Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
17.08.2020 14:34

Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zaujimavy rozhovor, sympaticky chlapik - do roboty do Hondy chodi na Ducati :-D

..ma celkom fajn pracu, vedel by som si predstavit.

Kazdopadne, vyvoj a aplikovanie DCT bol od Hondy velmi dobry tah. Postupne s tym pridu podla mna aj dalsi vyrobcovia, ale Honda ma uz velky naskok.

Len nech s tym pokracuju dalej, je vela jazdcov, ktori si chcu vychutnat jazdu aj bez radenia. pre mna osobne, ma DCT najvacsi prinos pri jazde v terene, na ceste si radsej radim sam.


17.08.2020 15:21

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dnes asi nik už nepochybuje že DCT bol správny krok. čudujem sa že ostatný výrobcovia 10 rokov nechávajú Honde náskok...

Kým si bude jazdec môcť vybrať manuál alebo DCT tak nie je o čom.


17.08.2020 16:14

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: "Dnes asi nik už nepochybuje že DCT bol správny krok." - JA sa hlasim! Skusal som na VFR 1200 automat a hovorim urcite nie! Automat nevidi na cestu pred tebou, nevie, co prave teraz zaradit. Pre "zivu" jazdu na motorke nevhodne. Nevyuzijes na tom potencial motorky. Pouzitelne len pre "kavickarov".
Mam BMW X drive automat. Jeden z najlepsich automatov (netvrdim najlepsi, tolko som ich nevyskusal). Ale aj tak obcas prepinam do manualneho rezimu. Ze ludia na aute chcu automat, som pochopil, lenivost sa siri rychlejsie ako covid. ALe na motorke, ktore sluzi na zazitky z jazdenia, by som automat nechcel ani za svet.


17.08.2020 16:45

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Re: Vidicon: automat na aute v dnesnej dobe neni len lenivost, ale aj nizsia spotreba a tym aj lepsie emisie...to ale nikoho nezaujima...
ja osobne uz niekolko desatroci nemozem prist na to, preco maju niektore auta manualnu prevodovku a pri dnesnych modernych automatoch to uz nechapem vobec...


17.08.2020 16:45

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Vidicon: Skúšal si prvú generáciu DCT ktorá mala veľa múch vtedy som aj ja vravel NIE.

Za 10 r sa výrazne posunuli. Nie je problém na automate hľadať chyby. kto chce si ich nájde. Celkovo ale DCT odvádza skvelú prácu a už takmer polovica predanýc bikov o tom svedčí...

Preto som napísal kým bude možnosť vybrať manuál tak nie je o čom...

Moja voľba na GoldWing alebo NX750X - jedine DCT
Na Africa Twin - manuál.


17.08.2020 17:11

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Awia: mas pravdu, ze som skusal prvu generaciu a ta mala muchy typu podtacanie motora, mozno dalsie neviem. MOzno modernejsia verzia by zanechala lepsi pocit z jazdy. Ale ani najmodernejsi automat nevidi na cestu pred tebou a nevie, ako reagovat. Ked to plati o BMW, tak to bude platit aj o Honde. A stale tvrdim, ze zazitok z jazdy na motorke nemozes dosiahnut na automate taky, ako s manualom. Je to ako suloz s a bez kondomu. Akoby medzi tebou a motorkou bola bariera.
Dajme tomu, ze na aute aj chvilu trva preradit, aj musis zlozit pravu ruku z volantu a napnut lave stehno/lytko atd. Takze vela ludi ocenuje automat na aute. Ale na motorke? Brnk a je tam ina rychlost...
Jedine miesto, kde ma bolela ruka zo spojky, ked 2 dni jazdis 8 hodin denne Dolomity. Tam sa radis premerne kazde 3-5 sekund inu rychlost a to je uz trosku namahave na prsty...

Ja som proste stara skola. Tieto automaty, ABS, dual CBS, navigacie, kopa elektorniky atd. na tom som nevyrastal a uz cakam, kedy nam Tesla zakaze drzat volant a som na tomto svete uplne skoncil... vsetko toto vedie k tomu, ze potom sa ludia nesustredia na soferovanie, ale mobil a bilboardy a ine myslienkove pochody.


17.08.2020 17:42

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

uz niektore automobilky maju v topmodeloch spojenu prevodovku s GPS, takze vidi zakrutu, podradi atd...

ale inak s tebou suhlasim. Automat v aute je parada a na motorke zbytocnost, ale ako vzdy - podla chuti kazdeho soudruha. Ako hovori Awia, je dobre, ze si clovek moze vybrat.


