Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

07.11.2024 16:15

VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak ide im to, aj dizajn aj výbava... Tlmič riadenia.... Vyzerá to lákavo.


09.11.2024 12:37

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Hodnotenie: Dobré

Vidím, že sa tu Awia snažíš rozprúdiť diskusiu - a máš pravdu, je to tu celé nejaké zaspaté.
Tu som našiel také porovnávacie videjko k tomuto VOGE vs. aktuálnej Tenere.
Video: www.youtube.com/watch?v=CG-2shyRxK8


09.11.2024 20:02

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy - v časoch kedy tu bola živá autentická diskusia sa tu banovali ludia za veci, aké sa dnes tolerujú len aby bol aký taký traffic

zároveň sa tu za 10-15 rokov nič nezmenilo... žiaden upgrade stránky (osobne mi nechýba lebo som zvyknutý) ale mladí motorkári potrebujú asi krajší dizajn s viacero funkcionalitami

kedysi bolo štandardne okolo awiu 2-5 ludí, dnes mu ostal posledný mohykán Herghott, ktorý to podľa mňa robí zo zotrvačnosti (myslené v dobrom) a pro bono ak sa bavíme o finančnej stránke

motoride chat nefunguje, zmena inzercie toľko krát slubovaná už nie je potrebná lebo sem chodí len úzka skupina nostalgikov, ktorí zažili zlaté obdobie motoride a teda niet veľmi komu čo predávať

a keď do awiu jemne štuchnem (a že som teda býval ostrejší) že s tým pravopisom v diskusných príspevkoch z EICMA by mal niečo robiť tak odpoveď je ignorácia.

pamatám si časy kedy motoride a motorkari.cz boli na rovnakej štartovacej čiare... dokonca by som subjektivne povedal že motoride bol o pol kolesa vpredu... dnes sú motorkári o kolo (nie koleso, kolo!) vpred :-( [ciel]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.11.2024 20:10)


10.11.2024 8:37

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: copy: Sranda aké video vie človek spraviť s 2 fotkami...

Re: raptor: O niektorých veciach nevieš nič, len sa domnievaš... Ignorácia nebola poslal som tvoju gramatickú kritiku ďalej a pred tým som to prebehol ja.


10.11.2024 18:10

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

SimsonRiderS51
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motorka je to zaujímavá a je fajn, že ponuka sa zväčšuje, som zvedavý na spoľahlivosť po nejakých kilometroch a rokoch. 800vky sú zjavne segment s veľkým potenciálom, keď sa tam každý trepe so svojím modelom.

Na margo inej diskusie, znova sa rád zapojím do azda jedinej živej diskusie tu, prečo na motoride skapal pes :-)))

Som ten, ktorý tu chodí z nostalgie. Web má problémy - cez inkognito režim v prehliadači mi zvyčajne web nefunguje, cez whatsapp keď pošlem niekomu niečo, tak sa nedá otvoriť, niekedy počas dňa je web skrátka nedostupný, inokedy je problém so zabezpečením, no prúser na prúser. Dizajn webu sa nezmenil od roku kedy, 2010, aj vtedy už bol na tom podľa mňa biedne. A to nehovorím o veciach ako inzercia, pridávanie obrázkov do diskusie a také "prkotiny" na ktorých niekedy to všetko stojí. Tu keď človek zavíta prvýkrát, tak to prostredie ho musí odplašiť veľmi rýchlo. A to si uvedomme, koľko nových, mladých motorkárov/návštevníkov webu by tu mohlo pribúdať denne/mesačne/týždenne. Nepribúda, je to len zotrvačnosť starých členov. Ale aspoň tu nemusím odklikávať cookies, že nesúhlasím s odberom noviniek a tiež, že nechcem notifikácie. :-)))

Niekto by povedal, že web položili sociálne siete a skupiny na Facebooku, ktoré ako také dosť suplovali za fórum. Lenže tu nebola snaha inovovať ani pred rozmachom sociálnych sietí, takže škoda nariekať. Sú tu len 2 veci, ktoré to tu ešte držia nad vodou - množstvo obsahu z histórie (nie každý jazdí na novej motorke) a videoobsah, ktorý má podľa mňa tiež len dočasný charakter, v ktorom keď sa nebude inovovať, dopadne to rovnako, ako toto fórum. [ciel]

Web ako taký môže fungovať (zarábať! - uživiť prevádzku a aj ľudí) aj v dnešnej dobe a motorkari.cz je toho pekným príkladom...Tak, srdiečko vyliate a ideme ďalej bez zmeny :-D


10.11.2024 19:15

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - a teda o čom neviem len sa domnievam?

na moju výtku ku gramatike si nezareagoval nijako... takže asi je normalne to brať tak že si ma odignoroval

ale na tom fakt nezáleží... mal by si sa zamyslieť nad tým čo z motoride, ja si myslím že stále to má potenciál a musíš niečo začať robiť inak. Napr. odhadujem, že Herghott má na mnohé veci iný pohľad ako ty (čo je normálne) len či by nebolo na prospech veci (motoride) keby si ho začal viac počúvať.


10.11.2024 20:29

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

FOGY
 Edvenčr 

Pekná, ale ťažká. Jazdím sám a zo zeme by som ju asi nezdvihol. A po malorážkach 300-450ccm tiež netúžim. Keď si kúpim čínu, tak to bude KOVE 800 so 185kg s plnou nádržou. Ak ovšemže sa niečo podobné do jari neobjaví od európskeho výrobcu.


10.11.2024 21:07

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: len otázka je koľko kg bude mať kove kěd ho dáš na váhu... ;-) Nič v zlom len som skeptický... skôr realista...

