Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

10.07.2020 12:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: Mirdo86: "Poznámka: Posúdiť kolísanie brzdnej sily možno spoľahlivo a s dostatočnou presnosťou len na VSB určenej na kontrolu motocyklov." - asi tato poznamka bola dovod, preco to nemuseli robit, lebo na to nemali predpisanu VSB. Moja domnenka.


10.07.2020 11:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:
malo sa to merať aj roky dozadu ale technici STK to nevyhodnocovali, lebo to nebolo možne kontrolovať, a to je pravda. A to nie je iba takáto vec pri kontrole ktoré sa mali kontrolovať aj minulé roky akurát to nikto nevedel skontrolovať, či sa tak udialo. Preto aj dnes trvá TK dlchšie ako inokedy lebo ich vidia na kamere čo skutočne skontrolovali.

tu je link na starší metodický pokyn pre motocykle platný od roku 2006:
www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_brzdy_motocykl...

v bode 6 sa o tom píše. :-)


10.07.2020 11:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Mirdo86: mylis sa, nerobilo sa to meranie, robilo sa meranie brzdneho ucinku, roky, na valcoch, Ale teraz k tomu pridali kolisanie. A to uchytenie druheho kolesa maju len niekde. nie vsade. Takze zjavne nie je povinne.


10.07.2020 9:57

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: Vidicon:

Ja som zatiaľ nevidel uchytenie zadného kolesa na STK ako spomínaš, a pokiaľ takéto uchytenie majú na STK nie je povinné ho používať. Pri meraní stačí mať zabrzdené koleso, ktoré sa nemeria resp. nie je v tých valcoch.

Technik, ktorý to meral mohol predsa povedať, že kolísanie brzdnej sily spôsobuje ustálenosť riadenia resp. nejedná sa o chybu v brzdovej sústave a všetko je OK. To zdôvodnenie resp. rozhodnutie je len na technikovi STK presne preto, aby nemusel technik meranie robiť 30 min a snažiť sa všemožne dosiahnuť meranie v tolerancii.

To to sa meria celé roky ako som písal ale doteraz nebolo možné kontrolovať technika STK.

PS: Netreba si z merania kolísania brzdnej sily robiť strašiaka, ktorý vznikne šírením neúplných informácií alebo iba čiastočných informácií, ktoré sa človek dozvie :-)




09.07.2020 17:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Nemohli vymyslet uchytenie motorky proti posuvaniu dopredu a dozadu nejako inak, ako do dvoch rovnych kolajnic pevne zovierajucih zadne koleso. Pri vykonavani skusky na prednom ?
Beru zodpovednost ked mi zohnu ram, alebo hocico ine, pri tej skuske, ktora namaha motorku v takych silach na ktore vobec neni skonstruovana.


09.07.2020 16:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

otyc
 Geriatrik 

Re: ChesterTT: vajcovité kotúče? Veď sa vyrábajú kruhové, s prípadnými výrezmi, či pre chladenie alebo pre parádu. To bude dajaký omyl ChesterTT. obvodové hádzanie, pokiaľ je na kolese kompenzované vyvážením kolesa spolu s brzdovým kotúčom žiadna STK nemá prečo merať!


09.07.2020 12:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

no to nas cakaju huste chvile na estekackach....

no egresko, podla toho co pises si poriadne auto este nemal... ked si kupis, porovnanie bude lepsie... :-D :-D :-D


09.07.2020 11:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Tak mam za sebou prvu STK na Harley. Ovalita dopadla predne 14%, zadne 9%, takze som presiel. Na x-ty pokus.
Potvrdil to, co ste tu pisali: problem je, ze to koleso chodi na valcoch sprava dolava. A ze uchytenie zadneho kolesa moze viest ku skriveniu ramu.
Oni sami su z toho zufali! Stale to riesia s ludmi, ktory toto zaviedli. Neexistuje totiz na toto meranie ziadna metodika. Je to o tom, ako to technik dokaze udrzat na valcoch.
Vraj hodinu predo mnou nepresla kvoli tomu tiez 4-rocna Africa. ZAdne koleso nepustilo. Nemohol nic robit, ze to nevedel nijak namerat v limite a chudaka poslal domov. Ze ak donesie od vyrobcu, ze je to takto OK, ze potom ho pustit moze.
Jedine, co mozu robit, je neustale sa stazovat tym, co to zaviedli, ze takto neprejde skoro ziadna motorka. Ze je s tym treba nieco spravit. A to aj robia. Tak dufajme, ze coskoro niekto dostane rozum, alebo navrhne dobru metodiku merania.

A este mi povedal, ze od buduceho roka uz prestanu lepit STK nalepky na ram.

No ale zacnu (od buduceho roka) s tou emisnou na motorky a ze toho sa boja viac ako my. Pretoze netusia, kam nepoja senzory na meranie otacok, na kazdej moto je bateria inde. Na starej TDM by museli dat dole plasty a nadrz aby sa dostali k baterii. Takze bude zase horsie ako je... ale oni za to nemozu, oni s tym maju len viac prace a problemov a nasratych zakaznikov...


06.07.2020 8:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

quicmick:
Na žiadnom aute (a to som mal Opel 3 L. VW 4L, Golf GT, CC 3,6L) a nejazdím pomaly, mi netriasli brzdy. Jedine na Octávi ročník 1998 (a preto som už nikdy nemal octáviu.) Podľa mňa je to tým (každý deň to vidím) že vodič sústavne pribrzduje ako kretén každých 5 sekúnd a lacnými kotúčmi a brzdovými doštičkami.
Rozbiť sa dá aj oceľová guľa.


