Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (1 hodnotení)
Diskusia k článku: Môj zázrak, alebo kde zaspali konštruktéri z Jawy
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Ifko,nejazdis nahodou na modrom hornete???????? |
Pekne napisane. |
Ifko: pre tych, ktori to nezazili, celkom vesele citanie. |
ifko, snad každý sa takto trápil... sú to veselé začiatky. Zavspomínal som sa. ked som zacinal tak ine moto neboli. a 350-tka bolo riadne "delo". Pravda, len vystrelit... |
xexexe Ifko dobry clanok, ja mam na Jawe tiez odsedene svoje, aj ked som mal asi nejaku Special Edition, lebo az tak velmi sa mi nekazila... |
Ifko teda poviem ti, paradny clanok. A tie zazitky co tu pises, kua to som ja nikdy nezazil,a zistil som ze som o vela ukrateny.Mal by som si kupit este jawku,nech viem ake to je vela stastnych km na Hornete ti prajem. pedro |
stano xx vranov Neregistrovaný |
pekny clanok ! zavspominal som si ! ibaze som mal problem z elektrikou po pol roku sa nam to podarilo definytyvne opravit.mala najazdene 15 000 km. a dalsich 10 000km jazdila bez poruchy,iba vymena plynoveho lanka |
No ja ti musim napisat,ze je to dobry clanok a aj ja som mal jawku asi ako kazdy spravny motorkar a mozem ti skonstatovat,ze ja som sa v nej hrabal kazdy den!!! |
ifko a ta pumpa sa nevošla pod sedadlo? inač tvoj článok ma dosť vystrašil a moju "starú" ešte viac |
Ifko - pekne si to napisal. Ja len spomeniem, ze aj moja Jawka bola Special Edition a po generalke motora, ktora bola v podstate iba preto, aby som kludne spaval, som na nej jazdil 6 rokov bez jedinej poruchy. Absolvoval som 3 krat jazdu okolo Slovenska s kamaratmi, tiez na Jawkach. |
ifko to asi vystihol ... jazdil som asi na 8-mich jawach a popravde sa mi najviac srala moja predposledna ... najprv stator rotora,potom viackrat kladivka, tecuci karbes,jednovalcove jazdy takmer bezna zalezitost...ale asi to bude stylom mojej jazdy... a kedze teraz mam Richieho jawku a ta chcela iba pretesnit hlavy tak uvidime ... ale richie - je svina leniva-na zadne ani bohovi - ale bud pojde alebo jej zomrie zivot ;o))) S JAWAMI PRE CHUDOBNYCH NA VECNE VEKY A S KLADIVOM NIKDY INAK ... |
Pripajam sa k nostalgickemu spominaniu na stare casy ... |
fakt sa mi to dobre citalo... ale ako povedal Vadim, asi iba preto, lebo som mal SImsona a nie Jawu... |
Ifko gratulujem...že si sa jej zbavil :o) |
čauko, ja som si z Jawkou užil tiež svoje, keď sa nemalo čo pokaziť, tak sa aspoň ulomil káblik na baterke- no všimni si to, keď sa ti v hlave preháňajú už katastrofické myšlienky "bože čo je to tentokrát", ale myslím si, že mi na začiatok dala to, čo bolo potrebné. Nikdy som jej kúpu neoľutoval. |
No, Ifko pekne a dúfam ze to nie je ta jawa co ma Vadim na zraze , ale inak clanok vskutku príjemny a dobre sa cital. Uz so dlho necital takú zaujímavu recenziu na vlastnú motorku, ale aj to má svoje caro. Inak tý konstruktéri z javy zjavne zijú na Kube lebo tam tie jawy jazdia uz velmi dlho a da sa povedat bez poruch, ale ako Vadim napísal vsetci su to "Meggajverovci".... |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.01.2007 12:41) |
No pekne Ifkac :- ). Brasko ma tiez Jawasaki, takze viem o com hovoris. Jeho (xvala Bohu) az taka poruchova nieje. Mala aj ona "svoje" dni ale dalo sa. |
