Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (29 hodnotení)
Diskusia k článku: Skúsenosti s ukazovateľom zaradeného stupňa Starlane Engear
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
engear mi lezi na polici v garage po tom co sa tunak na motoride zistilo ze ne vsade to poslape, aj tak mi nevyhovovalo strobovanie otacok impulzami podla rychlosti, dakedy to ukazalo cistu ftakovinu |
Mňa na elektrotechnickej fakulte naučili že Hallova sonda nemá pravoúhly priebeh výstupného signálu (diferenciácia potenciálu na rezistore v magnetickom poli). V praxi: variácia výstupného napätia v závislosti od magnetického poľa. To však nie je tak hrozné. |
Hallova sonda - áno, máš pravdu, aj keď v reále sa nepoužíva rezistor ako taký, ale polovodičová doštička zapuzdrená v neferomagnetickom materiále. V 99 percentách prípadov sa v snímačoch s Hallovou sondou použitých v automobilovom priemysle používa tá sonda spolu so zosilňovačom a tvarovačom signálu, zapúzdrené to je v jednom púzdre, takže zvyčajne sú dva vodiče napájanie a jeden výstupný signál. Navyše, je väčšina snímačov urobená mechanicky tak, že intezita magnetického poľa, ktorému je vystavená tá sonda sa mení veľmi strmo, magnetické clony majú hrany otvorov kolmé na smer pohybu. Druhou nemenej častou variantou je pasívny snímač tvorený cievkou s permanentým magnetom, ktorého výstupný signál tvoria impulzy, ktorých tvar je na kilometre vzdialený od pravouhlého a navyše jeho napätie je priamo závislé na otáčkach pohyblivej časti snímača. |
Zapojenie skontrolované. Napojené kábliky zodpovedajú návodu na inštaláciu. |
na 1000% už viem, že to treba prehodiť (tie dva vodiče), lebo v IT návode je chybka, takže: SPEED ružovo-zelený a RPM žlto-zelený a pofrčí to tak jak má. Upravené 1 krát. Naposledy upravil piranha (15.11.2008 19:07) |
Hmmm, dúfam že to pofrčí. Dávať dole zbytočne zase všetky plasty a svetlo sa mi veľmi nechce. |
Pokiaľ nepotrebuješ SHIFT LIGHT k jazde, netreba nič meniť, len ho treba deaktivovať v F móde. |
Shift Light nejde ani deaktivovať, takže to budem musieť vyskúšať vymeniť. |
deaktivovať by to malo ísť prinajhoršom v zapnutom stave ale bez spusteného motora. |
Takže, kábliky som vymenil. Shift Light som nastavil na 7000 otáčiek a funguje. Problém mám zase teraz s naprogramovaním rýchlostí. Rýchlosti veľmi dlho blikajú a nie a nie skočiť na vyššiu. Kým som sa dopracoval na 5, tak to trvalo ... A potom som zase nevedel čo mám urobiť, lebo v návode to končí: |
treba to vytočiť pokiaľ pri programovaní neskočí další kvalt na displej, končí to tak že napr. 6 prestane blikať a bude svietiť. |
Nechával som to vytočené na každej rýchlosti, niekedy to bolo aj 5 min a na 5 to zostalo stáť, čakal som a nič. Stále len blikala. Motorka dostala riadne zabrať. Bol som to programovať za dedinou, aby mi náhodou nepi.ovali susedia a potom som došiel domov len na jednom valci. Motorka už vážne nemohla. A ani ja. |
Keď to programovali chalani z Fastbikes, tak im naprogramovanie rýchlostí trvalo ne 2 minúty. |
