Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (19 hodnotení)
Diskusia k článku: Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Na tej motorke ma zaujala jedna vec, tu kameru máš pripevnenú nejako pružne na tej prilbe ? Vyzerá to byť dobrý nápad |
Re: edott: Afrika to všetko má, nie len teoreticky ale aj prakticky. Yamaha je slabšia, podvozok nastaviteľný je... Aký je ale neviem pretože som neskúšal. A Tiger ma podvozok tiež od WP napr... Iba Báwo je bez nastavenia vpredu ale zato jazdilo slušne... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (09.03.2019 10:24) |
Áno má, ale neviem do akej miery, či tam neni len nejaké nastavovacie " kolečko " kvôli zaťaženiu spolujazdcom ale plne nastaviteľný klikaci útlm, odskok, rýchly útlm, predpetie..... To si nepamätám. Ale obdoba exc 48mm podvozku to asi nebude. Posed na afe je na môj vkus moc utopeny za nádržou, také čoproidné utopené mäkké sedlo, už v základe mäkší gumenejsi podvozok, motor ide za plynom tiež trochu jemne, žiadny trhací efekt plynu. Nehovorím že je to zlé, ale neni tam taký športový duch ako máva KTM. Je to na trochu kludnejšiu jazdu. Na tejto sa mi trochu nepáči tá hrča plastová, tu nádrž mohli trochu stiahnuť a zvýšiť, po vzore LC8, je to trochu dosť široké ale pohoda, inak sa mi pozdáva najviac z tých menovaných, nie preto že mám KTM rád, ale fakty sú fakty. A pravda je, že práve to čo ja požadujem od mne dobrej moto, ostatný jazdci nevyužijú, Afrika už nikdy nebude jazdiť Afriku Upravené 1 krát. Naposledy upravil edott (09.03.2019 10:42) |
Afra je ako bola, je velmi dobrá vo veľa smeroch, no možno nie najlepšia v niečom... Ale vyhovuje a osloví najviac jazdcov. |
Šak to, každý si nájde, ale porovnať ich musíme |
Za mňa do minusov pridavam pristrojovku! Ako stary ortodox by som nevydržal sa naň divať???? |
Hodnotenie: Awia fakt by som chcel vidiet porovnanie dnesnych enduro 700 - 800 viek . Co je naco a co co zvlada. Ale realne . Nie zaplatene zvasty a driftovacie videa na ceste. Porovnanie cesta. Mx trat. Raly. To moj sen |
Hodnotenie: Re: Palika: no tak davaj minusy vsetkym novym moto....fuj..ani ja nemozem na tie digitalky pozerat ale ten odpor k digitalkam ma velmi prakticku rovinu....rucicky vidis aj v mimohlade pretoze zaznamenavas len polohu rucicky....cislo takto zaznamenat nevies pretoze je stale v rovnakej polohe... |
na čom tí dizajnéri fičia, vyzerá ako sliepka |
Re: cruelbody: |
Hodnotenie: Mne sa to paci ako celok. To ze je doba niekde inde a displej nadrbu vsade sa neda zmenit, pozrite do dnesnych aut. Ale mam pocit, ze bolo myslene v KTM na vela veci, od podsedadloveho ramu, ktory je na srouboch , rovnako ako zadne stupacky , co pri pade ulahci opravu. Moto ako take je lahke a vyzera obratne , vykon 95 koni je plne dostacujuci, nastavitelne vidlice super. Jediny problem by som mal s tou nadrzou , ktora je az dole pri motore a pri pade je na rane, ma sice tie ochranne plasty aaaale .....to sa uvidi pri prvych padoch . Proste az dosluzi Triumphik vedel by som si ju predstavit doma v garazi . Upravené 1 krát. Naposledy upravil 1richi1 (09.03.2019 19:54) |
kludne by mohli použiť "digitálnu ručičku" na periferne videnie, pod nou zobrazovať všetký výstrelky módy. |
Hodnotenie: to posledne co jazdec potrebuje pri jazde v terene je nejaky otackomer. |
