Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce
arny206 ja motorku zhasinam len klucikom na volante absolutne vobec. Ale vdaka za radu. |
Pani este Vas poprosim o jednu vec. Viem si cez firmu zohnat tieto oleje: |
pre Varaderistov všeobecne a nie len ich. Do núdzového vypínača-"chcípaka" na riadidlách sa Vám dostane kde aký neporiadok, treba vyčistiť, vystriekať. Dokonca jeho nepoužívaním zoxidujú kontakty a zostanete nepojazdný niekde, ako môj známy v Nemecku. Nemci mu ochoten za 300 Eur rozobrali pol motorky a vystriekali chcípak za asi 30 centov a moto išla. Takže pozor, treba ho používať, udržiavať, Kontox a pod. pretože sa Vám stane, že raz ním zhasnete motor / napr. v kopci/ a už nenaštartujete !!! |
Otázka pre veci znalých: |
Karel, tebe by mali pasovat, lebo este nemas lambda sondu (teda aspon dufam, ze nemas nejaky "medzimodel"). |
Chalani neviete mi poradiť aké padáky na Varadero 2003? Najradšej by som prijal radu niekoho kto sa už niekde vysypal nejde o dizajn ale o ich účinnosť!! |
skusat som ich este neskusal (na stastie) ale designovo, aj pocitovo (mohutne trubky) su najlepsie Givi |
ja som si asi pred 2 mesiacmi nahodil GIVI tie sa tam hodia najviac. Akurat mam maly problem ked nemam vysoke cizmy tak ich mam stale oprete o nohu a po dlhsej trase mi to trosku zacina vadit. Inak opticky ta moto ked ich tam nahodis vyzera ovela masivnejsie. |
Ani ročník 2007 nemá definitívne vyriešený problém so snímačmi, na ktorých je závislí systém HISS. |
Možno blbá otázka ale Varana nemám ani mesiac a v podstate o jeho palivovej sústave neviem nič ale zaujímalo by ma že či sa dá elektrické čerpadlo nahradiť podtlakovým napríklad z XTZ 750. Viem že sa to bežne robilo na Africách ale to je karbec a ja mám striekčku tak neviem či je to vôbec možné.... |
hrac: nie, to nepojde. Dovod je vo vyssom tlaku aky potrebuju vstrekovace. A preco chces menit cerpadlo, nefunguje? Striekackove Varany s cerpadlom problem nemaju, problemy sa tykali karbecovych. |
lubo628: Honda sa na problemy s HISS vybodla, a netyka sa to len Varadera. HISS sa sklada z troch "modulov", tzv. antena (v spinacke), snimac polohy kluky a ECU (riadiaca jednotka). Vacsinou je problem bud v antene, alebo v snimaci. Castejsie sa vyskytuje problem s nalomenymi kablikmi v antene, co sa da opravit relativne jednoducho. Ak je chybny snimac (co sa prakticky neda tak lahko zistit, lebo ani ECU tuto chybu nezaregistruje) je to horsie, pretoze treba rozobrat pol motora, vypustit chladiacu zmes, olej, vybrat vodne cerpadlo... Ale aj to sa da udajne uspesne obist obycajnym odporom (na varadero.cz sa dozvies viac) Uz asi vies, ze ked nejde nastartovat (a na vine je snimac na kluke), staci pretocit na prazdno, aby sa zmenila poloha kluky voci snimacu, vypnut a zapnut zapalovanie a ide sa V teplom pocasi to robi castejsie (aj mne) ako v chladnom, ale da sa s tym bud zit, alebo naletovat ten odpor na spravny kablik |
dreamer: čauko, som rád, že si zavítal .... ak si spomínaš, debatovali sme o tom ešte v čase, kedy som mal TA. Jasné, žijem s tým ako hovoríš...aaa aj som čítal ten návod s odporom, ktorý by mohol pomôcť...... |
No v tom je prave ten vtip, ze celkom presne a s urcitostou sa nevie preco sa to sprava takto a preco v teple viac Honda tiez zaryto mlci. A ani vymena snimaca nemusi byt 100% zarukou, ze sa problem odstrani uplne a nevrati sa neskor. Proste to zatial nejako neriesim a beriem to tak, ze obcas potrebuje aj nejaku tu predohru |
Možno trochu neaktuálne už, ale vrátim sa k tým padákom - odporúčam GIVI... spadli sme, dotkne sa to rohu padáku a vrch podrží chránič ruky... je pravda, že to bolo v podstate len na mieste, ale jedna bola taká poriadna na betón.... |
