Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (1 hodnotení)
Diskusia k článku: Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
HerghottXL1000V, ale hadam je trosku lepsia ako ta Jawka, alebo si sa rozhodol presedlat? Tusim, ze najblizsie sa rozhodnes pre to BMW. Ale tvoj pohlad sa mi pacil a dufam, ze to este nejako vydrzis. |
šrác Neregistrovaný |
Her. Tak toto je po 1743 kladnych ohlasoch (od asi jedneho ci dvoch majitelov) clanok ktory ma presvedcil ze stareho varana v zakladnej vybave si urcite nekupim. :o) |
Ano ano, tak sa pise spravny clanok. Netreba poukazovat na vyhody, to si precitas v reklamnych letakoch a zistis velmi rychlo aj sam. Je velmi spravne ze si poukazal skor na nedostatky. |
..aj toto by malo byť v každom teste.. |
Som rád ,že sú ľudia ktorý okrem nadšenia majú aj zdravý rozum a všímajú si aj nedostatky.Myslím si že o tom vlastne motoride je.Aby iný nerobili chyby ktoré sa už podarilo niekomu prekonať.Tvoj článok má u mňa väčšiu váhu ako desať testov. |
Her, skoda ze si to nenapisal predtym jak Baso |
Tak ale uprimne povedane, ktora motorka okrem BMW ma tie veci, co Herghottovy chybaju? Vyhrievane rukovate v zakladnej vybave? Ten stit, to je jasne, ale skusil si jazdit na VFR? Tak je stit urcite mensi. Ta spotreba je nejaka moc vysoka, nepomylil si sa? Tolko nezere ani XXa Elektricke zasuvky ties maju len najdrahsie cruisery. Ten centralny stojan, to mas 100% pravdu. No a padaky? Na VFR ani nedostanes kupit padaky, ani len tie silikonove stuple, co sa hodia na RRky nepasuju... Myslim, ze ty mozes byt este spokojny Ale konecne to tu niekto aj sprdol, lebo tato motorka mi uz zere nervy |
Po vynášení Varana do nebes po články typu "sedneš a zastavíš se až na mořském břehu" to je objektivní pohled na Varadero i z druhé strany. |
šrác Neregistrovaný |
vidi preco zas porovnavas sportovy cestak s cestovnym endurom? na to akym turistom varadero je by spominane veci malo mat. zasuvka je vecou par korun a urcite by cenu varadera nejak strasne nezmenila. |
myslim ze velmi vystizne opisane, ja mam padaky, vyhrievane rukoväte, zasuvku i vysoky stit, ale nemyslim ze by to malo byt v zakladnej vybave. absencia hlavneho stojana je svinstvo, ale zo strany hondy je to skor pokus dostat zakaznika s kazdou blbostou do draheho servisu, ako pokus donutit ho vysolit 10 litrov za hlavny stojan. ja akurat idem menit retazovu sadu a som bez neho dost nahrany. na mazanie retaze to az taky problem nie je, ak su na to dvaja, jeden nahne motorku na bok, druhy kruti kolesom a strieka (retaz). |
l.gs Neregistrovaný |
majitelia BMW R 1150 GS musi za vyhrivani tlapek taky priplatit neboj |
Hergi - pekne si to napisal. Take "drobnosti" by fakt na takom cestovatelovi mali byt samozrejmostou. Spomeniem len, ze napr. vacsie skutre uz taku zasuvku maju a aj hlavny stojan a to pochybujem, ze su to cestovatelia na dlhe trate... |
R. Neregistrovaný |
Takze Varadero uz ma priamy vstrek? Asi GDI alebo FSI To je teda potom prva motorka s priamim vstrekovanim. No a padaky si snad vzdy kazdy dokupuje, hl. stojan by mohol byt v serii ale nemusi. |
richie: no divil by ses, jak dobře jde na těch velkých skútrech cestovat. Je to jiné než na motorce, ale svým způsobem je to super. |
Srac, porovnavam preto, ze obe motorky su turisticke. A ciastocne pre to, ze Harghott uvazoval aj o VFR Neporovnavam jazdne vlastnosti, ale "turisticku priatelskost" |
13 litrov tak to mas asik dojebabranéked som mastil domov z bolzana, cisto dialnice takmer 800km za 7 hodin co bolo trvalo 180-200 tak mi tozobralo rovných 9, stitok si kupis od MRA teleskopický, ten je super, padaky das giwi tiez supera zastrcku si domontujes, ak tieto jednoduchodti nevies na co ti je hlavny stojan hadam sis si defekt nechcel oprait sám???? |
