Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuExkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.10.2019 9:09

Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak čo Harlejáci, idete do toho? ;-)


02.10.2019 9:56

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

FOGY
 Edvenčr 

Som zvedavy na pocet predanych kusov na Slovensku


02.10.2019 10:04

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

No mám pocit, že konštruktér Petr Knobloch predstavil krajší a zaujímavejší výtvor ako táto renomovaná značka :-~


02.10.2019 10:10

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

bandit78
 Motarďák 

Ja ako odporca e-bikov a navyse velky fanusik H-D, musim povedat ze som ocareny s tym do coho sa HD pustil a dotiahol to do zaverecnej podoby. Uprimne som radsej za toto ako za tie ich 750-ky co su grc I-GRR
Nebudem tu rozoberat to ze ani elektrina nieje zadarmo a uhlikovu stopu a pod. A cena? No kedze je vo svete vlastnostami, jazdou a pod. LiveWire prirovnavany k sportsterom tak za tu cenu je mate cca 2,5.
A usetrene paniaze na benal. Ale asi si to nikto nekupi preto aby setril na benale. Skor ide o exluzivitu.
Takze na jednej strane sok od HD som to necakal a na druhej strane klobuk dole


02.10.2019 10:56

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Elektromotorky patria do predajni s elektrom. V Nedelu prebehla takato motorka cez Pezinsku Babu, okolosediacim, vratane mna, zvuk tej elektromotorky, skoro rozlial kavu - od smiechu.

Ale zasa clovek nikdy nevie, pre rokmi som si na motorku dal displej a vsetci sa mi smiali, dnes ho vsetci chcu mat.

Cas 8:00 minuta.

Video: Maroko 2011



Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (02.10.2019 11:05)


02.10.2019 12:59

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bandit78 fakt si mysli ze ak niekto chce exkluzivneho Harýka tak si kúpi túto elektropitchovinu namiesto nejakej benzínom kŕmenej CVO? :-O :-D

nesranduj :-)


02.10.2019 16:36

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Kupit by som si elektromoto a ani elektroauto nekupil.
Keby mi dali moznost vymenit spalovacie auto za elektro, alebo hybrid, vymenim.
Sice do roka bude asi nepojazdne, alebo bez zaruky, lebo nebudem mat ani na servisnu prehladku, na miesto ceny benzinu, prerobim na ukradnutych predlzovackach, ak budem nabijat pod oknom, ale nevadi.
Moju moto by som za elektricku moto nevymenil.
Ale ak by mi niekto daroval elektricku moto, budem jazdit na nej a pochvalim sa.

Myslim si, ze je to buducnost, ale nie u nas v koloniach.
Najprv sa musia vsetky stare vozidla presunut sem, ujazdit a spoplatnit, amortizovat a nakoniec vyradit, alebo zaviest take restrikcie, aby ludia prestali pouzivat spalovacie motory v motorovych vozidlach.
Restrikcie sa uz zavadzaju, je to len otazka casu, ked toho bude jazdit viac aj u nas v kolonii.
Zatial je to este stale na urovni "je to drahe, seriem na to"-


02.10.2019 18:29

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Biri
 Veteránista 

Ikona

A keď už nebudú rachotiť výfuky, lepšie bude počuť rachot z reproduktorov:

Video: youtu.be/xJHBpjgsyWw


02.10.2019 18:42

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

gege
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Takto asi vyzerá budúcnosť, ak sa majú zastavit klesajúce predaje HD. [dobre] za odvahu. Podľa môjho názoru najkrajší elektro bike. Reakcie od 40+ ročných asi iné nebudú ;-)


02.10.2019 19:14

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

neviem si predstavit standardneho harleyaka, preco by si kupoval elektro harley. kde je ten typicky zvuk?

inak vseobecne si myslim, ze k peknemu designu patri aj pekny zvuk. najmenej 30% emocie motocykla tvori jeho zvuk, tak ako design, jazdne vlasnosti.. ja to mam tak aj pri autach. uz teraz mi je luto dalsie generacie, ktore to uz asi nezaziju ako my.


02.10.2019 19:56

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ked budu spravene take restrikcie na emisie, ze skratka spalovaci motor motorky bude problem, alebo sa stane z motora motorky vysavac z dvoma turbami a objemom 333,33 cm3, vykonom 110kW v plnom downsize, 4 lmbdami, dvoma katalyzatormi + jednym DPF filtrom, pripadne motor bude sluzit len ako pologenerator hybridneho pohonu, ktory sa bude moct zapinat len pri jazde mimo mesto, bude asi aj po zvuku motora.
Potom zvuk, bude tvorit len elektroakusticky menic a vybracie vybrator, podobne ako v autach dnes tak modernych, downsizovanych vybratorom doplnenych.
Moderne sa dnes tie systemy vyrabajuce zvuk i vybracie motorovych vozidiel, nazyvaju soundaktor.
Pripadne aj sound actuator.

Takze "emocie" nam budu doplnene a nastavia sa podla potreby emocionalne zavisleho vodica.
Co dnes kupujeme za drahe peniaze, v podobe vybrujucich a huciacich, prskajucich spalovacich motorov, kde sa meni prevazne spalitelne teplo benzinu, na medziskupenstvo emocii v podobe zvuku a vybracii, sa da uplne nahradit elektrickou energiou a onym soundaktorom.
Teda uplne asi nie, avsak buducnost je kazdemu asi jasna.

en.wikipedia.org/wiki/Soundaktor


02.10.2019 20:13

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Biri
 Veteránista 

Ikona

Tu máte:

www.topspeed.sk/eu-nariadila-ze-elektromobily-zvuk-budu...