Yetti: so samotným programovaním Engearu Ti bohužial pomôcť neviem, ale zatiaľ všetky Varadera, čo som mal pod rukami mali signál pre otáčkomer vedený skutočne žlto-zeleným vodičom. Čisto žlté vodiče by mali byť v celej kabeláži použité iba na dvoch miestach a to 3 vodiče medzi statorom alternátora a regulátorom napätia a jeden z dvoch vodičov medzi snímačom polohy kľukovky a riadiacou jednotkou zapalovania. Ani jeden z týchto 4 vodičov nie je prístupný v oblasti tachometra/otáčkomera. Ak je signál do otáčkomera vedený naozaj žltým vodičom, tak má Tvoja moto asi nejakú inú verziu kabeláže a tie farby potom samozrejme nemusia sedieť, doteraz som sa s tým však nestretol |
Yetti ked uz vies ako to naprogramovat nabuduce ti to bude trvat preprogramovat iba 1minutu mne to trvalo prvy krat asi 10minut lebo bol k tomu sprosty navod ktory ma poplietol ale potom som to naprogramovat jedna radost |
No, ja som prehodil kábel, ktorý vedie spod nádrže a kábel spod prístrojovky (ružovo-zelený), ku káblikom k Engearu, tak aby to sedelo s tým, čo mi písal piranha. V elektrike sa nevyznám, vyskúšal som len to, čo pripadalo do úvahy. Ledy, že by tie káble domotali chalani z fastbikes... |
Yetti alebo predchadzajuci majitel co mal tvoju moto mozno sa babral do pristrojovky "menil kable" a namiesto originalnych farieb tam napasoval nejake ine farby a ty si sa riadil podla nich a proste to nie je ono...mozno ze uz moc fantazirujem ale neviem si to inak vysvetlit ako ti to nemoze neist leda ak ten starlane ma nejaku vrobnu vadu |
pripoj si na tie vodice ledky (cez odpor a uvidis co tam je...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (16.11.2008 21:54) |
On zase ale Starlane odporúča pripojiť (ked domyslíme opravu, že to prehodili v návode) RPM snímanie zo žltého vodiča - konektor pod nádržou, čo je vodič zo snímača kľukovky. Takže to máš asi dobre. Upravené 1 krát. Naposledy upravil piranha (17.11.2008 10:59) |
Áno, takto to mám. Naprogramovať to nešlo. Rezignoval som. Niekedy zbehnem do TN, môže byť piranha? |
Mimochodom, ten vymenený ovládač k alarmu som úspešne naprogramoval na 1x. Takže fungujú oba. Dík. |
Hodnotenie: nemontoval to niekto na Yamahu YZF 125R alebo Hondu NSR 125R ??? |
JerichoVT Pokial to ma elektronicky otackomer a tachometer tak sa to da aj na tie motorky... |
Po odjazdení cca 1000 km, som došiel na to, že mi Engear prestáva ukazovať zaradený stupeň, ak mi začne svietiť kontrolka rezervy. Predpokladám, že je predsa len nesprávne zapojený... alebo? |
Popíš stav presne ako to nastáva a čo sa zobrazuje... |
V momente zapnutia kontrolky rezervy sa vypne ukazatel zaradeného stupňa. V prípade, že kontrolka rezervy zhasne (doplnenie paliva), ukazateľ zaradeného stupňa sa znova rozsvieti.... |
Podla mňa je to nesprávne zapojené, odporúčam navštíviť servis HONDA, kde ti so zapojením určite pomôžu. Problém so zapojením sa vyskytuje aj na FZ1 07-08, kde často ENGEAR ľudia pripájajú na nesprávne miesto, lebo sa tam vyskytujú rovnaké vodiče. Alebo odporúčam stiahnuť z webu kvalitný servis_manuál vrátane perfektnej schémy zapojenia a popisom konektorov a vodičov. |
Hodnotenie: mne robi to iste ... ak mi zacne svietit rezerva tak ukazovatel sa mi vypne ... ako si to vyriesil ??? |
Predpokldám že sa jedná o ENGEAR od STARLANE. Upravené 1 krát. Naposledy upravil piranha (07.06.2010 10:38) |
exploit: vypínanie pri zapnutí rezervy nijako. Zvykol som si. ČO sa týka magického oka, tak som ho prelepil čiernou izolačkou. Nemám na to nervy... |
MAgic eye: bod d) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54991 | Včera: 122666