Ono ja nejazdiim endurko ale v terene mas asi cumiet pred seba nie na displeje.Teda priamo pri jazde .Ked zastanes sa vyšťať tak zopar info urcite neni na zahodenie hoc aj v digitalnej podobe.Samozrejme okrem vystraznych info....napr ze si odjebal celu olejovu vanu ci jak sa to na moto vvola a nemas tlak oleja napr na svojej som nikdy nepozeral na ukazovatel paliva..je to uplne zbytocny budik... |
Hodnotenie: Ja vam neviem...spominaju sa tu vselijake motorky, spolocne maju to, ze ked na nich sedite, tak mate nohy roztiahnute ako slecna na rohu...kdezto na tejto 790R ich mate skoro pekne spolu ako mniska. A to je sakra velky rozdiel a velke plus do terenu. Tu sa uz meni potom strasne vela veci...sedadlo je uzsie, motorka je stihlejsia v pase. Lepsie sa drzi nohami atd atd... Toto mozme porovnavat tak akurat so 700 Tenere...a ako som pisal uz inde, tak to porovnanie je rovnake ako pred rokmi KTM 690tka a XT660tka...tam vsetci vieme ako to je... |
Re: picaso: Takú porovnávačku by som rád spravil. Ak zoberieme strednú triedu 790 Adv, Africa, F850, Tiger a Tenere. Tak okrem Ténere som všetky otestoval. |
Re: edott: "tu kameru máš pripevnenú nejako pružne na tej prilbe ?" - kameru nemám pružne - to je len zapnutá stabilizácia obrazu. Garmin VIRB. |
Nadrz je fakt nezmyselne riesena. Ak ten plast nie je mimozemsky tak to aj pri banalnom pade 100% prerazite. (Nechcem vediet co stoji nova ked je to jeden kus) To nehovorim o kamenoch a konaroch, proste istota. Do terenu s tym pojdu asi len "silno veriaci" |
Hodnotenie: Neviem preco si to myslis. |
Re: matus: lebo toto ma nadrz potiahnutu niekde az dole a zboku? Tu nemozes porovnavat klasicke nadrze hore alebo pod sedackou. Ja si nic nemyslim som o tom presvedceny ze bude na forach plno ludi s poprerazanou nadrzou ak sa to zacne kupovat a aj to v pripade ak bude mat niekto odvahu s tym niekam vobec ist. Podla mna velka konstrukterska chyba takto riesit nadrz na ukor dojazdu a prezentovat to ako motorku do terenu. Je to len moj nazor, kazdy plast proste prerazis a toto tam trci do bokov priamo na ranu.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Deluxa (11.03.2019 9:58) |
Hodnotenie: potvrdzujem matusove slova |
O ten nádrži ja absolútne nepochybujem, nie je to novinka... Keď takto stavali motorky na Dakar tak nevidím dôvod aby to nefungovalo, ten plast je neuveriteľne robustný, pružný a odolný... |
Deluxa> vsetky rally motorky maju takto riesenie nadrze. Asi nemusim viac vysvetlovat, ci? |
Hodnotenie: Mne sa ta nadrz az tak velmi nepaci, ale nemyslim, ze s nou bude problem. |
matus - KTM nema komfort pri cestovani na ktory som si pri cestovani GS zvykol, navyse 990 mala na moj vkus take slabsie brzdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.03.2019 10:35) |
tie brzdy aj mna srali, ale nastastie sa mi to podarilo vyriesit brzdovym oblozenim. |
Re: janoval: porovnavas neporovnatelne...kukni si tam siaha ten spodny susplech (karbonovy chranic?) na tom obrazku....je to moj nazor, nic plastove co vytrca nevydrzi tak to proste je. Zbytocne o tom diskutovat.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Deluxa (11.03.2019 11:35) |
matus sak asi dockaj a uvidis... prve rocniky budu mat urcite nejake detske choroby ktore sa budu ladit za pochodu (na uzivateloch) |
Re: Deluxa: Zbytočné diskutovať o tom nie je... Tá nádrž nie je nič nové... Mala také 950/990 (ale výhoda že boli dve oddelené) a tiež 640 Advneture. (a samozrejme spomínané Dakarky - alebo veľké nádrže na EXC) - Na 640 Adv to bol tiež bachraté a hneď na rane a boli takmer nezničiteľné... |