03.10.2019 0:03

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motorka paradna. Prdiaci vyfuk by mi nechybal. Len ta cena je uplne mimo moj svet.


03.10.2019 6:32

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

masa
 Turista 

Zvuk máte tuto :-D :

Video: youtu.be/kwaXjtRybhI


03.10.2019 9:14

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

bandit78
 Motarďák 

raptor: ano myslim. CVO v USA aj v EU je kopec, nevravim ze ju najdes kazdy den na ulici ale su. LiveWire si videl kolko na ulici? Alebo uvidis? Ja som videl zatial jeden v Milane na EICME minuly rok, heh :-D CVO som videl pred mesiacom na Sardinii. I ked bolo nadherne,heh.
Ja teraz nevravim o kupcoch co budu xciet exkluzivne HD, ti sa nebudu rozhodovat medzi CVO a LiveWire. Ti uz su davno rozhodnuty pre CVO.
Ja vravim o ludoch, ktori maju peniaze a xcu byt niecim inym, xcu mat nieco co nestretnes kazdy den na ceste. Oni to ani nebudu mat dlho, kupia a neskor predaju ked to nebude v mode,alebo bude nieco ine.
Preco je vo svete na predaj trebars tolko jazdenych Porsche 911 rok 2019?
Ludia sa budu xciet odlisovat, mat nieco ine, kupia kazdu picovinu len za to ze to je novinka a je to nieco co nema kazdy. Nie pretoze to je vyhodne, pekne, usporne,alebo neviem co. Ale za to ze to je nove, vsade sa o tom hovori a ked pridu do kaviarne kde sa jemu podobni stretavaju tak sa ho budu vsetci vypytovat ake to je a co to vlastne je. CVO nie je novinka je tu od kedy? od 2009? S tym ohuris mozno v HD komunite. Ale vsade inde bude LiveWire putat pozornost(ci v dobrom,alebo zlom) a tomu ver ;-)
PS: ti co kupia LiveWire ani nebudu fanusikovia znacky HD, ale budu vediet ze maju nieco co nema kazdy a navyse vedia z pocutia ze HD ma svete pojem a to bude pre nich pridana hodnota.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bandit78 (03.10.2019 9:20)


03.10.2019 11:03

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bandit - napriek tvojmu rozsiahlemu argumentacnemu pokusu si stale myslim ze to bude rovnaky fuckup ako napr. DN-01 od Hondy. Uz do toho namocili McGregora a Boormana a z ich long way up sa napriec motowebmi uchechtavaju tisice motorkarov. Jedno zo sprievodnych vozidiel zabezpecuje pojazdnu dobijacku na fosilne paliva...

Uplne rozumiem tomu ze HD sa snazi dostat do segmentov ktore nie su pre neho typicke ( napr. lowcostove sporster based modely za 7 litrov s rukoviatkami zo smutne lacnej umelej hmoty) ale podla mna toto elektro-moto-cvičenie nie je vobec cesta.

pozri sa napri na auta, napriek enormnemu masirovaniu, dotaciam atď. je zastupenie elektromobilov stale na mizivej urovni. A ako spravne napisal Pitaz, motorka je o emociach. Nuz a velku cast emocii robi zvuk motora...


03.10.2019 17:40

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: masírovanie, dotácie, tlak zelených.....
Keď už sme pri tých zelených a skupín presadzujucich elektroposuvadla. Ta elektrika musí odniekiaľ prist a všetci tito ekoteroristi zároveň proti jadrovým a tepelným elektrarnam. Veterné a vodné elektrárne to nezachráni, dopad vodných elektrární na ekosystém je tiež sporný. Takže odkia chcú ti chmulovia tu elektrinu získavať?
Re: Merlin00: dúfam že keď sa svet do toho štádia dostane tak ze tu už vtedy nebudem.


03.10.2019 18:12

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Mishko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Predstavte si partičku hellsákov ako sedia okolo predlžovačky a čakajú kým sa im nabijú motorky.


03.10.2019 19:00

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ked to tu tak citam tak by som to nazval ukazkovou definiciou generation gap :D :D asi takto nejak vyzerala debata na autickarskych forach ked zacinali elektroauta hybridy atd...a to ze ich je teraz nejak extra malo by som vobec netvrdil samozrejme je ine bavit sa o slovensku...staci sa pozriet na take norsko...pri benzinovom vozidle zaplatite ekologicku dan nieco cez 100% ceny vozidla pri nafte je to tusim skoro 200%...ake jednoduche pravidlo a hned mate drvivu vacsinu vozidiel elektro :-) staci ze tu zavedu to co tam ze pri prihlaseni neveim ci aj prepise nemusite zaplatit 100% eko dan z novej hodnoty vozidla...a hned skoncia vsetky predaje..nemyslim si ze si niekto kupi 20 rocneho horneta za 2000e a zaplati dalsich 10 000e na dani :-) rovnako nove ceny ked pojdu vsetky automaticky x2 tak to bude sranda :-)

PS: aspon si to chodte vyskusat a az potom na to picujte..lebo dopadnete jak moj otec ktory od narodenia pindal na vsetky elektro hybrid atd auta a odkedy mam lexus tak furt len vymysla kktiny preco potrebuje niekde ist so mnou alebo si pozicat auto na dačo xD uz dlho som nepocul staznosti na hybridy od neho...


