Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
papiboy neobhajujem. ja som gay a strašne ho uznávam |
Tak toto je asi najlepšia téma motoride a s takými "znalcami" ako ludovitko sa denne stretávam či v škole alebo na internete lenže to je tá generácia ako písal FaDe ,ludovitko patrí k tým čo jednoducho povedia tato tato ja chcem motorku a má ju a aj keby si na ňu zarobil aj tak nebude vedieť o čom sú tieto staré vraždy pokial sám neokúsi FaDe to jednoducho pekne opísal tak ako to je |
shushen, nie je to moja veta, od koho som ju ukradol, volal sa Oscar Wilde Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (02.05.2010 12:57) |
Pozri obrázok |
Košice 1972, štvorvalec ČZ 350 s Bohumilom Stašom Vľavo, vpravo Františk Srna, Jawa. |
cii tak taketo motocykle keby sa dostali do vyrobneho programu jawy |
Prečo Prečo Prečo ??? Strašné trest smrti tomu kto zrušil vývoj takýchto strojov |
Retro: Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (02.05.2010 15:08) |
dalsia jawa ktora sa nikdy nedostala do vyroby Upravené 1 krát. Naposledy upravil noxik (02.05.2010 15:18) |
Neplačme |
Retro |
Takýto motocykel sa už nevyrobí. A na Slovensku už vôbec.... Tie repliky, to je úplne iná vec. Aj ČZ, aj 4V Jawa /ktorých je viac ako ich bolo vyrobených/... |
A tak pre zaujímavosť...štvorvalcová továrenská Zetka bola vo federálnych majstrovstvách v r.1972 porazená Františkom Srnom na súrkomne pripravenej Jawe. Starší vedia kto to bol, mladší ktorých to zaujíma si to zistia a ne exotov ktorí tu podje....ú seriem.... |
ak sa nemylim, tak ta modra Jawa 500 je osadena motorom Rotax vyrabanym v 80tych rokoch pre znacky ako KTM alebo Aprilia, netusim kolko bolo vyrobenych kusov, ale niekde som cital ze par kusov dostala vtedajsia policia, ktora zabezpecovala prezidenske navstevy a podobne akcie... |
retro: tovarensku ČZ 350 4V porazila jawa súkromne pripravená to je jasná vec ale tú ČZ420 na ktorej jazdil Bohumil Stáša by neporazila si myslím...na jawách sa zabil jeden talian myslím a viacerí popadali vraj sa "kusali" ojničné ložiská a boli viac poruchové ako ČZ. Ak trepem tak ma oprav dik. |
Pani prispievatelia (az na ludovitka) klobuk dolu, toto je tema jak sa patri! |
Na Jawe sa zabil anglán Bill Ivy /máš ho tu na fotke/. Silvio Grasseti s tým jazdil až potom /aj Jack Findlay/. Na to ložisko doplatil aj Ivy. Zetka 420 by nepatrila do triedy 350 takže by ju jawa ktorá v tej dobe pollitre nevyrábala nemohla poraziť |
velmi sa do toho nevyznam lebo som sa narodil len ,,nedavno´´ |
Tak som tú knižku našiel - volá sa to - Učebnice řidiče motocyklu a dá sa to stiahnuť |
retro, |
Na Bizona krásna farba Ináč Bizon sa nedal upraviť. Všetko čo sa na nich vyskúšalo napr. kapotáže, výfuky atď vyzeralo katastrofálne. |
noxik skusim ti odpovedat.... |
demo, |
Retro, ako že sa Bizón nedal upraviť?! - veď ty sám si sem pridal parádneho Bizóna na nepoznanie upraveného (21.11.2009, 12:11). Kamoš mi vtedy volal, že veď ani jeden z tých štyroch nie je Bizón Som sa ho pýtal, či spoznáva päťstovky? Že hej, sú tam tri No, vravím, tak čo nie je 500vka, je Bizón |
Prosím Vás nemáte niekto info o motore ČZ 250 s označením 485.5, kamarát čo staval moto v mojom profile tam použil tento motor a nejako o ňom nič nemôžem zistiť, jediné čo som zistil je že išli na export niekam do tropickejších oblastí, ale ani to nemám nejako potvrdené. |
