Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 |

08.02.2007 20:07

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

RadoDR
 Bahniak 

Ikona

kxbibo,nemas pravdu s tou zivotnostou motorou,ked mas dva tie iste obsahy a aj otacky aspo podobne a budes ich tocit,aby mali vykon tak 4takt isto vydrzi viac a tomu ver >:-)


08.02.2007 20:15

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

RadoDR
 Bahniak 

Ikona

Ahoj Marekon:celkom dobra tema nie?A inak viem na co narazas na aku klrku :-D.Veru keby ten chalan mal menej kil,tak pri nej zdochne uz pri sto metroch.Ta motorka je veru skor na take lukove vozenie a na polne cesty.Je to vaha a aj je to take strasne velke a veru nie je to dobra motorka do hor a na vyjazdy ;-)


08.02.2007 20:16

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

dusifuk
 Bahniak 

Ikona

marekon:...co pleties prosim ta?My chces povedat,ze to nezalezi od jazdca?Ked raz niekto nevie jazdit,tak co to na tom zmeni,ze ma CR250?Na KLR kasli,je to vec nazoru.Len my vysvetli toto,a este mi povedz,preco ked niekto s tebou nesuhlasi tak ho nazyvas debilom.Kazdy mame svoj nazor(a mame na to pravo) a ty hned nemusis urazat.Rozpravaj sa ako inteligentny clovek,nie ako pubertak ktory vsade bol,vsetko vydel a vsetko zazil...


08.02.2007 20:23

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

gulostar
 Bahniak 

Ikona

Hadate sa tu 2 strany o KLR a mx, ale ziadne nazory na temu 2 takt vs 4takt tu nevidim :-~


08.02.2007 20:28

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

drake600
 Bahniak 

Ikona

vidim ze hadky dalej pokracuju, ja keby som si mal vybrat ostry 2t alebo 4t,nejako sa uz viacej zacínam priklanat ktym 2t,som si uz toho viacej pozistoval,nielen s tadeto.....a asi sa na 2t 250 aj dam----nejaky rocnik96-98, pre zaciatok mi bude hadam asi najlepsie,-aj ohladom financií :-)


08.02.2007 20:36

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

puky152
 Čoprák 

Ikona

marekon uz ked tak moto som si kupil za svoje uz ked chces rypat, a este mal som rok a pol KTM sx 125 tak viem ako ide 2 T a ako ide 4T . to ze ti mas 350 a ze sde ti prehrieva ze ti nebrzdi a ze mas blbe pery to je tvoj problem, moja klr ma brzdi vyborne aj ked v v zadu je len bubon. nepriehreva sa a ni nic. original je 140 kg tazka ale nemam ani starter ani budiky ani zbytocne somariny , vazi 126 kg. brzdi dobre.a som si dal sprinty s 125-kami, ja klr s sx ktm 125 ,cz 125, suzuki rm 125 a som ich pychol tak sa neser ze ich neda. a v pohode sa mi vozi aj po hore , a na trati na cross nezaostava ani za 125 kami. mam nieco za sebou tak sa nehadaj.a DOST ZALEZI JAKY JE KTO JAZDEC, 8-) . a k tomu ohladom udrzby 2 T su na to pohodlnejsie maju lepsie stavany motor jednoduhsie ohladom go a su aj lacnejsie na go. a 4 T potreebujes prachy na go inak stojis. su aj zlozitejsie stavane . a tak

Upravené 1 krát. Naposledy upravil puky152 (08.02.2007 20:43)


08.02.2007 20:43

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

no povodne som reagovat nechcel ale neda mi to...nexcem sa hadat chcem len podotknut vec ku vsetkym tym KLR-akom...vyskusajte si sezonu na nejakej CR 125 alebo 250..potom sadnite na klr co je lepsie...nejde len o vahu...tlmice,brzdy,vsetko ladene fakt na teren...... tieto masiny z vas urobia jazdcov....na takychto lahkych moto sa zacina jazdit a ucit..milujem tych si kupia na zaciatok stare 600vky s tym ze je to naj volba...ale nejdem rypat....


08.02.2007 20:49

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

RadoDR nechcel som aby si to takto obrátil, nebudem sa hádať aj keď som ti schopný to argumentovať robiť to nebudem.


08.02.2007 20:52

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marektm
 Edvenčr 

Ikona

2T vs 4T: pri 2t slabšie mazanie ojnice aj valca, pri každom rozobratí trpneš, ktorá prepážka je zasa prasknutá, že prívera má opať vačšiu volu, že nicasil pod výfukom už nie je najlepší.. 2t je velmi háklivý na správnu zmes -ak je to chudobnejšie tak ojnica má velmi krátku životnosť.
4T je stále dokonale mazaný (pokial ho hned po štarte netočíš do maxima), piest má životnosť min 4x dlhšiu ako 2t (nie crf), pár krát za sezonu skontroluješ ventily, rozvod reťaz, vymeníš 2L oleja , filter za kilo a máš pokoj s motorom.
som jednoznačne za 4t - tot moj názor ;-)


08.02.2007 21:00

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

puky152
 Čoprák 

Ikona

ked narazas na mna SOLBERG tak ja som mal na zaciatok ktm sx 125 rok a pol ale presiel som na 4T lebo taha to uz od spodu, bratranec ma cr 250 a jazdil som na nej. neni moc velky rozdiel aku rat ze to treba tocit, ked by som mal brat tak KTM 525 EXC
.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil puky152 (08.02.2007 21:00)


08.02.2007 21:02

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

narazam na tych ktory si myslis ze s KLR prejdu aj ten najtazsi teren....neviem aky rocnik sim la sx ale urcite mi das za pravdu ze v terene ta menej unavila mal si vacsi zazitok z jazdenia (nie vozenia)....exc je dobra ;-)


08.02.2007 21:04

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

falesh
 Bahniak 

Ikona

Suhlasim s marektm ze 4T su urcite lepsie na mazanie motora a v kazdom pripade aj prijatelnejsie na prevadzku, ja este studujem a nemyslim si ze by som mal 2 krat chut zivit nejaky ostry 2T ktory dost zozere a este aj olej stale valit do motorky. ja mam tiez KLRko nehovorim ze je to zla moto, mne to staci na moje jazdenie ale 2T su predsa len lahsie a tym padom aj lepsie ovladatelne, V skratke povedane je len tazko zrovnavat 2T a 4T.


