Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
Re: Mirdo86: "Poznámka: Posúdiť kolísanie brzdnej sily možno spoľahlivo a s dostatočnou presnosťou len na VSB určenej na kontrolu motocyklov." - asi tato poznamka bola dovod, preco to nemuseli robit, lebo na to nemali predpisanu VSB. Moja domnenka. |
Re: Vidicon: |
Mirdo86: mylis sa, nerobilo sa to meranie, robilo sa meranie brzdneho ucinku, roky, na valcoch, Ale teraz k tomu pridali kolisanie. A to uchytenie druheho kolesa maju len niekde. nie vsade. Takze zjavne nie je povinne. |
Re: Vidicon: |
Nemohli vymyslet uchytenie motorky proti posuvaniu dopredu a dozadu nejako inak, ako do dvoch rovnych kolajnic pevne zovierajucih zadne koleso. Pri vykonavani skusky na prednom ? |
Re: ChesterTT: vajcovité kotúče? Veď sa vyrábajú kruhové, s prípadnými výrezmi, či pre chladenie alebo pre parádu. To bude dajaký omyl ChesterTT. obvodové hádzanie, pokiaľ je na kolese kompenzované vyvážením kolesa spolu s brzdovým kotúčom žiadna STK nemá prečo merať! |
no to nas cakaju huste chvile na estekackach.... |
Tak mam za sebou prvu STK na Harley. Ovalita dopadla predne 14%, zadne 9%, takze som presiel. Na x-ty pokus. |
quicmick: |
Ahojko je trosku rozdiel ked valce tocia zadne koleso pricom je predne uchytene vo zveraku tak vychelnie sa prenesie cez krk riadenia ale ked valce tocia predne koleso a zadne je upevnene tak sa vychylenie cez krk riadenia neprenesie proste ti vytoci motorku do boku a zohnes bud zadne koleso vo zveraku lebo to je riadna paka od predu alebo kyvku a mozno aj ram |
Re: egres2: Ak by si mal pravdu, tak v praxi by k zvlneniu kotúčov vôbec nedochádzalo. Ale bohužiaľ dnes vyrába kotúče každý.... a takto aj vyzerá. Sú plné servisy áut s trasúcimi brzdami. Ani OE kotúče nie sú zárukou, že auto nebude triasť alebo že budú brzdiť súmerne obe strany. Nebudem menovať značky, pri ktorých je rovno prípis od výrobcu vymeniť kopu iných dielov na náprave a po zajazdení kotúčov ich ešte stočiť, aby bol pokoj. A teraz nemyslím starú jednotkovú octávku, ktorá s tým mala veľké problémy. K tomu, že sa zvlnia kotúče po jednej jazde - dá sa to úplne jednoducho. Stačí lepší kopec, športovejšia jazda, prudké brzdenia a aj OE kotúče trasú ako divé (alebo návšteva okruhu). Videl som aj Nissan GTR, ktorému triasli OE brzdy jak... |
Re: Pirrates: |
Ahojko samozrejme ze ano skusane koleso je na valcoch defakto v jame a valce ho otacaju ak by sa stocili riditka moze sa zohnut cely ram |
Pri moderných brzdách sa počas ich zábehu vytvorí na kotúči tenká transfer vrstva, táto vrstva vznikne z materiálu brzdových doštičiek. Nový kotúč, po odstránení ochrannej/prepravnej vrstvy, má kovovú lesklú farbu. Po zábehu je kotúč matnejší, s modro-čiernym nádychom. |
Teplotou sa da krasne ohybat ocel, liatina. Staci trocha nahriat autogenom na spravnych miestach a pri teplotach 600-700'C sa ohne aj 25 tonovy ram. |
Re: duggo: |
Re: Pirrates: |
Ohajko neviem ako inde a v dekre ti volne koleco ktore nieje skusane uchytia do vzduchohydraulickeho zveraka takze motorka sa nehybe |
Re: duggo: |
Re: ahojko: A auta s pemanentnou 4 kolkou ...subaru... uz dokazu otestovat na valcoch ? Alebo stale sa idu previezt okolo budovy a skusaju ako to brzdi ? |
Re: duggo: |
Re: ahojko: Re: ahojko: to znamena ze rovne kotuce moze stk vyhodnotit ako krive. |
Predne brzdove kotuče |
Ja som zaregistroval Papiho na facebook to bol rev a dodnes nemam odpustenec |
Re: demmoo: to keby si videl co sa dialo ked sme dedovi kupili svojho casu tablet a ukazali mu ako tam vie komentovat veci...vystrajal uz doma kktiny tak som ho zaregistroval na vsetky spravodajske fora facebook a podobne...a potom pozeral co kde komentuje tak to boli silne veci |