17.08.2020 18:36

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

dany01
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

vodicon: už 2 x Ti napísal "ak je možnosť si vybrať..." načo ma automat pozerať pred seba keď tam je šofér a ten si preradí aj pri automate. je tam tlačítko + a - , kedy si navolis stupeň aký potrebuješ , akurát nemusíš spojku stláčať. pripadne za 150 e Ti dajú radičku.ja by som bral hneď.
siel som cez Wien a tak ma bolela ruka zo spojky ze som mal 100 chuti ju hodiť z mosta-nikdy viac.
na DCT ideš buď na pána s D alebo si radíš ako chceš......
je svätá pravda ,ze "jak raz skúsiš automat (ale poriadny) nikdy nesadnes do manuálu...."

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (17.08.2020 18:37)


17.08.2020 18:44

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Matus: [dobre] mas pravdu, kym is mozeme vybrat, je to super. Bojim sa, ze raz si uz vybrat nebudem moct. Dnes uz moto bez ABS nesmu predavat. Aspon endura ho maju vypinatelne, zial cestne nie. Som sudruh pionier a to nezmazem :-D
To prepojenie s GPS nie je zle, aj mne hlasi auto ze daj dole nohu z plynu a prides do obce akuratnou rychlostou. Ale je mi to naprd, ak sa na mna natlaci niekto, kto chce pred obcou proste len pouzit brzdu. Alebo ak chcem prudko predbiehat alebo som v situacii, ze ak mi teraz podradi, tak sa pokadim, lebo nestihnem. Alebo proste nevidi, ci ide stupanie alebo klesanie. Ako BMW to ma fakt dost premyslene, krasne podraduje pri jazde z kopca, switchnes paku do predbiehacieho rezimu, pretlacis pedal cez maximalnu polohu do extra otackoveho rezimu atd., neviem ako ine auta, ale stale to nestaci. SOm stara skola, chcem to mat pod kontrolou.

Dôvod úpravy: Dani: v poho. Uz nebudem prispievat, uz som si povedal svoje ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (17.08.2020 18:45)


17.08.2020 19:00

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

kviciak
 Skútrista 

Hodnotenie: Dobré

Automat je zbytočný v aute, aj na motorke, ale je pohodlný. V aute mám manuál, vyskúšal som pri kúpe obe varianty, rozhodol som sa pre manuál. Keby bol automat v cene, tak ho beriem, ale za 2112 Eur naviac som si túto zbytočnosť nekúpil. Nechýba mi ani po dvoch rokoch, ale pravda je, že od marca do novembra jazdím v mestských zápchach väčšinou na skútri. Toto som zohľadnil už pri výbere prevodovky v aute.
Súčasne s autom som menil aj motorku, automat ma ani nenapadol. Zrazu bola dobrá akcia v Honde, vyskúšal som Afriku s DCT a zobral. Po dvoch rokoch by som už nechcel iné, pre turistické jazdenie je to výborná voľba. Kto sa chce častejšie poblázniť v kopcoch, tak radšej manuál. Prvý rok som aj uvažoval, že možno pridám quickshifter, občas som vyradil v kopcoch automat a jazdil len páčky +/-. Po roku som zrušil úvahu nad quickshifterom, jazdím už len automat, v kopcoch a pri predbiehaní používam podradenie páčkou -, keď potrebujem. Niekedy si prehadzujeme s kámošmi motorky, vždy sa rád vrátim na DCT. Po týchto skúsenostiach verím, že by som rovnako povedal aj o automate v aute, a zvlášť pri častom jazdení po meste.


17.08.2020 19:22

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

A naco by mal automat vidiet pred seba??? Ved na to je tam sofer, ktory mu napoveda pracou s plynom/brzdou.


17.08.2020 21:58

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

pito1145
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

DCT je spravny krok, jednak pre biznis, jednak pre evoluciu techniky [dobre]
nemožno porovnávať DCT z roku 2012 a z 2019, to sú uplne odlišné prevodovky, resp. ich správanie (software).
Aj ked som jazdil na všetkych možných Hondách s automatom, objektívne mi sadol jedine v XADV a Goldwingu - tam fungoval ten automat najlepšie so všetkych motoriek. [dobre] [dobre]


duran1

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

17.08.2020 22:40

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

Jazdim na NC 750X DCT a nemozem si vynachvalit, naozaj odbremenuje od premyslania, ci dobre preradujem, rozbieham a tak.
Co sa tyka toho ze automat nevidi na ceste, no vie ako je motorka naklonena, kolko plynu ci brzdy mas, ci doteraz som isla kludne alebo som otacala plynom viac, trva to asi tak pol roka kym si zvyknes a pocitac sa nauci ako radit s tebou.
Sem tam idem do S3 modu, inokedy S1 mod, 99% casu v Dcku a neriesim. Sem tam kecam do radenia +/- tlacitkami, hlavne ked nechcem brzdit brzdami.
Taka chutovka, ked motorka ide dole kopcom, stlacis brzdu, prevodovka okamzite podraduje podla toho ako brzdis, v klude aj o 3 stupne (v BA zjazd dole Brnianskou smerom k SAV)
Za mna budem kazdemu odporucat automat v motorke ak sa da, lebo ta pohoda a bezpecnosti obsluhy stoja za to


18.08.2020 6:35

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Re: pjotor: preane tak, to ale niekomu, kto to nikdy neskusil nevysvetlis....