08.02.2007 21:08

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

falesh
 Bahniak 

Ikona

Exc je super motorka, ujko ju ma tekze sa tak 1-2 do tyzdna idem povozit na nej pocas sezony a je to super zazitok, ked mam pravdu povedat presadol som s mojej klrky na exc a myslel som ze sedim na bicykli hehehe


08.02.2007 21:09

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

for puky152: nechcem vobec rypat a hadat sa uz vobec nie ale to sa mi nejako nezda ze KLr stiha za mx 125. Mozno na rovinke tu 125 ku dobehnes po urcitom case ale na drahe??? No neviem ale podla mna je to blbost. sak MX ma 42ps a cca 87 kg tak to by som chcel videt ako s tou tazkou kravovu drzis na klukatej drahe krok z MX 125 tak to by som si fakt pozrel :-}


08.02.2007 21:39

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

gulostar
 Bahniak 

Ikona

Potom im asi neotvara priveru ked ich dobehne KLR :-D


08.02.2007 21:45

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

puky152
 Čoprák 

Ikona

Ryd2r to ze je klr aspon moja tasia o 30 kg , to neva stiham po trati ale nemozem povedat ze nemam problemi stym. a k tym mx 125 kam . nechaju ma sice na starte ale na 2 uz ich chytam. nechcem sa chvalit ale mal som 125 tak viem aspon kus jazdit nie vozit, a SOLBERG bola to 96 po go cela.jak nova. az na plasti. v terene mi nadala tak zabrat lebo bola lahsia to mas pravdu.ale to mi vadilo ze to netahalo v nizkych otackach. som chcel nejake to ostre enduro ale nesu prachy tak klr zatial staci potom nieco lepsie by sa poriesilo. to 525 KTM moj ideal asi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil puky152 (08.02.2007 21:45)


08.02.2007 21:48

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

puky152
 Čoprák 

Ikona

gulostar si myslis ze klr su stare kravy? su stare ale ked je po go tak ide dobre nemusi byt furt daco zle na nich, niesu mx bohvie ake dobre, 125 su dobre ale obsah uz robi svoje. aj ked je KLR enduro ale je to 600
;-)


08.02.2007 22:11

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

0203
 Bahniak 

Ikona

Ja som fakt amater, ale ak by som mal peniazkov, kupil by som moderneho lahkeho stvortakta /najlepsie nieco nad 400/, predsalen motorkar najviac investuje do pohonnych hmot. Ale to je len nazor amatera, tak sa na mna nevrhnite :-D 2-takt urcite nieje tiez zly motor, ved aj v motoGP sa dlho drzal, ale pre amaterske uzivanie to nebude ono. Inac mal som istu dobu KLR600, bol to gut stroj, ale nechcel by som sa v terene pretekat s lahkou 125, ta KLRa vlastne nebola ani na to vymyslena, ten motor bol ale fakt nezmar, zral menej ako aprilia 125 a mal som na nom aj viac ako 8000 a po asfaltke som s nou siel 180.


08.02.2007 22:32

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

GULO-A TY UZ O TOM NIECO VIES KED TA ZOZADU TLACI STARA XT. :-)))


08.02.2007 22:59

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

panky23
 Bahniak 

puky152 poprve chcel by som vidiet ako skaces s klr na mx trati ked aj na polnej ceste das zadok v pohode nadoraz a to nie na skokoch mx trati.bud na tych 125 jazdia total zaciatocnici alebo potom neviem.to ze som mal zlomeny kruzok som hovoril v ramci udrzby moto co sa mi na nej za ten cas pokazilo a ver mi ze by si nepocitil keby ti dam vtedy na nej odviest ze s tym motorom nieco nie je v poriadku,jedine co bola vyhoda ze sa lahsie startoval.


09.02.2007 0:03

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

RadoDR
 Bahniak 

Ikona

Chlapi nieco vam poviem.Zaraza ma jedna vec a to je ze preco sa to vsetko tu toci o klr vs ostatne masiny.Ak sa nemylim,tak tato tema sa vola 2takt vs 4takt.Ja som nehladal pod touto diskusiou,ze kto co ma a ako mu to toci a kto koho kde stiha...To co tu pisete je ako sa povie cisto off topic-nehnevajte sa ale ked si pozriete vsetky clanky tak vela z vas tu pise uplne o niecom inom a vobec sa to netyka temy.A dalsia vec,ja som tuto temu nezakladal z toho dovodu,aby ste mi poradili alebo co(ja viem o tom az moc vela),ale z toho dovodu,aby aj iny co este nevedia sa rozhodnut ze aku masinku si maju kupit do terenu,aby si tu precitali NORMALNE prispevky a rady a aby im to pomohlo v dalsej buducnosti...Vela z vas tuto temu nepochopilo a uznajte ze mam aspon malu pravdu,lebo zatial malo z vas sa vyjadrilo cisto objektivne k tejto teme a taktiez aj ja.Precitajte si prosim vas aspon moje prispevky k tejto teme a pochopite ze o co sa tu jedna.Chcel som od vas nazor na 4taktny motor a na 2taktny motor plus ich spotreba,udrzba a servis.Ostatne je mimo temu... :'(


09.02.2007 13:18

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Toto je moja skúsenosť na štvorkolách /iba terén,nie dráhy ani preteky/.
2T Yamaha Blaster 200 cm3 : Cca po každých 10 tisíc km sa mi rozletel piest /-časť piesta od piestneho čapu dole sa rozpadol na prach/. Viac problémov z motorom som nemal. Spotreba : 3L na hodinu /celorocný priemer/. Dnes už má za sebou viac ako 40 tis.km a v pohode na nej kamos dalej jazdí.
4T Yamaha Grizzly 660 cm3 : Mam na nej necelých 14 tis. km, motor bez problémov, akurát keď ju riadne prebehnem má už značnú spotrebu oleja. Spotreba 6 L na hodinu /celorocny priemer/.