KOVE 450 RALLY EX a KOVE 800X RALLY 2025


11.11.2024 11:20

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

8814
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: FOGY: európsky výrobcovia sú už len dvaja, BMW a Triumph..KTM je už pomaly ale isto na ceste k čínskemu majiteľovy. Za úspech čínskych motoriek sú zodpovedné všetky renomované značky, ktoré si naivne mysllei ,že sú BMW a nebáli sa za nové motocykle pýtať takú cenu za u akú sa nehanbili...Ak by bola Tenérka alebo Transalp v cene CF Moto alebo VOGE a iné./Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny/ čína by si ani len neškrtla. Vidíme, že ako výrobcovia motocyklov tak isto aj výrobcovia áut roky zamestnávali neschopných z reality utrhnutých manažérov. Tu je výsledok. Prežijú len dvaja.
Ja osobne si čínsku motorku nikdy nekúpim. Nie preto lebo nie je kvalitná,/kvalita je už porovnateľná s renomovanými značkami. Táto rovnosť sa dosiahla spoločne, čínska kvalita stúpla a u ostatných klesla a už sú
pomaly na rovnakej úrovni./ale nekúpim si ju z úcty k motocyklovej histórii a z úcty k inžinierom, ktorí nám tvorili cca 100 rokov veľa krát až umelecké diela. Teraz už také miečo nehrozí. Rozpočtovky. Rovnaké kolesá rovnaký paralelný dvojvalec, trochu odlišný kabát a je to. Všetko rovnaké a nudné. Netrpezlivo očakávam kedy sa už na motorkách objavý AI /umelá inteligencia/ predstame si, že ideme na výlet, počas jazdy ti motorka hádže na sociálne siete už zretušované fotky, kým prídeš domov už je nahodené zostrihané video s naráciou v tvojom hlase, AI sa postará aj o fiktívne lajky aby neutrpelo naše ego. Ak ichje málo, napíše 100 lichotivých komentáovr, samozrejme počas jazdy ti naplánuje prestávky objedná kávu a robí turistického sprievodcu, sleduje a vyhodnocuje tvoju techniku jazdy a upozorní ťa na chyby, samozrejme pred jazdou skontroluje outlift a v závislosti od nastavenia v prípade nesúladu z jej predstavou ani nedovolí naštartovať motorku :-D ...satira,ale celé sa to uberá týmto smerom.


11.11.2024 11:28

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: 8814: [dobre]


11.11.2024 11:39

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: 8814: no pokial napriklad ty budes ochotny praccovat za cinsky plat a jeho socialne vyhody v nejakej eu/japan motorkarni..tak potom sa mozno aj tie ceny vyrovnaju, v tvojom ponimani zrealnia.


11.11.2024 12:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

8814 - súhlasím okrem tejto vety "Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny"

nemajú... a zvyšok napísal salem [dobre]

ale zas toto čo si napísal, tesať do kameňa

"Ja osobne si čínsku motorku nikdy nekúpim.

...nekúpim si ju z úcty k motocyklovej histórii a z úcty k inžinierom, ktorí nám tvorili cca 100 rokov veľa krát až umelecké diela. Teraz už také miečo nehrozí. Rozpočtovky. Rovnaké kolesá rovnaký paralelný dvojvalec, trochu odlišný kabát a je to.. "


11.11.2024 12:55

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

8814
 Turista 

Ikona

Re: salem79: za čínsky plat sa vyrába aj Yamaha a aj Honda.O spoločnom holdingu CF MOTO a Yamahy v číne ani nehovorím.


11.11.2024 14:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: 8814: Píšeš že satira ale celkom si vystihol možný scenár... Ale je na ľuďoch čo chcú a dovolia... Či si nechajú zobrať rozhodovanie o sebe...

Čína má dobré ceny ale aj motorky začínajú byť minimálne že dobré, Boli časy keď Japonci začali valcovať svet a renomované anglické značky krachovali... História sa opakuje uvidíme ako sa tomu postavia...

Čínske moto môžu docieliť aj prebudenie sa EU a Japonských značiek, pre nás len dobre.


11.11.2024 14:47

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

8814
 Turista 

Ikona

Re: Awia: rozdiel je v tom,že číňania vstúpili do hry až vtedy keď už nemuseli nič nové vymyslieť a keď už to ide s motorkami dole vodou na uháňajúci rýchlik sa naskakuje ťažšie ako na brzdiaci...Japonci prišli s inováciami a skvostmi napr. len samotný motor z valkýrie je umelecké dielo ,čínska inovácia je to,že namontovali na moto tablet...
Cenotvorba výrobcou je kapitola sama o sebe.Väčšina motocyklov na svete má 80 percent komponentov z číny alebo indie filipín tajvanu čiže lacná ázijska pracovná sila...
Možno zlý príklad,ale ako Kočiťan vieš,že z Bratislavského Volkswagenu sa zo slovenským platom poskladané autá preniesli na Bočiar,tam sa za slovenské platy rozobrali,naložili na vagóny,odniesli do ruska,tam sa za ruské platy poskladali a výsledná cena bola po zaplatení troch nákladov za prácu nižsia ako v predajni na slovensku...


11.11.2024 15:07

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

V 2003 som bol nakupovať v Číne skútre. Hogo-fogo stretnutie, prišla pre nás na hotel čierna limuzína, obed, stretnutie s jedným z najvyšších (tuším obchodný riaditeľ) - z Qjiangjiang motor (dnes je to Benelli, Keeway, QJmoto, a neviem ešte aké značky).
Podstatný moment bol vtedy, keď nás zobrali do "vzorkovne" kde boli do polkruhu rozostavené skútre rozličných typov 50-150 cc. Teda že máme si vybrať, ktoré modely nás zaujímajú. Bolo ich tam asi 50, tri z nich boli zakryté plachtou, ktorá bola cez ne len prehodená - vravím si, tie sa asi už nevyrábajú. Niektoré z vystavených boli pekné, z niektorých naopak trčala zastaralosť - kolesá 10", špicaté predky, niečo ako tie prvé Adly.
Zvedavosť mi nedala, samozrejme som pozrel aj tie pod plachtou - a zrovna tie by sa mi asi najviac pozdávali. Tak som sa na ne opýtal - a číňan mi vysvetlil, že žiaľ, tie si vybrať nemôžem, bol tam pár dní pred nami Peugeot, a to boli práve tie tri modely, ktoré si oni vybrali.
Nie, nedoniesli si vlastný dizajn, ani si nič nedávali vyvinúť či vyrobiť pod svojim menom, prišli takisto do tej vzorkovne, vybrali si tri modely, hotové - už sa len dohodli, kam sa nalepia logá, aké budú farby a čo bude na výrobných štítkoch (vtedy v Číne ešte príliš nefungovali VIN čísla). A naozaj, o necelý rok už ich mal Peugeot v ponuke.
Prešlo 21 rokov odvtedy - a dnes robia napríklad aj toto Pozri obrázok


11.11.2024 16:02

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: prosim ta, ako mame brat tu motorku z obrazku? Podla mna je to len nepodarena kopia MV Agusty. Nejazdili sme na tom, ale nevidim tam jediny bod, ktoreho by som sa optimisticky chytil, ze ako dobre sa na nej povozim na okruhu. Podla mna je to len dokaz, ze vedia dobre kopirovat. Na tej motorke nie je nic originalne, ziadna nova technologia ci napad.

