Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek. - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek. - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
03.12.2025 13:23

Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Majo pecka, skvelé čítanie... [dobre]
Som si pospomínal na moje začiatky v teréne akurát som začínal na R1150GS ale s podobným elánom... Rýchlo sa ukázalo že to nie je také ľahké... Tak sa ozvi keď pôjdeš von jazdiť, zastav sa a odvezieme sa..


03.12.2025 14:36

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

KaTeM
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

fajn zhodnotenie, vidno že si odhodlaný, nevzdávaš sa, a pracuješ na dosiahnutí svojich cieľov.


03.12.2025 14:40

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

myso87
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Perfektny clanok, uplne ako by som cital o sebe. Polovicu clanku som sa prerehotal. Ja som siel do kompromisu aby som jednou motorkou vyriesil aj cestu aj teren. Hmotnost mam podobnu, len motor 2x taky. Vravel som si, ved nemusim v terene tahat za plyn a vsetko bude ok :D Och ako som sa mylil..... ale ucim sa s tym zit.
Drzim palce a tesim sa na dalsi clanok.


03.12.2025 17:04

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Sú oblasti kde kompromisy fungujú, a sú také kde nie. Motorka aj na cestu aj do terénu je IMO ten 2. prípad.


04.12.2025 10:17

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Motorka aj na cestu aj do terénu je a funguje super... Je ich kopec... Ale nie sú to najlepšie motorky na ktorých je dobré sa jazdenie v teréne učiť. Takže Majo to spravil veľmi dobre výberom motorky na ktorej sa učiť.


04.12.2025 11:30

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

Majo spravil dobre, lebo si priznal, že mu kompromis nefunguje a preto vymenil CL500 za CRF300 8-) Myslím, že aj spomína, že má ešte inú motorku. Ja som reagoval skôr na mysa.

Keď chceš jazdiť v teréne, v nejakej fáze sa už nevyhneš prezutiu na oštupľované pneumatiky. A na ceste s nimi jazdiť nechceš. Takže budeš čo, prezúvať pneumaticky 5x za sezónu podľa toho kam sa vyberieš? Alebo si spravíš 2 sady kolies a budeš meniť tie? To absolvuješ párkrát a priznáš si, že 2 motorky sú ideálne riešenie. no ty možno nie.

Skús niekedy aj čítanie s porozumením ;-)


04.12.2025 14:54

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

devil9991
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

PArádne napísaná recenzia!! Po tej motorke pozerám už roky a stále zvažujem niečo namiesto T7 na celoročné jazdenie. Dik za dalšieho chorbáka do hlavy!!! :-~ :-))) :-))) :-))) :-D


04.12.2025 16:03

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Stromak
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: AndyCD: suhlasim s Awiom. Co su u teba "ostuplovane" pneu? pretoze napriklad vacsina dual sport, prip lahsich adv motoriek obutych napr na 50/50 gumach ( napr TKC80 alebo Mitas 09 a pod )su v terene velmi schopne moto, na asfalte taktiez. ( nebavime sa o extremoch, singletrackoch prip nejakych enduro / mx zalezitostiach ) nemusis nic hore - dole prezuvat, v klude mozes nechat jednu pneu a jazdit aj asfalt aj off.
recenzia super! [dobre]


04.12.2025 16:32

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

Ako zmysluplnú a obohacujúcu :-D formu offroad jazdenia si predstavujem single. Singláče. Singltreky. Singletracky. Lesné jednostopé chodníčky. Nemusia byť nijako krkolomné.

Cítiš nejaký rozdiel na ceste medzi tou tvojou schopnou oštupľovanou gumou a normálnou cestnou športovoturistickou? Ja áno, a preto oštupľovaná na ceste mne žiadny zmysel a pôžitok neposkytuje. Áno, z A do B alebo aj C a aj do BB sa doviezť na takej po asfalte dá, ale to je tak na úrovni R1 kolem světa.

Sú kompromisy kde ten nástroj 2v1 je aj-aj. Pre mňa motorka taká alebo onaká do terénu aj na cestu je riešenie ani-ani. Ale každý nech si to zariadi ako vie... a potom nech sa láskavo nesťažuje :-)))


04.12.2025 17:04

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: AndyCD: prepac, ale s ohladom na tvoje prispevky mam podozrenie, ze ty necitis ani prd. predpokladam, ze na "ostuplovanej" gume si v zivote nejazdil ( inak by si ju zrejme nevolal "ostuplovana" a chapal by si, ze ten pojem je sam o sebe blbost ) K tvojej otazke - rozdiel naozaj nie je nijako zasadny, resp. konkretne na tenerke sa da ist na gumach vyssie spomenutych takmer na hranici moznosti motorky. Takze nie je to na urovni na R1 kolem sveta, je to uplne v pohode. K off jazdeniu, ak si predstavujes off ako singletracky a nemusia byt "krkolomne" ako pises, tak na to ti uplne staci jedna sada pneu na adv alebo DS motorke. Ak chces jazdit tazsie enduro ( myslim napriklad strme technicke vyjazdy / zjazdy, Singletracky v zmysle - uzka cesticka v lese- KRKOLOMNA teda technicky narocna, nizzka rychlost, jazda merdzi stromami, vela prace s motorkou pri nizkych rychlostiach tak tam sa bavime o vacsom limite na strane vahy, a tu uz sa bavime o lahkych enduro a mx motorkach a tu suhlas - kompromis nie je, treba lahke enduro, nie dualsport moto.