I keď ten rozdiel v spotrebe s ohladom na kubaturu sa nezda byt az taky velky, treba vziat v uvahu ze Blaster vazi 150 Kg a Grizzly s vybavou viac ako 330 KG.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (09.02.2007 13:28)


10.02.2007 17:25

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

to je uuuplna kravina pokial nemam tak 150l na 4t tak na to sa mozem akurat visrat lebo tie stare 4t to ked clovek drzi v otackach tak sa tam tolko toho visere ze to as pekne neni tie stare 4t neboli stavane do otaciek ale ckovek ked chce ist tak tomu musi riadne dupat a na to je stavani 2t ne?? je pravda ze 2t sa kazia viac ako 4t ale v akich podmienkach??? ved ked tocim ten 4t tak to nemoze vidrzat isto odide skuor jako ten 2t ved tie 2t su stavane do otaciek ne??? moj nazor ;-)


10.02.2007 17:44

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

moj nazor. 4 takt : nie tak zivy ako 2t. Motor celkovo pevnejsi, narocnejsi (penazne)na udrzbu.
2 takt : ostry, silny, jednoduchy motor a udrzba jedine piest,piest,piest atd.samozrejme podla toho do ako snim jazdi vecsia spotreba ako u 4t + olej do benzinu cca 500sk liter. tak to je moj nazor 8-)


11.02.2007 7:45

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon
 Bahniak 

4T je lepší, preto logicky vytláča postupne 2T, keby som vôbec nebral ohlad na fin. asi idem do wr 250 f ale za 100 litrov zoženiem max tak dobrý 2t 250. :'( ale ved aj na tom bude sranda >:-)
bavíme sa o ostrých 4t a aj 2t, tak 4t náročnejší na údržbu ale ked sa robí poriadne vydrží viacej ako 2T. 2T menej náročný motor jednoduchšia konštrukcia ale častejšie výmeny piestu a vecí čo s tým súvisia.ale ked už robíš go 4T je podstatne drahšia ako u 2T
VÝHODY 2T A 4T MOTOROV
4T je ekologickejší, menšia spotreba,lepší priebeh výkonu v nízkych a stredných otáčkach, lepšie mazanie, relatívne dlhšia životnosť,
2T lahšie štartovanie, lacnejšia go, vyšší výkon vo vysokých otáčkach, jednoduchšia konštrukcia,
cenovo dostupnejší,


11.02.2007 8:58

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

to je vyhra MENEJ NAROCNY NA UDRZBU čo z toho ze vydrzi viac ale piest na 4T stoji 2x viac ako na 2T ked su tam vseliake čačky(rozvodovka, ventily..) vylmi polemizovatelne a rozdelil by som to na kubaturi nemozte vraviet ze mu chyba toto a toto

neni 2T ako 2T
enduro 125ka je spravanim, krivkou vykonu, proste vo vsetkom uplne ina ako CR 125
2T 250ky to iste je sila ked spoločnosti tiskaju obrovske peniaze do vyvoja 4T 450 MX sa este teraz nedotiahla v roku 2007 na MX 2T 250 vykonovo 60 HP pri 96kg...a CRF 450 o 7,5kg tahsia a o 4-5alebo koni slabsia uz si to presne nepametam

2T 500vky uz ani radsej nevyrabaju lebo by 4T nikto nekupoval proste ide im o zisky 4T su umelo vytlačane hore aj ked na to parametrami NEMAJU a ja by som si radsej kupil novu CR 500 ako CRF ale čo sa viac oplati Honda musi z niečoho ziť je to velmi KOMERCNE
- o potrebe vysokych otačok tak isto mozte povedat akurat o 125ke....250ka ma maximum 8000....500vka 6000... takze to zase neplati

su to dristy ze 2T sa neda vylepšiť (NICOM, uz su aj nove druhy piestov z kompozitnych materialov, nahradiť ocel titanom atd...) este sa da ale ako vravim dnes musi byť vsetko viac COOL a moderne vsugerovali vam kaleraby do hlavy... nehambia pre zisky pohovať niečo čo je uz od prirody lepsie ;-)

podte porovnavať kubaturi mam rad reci typu maja klr sunda RM 125 postav sa na rošt z CR 500 VS CRF 450 atd...
(2X..3x...4x) mensi objem ma mensi tah odspodu ako 600vka ale nie koli tomu ze je to 2T... čo tak 2T 500vka hmm provnajte si ju :-))) zo vsetkym čo vas napadne(vahou, vykonom, tahom od spodu, v maximalnych otačkach, v maximalnom vykone) som zvedavy k čomu dojdete :-P mne vychadza iba jedno

NAJVYKONEJSIA velmi vela HP (vyrobcovia radsej tento parameter ani neudavaju aby sa potencionalni kupcovia nezlakli), NAJLAHSIA 101kg (este menej ako CRF 450), maximum otacok 6000 toci to ako čoper a zivotnosť piesta 3 roky :-D , JE TO NAJBRUTALNEJSIA MX MASINA AKA BOLA KEDY VOBEC VYROBENA :-P ju ani nemate z čim porovnať ona je na vrchole a este bude aj 100rokov podla mna uz ju nič neprekona :-)))


11.02.2007 9:23

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

a este vsimnite si čim namakanejsi 4T tym mensia zivotnosť krasny priklad CRF 450

kubatura 500 2T prečo ma taku zivotnost? take paramtre? atd.. a zivotnosť mozno ma najdlhsiu zo vsetkych MX mašin (aj zo 4T) a ponuka o polovicu lacnejsiu GO ale vyrobcovia si povedali ta nemozme mať v ponuke 500vku,250tku a aj CRF 450 hovorite ze je najlepsia lebo v sučasnoti jej konkurenciu nevyrabaju a z novsich modelov neni čo k čomu prirovnať a lahko sa porovnava 2T 125ka VS 4T 250 alebo 2T 250 VS 4T 450 je to tak poskrucane vymyslene a podlozene na tacke
ako vravim nech jazdia jednu kategoriu 2T 250ky spolu z 4T 250tkami a nech jazdia 4T 450tky z 2T 500vkami
ale potom by bol 2T lepsi ako 4T a to v roku 2007 je nepripustne JE TO TAK NEFER BOJ AKO keby ste chceli porvnavať CRF 250 VS CR 500 toto sa deje teraz je my z toho zle :-P dviha sa my zaludok je my neskutočne na tikovanie a len koli tej komerciii a umelemu tlaku nenavidim 4T :-P a budem ortodoxny 2T jazdec :-P FOREVER