Awia ten stit nie je malinky na ceste ? Nefuka trosku ? Aj tak sa mi viac paci s nizkym blatnikom |
Hodnotenie: za mňa: |
Awia dík za info, stabilizácia je super |
Re: picaso: Mne štít nízky nie je a áno fúka trošku |
ten tlmic je rovno nad katom a este ma aj krytku.... v prestavkach sa bude pekne hriat |
matus nielenže sa bude hriať ale budev ńom aj olej j kavitovať |
ta nadrz dole je super, netreba tam montovat vseliake tazke zelezne padaky a hmotnost je dolu. |
Awia, |
Re: KAMIL: Ale ty si písal že zasere chladič... Že hádže na plech je ok... |
Hodnotenie: Volako odpadavate z tej motorky, iba sa opytam, prestal somuplne sledovat to mnozstvo modelov, 990 1090 1209 20190 8560 ... robi sa tento model aj bez tej velkej nadrze, ktora ubera z jazdnych vlastnosti, ktore su podla mna hlavnym kriteriom konstrukterov. No ze ci bude moznost takeho modelu ? |
No, možno sa prvý krát dočkáme toho, že aftermarket nádrž bude menšia ako originál |
Dnešné stroje niektorý zbytočne hýčkajú, z toho veterán v živote nebude, všetko čo sa pokazí sa dá opraviť, je to len plast a hliník. Preto to treba vyžmýchat nech si hrkoce jak chce, keď to ide a potom dať do riti a kúpiť novšiu a do kola |
Re: duggo: hej vyraba sa s 9l nadrzou a vola sa EXC |
Re: duggo: jazdis na gsku a napises taku somarinu? |
Ehm,,, jazdim na gs a nie gsa ,,, ehm ehm, iba to som myslel, ze páličom v europe moc 20 litrove nadrze netreba. Ale samozrejme, ze mozes natankovat 10 a nie 20, ale ked tak kukam, drsniaci motokrosari budu asi tu nadrz v zakrutach okopavat, ale mozno to su iba moje domnenky a chcem byt iba mudry. .. Mal som aj exc, aj lc4, aj crf450. |
Hodnotenie: Re: duggo: pises, jak keby si bol hladny :D ...ta nadrz je konecne nieco ine, ako robia vsetci ostatni a mne sa na tej moto najviac paci prave ta nadrz. |
Vsak aj mne sa paci, jo mal som iba jeden ryzovy chlebicek a kavu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (13.03.2019 9:13) |
Hodnotenie: tak som si ju obzrel na výstave a musím povedať, že sa mi páčila viac ako na fotkách. |
Hodnotenie: Och a ja mám takýto: |
Veru tak, kým nevymeníš telefón, tak na ňu zabudni. |
Hodnotenie: Re: Asfalt: pre takých ako ty sa to bude predávať v akcii: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Burizon (15.03.2019 16:39) |
keď tak pozerám na tú fotku a zamýšlam sa nad tým že načo sú tam sklopné stúpačky a brzda, ked aj tak je nádrž nižšie, |
Najviac pádov je v nulovej rýchlosti, vtedy stupacka môže byť na rane. |
Kamil a keby namontovali pevné stupačky, tak by Ti zase vadili pevné stupačky, alebo by to bolo inak? |
Hodnotenie: Pevnú nikdy na ničom, padne zo stojana a rovnáš/meníš |
Veru rovno menis aj kotník na nohe, alebo achylofku. Nie kazdy jazdi v najpesiech cizmach. |
teraz letia videá na fórach, aj 450€ čižmu spolu s nohou prepichne presne zlomený konár nad zemou |
Hodnotenie: Tak som sa bol na nu zatial aspon posadit a zda sa, ze aj pre velkeho chlapa europskych rozmerov bude fajn. Hladka ma sirsie, pohodlnejsie sedlo, Rkova vyssie, ale uzsie. Obe su skor tvrdsie, co je fajn, lebo sa tak rychlo nepresedia. Co som bol prekvapeny, tak v stupackach sa mi stalo velmi dobre, rajdy su dost vysoko. Za mna super, prijemne ma prekvapili obe verzie, dufam, ze sa mi podari skusobna jazda. |
Re: dreamer: aku mas vysku? Ja 185 a rajdy na Rku sa mi zdali nizko. Ale to sa da lahko poriesit. |