Herghott


11.11.2024 16:22

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

treba vydržať, budúci rok sa povozíte


11.11.2024 16:31

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ok, ale mam z toho padnut na zadok?

Na co konkretne sa mam tesit? Ak budem nakrucat video, co v nom mam vypichnut?

Herghott


11.11.2024 16:37

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Motor aj zadná kyvka je totožná s MV Agusta, od 2020 spolupracujú, zrhuba podobný spolok ako CFMoto s KTM.
Vypichnúť? Neviem, no veď normálny test ako každej inej motorky. Čo sa ti páči a čo nie. Tento rok asi ešte nestihli homologáciu, ak ju v Miláne nemali vystavenú.

Video: www.youtube.com/watch?v=TpVQpzSpEEs


11.11.2024 16:43

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Copy, udaje si viem najst aj sam. Len mi prosim ta vysvetli tuto tvoju vetu:

"Prešlo 21 rokov odvtedy - a dnes robia napríklad aj toto"

Co je na tom take vyrazne, aby sme sa nad tym pozastavili? Aka inzinierska zaujimavost?

Herghott


11.11.2024 17:21

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

no ako by som ti to ... že spravili asi taký posun ako od výroby detského bicyklíka k výrobe Jawy 350? Ty ten technologický posun nevidíš?
Keď som bol v Číne prvý raz, to čo vtedy priemerné čínske motofirmy vyrábali, by si si domov isto nekúpil, lebo by si sa s tým bál jazdiť, či sa ti to pod zadkom nerozpadne - možno tak na chatu alebo do lesa. A dnes majú na EICMA expozície väčšie, ako tradičné motofirmy. Alebo tie tradičné motofirmy sú medzitým už čínske (Benelli napríklad).
neviem, aká revolučná inžinierska zaujímavosť by na tom cesťáku mala byť? Možno je najväčšia zaujímavosť, že pri svojich parametroch stojí v Číne 9tis.€?


11.11.2024 19:16

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ok, za 20 rokov okopirovat MV Agustu, pouzit jej motor a navesat tam europske komponenty, to je vykon?

To QJ ma 129 koni a 215 kg.

CBR600RR ma 121 koni a je o 12 kg lahsia. Stoji lajtovo nad 10 000 eur. Zozenies aj lahko jazdene, diely su dostupne vsade, rejsove komponenty detto.

Ako vyargumentujes beznemu motorkarovi, aby si kupil radsej to QJ 921?

Herghott


11.11.2024 21:33

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

jednoducho, cbr600rr je sestovka


12.11.2024 8:45

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Hm, taku odpoved som aj cakal. Tak ok, a Ducati Supersport 950? Ma 110 koni a stoji 15 litrov.

Herghott


12.11.2024 9:18

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to ze CBR je "len" 600 je dobre divný argument... :-O

CBR je japonec, "diely su dostupne vsade, rejsove komponenty detto" a pri o dosť menšej váhe a porovnateľnom výkone má rovnaký pomer kg / HP a teda napr aj na okruhu s CBR bude určite vačšia zábava. Okrem toho si subjektívne myslím že ta Čína pri rovnakom zaobchádzaní nevydrží ani polovicu toho čo Japonec.

kolega v robote si pred 2-3 rokmi kupil nové CFmoto a smial sa mi túto jar keď som si po rokoch vrátil k starému BMW (z jeho pohľadu za veľa málo peňazi vzhľadom na to že motorka má 14 rokov)...

....dnes keď sa rozhodol vymeniť tak mrnčí že jazdená CF moto sa nedá predať za normálne peniaze.

Z mojho pohľadu je kúpa čínskej motorky ako kúpa nehnuteľnosti. Trh jazdeniek je presýtený motorkami a som presvedčený, že väčšina ludí sa pri kúpe jazdenky rozhodne pre normálnu európsku alebo japonskú značku napriek vyššej cene.


12.11.2024 9:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Presne tak, vsetky nove veci vyzeraju dobre. Chleba sa lame pri kazdodennom pouzivani, o tvrdom pouzivani (okruh, offroad) ani nehovoriac. A tu su tradicne znacky overene.

Akoze rad by som sa pri 250 km/h spolahol napriklad na to, ze mi nieco na tej motorke neprdne. Len si nie som celkom isty, ci to tak nejaky Cinan na tej 921 testoval.

Ale zas napriklad lacna cinska horolezecka vybava ma dve obrovske vyhody: je lacna a vydrzi do konca zivota.

Herghott


12.11.2024 10:06

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Herghott: Ako vyargumentujes beznemu motorkarovi, aby si kupil radsej to QJ 921?

Hergi neviem prečo chceš ty niekoho presviedčať a argumentovať? Veď kto chce si kúpi QJ a kto chce si kúpi CBR... To že ty tomu neveríš je argument pre teba - teda nekúp si to.
Niekto tomu verí, páči sa mu dizajn, výbava, cena, čokoľvek, sú to jeho peniaze, tak ide do toho... a čo? Tak funguje ponuka na trhu.

Ja sa čínskym moto teším tlačia aj na tradičné značky a tie ponúkajú nové modely, konkurujú cenou, zlepšujú výbavu, komponenty... Pre nás len dobre.
Aj čínske Qj môže spôsobiť že tá Ducati bude lepšia a možno aj lacnejšia...