11.02.2007 10:02

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

mx 2t forever
mx 4t forever
en 2t forever
en 4t forever

Proste nech mam hoci co len nech sa mozem vozit.Inac by som zahinul ako vtaca ktore je chytene a zavrete niekde v klietke.Mne treba volnost a ci si tu volnost pripomeniem na crf-ke alebo cz-te tak to mi je suma fuk 8-)


11.02.2007 10:05

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

mariom
 Bahniak 

PegasBoy : Ak sleduješ dianie vo svete tak si sa už určite dopočul , že výrobcovia sú a budú tlačení dávať do vývoja obrovské peniaze na vývoj nových technológií , ktoré znižujú výrobu skleníkových plynov a to sa týka aj vývoja motorov v autách a motocykloch . 2T majú nedokonalé spaľovanie , s toho usudzujem , že výroba 2T motorov už má za sebou najlepšie roky . V niektorých krajinách sa 2T motocykle už ani nepredávajú .
Čo sa týka prevádzky a údržby , tak tá je dosť závislá od predošlého majiteľa . Ak motorku predával v čase , keď sa mu začala sypať a dal ju dokopy len tak aby vydržala počas skúšobnej jazdy a pár hodín prevádzky po kúpe , tak je to v podstate jedno . Ale v zásade platí , že čím menej mechanických častí , tak tým menšie náklady pri poruche .


11.02.2007 10:25

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

ekologia sa tyka ciest krosa nikdy nebude jazdiť po ceste ani značku atd... tak neviem koli čomu sa ohanaju nieakymi normami tie motorky nidky nepojdu na emisne..stk je to tam petnasť a len koli smradu zavrchnuť taky skvost :-((( a kebyze chcu tak urobia dajaky poriadnejši vyfuk aj z katalizatorom :-D ale nech aj nadalej bude vrcať FOREVER 8-)

mne sa nezda ze 2T az tak dimi raz som mal olej z vonou lesnych kvetov to bola radosť pachať :-))) lesne kvety bolo citit :-D čisto jak dajaky BRESE ONE TOUCH prisam bohu v garazi som mal pocit ze som v tatrach na luke a zberam lesne kvietky :-)))


11.02.2007 10:52

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

no ja davam do benzinu shell je dost drahy ale pre svoju pilu len to najlepsie.A sranda ale motorka skoro vobec nedymi hmm... nie je olej ako olej ;-)


11.02.2007 10:57

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

mariom
 Bahniak 

Ekológia nie je o tom či jazdíš po ceste na trati , alebo v lese ale o tom aby si vypúšťal čo najmenej skleníkových plynov hocikde , kde sa človek pohybuje . 2T má nedokonalé spaľovanie zmesi a tým viacej škodí ako 4T . Tá prímes neodstraňuje problém , tak ako keď použiješ nejakú sračku pod pazuchu . Potíš sa ďalej , len nieje cítiť zápach .


11.02.2007 11:18

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

mas pravdu mariom


11.02.2007 11:18

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

co vas vitaca ekologia to je ta posledna vec co bi ma na motorke sralo ved pokial nemas nejaku rozhasenu olejnicku tak ti to moze bit jedno ale aj tak si mislim ze 2t sa aj tak este stale budu drzat a nestratia sa lebo niekto ma rad tie otacki ten zvuk toho 2t ten vikon v tich otackach mislim si ze 2t sa udrzia este velmi dlho komu sa to paci a ma peniaze tak tie 2t bude kupovat
moj nazor na 4t je strasniii ja bi som 4t nechcel ani zadarmo pokial to nema bit taka 250 2005-6
tak bi som to nechcel ani zadarmo ;-)


11.02.2007 11:43

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

uplny suhlas s PegasBoy . Chodim na kazdy motokros co je v okoli a pomali naozaj jazdia same 4t. Je mi s toho na p...u. PEGASBOY to najlepsie vystihol ;-) 8-) 8-) 8-) 8-)


11.02.2007 11:59

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

0203
 Bahniak 

Ikona

biro444: predstav si 250 2007-08-09-10, pravda je taka ze 4takt vytlaci 2takt vdaka vyrobcom, ci sa nam to paci, alebo nie.


11.02.2007 12:17

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

0203 sak hej ale verim tomu ze tie 2t sa este pretlacia sak 2t to bola spicka par rokou do zadu vtedi 4t sa mohol vepchat do riti ne??


11.02.2007 12:38

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

Ryd3r jo jo mas pravdu ale neviem ci sa tam dlho tie 4t udrzia lebo som pozeral tie nove 2t a to ma taki neuveritelni vikon ale je prevda ten vivoj tich 2t sa pozastavil ale ta tich 2t us neni co zdokonalit oni us su dokonalee ale este nieco urcite vimislia a tie 2t sa pretlacia zase do popredia


11.02.2007 16:57

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

0203
 Bahniak 

Ikona

biro444: bohuzial asi nemas pravdu, ide o to co sa skor spomenulo, emisne normy.


11.02.2007 20:48

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

0203 no jo co sa tika tich emisii tak to je dost taka neprijemna vec ale mislim si ze nejaki sposob sa urcite najde a nejako to potlacia ;-)


11.02.2007 20:58

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

vlke
 Bahniak 

Ikona

Gabikh:
world.honda.com/news/2004/2041122.html
www.motorbikes.be/en/Honda/2001/CR%20500%20R...
www.dirtbikemagazine.com/detail.asp?id=126
...tym ksem len povedat ze never vsetkemu co pisu na nete. A to ze 2T pod 8000rpm nejde, plati iba pre -125cc. ;-)

mariom:ak zase sledujes dianie vo svete ty, tak iste vies ze najvecsim "prispievatelom" k tvorbe sklenikoveho efektu je USA, ktore mimochodom ako jedine nepodpisalo dohodu ohladom tejto problematiky. Takisto USA je najvecsim odberatelom v autopriemysle, takze velia trhu a trh je to co veli vyrobe. Tym ksem len povedat ze pokial AMA nezakaze 2T triedy, ako to urobila s 2T 500cc ... tak 2T sa vyrabat budu.

