Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (24 hodnotení)
Diskusia k článku: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Pekna vecicka, ale celkovo nerozumiem tomuto trendu 1200-viek. Litrove motorky ponukaju dostatocny vykon aj krutak. Skor by ma potesila nizsia hmotnost. Co sa tyka konkurencie, tak Honda so svojimi 275 kilami a dojazdom 270 km... bez komentara |
Hodnotenie: pekny test |
pokial to nema kardan stale to nebude ako bmw... na turistiku je to podla mne neoddelitelna sučasť motorky.. turistika = cestovanie jazdy podla predpisov kde maximalka 130 na dialnici by postačil aj ovela menši motor s menšou spotrebou a hlavne motorka s menšou hmotnosťou... na turistike je zaklad aby bola pohodlna mala malu spotrebu = velky dojazd a bola spolahliva... najviac nenavidim ked sa ma človek niekde na dovolenke starať o reťaz a vždy prejdeš po vode prachu.. na všetky motorky by som dal remeň alebo kardan a reťaz nech je iba na zavodoch |
KTM si ide svojou cestou, to čo robí je že sa nesnaží kopírovať BMW... Čo sa nedá vždy povedať o iných výrobcoch. Zato dávam KTM určite |
je ocividne, ze s novou 1190 chce KTM viac zabrdnut do dialkovej turistiky - vacsi komfort, lahsie ovladanie, zvacseny servisny interval, kopu elektronickych featuriek.. ale ako spomenul pisul, ked uz pohodlna moto na turistiku, mohli tam supnut aj ten kardan. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (17.05.2013 12:01) |
Hodnotenie: Motorecka utrcite to je paradna, pre toho, kto taku motorku chce. Kludne mohli prist s 1200vkou a pritom zachovat aj 990tku. |
Hodnotenie: Tymto sa z 950-990 stavaju legendy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 12:11) |
Hodnotenie: no zároveň vďaka výzoru motorka pôsobí už na pohľad ľahko - ak lahko tak potom rovnako lahko ako R 1200 GS Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (17.05.2013 12:15) |
O novom GS sa dočítate už čoskoro... Vďaka Motoshopu Žubor sme mali tie motorky naraz v jeden deň tak sa dalo aj fajnovo porovnávať... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (17.05.2013 12:30) |
Hodnotenie: Clanok super, jazdil som na nej hodku, ide ako pila, hned som presadol na 990 SMT....1190 je pre mna vacsie komfortnejsie a dost silnejsie SMT, keby som chcel SMT alebo 990 ADV na turistiku, sam aj s partnerkou, lahky offroad ako aj superbike atd atd atd...je to skvely hybrid! |
Do tych 10tis. by sa dalo middle-class v pohode vtesnat keby vsetko nezasierali elektronikou. Ked marketing pochopi ze jednoduchost sa da vyuzit ako velka prednost. |
bacaono: Tuším sa mýliš elektronika "nič" nestojí, podobne ako pridať megapixely na foťákoch (zákazníka ohúri čím viac megapixelov tým lepší foťák nie???) namiesto zlepšenia optiky... To bežný zákazník nerozozná... |
Myslim ze rozdiel v cene medzi elektronicky a mechanicky nastavitelnym podvozkom, rozdiel v cene medzi riadiacou jednotkou vsetkych systemov tejto elektrarne a obycajnym vstrekovanim, a takto by sa dalo este pokracovat .... by sa do tohoto limitu vtesnal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 13:20) |
Jo trošku sme odbočili... spať k 1190 Adventure |
Hodnotenie: 1.6. 2013 sa bude dat vyskusat aj tato kraska aj nove GS v Jasnej. KTM budu dokonca 3 kusky. |
Milan neverim ze u KTM taka velka medzera medzi 690 a 1190 zostane prazdna. To je dost velke rozmedzie aby sa vykaslali na tychto zakaznikov a nechali ich len tak zadarmo konkurencii. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (17.05.2013 13:48) |