Zeno, |
A este k tej spotrebe - skutocne som spravil 13 litrov na sto. To sa mi vsak podarilo len raz, na trase Metz-Pariz, ked sme si to proti vetru sekali 160 km/h plne nabaleni. Bezne jazdim za 6,5 - 7,5, priemerka na dovolenke vysla 7,66. |
Her.......: myslis si, ze existuje motorka, ktora je finalnym vyrobkom? |
Vadim, |
r.gs - o tom nepochybujem, ze je to na tych skutroch pohodlne a tak, ale Varan je Pan Motorka a take "drobnosti" by som povazoval za samozrejmost. Sak na Varana nahadzes kufre, tasky tankvaky a secko, kde toto das na skuterik? |
Napisem ktore z nedostatkov podla mna boli od roku 2003 na novom modeli odstranene : |
Preco by to Varadero nemal 60 kilovy japonec vyhodit na hlavny stojan, Ja som 65 kilovy Slovacisko a supnem CBR-ku 1000-ku (235kg suchych) v pohode na hlavny stojan... Ked je stojan dobre navrhnuty, tak to nieje problem... A stojan je na japoncoxh vacsinov dobry... |
Her...........: ked sa ti nepaci Varan, mali ste ist na dovolenku na vasej novej Jawke. Ta ma hlavny stojan v zakladnej vybave. |
hergot napisal si to dobre, ale na nazov clanku si si mal odpovedat ze dokonaly stroj nenajdes... ani dokonalu zensku nenajdes to tiez vies nie? |
marekxxx lenze ty mas novy model a hergot pisal o starom modeli ! |
jjaro> co ranajkujes salonky, ked nevies postavit varadero na hlavny stojan? mozem ti to ukazat , to je o technike |
marek viem ho postavit na hlavny stojan ale iba na rovine (napriklad v garazi), na travniku sa mi to nepodarilo. Moznoze mam fakt zlu techniku, aj by som sa pozrel ked mi to predvedies ze ako to robis ty. |
No neviem... na mna posobia uverejnene skusenosti jazdcov a majitelov dost deprimujuco - mam uplne podlomenu doveru v starsom rocniku Varana - uvadzane spotreby, tazkosti, negativa...dococotabum! |
ale zas uz tolko vsetci nemudrujte! minimalne tolko nedostatkov sa da vytknut kazdemu stroju, ak nie viac. jedine co nervaci je spotreba, ale ta sa da pri rozumnej jazde drzat na nieco malo cez 6 litrov, co je o pol litra viac nez ine priemerne masiny, ktore ale neposkytnu zdaleka tolko pohodlia, priechodnosti a bezpecnosti. pol litra na 100km pri takej priemernej sezone 5-10tkm, to je rozdiel par stovak, za ktory varadero urcite stoji |
Zasa ma niekto predbehol, to je strasne... uz to pomaly smolim,aby ludkovia vedeli co je cbr zac... |
..musím aj ja niečo dodať k tomu hlavnému stojanu. Keď som jazdil na CX500, tak som mal o cca 25 kg menej ako teraz a napriek tomu to "nikdy" nebol "žiaden" problém. Neviem ako vyzerá tan stojan na awiovej cbr-e, alebo na hergotovom varadere, ale na cx-ke bol na konci zahnutý dozadu, mal tam takú ako kebby guľu, či čo a na tú sa bolo treba postaviť, "ľavou" rukou pridržať volant a "pravou" jemne pridvihnúť v oblasti sedla. Tak som to aspoň robil ja a zvládol to každý, komu som povedal ako na to. Keby som na to išiel tak, ako tu niekto píše, že ťahať za volant oboma rukami dozadu, tak neviem, neviem, to by ma ani nenapadlo, že takto.. |
Porovnávať vyhadzovanie CBR1000F a Varadera na centrál sa nedá. Varan ide na neho dosť ťažko, to je pravda (nevravím z vlastnej skúsenosti, ale videl som Lukyho) |
jjaro> chytis motorku lavou rukou za riadidla na lavej strane, pravou nohou sa postavis celou vahou na stojan a sup... lahsie ako do zenskej |
Nevím jak na Varaderu, ale napr. Caponord taky nejde na hlavni stojan. Je to drina jako svine, prestoze pilot drzi levackou riditka, pravackou pod sedlem a zaroven taha motorku nahoru a slape na paku stojanu. Proste nechce se mu tam. Postavit na hlavni stojan Goldwinga je proti tomu hracka pro deti. |