06.07.2020 1:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ahojko je trosku rozdiel ked valce tocia zadne koleso pricom je predne uchytene vo zveraku tak vychelnie sa prenesie cez krk riadenia ale ked valce tocia predne koleso a zadne je upevnene tak sa vychylenie cez krk riadenia neprenesie proste ti vytoci motorku do boku a zohnes bud zadne koleso vo zveraku lebo to je riadna paka od predu alebo kyvku a mozno aj ram


05.07.2020 20:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Ak by si mal pravdu, tak v praxi by k zvlneniu kotúčov vôbec nedochádzalo. Ale bohužiaľ dnes vyrába kotúče každý.... a takto aj vyzerá. Sú plné servisy áut s trasúcimi brzdami. Ani OE kotúče nie sú zárukou, že auto nebude triasť alebo že budú brzdiť súmerne obe strany. Nebudem menovať značky, pri ktorých je rovno prípis od výrobcu vymeniť kopu iných dielov na náprave a po zajazdení kotúčov ich ešte stočiť, aby bol pokoj. A teraz nemyslím starú jednotkovú octávku, ktorá s tým mala veľké problémy. K tomu, že sa zvlnia kotúče po jednej jazde - dá sa to úplne jednoducho. Stačí lepší kopec, športovejšia jazda, prudké brzdenia a aj OE kotúče trasú ako divé (alebo návšteva okruhu). Videl som aj Nissan GTR, ktorému triasli OE brzdy jak...


05.07.2020 19:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: Pirrates:


Ked to uvidis na vlastne oci, zmenis nazor na to zohnutie ramu..
Podla mojho vnimania aj ked cely ram moto upevnis, tak riadidla
sa budu dat pootocit, lebo predne tlmice to dovolia, a tym padom
valce budu "citit" iny polomer pneumatiky... Ale tvoj nazor ti
neberiem, lebo, no však vieš prečo...


04.07.2020 11:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ahojko samozrejme ze ano skusane koleso je na valcoch defakto v jame a valce ho otacaju ak by sa stocili riditka moze sa zohnut cely ram


04.07.2020 0:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

palciatko
 Turista 

Ikona

Pri moderných brzdách sa počas ich zábehu vytvorí na kotúči tenká transfer vrstva, táto vrstva vznikne z materiálu brzdových doštičiek. Nový kotúč, po odstránení ochrannej/prepravnej vrstvy, má kovovú lesklú farbu. Po zábehu je kotúč matnejší, s modro-čiernym nádychom.
Táto vrstva znižuje opotrebenie samotných kotúčov a zlepšuje brzdné vlastnosti vozidla.

Transfer vrstva sa vytvára pri istom tlaku a teplote.

Ak po ostrej jazde ostanem stáť na takomto type bŕzd na brzde, dojde k zhrubnutiu transfer vrstvy na kotúči pod doštičkami. Tým hrúbka kotúča v danom mieste narastie, a takisto sa zmení charakter transfer vrstvy v danom mieste, bude mať iné trecie vlastnosti ako zvyšok kotúča. A tieto dve zmeny sú dôvodom vibrácií.

P.

Pozri obrázok

Pozri obrázok


03.07.2020 17:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Teplotou sa da krasne ohybat ocel, liatina. Staci trocha nahriat autogenom na spravnych miestach a pri teplotach 600-700'C sa ohne aj 25 tonovy ram.

Taky kotuc o hrubke 10 mm... urcite ho vie pokrivit nerovnomerne ochladenie.

Stary kotuc je macka vo vreci. Na sustruhu som uz postacal x kotucov.
Hacik je v tom, ze sa staca za studena. Bezi na celo 0.003mm co je ako novy od vyroby.
Lenze pri brzdeni sa stary kotuc zahreje a zvlni. A ked vychladne znova bezi na 0,003mm, lebo pri tejto teplote sa stacal.

To iste plati aj o lacnych kotucoch.
Skoda priplatit 15€ na kotuc a po roku brzdenia- hopsalasa konicek :-D


03.07.2020 14:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: duggo:
niektoré 4x4 vozidlá je možné odskúšať aj na brzdovej stolici (ak je známi postup výrobcu alebo zástupcu výrobcu vozidla), ale iba v prípade, že je vybavená opačnou rotáciou válcou (L a P koleso sa krútia v opačných smeroch) a súčasne vyrovnávaním otáčok kolies Ľ a P, avšak takáto výbava nie je povinná pre STK. Preto je jednoduchšie spraviť jazdnú skúšku s použitím príslušného meradla spomalenia.


03.07.2020 9:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: Pirrates:

A to zabrani aj pohybu riadidiel do stran?


02.07.2020 22:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ohajko neviem ako inde a v dekre ti volne koleco ktore nieje skusane uchytia do vzduchohydraulickeho zveraka takze motorka sa nehybe


02.07.2020 21:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: duggo:
to neviem, pisal som o osobnej skusenosti s mojou
moto. A viem, ze som pisal k povodnej origo teme.


02.07.2020 21:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: ahojko: A auta s pemanentnou 4 kolkou ...subaru... uz dokazu otestovat na valcoch ? Alebo stale sa idu previezt okolo budovy a skusaju ako to brzdi ?