frodo Neregistrovaný |
veru tak, kto nemal jawu, nevie co je to "jazdit" na motorke. A z vlastnej skusenosti ti poviem, ze po tom owapkovani bola voda nie len vo valci ale aj v loziskach kolies. Pustit wapku na jawu - to sa nerobi. |
Vadim: na náš rozhovor?? Skôr na tvoju hádku (teda výmenu názorov) s Balvanom.. hehe... ale pamätám sa ... no na moju drsnu a ukrutnu Jawku si musím najkor otestovať sama.. potom budem prispievať cestopismi alebo podobnými článkami hehe!!!! |
Podla mna je jawa idealna na ziskanie prvych zrucnosti z mechaniky, fyziky a celkove oprav na moto |
No po precitani clanku mam radost, ze som zacal na Simsone a pokracoval uz na japoncovi. Ten bol sice ovela starsi ako tato javka, ale za 12 000 km som na nej nic nerobil... |
Clanok sa mi velmi pacil. Tiez som mal podobne neposlusnu "Jawahu" . Bohuzial iba jednu, takze neviem povedat ci sa jednalo o nejaky vynimocny exemplar alebo su vsetky take. Spominam na nu ale velmi rad, s odstupom casu sa mi zdaju vsetky zazitky ako vesele (aj ked vesele moc neboli). Tou poruchovostou by som sa od kupy nedal odradit, pokial ma clovek trochu casu a chuti, tak to nie je az taky problem. Pokial na nej clovek odjazdi aspon jednu sezonu je mu na konci sezony jasne ci vobec chce motorku, alebo sa mu len mtoroky pacia. Navyse je takato skusenost velmi lacna ja som svoju Javku predal po roku pouzivania za tu istu cenu za ktoru som ju kupil. V pripade kupy novej motorky je ta strata podstane vyssia. Inak moja najoblubenejsia chyba bola to ze som zabudol otvorit privod benzinu, nastartoval som, presiel par metrov k najblizsej krizovatke a ked som sa chcel na zelenu rozbehnut tak motor skapal. Toto sa mi podarilo asi 10 krat vzdy v BA, viete si predstavit ako boli nadseni ti co boli v plechoviciach za mnou |
krf Neregistrovaný |
proboha, nechci te nejak urazit, ale s cim si pocital? tak priste nehudruj na veřejnosti a kup si jinej levnej šrot a myslim ze budeš na jawu dobře vzpomínat... |
Mám již svou pátou JAWU počínaje pérákem 250, až po současnou 640, na které mám najeto 15000 km (koupena noá v roce 1999). Na žádné mašině jsem neměl větší problémy a u té poslední, se za celou dobu vyskytly jen dvě závady: prasklé vlákno koncové žárovky a praklé víčko olejové nádrže. Všechny km jsem natočil na dálkových cestách po Evropě. Ale vždy jsem ke každé mašině přistupoval jako k JAWĚ a nikoli jako k supersportu. |
Davy Neregistrovaný |
Konstrukteri nezaspali, to je jen zanetbana udrzba. Spis bych ten clanek nazval - Jsem pako a neumim si dat do kupy vlastni motorku. |
Hezky napsané. Začák článku přesně popisuje situaci, kdy jsem kupoval synovi DR 650 RSE. Chvalozpěvy a ujištování. A já věřil. Po velkých problémech a výdajích za opravy jsme ji dali na komlet generálku a je klid. Neprodali jsme ji a ani neprodáme. Zatím. On by to ani nikdo nezaplatil. |
Diki diki, aj za negativne reakcie. |
pekne si to posledne napisal, Ifko |
Davy aj KRF, verim ze Vas PROFESIONALOV nic take nestretlo a urcite to viete vsetko lepsie. Uz sa tesim na Vase clanky... |
perfektny clanok.dufam ze si si vsetku smolu uz vycerpal a uz ta cakaju len stastne kilometre bez poruch a problemov |