hm....keby to bol problém rozpočtovej motorky, ale varo bolo kedysi králom cestných endur a stálo nemalé prachy .....chjo honda...... |
123talis: áno, ten padák je konštrukčne dobre vyriešený...ale čo zadná strana motorky..aj tam sa to niekd oprie......schytá to brzdová páka, stupačkové rameno a koniec koncov aj držiak kufrov (ak je inštalovaný)....pravda, stále lepšie ako plasty. |
lubo628: Kralom je stale, len to nesmies prilis nahlas vyslovit Tato chybicka krasy s naladovym snimacom je nic. Si niekde precitaj s akymi problemami zapasia majitelia inych znaciek a Varana uz nedas z ruky. |
ja som na mojom zatial nemal ziaden problem s HISS/snicom kluky/antenov (tuk, tuk, tuk) |
Pitazko, nemáš tam alarm? Ak áno a je prepojený na smerovky, tak zdrojom problému môže byť on... |
nem alarm Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (10.08.2012 13:43) |
pitaz: A ani tam alarm nikdy nebol? Lebo mohol byt a kable mozu byt uz vselijako pospajane od jeho instalacie. |
nie, alarm tam nikdy nebol.. akurat vyhrievane rukovate, ale tie by s tym nemali mat nic spolocne. je to velmi sporadicka "chyba".. spravi to naozaj len sem tam |
Keď spadne bez kufrov tak sa zloží na stupačku, bez kufrov (bočných) spadla len raz z ruky a vzadu som si nič nevšimol... s kuframi to je jasné, zadný si to odnesie. A okrem toho tie GIVI aj nejak vyzerajú, nie ako tie SW Motech... |
pitaz: pozeral si ako su zapojene tie gripy? Pozri sa na tento diagram, tu su origo Hondacke gripy ukostrene prave na smerovke: |
keď už sme pri tom nemá niekto servisný manuál pre Varadero? ten použivateľský mám, ale viem, že pri niektorých (ak nie všetkých) moto existujú aj servisné, kde sú do detailov jednotlivé úkony (napr nstavenie ventilov, výmena napínakov apod.) Ide mi hlavne o správne momenty utiahnutia niektorých šrúb, preto sa pýtam. |
dreamer, dik za tip.. pozrem to dnes |
talis, mam Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (10.08.2012 14:26) |
123italis: Skus pogooglit, urcite najdes, ja sa uz nepamatam odkial som to stahoval. Ale mam aj Haynes Repair manual, knizne vydanie (z eBay) a to je velmi dobra vec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (10.08.2012 14:27) |
Dik ten anglický je presne to, čo som hľadal.... sranda, že som na motorkari.cz už pozeral, žeby som niečo spravil vtedy zle? |
dreaner: ale funguje a dôvod si odhalil lenže už som sa dopátral po tom že to bola mucha karburátorov takže už to neriešim... |
Páni, aké máte skúsenosti s ukazovateľom dajazdu, ktorý sa zobrazí po tom, ako sa rozsvieti hladné oranžové oko rezervy? |
Aj ja som skúšal dojazd na rezervu, počítač mi postupne ukazoval 50,49,48,..atď a asi pri 14km zrazu ukázal rovno 0km ale Varadero stále išlo ešte asi cca 5km potom chvalabohu som natrafil na pumpu a natankoval 23litrov. (odhadujem že mi ostal asi 1liter v nádrži) |
hm, oba kohútiky? ja viem iba o jednom, hlavný palivový kohút pod nádržou a ten je otvorený, ako sa patrí |
Kohutiky su dva, na kazdej strane jeden Ale keby bol jeden zavrety, to by si tlacil uz skor A najlepsi palivomer je aj tak pocitadlo kilometrov. Po 350 km sa zacinam obzerat po pumpe. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (16.08.2012 23:18) |
Jasné, nikdy nejazdím do sucha...teda pokial práve netestujem ...ale chcel som vedieť, ako to funguje. Na aute s tým mám dobrú skúsenosť, celkom sa na to aj dá spolahnúť. |
lubo628 - hlavne si otvor ten druhý kohút asi preto ti chýbal benzín na tých 18 km čo ti ukazoval tvoj počítač (podľa mojej skúsenosti aj na viac km). |
ano, od roku 2007, ked zacne svietit rezevra sa pocitac automaticky prepne na dojazd. zacne odpocitavat od 50 km |
