Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProjekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (11 hodnotení)

Diskusia k článku: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
11.04.2012 10:35

Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No klobúk dole pred takýmto pekne sumarizujúcim článkom!


11.04.2012 18:02

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dlho som sa trapil a ladil podvozok, aby som CRF naucil zatacat- nakoniec stacilo kupit maly dvojtakt a vsetko ide lepsie ;-)
Stvortakt ma vela trakcie, motor ma zotrvacnost jak lokomotiva, tak ho je tazko zlozit do zakruty. Preto s nim treba jazdit velmi agresivne. Ale to ako vytahuje zo zakruty, to je fantazia. Aj ked urobis chybu, iba uberies- pridas a ides dalej. Stratis mozno 0.1s. Vsetko (do znacnej miery aj brzdenie) ovladas plynom.

Dvojtaktu je takmer jedno ci mas pol plynu alebo plny, ak je v tych spravnych otackach, ide jak raketa. Spravis chybicku, uberies-pridas, stratis min. sekundu az dve a ides dalej. Cloveka to rychlo nauci pouzivat brzdy, plyn a zakruty jazdit "sregom".
Okrem vyvazenia kluky si viem vsetko spravit sam. Vymenit trysky alebo ihlu v karburatore zvladne hocikto aj na trati za 2 minuty.

Dvojtakt vyzera nemoderne len dovtedy kym nezacneme porovnavat rovnaky objem. Potom je uz zrazu lahsi, mensi, vykonnejsi, ma viac tociveho momentu.


11.04.2012 18:52

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dlho mi dvojtakty "nevoňali" ale dnes by som volil určite 2T... Samozrejme záleží aj to že načo... Inak na rally, inak na MX a inak na Enduro...

Awia


11.04.2012 19:55

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Hodnotenie: Dobré

mne síce bahnomilky moc nehovoria ( teraz príde sebakritika :-))) - som ťažký, pomalý a značne nemotorný ) ale to, ako je napísaný tento článok je [dobre] možno to to už bude aj vyzerať podozrivo, ale kým som ho nedočítal až do konca, ani som netušil, kto je autor. A potom som len :-O :-O :-O Miku, toto bolo fakt na parádu, parochňa aj sánka dole. Až doteraz som si myslel, že si ortodoxný asfaltér a street racer.


11.04.2012 20:21

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Duzo
 Bahniak 

Ikona

článok potešil ale nesúhlasím s bodom periodicita GO, 2T podla mňa vydrží o dosť viac ako 4T bavíme sa o ostrom cross a nepáči sa mi tiež to že z toho článku strašne cítiť to že autor je zarytý "štvortakťák" , podla mňa je na cross dvojtakt jednoznačne lepší nuž prestali sa robi´t asi preto že výrobca viac zarobí na 4takte . Obhajujem vyššie kubatúry 2t napríklad také 380tky majú aj dostatok krutaku aj sily a vydržia fakt vela viac ako 4takt a tiež strašne zaleži na jazdcovi , toto čo som napísal je len moj názor nič netvrdím .


11.04.2012 20:55

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

tomxx200
 Bahniak 

DUDO175: z Teba hovorí zase ortodoxný "dvojtakťák". Nech si jazdí kto čo chce... Ak ide o zvládnutie moto, 4T je priateľskejší. A načo sa trápiť, keď to ide aj ľahšie ;)


11.04.2012 21:03

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Lanhelp a romanka ďakujem.
DUDO - práveže nie som zarytý 4T, ale zdalo sa mi jednoduchsie zacat na 4T , ako pise tomxx


11.04.2012 22:27

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Hasis1098
 Kávičkár 

Ikona

mikuuu serúús ;-) super [dobre] [dobre] [dobre] normalne som si to prečítal viac krát neni vôbec lahké napísať rozdiel medzi 2T a 4T ale tebe sa to podarilo super [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


12.04.2012 9:08

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

clanok sa mi paci, ale veta:
- Niekto mi spomínal, že hlavný dôvod, prečo sa 2T prestali tak hojne používať, bola ekológia. Je to možné, ale na jednej strane tomu až tak neverím a už vôbec ma to nezaujíma. Keď vidím na cestách staré 148, 815, Avie a pod. ...., keď sa pozriem na americké autá a ich spotrebu, keď sa pozriem do Číny, Indie, na oblohu... 4T krosy to určite nezachránia.

ma teda udivila. A teraz nenarazam na motorky, ale ked mas pocit, ze ekologicke opatrenia v europe nemaju zmysel, tak sa prave do tej indie alebo ciny chod pocas spicky nadychat a potom to porovnaj napr s beznym zapadoeuropskym velkomestom.


12.04.2012 10:42

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

tomxx200
 Bahniak 

matus: išlo skôr o to, že 100 ani 1000 MX motoriek to z biedy nevytrhne, lebo problém je inde.