radoDR: aby som netrepal do bludu tak predpokladam ze sa pytas na rozdiel medzi sportovym naradim pre off-road.
u 125cc ... to mas jedno, pretoze obidve tocia +10K ot./min, 4T ma akurat lepsi spodok.
No ak si porovnash uz 250cc, napriklad CRF250R vs. CR250R ... v tomto pripade:
1) 4T je oproti 2T slaby ako caj
2) 4T budes servisovat minimalne 2x castejsie ako 2T
3) 4T je "moderny" = zlozity = viacej dielov => nielen castejsie ale aj viacej menit... treba tucnu penazenku a na opravu nestaci rada stareho otca ale treba sa tomu dost rozumiet.
4) jedine+ ... 4T ma mensiu spotebu ako 2T, ale ak ti de o spotrebu ... kup si bicykel :-P

a kebyze zrovnavame CRF450R vs. CR500R ... museli by ma poriadne dlho mucit aby ma donutili na 4T :-P
Ak by som to mal zrhnut:
*Prevadzka: jednoznacne 2T
*udrzba: jednoznacne 2T
*spotreba: nepodstatna :-P


11.02.2007 21:27

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

skratka nech zije stary dobry silny MX- 8-) 8-) 8-) 8-) sacky 2T


12.02.2007 8:32

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon
 Bahniak 

vlke vynikajúci príspevok ale ešte skús porovnať crf 450 a cr 250 ked už sú na rovnakej výkonostnej triede. mne to aj tu vychádza stále tá 250 ohladom penaženky.


12.02.2007 13:05

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon- crf vecia udrzba viacej penazi. Skoro kazdi pise o crf a co mam aj kamaratov ze je narocna na udrzbu.


12.02.2007 17:27

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

drake600
 Bahniak 

Ikona

jo chlapi,aj ja tu stale porovnam,zhánam na nete ale aj od ludi informacie,a stale viac a viac a viac.....sa mi to zacina pozdavat ze ked motocross::::::tak 2t,-doba sa bude este vracat a karta sa otoci na opeť na 2t 8-)


12.02.2007 17:32

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

felesiga
 Bahniak 

Ikona

Gabikh.som toho isteho nazoru ako ty a k tej vahe...mam pocit zeniekedy je lepsie tazsia ako 100 hovno.. xt cko aspon neodskakuje ;-)


12.02.2007 20:20

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

lubon
 Bahniak 

Ikona

ja mam tiez taky nazor ako vlke ;-) :-P
a 4T su podla mna pi*oviny pre zavodnikov ktory maju dobrych sponzorov preto mam 2T lebo ja mam akurat svoj plat a ten mi staci na moju 2T :-P :-P


12.02.2007 22:02

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

drake600 lubon konecne nejakaaa normaaalna rec vet aj ten zaazitok z tej jazdi na tom 2t to je neporovnatelnee zo 4t na 4t furt len drziiis piln a ides ale ziadnii zaazitok z jazdi pri com na 2t tam stale spojka plin spojka plyn to aj ten zvuk vsetko to je neporovnatelnee ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil biro444 (13.02.2007 21:10)


12.02.2007 23:55

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

vlke
 Bahniak 

Ikona

felisiga: kedy by to "niekedy" malo podla teba byt? Na vahe v kovosrote? V praxi pri jazdeni asi nie, inac by sa konstrukteri nezabyvali cele mesiace ako ubrat 2kg z vahy na novom modely ... tot zase moj nazor. A XT-cko neodskakuje asi aj preto ze na 100kg hovne sa ide trosku ine tempo. Na huby je to dobre, ale nie preto ze je to tazke ako kombajn ... ale skor preto ze to ma nizku udrzbu a dlhu zivotnost.

biro444oprav si ten plyn prosim ta ...diiik.

PS:ako mi to mohlo uniknut?
4T BOLI, SU a aj vzdy BUDU tazsie ako 2T ... :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vlke (12.02.2007 23:57)


13.02.2007 10:14

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon
 Bahniak 

viete čo si mylsím, keby tak brutálne bazírovali na váhe u 2t ako je to teraz u 4t tak na 100% by napr. yz 250 alebo cr 250 boli niekde okolo 85 kilov, ved si zoberte napr. kxf 250 je lahšia ako kx 250 a pritom motor tej f -ky je robustnejší, prečo má potom 4T len 92,5 kg a 2t 96kg?
UMELO TLACENE 4T DO POPREDIA
alebo prečo má ta f -ka ešte väčší a aj napriek tomu lahší rám ako 2T?


13.02.2007 10:57

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

xpass
 Bahniak 

Ikona

Vlke na HRAD!!!!!! A PegasBoy tiež!!!!

Skvostne napísané, máte moje uznanie!

Tiež mám konečne 2T a ak bude niekedy ďalší stroj, tak bude 2T
a potom 2T a 2T :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil xpass (13.02.2007 10:58)


13.02.2007 13:41

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon maš pravdu je to čista provokacia 4T 250 v 2T 250tka ten vahovy rozdiel :-~ su UMELO tlačene ako vraviš 76kg 125ka bola už v 93tom www.geocities.com/grillomxbr/supmaq.html

85KG 250ka by nebola ziaden problem a verim ze aj o par KG by sa to dalo posunuť dole ale to by si tak zavarily a rozdiel v ovladani (CRF 450 103kg VS 85kg CR 250) bolo by to v prdeli tak priepastny rozdiel zeby to fakt skončili z predajom MX 4T :-D ta ale vieš ked dnes musi byť všetko COOL :-~ čo narobiš tych japoncov by sa patrilo nakopať do riti zeby dali svoje sikme očka ku rysovaciemu stolu a oprašily schopnosti a konečne zrobilu to čo sa patri

VYVOJ je 85kg 60konova 2T 250tka a 76kg 44konova 2T 125ka toto čo sa robi teraz to je ten pocit ked ma napina ale uz vsetko som vyvracal a uz viacej nejde :-@


13.02.2007 13:57

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

NO A CO KEBY AJ BOLI TLACENE?! :-@ O COM PISETE?!