@janoval: ja som este o dost vyssi, 198 cm, ale asi zalezi na tom s cim porovnavas. Oproti cestnym motorkam su rajdy vyssie a toto je asi prva motorka na ktorej by som nepovazoval za nevyhnutne ich zvysovat. Ale je fakt, ze nejazdim off tak nemam skusenosti s jazdou v stupackach v terene, ale s touto motorkou by som asi zacal Inak tie plastiky na ochranu nadrze ju maju chranit len pred poskriabanim, samotna nadrz by mala nieco vydrzat aj bez nich. |
Re: janoval: už sa to tu riešilo, tých plastikov sa neboj,tie plasty znesú vela. Mam 990ku, dosť času trávim na iných fórach ktoré sú im určené a žiadne problémy som nikdy nezanamenal. |
takže včera som vedla nej stál v Rakúsku, podla všetkého to nebola R verzia, ale bolo to prekvapivo hodne malinké celé, tak neviem Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.03.2019 7:54) |
Tak raptak zas ty si chlap . Tebe len ozajske motorky . Do terenu nemusi byt velika |
Re: raptor: R kova je v pohode , uz setrim |
Mam 195cm a velmi som sa potesil ked som na nu vysadol...nie je mala a nie je ani do terenu (kam patri, teda v klude moze ist) velka...riaditka nie su vobec nizko. Na presun po ceste je pohodlna a velkostne dobra, aj ochrana pred vetrom nejaka je...v terene je pekne uzka medzi nohami, rajd dokonaly, vyskovo ideal...vsetko hovorim o eRkovej...na "obycajnej" som nesedel, nezaujima ma... |
@raptor: K tej velkosti... Ja napriklad uz ziadne mastodonty nechcem. Zvykol som si a vyhovuje mi mensia motorka stredneho objemu. Nevadi mi ani ked som trochu viac poskladany. Na Integre mam extra moto stupacky a nohy v ostrom uhle skoro pod zadkom a kupodivu ta poloha mi vyhovuje najviac, jazdim tak cely den a ziadny problem. Kludne by som dnes siel aj do CB500X, alebo 790 Adv aj ked obe su skor mensie, lenze mne prave to vyhovuje. Taka Afrika je uz pre mna zbytocne velky kus motorky. |
picaso - ale piču normálny stredoeurópan som |
Re: raptor: ta nie R verzia posobila nizko aj na mna. To asi vyrobili pre zooo-a. Jemu R-ku a Evke bez R. |
@raptor: ale ja som v mojom prispevku nedal rovnitko medzi "mensia motorka" a "stredneho objemu", aj pre mna su to dve rozdielne veci, neboj Jednoducho mi vyhovuju mensie motorky (rozmermi, vahou) a idealne stredneho objemu (500-900 ccm). Upravené 2 krát. Naposledy upravil dreamer (18.03.2019 10:51) |
dreamer ja som na nej nesedel, ja som pri nej stal |
Tak ty to uz mas v oku, ja asi len v riti, lebo ja si este stale aj po rokoch musim na motorku aspon sadnut Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (18.03.2019 10:54) |
pohoda niekto v oku, niekto v riti... každému čo jeho je |
Hodnotenie: Mam 174cm, 78kg a Adventure R my bola vysoka, dociahol som na zem, vysadnutim na pol zadku, pritom Adventure bola v pohode. Mne sa paci aj obycajna Adventure, do terenu je jej skoda, ako dobre cestne enduro na nase cesty pre mna by bola lepsia Adventure bez R |
Re: Express: Preto asi robia hneď verzie dve... |
Viac ako tisic slov... |
Re: Matej: Fajnie terény, pekná pieskovňa, hneď by som šiel blbnúť... Keby na to típek toľko nesedel šlo by to lepšie... |
Na tom videu vyzera 790 ako neohrabana krava..normalne som sa cudoval |
Re: picaso: klobuk dole pred tvojimi jazdeckymi schopnostami, ked to s 200 kilovou masinou davas v piesku lepsie Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (19.03.2019 20:31) |
Re: janoval: nedavam . A radsej sa netocim.. vnimal som to ako profi test . |