03.10.2019 20:08

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: vyskusat ? Aby mi po 130 km dosla bateria a hladal civilizaciu ? Naco to mam skusat ?

V teste je ale chyba pri popisovanych dojazdoch sa mi zda.


03.10.2019 20:44

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: duggo: no je asi logicke ze na expediciu do tajikistanu to nevezmes...ale ked potrebujes kazdy den po meste nabehat 10-15km a chces zeby sa za tebou kazdy obzeral pripadne si to niekde odstavit na kave a uzivat si zvedave pohlady ludi tak pri dojazde 130km to raz za tyzden pichnut na nabijacku neni problem...či sa mylim ? a kto chce jazdit 500km za den tak si vezme inu motorku nemyslim si ze si niekto za 30 litrov kupi takuto jedinu motorku...a vobec ked niekto chce hejtovat tak si dovody najde :-) je to len v plienkach kazda technologia nejak zacinala...


03.10.2019 22:25

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

BranoVFR
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dizajnovo velmi pekna motorka. Nemyslim, ze to bude masovka, takze v pohode aj elektro. Ako technicka vychytavka - preco nie. Ak sa bude vyrabat, tu sa isto preda peknych par kusov. Ved tu je v kazdej dedine minimalne jedna tesla. Priusy tu jazdia ako taxi, elektrobike na kazdom rohu, tak preco nie hd


04.10.2019 8:01

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - ta ekologicka dan je uplne pokrivená. Jej cieľom je zvýhodniť majitelov elektro a hybridnych aut oproti tradičným benzinom a naftam.

Problém je v tom že elektromobilita nie je v ničom ekologickejšia.

To isté u nás. Vláda chystá podporu pre elektromobily. Tie peniaze su z našich daní. A teda ten kto má popri Landroveri ešte peniaze na Teslu pre svoju ženu si ju kúpi lacnejšie vďaka peniazom od nás všetkých ako hlava rodiny kde je iba jeden starý benzín a už by potrebovali nový - ekologickejší.

p.s. Hybrid je dobrý len pokiaľ máš extra peniaze na jeho kúpu a vieš ho dať preč skor ako odpáliš baterku. Pozri sa na cenu hybridných áut ktoré ich majitelia predávajú s tým že ten hybridný pohon vlastne nefunguje. ;-) :-*


04.10.2019 8:34

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hoci elektromobily Slovákov zatiaľ výrazne neoslovili, na začiatku ich histórie stál slovenský benediktín Štefan Anián Jedlík, ktorý dokázateľne už v rokoch 1827 – 1829, ako prvý na svete, skonštruoval nielen model elektromotora, ale aj model vozidielka poháňaného elektromotorom.

Na začiatku 20. storočia jazdilo v USA viac elektromobilov ako áut so spaľovacím motorom. Poskytovali totiž komfort a ľahké ovládanie. Všetko však zmenil legendárny model T Henryho Forda, ktorý vytlačil elektromobily svojou spoľahlivosťou, väčším dojazdom a nízkou cenou.

Prečo čávo kúpi svojej sliepke Q7 4 L V8 len na to aby ráno a poobede vozila harantov do škôlky a do školy a do Hypermarketu na kávu s ostatnými sliepkami aby tam vyplakávali v čom všetkom musia čávovi vyhovieť bez odvrávania.


04.10.2019 8:36

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: nejazdim s moto do tajikistanu, ani do mesta, iba uplne bezne vozenie. Neviem si predstavit sa uvolnene vozit s myslienkou, ze za hodinu musim zastavit, vytiahnut predlzovacku a niekolko hodin nabijat.

A ked uz ide o okologiu a prakticnost, elektroskutre na presun po meste su tu davno.
Nehejtujem elektro, sam mam elektrokolobezku s dojazdom 60km, ma nespocet vyhod oproti elektromotorke. Ale viem co je to nabijat baterku a sedet v nejakom bufete a cakat. Alebo pozerat na displej na stav baterie, sledovat protivietor a planovat cestu. To nech si ludia najprv vyskusaju ;-) ze ci to pri motorkovani chcu.

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil duggo (04.10.2019 8:42)


04.10.2019 8:40

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Podľa štatistík sa iba 17% elektrickej energie v EÚ vyrába s pomocou obnoviteľných zdrojov.
Prevažná väčšina tých zostávajúcich 83% je spaľovanie fosílnych palív.

V prípade Slovenska je to smradľavé hnedé uhlie z hornej Nitry aby sa dotácie v alobale pekne vrátili naspäť grázlom zo Smeru.

Ak si niekto myslí že kúpou elektrického vozidla sa stal "ekolegickejším" tak zbohom zdravý rozum.

Nehovoriac o ťažbe lítia, samotnej výrobe až po likvidáciu a recykláciu tých elektrických sprostostí.