13.02.2007 14:33

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

o tom ze keby sa trochu snazily ani by sa nemuseli stacilo by dať ram z KXFky 85kg 250tka je na svete 125ka de to mne vobec nevadi ze sa 4T vyvyja ale nech sa vyvaja rovanako umerne aj 2T toto čo sa robi teraz je mozno 10ročny utlm ziadna velka zmena ked porovnaš 2T 97 oproti 2007 ubrali na vahe 1kg a pridali 5koni vykonu

myslim ze zamerne nam zakrivaju skutočnosť nepracuju na niečom čo moze sposobiť zvrat MX športe a strkaju pred oči dačo čo maximalne tlačia na ukor niečoho je to diskriminacia a ked uz sa jazdia kubaturi 125ka 2T VS 250 4T tak nech ten 2T ma vyhodu vo vahe :-P

tomxx si zastanca určite pokrokov a novych technologii čo sa tyka moto športu a podla teba neni pokrok 76kg 125ka a 85kg 250tka
-- mysliš ze iba 4T sy zasluži inovaciu...podla mna aj 2T dnes su technologie to my pripada velmi hlupe ked by som mohol jazdiť na 76kg 125ťke a oni my strkaju pred oči 92kg 4T toto my vadi čisto iba priklad


13.02.2007 16:52

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Pisete tu o tych parametroch ako keby ste to vedeli sami posudit :-)))


13.02.2007 18:13

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666
 Bahniak 

Ikona

treba si to vsetko zratat.nove 4t-po par hodinach menit olej,v 2t ho sice spalis ale zdaleka nie take mnozstvo ako nalejes do 4t behom tych istych odjazdenych hodin . zivotnost 2t motora pri kvalitnom oleji nieje nizsia ako 4t , nakoniec servis mnozstvo a cena dielov po odjazdeni predpisanych hodin hovori jednoznacne v prospech 2t ... aby som nezabudol porovnavam crf450 s ktm300 cize porovnatelne motorky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil P666 (13.02.2007 18:33)


13.02.2007 21:15

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

jo jo proste 2t je 2t neni o com v kazdom pade suu lepsie ;-)


13.02.2007 21:47

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666: co je KTM300? EXC300? SX300?


13.02.2007 22:13

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

tref
 Turista 

Ikona

hmm jednoduche: 2T prevadzka krajsia, udrzba lahsia a spotreba? :-D koho to zaujima :-D


13.02.2007 22:17

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

tref
 Turista 

Ikona

a este som zabudol: aj vonia lepsie :-D


13.02.2007 22:40

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marektm
 Edvenčr 

Ikona

skúsme porovnať ktm 300exc 2T a exc 400 racing 4T motorky na rovnakej úrovni : EXC 400 výmena oleja+dolievanie (2L) po cca 700km olej 10W40 (synt 300sk)x2=600sk+150filter je 750sk. Spotreba cca 80L benz… EXC 300, spotreba na 700km cca 110 L benz pri pomere 1:50 = cc 2L oleja (syntetika 1L cca 350sk) t j 700sk + olej v prevodovke 250. Rozdiel v oleji 200sk , spotreba je subjekt (na km len orientačne) 30 L rozdiel.. EXC400Racing :6kvalt, el. štartér (kto ho skúsil, nechce iné) a údržba: takmer rovnaké jako u 2T, mažeš reťaz,filter, kontroluješ olej (4T+ kontrola ventilov) EXC300 :5 kvalt, štartovanie nie vždy bezproblémové (380 vdaka kompresii ešte horšie). Na EXC 300 je SUPER !! jazdenie , ale poznám velmi málo jazdcov, čo zo 4T prešli ku 2T, ovela častejšie je to presne naopak. Vývojoví a marketingoví inžinieri v Mattinghofene to vedia, preto idú týmto smerom. A ak nie tak by si mali dať poradiť od partičky tennagerov z tejto diskusie….

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marektm (13.02.2007 23:08)


14.02.2007 8:45

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666
 Bahniak 

Ikona

porovnavam ktm 300 koli tomu ze ma kruťak uz od spodu cize priebehom je dost podobna 4t motoru mozno som mal k nej radsej dat endurovu crfx ale chcel som nch su aj vahou podobne alebo by sa k crf skor hodila ktm360sx len tie sa uz nerobia . pri porovnani ktm 300 exc a ktm400,450a520- 4T spotreba takmer bez rozdielu, startovanie pri 4t vdaka startru pohodlnejsie a kilam navyse tazisku vysoko v blate a pri brzdeni zas v prospech 2T


14.02.2007 9:07

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marektm-LEnze u endurach to je uplne ine. Ale my tu porovnavame MX.


14.02.2007 9:45

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Ryd3r: a to sa kde pise ze sa bavime o MX? Precitaj si prvy prispevok v diskusii

Chlapy čo si myslíte,ktorý stroj je podla vas lepsi na opravy a udržbu a aj spotrebu?4takt alebo 2takt?Otvaram tuto diskusiu preto lebo viem,ze su kvoli tomuto znacne nezhody a tak chcem o tom podiskutovat a vediet vase nazory na tuto problematiku.Za prispevky vopred dakujem :-D

Spominaju sa tam niekde MX? :-@


14.02.2007 9:46

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon
 Bahniak 

Ryd3r ešte že cr, yz a kxf sú endurá :-D
vie mi niekto povedať či je nemožné aby cr 250 alebo yz 250 nemohli mať váhu pod 90 kilov?
ak je to možné tak prečo tomu tak nie je?


14.02.2007 9:47

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666: zase si mi neodpovedal... Aku KTM 300 si porovnaval s CRF450? "KTM 300" totiz nepoznam!


14.02.2007 10:45

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

moj skromny nazor je to naschval budem sa opakovať ake by boli jazdne vlastnosti cross CRF 450 z vahou 103,5kg VS CR 250 R z vahou pod 90kg malo by to velky vplyv na vydrz jazdca na unavu... atd 10 rokov skoro bez zmeny 2T vs do včera vyvyjany 4T :-(

aku by si si kupil ty cross motorku? 103kilovu alebo -90 kg

KXF250 4T je krasny priklad ako 4T 92kg 250tka je lahšia ako 2T 250 z vahou 96 kg

o kolko važi viac 4T motor oproti 2T rozdiel v kg ??? asi by sme dospeli k vahe 85kg 2T 250tke a tento udaj by nehral do karat vyrobcom "modernych 4T" a asi ani predaj by nebol taky excelentny

ked 2T povie posledne slovo 4T polozi hlboko do muky a rozdiely budu take krute a parametre v tak jednoznačny prospech 2T že este budete plakať :-P


14.02.2007 11:43

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

bohur
 Bahniak 

Ikona

Gabikh a RadoDR sú ten istý člen, vytvorený schyzofrenockým rypákom

NERIEŠIŤ - LUTOVAŤ.