Baca, ta elektronika a ani ten ram nie je az taky drahy :D ale ty manazery a im podobny vsade :D to je drahy spas! |
Bacik, necital si co napisal Awia? Pri ich standarde a vyrobnych nakladoch by to stalo okolo 12 litrov. A preto to zatial nerobia. To neznamena ze sa to v buducnosti nezmeni. |
Chalani co ste spominali kardan povedzte mi, na co by ste ho tam chceli mat? |
ja by som chcel kardan na to, aby som sa nemusel starat o retaz. nie ze by mi to robilo nejaky extra velky problem, ale urcite je ovela pohodlnejsie si vobec nespinit ruky s mazanim a cistenim |
Z osobných skuseností viac času venujem muchám ktore stretnem po ceste ako retazi... |
Hodnotenie: Skoda, že paralelne nevyrabaju 990ky.. |
zooo, mas skresleny pohlad na manazerov pretoze si zo slovenska, a tu je manzazer kazdy co ma v zadku dieru a sikovneho tatka. (teda cest tym malo vynimkam) |
Hodnotenie: To bol offroad jak hovado, to jazdím s mojou guzinkou co má o 40kili viac aj so starou a komplet báglami, kde nechýba ani fén na vlasy |
Hodnotenie: Boh zehnaj cloveku, ktory rozhodol, ze tam bude retaz. Neviem, co mate stale s tym staranim sa a cistenim retazi. Na mojej mam 28tkm a napinal som raz, cistim asi tak ako aj celu motorku a maze za mna Scottoiler. Za to mam uplne spolahlivy sekundarny prevod, ktory raz za 40tkm vymenim komplet novy a som bez starosti. Aj o kardany sa treba starat a preventivne aj generalkovat. Ale ine som chcel. Dost ma zamrzelo, ze ten elektropodvozok je v serii a ak je to tak, ze ina moznost nieje tak to zamrzi. Aspon mna. Cim dalej tym viac vyznavam teoriu, ze menej je niekedy viac a co nemas sa nepokazi. Ale inak to vyzera byt skvely stroj so skvelym motorom. Cas ukaze ci bude aj spolahlivy. S offroadakmi trochu citim aj ked sam sa drzim asfaltu, ale prichodom 1190 umrela 990, posledna z rodu nekompromisnych velkych endur. Rmacko, dobre sa o tu tvoju staraj |
Ked este chodili o novej 1290 prve infosky, tak sa vravelo o 2 verziach: jedna z normalnymi tlmicmi a vyssia s elektronicky riadenymi. |
Aj ja som mal pred tým scottoiler a udržba o reťaz minimálna. Raz začas som ju utrel suchou handrou, a vždy bola jak nová. Teraz mám kardan prvý krát a trochen mám oproti reťazi zmiešané pocity. Na reťaz som kukol a vedel som že som vpohode niekolko tis. km. A do tohto nevidím |
Hodnotenie: S kardanom mám najazdené 80tis raz mi roztrhlo spodný kardanový kríž, dva krát som menil preventívne ložisko aj s guferami a teraz pozerám že po 15 tis km mi pustilo menšie gufero. No neviem opäť sa mi začína páčiť reťaz? |
Hodnotenie: V casaku Motocykl 6/2013 je porovnanie vsetkeho podobneho a sucasneho. V elasticite je jasny vitaz KTM. Ako nepodstatne je, ze z 0-100 je lepsie BMW o 0.1 sek...a zo 60 na 100 o 02.sek. Tajomstvo je odhalene nazretim do max. v, kde ma KTM zbytocnych 250. |
Hodnotenie: Po dlhsom case dalsi pekny test. Som velmi rad, ze je z coho vyberat medzi lahkymi cestovnymi moto. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (18.05.2013 8:39) |
Hodnotenie: dizajnovo uplne zle,stara lc8 bolo nadherna a este stale po nej tuzim ale toto nove je uplne aj ked technicky je mozno nova lepsia.stara 990 mala dizajn aky uz nebude. |
Hodnotenie: mašinka celkom pekná retaz ved oto sa postará Scottoiler je to super no a konečne bezdušáky na svojej som si kolesá upravil a už tretí rok držia v pohode |