marek v stvrtok idem do Dolomitov, tento vikend som testoval VFR r.v.2004, uz som napisal aj clanok dufam ze to awia omuteny zo svadobnych radovanok nebude zdrzovat 3 tyzdne a zaradi to co najskor ))) takze vyjazd niekedy neskor |
rgf aj Varadero dostat na stojan je podla mna drina jak svina, okrem toho ked sa postavim celou vahou na ten stojan tak to aj dost boli do chodidla, pokial nemam hrubu podrazku typu kanada. |
Marek ja som tiez dost rozlietany, jedine co by som stihol je nejaka kofola + hodinka jazdenia. |
Varana dostat na hlavní stojan je jistě dřina, ale zkuste si Biga dostat na stojan. :o)) Ten se brání . A jak už zde někdo napsal, levou rukou za řídítko dozadu, pravou pod sedlem nahoru, nohou na stojan, plnou vahou a a a a a už se zdá ze tam skočí, ale nééé. Vrátí se na kola. Tak znovu. :o)) Člověk musí použít sílu ve třech směrech najednou. Hodit motorku na stojan je věcí cviku a tréninku. A protože necvičím, nemám hlavní stojan. A při defektu pomůže antipich. Alespoň doufám. |
je to vec cviku. TDMku som pol roka nevedal na ten central vysadit bez toho, aby som zadnym kolesom najprv nevybehol na leziacu cinku (zakladna vybava spravnej moto-garaze). Teraz ju vysadzam ako pierko. Mam 70 kg. Este dodam, ze lavou rukou tu taham za riadidla dozadu a pravou drzim za sociusove madla a dviham hore. (a jasne ze celou vahou na rameno centralu) |
ale vidicon co tu spominas vfr, to je lahucka masinka ako pierko to nemozes vobec porovnavat postavit na stojan vfr a postavit na stojan varadero, a myslim ze varadero ma riaditka este viac vpredu ako vfr ! |
JJaro, stavim sa o 100 Sk, ze varana postavim na central na prvykrat... ja pisem aj o TDM 4 riadky, o VFR 1 riadok a ty ma sprdnes za VFR, fasa... |
vidicon a ked ti varan pri tom pokuse postavit ho na stojan na prvy krat jeebne na zem tak aj uhradis skodu ? |
uhradim... ale ved nie je problem, ked na druhej strane budes stat ty a keby to dostalo balanc, tak zakrocis, nie? Moj navrh plati |
Vcera na Mierku som odrel stupacku na TDMke... Uff tak blizko asfaltu som este nebol, ale to iskrenie za to stalo ;)) |
vidicon, tak na tu stavku s jjarom som zvedavy dajte vediet kedy a kde... a potom sa mozete stavit kto prejde sto metrov po zadnom |
marek ja nejazdievam po zadnom, ked sa mi trochu pri zrychlovani zdvihne 10 cm predne kolo tak to davam hned dole, to je nicenie zadnej gumy aj retaze jazda po zadnom, mimochodom vytahanu retaz som musel menit na 15.000 km a stalo to 9.000 SK len tak pre zaujimavost |
Jjaro, varana som este neskusal, ved o to tu ide, ja tvrdim, ze mam po TDMke dobru techniku a ze varana s mojimi 70 kilami postavim na prvy pokus vo svojom zivote |
Tak to ti teda neverim ani ja.. Hlavny stojan som mal na Varadere 1 den, daval som ho na neho asi tak 10 krat, ale ti poviem, prvy krat dost problemy a to mam 190cm/100kg, takze ked to budes skusat si tie cinky zober asi do vacku alebo co, lebo osobne si myslim, ze sa ti to nepodari |
vidicon suhlasim mozeme to teda skusit ale nesmies si to predtym trenovat na inom varanovi |
Jjaro, ja mam na novej retazovej sade 8500 km a napinal som ju za ten cas asi dva krat, je ako nova. Komplet ma vysla na nieco cez 4000. Zda sa mi, ze si ju znicil nejako moc rychlo a vysla ta dost draho... |
Vidicon, mozes to trenovat na mojom Varanovi, ja totiz nemam central stojan |
Z toho by mohla vzniknut celkom pekna typovacka, alebo aspon konecne nova anketa. Ta s novymi ci starymi gumami je tam uz dlho. Ak by sa to konalo niekde, tak sa pridem rad pozriet. A budem aj povzbudzovat |
pred vsetkymi slubujem, ze nikde trenovat nebudem 30 jula idem na dovolenku na dva tyzdne, takze bud dovtedy, alebo az po dovolenke. |