04.12.2025 18:35

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

A akú terminológiu si praješ aby som používal? Pneumatika so samostatnými figúrami dezénu štvorcového tvaru? :-* Lebo offorad obutie je veľmi široká kategória, a chcel som aby bolo jasné, že nemyslím light offroad gumy so širokými drážkami, ktoré sa na tie SUV zvyknú obúvať aby to vyzeralo že motorka zvládne aj niečo iné ako asfalt.


04.12.2025 20:50

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a teda ak sa možem spýtať "udatné lietadlo" má akú motorku? mal aké motorky?


04.12.2025 22:34

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

Ale šak čoby si sa nemohol 8-)


05.12.2025 11:29

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Ahojte všetci, ďakujem za palce.

Nechcem tu byť za snoba, čí chválenkára ale mám aj iné motorky. Ale tou 300vkou vieš ísť skutočne všade.

Je ťažko definovať náročnosť terénu, jedine, že by sme mali stupnicu ako lezci po skalách.
Cenu dielov, keby si chcel skákať na trati nájdeš tu:
oem-bike-parts.sk/sk/parts/honda/125cc-349cc...

No a ako som uviedol, je to celosvetový model, môžeš ísť tam, kam neplatí naša zelená karta. :-D


05.12.2025 17:33

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Pneu pre cestovné endurá také toe 50:50 ako TKC80, mitas E09 E10, Dunlop Raid... atď zvládajú cestu veľmi veľmi dobre, že často jazdca nelimitujú aby si na asfalte dobre a zábavne zajazdil.

Teda rozhodne nelimitujú tak ako vyslovene cestná pneumatika ak s ňou ideš do terénu. Takže je to celkom použiteľný a dobrý kompromis, jazdiť sa na to dá celoročne. Ak terén áno tak taká guma a na asfalte minimálne obmedzenie. Ak terén jazdec nechce môže aj iné pneu a aj iný motorku celkovo :-D

V motorke to nie je, motorky vedia vedia a zvládnu často krát násobne viac ako jazdci ;-)


05.12.2025 20:06

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

AndyCD
 Turista 

:-)))Tak zrovna si poprel svedectvo autora z článku... Načo tu argumentuješ tými univerzálnymi pneumatikami, keď sú v (našom typickom) teréne len obmedzene použiteľné? Veď rovno tu v tomto článku MajoKE predviedol, ako aj drapák (nazdar Palo, Metalinda večne živá :-D ) aj keď teda taký slabší, je úspešne zalepený blatom a nedrží - vyslovene to tam opisuje. Typická situácia v našich podmienkach: niekoľko dní bez dažďa no blato sa stále nájde.

No a teraz si vezmime, že drapák by bol podmienka na akú takú jazdu offroad. Jeho negatívny vzorok tvorí koľko styčnej plochy, 60%? 70? Na cestu to je nezmysel. Športovejšia guma zo športovo turistických cestných bude mať podiel negatívneho vzorku do 10%. Turistickejšia zo športovo turistických cestných bude mať možno 15%. Chápeš teda ten rozdiel drapák vs cestná guma na ceste?

Tie light offroad gumy majú podiel toho negatívneho dezénu na styčnej ploche možno 30-40%. Síce trochu situáciu v ich prospech mení, že nemajú 17ky kolesá čo im na styčnej ploche v pozdĺžnom smere pridáva, no i tam sa s tým obutím motorke na cestných gumách nepriblížia a to ešte nehovorím o ďalších aspektoch ako naladenie odpruženia atď atď. Čiže zas motorka na kompromisných gumách na ceste nebude žiadny med lízať. Áno, odvezieš sa kam potrebuješ ale si na kompromisnom obutí a ako sa to často zdôrazňuje, pneumatika je jediné čo ti spája motorku s cestou ;-)


05.12.2025 23:13

Re: Honda CRF 300 L 2025. Môžem, kdekoľvek, kedykoľvek a kamkoľvek.

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Z iného súdka.

Test Motorrad 6/2025. Motorka R1300GS. Brzdenie na MOKROM povrchu z 100 na 0
Obutie Pirelli Scorpion Trail III - brzdná dráha 47.6m keď človek na pirelkách už stojí
Michelin anakee Wild - brzdná dráha 62.5 m tento ešte ide rýchlosťou 48.8 km/h a parťák už stojí.

To tu dávam z iného dôvodu napr. ide partia na motorkách na motovylet, mali by vedieť koho dať na čelo.

človeka na terénnej pneu za mokra na prvú pozíciu :-O alebo, keď ideš sám za mokra, za osobákom to neubrzdíš ak budete prudko brzdiť obaja.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14442 | Včera: 225334