50-ročný chlap aby sa takto prezentoval na internete..ja by som sa za svojho otca hanbil, keby takéto sračky vypisoval po fórach |
duran1 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
miros139 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
duggo: |
Vy co si krivite kotuce agresivnou jazdou, tak skuste si skontrolovat capiky v akom su stave???? |
Re: Vidicon: Ako vravim, zalezi ako sa k tomu spravas, odpalis aj sportove brzdy ked ich nechas stat prehriate na mieste a pod platnickami budu horet. Preto sa chladia brzdy za jazdy a rovnomerne. No a zober si ze by si ich nechal chladit s pritlacenymi platnickami. Poseres tak kazde brzdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 15:28) |
Duggo, ja som pisal o kotucoch, ktore Honda montuje v prvovyrobe... predpokladam, ze az take smejdy to neboli... |
duggo: |
Re: egres2: Ty si kupujes kotuce podla diplomovych prac a 80% ludi podla najlepsej ceny. Ty nejazdis ako buran, ale 80% ludi ano, tož...natíska sa tam malinkaty priestor na tie zvlnkovatele kotuce u par jedincov, by som povedal. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 14:01) |
Vidikon: |
Egres2: tvoje poucky hovorili aj to, ze kvapalina je nestlacitelna. Moja osobna skusenost je ako pise Matus a Demo a Duggo a atd. Isiel som na aute dole jedno alpske passo, taka jednosmerka riadena semaformi, neustale prudke uzke vracaky, dlho a dlho dole... a ked som prisiel dole, brzdy smrdeli jak ked sa varia svinske vnutornosti... ani som uz nemusel stat na brzde, kotuce boli ako 2 eurovka vylisovana lokomotivou na kolajnici... ale vies co, kludne na tu oznac zase za rozpravkara, to ty tak rad... |
Stava sa to v kopcoch alpskych, ludkovia sa nahanaju brzdy horia, potom musia niekde zastavit v kopci kde drzia dlhsie prednu brzdu aby stali v kopci, rozpalane platnicky na rozpalenom kotuci drzia par minut a zvlnia sa im kotuce. |
Ja mám tieto. HELLA PRO Carbonic Black 180,-€ |
No kua. |
Nemusím a ani nemám vždy pravdu. |
egres> tajomstvo nie je v tlaku, ale v nerovnomernom ochladzovani |
ja zas vychádzam nie z knižiek, ale z dielne, kde som také videl..a nie jedenkrát.. |
demmoo: |
Re: demmoo: osvoj si axiomu: egres vie vsetko a vzdy ma pravdu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.06.2020 10:54) |
egreš, vacsinou tvoje poučkové veci fungujú a súhlasím s nimi...teraz ale žiaľ prax ukazuje niečo iné...nevadí, nemusíš mať pravdu úplne vždy a vedieť všetko, aj tak ťa máme radi |
Dobšinský: |
netreba ani do potoka ist (ale tiez to funguje) |
napríklad vyjdem z STK s novými kotúčmi, vletím na Pezinskú babu, alebo kdekoľvek, prehrejem brzdy a následne s horúcimi kotúčmi vletím do potoka, lebo sa potrebujem dostať na chatu hore na kopci..rozžeravený kotúč, ktorý rýchlo schladne sa je schopný pokriviť, prípadne sfialovieť, v špecifických prípadoch neopraviteľne = výmena..toto viem stihnúť za 10 minút, nie za hodinu |
Prosím vysvetliť tak, aby som písanému textu porozumel. |
egres: Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (30.06.2020 9:16) |
matus: |
Re: matus: |
Mirdo> k bodu 3. Ak vyjde z STK a havaruje, mozu potom skumat ci technik splnil svoju ulohu, ale uz po hodine nemaju sancu. |
Ahojte, |
mna za ovalitu vyhodili z estekacky s autom, zadna naprava, musel som vymenit kotuce a platnicky a potom som presiel. je to uz ale dost davno, urcite viac, ako 6 rokov dozadu |
Re: miros139: budem slusnejsi: chod si do psej matere |
kontroluje sa to uz xx rokov na moto, len to system pri moto nezaznamenaval, ale technik ked videl, ze ovalita bubnov a hadzavost kotucov je zla nepustil. |
duggo: |
duran- poviem ti to za asi viacej pritomnych..chod uz dopice |
Egres Kazdy lupienok zvlast premeraju a na konci ta bude cakat mechanik s kyticou. |