@Menton: Ludia si zvacsa spajaju retaze so starymi dobrymi casmi Jawy a pod. Moderne nitovane retaze su uplne spolahlive a riziko roztrhnutia takej retaze je marginalne. Uprimne, ja osobne o takom pripade neviem, aj ked nepochybujem, ze aj kvalitna, ale zanedbana, vytahana a nadsluhujuca retaz sa moze roztrhnut, ale to je uz skor o pristupe majitela. Poruchy kardanov su pomerne dobre zdokumentovane a aj na tomto fore viem o cloveku, ktory zazil total kaput kardan na motorke s 20tkm, dalsieho poznam osobne. Okrem proklamovanej "bezudrzbovosti" nema kardan ziadnu vyhodu, preto ludia radi veria mytom o narocnej a otravnej udrzbe retaze a ked je im to vyvratene, tak pridu s historkami o roztrhnutych nebezpecnych retaziach. Jednoducho kardan dnes leti, kazdy ho chce na novych modeloch aj ked nevie vymenovat ani jednu realnu vyhodu oproti retazi. Ja som len rad, ze KTM tomuto tlaku nepodlahla. |
Dreamer: ved prave, kardan si nikdy nemal, ale vzdy rad prispejes povedackami z pocutia. Ja som mal oboje, mozem porovnat. A retiazku som roztrhol uz aj na bicykli... |
Tato KTM je aj do terenu a tam nema kardan co hladat - vyssia neodpruzena hmota a razy. |
Matus: na akej moto si mal kardan a kolko km si na nej najazdil ? |
Priemerny motorkar zvladne udrzbu o kardan. Minimalne u GS. Staci len chciet a nemat obe ruky lave. Neviem ci vymena retaze nie je zlozitejsia. Ale chapem ze existuju motorkari, ktori vedia o udrzbe kardanu prd, ale strasne radi sa k tomu vyjadruju |
Hodnotenie: Velmi pekne napisany test . Uplny suhlas s bacaonom,dreamerom,matusom a wiese. Urcite sa na nej pojdem zo zvedavosti prebehnut.Ked som skladal zalohu za jednu z poslednych 990tok tak som na chvilku vahal ci radsej nepockat na 1190tku.Ale cim dalej tym viac sa mi neskor zacala odcudzovat.Prilis vela elektronickych hraciek.Raptak to pekne vystihol vyrazom "elektrocentrala".KTM prajem nech z nich preda co najviac,potrebuju to.Ale nech je nova Adventure akokolvek dobra tak ta skutocna Adventurka bola iba jedna a jej vyroba skoncila pred par mesiacmi. |
@Menton: Ked dojdu argumenty, treba zosmiesnovat a ak sa da aj urazit, ze? Ale to je tu normalne, uz som si zvykol. Ponukol som dve overitelne "povedacky" z mojho okolia, net som ani nespominal. Ak niekto naozaj veri, ze kardan nemoze neocakavane klaknut, tak ma klapky na ociach. No a Zoo len potvrdil "bezudrzbovost" kardanu, to video nieje udrzba? Ja som nic ine predsa netvrdil, len to ze aj o kardan sa treba starat, trochu inak, ale treba. Nezosmiesnoval som, nepouzival som adolescentne prirovnania, ale nebudem si pytat dovolenie na vyslovenie nazoru. KTM zvolila retaz a ja si myslim, ze je to dobra volba. Tymto koncim a tebe necham posledne slovo, viem, ze to mas rad. |
Zoo> kardan mal na moto otec, a staral som sa o nu ja. |
Matus, retaz to je cela veda. Niekomu odide po 15 000 km , niekomu po 55 000. Potom sa menia retazove kity a na to asi nitovacka nestaci. Ci? |
Retaz nie je ziadna veda, vydrzi presne tolko ako sa pouziva a ako sa o nu majitel stara. A hlavne - to, kolko este vydrzi sa da velmi lahko zistit. Nic z tohoto neplati pre kardan, ktory moze vydrzat 100.000km ale aj 10.000km... |
matus:a ešte reťaz a kolečká, ani neviem či ich výmena je rýchlejšia ako "premazanie" kardanu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (18.05.2013 23:38) |