12.11.2024 10:10

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ja nepotrebujem nic vyargumentovat, to len Copy nam to sem predostiera takym sposobom, ze by sme mali z tej motorky padnut na zadok. Tak som ju porovnal so strojom, ktory sa robi 20 rokov takmer bez zmeny, je overeny rokmi a je za nizsiu cenu. Iba ma zaujima, preco by som mal byt z tej 921 hotovy.

Herghott


12.11.2024 10:14

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

A iba taka drobnost - vsimnite si, ze na tom obrazku je pod motorkou odtlacok pneumatiky z auta. To je uzasna praca :-) Grafik to mal v pecku, aj marketing to mal v pecku. Hadam teda konstrukteri nic v pecku nemali.

Herghott

Dôvod úpravy: formatovanie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Herghott (12.11.2024 10:15)


12.11.2024 10:43

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Hergi a ty si akoze moto novinar?Asertivita nic?Nejak si sa zavzdušnil. Si vobec nepochopil cely prispevok. Nemas vobec padat na zadok, to bol len priklad. Mohol som tam dat obrazok stvorkolky a bol by klud.


12.11.2024 10:47

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Asi si myslel objektivitu, pretoze asertivny praveze som.

A prave preto, ze som motonovinar, poznam historiu a vyvoj, sa pytam, ze preco by som sa mal pozastavovat nad tou 921. Je to nieco ako trochu krajsia Honda CBR650. Cisty priemer, nic navyse.

Herghott


12.11.2024 11:34

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Nie, myslel som asertivitu. "Ok, ale mam z toho padnut na zadok?"
Ale ked spomínaš objektivitu, tak zas porovnávať Hondu CBR 650 by bolo vhodnejšie s nižšou radou od QJ motor, a to SRK 800 RR, tá sa už u nás predáva. A zas: 9090 € vs. 7590 €. Samozrejme, ako si písal vyššie, "Zozenies aj lahko jazdene" - to je vždy skvelý argument :-)


12.11.2024 11:47

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ak SRK 800 RR alebo ta 921 maju predstavovat vrchol cinskych schopnosti, tak skutocne "klobuk dole". Su to alternativy ku CBR650 alebo CBR600RR, pripadne Ducati Supersport, strojov, ktore existuju dlhe roky a v motorkovom svete su obycajnym priemerom. (Nechcem dehonestovat CBR600RR, jej kvality vyniknu najma na okruhu, inak je to naozaj priemer.)

Herghott


12.11.2024 11:56

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

A este k tym cenam - dost som prekvapeny z toho, ze vela ludi si motorku vybera podla najnizsej ceny. Ja to mam nastavene inak, pretoze ak sa mi nejaka motorka paci, tak sa snazim zarobit na nu, pripadne zvazit ine cesty (kupit zanovnu, lahko suchnutu, mozno niekolkorocnu).

Ale podla tejto filozofie najnizsich cien by som napriklad namiesto Multistrady V4 RS mohol mat 4 kusy V-Strom 650 a este mi aj ostane na benzin. Styri V-Stromy 650 neznicim do konca zivota. Lenze problem je v tom, ze V-Strom 650 je pomaly a maly, a nedokazem na nom cestovat a sportovat tak rychlo, ako to od motorky chcem.

Spravim spravne, ak si kupim V-Stroma?

Herghott


12.11.2024 12:28

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

"Ak SRK 800 RR alebo ta 921 maju predstavovat vrchol cinskych schopnosti, tak skutocne "klobuk dole".
Ty asi nevieš (ale možno by si mal vedieť), že ešte pred desiatimi rokmi bolo nemysliteľné, aby číňan jazdil na moto nad 250cc. Potom sa ten limit zdvihol na 400cc - platí doteraz. Tak majú odstupnované vodicaky. Vodicak nad 400 cc je podstatne narocnejsie ziskat. neviem presne podmienky. Ale dodnes plati stary zakon, ze do 250cc nemusis s moto chodit na STK.

No a potom su tam lokalne limity: do centra Pekingu, Sanghaja, Senzenu atd. komplet zakaz motoriek, obchvaty okolo centra (napr. tam kde su biznicentra) je vjazd limitovany na 400cc. Toto obmedzenie sa postupne uvolnuje az v poslednych rokoch - musim sa pozriet, ako to je aktualne teraz. Mimo velkych miest, a hlavne na vidieku to bolo bez obmedzeni - preto to co robili nad 400 cc, boli vacsinou robustne motorky a endura, ziadne super technologie, hlavne nech je nizka servisna narocnost.

tym chcem povedat asi tolko - cinania este pred par rokmi nemali extra velku motivaciu vyvijat nejake sportove alebo cestovne motorky nad 400cc pre domaci trh. Zrejme sa tie obmedzenia postupne rusia, ked sa teraz do toho pustaju.
Jo a napriklad SOUO S2000 s osemvalcom je v Cine uz v predaji. Za cenu skoro o tretinu nizsiu, nez tam u nich stoji aktualny Goldwing.


12.11.2024 12:38

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ano, viem o tom. Ale nepredpokladam, ze teraz tam hufne jazdia domaci Cinania na litrovych superbikoch a napinaju svaly, ako tym tradicnym znackam ukazu, ako sa to ma robit.

Herghott


12.11.2024 13:25

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

"tradicna znacka" to je dnes taky pojem.. diskutabilny. Ci v autach, ci motorkach. Kolko znaciek zaniklo napriek niekdajsim tradiciam a uspechom. Nemusime chodit vobec daleko - Jawa, CZ.
Ja súhlasím s Awiom - len nech je konkurencie čo najviac, len z konkurencie je nejaký pokrok.


12.11.2024 13:32

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Lenze oni nekonkuruju technologiami alebo vylepseniami, iba nizkou cenou. Vidis sam ako je to vo svete plechoviek, EU zaviedla cla na cinske elektromobily, inak by plechovky od tradicnych znaciek nikto nekupoval.

Inak, dost paradoxne, cinsky elektromobil by som bol ochotny si kupit. V plechovke nejazdim rychlo, resp. jazdim tak ako aj bezny Cinan, a nepotrpim si na technologie. Ale na motorke jazdim rychlo a vela, vyzadujem spickovu estetiku a spolahlivost, a taku motorku este Cinan nevymyslel.

