Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (10 hodnotení)
Diskusia k článku: Ako som upravil špicové kolesá na použitie bezdušových pneumatík
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Myslim, ze problem nie je v spicovom kolese, alebo ze mas len bocny stojan. Vacsina ludi si neporadi s pneu na zadnom kolese na ceste ak to uz nerobil pred tym niekolko krat. Duse davam motocrossove hrubsie a stojan nahradi 20-30cm drievko na podlozenie a naklonenie na bocak . Na dlhsiu cestu si beriem rezervne duse co ale zabera urcite viac miesta ako opravna sada na bezdusovky. Vsetko ma pre aj proti Upravené 1 krát. Naposledy upravil Killbydeath (06.08.2013 11:54) |
Ktovie ako sa ten tmel bude spravat pri teplotnom namahani. Mozno bolo vhodne utesnit tmelom aj miesta uchytenia spicov, kazdy zvlast, pre istotu. Pripadne by som to este doplnil UltraSealom, ten sice posobi odstredivo na plast pneu, ale dostal by sa aj na rafik. Osobne by som sa s tymto ale nezahraval, ak sa stane, ze to nahle povoli bude zle. Drzim palce, nech to drzi. |
Ked budes menit spice, tak to tiez bude zaujimava cinnost ale za kutilstvo palec hore |
Inac podla mna ten silikon je zla volba na lepenie gumy o rafik. Mal si pouzit chemopren, alebo nieco take co aj volaco vydrzi. |
Hodnotenie: Ako fasa sa dajú jednoduché veci skomplikovať... |
Chapem dovody, ktore ta viedli k tejto zmene, ale uprimne - bal by som sa s tym jazdit. |
Celú vec som konzultoval s mnohými, ktorý podobnú úpravu robili už predomnou, hlavne čopráci. No a strach... ak to nevyskúšam, tak neviem. Chcel som ísť na letnú dovolenku a keď mám byť úprimný, tak v maďarsku by som pri defekte bol jasný, ako benátska noc, lebo neviem reč a anglicky zase nevie každý maďar. Teraz si dokážem defekt opraviť bez demontáže a o to mi išlo. |
mam daleko jednoduchsie a menej pracne riesenie. nanasanie hrubsiej vrstvy silikonu sa moze odzrkadlit pri vyvazovani.hlavne ak je nerovnomerne roztiahnute. |
do terenu a nejake to dedinske vozenie v pohode riesenie, ale na cestu a vysoke rychlosti a odstredivu silu a teplotu pri nich, by som sa s tym neodvazil. Aby to nepovolilo v nejakom nevhodnom case |
no dobre a schválne čo by sa stalo keby do duše daš ten gel proti defektom?! ved ked prepichneš dušu prepichneš aj plašt tým padom vzduch ide von a sa to zalepi alebo sa mýlim?! oskušal to už niekto??? |
pisul1- zatiaľ VŽDY, keď som dostal defekt, tak mi dušu roztrhlo na cca 5-10mm a opravný spray, ani slime mi to neutesnilo. VŽDY som musel riešiť niekoho, kto mi motorku odviezol na vozíku. Toľko moje skúsenosti. Chcel som založiť hrubé motokrosové duše, ale tie sa podľa predajcov v mojich rozmeroch nevyrábajú. |
Zaujimavy clanok. Po case napis skusenosti, som zvedavy. Inak, pri bicykloch toto riesia tzv. pologalusky, resp. plastovky. Priekopnikom v tomto msere je ceska firma Tufo. By ma vcelku zaujimalo, preco doteraz s niecimtakym neprisiel niektory vyrobca moto pneu. Asi pri oouziti naa moto v tom bude nejaky hacik. |
Hodnotenie: Pred sezónou 2012 som podobnú úpravu realizoval na Intruderi 1400,len s tým rozdielom že som použil tri vrstvy sanitárneho silikónu na lepenie akvárií vystuženého bandážou.Celé som to ešte preventívne doplnil SLIMOM na utesnenie prípadného defektu. |
Hodnotenie: tiež som si to tak nejak podobne prerobil už skoro 3tí rok mi to v pohode drží Upravené 1 krát. Naposledy upravil majomi (06.08.2013 23:34) |
Hodnotenie: www.motosvet.sk/product/mousse-dunlop-fm-19l-pruzna-pen... |
akurat, ze mousse nie je na cestu. |
Chlapi a pomysleli ste nato, že utesnenie nieje jediná vec? Veď bezdušový ráfik má úplne inú pätku ráfiku, ktorá drží pneumatiku na mieste aj po strate tlaku, resp pri jeho poklese... To je základ tejto funkčnosti, a to je to čo umožňuje po defekte keď pomaly klesá tlak bezpečne zastaviť. |
Hodnotenie: Pepi - uz to riesili. Skus si dat hladat nieco ako `motorcycle conversion tubeless kit'. Ak si dobre pametam, tak akasi firma to ma aj patentovane. |
Awia- na GS máš ráfiky priamo na bezdušové pneumatiky- Tebe idú špice mimo priestor pneumatiky, takže nechápem Tvoju poznámku. Ak dostanem defekt a duša vyfučí, tak pneumatiku v ráfiku udrží iba pätka, neviem si predstaviť, ako by vyfučaná duša mohla tomu zabrániť. Ale samozrejme som myslel aj na tieto aspekty a som vnútorne presvedčený, že či mám, alebo nemám vyfučanú dušu v kolese, prípadnému vyzutiu to nezabráni. Tebe vyzulo plášť, ale si uvedom, že ste jazdili v teréne, v piesku a bola to súťaž, kde ste asi inak pálili. |
Áno ja mám bezdušové ráfiky z výroby to neriešim... Tam nieje o čom. |