Jamaha4ever >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohur (14.02.2007 11:46)


14.02.2007 11:52

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marekon
 Bahniak 

bohur neviem odkial máš tú istotu ale radadr poznám osobne a gabikha tu vidím prvý krát v živote, teraz si strelil vedla bohur.


14.02.2007 15:29

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

vlke
 Bahniak 

Ikona

marektm: a zabudol si dodat ze je tam vyse 30oooSK rozdiel v cene (v prospech 2T) a pani v servise si uctuju 450Sk/hod ... 2T si opravi aj amater, na 4T treba znalosti mechanika


14.02.2007 17:38

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

grilo
 Motarďák 

Ikona

BOHUR hahahahaahaha do kopky


14.02.2007 20:37

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

durko7
 Bahniak 

Ikona

ja mam 2t a ked si budem kupovat motorku tak to bude 2t aj ked na nu budem mat 200litrov!!!!!!!!preco sa tu hadate o takich kokotinach uz som raz pisal ze ked sa niekomu paci 2t tak mu je jedno kolko do neho vrazi penazi do oprav ako aj mne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BIRO444 JE BANAN!ale inak cisty sem tam zajebani :-D


14.02.2007 20:43

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

biro444
 Bahniak 

Ikona

durko7 ti vandrak povec mi ti jakuuu mas ti motorku??? ti mas 2t ??? inaac a jedini banan a este bez motorki si tu ti ;-)


14.02.2007 20:44

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

durko7
 Bahniak 

Ikona

ved dnesne ostre 4t tocia okolo 8000tis. ot.mozno ocosi viac alebo menej to presne neviem tak potom ten piest dostava tak isto cez p.c.ako aj 2t ktori toci okolo 10000az12000 :-P KED UZ TO TAK CHCETE sice je pravde ze je lepsie mazani ale aj tak


14.02.2007 20:47

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

durko7
 Bahniak 

Ikona

biro444 dzeci sa steba smeju ;-) on truchu horsie karuje naposledy presiel srnu ale pohode :-D ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil durko7 (14.02.2007 20:53)


14.02.2007 21:02

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

durko7
 Bahniak 

Ikona

no fakt :-D


14.02.2007 21:29

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

durko7: si si celkom isty ze "dnes ostre 4t tocia okolo 8000"???

www.yamaha-motor.com/sport/products/modelfeatures...

Five-titanium valve engine spins out amazing torque and horsepower all the way to 13,500 RPM.

Toto je dovod, preco sa znova a znova zapajam do bojov s veternymi mlynmi... :-~


14.02.2007 21:54

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

xx ved si mi hovoril ze prdis na nich :-O
ak taki ako ty co sa vyznaju rezignuju tak tu ostane priestor iba pre pochybnych chumajov a pojde to tu cele dole kam to aj tak smeruje...

pre ostatnych co oponuju marekovitm (marektm) si dovolim povedat ze tento chalan jazdil a opravoval motory ked sa vacsina z nas este prehanala z laveho semennika do praveho preto by som vam odporucil suchajte nohami a ticho pocuvajte ked hovori


14.02.2007 22:02

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666
 Bahniak 

Ikona

tomxx ako to ze nepoznas KTM300 ? je to 2t a tento rok sa idu robit aj zo startrom ale to myslim uz nebude ono zbytocne kila navyse pritom aj bez startra to startuje super mam na mysli novsie rocniky od 2003 a vahou sa to uz priblizi k stvortaktnym nekypam


14.02.2007 22:07

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

tomxx presne ;-)

125 2T točí toľko otáčiek ako aj 250 4T. Čo vydrží viac?

Táto téma je dosť široká a preto tu vzniká toľko konfliktov.

spotreba, údržba , opotrebovanie tieto faktory môže ovplyviť veľa iných faktorov. Kto a ako na tom jazdí, či je údržba dostatočná a podobne. Od toho tiež závisí životnosť motora a aj jeho spotreby.

u mňa 2T vs. 4T je tak 50 na 50.


14.02.2007 22:56

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Bohur:a to odkial si prisiel na taku ubohu myslienku ze RadoDR a ja sme ten isty clen?sa spamataj s toho soku velmi skoro a chod riesit svoje problemi. CHUDAK
ale inak genialny napad co si zapotil to mozem aj ja povedat o akychkolvek clenoch motoridu ale to robia len uboziaci ...(to akoby som ja tvrdil ze tomxx a panky23 su jeden a ten isty clen ale netvrdim to lebo to hujovina...)ale tu asi ked maju naaaaaahodou dvaja ludia rovnaky nazor tak to uz automaticky znamena ze to je jeden a ten isty co? :-(((((( a ver tomu ze radodr vie toho o motoroch hodne viac ako ty ... TECKA


14.02.2007 23:08

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

a teraz taka moja mala poznamka k tomu co sa tu prebera. Kto sa tu pital na to co je lepsie na motocross? tu znela otazka trosku inak!!!! :-(((((( a za dalsie uz ked sme pri tom jasne ze na MX tarte su lepsie 2T ale inak nie :-P proste 2T patri na trat a tecka.Na vsetko ostane je urceny 4T.a neznaaaaasa ked tu niekto odsudzuje 4T!!!!!!! a ja si niesom vedomi o tom ze by som pisal o 2T ze je picovina ako niektory ktory pisu toto o 4T... :-O


14.02.2007 23:12

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Tomxx: Tak tak! Keď sa na to vyprdnú takí, ako si ty, naozaj sa môže stať, že tu ostanú len kadejaké kladivá maskované pozlátkom! :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (14.02.2007 23:50)


14.02.2007 23:17

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

marektm
 Edvenčr 

Ikona

Ad Vlke: je pravda, že 4T sú podstatne drahšie, ale ked ho po 2 sezonach nezničíš a chceš predať, tak nepadne tolko na cene ako 2T za túto dobu.. K amatérskym opravám 2T, kde nepotrebuješ „znalosti mechanika“ : Mal by si vidieť čoho sú ludia schopní pri domácich „GO“2T motora . Piesty opačne, prívery poskladané do tých najnemožnejších polôh, tesnenia s polovičnými kanálmi ,polovica závitov v motore zničená, silikonu aspon 2mm úplne všade, rozladené karburátory (so zlou zmesou to ide jak drak, ale len kým neodpíšeš ojnicu).
Kto nemá tech znalosti a nevie čo ho v motore očakáva, nech sa na to radšej ani nedáva , lebo tie náklady čo dá mechanikovi sa mu lahko môžu x-krát znásobiť.