Nuz snazia sa chlapci


02.07.2020 21:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: duggo:
Ano, ich pristroje im stazuju ich schopnosti to
vyhodnocovat spravne, to je moj nazor, a nielen moj...


02.07.2020 20:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: ahojko: Re: ahojko: to znamena ze rovne kotuce moze stk vyhodnotit ako krive.

Laskomina totok.


02.07.2020 17:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Predne brzdove kotuče

Bol som na STK koncom juna, videl som ako na bubnoch moje predne koleso skušajucim technikom plavalo z lava doprava.... snazili sa 10-15 minut, ale do "normy" to nedostali. Vraj mam krivy brzdovy kotuč. Dostal som platnu STK na 2 mesiace. Veril som im. Na druhy den som prisiel s fungl novymi kotucami a verte ci neverte to iste! Ze ci nemam zlu pneu, vravim ze je nova, ma este stuple... Ale zrazu to (nasrati na ich techniku) vedeli po pobuchani obrazovky akosi urobit...

Takze Stako a Mirdo86 vedia o com pišu.

Podla mna, kym na STK nezabezpecia ze predne motokoleso bude pevne zabezpecene pred plavanim zlava doprava, a brzda bude konstantne stlacena, tak tie merania nebudu objektivne...


01.07.2020 20:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ja som zaregistroval Papiho na facebook to bol rev a dodnes nemam odpustenec


01.07.2020 17:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: Nozdormu: :-D :-D :-D [dobre] [dobre] [dobre]


01.07.2020 13:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: demmoo: to keby si videl co sa dialo ked sme dedovi kupili svojho casu tablet a ukazali mu ako tam vie komentovat veci...vystrajal uz doma kktiny tak som ho zaregistroval na vsetky spravodajske fora facebook a podobne...a potom pozeral co kde komentuje :-D :-D :-D :-D :-D tak to boli silne veci :-))) :-))) :-)))


01.07.2020 13:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

50-ročný chlap aby sa takto prezentoval na internete..ja by som sa za svojho otca hanbil, keby takéto sračky vypisoval po fórach :-)))


duran1

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

miros139

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

30.06.2020 23:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

miros139,sa posral


30.06.2020 16:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

duggo:
Objemová rozťažnosť.
www.auto.sk/fun/rus-otestoval-drevene-brzdove-dosticky-...


30.06.2020 15:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

joscu
 Kávičkár 

Vy co si krivite kotuce agresivnou jazdou, tak skuste si skontrolovat capiky v akom su stave???? :-)


30.06.2020 15:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon: Ako vravim, zalezi ako sa k tomu spravas, odpalis aj sportove brzdy ked ich nechas stat prehriate na mieste a pod platnickami budu horet. Preto sa chladia brzdy za jazdy a rovnomerne. No a zober si ze by si ich nechal chladit s pritlacenymi platnickami. Poseres tak kazde brzdy.
Vsak material sa teplom roztahuje chladom stahuje. Brzdy su kruhove vyrobene na hovado presne, tak toztiahni z toho kruhu na dlzku15 cm ..1/4 tinu dajme tomu viac ako ostatok kruhu a a co spravi ten ostatok ? Uhne do strany a ostane tak, kezde uhne uz
za studena. Logicke ne. Jedine, ze by sa skutok nestal.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 15:28)


30.06.2020 14:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Duggo, ja som pisal o kotucoch, ktore Honda montuje v prvovyrobe... predpokladam, ze az take smejdy to neboli... ;-)


30.06.2020 14:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Malé oči.
Velké očy.


30.06.2020 14:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

očamY :-O


30.06.2020 13:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

duggo:
Už som to pochopil.
Ja som žene kúpil pračku a sušičku za 2200,-€ a perú a sušia.
Suseda si kúpila pračku a sušičku za 800,-€ a už k nej chodí opravár so zaviazanými očamy.


30.06.2020 13:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Ty si kupujes kotuce podla diplomovych prac a 80% ludi podla najlepsej ceny. Ty nejazdis ako buran, ale 80% ludi ano, tož...natíska sa tam malinkaty priestor na tie zvlnkovatele kotuce u par jedincov, by som povedal.

No a paralelne ide ruka v ruke s nizkou cenou, alebo nehodiacimi sa komponentami, tvrdy kotuc s tvrdymi dostickami, mensi brzdny ucinok, vacsi narok na brzdy, vacsia teplota a tak dalej a tak dalej

Tož

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (30.06.2020 14:01)


30.06.2020 13:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidikon:
ze kvapalina je nestlacitelna -úplne bežne používaná hodnota vo fyzike.
Mám auto 300 koní a určite som neraz rozpálil brzdy do červena. Mám už tretie brzdové kotúče a ani jedny som nemal zdeformované. Samozrejme že ich mením akonáhle sa dostanú za 70% hrúbku a kupujem najvyššiu kvalitu.
dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/80494...


30.06.2020 12:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Egres2: tvoje poucky hovorili aj to, ze kvapalina je nestlacitelna. Moja osobna skusenost je ako pise Matus a Demo a Duggo a atd. Isiel som na aute dole jedno alpske passo, taka jednosmerka riadena semaformi, neustale prudke uzke vracaky, dlho a dlho dole... a ked som prisiel dole, brzdy smrdeli jak ked sa varia svinske vnutornosti... ani som uz nemusel stat na brzde, kotuce boli ako 2 eurovka vylisovana lokomotivou na kolajnici... ale vies co, kludne na tu oznac zase za rozpravkara, to ty tak rad...