alexa7, obidve technologie maju svoje plusy a minusy.Najvecsou vyhodou kardanu je ze ho namusis pravidelne cistit a mazat.Keby boli retaze tak nespolahlivou a zastaralou formou sekundarneho prevodu tak uz by boli davno na smetisku dejin a nebola by nimi vybavena drviva vecsina svetovej produkcie motocyklov . |
RadoR6: a vies preco ? Lebo su lacne a technologicky jednoduche. Kyvku z dvoch joklov a k tomu retaz ti dnes navrhne a prepocita priemerny tretiak na strojarine. Dokonca je na to kopec programov. Ale kardan, to chce kumst... |
RadoR6:ja nepopieram výhody a nevýhody, ako som už aj vyššie napísal.V prospech jednoduchej reťaze hovorí vela vecí ale sú jednoducho na trhu modely ku ktorým kardan parí a prešiel určitým vývojom a majitelia si na to nedajú dopustiť a je to jeden z dovodov prečo to kupujú |
Menton: k tym lacne a technologicky jednoduche by som pridal- spolahlive,dostupne,lahke.Hlavne zlucenie pozitivnych vlastnosti ako su nizka hmotnost,jednoduchost a spolahlivost su rozhodujucimi faktormi preco su pouzite aj na motoGP bikoch ci Dakarskych specialoch ci mx bikoch.Koli tymto vlastnostiam su tak rozsirene v porovnani s kardanmi ktore su v sucasnosti pouzite len na par hltacoch kilometrov a par prerastenych adv motorkach ktore sa daju spocitat na prstoch kolkych ruk?Dvoch? KTM malo pri vyvoji 1190tky moznost volby ci zostat pri retazi alebo ist cestou kardanu.Ked sa rozhodli pre retaz tak asi vedeli preco.... pretoze je to jednoduche,lacne a spolahlive. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (19.05.2013 12:37) |
Hodnotenie: k moto: z niečoho čo nebolo pre každého spravili dostupnejšiu moto aj pre krátkonohých(ak ide o S/Rverziu)... sedieť mi sedela skôr 1190R, posed je fajn....... chápem súdruhov od oranžových že chcú predávať, tak tam treba dať to čo majú iný a ešte viac ... |
Alexa> na vymenu koleciek potrebujes 2 vidlicove kluce |
Hodnotenie: Jednoznacne R-kovu verziu koli kolesam, dokupit kryt motora, kufre, scotoiler a placku pod stojan. Pre mna idealny stroj. Som zalubeny. Urcite skocim niekam na testovacku. |
matus: mám doma moto s reťazou aj s kardanom.A neviem čo mám ospevovať. Vlastne neviem čo tu riešime |
Hodnotenie: ... testík dobrý, videjko sa mi moc nepáči, podla mňa dosť nevhodne umiestnená kamerka, na moto som sa aj troška povozil len cca nejakých 10 km, motor ppči, posed mi viac sedí na mojej a vlastne aj celkový dizajn starej lc8 sa mi viac páči ... |
matus- na šikom ozubení a jednom kĺbe nevidím nič komplikované, takéto košntrukčné lahôdky sa robili už veľmi dávno.. |
dreamer - "Ak niekto naozaj veri, ze kardan nemoze neocakavane klaknut, tak ma klapky na ociach." Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 7:52) |
ja teda neviem, ci je to take jednoduche, ked vieme kolko s tym napr bmw malo problemov. |
Raptor> ja som uz o rozdrbanej spojke na GS1200 adv pocul a bolo to pri menej kilometroch (praskol simmering a natiekol do nej olej). Vymena znamenala rozpolenie motora. U inych moto polozis motorku na zem a spojku za hodinu vymenis (ako robili chalani na Sandrally). |
matus BMW malo problemy samo zo sebou v iba obdobi kedy niekomu pekne zajebalo a zacali trepat o "dozivotnej naplni" hypoidneho sukolia - par kardanov zhorelo a odvtedy je kardan "zly". Nuz ale pri 1150 ani pri 1200 ktore neboli predavane s dozivotnou naplnou som nikdy nepocul zeby mal niekto problemy s hypoidnym sukolim. |