Ja mám kotúče ako kvet margarétky. |
Re: boombastic: to ma tesi,a takych kretenov ako ty, by to chcelo menej. |
Re: quickmick: Viem že je to mimo tému, ale mňa by tie emisie celkom zaujímali. |
dobra idea...len prax je trosku zlozitejsia...osustruzit bubon aby bezal presne v osi...je viac prace ako si vies predstavit a hlavne zaplatit. |
Ovalita cize vajcovitost sa meria na starych bubnovy brzdach staci hodit brzdovy bubon na sustruh a ziadna ovalita nebude na kotuci je to nezmysel kedze pakne su zboku disk moze byt ovalny kolko chce nesmie byt osmickovy cize popriehrevany stoceny narazene zboku atd Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (26.06.2020 17:43) |
Re: Kimlo: zvlastne..ja som bol normalne na svojej a len mi povedal ze ked sa rotocia valce tak ked mi povie mam fleknut na brzdu od zaciatku po koniec som bol ja na moto..to by ma zaujimalo ako to je oficialne ze ci to ma robit technik alebo ja..alebo to je jedno a ci su nejak poisteny pre pripad ze ti technik mrdne s motorkou alebo podobne...predsa len neni to auto... |
Nazdormu: uz vela rokov mi na moto sada mechanik, ked ide na valce, teda aspon na tych STK, kam chodim ja. Oni zase su tam taky, ktory motorky aj maju a takemu potom podsunu motorku. Spociatku ma to znervoznovalo, ale nikdy som nemal zlu skusenost. |
Re: Nozdormu: Ano, pokazde mi na STK pri merani ovality kotucov sedel na moto technik. Ja som na nej sedel len pri kontrole svetiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 8:16) |
Re: Kimlo: to ti na motorke sedel a robil mechanik??? ja som pocas celej STK bol jediny na motorke a len mi vravel co mam robit... |
este doplnim, ze ked som videl, akym stylom to chlapik meral, tak sa ani nedivim, ze mu tam ovalita vysla mimo tolerancie Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 7:48) |
narod treba riadne kopnut do riti,aby sa zobudli. |
nejdem to citat tu vsetko, len dam svoju sksuenost s STK a meranim ovality z Aprila tohto roku. |
Re: Explo: ako som napisal v prispevku...nie som kokot zeby som si nedal opravit nejaku dolezitu vec...sak na tom aute/motorke sam jazdim...a samovrah ňeňi som...ale to ze mi na display nesvieti ci su alebo nie su otvorene spolujazdcove dvere lebo nimi furt dakto jebne jak keby to boli dvere od stodoly...myslim si ze to je len moj problem a nijak to neovplyvnuje bezpecnost...takisto to ze som po 6h stania isiel merat emisnu a jedna hodnota bola o nula cela nula nič prekrocena a sam technik mi povedal ze ked sa otocim 2x okolo celej STK a zmera to znova uz som ok...proste vela stania a bezania na volnobeh predtym...taze naj mi panboh a gretka odpustia ale nemam pocit zeby som spravil nieco zle a zeby smo mal nanovo platit TK aj EK tak to asi ee to radšej na tu kavu |
nemeria sa hrúbka - tú ani mne nikdy nikto nemeral. Motorka je KTM Super Duke a má tam brembá. Jemu namerali dvojnásobok. Ked som na tom jazdil ja, tak z dvoch kíl to brzdilo bez problémov, bez trasenia,.. skrátka tak, jak čakáš že bude brzdiť KTM. |
Akurát pozeram protokol z nedávnej STK a nič ako ovalita tam zisťovane nebolo iba brzdna sila prevádzkovej brzdy na ovalitu som bol upozornený pri kontrole bubnovych bŕzd na aute ale vtedy sa to ešte neriešilo |
Re: boombastic: postihnutym sa treba venovat,treba ich zaradit do spolocnosti,nech si myslia,ze su sucastou...ale ze si postihnuty nemeni nic na veci |
dik, dojima ma ako sa venujes mojej osobe, si naozaj zlaty...uprimna vdaka... |
Re: boombastic: ak uz je neskoro,ako pises,tak nemozes byt ako ja,kedze si zrejme postihnuty,chod sa liecit a mozno ti aj pomozu,pisem mozno. |
uz je neskoro...ty si kral chcem byt ako ty... |
Re: boombastic: no,kreten sa nevie zorientovat,co uz...ak si dezorientovany,niekoho navstiv,ak uz nie je neskoro. |