30.06.2020 12:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Stava sa to v kopcoch alpskych, ludkovia sa nahanaju brzdy horia, potom musia niekde zastavit v kopci kde drzia dlhsie prednu brzdu aby stali v kopci, rozpalane platnicky na rozpalenom kotuci drzia par minut a zvlnia sa im kotuce.
Tolko z pocutia, kto by si take pribehy vymyslal, ja im kludne verim.


30.06.2020 12:23

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja mám tieto. HELLA PRO Carbonic Black 180,-€
Ak by som mal tieto a ešte zodreté na pol milimetra tak sa tiež deformujú: BLUE PRINT 30,-€


30.06.2020 12:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

No kua.
To aby som zastavil ak začne pršať. :-O
Videl som to aj ja ale to sliepka išla z ručnou z Nitry do BA.
Všetko je možné.


30.06.2020 12:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

napis do lexusu ze robia marcipanove kotuce


30.06.2020 11:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nemusím a ani nemám vždy pravdu.
Ak si vieš predstaviť ako vyzerá "rez " kotúčom" a aké asi budú plošné rozdiely v teplote pri chladnutí kotúča tak potom museli byť tie kotúče čo si videl tak z marcipánu.


30.06.2020 11:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres> tajomstvo nie je v tlaku, ale v nerovnomernom ochladzovani


30.06.2020 11:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

ja zas vychádzam nie z knižiek, ale z dielne, kde som také videl..a nie jedenkrát.. 8-)


30.06.2020 10:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

demmoo:
Vychádzam z bežných metalurgických a v praxi overených "poučiek".
Pozri si popúšťanie a kalenie ocele.


30.06.2020 10:54

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: demmoo: osvoj si axiomu: egres vie vsetko a vzdy ma pravdu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (30.06.2020 10:54)


30.06.2020 10:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

egreš, vacsinou tvoje poučkové veci fungujú a súhlasím s nimi...teraz ale žiaľ prax ukazuje niečo iné...nevadí, nemusíš mať pravdu úplne vždy a vedieť všetko, aj tak ťa máme radi 8-) :-)))


30.06.2020 10:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dobšinský:
Sprostonárodné povesti slovenské.

Vysokouhlíkovú liatinu "neschladíš" prudko prejdením cez potok.
Plocha brzdových doštičiek nevytvorí "deformačný" tlak tak aby sa pri cca 700-750C uvedený materiál dokázal deformovať.


30.06.2020 9:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

netreba ani do potoka ist (ale tiez to funguje)
Staci ich riadne prehriat, zastavit a stat na brzde. Zvlnia sa na 99%.

Demmo> ale kto nebyvame pri Pezinske babe tak potrebujeme tu hodinu :-D


30.06.2020 9:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

napríklad vyjdem z STK s novými kotúčmi, vletím na Pezinskú babu, alebo kdekoľvek, prehrejem brzdy a následne s horúcimi kotúčmi vletím do potoka, lebo sa potrebujem dostať na chatu hore na kopci..rozžeravený kotúč, ktorý rýchlo schladne sa je schopný pokriviť, prípadne sfialovieť, v špecifických prípadoch neopraviteľne = výmena..toto viem stihnúť za 10 minút, nie za hodinu :-)))


30.06.2020 9:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Prosím vysvetliť tak, aby som písanému textu porozumel.


30.06.2020 9:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

egres:
ako nič..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (30.06.2020 9:16)


30.06.2020 9:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Daj mi auto s novymi brzdami a za hodinu ti ho donesiem s brzdami mrtvymi.
To ako?


30.06.2020 9:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Re: matus:
Áno máš pravdu, súhlasím s tebou ale z praxe sa už takéto situácie stali a presne to bolo ako píšem a to bol oveľa dlhší čas ako polhodina.
Lenže ak budú mať niekoho zatvoriť tak ver, že veľa majiteľov povie, že on bol na STK a tam mu chyby nezistili. Samozrejme je tam veľa faktorov, ktoré sa potom ešte skúmajú.


30.06.2020 8:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mirdo> k bodu 3. Ak vyjde z STK a havaruje, mozu potom skumat ci technik splnil svoju ulohu, ale uz po hodine nemaju sancu.
Daj mi auto s novymi brzdami a za hodinu ti ho donesiem s brzdami mrtvymi.


30.06.2020 8:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Mirdo86
 Kávičkár 

Ahojte,

trochu svetla do tejto problematiky:
1. Meranie kolísania brzdnej sily nie je ničím novým, meralo sa to na STK aj do mája 2018 ale nebolo možné skontrolovať technika a od mája 2020 sa to opäť meria, ale vedia technikov STK aj skontrolovať, preto majú strach, keď namerajú viac ako je dovolené kolísanie brzdnej sily (+/- 10%) . A to kolísanie je napr. spôsobené ovalitou bubnov alebo nerovnomernou hrúbkou kotúčov ako už niekto písal ale môže to spôsobiť aj iná chyba v brzdách (tiež už niekto písal)

2. Ako to tu už niekto spomínal, technici nie vždy vedia dobre merať, je to spôsobené aj tou ustálenosťou kolesa počas otáčania v brzdovej stolici. Ale v tomto prípade nemusia vyznačiť chybu do protokolu o TK ale zdôvodnia to iba napr: Vzor dezénu pneu alebo ustálenie riadenia spôsobilo kolísanie brzdnej sily. A teda motorka nebude mať chybu. Treto to správne odkomunikovať na STK a prípadne nech sa ide technik kúsok previesť a overí napr. trasenie do riadenia.
A áno, pri meraní na brzdovej stolici alebo jazdnej skúške môže merať aj prevádzkovateľ vozidla (osobné, nákladné, moto atď.)