Ja nikde nehovorim, ze kardan je zly. Ale odporujem tomu, kto tvrdi, ze je bezudrzbovy. Lebo ja mam z prvej ruky ako to s tou bezudrzbovostou je. (a tym nemyslim tu vymenu hrusky za taku, kde sa da menit olej bez rozobratia pol motorky) |
matus skutocne naklady na pravidelnu udrzbu kardanu pri mojej motorke su zatial presne 0€. Skutocne naklady na udrzbu hypoidneho sukolia su presne 2 deci oleja + robota kazdych 10tkm. Ani o cent viac. Pricom olej v kardane aj v prevodovke menim castejsie ako je predpis. Motorka ma 76tkm. Nedavno som ale menil loziska a gufera v zadnom kolese - 150€ material + robota u francuza. Ale asi sa zhodneme ze loziska v zadnom kolese nemaju nic spolocne s kardanom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 8:48) |
Aj na presakovanie oleja (nič nezvyčajné) na suchú spojku BMW predsa existuje riešenie - oleju odolná spojková lamela . |
nechapem preco sa tu hadate... |
Pito1145: ak ma podla teba moderny kardan jeden klb a sikme ozubenie, tak bud si ho este nevidel, alebo si na tu skusku z Casti strojov pricvalal na svini a odrazal sa demizonmi. Lebo inak by si ju nedostal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (20.05.2013 9:08) |
matus: Skutočné náklady na údržbu kardanu? Žiadne, len skontrolovať či sa pod gumenné manžety nedostalo blato či bordel... (Zatiaľ sa mi nestalo takmer to nekontrolujem.) Kardan sa mi rozsypal jeden, predný kríž, dojazdil som 2000 km s ním až domov - bez problémov. Boli vibrácie, moto pri rozbehu a brdzení motorom cukala, ale v pohode som dojazdil. Kardan ak si dobre pamätám stál 12 -15 000 Sk, výmena jednoduchá. Moto mala 120 000 km. |
Menton , V tejto kategorii je prave retaz uz jednorozcom. |
awia dva krat lomeny kardan ma napriklad aj tvoja aj motorka Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.05.2013 9:29) |
Raptor: porozmýšľaj... písal som ja o lomení kardanu... Môj kardan má dva kĺby (to asi ty nazývaš lomením) ale prevod je súkolesím presmerovaný o 90stupňov len raz... (Ako som napísal cit: "a dozadu stačí jedno súkolesie na otočenie náhonu o 90 stupňov.") |
Jany baci, awia myslel ze kvoli stratam je vyhodnejsi kardan na motor ktory ma os prevodovky ulozenu pozdlzne a teda treba len jeden uhlovy prevod na kolese. Ostatne moto co maju os vystupu z prevodovky priecne treba uhlove prevody dva. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (20.05.2013 9:48) |
bacaono: Ano ano tak, presne to som mal na mysli... Ak by mal mať boxer prevod reťazou potreboval by aj tak to uhlové súkolesie... Keď už tá má byť tak rovno kardan si to pýta... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (20.05.2013 10:16) |
podla mna je nova 1190 velký krok od LC8 990 smerom ku R 1200 GS.. len tomu nechali retaz |
Jasne ze sa dockame. |
Hodnotenie: porovnavat udrzbu retaze s udrzbou uzavreteho kardanu moze asi len technicky analfabet |
inak retaz sa da tiez zavriet vsak to uz mala aj Jawa a MZ |
Mola- dobrá poznámka, dedo sa čudoval že prečo ja na mojej moto nemám taký kryt a mažem retiazku, čo on spravil 2krát :D..... |
... mal som 8 motoriek s retazou a co to som sa ich namastil, nacistil, nasponoval, namenil ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (20.05.2013 15:11) |
Hodnotenie: Páčiť sa páči! Koncom mesiaca vyskúšame, uvidíme. Som zvedavý... |