Zase tie sériové Jawy neprechváľte. Ja osobne na nich nič prevratné nevidím. Už som to tu písal, že Perák ťažil z toho že v v Čechách po vojne ostali továrne ktoré neboli poškodené a okamžite vedeli vyrábať a nasýtiť svetový trh. To bola jediná výhoda. Motorky to boli spoľahlivé to určite, ale žeby nejaké pokrokové to si nemyslím... Špeciály to je niečo iné, to boli špičkové veci... |
Papiboy to bol jediný Bizon ktorý za niečo stál, vlastne bola to špička. Ale bol to len samotný rám s motorom. Ostatné bolo všetko iné. Ale dostal si ma. Na to že máš toľko rokov si bystrý |
Na Vianoce sme sa stahovali a mama robila poriadok aj vo fotkach, triedila si , ukladala, tak som Vam par kuskov odfotil. Kvalita je slabsia je to fotene mobilom ale aspon nieco. |
penny Pozri obrázok |
Je to motocrossová Zetka 125/511 |
shusen - dik ze si to sem hodil |
Demo, neboli to len dvojtakty, po vojne sa rozbiehali aj štvortakty... Je pravda, že postupom času sa vytratili z výrobného programu |
Áááá báči sa vytočil Máš u mňa poldeci aby si sa nezbláznil Alebo Continental circus? |
Retro - sranda musí byť... - len ma kľudne vytáčaj Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 20:16) |
Už nebudem Nie kvôli veku ale kvôli tomu že máš Guzzi. A tie majú len tí ktorí vedia o čo ide. Nejedná sa o módu ale o srdce. |
vedell som že ducaťák zagága. Tiež... |
Bimoťák - Ducaťák Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 20:50) |
, |
Na dve deci coho, infuzie? Ked zorganizujete ten geriatricky zraz... |
..sa nesmej, |
Retro, chlapeeeečku, to sa musíš najprv dožiť určitého veku, aby si na ten zraz mohol |
Dobre uz nevrtam... |
Retro, |
Dakujem. Rozmyslal ale bugilar nepusti... Ale tak mi treba, lebo keby boli peniaze tak by som este prikupil MV Agustu, Benelli Tornado, Guzzi Le mans vsetky generacie, Mondial, Magni Guzzi a este kopu dalsich....a by som sa ztoho zblaznil |
Krátky Off topic, moderátor, sorry Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 22:34) |
retro, Upravené 1 krát. Naposledy upravil cees2r (03.05.2010 22:37) |
papi, |
... patent na spojku japonci kupli az po prehratom sude ...lebo museli .. |
No vidim ze vikend bol dlhy |
cees, keď tú "maličkú pozvánku" prijmeme a na Vychylovku ideme, to už je nejaké stretko, nie? |
papiboy, keď budeš u pročka ozvi sa ideme tam aj my s partiou. privíta ťa osobne nano7. ahoj |
demo neber to slovo "nepoškvrnenú" ako výčitku, tá tvoja prerábka je veľmi podarená a vkusná, veď kade chodím, ťa chválim . Dokonca konkrétne v tejto téme aj tvoj "veľký ctiteľ" ( ) Vadim to pochválil... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (03.05.2010 23:12) |
Papiboy: trafil si hlavicku po klinci Neviem ktory dement vymyslel na digitalny fotak "datumovu stenu" na fotakoch na film to malo zmysel aby si si pamatal kedy ta fotka bola urobena, ale na digitale to mas predsa v kazdej fotke zapisane ten datum a cas... |
Halič mám kúsok pod nosom.Tak ak tam najdete stát niekde v kúte moju Katku s jaštericou na blatníku tak sa nejak prihláste. Rád vás spoznám.A mna najdete lebo v motokrosovom oblečení na takom zraze vela ludí nebude |
