|
Hodnotenie:
Cau "bratia a sestry v zbrani",
Dovolte mi sa podelit svojimi skusenostiami, ktore som ziskal z trojmesacneho jazdenia a 12 tis km. Tiez chcem autorom clanku podakovat za objektivne hodnotenie, ktore mozem len povrdit.
Trophy je naozaj zaujimava masina. Je to ako s dobrou frajerkou, nemusi byt najkrajsia, aby si na nej mohol stale nieco objavovat. Si s nou rad a citis sa v jej spolocnosti prijemne. Spolu objavujete svet....ake bla bla romantike, fuj Svedci o tom aj mojich 12tis km za +tri mesiace a to popri tom este jazdim autom, lietam po svete a 2 tyzdne sedela u v tuningovej firme, kde som cakal na upravy a doplnky.
-----
Vyberal som medzi novym vodnikom BMW R1,200 LC RT a Triumph-om Trophy. Vyber prebiehal asi 2 mesiace a spravil som dokopy circa 7 jazd, y toho 3 na BMW a 4 na Triumph-e. Zaujimave bolo to, ze hoci mi rozum vravel BMW, nakoniec som velkym zastancom znacky a moja prva velka masina bola BMW R1,100 RS, tak aj napriek tomu vyhral Triumph. Zdal sa mi pohodlnejsi, mal viac charizmy a spravanie celej motorky sa mi zdalo viac transparentne. S odstupom casu mozem len dakovat tomu, ze som pocuval svoj instinkt, pretoze je to naozaj skvely stroj a hlavne si ho mozem uzivat, co by som nemohol s novym BMW, ktore bolo stiahnute do odvolania z prevadzky z pre moznu poruchu elektonickeho tlmenia, co moze sposobit nehodu. Asi by ma jxblo, kebyze za stroj vysolim cez EUR 20tis a nemozem jazdit.
Ked som priamo porovnaval obidva stroje a to tak, ze som jazdil na oboch hned po sebe v rozmedzi 1h konstatujem, ze su oba skvele. BMW mi vsak pripadalo az privelmi sterilne a nudne. Design az privelmi kozmicky. Rozhodol vztah a spokojnost s mojim Triumph dealerom a jeho ustretovost a tiez mega servisne intervaly, myslim ze 15tis km. Zaujimave je, ze ked som Trophy videl prvy raz, tak som si povedal, ze to je co za transformera, ze fuuj...no a teraz ho mam v garazi, kua kua. - Zivot.
-----
Triumph mam od nova. Po zajazdeni po circa 5tis km som si ho trosku doupravoval. Vymenil som v uz zaklade dobre Pirelli Angel za este lepsie, hlavne na mokre Michelin Pilot Road 4GT, velka spokojnost. V tuningovej firme, s ktorou spolupracujem uz dlhsie mi upravili management motora (Power commander), sportovy vzduchovy filter a vyfukovu sustavu Remus. Parametre stupli na circa +150 koni a okolo 135Nm. Na zadnom kolese z toho +130 konikov a okolo 120Nm. Velmi to potesi v celom spektre otacok a dodava sviznost pri predbiehani, ma to absolutne plochy krutat. etreba vytacat. Pracovne otacky 3 az 6tis. Vacsinou to ale drzim na 5tis a na 140km/h. Spotrebe je v tedy okolo 5,9L - parada.
Dalsie doplnky prisli evolucne, napr. padacie ramy, lebo po jednom incidente s opitym chodcom som musel na krzovatke pri zatacani krizovo brzdit a po zastaveni som to neustal a polozil. Teda, mozno by som to ustal, ale som si nechcel natiahnut chrbat. Au au, plus 300kg celkom boli. Esteze som mal moto cizmy, inak by som zrejme skoncil so sadrou na nohe. Mam dalej namontovanu a integrovanu navigaciu cez repraky alebo blue tooth do prilby. Prepojenie radia, iPhonu, tempomat a pod nespominam. Mam plnu batozinovu sadu, vratane top case, cestovny vak na zadne sedadlo, kapsicku na riadidlach a tank vak, obe od Touratechu. Moto ma 4 el. zasuvky na dobijanie cohokolvek, aj vyhrievaneho pradla, vyhrievanie sedadla a riadidiel.Velmi som to ocenil pocas presunu pre letnych 10st.a v dazdi. Tento august je fakt na figu. Farba je biela perlet, dealer mi to nastriekal ako dobremu zakaznikovi u specialistov z 8Ball. Standardna je strieborna a tmavo modra pre roky 2012 a z 2014.
-----
Jazdim hlavne do prace a sem tam vyletit do okolia (+-300-500km). Tento rok sa mi konecne podarila aj cesta po Europe. Sporteba pri jazdeni "skoro podla prepdisov" je okolo 6L. Pri 4,400km ture po Europe som mal priemerku 6.1L a to ze som nechodil 90km/h. Meral som 2 x 2tis km useky pri priemernej rychlosti 102 km/h bola 6.1L a 109 km/h 6.6L. Tieto priemerky znamenaju, pre tych menej skusenych, velmi rychle presuny po dialniciach v noci 140-150km/h a cez den 160-170km/h. Som spokojny s tym kolko tato krava zerie. Tankujem 98 oktanov a viac. Maximalna priemerna spotreba bola 7,7L, ale to som jxbal na dialnici plny kotol +200km/h. Dojazd od 300 (mesto) do 450 km(kombinacia meste-dialnica, alebo rychle presuny), pokial by som jazdil ako nemecky dochodca, tak aj 50km...ale to sa na takejto masine neda.
Je velmi pohodlna, moje rekordy su 1,800km za 18h cistej jazdy. Aj s prestavkou na prespatie to bolo 1,5 dna. Netlacil som na pilu, mal som cas. Max vzdialenost na jeden presun mam zatial 1,300km s prestavkami len na tankovanie, WC, pitim, stravovanim a bez spanku. Aj toto vypoveda o moznostiach a pohodli tejto motorky.
Minusy su velka vaha (co je plusom pri rychlych dialnicnych presunoch, lepsia stabilita), potom male nedostaty v ergonomii niektorych tlacidiel. Tempomat by napr. mohol byt o dva centimetre viac v pravo a ovladanie radia a tempomatu by mohlo byt v noci podsvietenie a celny stit by mohol mat stierac, lebo je taky velky. Tiez mi na motorke chyba kavovar a mikrovlnka. Da sa s tym ale zit .
-----
Pri jazdeni okolo komina davam dolu bocne kufre, nechavam si len top case. Na veternom stite mam deflektor, eliminuje hucanie prudiaceho vzduchu. Ochrana pred vetrom a nepriadnami pocasia - super. Manevrovanie na mieste - na hoxno. Ale ked sa to pohne, tak sa vaha strati. Uz som ju ale asi tri krat polozil pri roznych manevroch v garazi. Nastastie, bez nasledkov, az na jedej skrabanec. Mesto zvlada OK, ale ako sa aj v clanku pise, nie je to skuter.
Motorku vrele odporucam. Je dokonala v tom, ze nie je uplne dokonala.
Prikladam link na foto.
www.motorkari.cz/motorka/?mid=92370&act=fotogalerie...
|