18.08.2020 7:31

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Sa divim, ze to este baworaky nemaju, nemyslm GS ale tie fotelkove modely.

Na afrike je to asi uzitocna vec. Obcas teren prekvapi a uz len treba drzat hubu a plyn, no a ked k tomu este treba podradit.... Ale taky clvek, co aj obcas zide z cesty si kvoli hmotnosti 2x zvazi, ci ten automat naozaj potrebuje...


18.08.2020 10:36

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Článok ma teda nenadchol. To sa fakt "redakcia motorajdu" rozprávala s konštruktérom z Hondy alebo je to prebratý článok ? Či tie otázky boli dopredu vypracované "pííár oddelením v Honde" ?
Čo ma prekvapilo - ak to tak je [dobre] , je okato prezentovaná skromnosť toho človeka.
No toto mi znie šialene - ak to nevzniklo len prekladom:
"Aký je váš najväčší zdroj motivácie? Chcem porozumieť jazyku strojov... čo sa nám snažia povedať?"

K samotnej prevodovke dvojspojkové alebo inak dve jednospojkové prevodovky v spoločnej krabici sa používajú asi aj viac ako 30 rokov. Je zaujímavé, že prečo sa do motoriek dostala až pred cca 10 rokmi.
Žeby to dovtedy marketingáči videli tak, že medzi motorkármi je ešte málo vyhľadávačov technických chuťoviek , pózerov či len používateľov motocyklov ktorí jazdia aj na motorke "blondínkovsko-geriatrickým a defenzívnym " štýlom? Aby bolo jasné, ja nie som proti automatickým či automatizovaným prevodovkám či iným systémom použitých na to aby sa znížila únava obsluhy vo výrobných prostriedkoch : traktor, kamión či aj služobný osobák. Rovnako poznám únavu pri dlhých presunoch či opuchnuté prsty z mačkania tvrdej spojky v nekonečných ale nádherných vracákoch. No na motorke predsa nebudujeme svetlé zajtrajšky ale užívame si radosť a pocity z jazdy a pre mňa by to bez tej námahy z učenia a cibrenia jazdy nebolo ono. To by bolo ako keby som chcel výborne hrať na husle, no nechce sa mi trénovať, tak si pustím "plejbek" a len šmidlám sláčikom a som spokojný ako pekne hrám. Asi som staromódny no vyznávam fakt, že čo človek ľahko dosiahne, to si neváži a ani z toho dlho nemá radosť a to platí aj o perfektnej jazde na motorke, ktorú za mňa odmakal počítač.
Ale k DCT či DSG moja otázka by znela ak mám v krabici dve trojstupňové prevodovky, prečo ich používam v kofigurácii 3+3=6 a nie 3x3=9?


19.08.2020 14:32

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Kto chce automat kupi automat, kto nechce, kupi manual...


19.08.2020 14:38

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja by som si do auta aj motorky vybral automat v 99%...nováááááá doba :-))) :-))) snad jedine keby som sa niekde isiel ucit driftovat ta by som chcel nejaky stary bavorak s manualom :-D :-D


19.08.2020 15:38

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> pretoze dvojspojka je ako kazda ina prevodovka, akurat ma pri prevodoch mierne odlisnu konfiguraciu. Ale princip, ze jeden hriadel ide dnu, tam sa menia pomery a druhy hriadel ide von ostava rovnaky. Preto.


24.08.2020 19:07

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš, nechcem aby to bolo o slovíčkárení, viem ako to myslíš,no nesúhlasím. Táto transmisia má oproti klasike dve spojky a nie jednu a tri hriadele a nie dve.
Chápem, že Honda túto koncepciu použila kvôli čo najjednoduchšej úprave stavby motora . Je pravda, že moja otázka je trochu uletená, lebo dôvodom použitia tohto riešenia nie je zvýšenie počtu prevodových stupňov, ale umožnenie automatizácie radenia. No keby miesto jednej spojky použili napr. planétu ...


24.08.2020 20:45

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

keby na miesto jednej spojky bola lepsia planeta (co inak vobec nechapem, ako by malo akoze fungovat), tak by to urcite Dai Arai vyriesil takym sposobom, jedine, ze by mu to nenapadlo :-)))

keby sa dal planetovy automat s hydromenicom (za rozumny naklad vyvoja a produkcie) napchat do motorky, asi by sa vybrali takou cestou.

inak oproti DCT v autach, je ten hondacky v motorkach velmi kultivovany na rozbeh, ktory je plynuly ako na automate s hydromenicom. to v autach nebyva pravidlo ani zdaleka.