3. Technik svojím podpisom potvrdí že vozidlo je spôsobilé na cestnú prevádzku a teda ak niekto havaruje a ostane po ňom iba smútiaca rodina a zistí, že na nehodu mohol mať vplyv technický stav vozidla tak pôjdu po technikovi STK - preto sa boja to vyhodnotiť ako píšem v bode 2.


4. Všetko je napísané v Metodickom pokyne č. 73/2018 na vykonávanie kontrol brzdových sústav vozidiel kategórií L1e, L2e, L3e, L4e a L6e ( ale to už písal Stako a dal aj priamy Link)

To len pre spresnenie o čo ide pri meraní :-)



29.06.2020 19:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

mna za ovalitu vyhodili z estekacky s autom, zadna naprava, musel som vymenit kotuce a platnicky a potom som presiel. je to uz ale dost davno, urcite viac, ako 6 rokov dozadu


29.06.2020 19:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: miros139: budem slusnejsi: chod si do psej matere


29.06.2020 17:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

copo
 Edvenčr 

Ikona

kontroluje sa to uz xx rokov na moto, len to system pri moto nezaznamenaval, ale technik ked videl, ze ovalita bubnov a hadzavost kotucov je zla nepustil.

no a pri autach 4x4 uz novinka, uz sa bude musiet merat s gps a aj pri moto na stuploch. skuska jazdou s gps a pod vonkajsou kamerou


Re: Vidicon: moze rucna aj na 100zuboch chytat, podstatne je aby brzdila


29.06.2020 15:57

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

duggo:
hadzavost, trosku zvlneny kotuc
Aj to.


29.06.2020 15:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

duran- poviem ti to za asi viacej pritomnych..chod uz dopice


29.06.2020 14:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Egres Kazdy lupienok zvlast premeraju a na konci ta bude cakat mechanik s kyticou.

Neviem ci nerovnomerna hrubka je ten kamen urazu, podla mna skor hadzavost, trosku zvlneny kotuc, vsak kotuc moze byt po celom obvode rovnako hruby.


29.06.2020 13:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja mám kotúče ako kvet margarétky.
Ako mi budú merať "vajcovitosť"???

nerovnomerná hrúbka brzdových kotúčov nesmie spôsobovať neúmerné
kolísanie brzdnej sily v priebehu 1 otáčky kolesa pri skúške na valcovej skúšobni


26.06.2020 20:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: boombastic: to ma tesi,a takych kretenov ako ty, by to chcelo menej.


26.06.2020 18:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

hlubo
 Kávičkár 

Re: quickmick: Viem že je to mimo tému, ale mňa by tie emisie celkom zaujímali.


26.06.2020 18:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SO545
 Kávičkár 

Ikona

dobra idea...len prax je trosku zlozitejsia...osustruzit bubon aby bezal presne v osi...je viac prace ako si vies predstavit a hlavne zaplatit.

s kotucom to ide o trosku lahsie..ale tiez je to tak trochu ladenie dat stred do tolerancie.

Mam par aut ktore maju bubny...a jedno po sviezej STK...jasne ze preslo...ale bolo to ako ladenie brzd na preteky. za peniaze by som to nerobil.

a technici na STK su ina kapitola...ale nemenil by som s nimi.


26.06.2020 17:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ovalita cize vajcovitost sa meria na starych bubnovy brzdach staci hodit brzdovy bubon na sustruh a ziadna ovalita nebude na kotuci je to nezmysel kedze pakne su zboku disk moze byt ovalny kolko chce nesmie byt osmickovy cize popriehrevany stoceny narazene zboku atd

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (26.06.2020 17:43)


26.06.2020 8:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Kimlo: zvlastne..ja som bol normalne na svojej a len mi povedal ze ked sa rotocia valce tak ked mi povie mam fleknut na brzdu :-D :-D :-D od zaciatku po koniec som bol ja na moto..to by ma zaujimalo ako to je oficialne :-) ze ci to ma robit technik alebo ja..alebo to je jedno :-D :-D a ci su nejak poisteny pre pripad ze ti technik mrdne s motorkou alebo podobne...predsa len neni to auto...


26.06.2020 8:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nazdormu: uz vela rokov mi na moto sada mechanik, ked ide na valce, teda aspon na tych STK, kam chodim ja. Oni zase su tam taky, ktory motorky aj maju a takemu potom podsunu motorku. Spociatku ma to znervoznovalo, ale nikdy som nemal zlu skusenost.


26.06.2020 8:16

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: Ano, pokazde mi na STK pri merani ovality kotucov sedel na moto technik. Ja som na nej sedel len pri kontrole svetiel.

F800GS je dot vysoka, preto som aj trpol, ci s tym technik nebude mat problem... aked som videl ako sa trapi pri vysadani na nu, mi nebolo vsetko jedno :-D

Dôvod úpravy: oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 8:16)


26.06.2020 7:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Kimlo: to ti na motorke sedel a robil mechanik??? ja som pocas celej STK bol jediny na motorke a len mi vravel co mam robit...