sirko1 Neregistrovaný |
koool clanok Ifko a presne viem o com hovoris s tymi poruchami a inymi chujovinami. |
RSDewill Neregistrovaný |
No zacnem asi tym ze jawe sa da klopit az po stupacky len to chce spravne obutie! A to zapalovanie to sa skoro vzdi ondi! ale ked sa na to pravidelne pozries 100 - 150 km tak nemas problem! a to stou elektrikou - jedna schema klieste a ides vsetko od znova a je to OK! |
Davy, na to, ze pises zo Zakladnej skoly v Litomericiach si nejaky velmi mudry, nie? Inak Ifko, super clanok... |
ale,no!!! nebudme na seba fseci skaredy,motorkar z motorkarom majuu byt velmi dobryy kamaraati!!! je pravda,ze keby si ju dal do servisu,nesralo by sa to tolko,ae sagh bez penez... dobre poznaame,mal som neyakuu tu pomstu za sudety resp ifa mz... aj dve a ece aj moja aprilka et50,to boli casy,ae zastaavam naazor,ze ako sa o nu staraas... bo mam biga a aj ten sa mi sype,keby mi tag extyypek povedal,ze sa to mazhasiinat dekompresorom=o( tagze ho roztahujeme,bo mi nikto neni schopny opravit ten starteer...noyo,nikdy nevies,co si kuupis,mozes skusat kolko ces...tagze inkriminovanee vela stastnych km...duufajme,ze ten hornet vydrzi...a nenechaj seba odradit od piisania,dost oki clanok,je ta stranka snad o tom,aby sme straavili peknuu chvilku baveniim sa o nasich laaskach... |
Super članok.Ja práve rozmýšľam či si mám kúpiť tú Jawu alebo radšej MZ.Asi skôr tú Jawu myslím, že za tie male peniaze je krajšia a má lepší zvuk.Tie poruchy,ktoré ti dali zabrať ti určite pomôžu v tom, že sa z teba stane celkom dobrý mechanik.Veľa šťastných km |
Pripomenulo mi to moje zaciatky s Jawahou.Mal som ju 6 rokov a nie ze by sa casto kazila,ale po istych skusenostiach (ako je napr zlikvidovany rotor, pravidelne prepalene kontakty zapalovania, reglera, otvaranie spojkovej strany na ceste nastastie len 5km od domu aby som zistil ze sa urvala radiaca vidlicka a kopu inych veselych prihod) som na nejaku dlhsiu trasu isiel s dost velkou neistotou ci pridem na Jawahe aj domov. Proti Jawe samo nic nemam, od tych cias viem jawacky motor rozpolit aj na ceste a poznam ho detailne az do mojeho end. Inak pekna skusenost a naucilo ma to zo sebou si vzdy v akomkolvek aute a na akomkolvek moto bravat nejake pripadne pomocky pre pripad nejakej malej poruchy. Niekto totizto nenosi nic (a uz vobec nie povinnu vybavu -)) )Na jawe som vlacil tolko naradia a nahr suciastok,ze polnut motor na cesto=no problem. |
JOy Neregistrovaný |
Clovece. Aj som ju chcel ale ked som si tvoj clanok na jeden dych precital presla ma chut a taq teraz snivam o Suzuke GS 500e. je to sice malo realne ale nevadi.Vela zdaru s hornetom. |
JOy- je to o kuse na aky trafis - moja posledna bola spolahliva ... |
Tarbi - MAM SKUSENOSTI AJ S MZ AJ S JAWAMI - KUPUJ JEDNOZNACNE MZ 251 - S NOU DAS DO VRECKA KTORUKOLVEK JAWU+JE SPOLAHLIVEJSIA+JE "PRITULNEJSIA"+JE OMNOHO ZIVSIA + SA NA NEJ SKOR VYSANTIS --- ZIAL MA AJ MINUSY - BRUTALNU CENU ZA DVOJTAKT 30.000 SK - MOJE SKUSENOTSI VRVIA ZE POD TUTO CENU NAOZAJ SLUZNY KUS NECHYTIS ... |
TOMASI A SPOL Neregistrovaný |
hat bazmeg fasa clanok ale to si este nesedel na 90tke pri nej clovek infarktuje |
