|
Hodnotenie:
Moje postrehy po odjazdenej sezone (14.000km).
Kupoval som jazdenu, 2015ku. Predtym 7 sezon na v-strom 650 a cca 90.000km, takze bol som zvyknuty, resp. az zhyckany na pohodlie a zavetrie (mam cca 185cm). Jazdim kludne, lebo vacsinu casu vo dvojici. Pocas roka to boli vsetky typy jazd, rano a vecer cez mesto do roboty, vikendove motacky, ale aj 2x dlhsia dovolenka s dialnicami.
posed
pekne vzpriameny plus sirokanske rajdy.. Celkova sirka motorky je ale este trochu zbytocne zvacsena, kvoli drziakom deflektorov - tie su viac designove, ako funkcne. Na druhu stranu do nasho pocasia fajn kompromis, v chlade trochu ochrania a v lete aspon nemam ruky v uplnom bezvetri. Na mieste sa s moto manipuluje dobre, na hlavny stojan tiez bez problemov. Stupacky su ale viac vzadu, tj nohy trochu viac pokrcene, ako by som chcel. Ked stojim na krizovatke s nohami na zemi, tak sa stupacky zabaraju rovno do lytok. Navyse su kovove, tak za jazdy je v nich viac vibracii (v porovnani so stromom a gumami na stupackach)
sedlo
povodne je fakt tvrde, siroke a jeho hrany ma tlacili do stehien a vedel som, ze by som ho vymenil. Prvy majitel dal Bagster, ktore je fakt pekne, ale stale nie dokonale. Ad 1, dobre sa sedi len v jednej polohe napriek jeho dostatocnej dlzke. Ked sa ale posuniem dozadu, tak som moc na rukach a sedlo sa tvari vodorovne, smykam sa smerom dopredu dole. Ale horsie je, ze ked zmokne, tak cez svy natece voda dnu a nasaje sa. Povrch moze uz aj uschnut, ale jak si potom sadnes, tak ju pekne zacnes vytlacat a najma lave vnutorne stehno mas mokre. Paradicka.. Da sa to ale poriesit tak, ze jak dojdem k motorke, postlacam par krat sedlo a vytlacim cez tie svy zas vodu von a utrem z povrchu..
plexi
uz pri testovacich jazdach (opat, rozmaznany zo stromu) som si povedal ze toto tiez vymenim, originalne bolo nizke a nefunkcne. Predosly majitel dal Puig turisticke, dymene, aj s deflektorom, ktore podla mna aj vyzera dobre. Na mieste za statia je aj kvoli vahe deflektoru vrch trochu labilny, posobi to takym divnym dojmom, ale za jazdy sa donho oprie vietor a i ked neni uplne pevne, nevyrusuje to. Len za silneho bocneho vetru, alebo vyssich rychlosti sa trochu trase. Uplne stabilne teda rozhodne neni, ale neni to nic otravne. Aby sa dali uplne vytocit rajdy, museli ist dole plastove kryty z rucnych deflektorov (nie cele, len ten farebny plast). Takto teraz vyzeraju:
imgur.com/a/kzDOo
svetla
Pekne biele LED, skoda ze len jedno stretavacie. Ale inak svieti to velmi slusne. Smerovky su klasicke, ledky ma za priplatok aj Yamaha.
palubovka
Taka skareda, az je pekna. Ale dako som si na ten 'techno' design zvykol a paci sa mi. Ale je fakt prehladna, sklada sa z dvoch displejov.
Hlavny displej: fakt velky ukazovatel rychlosti, dobre viditelny aj otackomer (dieliky po 250 otackach)
-stale ukazuje cas (akurat len pri zapnutej elektrike)
-dalej stav nadrze
-dalej jazdny mod (A, STD, B) a ECO ukazovatel, netusim naco, ale ok..
-indikator smeroviek je paradne viditelny (tazsie zabudnes vypnut)
-ale ukazovatel neutralu je velmi slaby. navyse ta 'ikonka' je smiesna, lebo nesvieti velke zelene pole s pismenom N, ale svieti len pismeno N (na tmavom podklade si ho za dna dost tazko vsimnut)... takze som si zvykol pozerat na ukazovatel gearu, ktory je na druhom displeji
Mensi displej je viac informacny a okrem teda gear indicatoru (tiez dobre viditelny) obsahuje 3 stranky a na kazdom po 3 udaje, ktore si moze kazdy cez menu nastavit a preusporiadat sam. stranky si potom prepinas ovladacmi lavou rukou (vybrat sa da: Trip 1, Trip 2, ODO, priemerna spot., aktualna spot., teplota okoliteho vzduchu, teplota chladiacej, cas od nastartovania (podla mna zbytocnost, tento som si vyhodil).
-mohli dat este priblizny dojazd, ja si nulujem Trip 2 vzdy pri tankovani. Ale co je fajn, ze akonahle ides na rezervu, tak sa zjavi Trip-F, a zacne pocitat km kolko si presiel na rezerve. Podla knizky by mala mat 2,8 L, takze cca na 50km
-vpravo hore je miesto pre ukazovatel vyhrievanych rajdov, ale len pri orig. yamahackych
-v settingoch sa da nastavit jas displeja, maintenance monitor (mne sa s tym nechce babrat), nastavenie hodin, nastavenie jednotiek (km/mile, format spotreby), dalsie casovace, pripadne zapinanie tych orig. vyhrievane gripov
ovladace
-startovanie a elektrika integrovana v jednom tlacitku, parada
-vystrazne smerovky su napravo, co je na prd, lebo su dost daleko od gripu. Ak nemas palec ako mutant, tak v pripade dakej nebezpecnej situacie musis pravu ruku prehmatnut, ked ich chces zapnut. Ovela lepsie by to bolo na lavej ruke.