26.06.2020 7:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

este doplnim, ze ked som videl, akym stylom to chlapik meral, tak sa ani nedivim, ze mu tam ovalita vysla mimo tolerancie
moja moto bola pre neho dost vysoka, a tak spickou lavej nohy sa podopieral o zem a pravou stlacal zadnu brzdu.
do toho ked mu ten kotuc zo zeme roztocil zadne koleso, tak zadok motorky zacal mierne plavat zo strany na stranu... chlapik bol rad ze sa na moto udrzi. Mam pocit, ze ani tu zadnu brzdu nedrzal rovnomerne stlacenu a preto ta ovalita...

proste to meranie ovality je nedoriesene a zalezi aj od mechanika, ako vie na moto sediet a drzat ju

edit: doplnenie a oprava
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kimlo (26.06.2020 7:48)


26.06.2020 7:46

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

narod treba riadne kopnut do riti,aby sa zobudli. >:-)
ze vam zjapu niekolko rokov pri stk motorom a vela motorov to nevydrzi,nikomu nevadi. :-O
samozrejme je to zabavna tema na stk ,ked da motor rozpadne.technici sa na tom proste bavia.
ale na druhej strane vsetci vedia ze toto nariadenie navrhol idiot. :-~
motor pri volnobehu ma daleko viac vibracii,ako v zatazi a tu je kamen urazu.
ze vam valec ich zariadenia vela krat osupe pneu,rovnako nikoho nezaujima. >:-) [ciel]


26.06.2020 7:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Kimlo
 Kávičkár 

Ikona

nejdem to citat tu vsetko, len dam svoju sksuenost s STK a meranim ovality z Aprila tohto roku.

mam F800GS a na nej Mitas e07+
po prvom merani mi zadna brzda vyhadzovala ovalitu taku, ze to bolo mimo toleranciu.
Hovorim mechanikovi, ze to neni mozne, aby ten kotuc bol taky zly a nech to zmera este raz.
na druhe meranie to uz vyslo v ramci tolerancie.

ovalitu pocas merania zkresluje aj dezen pneu. Ak tam pridete s enduro gumou, tak kvoli dezenu im to tu ovalitu pokazde namera inac.

preto na to treba aj mechanika upozornit, aby meranie v pripade potreby opakoval.


26.06.2020 7:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Explo: ako som napisal v prispevku...nie som kokot zeby som si nedal opravit nejaku dolezitu vec...sak na tom aute/motorke sam jazdim...a samovrah ňeňi som...ale to ze mi na display nesvieti ci su alebo nie su otvorene spolujazdcove dvere lebo nimi furt dakto jebne jak keby to boli dvere od stodoly...myslim si ze to je len moj problem a nijak to neovplyvnuje bezpecnost...takisto to ze som po 6h stania isiel merat emisnu a jedna hodnota bola o nula cela nula nič prekrocena a sam technik mi povedal ze ked sa otocim 2x okolo celej STK a zmera to znova uz som ok...proste vela stania a bezania na volnobeh predtym...taze naj mi panboh a gretka odpustia ale nemam pocit zeby som spravil nieco zle a zeby smo mal nanovo platit TK aj EK tak to asi ee :-) to radšej na tu kavu :-)


25.06.2020 23:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nemeria sa hrúbka - tú ani mne nikdy nikto nemeral. Motorka je KTM Super Duke a má tam brembá. Jemu namerali dvojnásobok. Ked som na tom jazdil ja, tak z dvoch kíl to brzdilo bez problémov, bez trasenia,.. skrátka tak, jak čakáš že bude brzdiť KTM.

Ja som počul zas o týpkovi, ktorý skrz toto neprešiel, mašiny sa ani nechytil a na druhý raz prešiel na tej istej STK!! :-O

Tiež sa jeden pánko od STK nechal počuť že "väčšina motoriek tu neprejde". Mi nekecajte, že zas nerobia nejakú kokotinu. Polka motoriek tu nemôže mať zlé brzdy aby neprešli STK. Určite nie tá konkrétna mašina, ktorú spomínam.

Či to zas neni nejaká vyjebaná kuleha, kde to sami technici nevedia zmerat a tak zas majú pádny dôvod, aby si s moto na tej STK nechal 2x 20 euro a zas den dovolenky atd..


25.06.2020 22:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

SROFINKO
 Bahniak 

Akurát pozeram protokol z nedávnej STK a nič ako ovalita tam zisťovane nebolo iba brzdna sila prevádzkovej brzdy na ovalitu som bol upozornený pri kontrole bubnovych bŕzd na aute ale vtedy sa to ešte neriešilo


25.06.2020 22:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

si super, takych ako ty by malo byt viac [dobre]


25.06.2020 22:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: boombastic: postihnutym sa treba venovat,treba ich zaradit do spolocnosti,nech si myslia,ze su sucastou...ale ze si postihnuty nemeni nic na veci


25.06.2020 22:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dik, dojima ma ako sa venujes mojej osobe, si naozaj zlaty...uprimna vdaka...


25.06.2020 22:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: boombastic: ak uz je neskoro,ako pises,tak nemozes byt ako ja,kedze si zrejme postihnuty,chod sa liecit a mozno ti aj pomozu,pisem mozno.


25.06.2020 22:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

uz je neskoro...ty si kral chcem byt ako ty...


25.06.2020 22:15

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: boombastic: no,kreten sa nevie zorientovat,co uz...ak si dezorientovany,niekoho navstiv,ak uz nie je neskoro.


