Nech sa paci: |
Kito: Presne tak, najdolezitejsi je graf krutaku. Cim plochsi, tym lepsie. |
Dámy a páni, ja to skúsim trošku zjednodušiť. |
Z fyzikálneho hladiska su mi jasne veliciny výkon a krutiaci moment. Nie je mi vsak uplne jasne, ako sa prejavuju v praxi. O co vlastne ide? Je vykon vyjadrenie schopnosti motora zotrvat v danom stave pri istej zatazi? A je krutiaci moment vyjadrenie schopnosti motora menit stav pri istom zatazeni? Je to tak? Alebo sa mylim? Vopred vďaka |
vycerpavajuci clanok na tuto temu je na www.motorkari.cz/index.php?show=00000003636 |
jarro: Nie moto ma najvacsie zrychlenie v maxime krutiaceho momentu. |
[b][/b]V skratke bez vzorcov a poučiek a polopatisticky. |
Ak niekto este stale nevie co tie veliciny presne znamenaju, tak tu je sa to rychlo dozvie www.tuning.sk/dokument_vykon_tocivy_moment je to tam naozaj dobre vysvetlene, len to treba pozorne precitat. |
Ak niekto este stale nevie co tie veliciny presne znamenaju, tak tu sa to rychlo dozvie www.tuning.sk/dokument_vykon_tocivy_moment je to tam naozaj dobre vysvetlene, len to treba pozorne precitat. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 36038 | Včera: 143230