Herghott


12.11.2024 14:20

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

egres2
 Bahniak 

Ikona

"Priznajme sa ,že číňaňnia najú nastavené reálne ceny" /raptor nesúhlasí/
Samozrejme, že majú nastavené ceny podľa klasickej kalkulácie:
Vstup:
stroje - návratnosť
Materiál- nákup
Súčiastky-nákup
mzdy- skutočné činské
energie.
Spočítané + zisk zameraný aj na investície aj na fugovanie fabriky.

Mzdy tvoria v ľahkom priemysle cca v EU 50 až 65% z nákladov .
V Číne cca 15 až 20% .
Predaj Cinkých motoriek tvorí v Číne, a v Indočíne cca 80% predaja.
Tých pár kusov do EU môžu predávať aj zadarmo a nezníži to čistý zisk.
Jednoduchá matematika.


12.11.2024 14:25

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Sledujem to tu a pôvodne som sa nechcel ani zapájať...
Toyota Avensis (nepamätam si objem), ikona spoľahlivosti, japonské auto s nemeckým motorom od BMW. Mal ho môj šéf a zbavil sa ho kvôli poruchovosti.
Naopak ja mam často krát hanený Opel (akože nemecké auto) s Isuzu japonským motorom a bez nejakých problémov má takmer 360tis. Používali aj talianske 1,9 fiaťacke motory ktoré boli tiež chválené.
Motorku mam počínštenú taliansku Morini, niekde tu som o nej pisal članok, chystám aj druhý diel po 25tis. Uloženie predstavcov riadidiel v 6tich polohách. Úplne jednoduché, voči užívateľovi férové riešenie, ktoré neponúkajú ani 3x drahšie mašiny. To som použil len ako príklad.
Nemyslím si že by číňania neprinášali tech.riešenia, skorej si myslím že si ešte zatiaľ nemôžu dovoliť prísť s niečím veľkým. V poslednom videjku od Awiu o CFmoto MT450 sa mi napr páči dvojake uloženie zadného centrálu. Sú to prkotiny stojace na výrobu par centov no vo výsledku pre užívateľa veľmi prospešné.

Súhlasím s ich dalším predajom z ruky. Tam ich ešte čaká dlhá cesta.
Chcel som ale povedať že vsetko je to zglobalizované a poprepájané krížom krážom u áut aj u moto


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (12.11.2024 14:27)


12.11.2024 14:46

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: momul: cinania neprisli so ziadnymi technologiami ani v plechovkach. Predvidavo sa opreli do elektromobilov, ktore su jednoduchsie na vyrobu.

Cinania nemaju jeden jediny spalovaci motor, ktory by bol nejakym sposobom vyznamny, a uz urcite nemaju ziadne technologie.

"ešte zatiaľ nemôžu dovoliť prísť s niečím veľkým" - preco si myslis, ze to tak je? Niekto im to zakazuje?

Herghott


12.11.2024 14:48

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Tak to clo na čínske elektromobily, to je len ďaľšie mínus pre EU. "inak by plechovky od tradičných značiek nikto nekupoval" - ale čo je to za clo, keď je rozdielna sadzba pre rozličných výrobcov?! BYD, Geely a SAIC - tri rôzne sadzby? To ako keby sa platilo iné clo za Hondu a iné za Yamahu.
No a Čína samozrejme recipročne zavedie domáce clá - do Číny sa z EU vyváža bársčo, napríklad bravčové mäso. Alebo číňania postavia montážnu fabriku tu a hotovo. A komponenty si aj tak budú voziť odtiaľ.


12.11.2024 14:55

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: neviem presne ake vychodiska mala EU ked tvorila ten zakon, ale je mozne, ze tie sadzby su rozdielne podla toho, aby dorovnali ceny tych cinskych znaciek na hladinu adekvatnych EU znaciek (alebo mozno iny mechanizmus, ale to teraz iba konspirujem, ze to nastavili podla toho, ako velmi dotuje cinska vlada jednotlive domace znacky).

BTW nikto z nas netusi co je vo vnutri. Niektore cinske motorky maju vpredu kameru - je dost mozne, ze nakruca neustale. Cinske auta maju kamery aj vo vnutri. Necudoval by som sa, keby na dialku vedeli vypnut alebo ovladat akekolvek ich auto kdekolvek na planete.

Herghott


12.11.2024 14:56

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Peter - myslel som to tak že najskorej si musia spravit meno spoľahlivosti, dostupného servisu atď. aby došli s niečim novým, lebo dnes ešte stále ludia váhaju a ešte dlho budú (ty si príkladom) a nie to ešte aby došli s niečim radikálnym čo ešte nik iný neponúkol. To je môj názor.


12.11.2024 15:03

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak to im drzim palce. V ostatnych cca 3 rokoch som mal na test asi 4 cinske motorky a asi 3 korejske skutre. Zverejnene boli tusim iba dve. Zvysok som viezol naspat aj s adekvatnou reakciou.

"Dovolím si tvrdiť, že ak by na tento kus sadol menej skúsený jazdec, vlnenie alebo vibrácie by ho mohli vystrašiť natoľko, že môže dôjsť k nebezpečnej situácii. Podľa dohody v pondelok odveziem motorku k XXX do XXX, aby ju pozreli. V teste budem pokračovať až keď bude motorka v stopercentnom poriadku."

A popri tom aj vselijake vtipne situacie, ale to je skor na debaty pri pive, nie sem.

Herghott


12.11.2024 15:07

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No moc sa tu o VOGE nebavíme.

Re: Herghott: Myslím že copy chcel poukázať naten skok čo čínania spravili za 5 rokov, za 10. Nikto nevraví že je to najlepšie na svete. Ale skok dizajnu, kvality je myslím evidentný. Nemusíš zo žiadne číny padať na zadok a pokrok tam je.

