Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPripravte sa na sezónu s MOTUL-om - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (20 hodnotení)

Diskusia k článku: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.01.2011 9:32

Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Hodnotenie: Dobré

Davam do motorky Castrol a premyslam ze zacnem davat tento Motul ked ponecham 10w40 bude to v pohode?


29.01.2011 9:55

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

len skoda ze na na majitelov vzduchacov zas nikto nemyslel [zle] ale inak [dobre]


29.01.2011 10:13

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Hodnotenie: Dobré

Ja dávam do moto Repsol Moto Racing 4T 10W50 aj keď je to zbytočne luxusný olej pre CéBru (no ale však nedoprajem jej ? :-) ). Pokiaľ by som menil značku tak určite idem do Motulu. [dobre] :-)


29.01.2011 10:20

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

jaremic
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] ja jedina motul lebo zatial naj skusenosti s touto znackou


29.01.2011 10:22

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Simie len tak mimo temu:
Repsol Moto Racing 4T 10W50: API SJ
MOTUL 5100 10W40: API SL


29.01.2011 10:31

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

MOTUL 300V 15W50,,,,používam ho už 3 roky,,,je výborný


29.01.2011 11:04

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

brazel
 Kávičkár 

Ikona

H600S , úplne mimo tému , normy podľa API sú pri moderných motocykloch na nič .

Čo tak normy JASO ?

Dovolil som si sem vložiť krátku charakteristiku olejov pre motocykle , so zvýraznením toho najdôležitejšieho , hádam sa za to firma Slovnaft na mňa nenahnevá , nakoniec je to vlastne pre nich PR a stránka je aj verejne dostupná :

Výkonnostné úrovne motorových olejov pre motocykle

Najčastejšie predpísané výkonnostné špecifikácie u motocyklov sú špecifikácie JASO (Japanese Automotive Standards Organisation), nakoľko Japonsko je najväčším exportérom motocyklov na svete. Môžeme sa však stretnúť aj s predpismi TISI (Thai Industrial Standards Institute) a API (American Petroleum Institute).

Pre bližšie informácie kliknite na menu ikony "Výkonnostné úrovne dvojtaktných motorových olejov" alebo "Výkonnostné úrovne štvortaktných motorových olejov".

Výkonnostné úrovne dvojtaktných motorových olejov

Výkonnostné špecifikácie JASO pre oleje dvojtaktných motorov motocyklov sú: FA, FB, FC a FD. Rozdiel medzi jednotlivými kategóriami je v obsahu čistiacich prísad, mazacej schopnosti oleja, schopnosti znižovať emisie a dymivosť.

Výkonnostná úroveň JASO FD bola zavedená v roku 2004. V motoroch, pracujúcich za vysokých otáčok a pri extrémnom tepelnom zaťažení, môže vznikať koksová usadenina, ktorá spôsobuje poškodenie valca. Tento problém sme vyriešili zvýšenou čistiacou schopnosťou oleja výkonnostnej úrovne JASO FD. Napriek tomu ostali v platnosti aj predchádzajúce výkonnostné úrovne ( JASO FB a FC), nakoľko sa na cestách nestretávame len s vysoko výkonnými motocyklami.

Systém výkonnostných špecifikácií TISI sa používa prevažne v Thajsku a iných ázijských krajinách. Zahŕňa požiadavky na čistiace a mazacie schopnosti oleja, ako aj predpisy, týkajúce sa dymivosti.

Výkonnostná úroveň oleja podľa API- TA, TB, TC sa určuje podľa rôznych motorových testov. Skúma sa "zapečenie" krúžkov, miera tvorby usadenín na valci a v spaľovacom priestore, ako aj miera poklesu výkonnosti z dôvodu upchávania výfuku.

Systém výkonnostných špecifikácií ISO, ktorý je v platnosti od roku 1998, je založený čiastočne na systéme JASO FB, FC, ďalej na predpisoch určujúcich prísnejšie požiadavky na čistiace schopnosti oleja, ako aj na testoch na „zapečenie“ krúžkov - ako u predpisu JASO FC ( ISO-L.EGD).

Výkonnostné úrovne štvortaktných motorových olejov

Prísna norma, platná pre štvortaktné motocyklové oleje (JASO T 904:2006), rozdeľuje oleje do štyroch skupín (JASO MA, MA1, MA2, MB) podľa trecích vlastností oleja v mokrej spojke.