hergot aj mne sa zda ze som ju znicil nejako moc rychlo, a zaujimave je ze gumy mi vydrzali 12.000 a predna bola znicena iba o malo menej ako zadna cize som ich menil obe naraz. Zalezi to od sposobu jazdy. 9000 to stalo aj s robotou original honda retaz, moznoze ty mas stary model a ten ma lacnejsiu retaz. |
hergot ja som ju uz mal tak vytahanu ze som mal koleso posunute dozadu a uz mi pri rozjazde obcas preskocila o 1 zub, som bol rad ze som sa z jedneho vyletu vobec vratil domov |
to aka je original Honda retaz? Honda vyraba aj retaze? ...som ani nevedel... |
BTW - retaze su na modeloch od r. 99 rovnake (cca 160,- E Regina, 170,-E DID) |
Richie no a ? 170 x 40 = 6800 SK a k tomu este za robotu a hned si na 9 tisicoch |
Inak podla mojho nazoru na motorke akou je Varadero stoji kilometer jazdy viac ako na luxusnom aute. Ked sa prerataju na kilometer vsetky vydavky, ako opotrebenie pneumatik, opotrebenie retaze, spotreba oleja, garancne prehliadky, tak je to jednoznacne viac ako to co stoji benzin na kilometer, a to ani nehovorim o strate hodnoty motorky. |
Jjaro aj sa ti cudujem ze si si to dal robit a nespravil si to sam. Pri nasich svetoznamych a neomylnych mechanikoch by som sa nedivil keby mi potom odletela rozeta, navyse by si usetril prachy. Mne pred dovolenkou v CMC obuli zadnu gumu naopak a spojku nastavili (napriek tomu, ze som ich o to neziadal) tak, ze nemala ziadnu volu. A za to som im este aj musel zaplatit kua. |
hergot ja som s tym mechanikom v honde rozpraval a vyzeral dost seriozne, taky asi 35 rocny, a zdalo sa mi ze robi dost pedantne |
Jjaro a ktora honda to bola? Lebo moj Varan ked vidi nejakeho mechanika tak sa pyta domov |
na Tomasikovej, a zatial sa vobec na ten servis nemozem stazovat |
jjaro, akeze luxusne auto to mas na mysli? tam su aj ine spotreby (benzin), a pneu a podobne vecicky stoja teda tiez dost. |
Zeze, este raz opakujem, ze som tento clanok pisal ako odpoved vsetkym tym testom, ktore mu vsade davali plny pocet, vo vsetkom bol dokonaly a podobne. Cize nepisem ze Varan je najmenej dokonala motorka zo vsetkych, ani ho s nicim neporovnavam, len poukazujem na to, ze ked novinar nalieta 500 km na motorke tak je to ukrutne malo. Treba aspon 10 000 km, vsetky typy pocasia a dlhe trasy, aby vynikla aj jeho prakticka stranka, kedze aj ta je velmi dolezita pri cestovani. |
hergott ja som sa na GS este nevozil lebo som ho mal dohodnuty na utorok a Frano ho prave rozmlatil cize nic z toho nebolo. |
Jjaro ano mas pravdu, samozrejme ja som to myslel obrazne a navyse som hovoril o nasich, resp. ceskych testoch, ktorymi som sa riadil pred jeho kupou. |
zeze no ja mam napriklad Audinu a 1 pneumatika Michelin tam stoji okolo 8.500 SK ale vydrzi 60.000 km, garancka stoji okolo 10.000 a robi sa raz za 12.000 km, spotreba oleja - staci menit na garancke, spotreba benzinu priemerne 7,5 l. Strana na hodnote ? Nove Audi povedzme 1.2 mil a za 10 rokov povedzme 150.000 SK, cize 1 km na Audi ta stoji cca. 2,6 benzin + 0.83 garancka a olej + 0.58 pneumatiky + strata hodnoty pri 30.000 km rocne 3.5 SK = 7,51 SK |
No ale s tymi kilometrami si setril, ja mam na novych gumach cez 6000 km a stale vyzeraju ako nove, vysli ma na 8 700,- Sk. |
tak to je krasne vypocitane... aj ked nahrubo (to s tou garanckou na Varana) ale vystizne... |
hergot myslis ze ti gumy vydrzia viac ako 10.000 km ako som pocital ? pochybujem.... Inak retaz som mal po 15.000 km totalne vytahanu a nedalo sa uz jazdit a spotreba zavisi tiez od razantnosti jazdneho stylu... |
jjaro, ukazem ti ako budu vyzerat moje Dunlop Trailmax po 10 000 km a kupim ti basu piva ak tam nebudu este 3 mm vzorku. To bude zachvilu, predpokladam v druhej polovici augusta, takze nezabudni na to. |
A co sa tyka retaze, ta ma teraz 9000 km a natahoval som ju za ten cas dva-tri krat. Pochybujem ze ju budem musiet pri 15 000 km vyhodit, skor ju vtedy len stvrty-piaty krat napnem... |