Vazeny jiste nezpochybnuji Vase zazitky s Jawou.No ja napriklad v JAWE delal a vim co se tam deje a delo za Komunismu.JAWA neni zastarala kvuli tomu ze by konstrukteri zaspali jak tady nekdo napsal.Malo kdo zna vyvoj JAWY za uplynulich 40let.Ten vyvoj byl vynikajici stejne jako ve Skodovce no jenze jeden nejmenovany soudruch jednou rekl nepojedem prece do socializmu na motorce a tim padem byli vsechny napady JAWY odrovnany.Je pravda ze ted uz totac neni a JAWA z nicim novym krome ted reklamovane 650 neprisla, ale to je zase jen otazka penez.Ale pevne verim ze JAWA kdyz si dovolila ted koupit zahranicni motor tak stim bude pokracovat a za par let bude mozna JAWA ve svete motocyklu na stejne urovni jak je Skoda v automobilech.A zvladne i bez nemecke dotace penez!!!!Jeste chci rict ze JAWA kdyz si ji koupite ted tak neni tak spatna.Ja mel 350 Chooper a pojezdil sem sni hodne kilometru za ruznyho pocasi a byl bez ZAVAD.Staci se oni dobre starat a davat do ni stejne kvalitne veci jako do Japoncu.Misto M2T treba nejakou polosyntetiku atd.A pak i JAWA ale nova bude jezdit stejne kvalitne jako nejaky japonec.A nebudete muset vozit tolik naradi jak tady pisete.Ja vozil jenom to co bylo k vybave motocyklu.Tim sem chtel rict ze JAWA neni az taka spatna motorka jak nekteri kritici hlavne ti co na JAWE nikdy nejeli pisou!!!! |
Rozpraval som sa s terajsim majitelom, uz viem kde bola chyba v elektrike. |
Myslím si že to ani nie je tak chyba motorky. Ak kúpiš niečo staršie a odhadol si aj predávajúceho, musíš počítať s tým, že nie všetky diely sú nové (teda žiadny). Tesnosť motora a sania je predpoklad, že do valcov dostaneš palivo. Sviečky, indučky, kondenzátory, kladivká, regler aj baterka majú svoju životnosť - raz doslúžia. JAWA je háklivá na dobré nastaveniae zapaľovania - chce to mikrometer. Predratý kábel od kladivka ku indučke ti zaručí, že budeš jazdiť na jeden valec, prerušovač blinkrov opretý o sacie potrubie zas to, že sa ti bude motorka dusiť a je toho ešte veľa ale to sa myslím netýka len staršej JAWY. Palivo vo valci a iskra na sviečke je to čo potrebuješ k behu motora. |
CAU DOBRY CLANOK NA ODRADENIE OD KUPY ALE MNA SI NEODRADIL JE PRAVDA ZE KEBY BOLY DEVIZY ALEBO BOHATY OCKO TAK BY SOM NAD 350KOU ANI NEROZMISLAL ALE ANI JEDNO NIEJE TAK SOM PEVNE ROZHODNUTI JAWU KUPIT.ALE MYSLYM ZE NA MOJ VUK 19 TO STACI. |
Hodnotenie: To si snad napisal zivotopis tej mojej...mal som ich (CZ a JAW) dokopy jedenast, od Babiet, cez Pincle a Mustangy, 90-tky, Tatrany, 125-250-175-350 tky - snad vsetko co sa dalo zohnat. 350-tka bol ten najvacsi srot, ktory kedy JAWA vyrobila - ked sa nesrala elektrika, tak sa zadrel jeden z valcov, tusim ten pravy bol ten postihnuty, a vzdy zvnutra, kde sa dotykali valce, tam nechladil. A ked nie valec, tak sa sypala prevodovka na vidlickach - zlata kamosova MZeta.... Dnes uz to beriem s rezervou, boli to casy, ked sme zbierali skusenosti a tie si nikde nekupis - dnes to maju chlapci lahke, a ked ma ocino dost bubakov, tak sa to krasne jazdi....potom stretnes typkov orajucich a paliacich gumy "za studena" pomaly na sytic...asi zmeskali tu spravnu lekciu z mechaniky...ale taka je doba. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4317 | Včera: 160262