04.10.2019 10:09

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tažba lítia... kliniec po hlavičke [dobre] [dobre]


a este poznamka k tym obnovitelnym zdrojom energie

- aktuálne je účinnost tradičného solaru je v optimálnych podmienkach 20%, chvílu, potom klesne na 18% (stále optimálne podmienky)

- zamyslel sa niekedy niekto nad tym aku uhlíkovú stopu vytvorí produkcia jedného solára a či a kedy vobec sa tento solár "zaplatí" v podobe dodania elektriny získanej zo slnka do distribučnej siete? (detto veterné elektrárne)

- spýtajte sa pracovníkov distribučných sietí ako sa pozerajú na soláre a "vrtule" a potrebu vyrovnávať krivku v sieti (vyjde slnko, zájde slnko, striedavo oblacno, mraky, fúka vietor, nefúka vietor)

- to že sa solárne "farmy" stavajú na ornej pode alebo pasienkoch považujem za rovnakú neskutočnú zhovadilosť ako že sa štát zaviazal vykupovať takto vyrobenú elektrinu za pevné ceny ktoré nemajú nič spoločne s aktuálnym vývojom na burze a možete iba raz hádať či je táto cena výhodná pre výrobcu alebo pre štát.

pokial sa niekomu podarí naštartovať studenú fúziu (čo sa asi nepodarí) alebo zrealizovat Teslovu myšlienku prenosu elektriny bez tradičných vodičov (čo by umožnilo jazdu bez obrovskych batérii) tak akékoľvek riešenie dopravy mimo konského povozu a plachetníc nemá nič spoločné s ekológiou

a s jadrom pls. radšej nech nikto ani nezačína

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.10.2019 10:17)


04.10.2019 11:22

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Takúto stopu zanechávam ja:
22255 kg CO2e za rok >:-)
Asi si kúpim auto na vzduch alebo vodu.


04.10.2019 11:25

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Chudak H-D, teraz si zlizne smotanu za vsetky excesy.
Pracoval som vselikde, ale nezabudnem ked som dokladal tovar v jednom velkom potravinovom retazci, rano kontroloval svoj rajon, isiel po ulicke a vsetky odtrhnute sacky s haribo, gumene medvediky, zlomene cokolady ... vsetko pekne zabalene len s chybickou krasy, som pekne krasne dal do voziku a do kontajnera kde sa to pred mojimi ocami lisovalo. Take boli a mozno este su pravidla. Vo vrecku som žmolil 20 korunu na obed, a v telke sledoval ples v opere pre charitu.

Ekologia ?

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (04.10.2019 11:34)


04.10.2019 12:53

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

videl niekto banu na litium? Hm? ...v zasade je to ale jedno, lebo aj ked si len mozno mylime kobalt s litiom, o ktorom vieme tiez gulove, sme skratka celkovo jebnuti.
Bez globalnych mem-struktur sa uz sami nedokazeme ani vysrat, nieto este rozhodovat co je ekologicke, co spravne, co dobre...a co nie.
Ked raz nas domestikator rozhodne ze elektro, tak elektro a za par dni tomu budeme nadsene tapkat, ...sak co nam ine ostava, ze ?!
A zda sa, ze rozhodnute uz je, tak na co sa nad tym trapit.

K moto. Napriek komentarom v diskusii vyzera celkom k svetu. Prinajmensom ten fakt, ze je to elektro, HD dizajnu moc neublizil.
Kto sa na tom vlasne vozil? Awia? Chcelo by to skusit, ako najryhlesie nabije baterku na jeden km jazdy, a za kolko ho vyjazdi, to je zaujimava velicina
Dlho nabija? asi ma sitovu palubnu nabijacku, z poskytnutych udajov to vychadza na 1,4 kW, co je fakt malo. Uz aj lacne e-auta maju v zaklade 7.2 kW
Apropo,kde ma skryty kabel na nabijanie?
..a co sa tu vlasne hodnoti? ... moto celkom fasa, test exluzivna slabota!


04.10.2019 14:54

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT - ta "bana" je obrovsky povrchovy lom. Letel som nad Arcadia Lithium Mine v Zimbabwe ked sme sli na Zanzibar.

O procese ziskavania litia z vytazenej horniny som si precital priznavam sa len z rychlika ale to malo co som vstrebal nemalo s ekologiou zasa nic spolocne. Resp. bol to cisto neekologicky proces.


04.10.2019 15:22

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ako obvykle hystéria.
Ťažba coltanu , uránu , medi a zlata nikomu nevadí ani následky.
Už len uhlíková stopa ( to kto vymyslel takú chujovinu a teraz to všetkým ekoteroristom lieta od huby ako pena koňovi za Taxisom) z pár desiatok tisíc elektrohejblátok sa nedá zrovnať s emisiami CO2 dnes.
Už vidím ako sa mi dva atómy spoja v jeden doma v krabičke od cigár.


05.10.2019 21:14

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

xnewstedx
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Progres. Ak by ten nebol, zerieme banany a lezieme po stromoch.
Raptor k Long way up, mas link? Lebo vacsinou vidim len domienky, ze tahaju za sebou diesel agregat na dobijanie. A ten smiech z motoriek po motoforach je zvacsa zo strednej europy, zvysok dviha palec hore (imho). Aj ked si viem predstavit, ze Charliemu ta moto nie je pochuti.
K tomu, ze elektromobilita nie je ekologickejsia. Je. El auta maju mensi dopad na zivotne prostredie ak sa zahrnie cely zivotny cyklus auta. Vyroba baterii, vytvori tusim 50% viac CO2 emisii ako standardneho motora. A to sa moze zmenit, ak cinania zlepsia vyrobny proces. Je to ako s tymi lodami, ktore jazdia na mazut, ktore davas casto za priklad. Je to humus, bohuzial na prepravu tovaru najefektivnejsi sposob (z hladiska emisii). Zdroj ti hodim ak ho niekde zase najdem.
Ako tu poznacili ostatni, tiez si myslim, ze je to prd vo vetre. Imho jadro je buducnost. To vsak nie je realne ked politici robia populizmus namiesto efektivnych rieseni.


