Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (6 hodnotení)
Diskusia k článku: IX. Zraz Jawa 500 OHC, Ružomberok
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Re: dzefe: stroje krásne... |
Hodnotenie: Mozno hlupa otazka, ale cisto technicky, akymi parametrami disponuje taka jawka? |
Re: SimsonRiderS51: www.bikes.cz/1954/jawa-500-ohc |
Re: RomanSVK: akurat sa tam nedozvies že tých 28 koni bolo hodne brutalnych!Este koncom komunizmu a nastupom ranneho kapitalizmu v tejto gubernii to bola fakt raketa. |
Re: RS955i: viem, mali sme ju v rodine (vzdialenej ). Ja som sa v tej dobe začínal voziť po tráve na pekáči a kukal som na ňu ako puk. Pár krát som sa na ňu vyštveral. Radšej mám dvojtakty, ale taká 350/500 OHV by tiež nebola na zahodenie. Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (27.01.2019 9:42) |
RS955i twistujúci rám nebol problém. Napr. taká kývačka bola proti tomu čistá katastrofa. Vibrácie boli radosť a pocit poriadnej motorky. Cit na pravú ruku treba nie na akceleráciu, ale na brzdný účinok motora tzn. na plynulú jazdu. Ani dnes sa na ostrejšom dvojvalci nemôžeš kvôli tomu bavkať s plynom. S tým šrubovaním to nebolo celkom tak. Je pravda že bola to olejnička a hermetikom to utesniť nešlo. No a samozrejme to trebalo vedieť nastaviť, lebo ti zlý predzápal vedel zlomiť nohu. Vyrástol som na nich, mal som štyri. Dnešné umelo vytvorené šialenstvo okolo nich mi dosť vadí. Je to zaujímavá motorka, ale za tie peniaze čo za to pýtajú si viem kúpiť oveľa zaujímavejšiu... |
Hodnotenie: Typ motora: dvojvalec (4T) |
Re: Retro: kvantitativne sa ti nemozem a ani nechcem rovnat.Ja som v 87´kupil za cca10tKčs prvu v pojazdnom stave,tzn ze z Tur Klacian som dosiel do Martina a pred garazou sa ustrihol unasač rozety čo bol povodne nitovany o bubon. Povodny bol podvozok nadrze motor.Blatniky svetla riaditka plus veskera drobna bižuteria sa už z Oravy/kde moto služila nejaku tu dekadu/ ku mne nedostala.Kedze chýbali tie najpodstatnejsie veci aby som mohol uvazovat o povodnom stave a zvysok bol silne poznačeny regionalnou starostlivostou predosleho posobiska.Nosniky zadných klzakov mali aj cez milimeter ovalitu ako boli zodrane,puzdra v hlinikovych odliatkoch boli nieco ako pertinax predrate až po hlinik odliatku. V podobnom stave bolo čokolvek čoho som sa chytil. Hlavne klukove loziska boli v ocelovych vlozkach v elektronovom bloku motora vo vylagrovanom otvore. Dobry blok upnut na stol horizontky vyindigovat stred nasrobovat blok s poskodenym otvorom ten nasledne suoso zvrtat urobit podla orvoru novu vložku a nalisovat... |
RS955i, tak to si mol s tým dosť práce. No bola to vyžitá haraburda a jasné že sa na tom nadrieš. Vtedy nikto neriešil pôvodnosť a upravovalo sa ako sa len dalo, takže sme dosť tých motoriek "upravili". Vytrieskané otvory osadenia ložísk u OHC som nikdy nevidel, tak isto ako zničenú prevodovku. |
vyzita hajtra,ale ina za mne dostupne prachy nebola a aj za tu som si mohol kupit novu 638 alebo co sa to vtedy robilo... A foto mam tej prvej,ako sme boli este pred vojnou na svojom prvom zraze v Eurocampe v Lomnici. Aj to ciernobielu a značne ohmatanu.Ale nevylucujem že ju ma niekto čo partiu fotieval. |
Jasné veď sme to chceli Ja som ich kupoval od 2500 do 4000,- Kčs. Vtedy to nikto nechcel, lebo sa báli technických komplikovaných problémov a nešlo to na zadné |
Hodnotenie: Chlapi, to uz bolo.. |
Mne už to žily netrhá, ale kvôli 350 alebo 500 2xOHC by som bol schopný aj nejaký zločin spáchať |
V roku 1973 som kúpil 15/02 rok výroby 1957. ( Dva mesiace po tom ako sa pri Kuchajde zabil Srna ) |
Tez jsem mel s timto peklostrojem sve zazitky za komancu . Asi jako vetsina jezdil rocne 10-15tkm na 634ce naprosto spokojenyvecne resil predstih samozapaly karbon kladivka atd. Pak vysel clanek s fotkou ve Svete Motoru ze tam kdosi vbastlil motor 500 ohc. To sem musel mit ! Urcite to bude kladivo ! Za 4 ku v Cakovicich koupil pojizdnou 02 ku s velkejma bubnama a jal se motor cpat do ramu 634 na koberci ve 14 tym patre v panelaku. Jasne ze se tam nevesel tak rezani trubek, svareni opet na koberci , kola elektrony z MTX perovani tusim z nejaky zavodni cross cizy , kotouce tez, predni trmeny s pumpu z cestaku Yama od Horaka z Kurimi atd ... no rok bastleni, pri montazi jsem otocil kralovskou hridel tak to blaflo do karbiku ten zacal horet a nad nim nadrz z benzinem... tak rychle kybl do vany a behal sem a vylejval kybl za kyblem vodu na horici motorku na koberci v panelaku ..Skody? Ohorely lak na nadrzi kabelaz ram atd. Tak opet rozborka, strikani ramu asi 20 ci cervenejma sprejema v kuchyni na stole - vse zustalo cerveny i tenkrat modni tapety. Proc bych neco zakrejval ze ? Nuze prvni jizda: stalo to za uplny hovno nejelo to ( blbej sklon v motoru v ramu) pruzeni horsi nez serie 634. Slavy kotoucovky za ranec brzdili stejne blbe. A zaver ? Rok “stavby “ , zkonstatovani ze to stoji zaprd tak zas ohc ven a uvest v ramci moznosti do puvodniho stavu. Ohc slo pryc za 2 ku , 500ohc roling chassis bez papiru taky 2 ka a zustala mi zbastlena 634 nastrikana sprejema. 1,5 roku bastleni vysledkem bylo zkurveni ohc i 634. Kdo tu dobu praveku nezazil, nepochopi nadseni a entuziasmus nas magoru. Takze 500ohc za mne uz ne dekuji, uz jsem mel. Ale hezky se na ne kouka kdyz nejsou zprzneny. ( jo ted sem chytrej uz taky sel bych do hotovyho ES2 a nic nebastlil ) ale v 18 ti se tak neuvazovalo. Hezkou a brzkou jar vsem ( sorry za elaborat ) |
Re: Wing2: Práve že elaborát skvelý - dobré čítanie... |
Wing2, za tie metalexové kolesá a pumpu so strmeňmi od Milana sí musel dať o dosť viac ako stál celý pullitr |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 106855 | Včera: 186574