Najdôležitejšie charakteristiky olejov zaradených podľa výkonnostnej normy JASO T 904:2006:

Index dynamickej trecej charakteristiky (Dynamic Frictional Characteristic Index – DFI): číslo poukazujúce na tendenciu prešmykovania spojky
Index statickej trecej charakteristiky (Static Frictional Characteristic Index – SFI): miera šmyku spojky pri vysokom krútiacom
Index zastavenia (Stop Time Index – STI): číslo poukazujúce na rýchlosť prepínania spojky
Sledovaná charakteristika
Výkonnostná úroveň JASO

--------MA -------------MA2 ----------MA1------------- MB

DFI 1,45 - 2,50 /1,80 - 2,50/ /1,45 - 1,80/ /0,50 – 1,45/

SFI 1,15 - 2,50 /1,70 - 2,50/ /1,15 - 1,70/ /0,50 – 1,15/

STI 1,55 - 2,50 /1,90 - 2,50/ /1,55 - 1,90/ /0,50 – 1,55/


Charakteristiky udané v norme JASO T 904:2006

(zdroj JASO Engine Oil Standards, 2004)

Krútiaci moment dnešných vysoko výkonných motocyklov dosahuje - a dokonca prekračuje - úroveň 150-160 Nm, ktoré dosahujú pri 6000 až 7500 otáčkach hlavného hriadeľa.

Spresnenie výkonnostnej úrovne JASO MA (MA1 alebo MA2) je oproti predchádzajúcim výkonnostným úrovniam MA, resp. MB významným krokom vpred pri stabilizácii prepínacích výkonov najmodernejších motocyklov, vybavených mokrou spojkou.

Skutočný prelom však znamenalo ich zavedenie do praxe, nakoľko výkonnostné úrovne, udávané API pre benzínové motory a používané aj pri motocykloch, sa nezaoberali meraním výkonu spojky.

API odporúča pre motory motocyklov štandardné výkonnostné úrovne, pôvodne určené pre benzínové motory. Je to odôvodniteľné iba vtedy, ak neberieme do úvahy, že motocykle vybavené mokrou spojkou vyžadujú aj iné vlastnosti oleja – tak,, ako ich vyžadujú štvortaktné benzínové motory, používané v osobných vozidlách.

Motorový olej najnižšej výkonnostnej úrovne podľa API pre štvortaktné motory motocyklov (kategória SE) nie je vždy použiteľný v najmodernejších motoroch motocyklov. API predpisuje minimálnu výkonnostnú triedu pre motor motocykla a neberie do úvahy osobitné požiadavky mokrej brzdy na špeciálne trecie charakteristiky.

Výrobcovia ako minimálnu požiadavku pre motocykle zvyčajne udávajú výkonnostné úrovne API SF, SG, SH a SJ. Avšak používaním motorového oleja, určeného prioritne pre motory osobných automobilov, sa výrazne zhoršuje účinnosť systému na prenos sily.

Jediný predpis výhradne pre štvortaktné motory motocyklov definuje systém JASO.

zdroj : www.slovnaft.sk/motocykle/vykonnostne-urovne-motorovych...

Isto sa nájde pár borcov , ktorý ma označia za teoretika od PC a kníh . Omyl .
Jazdím na aute aj moto mnoho rokov a ako chemikovi a (zopárročnému) predajcovi mazív mi je táto problematika dosť blízka a známa , to že sa to sem-tam snažím vysvetliť , ma oberá o čas a neprináša žiadny zisk , takže upozorňujem :

Vložený text je pre ľahšie pochopenie a zorientovanie sa aj osobám nepohybujúcim sa priamo v danej oblasti .


... a mal by byť na Motoride ako povinné čítanie :-)))


29.01.2011 11:14

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

lubo628
 Turista 

Ikona

Používal som ho.
Teraz lejem Castrol.
Ak som mal v niečom postrehnúť rozdiel, tak sa nestalo.
Takže je to len v hlave každého jedinca.
Olej je olej.


29.01.2011 12:11

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Baylisstic
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Motul používam 13rokov a spokojnost.