Chlapi mam problem, mojmu Varankovi nejako prestava chutit benzin ci co Posledne dve tankovania (620 km) mi vysli pod 4.9 l/100 Jazdim ako vzdy, rovnaky styl jazdy, dokonca som mu aj dost nakladal, ked som sa vracal z dovce po okreskach. Bude to tym teplom, alebo tym, ze som mu pred nedavnom doprial 100 oktanovy V-Power Racing, co myslite? Nalozeny vo dvojici + 3 kufre, dialnica 130-140 km/h v kuse z BA do ZV, potom kopce nad Detvou a cez Hnustu az do Roznavy, 5.9 l/100, co je doteraz najvyssia spotreba aku som dosiahol Upravené 4 krát. Naposledy upravil dreamer (18.08.2012 17:43) |
To bude tým benzíno(odskúšané na aute) ja som teraz nameral 5.1l/100 na 95 ale to len tak pre zaujímavosť inak ju nemerám u mna je všetko pod 6l dobré Dreamer myslím že ani Varan si nezaslúži taký drahý benzín |
No drahy ako drahy, co preplatis na cene ak usetris na spotrebe, tak to tak draho ani nevychadza. Pri mojej 25 litrovej nadrzi to cini nejake 2€ navyse ak pocitam aj s nizsou spotrebou. Okrem toho tankujem vacsinou na rakuskych pumpach, kde je benzin o cca 10¢ lacnejsi. Vyssi vykon, alebo ine spravanie motora som sice priamo nepostrehol, jeden dovod na vysokooktanovy benzin by tu ale bol. Udajne totiz benziny kategorie Super Plus (vsetky 98 a viac oktanove) neobsahuju bioethanol. A vsetci vieme, ze bio zlozky su pre motor zle a ak je mozne sa im tymto sposobom vyhnut, tak v dlhodobom horizonte to mozno za tu mierne vyssiu cenu aj stoji. No minimalne pred zimou, resp. pred zazimovanim tanknem 100-vku. Bio zlozky okrem ineho na seba totiz viazu vodu a pocas dlheho statia jej bez nich bude v nadrzi o cosi menej. |
....ale stále je to iba stroj, však? |
lubo628: Ja si zapisujem kazde tankovanie. Nie preto, ze by ma nejako trapilo ci bude spotreba 4 alebo 6 litrov, ale skor preto, ze spotreba je aj jednym z indikatorov stavu motora (spolu so spotrebou oleja, ktoru mam prakticky nemeratelnu medzi vymenami). Od prveho tankovania, kedy som motorku doniesol domov az do dnes, co je cca 17000 km, mi vychadza priemer 5.2 l/100. Po natankovani 100-vky klesla spotreba tesne pod 4.9 l/100, a to je uz nadrz zriedena opat 95-kou. Preto ma zaujma ci je to nahoda, alebo je to tym benzinom. Ak je to benzinom tak stoji za uvahu ci nebude pre udrzanie motora v dobrej kondicii lepsie tankovat 100-vku. Kedze jazdim v poslednej dobe menej ako kedysi, tak rozdiel v cene bude zanedbatelny. |
dreamer, mas to urcite pokazene, ja mam priemer vzdy okolo 6.5 |
Pitaz: ja som isiel za dreamerom iba par km, ale pochopil som, preco ma taky nick, sak ja som sa tak zasnival, ze som skoro zaspal... A jazdil som hlboko pod 4,5. Asi to bude tym kardanom... |
nie, nie, to nebude kardanom, to bude tym zdochnutym motorom |
Menton: Skoda, ze si nesiel vtedy za mnou aj v zakrutach nad Sankt Aegydom, myslim, ze by ta to prebralo zo sna Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (20.08.2012 18:46) |
Tak som prevetral Varánka v Chorvátsku a namerané spotreby s nákladom (3x 15-20kg kufre + tankvak + ľadvinka) sú následovné: cez Maďarsko mimo diaľnice rýchlosť do 100km/h papal 5,5l a v HR na diaľnici pri 140km/h papal 7l Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (05.09.2012 23:02) |
My sme zas boli v St. Tropez a poviem vám, Varadero je Moto s veľkým M... 1300km za deň a nonstop v podstate 140 diaľnica, spotreba 6l 2+3 kufre, proste plná poľná... minulý rok, keď som bol v Alpách a nemal som pred tým spravené ventily, mal som priemer 6,5... Spotreba oleja tiež super. Pred výmenou na cca 11000km (12k interval) mi spálil pol litra na 500 a teraz mi spálil asi pol litra na 4000km... fakt som milo prekvapený... |
Inak dosť nám fúkalo takže by sa asi dalo aj za menej ale to je len teória.... |