Elektromobily v číne sú podľa mňa príkladom že sa na spaľováky vykašľali ako na technológiu odsúdenú na zánik a pustili sa do elektra. Či sa rozhodli správne sa uvidí (myslím že v autách je to už aj celkom viditeľne)


12.11.2024 15:12

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ak si čínania postavia montážnu fabriku tu, tak potom ta cena pojde hore (ak ju teda nebudú dotovať ako to majú vo zvyku)

...pojde dole koli tomu že v EÚ sa nepracuje za mzdy za ktoré sa pracuje v čínskych fabrikách. Takisto sa nepracuje v podmienkach v akých sa pracuje v čínskych fabrikách.


to že spaľováky su technológia odsúdená na zánik su rozprávky starej matere, súhlasím s herghottom že naskočili na elektromobily preto že ich výroba je oveľa jednoduchšia ako výroba spaľovákov + dobre načítali celosvetovy green hype (ak nechcem napísať greenwashing)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2024 15:15)


12.11.2024 15:21

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Awia: ale teda ziadna motorka nejazdi na dizajn. Nakreslit motorku a dat spravit plasty dnes dokaze aj student. Inzinierske umenie je najma v motore a v technologiach.

Inak EU si sama na seba uplietla bic s euronormami. Povodne, ked ich tvorili, tam vobec neslo o emisie, ved auta ich vypustaju malo. Islo im o eliminaciu lacnych cinskych (alebo aj indickych a inych) aut, aby sa sem nezacali hufne dovazat, alebo ak ano, nech su adekvatne bezpecne (euronormy neriesia iba emisie, ale aj bezpecnostne prvky a periferie). Cinania iba chvilu pockali a naskocili na elektromobilitu. Teraz musi EU zavadzat cla, lebo uz nema paky na eliminaciu. Ano, kvitujem ze v autach velmi poskocili. Ale auta sa zvycajne vyuzivaju velmi rovnako a v normalnych medziach, navyse ak by ti aj pri 130 km/h odletelo koleso, stale prezijes sediac vnutri. Na motorke jazdis zvycajne rychlejsie a hned letis dole.

Herghott


12.11.2024 15:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: OK tak raptor to už vie ako to bude s tými elektomobilmi >:-) [dobre] [dobre]


12.11.2024 15:26

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Herghott: tak píšeš akoby každej druhej čínskej motorke odpadávalo koleso... A že sa ľudia zabíjali na BMW kvôli chybe? Tak zas trochu objektivity... ak už chceš argumerntovať.


12.11.2024 15:33

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia - nechcem túto diskusiu o kvalite čínskych motoriek stočiť k energetike ale...

raptor robí už pár rokov v energetike. Raptor má pojem o problémoch s MRK (maximálnou rezervovanou kapacitou) o kapacite distribučných sietí a o tom koľko elektriny by bolo treba prepraviť a koľko nových dobíjacích staníc by muselo vzniknúť a koľko nových káblov by sa muselo natiahnuť. Navyše ak by sa dnes switchlo len 50% vozového parku na elektrinu tak tú elektrinu pre tie autá nemáme a museli by sme ju dokupovať. (napriek dokončenému tretiemu bloku EMO)

Keby si chcel vedieť tak na území SSE-D bol svojho času stop stav v niektorých lokalitách na štandardné nové odberné miesta ako sú rodinné domy. Nabíjacia stanica pre elektromobily nie je štandardné odberné miesto.

Aby bolo jasné, ja nie som proti elektromobilite, to ako to robí napr Toyota (hybridy) mi dáva zmysel. Možno si nezachytil ale ako BMW tak aj Mercedes už vydali oficiálne statementy že budú nadalej pokračovať vo výrobe spaľovacích motorov. Mazda detto a tuším som zachytil niečo aj od Toyoty. Napr Mazda vyrobila, v dnešnej dobe nevídaný naftový 6 valec ktorý nejakým kúzlom plní euro-normy.



a úplne na záver, osobné autá netvoria hlavnú časť z emisií z dopravy a reálne sa ešte nevyrába, resp nie je nasadený do prevádzky žiaden kamión, ťahač, ozajstné nákladné auto na elektrinu čo ti odvezie 12 ton zeminy napr. Ono Volvo tuším aj malo nejaké pokusy s ťahačmi ale skončili pokiaľ viem fiaskom. >:-) [dobre] [dobre]

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.11.2024 15:37)


12.11.2024 15:48

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Chalani, to akoze som tu jediny, co si cti poriadnu inziniersku robotu? Kua sak ked som ako maly chlapec prvy raz videl otvoreny motor, bolo to pomaly dojimavejsie nez keby som videl hole spoluziacky. Ked nam potom na skole profak pomaly so slzami v ociach hovoril, ze chlapci, pozrite sa ako toto vymysleli, aku cestu muselo ludstvo prejst od konskych povozov az sem, ze na okruhoch sa nahanaju formule v 350 km/h. Kazdy motor ma svoj charakter, a v jeho vnutri vlastne vidis pracu inziniera. Je to zhluk suciastok, ktore nam vlastne prinasaju radost. Tie suciastky samy osebe nemaju hodnotu, ale ako celok krasne funguju.

A toto mi pri tej Cine vadi, ze oni vlastne nemali ani len kapacitu na vymyslenie nejakeho originalneho motora, ale hype okolo ich strojov je ako keby boli z kozmickych materialov.

Re: Awia: no ved ty sam vies, aky mam nazor na GS. Aj na S 1000 RR, ktora ma skopirovany motor. Mimochodom, tento rok s tym motorom vyhrali WSBK sampionat. RT sa mi dokazalo zapacit az vtedy, ked tam dali shiftcam.

Herghott


12.11.2024 15:56

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Awia: pochopil si to správne, chcel som len poukázať na to, aký pokrok spravili, nie na to, že sú na technologickej špičke, alebo že udávajú trendy (aj keď, v EV motorkách a skútroch už je to diskutabilné).

Herghott: inžinierske umenie a skúsenosti, jasné že majú čo dobiehať. Ale - keď chcú ušetriť čas, kúpia si konkrétneho človeka aj s jeho vedomosťami a skúsenosťami - napríklad Jozef Kabaň je teraz šéfdizajnér v MG, kam prešiel postupnosťou VW - Audi - Škoda - BMW - Rolls Royce.
A veľké skoky urobili aj kúpou celých firiem, alebo podielov v existujúcich - KTM a CFmoto napríklad.


12.11.2024 16:01

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: rozumiem, ale my na motoride.sk nemusime riesit cinsky pokrok. Riesime motorky, a tie cinske sa zatial len zacinaju priblizovat priemernym motorkam, ktore tradicne znacky predavaju uz roky.