12.04.2012 10:53

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked sa nieco zavedie, tak je nezmyselne davat vynimky, takze nevidim dovod aby mali 2T nejake vynimky, najme ked sa daju urobit tak, aby emisne limity splnali.

kazda vynimka urobi len chaos a problemy a potom to skonci tak, ze sa nic nevyriesi. A myslim, ze zivotne prostredie v EU je dokazom toho, ze ma zmysel nieco robit. Samozrejme nie vsetko zmysel ma a nieco zmysel vyslovene nema - ale iba ten kto nic nerobi ani nic nepokazi.

a o tom co ma zmysel a co nema sa tazko polemizuje, napr z globalneho pohladu je velkou zatazou kosenie travy, pretoze majorita ludi ma stare motorove kosacky, ktore nemaju nijako riadene emisie.


12.04.2012 11:18

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Problem predsa nie je v technologii, ale v tom, ze Honda nezmyselne tlaci na sportove predpisy a dvojtakty su uplne zakazane, alebo su znevyhodnene mensim objemom.
V Amerike na amaterskych zavodoch stoja oproti sebe 250ccm 2T a 250ccm 4T. Ak by to bolo na profi urovni, tak by bol pre vyrobcov priestor na znizovanie exhalatov 2T.
Tak ci tak, KTM uz chvilu testuje 2T s priamym vstrekovanim a je dost mozne, ze s tym coskoro vybehnu medzi ludi.

twostrokemotocross.com/2009/06/two-strokes-strike-back...
Je to sice 3 roky stary clanok a po anglicky, ale min. grafy stoja za pozretie


12.04.2012 11:54

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

a zase musím povedať, že to bolo myslené ako napísal Tomxx.

Ale článok nebol písaný ako "ekologický" alebo proti "grinpís", to tam bola len taká poznámočka...


12.04.2012 11:57

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ta poznamocka ta ako autora uplne zbytocne degraduje.


12.04.2012 12:28

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

btw. podareny clanok aj vdaka Karolovym komentarom a ta posledna fotka "odzadu" si tiez zasluzi [dobre]


12.04.2012 13:10

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Z mojho pohladu clanok fajn a ta poznamocka autora vobec nedegraduje, iba vystihuje jeho triezvy pohlad. [dobre]


12.04.2012 14:51

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

kazdemu vyhovuje nieco ine mal som moznost jazdit hondu 250 cr a crx 2T/4T rocniky 2004/2005 a jednoznacne by som bral dvojtakt ktory som aj vlastnil zopar rokov je to jednoducho zabavnejsia motorka ako ten 4T ale fakt je ze to nie je nic pre zaciatocnika a je narocnejsia na ovladanie....


12.04.2012 16:57

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

kralik
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

parada mikulec!


12.04.2012 19:53

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super článok. Ja mam 300 2t a velka výhoda je, že ja si od každeho kludne motorku požiciam a dobre si zajazdím, ale moju nikto nechce a ked aj, po kolečku mi ju aj vrátia lebo všetci jazdia 4t. :-D 1/2 roka som si na nu zvykal ale nič univerzalnejšie nepoznám, motokros v pohode /na 250 4t by som bol asi rychlejší, lebo som slabý jazdec/ a enduro uplna špica. / min.20kg rozdiel oproti 450 4t / a este mam aj špz. A samozrejme servis je velka výhoda./ za 4 roky- 300 mh, teraz druhý piest, spolu 240€ celkové náklady./



15.04.2012 23:46

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Miku nedráždi ;-)


23.04.2012 10:34

Re: Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt?

antena
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mikulec ako zaciatocnik a zelenac som ti strasne vdacny za tento clanok. [dobre] [dobre] [dobre]
ziadne omacky ale fakty plus skusenosti mechanika.

napriklad to ze dlho nemeneny olej u 4t pri castom pouzivani spojky funguje ako brusna pasta som netusil.

Co by som dal za to keby na motoride nejaky mechanik doslova v serialy clankov
doslova rozobral motorku z kvalitnymi fotkami a pokecom typu
tuto na to bacha a toto sa da nahradit a ja pouzivam etc.

lebo cim viac budeme svojich o motorkach vediet tym lepsie sa o ne budeme vediet starat. napriklad nedavno som bol svedkom toho ako mechanik rozoberal moju moto a len som kukal ako mam dohasenu elektriku od nejakeho majstra pred tym.
proste tam bolo hniezdo poizolepovanych dratov v guci izolacie ktore je len otazka casu nez sa otrasmi rozpadne.

teraz mam aspom sajnu keby sa nezapinal ventilator pre odideny termospinac (sa mi stalo pred mesiacom) kde ho jednoduchym prepojenim hoci aj ladvinkinou sponkou zapnut aby som vodnika neupiekol a dostal sa domov.

kontrola a napinanie rozvodov. Kedy a ako menit sviecky. ake druhy chovania ci zvukov z akej casti moto moze indikovat aku poruchu. lozisko v klukovke etc. co sa deje ked to zere olej ako vymenit kruzky.

Kludne by som si kupil nejaky aspom trochu pojazdny srot a ucil sa rozoberanim a skladanim na nom.

Taky serial by ma strasne potesil lebo cim viac motorke rozumiem tym viac je moja a nie servisu >:-) .

Upravené 3 krát. Naposledy upravil antena (23.04.2012 10:42)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31938 | Včera: 132586