19.10.2019 19:39

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/harley-livewire-p...

:-) projekt je aktualne on hold :-)


21.10.2019 8:19

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres - kobalt je same shit ako litium... tiez vyroba baterii
pri urane sa tiez nikto netvari ze ide o ekologicky proces pri ktorom ide na konci dna o prirodu a pri medi a zlate detto

prepac ale stale si myslim ze pri procese vyroby katalyzatorov, a baterii vznika viac emisii ako sa následne ich časovo obmedzenou prevádzkou ušetrí.

xnewstedx - neviem ci existuje oficialny web...ale kuk sem
motorbikewriter.com/charley-ewan-long-way-electric-bike...

a zvysok vidis, ako spravne napisal nozdormu tak samotna motorka je aktualne on hold lebo sa pomaly nabija (smutna realita dnesnej doby ked renomovany vyrobca supne uplnu novinku von bez predchadzajuceho dokladnejsieho testovania)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2019 8:20)


21.10.2019 8:44

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Koľko emisií sa vyprodukuje pri výrobe:
batérie do mobilov, tabletov, notebookov?
tužkových a ostatných batérií do spotrebičov?
batérií do áut, motoriek vysoko. vozíkov spalovacích fosil?

v porovnaní s batériami do el. vozidieľ?


21.10.2019 9:14

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Re: egres2: To nie je len o vyrobe. to je aj o likvidacii odpadu.


21.10.2019 9:18

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Mne osobne sa dizajnovo tato moto nepaci ,ale to je vec vkusu a da sa cez to preniest. Ale nevedel by som sa preniest cez ine veci a to:
Byvam v panelaku, nemam garaz. Ako to budem dobijat? s predlzovakom cez okno? Idem na vylet. Prejdem 200 km a potom co? ako kde a za kolko (casovo) to dobijem? Benzin viem natankovat aj s cikpauzou za 5 min a mam pred sebou dalsich 300 km. S tymto ako?

A navyse cely biznis okolo elektrovozitiek (auto, moto) je len o tom, ze vsetci sa skladame na dotacie pre par vyvolenych, ale ekologickejsie to nieje. Skor naopak.


21.10.2019 9:31

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a kto sa pri produktoch ako "batérie do mobilov, tabletov, notebookov, tužkových a ostatných batérií do spotrebičov" tvari ze toto je ekologickejsia alternativa na rozdiel od baterii do el. vozidiel ?

Dotacie na elektromobilitu su nespravodlive o tom sa nemusime bavit. (bjorni [dobre] )

Do toho vsetkeho - malokto si uvedomuje ze ak by sa nedajboh elektromobily masovejsie rozsirili tak ich vlastne nemame ako nabijat. Elektricke siete boli projektovane pred par desatrociami aj s rezervou ktoru dnes lížeme. Toto je realny problem v krajinach kde je elektromobilita rozsirenejsia ako u nas a su na tom ekonomicky ovela lepsie ako Slovensko.

Ak by tretina aut na parkovisku pod barakom bola elektromobilov tak ich realne nebudeme mať ako nabiť lebo toľko elektriny skrátka nepretečie.

A ak tu elektrinu budeme vyrabat o.i. aj z hnedeho uhlia alebo zo solarov tak je to pokrivene cele uplne od zaciatku az do konca.

p.s. na elektroskutrici som po BA jazdil cca pred 5 rokmi, motoricky to nebola ziadna slava. A nabijanie.. dosť veľka oštara.


21.10.2019 9:46

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Bjorni: nejdem sa zapajat do debat o ekologii lebo to su nekonecne vojny kde si kazdy najde vlastne udaje statistiky clanky...ale jedna vec mi neda preco vsetci nakladate tej motorke za dojazd? :D sak nie kazda motorka je robena na turistiku a vylety...taka suzuki katana s jej 11 ci kolko litrovou nadrzou pri plyne asi kolko prekjde? :D 100km? :D ja si osobne nemyslim zeby dojazd mal byt nejak extra hodnoteny v tomto treba s nim ratat a podla toho si vyberat motorku na vyuzitie ake hladam...nemyslim si zeby si tuto niekto kupil nato aby s tym tahal 1000km denne napriec svetom...ako som pisal vyssie ked na tom bude niekto jazdit po meste par km denne a kazdy vecer to v garazi pipne do siete tak nebude mat problem :-)


21.10.2019 10:05

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Si nasimulujte situaciu..
Nemate garaz z elektrickou pripojkou.
Nieste vlastnikom garaze..
Parkujete na ulici a predlzovacka je dlhsia, ako 80m
Potrebujete vybavit elektricku pripojku..
www.zsdis.sk/Uvod/Domacnosti/Caste-otazky

Na tieto a podobne somarinky, este u nas nieje pripravena legislativa, nieto distribucna siet.

Mnohokrat verejne nabijacie stanice, su v podstate drahsie, ako ked natankujete konvencne palivo.
www.etrend.sk/auto/nabijacky-elektromobilov-spoplatnili...
Tam sa nepocita ani tak spotreba v kWh, ale cas pripojenia ku nabijacke.
www.energiaweb.sk/2017/04/09/ake-vyzvy-prinesie-masivne...