a čo až obujete na Varana Mitas E10...to sa bude jazdiť aj po iných cestách než sú asfalty. Jazdí sa na nich parádne, Varadero je ďaleko obratnejšie, je to zábavnejšie. Len prd vydržia. Zatiaľ nejakých 3500km a sú za polovicou ,ale zase za cca 117 Eur sada, nemrzí ma to, tá zábava za to stojí. Nikdy som si nemyslel, že na štupľoch a na Varadere je to taká paráda. |
ja som zase teraz obul presny opak - conti trail attack, cisto cestnu az "raceovu" pneu Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (06.09.2012 9:00) |
Ja by som chcel obuť na jar Mitas E-07,máte ich niekto na Varane? Aký máte nájazd km na tieto pneu? |
hrac- Mitas mam teraz obute a ... Km vydrz ti neviem povedať, a na Varane už vôbec. Ale od Baworakov mám info že cez 12tis min. dali. |
Prepáčte, že sa miešam medzi veľkých mužov, ale v nedeľu som sa rozprával s chlapcom, |
Pitaz: TrailAttack nie su ani zdaleka "race" gumy, aj ked su na asfalt velmi dobre, s vybornou vydrzou... Ich vyhoda je, ze drzia aj na sotoline, strku a dokonca aj v piesku maju trakciu... |
teraz citim jak si seriem na hlavu ale mna na okruhu sundal awia na trail atackoch a co je najsmutnejsie na tejto kauze ze to bolo na tom jeho chrchlaaaku sak ja sa aj zo sna budim kuli temu spoteny a zamindrakovany |
AMIS: muselo to byt tazke, si to takto verejne priznat... Ty si jednoducho velky.... |
tolko pici pici pici v zakrutach som este po sebe nedal ked som prichadzal do padocku mal som zapluty stit zvnutra a Amiska sucitne mlcala ked som sa plazil do kuta |
Ja som spokojný s Anakee 2kami a viem, že aj kopa iných Varaderistov. Prvá sada mi vydržala dosť dlho, zadná asi 15000km (aj keď priznávam, že som ju mohol vymeniť aj kus skôr, lebo dezénu by sa v niektorých miestach už nenameral) a predná má zatiaľ 19000 a ešte žije, len je dosť nerovnomerne ojazdená... |
Tak mi to nedalo, a pohladal som diar z minuleho roku |
janoxl pekné 16200km, |
Anakéé 2 nebrať. Pocit nestability pri extrémnom náklone na suchom asfalte. Pár krát ma tak vydesili, že by sa mi do riti nestrčil ani ostrúhaný vlas. Naviac kmitajú pri 50-70km. Že je to pneu som zistil po prejdení na Mitas E 10, kedy ako jediné pneu z piatich sád na Varane nekmitá predné koleso. Anakéé 2 hodnotím subjektívne ako najhoršiu pneu čo som mal. Len škoda, že tie E10 málo vydržia, je to vynikajúca guma na všetky povrchy a znesie aj agresívnejší štýl jazdy.Panelovka cesta sa stáva vyhladeným asfaltom...a mimo asfalt, tak to je Varan iná motorka. |
ja som tam mal doteraz anakee2, ale neviem kolko km (kedze som to tak kupil), zadna odisla skor ako predna. |
pitaz . s tým kufrom máš pravdu - aj po nahodení nových pne predok mierne kmitá a z najazdenými km na gume je to horšie a horšie. |
co clovek to nazor |
raptor |
Ja zdieram anakee2 už druhú sadu a som veľmi príjemne prekvapený kvalitou pneu /preto znovu tie isté/ aj pri extrémnej jazde z šúchajúcimi stúpačkami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil arny206 (11.09.2012 18:19) |
Anakee 1 na V-Strome, v pohode guma, stabilita OK, trochu hlucnejsia v naklonoch. Na moto ale uz nic ine ako Metzeler Tourance nedam, som jednoducho spokojny a tri sady ma presvedcili, ze nemam na zmenu dovod. |
A Dunlop Trailmaxy? najnovšie sú tuším TR91, tie mi odporúčali v servise, ale dočítal som sa, že dosť málo vydržia...tie nikto neobúva? Upravené 1 krát. Naposledy upravil 123talis (11.09.2012 19:50) |
metzeler tourance + continental trail attack su podla mojho subjektivneho nazoru asi jedny z najlepsich asfaltoturistickych gum (pozor pri metzelere nie novy vzor EXP ale "stary" povodny vzor) ako kilometrovy najazd tak jazdne vlastnosti |