29.01.2011 14:28

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Brazel s jednou vecou nesuhlasim:
API nie je pri hodnoteni motocyklovych olejov na nic.
JASO nie je nahrada ale doplnenie normy API.
Priklad:
Olej 1 API SJ - olej splnajuci poziadavky API SJ
Olej 2 API SJ JASO MA - olej splnajuci poziadavky API SJ a poziadavky oleja pre motocykle (podla JASO)


Upravené 1 krát. Naposledy upravil H600S (29.01.2011 14:31)


29.01.2011 14:33

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

IGY77
 Kávičkár 

Ikona

Tiež používam Motul konkréetne MOTUL 7100 10W40 som snim velmi spokojny a dobre su ešte aj Motul spreje a čističe na retaz .... sprej zaneha na retazy biely film ktory ani pri dlhšej jazde a zahriati retaze na nej dobre držíí a nezasiera koleso :-D [dobre]


29.01.2011 15:24

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Kde v Bratislave kupujete Motul oleje? Kupoval som u Motuza, ale ten je zakazdym niekde inde a uz ma nebavi ho hladat.


29.01.2011 15:50

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Ja som kupovaval ako ides do Lamaca, ked odvocis z dialnice s ides po starej ceste popri zeleznici a po lavej strane taky obchodik, maju tam vsetko a good price, majitel motorkar. Uz nevien nazov ani ulicu, alchajmer isty.


29.01.2011 16:17

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

dreamer
 Skútrista 

Ikona

A uz som nasiel, firma Paolo na Hrachovej v Prievoze, mam to skoro pod nosom a hned aj cizmy pozriem [dobre]


29.01.2011 16:32

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

jorgo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

len doplním:

Nová verzia klasifikácie JASO bola uvedená do platnosti v roku 2006. V novej klasifikácii sú dve hlavné zmeny. Existujúca kategória JASO MA, ktorá je dnes predpisovaná pre väčšinu motocyklových štvortaktných motorov, je rozdelená na dve podkategórie JASO MA1 a JASO MA2. Rozdiel medzi nimi je v mazacích schopnostiach. Oleje s vyššou mazavosťou JASO MA1 sú odporúčané predovšetkým pre automobilové motory a oleje JASO MA2 pre motocyklové motory. Cieľom tohto rozdelenia kategórií JASO MA je možnosť výrobcov motocyklov lepšie definovať potreby motorov a účinnosti spojky. Ďalšou zmenou v novej klasifikácií je aj zavedenie limít pre obsah fosforu v olejoch, tak ako je to dnes už bežné pre ďalšie klasifikačné systémy motorových olejov. Kategória olejov JASO MB je aj naďalej určená pre motorové oleje s veľmi vysokou mazavosťou.


29.01.2011 16:33

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

jorgo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

API delenie:

SM


Současná
Pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.

SL


Současná
Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.

SJ


Současná
Pro motory z roku 1996 a mladší.

SH


Zastaralá
Pro motory z roku 1996 a starší. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SG


Zastaralá
Pro motory z roku 1989 - 1993. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SF


Zastaralá
Pro motory z roku 1980 - 1989. Obsahuje aditiva pro zvýšení oxidační stability a aditiva proti opotřebení, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SE


Zastaralá
Pro motory z roku 1971 - 1979. Obsahuje aditiva zabraňující oxidaci oleje, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SD


Zastaralá
Pro motory z roku 1968 - 1970. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SC


Zastaralá
Pro motory z roku 1964 - 1967. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SB


Zastaralá
Pro starší motory vyžadující minimální ochranu aditivy. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.

SA


Zastaralá
Pro starší motory, bez nároku na výkon a ochranu. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jorgo (29.01.2011 16:34)


29.01.2011 19:30

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Deluxa
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

ja pouzivam 300v 10w40 trochu drahsi je ako 5100ka ale uplna spokojnost nevidim dovod preco to menit.........neako casto menit znacky olejov neodporucam kazdy vyrobca si tam dava svoje "tajne" prisady a boh vie ako to reaguje priamo v danom motore ked sa to meni nie je olej ako olej.