31.08.2020 17:09

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Jedna jednoduchá planéta dáva dva kvalty radené pod záťažou, zložitejšia planéta aj viac stupňov. Planéta sa používa už veľmi dlho. Napr. už Ford T mal planétovú prevodovku, ale jej ovládanie bolo šialené. Inak planéty mala aj nejaká motorka ale s turbínovým pohonom >:-) .
No to som už ďaleko od Hondy ...


31.08.2020 17:44

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Trochu som to tu zbehol a radikálny názor - automat nevidí pred seba a preto je to blbosť - tak to napíše ten, čo to nikdy nemal v ruke, ale ma chce presvedčiť, že manuálna motorka pred seba vidí. ;-)
Mám Integru 2014, druhý rok , nejakých slabých 20 000 km, tak musím potvrdiť, že ozaj ten automat 2014, pred seba nevidí :-))) :-)))
D mi podtáča, S pretáča a preto občas špásujeme, ja hodím niečo, automat si žije svoj život a tiež niečo hodí a tak to tam hádžeme ako karty na stôl, ale nie je to stále, ale iba občas. Niekedy si dám "manuál", ten iba zhadzuje kvalty dole, ale hore nedá a nedá, preto to prepnem na automat a užívam si vozenie. V kopcoch zásadne režim S a aj v meste, keď potrebujem hnusne porušovať predpisy. Ináč pohodové D.
Ja starý sklerotik iné ako automat už nechcem, odmaká si radenie hore-dolu, stláčanie spojky a iné mne už tajuplné činnosti pravého motorkára (medziplyny...)
Proste, za mňa DCT a bodka!!!! [ciel]


31.08.2020 18:58

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Manual rovnasa jazdec, ten pred seba vidi... za mna automat nema co na motorke robit 8-)

Z drsnych motorkarov same babovky... :-*


31.08.2020 19:22

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vidicon - klííííd,...... každopádne sa svet motocyklový vyvíja, .... skúsil som si "automat" na Afrike, je OK, ale ...ja som manuálista a tým aj ostanem (do smrti) ;-) komu to pasuje tak nech má, komu nie tak manuál. A bodka.


31.08.2020 19:35

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Re: Vidicon: Nikdy som nebol motorkárom a už vôbec nie drsným. :-)))
Ako podľa teba, vyzerá a správa sa drsný motorkár? ;-)


31.08.2020 19:35

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

:-D :-D :-D skoda reci.


01.09.2020 8:48

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Re: Peter67: takmer s tebou suhlasim, az na tie medziplyny. medziplyn sa dava pri podradovani a to nasledovne.
stlacis spojku, hidis neutral, pustis spoju, prydas na moment plyn, stlacis dpojku, zaradis nizsiu rychlost.
vsetko sa to udeje v rychlom slede za sebou. takze ba motorke nerealne, nakolko neutral mas takmer vylucne uz len medzi jednotkou a dvojkou. realne pouzitelne a nevuhnutne na starych dieselovych mitoroch s asynchronnou orevodovkou(stare traktory a stare nakladiaky) uz napriklad ani pri novych traktoroch to nie je potrebne. ale stari vodici z povolania to maju tak zazite, ze to robia aj na osobakoch. samozrejme ze tym nicomu neublizia. len na tej motorke to asi nepojde.

a co sa tyka automatu na moto: neskusal som, ale principialne by som sa mu nebranil, aj ked na aute sa mu branim, kolko to ide :-) aj ked neviem preco. asi zo zvyku


01.09.2020 9:13

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Motorka tiež nemá synchrony, radi sa cez zuby - preto medziplyn má zmysel a to aj bez neutralu.
Dávať neutral pri medziplynoch sa robí, ale ten hlavný dôvod je, že na starých autách / nakladiakoch kým by si odradil a preradil, tak otáčky by dávno padli - preto sa šlo najskôr do neutrálu, a až vtedy sa pridal medziplyn aby sa otáčky aspoň trocha zrovnali a radilo sa.


01.09.2020 15:57

Re: Dvojspojkové prevodovky Honda DCT oslavujú 10 rokov: Rozhovor s hlavným konštruktérom Daiom Araiom

Re: Bjorni: Ahoj.
Toto všetko ovládam, teda na Liazke ma tak dávno učili. 8-) Ako píšem, nie som žiadny motorkár, to o medziplynoch na motorke som iba čítal, že prečo to drsní motorkári robia :-)))
Na osobáku sa automatom nebránim, ale ho nemám a ani nechcem (aspoň zatiaľ), lebo som sa kvaltovať naučil a užívam to. Na motorke som pretrpel autoškolu a dnes iba na DCT - mladého psa starým kúskom nenaučíš. ;-) ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90526 | Včera: 234904