hergot este som nepocul ze by niekomu vydrzala zadna guma viac ako 12.000 km, teda za predpokladu ze nie si hazarder ktory jazdi aj na hladkej gume bez dezenu az pokym nezacne vycuhovat platno, tak ti moze vydrzat aj 15.000 |
hergot a s tou retazou som teda zvedavy, aj ja som si myslel ze ju mozem napnut, ale ked ti uz prvy krat pri rozbehu na krizovatke retaz preskoci o 1 zub tak ju uz radsej hned vymen lebo ostanes niekde trcat. Retaz sa totiz vytahava tak ze na jednom mieste je vytahana viac a na druhom menej, potom aj motorka taha nepravidelne podla toho ci zabera vytahana alebo kratka cast retaze, a potom ti ani napnutie nepomoze lebo v 1 mieste bude napnuta a ked trochu pootocis koleso tak bude visiet |
Jjaro dakujem za poucenie uz mam nieco odjazdene tak viem ako to chodi |
Hergot: ved mas pravdu, a vlastne mame na motorky asi podobne naroky, ale nemozes to ocakavat v serii od ziadnej, najmä tie doplnky, vhodne na turistiku. Ja som bol po 8 rokoch, stravenych na stvorvalcoch, dost nesvoj na varadere, ako to triaslo, stale sa mi zdalo, ze idem na jeden valec a s podhustenymi gumami. Ale po dvoch jazdach som na to zabudol (alebo si zvykol) a vychutnavam uz len jeho prednosti, ako pohodlna priechodnost nasimi hroznymi cestami, dokonala ochrana pred vetrom, ci bezpecnost dana akceleraciou bez podradovania a vyhladom z vysky. |
hergi, a nie si ty nejaký náročný?? že ...kompas by som neodmietol... |
Kua ja som sa dnes vratil z cesty a spravil som spotrebu 5,2litra,ale to som siel ako posraty teda s drticom a spol heh.ale priemerku som mal okolo 10 litrov na sto km. |
Janny, kompas je vec praktickejsia a uzitocnejsia nez zachodovy papier! To myslim uplne vazne, na dlhych cestach alebo okruznych vyletoch (mimo dialnice, lebo na nej je frajer kazdy amater) je to vec na nezaplatenie pokial zabludis, resp. mas pochybnosti o spravnosti smeru jazdy. |
Vcera som mal moznost sa vozit na novom Varadere/inak v piatok som doviezol z Nemecka aj ja r.v. 2003,buchnute/a bol som dost prevapeny.Cakal som od neho,na to ze ma pomaly 100 koni,ovela viac.Mam Africu Twin/60 koni/ s Viperom a rozdiel pri jazde je to uplne nepatrny.Dokonca mam pocit,ze Afrika sa berie od nizkych otacok lepsie ako Varadero. |
Francuz a nie je na tom buchnutom varanovi nejaka porucha ? Lebo najvacsi rozdiel medzi Afrikou a Varanom je prave v tahu, Afrika straca na varana prave pri predbiehani na rychlej ceste 1. triedy |
V testoch casopisov svet motoc. , motomagazin.. je kazda motorka vykreslena ako jedinecny stroj, co mi lezie strasne na nervy!! Takto jednoducho a uprimne by mal veru vyzerat test v spravnom casopise! |
To som sa nevozil na tom buchnutom,este nie je hotove ,ale na novom ,co ma najazdene 3000 km. |
Az teraz som si precital clanok, a suhlasim so vsetkym i ked som na varadere urobil len 8000 km, pomer v Sk na km len udrzba nie amortizácia je markantny, ja ratam tak 6az 7 sk km bez straty hodnoty, stojan 5xsam za ten cas mam 80kg, pohodlie super lepsie ako na 1200gs len 50km, ak pojde o stavku pridam sa.... |
Herghott: tak to ma byt, ked cloveka nieco serie treba to dat von. Ja hlavne jazdim a som spokojny/sv1000/. Keby som podumal urcite by som chyby nasiel, ale naco si kazit den. hlavne ze to ide jak prase. Len tie gumy vam zavidim...ze 10-15 tis km. Ja po 3 tis/zadna/ mam 0,5 mm nad zarazku stredom, kraje 1 mm so supinami. toto ma fakt trapi, lebo 3-4 zadne a 1-2 predne gumy za sezonu je cez 30 litrov/k dnesnemu dnu mam v sezone 18000 km a nie som turista, najdalej tatry, inak len sport jazda po znamych? cestach/ |
To mas tak, ked obuvas makkucku zmes... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 1500 | Včera: 190888