chlapi, este na obhajobu peraka ... Retro pises ze to nebolo nic moc... mam pocit ze Perak bol v case uvedenia na trh najpokrokovejsou motorkou minimalne v europe ak nie na svete. Ved okrem toho tu jazdili tazke Zundapy s paralelogramovou prednou vidlou lisovanou z plechu a pevnym zadnym zavesom. Pruzenie bolo zabezpecene len sirokou gumou. Do toho vdaka vojnovemu tajnemu vyvoju prisla Jawa so zadnymi klzakmi, prednou teleskopickou vidlou s integrovanym svetlom a skutocne lahkym a vykonnym dvojtaktom (Fade mas plnu pravdu co si pisal vyssie). Preto aj v tej dobe dostal zlatu medailu, pretoze to bola naozaj mimoriadne nadcasova masina a nieco podstatne modernejsie nez vystavovali ostatni. Informacie mam z druhej ruky, resp,. z knizky pretoze som tam nebol... a pisali doslova o tom ze to bol doslova šok... Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 14:47) |
Pozri obrázok |
To len moj názor. Aj vidlice, aj zadné perovanie sa už vo svete používalo. Ale rozdielne názory nie sú dovodom k hádke. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 15:42) |
Necital som cely ten clanok co sem demo dal, ale pokial viem a asi to v tom clanku bolo aj napisane, okrem spominaneho pruzenia a vidlice bola peckou aj skryta elektrika vedena vo vnutri ramu, co z mojho pohladu robi Peraka prvym fabrikovym Customom |
FaDe, demo -možno oboch vás "naštvem" Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (04.05.2010 20:16) |
Papiboy..ale v poho...... prave som nad tym rozmyslal ze ci niekto da protiargumenty a ze ci naozaj Jawa bola v tomto tak prevratna, ako pisu dobove dokumenty.. Najviac verim clanku v casopise Automobil, ktory som roky ododberal... Ale nepopieram ze to mohla byt aj vec propagandy....ale zlata medaila je fakt..a to uz hovori same za seba... |
Odpérovaný zadok už pred vojnou sa používal aj na závodných strojoch Jawa. Toto je polliter preplňaný kompresorom. Aj také niečo existovalo |
Retro, bola jedna zaujímavá kombinácia "kývačkoperáku" ( ) Benelli, bol to závoďák s odpérovaným zadkom, objavil sa okolo roku 1930. Nie je to téma a technických perlách ale ak nájdeš fotku, daj. Hladám aj ja |
Mal som to pred nosom - ale trošku som sa sekol, rok 1939, dvaapolka, vyhrala vtedy Lightweight TT: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (04.05.2010 21:35) |
Prečo na tých zavodných starých Jawach boli take úzske gumy? |
Tých zaujímavých riešení bolo... Len tu sme boli krmení tým že Jawa bola naj. Iba u talianov toho nájdeš nenormálne množstvo. Napr. Guzzi V250 r.1935 /jazdec Omobono Tenni/ |
Guzzi som naschvál nedal, je to škaredé - ale ide na zadné |
Po skončení druhej svetovej vojny, v roku 1946 sa podarilo Jawe vyrobiť 1360 kusov dvestopäťdesiatky, ktorá bola vyvíjaná tajne počas vojny. Už druhý rok výroby sa podarilo vyrobiť 17162 nových dvestopäťdesiatok s výborným perovaním zadného kolesa. Motocykel mal premiéru na parížskom autosalóne v septembri roku 1946, kde získal zlatú medailu. Dôkazom toho ako motocykel zaujal nielen návštevníkov ale aj odborníkov je ,že slávny francúzsky motocyklista tej doby Louis Jeanin, víťaz mnohých závodov a držiteľ svetových rekordov deň čo deň prichádzal k stánku s Jawou a zaujímal sa o podrobnosti týkajúce sa motocykla. Nová Jawa bola prekvapením nielen pre laickú ale aj pre odbornú verejnosť a predbehla prinajmenšom o päť rokov svojich konkurentov v trende vývoja motocyklov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (04.05.2010 22:22) |
Cloverfield len sa pozri, akými gumami začínala Honda Objavila sa na medzinárodnej závodnej scéne až v roku 1959 ( na TT), predtým tam ale chodil "očumovať" aj sám Soichiro Honda (už od 1954). |