25.06.2020 22:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Stako
 Turista 

Re: Jeff: Tiez som toho nazoru, a vyjadril si sa dobre. trocha som po tom patral a (kto vie nech ma opravi) v skutocnosti sa podla mna jedna o meranie "kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy"

www.testek.sk/files/meto/MP_73_2018.pdf - clanok 6


25.06.2020 21:45

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: duran1: a to akoze na co si konkretne reagoval? neviem sa zorientovat


25.06.2020 21:29

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: STK a uplatok... Aj na preventivke das lek. uplatok aby ti diagnozu nenapisali do karty?

Moj oco tak roky chodil ces STK, ze tam mal kamarata a vzdy mu dal prejst. Na auto sa mu ani nepozrel.
Dopadlo to tak, ze mu za jazdy odpadlo zhnite predne rameno aj s kolesom...

Dolezite zavady ako su brzdy atd. by nemali davat prejst!


25.06.2020 21:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

duran1
 Geriatrik 

Re: boombastic: reagujem na jeden z tvojich nezmyslov: na FB strankach motorkarov[a ze ich je] som prave cital o tomto sucasnom probleme: stacilo ist na inu STK a vsetko v pohode...preco ? Je toho plny FB...nevedia to merat ,odpoved. Takze usudzujem,ze tebe niekedy staci dat do ust zrno a ty uz nejaku muku namelies,niekedy hladku alebo hrubu


25.06.2020 21:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Stako
 Turista 

Aj ja sa podelim s mojou skusenostou na TK z Jawa 350 - 639: v predu kotuc v zadu bubon. Vsetci viete co je to za stroj. Plasit sa na tom je zbytocne a idealna rychlost je tych 80 km/h. Podotikam ze nikdy som nemal pri brzdeni ziadny problem ba ani dojem ze by nieco bol v neporiadku z brzdovou sustavou. Meranie prebieha tak ze vy sedite na moto a technik vam povie ze mate iba jemne pribrzdovat (aby ste nezastavili valce) a snazit sa co najviac vahy dostat na prave merane koleso. Nemusim vam vysvetlovat ze ked brzdite za jazdy a ked brzdite na valcoch tak je to fest rozdiel, lebo na tych valcoch necitit vobec nic a nemate potuchy co to znamena jemne pribrzdovanie. Takze tie valce somzrejme zastavite a technik musi zas cele meranie nahadzovat do systemu nanovo a to sa pocase kazdemu prestane pacit a ked mate takych za den viac tak ... Namerali mi 40 a bolo vymalovane, tych max 20 % tam bol problem ukocirovat a dokazal to iba technik, ktory uz proste vie ako na to a ma na tych valcoch nieco "najazdene". Iba vdaka nemu som presiel a mohol som odist domov a Jawku zas na najblizie 2 roky odlozit.

A teraz ruku na srdce, keby ktokolvek kto jazdi na motorke zistil ze ma nieco v neporiadku z brdovou sustavou, ze napr. ked sme pri tej ovalite, mu rostrasie volant pri prudkom brzdeni, ze by to nech len tak a jazdil a uzival si jazdenie dalej?

Motorka nie je auto!!!


25.06.2020 20:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Podľa mňa ovalita, alebo vajcovitosť, ako je uvedené v téme sa meria na bubnových brzdách. Na kotúčových sa meria zrejme hádzavosť a ďalším kritériom by mala byť hrúbka kotúča. Ak som sa vyjadril zle, rád sa poučím 8-)


25.06.2020 18:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Hm!
Trošku sa to tu rozvírilo, tak takto:
ChesterTT, súhlas, kto to zase nejakú dôležitosť vymyslel, asi z nudy, rozum zastane.
Trošku ale kritika, predpokladám, mal si na mysli skôr tú hrúbku a rozmery okolo nej.
Lebo ovalita-vajcovitosť, Boombastic, aj keď bude 1 jeden celý milimeter, nie, nemá nič spoločné s bezpečnosťou.
Joscu vďaka za normálny príspevok, aspoň máme konkrétny údaj. Máš na mysli obvodové hádzanie?
A Vidicon????, nech sa páči.
Ono ale nie je STK ako STK, všetci vieme.
Na to asi založíme samostatné vlákno, kto-čo zažil na STK. (lebo ruku na srdce, ako vieme nadávať na tamojších kontrolórov, zato zákazníci dokážu byť riadne sprostí)
Takže ak to zhrnieme, fyzicky, rozmer kotúča mi nikdy nikto nemeral.
Brzdný účinok áno, na valcoch.
Btw. moto som brzdil ja, nie technik.
A výsledok tej kontroly brzdy/kotúča musí byť technicky dokumentovateľný v PC. Nestačí subjektívny pocit technika, že on cíti vibrácie v rukách.
Myslím si, celé vlákno bolo založené na slovnom nedorozumení.
Teda meria sa kotúč, ale nie priamo, ale cez jeho správanie sa vyhodnocuje jeho opotrebenie. Technik mi vysvetloval, čo a ako a prečo merajú na valcoch, aké majú byť hodnoty, čo čo znamená, ubrzdil by pri núdzovom brzdení, kedy nie, a tak.
P.S.
STK som zatiaľ absolvoval bez "príplatku" všimného, na kávu, atď.


25.06.2020 18:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Treba na STK nahodiť drapak (napr. E-09) potom napíšu do protokolu= ovalita nemeratelna kvôli dezénu pneumatiky.