-a zas vlavo, dialkovy blikac neni na ukazovaku, ale na prepinaci stretavaciek/dialkovych - neviem ho este v rychlosti najst, ale mozno je to len otazka zvyku. lavym ukazovakom ides do menu, co za jazdy nepouzivas, takze mohla byt ta blikacka radsej tam.
motor
-asi highlight tej masiny. trojvalec je podla mna dokonalost. genialny zatah, plus podla mna fakt pekny zvuk (mam original vyfuk)
-kedze jazdime vacsinou dvaja, v meste je Acko nie moc prijemne, hlavne nie pre spolujazdca. Aj mala nerovnost na ceste moze sposobit trhnutie.
STD je taky ideal, na 90% casu (zapina sa vzdy po nastartovani). Ale ked idem sam, a chcem sa trochu vyblaznit tak to Acko je parada.
B mod som si par krat prepol, za dazda alebo na prasnej ceste, inak vobec.
brzdy:
Predna ok, riadny rozdiel oproti 10 rocnemu malemu stromu, heh, ale ziadna zverina. Zadna neni vyslovene slaba, ale mozno som cakal vacsi rozdiel.
Ucinok ABS posudit neviem, s trakcnou som sa nehral.
podvozok si netrufam hodnotit, v kazdom pripade nestazujem sa vobec.
-dlhodoba spotreba 4,9 (ale jazdim fakt slusne, kedze vacsinou dvaja). Na vylete s dialnicami ukazovala palubovka 4,9 tiez, ale podla tankovani 5,1.
-dojazd samozrejme podla stylu, rozumne max je asi 250-300 km, ale tak mozno by to vydrzalo aj 350, ale risknem to? ..toto som mal napisane uz skorej, takto po zime si uprimne nepamatam, ci to sedi.
-pri prejdeni na rezervu, zacne ukazovat spominanu prejdenu vzdialenost
-ale bol som zvyknuty na vacsiu nadrz a dojazd. Tvarovo mohla byt nadrz kludne vacsia, sklon nadrze sa zvazuje dole k jazdcovi, co je aj trochu na prd pre tankvak
-jednotka je trochu hlucnejsia, obcas kopnem malo z 1 na 2 a ostanem v neutrali. Ten sa hlada lahko, ale na kamosovom 10 rocnom Hornete to ide tusim este lahsie.
-vdaka gear indicatoru uz nehladam 7cku
-rychlosti a otacky:
55 na tacho (50 GPS), na 4ke 3000 otacok
100 tacho (~90 GPS), 5ka: 4700 ot., 6ka: 4000 ot.
140 tacho (~130 GPS), 6ka: 5800 ot.
-tempomat sa bohuzial neda doinstalovat
-kratsie blatniky, zadok motorky je rozhodne viac zasvineny po dazdi. Ale fungovali celkom obstojne. Mohli tam dat taky ten vystrceny zadny blatnik, jak ma Multa, alebo GS.
-motor vie pekne rozhorucit ram a kraj sedla, najma ked je vonku 30+ stupnov a motam sa po meste
-zrkadla, trochu miesta zaberaju lakte, ale inak su fajn. pekne aj funkcne, od 5000 otacok vyssie trochu vibruju.
-zasuvka zapalovacu by default
-miesto pod sedlom, lekarnicku som tam vpratal ale nie v jednom kuse, musel som porozkladat tie veci z nej
-slusna predpriprava na kufre - uchyty pri stupackach spolujazdca a pri zadnych madlach. kupil som Givi Dolomiti
-hlavny stojan standard. akurat vysunutie bocaku je trochu neergonomicky vyriesene, pri vysunuti zavadim nohou o hlasic na stupacke. Ale lahko sa da na to zvyknut, a uz to ani neriesim.
-rozkmitanie rajdov, par krat som to zazil, ale nad 150 takmer vobec nejazdim, takze neriesim ako to odstranit, ale dakoho to moze odradit.
Rozmyslal som hlavne medzi Tigrom 800, Strom 1000 a tymto. Na moj styl jazdy by bol mozno vhodnejsi ten strom, testovacia jazda bola super. Tiger bol potom dlho favorit, pohodlnejsi posed, tempomat. Ale vadil mi ten upistany zvuk, plexi tiez nebolo idealne a nepacil sa mi ani vyfuk, zabera miesto kufru, rovnako jak strom. Navyse v inzercii bolo z oboch motoriek malo v ponuke a Tracera som nasiel takmer noveho a s vybavou ako som chcel. Design sa mi fakt pacil, maly vyfuk tiez, trojvalec, led svietenie, tak ze si spravim radost.
Prvy mesiac som si myslel ze mi to je az zbytocne sportove, do mesta by bola aj vhodnejsia moto, ale lahko sa da zvyknut Chvilu som aj dumal ci neist rovno do dakej 1200ky, ale toto ma vykonu bohate, v meste a na mieste je to stale lahke a obratne, a usetrnych par tisic miniem na cestach..
Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (10.04.2018 22:49)
|