Herghott


12.11.2024 16:16

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

stále sa točíme okolo "tradičné značky". Zbytočne.


12.11.2024 16:17

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Kludne sa vratme k teme clanku - VOGE DS800 RALLY 2025. Kto su jej konkurenti?


12.11.2024 16:22

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Tak ale to je zauzivany pojem, nevymyslel som ho ja. Navrhni teda lepsi termin, aby ta to nevyrusovalo. Na faktoch to ale aj tak nic nezmeni.

Herghott


12.11.2024 16:26

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Konkurenti? Presne tie modely, ktore pozname uz dlhocizne roky: KTM 790/890 Adventure, Tenere, F 900 GS... A na ktore pohodlne najdes triliardu kvalitneho originalneho aj aftermarketoveho prislusenstva.

Herghott


12.11.2024 16:32

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

KTM (CFmoto), BMW (Loncin/VOGE), tak snad aspon ta Tenere je z Japonska.
U tej triliardy prislusenstva tazko povedat, ze co.


12.11.2024 16:36

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: tazko povedat? Ved maju oficialne konfiguratory, a Givi, Touratech, SW Motech a podobne maju kopec veci...

BTW teraz som si otvoril stranku Touratech. Co myslis, kolko veci maju na cinske znacky?

Herghott


12.11.2024 16:45

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: Herghott: a teda ked spominas tie prepojenia europskych znaciek na cinske - ved ty sam urcite vies, ako vznikli. V Cine nemohli stavat necinske znacky fabriky, podla zakona tam musel byt podiel domacich firiem. A tak europske znacky sa museli spojit s cinskymi. A tie cinske dnes z toho tazia.

Herghott


12.11.2024 17:13

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Copy - Tenere 660 motor Minarelli (talian) a mam pocit ze CP2 v 700 tak isto


12.11.2024 17:15

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Motor CP2 je original Yamaha.

Herghott


12.11.2024 17:16

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Ale ked tak nad tym rozmyšlam Fantic ma motorku s CP2 motorom a Fantic ako taky už vlastnia čínania...hmmm :-) nie yamaha je už dávno snčinanmi. Myslím ze vlani bol o tom aj dobrý článok na motohouse ako tam boli na návšteve


12.11.2024 17:17

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Jasneee :-D


12.11.2024 17:22

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 


Re: Herghott: nepochybujem o tom, ze online predajcov moto prislusenstva v Cine existuje tisice. Nemyslim tym aliexpress a podobne.




12.11.2024 18:13

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: a ten joint venture?

Herghott


12.11.2024 18:22

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: neviem na co konkretne sa teraz pytas?


12.11.2024 18:32

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: no ako tolko spominas prepojenie europskych vyrobcov na cinske znacky, ze tam europania nemali prilis na vyber. Vyssie to pisem. Museli sa spojit. Nie je to ziadna obchodna genialita, ale legislativa cinskej vlady.

Herghott


12.11.2024 18:39

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: kokos, teraz si ma normalne ze rozosmial.
Ved tam ti europski vyrobcovia nemuseli ist vobec.. Mohli vyrabat v Europe, a predavat cinanom hotove motorky, nie?


12.11.2024 18:41

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Samozrejme ze ano, a napriklad taka Ducati to tak aj robi. Ale urcite uznas, ze keby to nebola podmienka, tak do ziadnych spajani nejdu.

Herghott


12.11.2024 18:51

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: ale oni tam isli so zamerom, ze tam budu vyrabat lacno, a potom do celeho sveta exportovat.. Ja si pamatam casy, kedy boli na pracovnu vypomoc v CSSR vietnamci. Velke mnozstvo vietnamcov. Napriklad v skodovke v case "revolucie" 1989 robili vo zvarovni, lisovni a lakovni vlastne iba basmani a vietnamci - nikto iny tam robit nechcel.
No a ti vietnamci, ktorym ten pobyt koncil, mali moznost si domov bez cla zobrat taku velku drevenu bednu - co do nej naskladali, bolo len na nich. A najviac odvazali do Vietnamu vies co? Sijacie stroje, bicykle a Babetty. Co by si asi tak odvazali dnes?
Pozri obrázok


13.11.2024 12:53

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

no mohli bi ciganov,dementov(cely parlament),a hlupe a skarede zenske ;-)


13.11.2024 12:55

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: rozumiem, ale taky pribeh sa skor hodi na nejaky ekonomicky server, ze aha aka success story. Ale motorky robia uplne priemerne.

Herghott


13.11.2024 15:01

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: tak už si ju jazdil?


13.11.2024 15:08

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: ktoru, tuto Voge? Nejazdil. Hadam mi ale nechces povedat, ze prave tato motorka zacne novu eru technologicky vyspickovanych cinskych motoriek.

Herghott


13.11.2024 15:48

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: nuž, Čína je rozlohou 2x väčšia, než EU, obyvateľov má 3x viac. Je asi normálne, že robia produkty od podpriemerných až po špičkové (netýka sa len motoriek).
EU môže alebo prskať, alebo sa snažiť. Asi toľko k tomu celému.


14.11.2024 8:55

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

8814
 Turista 

Ikona

Re: copy: čína bola 2x väčšia ako EU aj pred 100 rokmi.Ešte pred 30 rokmi tam chodili na bicykloch potom prišiel BlacRock a JP Morgan a nalial do číny a Indie stovky miliárd dolárov.Keby tie peniaze naliali do Európy tak by sme vyvážali do číny všetko my ale komu?Bežný číňan si v tej doby mohol dovoliť luxus
max.na úrovni bicykla.Eu neprská,prská len pracujúce obyvateľstvo EU, veľké spločnosti majú svoje aktivity už dávno mimo EU.


14.11.2024 21:50

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

JP Morgan je v Číne 100 rokov, tým to asi nebude.


15.11.2024 8:18

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

8814
 Turista 

Ikona

Re: copy: Byť tam a cucať,alebo hodne nodne hodne naliať je rozdiel...