tak tuto sobotu v STYXe mi novy majitel KTM 790 Adventure dovolil aj sadnúť a teda možem povedať že "hladká" 790 je aj v základe seriozne aj pre menšie postavy. Mne bola vyslovene malá |
Re: raptor: tvrdé sedlo nerovná sa nepohodlné... V skutočnosti je to skôr naopak... Ťažko to riešiť na prvý omak... To sa treba 8h previesť a potom... |
awia... kolko ludi tolko nazorov, ked som prvy krat sadol na 1200GSA na supu som vedel ze toto sedlo je o dve triedy menej pohodlne ako seriove sedlo na 1150GSA. Netvrdim ze moj pocit je objektivna pravda, nech kazdy posudi sam. Niet nad vlastnu skusenost. |
Ta motorka je cela taka nova. Treba to stravit, pochopit, prijat alebo ist vedla.... Ja som zvedavy na 790 smt. Kam to nasmeruju, co tam daju. Ale aj tak o 200ccm nechcem ist dolu a o 320ccm ist hore je zbytocne. |
Hodnotenie: Re: Awia: no ta to už je čo za blbosť, že tvrdé sedlo je pohodlné. Tak vymýšľajú sa všeliaké gélové vložky, podložky a čojaviem čo na dlhšie cestovanie, a ty toto napíšeš? Ešte aj na horský bicikel som si dal gélové sedadlo. Vyzerá na k... , ale na dlhšom treku ma nebolí riť. Aj v krčme sa lepšie sedí v mäkkom kresle ako na drevenej lavici. Lavica má zase výhodu, že sa vieš rýchlo postaviť, ak sa niečo zomelie. Tak je to asi aj na motorke. Ja som sedel na 790R, ale len chvíľu, takže , či je tvrdé, neviem posúdiť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil FOGY (25.03.2019 21:17) |
Re: FOGY: ak mas na bicykli gelove sedlo a je maksie ako povodne z tesca, ci dechatlonu, tak niekde asi bude chyba |
Re: janoval: nerozumiem tomu čo píšeš, resp na čo narážaš, a z kadiaľ to berieš, že mám bicykel z tesca. Je to kellys a je z cykloshopu |
Fogy, ked ta boli z bajku rit, skus jazdit na ostro. |
Re: FOGY: Napísal som čo som napísal... Určite tvrdosť či mäkkosť nie je jediná charakteristika, ktorá rozhoduje o pohodlí, je to aj tvar, švy, šírka, oblé hrany sedla atď... Ja preferujem tvrdšie sedlo a sedí sa mi lepšie... |
Video: KTM 790 Adventure - problémy - pozri si pred kúpouDôvod úpravy: z videa vyberám - vsetky KTM 790 su montovane v Číne - slzí olej - problémy s palivovým filtrom (ak som dobre porozumel) - problématický palivomer Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.04.2019 20:34) |
A v amerika aka lacna . Co to ? Nesekol sa v ofiko cene v europe ? |
Raptor, tak Ked už robíš vycuc z videa po anglicky, tak sa trochu nauč ten jazyk.. Hovorí tam že od 2020 BUDÚ vyrábané v Číne. Určite má insider info hehe.. Ostatné veci má vycucnute ten týpek z FB skupiny..proste detské chyby. |
chooki hovorenej spisovnej anglictine rozumiem celkom dobre, priznavam sa ze mal som problem s jeho prizvukom Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.04.2019 8:50) |
pozri, je to video typka ktory tu motorku asi ani NEVIDEL, nieto jazdil proste a zobral si udaje z FB skupiny od par majitelov. |
www.webbikeworld.com/wbw-motorcycle-preview-2019-ktm-79... |
Na tokod maratone uz jazdila. Nake skusenosti majitel z realu ? |
Na Tokode som bol s ňou prvý krát v teréne. Je to presne to, čo som od nej očakával. Na sériových pneu a na trati od ktorej ma takmer všetci odhováralito bolo k spokojnosti. Skôr sú limity v hlave a kondičke ako v moto. Na nejaké konkrétne hodnotenie je ešte z mojej strany skoro. |
Re: jozobab: tak teda to je dolezite. Ze spokojnost |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105753 | Včera: 215172