Hodnotenie: k zivotnosti - cca 4.5 roka, 30kkm, 2x prezuvanie (kontrola), sportova turistika.. |
Awia- pravdu povediac ma k úprave vyhecoval jeden predajca z Nitry, keď som sa ho pýtal, že ako by som na kolese s dušou a bez hlavného stojanu mohol poriešiť defekt na mieste, tak mi povedal, aby som si kúpil inú motorku. Tak som sa v duchu pousmial a začal dávať dokopy informácie a špekulovať, skúšať. Kým mi to začalo fungovať, tak som mal koleso 4x dole a testoval som rôzne spôsoby, rôzne tmely. To, čo je v článku je už len výsledok a že tu o ňom diskutujeme je dobre, veď na to diskusné fórum je a nie každý musí so všetkým súhlasiť. |
lazysnail: hodil som to do googlu, no nic, co by sa podobalo na technologiu pologalusiek som nenasiel... |
Pepi, teraz Ta citam este raz. Sorac, zrejme som nepochopil. Bolo to skor k teme dusove - bezdusove. |
Hodnotenie: Pekny DIY navod. |
Radsej Klidek, ako taketo hokusy-pokusy! |
riskovať čo??? ved len tesníš medzery medzi špicom ráfom a cez závit čo sú skoro neviditeľné a pneu len tak ľahko nevyskočí kedže dušové pneu nahodíš v pohode a bezdušak kto si doma nahadzoval tak vie že len tak lahko nenasadíš skoro tretí rok to mám aj nejaký ten krtinec som prešiel aj jamku na našich cestách a drží to v pohode nikoho nepresviedčam no nebál bi som sa toho až tak |
@zvolte zazil som, ako kamarat dostal defekt cca v 140 nastastie na rovnom useku. Kym sa mu podarilo zastat, odtrhlo dusu od ventilky, keby som nahodou nemal rezervnu dusu, tak sme v riti, najblizsi servis bol hodne daleko (Ukrajina). Prednedavnom som zase zazil, ako jeden zapichnuty klinec stihol na poloprazdnej gume urobit na dusi z vnutornej strany asi 18 dier, v servise v Obyciach musel opravar nalepit 14 flakov!!! aby sa dalo ist na tom dalej (ujovi velke plus, ze tomu venoval po pracovnej dobe hodinu a pol..). Aj preto rozmyslam, ako to poriesit na mojej motorke, sledujem ebay, lebo by som rad kupil origo schvalene rafiky na bezdusove pneu, aby som v case nudze mohol pouzit spray, alebo knot. |
Awia- včera som menil zadnú ojazdenú pneumatiku za novú a tie výstupky, ktoré máš na obrázku označené ako BUMPS tam mám aj ja, takže pneumatiku mi to tam drží rovnako, ako na Tvojom bezdušovom ráfiku. Na starej pneumatike som najazdil s touto úpravou 4.000 km, tesnenie bez akýchkoľvek závad, vyzerá rovnako, ako keď som ho urobil. |
Majomi: riskovat co? Nuz, vlastny zivot, i zivot tych naokolo. Jednak nikde nie je napisane, ze boky rafikov Cygivy Navigator tesnia aj "bezdusovu" pneumatiku, a hlavne na tu zmes silikonu a gumy posobi tzv. odstrediva sila, presne opacnym smerom nez by bolo jazdcovi mile. |
Hodnotenie: Pravda, ze sa tazko lepia defekty sprejmi a podobnymi vecami na opravu, ked mas dusu, moja dusa dopadla takto, a to sa mi tam zapichol maly klincek Pozri obrázok |
Mihoo, kamarát, toto bol dôvod, prečo som začal veľmi tuho premýšľať, ako sa vyhnúť podobnej situácii. Na zezeho ujúkanie prebohaživéholenničpodobnénerobte som nereagoval, na varadere sa do podobnej situácie nikdy chlapec nedostal. |
Pneu ti natieraju maglajzom nie pre utesnenie, ale preto aby sa lepsie smykala pri obuvani a lahsie zaskocila na pätku pri fukani. |
bacaono> tak tak |
Možno nemám pravdu, ale myslím si že : |
V roku 2006 sme podobne upravili 8" disk pre pneu Avon 230 neskôr 9"disk pre Metzeler 260. použili sme len silikon na lepenie akvárií. Nič iné! Po nanesení silikonu sme ho nehali mierne vytvrdnuť potom sme pneu nafukali čo najväčším tlakom. To preto aby tanto vysoký tlak dostatočne vytlačil silikon medzi špice.Nehali dostatočne vytvrdnuť. Po vytvrdnutí sme upravili tlak na predpísanú hodnotu. A bez problémov to drží dodnes. |
tryskac- obúval som pneumatiku tak ako každú inú, samozrejme musí sadnúť do priehlbiny v strede, inak by som to neobul. Pred obúvaním som natrel falce ráfiku mazlavým mydlom, tak, ako to robia v pneuservise. Inak by to asi ani nešlo obuť |
Na cestu cert to ber takuto upravu, v pohode. Ale do terenu by som to absolutne neriesil. Podhustena guma sa ti pretoci alebo mierne odlepi a hned si na nule s tlakom. A to nehovorim o nejakej vymene prasknuteho spicu |
zvolte- áno, treba použiť výhradne bezdušovú pneumatiku kvôli inej konštrukcii pätky, či je pri defekte únik iný ako pri dušovej pneu to neviem |
anton- s tebou som to konzultoval telefonicky, najprv som zbieral informácie po kvapkách, kde som našiel zmienku, tak som po nej išiel. Dík za pomoc, od teba som sa toho dozvedel asi najviac z prvej ruky. |
Hodnotenie: sikovny si to treba uznat , |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157386 | Včera: 173109