Re: Jeff: Tiez som toho nazoru, a vyjadril si sa dobre. trocha som po tom patral a (kto vie nech ma opravi) v skutocnosti sa podla mna jedna o meranie "kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy" |
Re: duran1: a to akoze na co si konkretne reagoval? neviem sa zorientovat |
Re: Nozdormu: STK a uplatok... Aj na preventivke das lek. uplatok aby ti diagnozu nenapisali do karty? |
Re: boombastic: reagujem na jeden z tvojich nezmyslov: na FB strankach motorkarov[a ze ich je] som prave cital o tomto sucasnom probleme: stacilo ist na inu STK a vsetko v pohode...preco ? Je toho plny FB...nevedia to merat ,odpoved. Takze usudzujem,ze tebe niekedy staci dat do ust zrno a ty uz nejaku muku namelies,niekedy hladku alebo hrubu |
Aj ja sa podelim s mojou skusenostou na TK z Jawa 350 - 639: v predu kotuc v zadu bubon. Vsetci viete co je to za stroj. Plasit sa na tom je zbytocne a idealna rychlost je tych 80 km/h. Podotikam ze nikdy som nemal pri brzdeni ziadny problem ba ani dojem ze by nieco bol v neporiadku z brzdovou sustavou. Meranie prebieha tak ze vy sedite na moto a technik vam povie ze mate iba jemne pribrzdovat (aby ste nezastavili valce) a snazit sa co najviac vahy dostat na prave merane koleso. Nemusim vam vysvetlovat ze ked brzdite za jazdy a ked brzdite na valcoch tak je to fest rozdiel, lebo na tych valcoch necitit vobec nic a nemate potuchy co to znamena jemne pribrzdovanie. Takze tie valce somzrejme zastavite a technik musi zas cele meranie nahadzovat do systemu nanovo a to sa pocase kazdemu prestane pacit a ked mate takych za den viac tak ... Namerali mi 40 a bolo vymalovane, tych max 20 % tam bol problem ukocirovat a dokazal to iba technik, ktory uz proste vie ako na to a ma na tych valcoch nieco "najazdene". Iba vdaka nemu som presiel a mohol som odist domov a Jawku zas na najblizie 2 roky odlozit. |
Podľa mňa ovalita, alebo vajcovitosť, ako je uvedené v téme sa meria na bubnových brzdách. Na kotúčových sa meria zrejme hádzavosť a ďalším kritériom by mala byť hrúbka kotúča. Ak som sa vyjadril zle, rád sa poučím |
Hm! |
Treba na STK nahodiť drapak (napr. E-09) potom napíšu do protokolu= ovalita nemeratelna kvôli dezénu pneumatiky. |
Nerobím na STK, ale denne chystám na STK autá a opravujem tie, čo neprešli na STK pre brzdy alebo emisie. Takže už to celkom slušne ovládam. |
Toleranciu hadzavosti/krivosti kotucov mam na okruhovke 0,1mm. Nameral som ju 0,05mm. Takato hodnota sposobovala pri brzdeni z rychlosti nad 180km/h mierne trasenie. Nic co by niekoho zhodilo a nemalo to ani nejaky vplyv na brzdenie. Vymenil som kotuce a vsetko je uz OK. Ak teda maju na STK spravnu metodiku, tak naozaj to kvantum motorkarov (ano zaznamenal som to aj ja), ktori nepresli STK z tohto dovodu musia mat krivost nad limit a citit ju aj pri brzdeni, kedze ja som citil krivost v polovicke limitu. Skor sa ale priklanam k nazoru, ze metodika stoji za hovno. Sam uvidim na inej motorke, s ktorou sa chystam na STK kde veruze mierne pulzovanie citim tiez. |
Odteraz chodim na STK uz len do Levic... Uz chapem, ako cez STK prejdu tie sroty, co tu obcas vidavam... Biri, to nemalo nic s Tebou, netusim, v akom stave mas vozovy park. |
Re: boombastic: povedal mi typek ze je to zavada typu B ci jak to pomenoval a teda ze auto prejde ale budem to musiet dat odstranit...a ze ked ho capnu na kameru tak 250e pokuta :D |
To ho odrbali, za nefunkcnu stahovacku nemozu nikoho vyhodit. |
ze nefunguje zatvaranie zadneho okna by som chapal asi tak, ze ked niekde nechas odstavene auto, musis ho zabezpecit proti ukradnutiu, ale s otvorenym oknom sa to neda. zeby ? |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137706 | Včera: 237811