25.06.2020 17:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

quickmick
 Kávičkár 

Ikona

Nerobím na STK, ale denne chystám na STK autá a opravujem tie, čo neprešli na STK pre brzdy alebo emisie. Takže už to celkom slušne ovládam.
1. Ovalita kotúčov sa začala merať (a samozrejme vyhadzovať) už minulý rok. Je to problém, ale minimálny. Vyhodia fakt až to auto/motorku, ktorej ovalitu cítiť aj na ceste. Upozorňujem zo skúseností, že na priebeh ovality môže mať vplyv aj ohnutý disk. Prúser sú bubnové brzdy, tam je to veľakrát o držku aj s novými.
2. Nikde nie je napísané, na koľký zub má už držať ručná brzda. Je písané, že ručná brzda musí byť dostatočne účinná. Ideál je, ak mu zastaví valce, ak nie tak musí počítať zbrzdenie podľa vzorca a podľa výsledku vyhodnotí brzdu ako účinnú alebo nie. Rovnako pri autách musí pri šliapnutí používať aj pedál a tak zistiť, či je brzda pri určitom tlaku tak účinná, ako je predpísané. Nebudem tu dávať čísla, aj tak si to sami nezmeriate.
3. Vyhodiť nie že môže, ale musí za to, že nejdú odomknúť (stačí mechanicky) alebo otvoriť dvere, nefungujúce sťahovanie okien, pásy, ktoré sa pri prudkom trhnutí nezaseknú a x ďalších vecí, ktoré v aute MUSIA fungovať. Toto všetko som spomenul len preto, že je to reálne potrebné pri nehode. Ak totiž neviem stiahnuť okno a tade by som sa mohol dostať napr z horiaceho nabúraného auta, tak to problém je. Rovnako to platí o dverách. Iste namietnete, že prerazíte okno rukou a ste vonku. Malé dieťa to však nedokáže.
4. Viacero STK má momentálne kontroly a prezerajú sa kamerové záznamy za x mesiacov dozadu!!! Za každé neotvorenie dverí, okna, neskontrolovanie pásov, povinnej výbavy, či svietia všetky svetlá, či smerovky sú dostatočne oranžové a pod budú mať zamestnanci STK osobný bonus v podobe pokuty.
5. Takže ak im ešte niekto závidí prácu alebo sa do nich naváža, nech si tú buzeráciu zo strany majiteľov STK, majiteľov áut, školiteľov a v neposlednej rade kontrolórov ide vyskúšať sám. Keď som videl tie otázky na skúšky, tak som žasol... I-GRR
P.S: Nepísal som zámerne o emisiách, to je ďalšia veda a pridali sa ďalšie kontrolované zložky. Ak bude záujem, rozpíšem sa aj o tom


25.06.2020 17:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tonoaaa
 Kávičkár 

Toleranciu hadzavosti/krivosti kotucov mam na okruhovke 0,1mm. Nameral som ju 0,05mm. Takato hodnota sposobovala pri brzdeni z rychlosti nad 180km/h mierne trasenie. Nic co by niekoho zhodilo a nemalo to ani nejaky vplyv na brzdenie. Vymenil som kotuce a vsetko je uz OK. Ak teda maju na STK spravnu metodiku, tak naozaj to kvantum motorkarov (ano zaznamenal som to aj ja), ktori nepresli STK z tohto dovodu musia mat krivost nad limit a citit ju aj pri brzdeni, kedze ja som citil krivost v polovicke limitu. Skor sa ale priklanam k nazoru, ze metodika stoji za hovno. Sam uvidim na inej motorke, s ktorou sa chystam na STK kde veruze mierne pulzovanie citim tiez.


25.06.2020 17:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Odteraz chodim na STK uz len do Levic... :-D Uz chapem, ako cez STK prejdu tie sroty, co tu obcas vidavam... Biri, to nemalo nic s Tebou, netusim, v akom stave mas vozovy park.

Biri, skus prist do BA a okolia na STK, tu neprejde "polovica" (presne cislo nepoznam) 4-rocnych aut... Meria sa to tak, ze pomaly stlaca brzdu a pozera, ako sa pri otacani meni brzdny ucinok. Je teda jedno, ci hadze do stran alebo ma nerovnomernu hrubku, alebo je nerovnomerne zahrdzaveny kotuc, nameria ten isty vysledok (ak tomu dobre chapem). Vsetko vyhodnoti ako zavada. Na aute sa to prejavuje chvenim volantu pri brzdeni, ale to az ked je to asi dvojnasobok limitu. Ja som si s tym uz uzil ajajaj na aute. Pozri, ak mas na to iny nazor, zbehni napr. na STK do PK Strnisko. Tam ti zoberu hovada papiere aj za zbytocnu otazku >:-) Ak chces presne vysvetlenie, chod na STK do Senca, tam su rozumni chalani a radi vysvetlia.


25.06.2020 17:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: povedal mi typek ze je to zavada typu B ci jak to pomenoval a teda ze auto prejde ale budem to musiet dat odstranit...a ze ked ho capnu na kameru tak 250e pokuta :D

Re: agentSlanina: no to okno mam zavrete uz asi dva roky...a logicky ho neviem otvorit..ani to nestlacam :D taze je to zabezpecene az az...


25.06.2020 17:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

To ho odrbali, za nefunkcnu stahovacku nemozu nikoho vyhodit.


25.06.2020 16:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ze nefunguje zatvaranie zadneho okna by som chapal asi tak, ze ked niekde nechas odstavene auto, musis ho zabezpecit proti ukradnutiu, ale s otvorenym oknom sa to neda. zeby ?


| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137706 | Včera: 237811