15.02.2007 12:13

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666: kolkaty krat Ti to pisem?!

Ja-nepoznam-KTM300!!!

Poznam len EXC300 alebo SX300. A to je KURVA velky rozdiel :-~


15.02.2007 23:59

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666
 Bahniak 

Ikona

tomxx nemam ani najmensiu chut sa tu dotahovat nad neoodstatnymi blbostami zjavne necitas pozorne co pisem ale to je jedno tak aspon v kratkosti:co sa tyka rozdielov 2t ktm medzi SX a EXC lisia sa zapalovanim EXC ma navinute cievky na svetlo (daju sa dovinut aj do SX),ulozenim a poctom planziet v tlmicoch,tvrdostou struny na regulatore privery a strun spojkovom kosi,u SX hustejsie odstupnovana prevodovka (ine pomery ozubeni) zadne koleso SX19..EXC18.. EXC dlhsia koncovka vyfuku + navyse svetlo predpokladam ze sa pustis do mna este za to ze som nespomenul regulator napätia ,vypinac na svetla ci podobnu prkotinu na ktoru som zabudol.takze ziadne ako pises KURVA rozdily medzi SX a EXC proste niesu.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil P666 (16.02.2007 6:47)


16.02.2007 1:50

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Ťažká téma.
Môj názor : z dlhodobého hľadiska sú servisne náklady na 2T a 4T pri porovnatelnej kubature priblizne rovnake. 2T však má vždy väčšiu spotrebu - ktorá je vsak vyvazená lepsou akceleráciou.
Do buducnosti to vsak maju 2T uz spocitane tak ako parne lokomotivy. 4T je ekonomickejsi na spotrebu /celosvetove zasoby ropy su obmedzene/ a zaroven je 4T ekologickejsi /po tej poslednej sprave svetovych vedcou o globalnom oteplovani sa v kratkej dobe zvysi tlak verejnosti na dalsie znizovanie emisii/. V tretom tisicroci asi spalovanie oleja spolu s benzinom v 2T bude prilis mnohym ekologom trnom v oku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (16.02.2007 14:00)


16.02.2007 9:19

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

KAISO
 Bahniak 

Ikona

8-)


16.02.2007 11:26

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

P666: necerti sa. Ty si porovnaval CRF450 a KTM300 - z toho vobec nieje jasne ci si porovnaval s EXC alebo SX... HOWGH


16.02.2007 22:33

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

miro146
 Kávičkár 

Ikona

hmm thak som na webe natrafil na CR500 vs. CRF 450 tak ho sem davam :-}

..ja len pre porovnanie,ako nazornu ukazku...to ako dava ta cr500 tu crf v zrychleni je as neuveritelne :-O :-D
tady je link [
Video: www.youtube.com/watch?v=g6-0FJYy3dk ]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miro146 (16.02.2007 22:33)


16.02.2007 22:54

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

stary dobry 2T 8-) hamba im ze taky skvost uz nevyrabaju a my sme ukrateny o taku super mašinku :'( :'(

honde (aj kawasaki) napišem do stažnosti a vylepšeni :-(((((( nech sa spametaju, uvedomia, je to hrozne... na čom budu jazdiť moje deti :-@ :-~ :'( :-((( a ako ocko im budem raz rozpravať ta viete kysle dazde su ta koli emisiam nevyrabaju 2T :'( occiiiiii ociiii este vrav ako isla ta CR 500 o ta viete detičky najbrutalnejšia mx mašina nič sa jej ani nepribližilo a to uz je rok 2020 :-P


17.02.2007 9:06

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

PegasBoy neber to tak tragicky. Však si kúp CR 500 zreparuj ju, zakonzervuj a odlož. Potom povozíš detičky. Teda ak bude ešte benzín vôbec :-(


17.02.2007 10:17

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

Ale nic :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tomxx (17.02.2007 10:18)


17.02.2007 10:41

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

tomxx rezignácia na túto tému? :-)))


17.02.2007 19:25

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

KAISO
 Bahniak 

Ikona

:-O jebning riadny :-)))


17.02.2007 19:57

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

kxbibo: musel som to po sebe vymazat, bolo to vela aj na mna :-)))


17.02.2007 20:07

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

musel som to po sebe vymazat, bolo to vela aj na mna

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D deathmetal hlaska :-D :-D


17.02.2007 21:13

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

tomxx aj ja dosahujem také štádia pri takých diskusiách :-)))


18.02.2011 22:49

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

jawa222
 Bahniak 

Ikona

:-O :-O :-O :-O :-O


19.02.2011 8:03

Re: 2 takt vs 4takt.Prevádzka,údržba a spotreba

cota
 Veteránista 

Ikona

Pôvodne som to tu nechcel ani citat lebo tema 2T vs 4T tu uz bola rozoberana viac krat, ale nakoniec ze hej, mozno sa pobavim. A pobavil som sa dobre, hlavne na Gabikh. Obdivujem ho s akym zapalom obhajuje svoj nazor, ale bez urazky Gabikh dufam ze to co tu pises je vdaka tvojej nevedomosti a nie blbosti. Porovnavat KLR vs MX? :-O A dalsie tvoje tu prezentovane nazory (poznatky) tiez stoja za to. Chlapci, uvedomte si konecne rozdiel medzi cestnym endurom, ostrym endurom a mx. Vsetko su to moto uplne odlisneho zamerania.
Ku tvojej KLR môzes najblizsie u nas bezny 2T porovnat DT, CRM, KDX... Ale vsetko su to 125 takze ani to nie je uplne fer. Chcelo by to nejaku 300vku 2T, ale take pravdepodobne nikdy neboli. Boli nejake KDX 250 a ... Ale u nas som ich este fyzicky nikdy nevidel. A taka DT, CRM ...ma uplne porovnatelnu spotrebu ako KLR, a zo zivotnostou to nie je o moc horsie.


| 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40415 | Včera: 145744