15.11.2024 10:30

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - začínam sa nám čudovať... copy sem sústavne nahadzuje udičky s čínskymi návnadami.. adoruje čínske motorky (dnes už asi aj v slušnej kvalite) oproti tým európskym, a my mu na to zakaždým skočíme...

uplne si to vystihol týmto komentárom a podľa mňa si to (ho) v jednej vete vybavil ale že úplne

"Ok, za 20 rokov okopirovat MV Agustu, pouzit jej motor a navesat tam europske komponenty, to je vykon?"


15.11.2024 13:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Ale to je bežný vzorec pre väčšinu motoriek. Brzdy Brembo, Nisin alebo Jjuan, elektronika Bosch, denso, pruzenie Shova, Ohlins, Marszochi, Kyb, rafiky Exel, Akront, retaze, kolieska DID, motor Minareli, Rotax a ked vlastnej konštrukcie tak je väčšinou vyrobený v číne.
Doba ked si renomované značky robili všetko sami je už dávno preč. Nedávno som počúval v dielni dokument o Suzuki (alebo Kawe uz si nepamätám - serial Na dvoch kolech) tak na samom začiatku si robili všetko sami ale neskôr už nie.
Takže ja si myslím že je to úplne normálny postup a my ako potencionálny užívatelia aj čínskych moto môžme byt za to len radi.


15.11.2024 13:34

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: momul: ale to je uplne v poriadku. Ja som to vypichol len preto, ze nas tu Copy isiel presviedcat o inzinierskom zazraku. Pritom je to iba kopia bez vlastneho motora.

Pri brzdeni z 270 na cielovke SK ringu budem urcite spokojnejsi, ked tam bude Brembo. Len ci sa ostatne neeuropske diely doziju tej rychlosti, a ci ju aj vydrzia.

Herghott


15.11.2024 14:21

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: ja som nepisal o ziadnom inzinierskom zazraku, kde si to zobral? Pisal som o tom, ze aky v motorkach spravili pokrok. Nakupili technologie, najali konstrukterov, kupili cele znacky.


15.11.2024 14:24

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: raptor: roky robim s Cinou, tak asi preto sa ti to zda. Ale to nie je adoracia, to skor obcas nechapavo krutim hlavou nad europskymi firmami. Ak by si sa okolo aut pohyboval profesne, tiez by si to mal tak.


15.11.2024 14:59

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: to by si mohol napisat aj o Slovensku. Pred 35 rokmi sa tu predavali Favority, aj to si musel cakat na poradovniku.

Herghott


15.11.2024 15:32

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

No to ano. A kam sme sa posunuli? Vyrabame lepsie auta, ale len preto, ze sme lacna pracovna sila. A firmy su zahranicne.


15.11.2024 16:07

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Pred 35rokmi sa i vo svete preďávali favority a autá im podobné. Inak my sme mali Formana ;-)


15.11.2024 16:44

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: momul: neviem ci sa rozumieme, Favorit bol uz v dobe jeho predstavenia zastaraly.

A ktore auta podobne Favoritu sa vo svete predavali v 1988?

Herghott


15.11.2024 18:41

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Lada Samara , Fiat Uno, Golf. Inak v 1988 som mal 4roky a vtedy sme este mali Moskvič 408 az ked som uz chodil na základnú naši kúpili Ladu 1500 ;-) a Favorit Forman potom


16.11.2024 12:17

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: raptor: ešte mi napadlo - všimni koľko "udičiek s indickými návnadami" sa tu objavilo. A to zatiaľ iba Royal Enfield, a retro Jawy. Ale to ešte prídu Hero a Bajaj a neviem kto ďaľší.


17.11.2024 12:30

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: momul: asi sa naozaj nerozumieme. Kym u nas bol v 1988 Favorit vrchol ponuky, auta ako Uno a Golf boli na zapade vnimane ako druhe az tretie auto do rodiny.

Uz len obycajny Fiat Tipo mal vtedy elektronicku pristrojovku bez jedineho analogu.

Herghott


17.11.2024 18:27

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

momul
 Edvenčr 

Ikona

Okrem tachometra ktorý bol lankový (mimochodom aj Tipo, Uno ho malo lankom) mal aj Favorit všetko elektronické vrátane otáčkomera. To že tam bol analógový ukazovatel neznamená že bol mechanický.
Tým sa nezastávam značky Škoda, okrem toho Favorita ktorý kúpili ešte moji rodičia sme v rodine nikdy nemali škodu. Ja osobne som mal 2x Opel a manzelka Fiat


18.11.2024 7:08

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy - až mi je smutno... Royal Enfield, Jawa... a návnady sú z indie :-( [zle]


18.11.2024 9:34

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

wiesse
 Turista 
Nový člen

ak budu davat na cinske endura taky dobry podvozok a take zdvyhy ako na 890 R tak potom si to kludne kupim,motor na kazdej cinskej moto je to iste,skopirovany zo znackovej motorky ale to my nevadi.makky ,nizky a nekvalitny podvozok my vadi.preto by som si cinsku moto nekupil.


18.11.2024 17:48

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: Herghott: časy sa zmenili ale aj na západe. V 70-tych a 80-tych si bežný robotník ako rodinné auto kupoval Mercedes W123 alebo W124, predchodcu Mercedesu E. A to ešte bolo bežné, že manželka nepracovala, starala sa doma o deti. VW Golf bol auto pre sektetárky, VW Polo pre študentov. Dnes nemec na MB E bežne nedosiahne.


18.11.2024 17:53

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

copy
 Skútrista 

Re: raptor: majitelia KTM sú: Pierer Mobility 50.1% Bajaj Auto 49.9%


18.11.2024 18:11

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cinske motorky teraz aj tak väcsina motorkarov povazuje za menejcenne a fakt vyzeraju len ako kopia nejakej znacky,natrepu kvanta prislusenstva uz v zaklade aj celkom dobreho,ale zatial to este nieje renomovovana uz tradicna znacka,,ja bi som si cinanku tiez nekupil ale ciňaky som dakedy nosil 8-)


18.11.2024 19:10

Re: VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: copy: to hadam neveris ani sam sebe kamo. Cize chces povedat, ze nemecka kupyschopnost isla dole? Nie ze auta dnes vedia aj soferovat same a preto su drahsie?

Herghott


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23722 | Včera: 169151