demo, z hľadiska patentu nie je podstatné, či je to séria alebo nie... Dáš skrutku šikmo, nie kolmo - vybavíš na to patent a po rokoch sa s tým budeš chváliť... |
Aby sa niektoré fotky nemuseli pridávať znova, trošku oprášim túto tému |
|
JAWY boli najlepšie motorky svojej doby na svete. |
krasne casi a nezabudnutelne spomienky zacal som ako 14 rocny a samozrejme bez vodicaku ten som spravyl ked bolo po vsetkom uz som mal auto, boa to menej narocna doba ked nas dochitily policajti obcas to vyriesila facka co bol ten lepsi pripad nez zaplatit 100sk ,ak som mal M72 (povojnova 750 zo sajtkov ruskej vyroby) policajti ma zastavyli len .aby ju poobdivovali a motorecky aj daco vydrzali 30rocna bola po opraseni fit,dnesne trebarz cinske pri utierani sa mi odlomil spetak |
egres2 keď pozerám na tvoj vek, to v akej Mototechne si vyberal medzi Nortonom a OHC? Alebo si kupoval motorku ako štvorročný? A farebný televízor v r.1964? Veď vtedy bolo len pár čiernobielych... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Retro (13.10.2010 7:14) |
no, my sme si dávali cez telku farebný celofán a hneď bol farebný |
Multigénius pracoval vo vývoji Tesly. V roku 1964 skonštruoval FTV Mánes, ktorý sa žiaľ nedostal do predaja, pretože tomu zabránila Japonská loby infiltrovaná do UV KSSZ. |
Vadim s tým Mánesom nemáš úplne pravdu lebo v rodine sme mali až dva, boli to také malé Farebné TV skôr prenosné ako klasický TV. Za soc. bol problém s peniazmi, každá nová výroba stála veľké investície ta sa všetko vyrábalo do rozpadnutia a inovovanie sa sa robili na oko čiže face lifting a na toto zakapala celá konkurencia schopnosť socializmu. |
Tesla 4401A "Tesla Color" |
Môj tatko keby ešte žil tak by vám vedel povedať o tom niečo, patril medzi prvých v Bratislave ,ktorý opravoval televízory a prví farebný dotiahol asi v 74 alebo v 75 bolo to také veľké ruské hovädo. Podľa rodinných fotiek už v 57 na fotkách figuroval černobiely telkáč na čo bol vždy patrične hrdý |
Vadim a Tesla color 110ST ? tušim ten bol prvý farbáč. Nakoniec Československo bolo v 80tych rokoch najväčším výrobcom ČB TV na svete inde sa už nerobili. |
oldsohe .Asi sa tá ruská sviňa volala rubin |
CB... bol az siesty v poradi |
No, ja keď som si kúpil čínsky Changhong v roku 1988, všetky Tesly mohly do puče Bola to licencia japonskej NEC s originálnou obrazovkou NEC, prekrásne farby, stabilný obraz. Kamoši k nám chodili na telku, ako v praveku. Napríklad aj Grundigy z tuzexu boli pri ňom úplný shit |
Krsná má NEC z tuzexu od nejakého 85r bez poruchy do dnes. |
Premenujeme tému na "Televízory za socializmu - spomienky a kuriozity"? |
ja si pamätám , že keď sme sa vracali večer domov na nejaký dramatický film z drsného prostredia, tak sme to mali vyrátané na minúty, aby sa stačili nahriať tie elektrónky v tom Rubín Tesla telkáči, no keď dobre pamätám, tak cca 3 minúty iba zvuk a potom sa to rozsvecovalo jak lampáš, pekne pomaličky |
matobaf |
Nebola to spolupráca s Rotaxom. Bola to spolupráca s anglickým importérom Jawy ktorý ich osadzoval týmito motormi. |
Túto Jawku už síce pridal Noxik, ale dám ďalšiu fotku aj so schémou motora - tento motor je výsledkom vývoja v Jawe a dovolujem si tvrdiť, že je tej mašinky škoda. Malo sa to vyrábať... |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 131810 | Včera: 159434