123talis - asi o 7 príspevkov pred tvojím ...myslím že tá výdrž je porovnateľná |
K tým Mitaskám E10. Oproti dopooručenému tlaku hustenia 2,3 je treba prifúknuť na varana na 2,5, dokonca zadok vo dvojici a 3x kufor na 3,0 a rázom sa inak správa tá guma. Predok som "pritvrdul" výmenou oleja 10W za 15W a zase je to iná moto. zadnné pruženie /verzia Varana 08 s ABS je plne nastaviteľné/ všetko natvrdo. čo sa týka jazdných vlastností je to lepšie než Anaké 2. Že anaké 2-ky majú nejaké problémy je známe na fŕe varaderistov kde moje tvrdenia aj niektorí potvrdzujú, iní zase tvrdia že je báječná. Ja som vyskúšal na Varadere 4 výrobcov a 5 gúm a tvrdím, že pre mňa je najlepšia je Mitas 10 /nie na km výdrž/, potom Metzeler Tourance-ale nie EXP. Teraz až dojazdím E10, skúsim E07, tú má kamarát a je veľmi spokojný. |
Chlapi ide zima a počasie ma núti sedieť doma a nejazdiť, preto som začal rozmýšľať nad doplnkami na môjho Varana, ktoré by som mu doprial počas zimy. |
123talis zima je ešte ďaleko, nešpekuluj a poď jazdiť lebo ma tí BMW-čkari z Myšle úplne prehlasujú . |
123italis: po tom čo mi vyhorela 12V zásuvka a horeli i plasty okolo vďaka "odbornej" montáži jedného nemenovaného úpravcu motoriek zvučného? mena, išli preč aj prídavné svetlá vrátane relátka a celej dorábanej kabeláže a všetky ostatné elektr. krámy ktoré tam boli okrem heftov. Od tej doby mám pokoj. Takže čím menej tým lepšie. Vlastne 12V zásuvku mám tiež. Len daj pozor kto Ti to bude robiť, čo použije za kabely, aké svorky, konektory, izoláciu a tď. Napr. u mňa ťahal + kabel čiernym drôtom ?! a za amatérske nožové konektory by sa nemusel hanbiť ani Pat a Mat. Takže bacha, všetko je tak odolné ako je okolný najslabší článok. Zaujmavé je, že v origo kabeláži nikdy nebol problém, len trtko čo sa v tom hrabal-upravoval vždy niečo dodrbal. |
raptor: trochu s tebou nesuhlasim, EXP mali pre mna lepsie jazdne vlastnosti, ako klasicke Tourance, aj ked vydrzali o cca 30% km menej... u TrailAttack je aj vydrz, aj vlastnosti na paradu... len nech ich nerobia v Korei... |
No práve, že som nechcel zachádzať do extrémov, aby som sa pred zosadnutím musel z moto poodpájať.... myslím si, že vyhrievané sedlo nie je nič nezvyčajné v súčasnosti, ale nechám si to ešte prejsť hlavou. Tie káble inak budem musieť v zime všetky prejsť a uvidím... |
123 talis - no ja vyhrievané sedlo mám a nie je to problém, z vlastnej skúsenosti stačí nahriať na začiatku ako nasadneš - keď je sedlo vlhké, prípadne studené, alebo keď sú nohavice premočené a po pár minútach jazdy vypnúť. potom stačí už len z času na čas "prihriať" . |
herghott mi poslal, ako sa ma tunit varan |
ten pan ma urcite nesplneny sen vo forme Goldwinga |
PF2013 vsetkym motorkarom neozivime trosku varadero temu? v com vsetkom su prve rocniky varana horsie okrem toho ze ma karburator a len 5kvalt s vacsou spotrebou... |
Podobne všetkým len to dobré ! |
tapsi - vidím že ti to varadero nedá spávať na to je len jedna terapia - kúpiť si ho. /držím palce!/ |
moj varanko sladko spinka, nove gumky obute, olej bol tiez prednedavnom meneny, jedina vec na co sa chystam, je kontrola ventilov. inak vsetko ready to season. uz sa tesim, ked ho nakopnem a bude zase pekne bublat |
Môj dostal nové padáky...čaká nás olej,gumy a nejaký hliník pod motor |
ja teraz planujem nove pneu, vzhladom, na to, ze na v podstate novej pneu cca. 3000km sa mi odtrhol cely protektor az po kordy. Uvazujem Anakee 2 |
Môj nedostal nič....teda iba projížďku se mňu....pár dní dozadu....páčilo sa nám obom |
lubo, a tlmic je uz vyrieseny? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (04.01.2013 9:33) |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 152193 | Včera: 244472