Hodnotenie: Sákra rýchly dobrodruh Chcelo by to na vlastnej koži vyskúšať nejakú ,,rýchlovicovú edvenčrovicu" čo sa týka kardan vs. reťaz => chlapci o čom sa tu hádate? Ved predsa každý má svoju pravdu a rovnako ako jednoducho sa udržiava a mení reťaz tak rovnako jednoducho sa kontroluje a udržiava kardán... Každá má svoje + a - ... Už len samotný užívateľ si musí nájsť to, čo ho nesklame, v čom má ístotu |
Hodnotenie: Zo všetkých pseudo endúr je táto KTM a jej sestra R-ka najkrajšia pre mňa. A zrovna sa mi páči aj tá reťaz. KTM-ka z boku vyzerá trochu ako motorka-teda ako Varadero Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (23.05.2013 11:03) |
vcera som sa na tom vozil, moje postrehy: motor ma SS charakter, do 6 000 ot kludny, od 7 taha jak sprosty do nemlat |
...takže aby sme nevarili z vody. Rovnako som mal požičanú KTM 1190. Pár subjektývnych postrehov. Po počiatom nadšení, že sa objavilo konečne poriadne maxi enduro, že je pekná, prišlo pre mňa prekvapenie v tom, že až tak pekná ani nie je, naviac nie je ani tak veľká a mohutná ako sa tvári všade na promo záberoch. Pôsobí naopak ľahko v reále pri porovnaní s ostatnými pseudo endurami / Strom 1000, Varadero , BMW GS, Caponord, Stelvio, Crosstourer, Super Tenére, Tiger 1200, Versys 1000 /. Prekvapili ma nemilo vysoko stupačky jazda a ešte viacej spolujazdca, ako aj pomerne nepohodlný posez-vysoko kolená, čiast. predklonenie, nízke riadidlá. A v stupačkách sa mi teda vôbec nejazdilo dobre. Sedadlo sa prvých 20 min. zdalo pohodlné, potom nadšenie postupne ochabovalo u jazdca a ľadvinka chcela aby som ju niekde z toho lízatka vysadil a potom pre ňu prišiel. Ako to jazdí? Motor je brutálny a kultivovaný, jemné vibrácie mi začali trochu vadiť v rukách asi po 30 minútach, má obrovský záťah, prekoňované, obrovský krút. moment, totálne zbytočných 150 koní na cest. enduro. Spojka ide ľahúčko, kvalty krásne padajú. Vynikajúce brzdy-tak by mala brzdiť každá motorka ! Plus je pre mňa sekund. prevod reťazou. Podvozok-pruženie bolo plne nastaviteľné elektronické a ničím zvláštnym okrem strašného kodrcania po paneloch ma neprekvapilo nech som s ním robil čo som len chcel... Inak samá nechutná elektronika, vyslovene cestné rozmery kolies a pneu, fučí na tom, nulová ochrana od stehien dolu-v daždi to musí byť "radosť". Rozpačitý celkový dojem umocnila relat. malá , aj keď príjemne úzka nádrž a vyššia spotreba. Spoľahlivosť KTM strojov s motorom LC8 neviem posúdiť, ale myslím si, že servis. inerval 15 000km je nereálny, alebo reálny za cenu predčas. opotrebenia tak nabrúseného motora. Aká bude celková spoľahlivosť tohoto pre niekoho zaujmavého stroja...?... ani srnka netuší a tak čas ukáže. Jedno je isté, že za takmer 15 000 Eur v holote kupujete tak trochu šelmu mačkovitú /...ale tak trochu vo vreci/. Rozhodne to nie je pohodlné cestovné enduro pre dvoch na dlhé cesty, s množstvom batožiny a slušnou ochranou pred bahnom, muchami a dažďom cestou necestou. Možno pre jedného áno. KTM 1190 bolo pre mňa teda prekvapenie , uvidíme, čo bude 1190 R-ko. |
"v zálohe majú model R, ktorý v čase keď vychádza tento článok už jazdím v Alpách v okolí Mariazellu, takže sa môžete tešiť ešte na porovnávačku" |
Gretas: Uff až teraz som si to všimol... Máš pravdu. Článok je hotový, len sme ho odložili na "zimu" dám von po Dakare. |
Aj ja sa teším na ten článok 1190 ADV R a Dakar už skončil, tak snáď to už čím skôr bude |
Nech sa páči: V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44761 | Včera: 226293