Okrem toho, ze elektromobil sa musi "utahat" z principu velmi rychlo, inak to bude len stacionarny zrut penazi, by malo byt kazdemu jasne.
A aj haryk na baterky, bude najdrahsia polozka pri oprave, prave ona bateria.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (21.10.2019 10:11)


21.10.2019 10:46

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Batéria v aute sa skladá " z tužkových Li-on" batérií takže žiadna extrémna výroba a likvidácia.
Nabíjanie v noci vyplní energetický pokles spotreby takže žiadne hororové preťaženie siete nehrozí aj keby sa už zajtra na Slovensku vymenilo 30% fosilov za elektrinu.
Nabíjacie stanice na Slovensku : Rýchlonabíjacie stanice sú k dispozícii zhruba každých 60 km. Medzery medzi týmito stanicami navyše vypĺňajú klasické nabíjačky s výkonom okolo 22 kW.
Dotácie: Nie sú len na elekt autá ale na všetko, čo znižuje znečistenie plánéty a neskáčem, keď niekto na Orave vymení drevokotol (inak že aká ekológia :-D ) za nízkoemeisný plaňák a dostane dotáciu.

Vlaky budú jazdiť takou rýchlosťou, že s vozňov sa odsaje všetok vzduch a cestujúci sa udusia.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (21.10.2019 10:47)


21.10.2019 10:53

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Biri
 Veteránista 

Ikona

Niekoľko rokov dozadu spol. Kymco tiež predstavila vlastnú koncepciu elektrickej mobility, aspoň čo sa týka skútrov.
Akurát s takým detailom, že zákaznik(alias vodič-jazdec) nebude čakať kým sa nabije akumulátor, ale rovno sa vymení za nabitú.
Žiada si to ale unifikované batérie, dokonca navrhli aby celosvetovo každý výrobca od Audi až po Zero vyrábal/používal tieto UNIakumulátory, podobne ako je to s nabíhačkami pre mobily.
Čerpacia/nabíjacia stanica sa postará o prof. nabíjanie pomocou
dajme tomu vlastného zdroja, ekobiovietorjadro, totálne jedno z akého, ďalej o servis, kontrolu, vyradenie, likvidáciu.
Potom zákazník jasné že celý proces stihne za 5 min. aj s cikpauzou.
Projekt pravdepodobne zlyhá práve na tej celosvetovej dohode.
A sme na začiatku...


21.10.2019 10:53

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: nie projekt, ale vyroba. Projektom sa nazýva niečo pred starom výroby. Mimochodom, čo do riti ludia dnes majú s tým pchanim anglických slov do slovenčiny?Prečo "on hold" a nie "pozastavena"?

K tomu.... "nemyslim si zeby si tuto niekto kupil nato aby s tym tahal 1000km denne napriec svetom...ako som pisal vyssie ked na tom bude niekto jazdit po meste par km denne a kazdy vecer to v garazi pipne do siete tak nebude mat problem".
Ja si zase myslím, že každý kto ma zvyšných cca 35000 eur ma dosť rozumu na no aby si nekupoval takuto elektricku pičovinu ktorú bude každý deň po pár km napichavat na sieť. A áno, je to elektrická picovina ako kazde elektrické vozidlo. Pokrok sa zastaviť nedá, s tým súhlasím. Ale táto elektromobilita je krok vedľa a pre masové využite nerealizovatelna.
Re: raptor: keď vidím tých dvoch tak sa mi robí spatne. Celá Long way up nie je o ničom inom ako o tom ze Charlie s Ewanom si chcú "prilepsit" a Harley sa chce zviditeľniť. Nič viac, nič menej.


21.10.2019 10:56

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Egres> www.webnoviny.sk/venergetike/slovensko-stale-nie-je-vo-...

akykolvek narast spotreby el.energie prinesie jej vyrazne zdrazenie, nakolko energia v spicke je draha (paroplyn)


21.10.2019 10:58

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

fakt si myslis ze ludia budu nabijat iba v noci?
ak ano tak si myslis ze to bude hromadne?
ak si myslis ze to bude hromadne tak si myslis ze to ta distribucna siet zvladne?

Siet na niektorych miestach slovenska (napr. aj casti Bratislavy) je pretazena uz teraz. Takze s tvojim tvrdenim nesuhlasim.

aktualna novinka zo sveta elektromobility od Volva
auto.sme.sk/c/22240550/volvo-ma-prvy-elektromobil-vola-...

Na 80 percent kapacity je možné akumulátory nabiť za 40 minút, plne nabitá batéria poskytne dojazd vyše 400 kilometrov.

Iste mi dáš za pravdu že rýchlonabíjačky majú negatívny vplyv na životnosť a kapacitu batérii (o nárokoch na distribučnú sieť sa teraz nebavím). A to sa bavíme že rýchlonabíjaním dosiahneš 80% kapacity za 40 minút.

Keď 30% fosil prejde na elektrinu tak pri aktuálnom stave distribučných sietí sme v riti a hotovo a tak to je.

Keď si myslíš že kecám tak kuk sem a keď si myslíš že Švédi majú menej kvalitnú distribučnú sieť tak to nikdy nepovedz nahlas.


21.10.2019 11:42

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Celková výroba elektrickej energie bola približne 158,3 TWh a spotreba elektrickej energie bola 141,1 TWh. Švédsko.
Na 10 000 000 obyvateľov

Slovenské elektrárne v roku 2018 celkovo vyrobili 18 638 gigawatthodín elektriny. Čistá dodávka elektriny Slovenských elektrární dosiahla 16 778 GWh. Vďaka jadrovej a vodnej energii takmer 90 % elektriny dodanej do siete bolo bez emisií CO2 – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy.
Na 5 000 000 obyvateľov.