29.01.2011 21:15

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

kralik
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja jazdim 5100vku a plne spokojny....
okrem toho, ako uz bolo spomenute, tiez pouzivam rad aj cistic retaze aj sprej na retaz a vynikajuci, jeden z mala, ktory na retazi fakt drzi a pritom aj maze [dobre]


29.01.2011 22:41

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

mimilend
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

15W50
perfekt 8-)


30.01.2011 10:34

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

CBRider
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tiez pouzivam MOTUL, ale 7100-vku :-) Ale uz je kupeny :-D


30.01.2011 10:46

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

taaat
 Ľadvinka 

duggo v Lamači už Motul nepredáva [zle]


30.01.2011 10:52

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

doctor46
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super ja davam 5100 do R1 aj otec dava do horneta takze vezmeme 8 litrov :-)


30.01.2011 13:51

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

to uz mas lepsie na mierovej eoil.sk(hned na zaciatku) tam je motul 5100 za 9,5 v paolo je za 10.3E
Maju tam aj vacsi vyber a aj hypo oleje


30.01.2011 14:00

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

dreamer
 Skútrista 

Ikona

risomas: kua, fakt. Ako to, ze som o tom nevedel? :-O Dik za tip [dobre]


30.01.2011 14:32

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

brazel
 Kávičkár 

Ikona

He-he , že deväť päťdesiat [dobre] :-D :-D :-D

Zo stránky istej firmičky :

Remember - power costs money, both in terms of modification, and running costs. You can’t spend umpteen thousands of pounds modifying your car and then expecting a £12.00 can of psuedo synthetic oil to take good care of your pride and joy


31.01.2011 8:32

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ja davam do moto shell olej a som spokojny.No mozno vyskusam aj ten motul ale tu chladiacu by som uz mohol doliat.


31.01.2011 13:49

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

dazdo
 Turista 

Ikona

duggo: je to toto - www.autoluma.sk/, odporucam aj ja, za 4L 5100 som platil asi 32-33e


31.01.2011 18:16

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pre báwo nič? Dáky 20W50 bez chladiacej? :-*


01.02.2011 14:53

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

tref
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super akcia, a pre moj olejovy chladic mi chladiacu kvapalinu nepridate? :D :D


01.02.2011 15:55

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

mmaajjkkoo
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre]


16.02.2011 15:55

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona

chladicu kvapalinu by som si mal uz vymenit dobre ze ste to tu spomenuli,nebudem ju dolievat.


16.02.2011 16:18

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

LukyTV
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

duggo: ak myslis v Lamaci na Lamacskej predajnu Autoluma tak stale tam Motul maju. kupoval som tam pred mesiacom 4L 5100 10W40 a este ho mali aj v akcii. maju tam aj spreje na cistenie a mazanie ratazi.


18.02.2011 11:41

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona

To je pravda v tej predajni v Lamaci maju tieto pre nas potrebne pomocky [dobre] tiez tam chodim nakupovat.velka spokojnost! ;-)


31.03.2011 8:32

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

pettzo
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

O 5 minut dvanast: kde sa da v TT kupit tento olej v akcii, ktora dnesnym dnom konci?

Dakujem


03.04.2011 12:25

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona

Skoda,prave ked som tam isiel kupit produkty od Motulu tak som zistil,ze tu predajnu tam zrusili,tak musim hladat inu :-)


06.04.2011 13:18

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

charlly
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem nikde nájsť vysvetlenie ku tej tabuľke s číslom trenia pre spojku. Je lepší záber pre číslo menšie alebo väčšie?


06.04.2011 14:19

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona

Na motosalone sa po tych mazacich a cistiaci prostriedkoch a olejoch iba tak zaprasilo :-)


06.04.2011 21:21

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

charlly
 Kávičkár 

Ikona

Odpoviem si sám, čím teda vyššie číslo, tým lepšia schopnosť prenosu.


06.04.2011 21:26

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

brazel
 Kávičkár 

Ikona

charlly , aké číslo , aký prenos ?


08.04.2011 6:31

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

charlly
 Kávičkár 

Ikona

Hore je tabuľka s označením oleja MA MA 2 MA1 MB a pod označením sú čísla trenia. Lenže sa nikde neuvádza či vyšie číslo je lepšie trenie alebo horšie. No usúdil som, že ak MB je do aut a má teda nízke číslo, tak čím vyššie, tak tým lepšie zaberá spojka. Bolo to teraz pre mňa aktuálne lebo mi začala po výmene oleja motorka šmýkať. Zmena oleja a už nikdy viac. Dal som castrol s označením Jaso MA2 a dá sa povedať, že je to už OK. Ten predošlý mal označenie MA čo je trošku nižšia úroveň. Takže bacha na oleje páni, nie je olej ako olej.


14.04.2011 14:02

Re: Pripravte sa na sezónu s MOTUL-om

Perno
 Kávičkár 

Ikona

motul ma vseobecne dobre produkty a nie nadarmo patri k naj. firmam.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 202422 | Včera: 158650