Ako uvádza jeden z manažérov spoločnosti Ellevio AB, ktorá spravuje časť rozvodovej siete, problémom sa stane aj samotná sieť. Na rozdiel od Nórska Švédi do jej modernizácie neinvestovali dostatok prostriedkov. Pritom je v súvislosti s elektromobilitou nevyhnutná.

Príkladom môže byť opäť Nórsko, kde je registrovaných až 56 % elektromobilov a problémy s nabíjaním nemá.


21.10.2019 12:04

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

posledná otázka - skús len tak od brucha odpovedať

a teda myslis si ze Slovensko investuje do modernizácie dostatok prostriedkov?


21.10.2019 12:17

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

nechapem co s tym mate vsetci za problem...sak sa vyrabaju aj benzinove aj elektricke motorky kto chce si kupi benzinovu kto chce si kupi elektricku kazdy pre svoje vlastne dovody...preco tu mate potrebu presvedcat zvysok ludi ze je nieco kktina neviem...pre dakoho su kkti jogurtaci lebo lietaju jak blazni...pre dakoho su to copristi lebo maju rachotajuce vykuchane laufy...dakto nadava na japonske motorky dakto na americke ja nechapem preco mate furt potrebu na vsetko picovat...sak sa venujte veciam co mate radi a ne tu picovanim na nieco co sa vam nepaci...naco to je dobre? :-) ci sa vam ulavi ked si tu vylejete srdce jak je to na picu motorka? :-) mate radi japonske benzinove stvorvalce nech sa paci najdite si vedla temu a venujte sa im kvoli comu potrebujete liezt do fora o elektrivckej motorke a vsetkych tu presvedcat ze to je kktina?


21.10.2019 12:27

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

sepsas.sk/Dokumenty/ProgRozvoj/2018/07/DPR_PS_2018_2027...


21.10.2019 15:45

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

joker9
 Čoprák 

Ikona

Re: Nozdormu: [dobre] [dobre] [dobre]
....a to mám doma HD benzín a vozil som sa ja na elektrike..... :-P


21.10.2019 20:37

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

xnewstedx
 Turista 

Raptak vdaka za odkaz.
Takze doprovod elektricky Rivian R1T pick-up truck, Mercedes-Benz Sprinter a Ford F350. Podla mna fail, aj ked chapem, Ewan ako A hviezda by nemohol ist na trip len tak s Charliem.
Tu v Irsku mame elektrinu na kazdom parkovisku a tusim, ze parking maju zadarmo (co mi pri cene +€2/hod nie je zle).


21.10.2019 21:19

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja by som to videl na taky "Jevonsov paradox".
Jevonsův paradox ([ˈdʒɛvənz] IPA, někdy Jevonsův efekt) je v ekonomii jev, kdy technologický pokrok přinášející větší efektivitu při využívání určitého zdroje paradoxně zvyšuje spotřebu tohoto zdroje kvůli větší poptávce (místo očekávaného poklesu spotřeby)[1]. Jevonsův paradox je zřejmě největším paradoxem environmentální ekonomie[2]. Přesto vlády a environmentalisté stále všeobecně předpokládají, že zvýšená efektivita povede k poklesu využívání zdrojů ignorujíce možnost, že se spotřeba paradoxně zvýší.
cs.wikipedia.org/wiki/Jevons%C5%AFv_paradox


21.10.2019 23:35

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Merlin00:
Haaa!
Poznám ten fenomén.
Ty ale teraz ho spomínaš v súvislosti s celomediálnou kampaňou proti emisiám, keďže reálne hrozí, že chystané a/lebo zavedené kroky na zníženie emisií v skutočnosti prinesú ešte väčšie emisie.


22.10.2019 0:29

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Biri:
Ano aj nie.
problem je v tom, podla mna, ze ak by slo o nieco uzasne a prospesne, tak to bude lacne a trh by to vyriesil velmi rychlo.
Ak nieco ludia nepotrebuju, alebo to zarputilo odmietaju, vzdy sa najdu sposoby, ako im to bude vnutene, ako nutne dobro.
Je to ako z alkoholom a tabakom.
Ak by nebolo ekonomicky prospesne, prinosne pre vyber dani, vzhladom na uplne jasnu a preukazatelnu skodlivost, staci tieto latky celoplosne zakazat. Bez ohladu na kulturne zvyklosti.
Rovnako je to aj z dopravnymi prostriedkami, na paliva fosilne.


22.10.2019 8:49

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jedna vec je co napise SEPS ako program rozvoja a druha vec je realita

ako na potvoru neviem najst ten clanok kde sa pojednavalo o tom ze tusim na Strbskom plese alebo v obci Vysoke Tatry uz nie je mozne pripajat dalsich spotrebitelov elektriny lebo kapacita distribucnej siete to uz nedáva (pricom v tej istej reportazi dali priestor aj plynarom a ty to maju stale v pohode aj s rezervou)


22.10.2019 16:04

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

V meste Vysoké Tatry vybudujú nabíjaciu stanicu, „aká tu vraj ešte nebola“. Pôjde o hub s ultra-rýchlymi nabíjačkami a pravdepodobne aj zákazníckou zónou.

Mesto Vysoké Tatry podpísalo so ZSE memorandum o porozumení a spolupráci v rámci projektu nabíjacieho hubu pre elektromobily, ktorý má vyrásť na parkovisku v Novom Smokovci. Podľa Eugena Knoteka, poradcu pre strategický rozvoj a komunikáciu mesta, v rámci hubu budú osadené ultra-rýchle nabíjacie stanice, ktoré „nabijú elektromobily za sedem minút“, informuje podstránka vEnegetike.

A keďže hovoríme o Vysokých Tatrách, aktivity sa týkajú najmä cestovného ruchu a podmienok pre jeho ďalší rozvoj. VSD ráta s výraznými infraštrukturálnymi investíciami pre mesto, a to už v roku 2020.

„Špecifikom Mesta Vysoké Tatry je vysoký podiel turistov, takže nehovoríme len o potrebách samosprávy a domácich, ale aj najnavštevovanejšej turistickej atrakcie Slovenska. A k tomu patria moderné, úsporné a ekologické technológie s dostatočnou kapacitou pre nápor a najvyššie nároky návštevníkov,“ uviedol Ing. Jaroslav Hrušč, riaditeľ divízie Sieťový obchod vo VSD.

Predmetom spolupráce teda bude nielen základná elektroenergetická infraštruktúra, ale takisto e-mobilita a podpora jej rozvoja ako ekologický trend, ktorý svojou prvou verejnou bezplatnou nabíjacou stanicou v Košiciach a neskôr aj v Starom Smokovci cez e-zraz elektromobilov naštartovala na Slovensku práve Skupina VSE Holding, do ktorej patrí aj Východoslovenská distribučná.

VSD ďalej ponúkla mestu pomocnú ruku v oblasti energetického manažmentu a energetických riešení šitých na mieru, verejného osvetlenia, internetizácie a podobne.


23.10.2019 8:47

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nie egreš, toto nie je ten článok.

to čo si ZSE-obchod dohodne v podobe memoranda s mestom Vyské Tatry je jedna vec.
Druhá vec je či VSD má dostatočnú rezervovanú kapacitu v distribučnej sieti.

k tvojmu poslednemu boldom vysvietenemu odstavcu len tolko ze...

..netreba si zamieňať VSD a VSE. ;-)
VSD nema čo ponúkať energetický menežment a energetické riešenia šité na mieru, verejné osvetlenie a internetizáciu... toto može ak tak VSE.

Pre laika rozdiel v jednom pismenku, ale pre bazalne orientovaneho cloveka rozdiel v organizacii a jej zameraní.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.10.2019 8:57)


23.10.2019 9:25

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Skupina VSE Holding, do ktorej patrí aj Východoslovenská distribučná.


23.10.2019 10:00

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

netráp ma

VSD - vychodoslovenska distribucna (www.vsds.sk) IČO 36599361
VSE - Východoslovenská energetika a.s. www.vse.sk/web/sk/vse/o-spolocnosti IČO 44483767

to že obchod a distribúcia majú rovnakého akcionára je irelevantné.

Ty si spomínal VSD. A distribúcia nedáva ponuky ohľadom "energetického manažmentu a energetických riešení šitých na mieru, verejného osvetlenia, internetizácie a podobne."

Skrátka sa v tom neorientuješ, ale na tom nič nie je lebo sa v tejto oblasti nehýbeš.
Spojil si hrušky s jablkami.

Dôvod úpravy: uvodzovky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.10.2019 10:01)


23.10.2019 15:42

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

egres2
 Bahniak 

Ikona

Záhradkárovi Jozefovi Tomanovi (59) z Hornej Poruby pri Ilave sa podaril husársky kúsok. Na päťročnej jabloni mu okrem jabĺčok dozrelo aj osem hrušiek!


23.10.2019 16:52

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

V článku sa píše-Ten potom môže v mobile sledovať na diaľku stav nabíjania, prípadne dostane výstrahu ak niekto so strojom nemanipuluje. Aplikácia zašle i pripomienky týkajúce sa servisu.
Ja by som radšej výstrahu, či niekto so strojom manipuluje. ;-)
Je to iba taká maličkosť, ale poteší.
Teraz vážne.
Nikto neveril jednému ujovi, že inak ako s koňmi sa nedá a vidíte smradľavé a hučiace stroje nahradili koníkov.
Možno raz nahradí elektromobilita smradľavé a hučiace stroje. Uvidíme, možno iba ideme nahradzovať jeden skoro nedostatkový zdroj čoskoro nedostatkovým zdrojom. ;-)
Okrem toho ak sa to ujme, tak zanikne jedno odvetvie- výroba ladených výfukov a v inzerátoch prestaneme čítať -predám..... :-D :-D brutálny zvuk.


11.11.2019 20:11

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Boli sme sa na neho pozriet:

Video: Predstavujeme: Harley-Davidson Livewire 2020 - Elektro cruiser do mesta


12.11.2019 19:18

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekná moto, ale asi jedna z tých najdrahších na trhu /popri nejakom 6V BMW a Gold Wingu v plnke/.


13.11.2019 1:52

Re: Exkluzívny test: Harley-Davidson LiveWire 2020 - elektrizujúca jazda

kupte si vsetci elektromobil a budeme musiet postavit dalsich 5 Mochoviec a prebudovat celu elektricku siet aby uniesla tu zataz pri nabijani



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 241208 | Včera: 225275