Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
dane zamysli sa co pises |
vidicon kurva ja som to piskanie starych neviemkolkomegahertzovych teliek vzdy pocul a nikto mi nechcel verit ze ten televizor piska |
maTooB - |
Ja som tusil, ze si bezcita. |
vidicon kopne? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 10:53) |
dane24 - k tvojej otazke: ak klesnu otacky pod urcitu hranicu, tak striekacka zacne davat palivo ako pri volnobehu, aby to nedzochlo... samozrejme pri brzdeni motorom za pohybu dole kopcom /cize rychlost nedosiahne 0km/h/ . mam to odskusane na aute, nad 1500 otacok brzdi motor, pod tuto hranicu prestane brzdit... vtedy davam nizsiu rychlost, aby stupli otacky zase nad 1500 ak chcem, aby dalej brzdil... samozrejme za predpokladu, ze vstrekovanie na moto pracuje podobne ako to na aute... Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (24.09.2007 10:39) |
Raptor, neviem, ci je uplne-uplne nulova, ale snad sa zhodneme, ze je nizsia ako na volnobehu. Dokaz toho, ze vstrekovacka uzaviera palivo pri brzdeni motorom je aj taky, ze ked pri brzdeni motorom otocis plynom, motorka kopne - v momente, ked spusti privod paliva. |
dane24: to cervene tlacitko s tebou dole kopcom nespravi nic. ja som to skusal. |
dane chces tym povedat ze ked vypnes na 5-6 motor pri nulovom tak ti zadne koleso zablokuje? |
nerd merci mon ami! |
nerd: to je nejaka blbost, ked zapnes cervene tlacidlo tak ti palivove cerpadlo natlakuje benzin a masinu ti nakopne tak ci tak. Ale je to celkom dobry navod na samovrazdu lebo ked ked sa budem rutit dole kopcom a 5-kou alebo 6-tkou a stlacim to KRASNE cervene tlacitko,tak akurat mozem vystret rucicky pred seba a spievat si Podme spolu lietat Upravené 1 krát. Naposledy upravil dane24 (24.09.2007 9:55) |
jednoducha kontrola |
Dost zaujmava tema. Zaujmala by ma este jedna hypoteticka vec. Hovorite tu ze pri brzdeni motorom kolesa pohanaju motor (a nie naopak) a palivo dovalcov nejde ziadne, tzn. ze ani sviecky vtedy asi nerobia zazih a vpodstate som to pochopil akoby sa vtedy motor vypal, alebo teda bezi na nuteny chod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dane24 (24.09.2007 9:03) |
Ja som dnes do rána prehľadával televízor. Bol síce dosť veľký, ale aj tak predsa nie je možné, aby sa doňo zmestili všetci tí herci, bratislavský hrad, Kaspické more, a všetky tie vecičky. Aj Slota sa musí niekam chodiť nadrbávať ale ja som ho ešte ani raz nepristihol, aby si z môjho televízora odskočil na pivo. Navŕtal som to televízora zospodu aj niekoľko dier. Som zvedavý - idem si pustiť kazetu so skvelým zrazom na Šírave - som zvedavý, či mi zospodu aspoň kvapka z tej Šíravy vytečie.... |
duggo holou rukou... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 7:45) |
Musim zareagovat, lebo je to nutne. |
raptak, ako si citil tie plyny pod tlakom ? to si bezal dolu kopcom za motorkou s rukou a nosom pri vyfuku ? |
Raptor,prepáč.Presne to som nechcel aby si mal dojem že Ťa niekto považuje za .............Len mám pocit že sa tu v debatách objavujú dosť často teórie "niekde som počul","kamarát hovoril" a iné ktoré sú od skutočnosti velmi vzdialené - viď príspevok Allfík kúsok vyššie.A práve preto je dobré ak sa k danej téme vyjadrujú radšej tí,ktorý majú svoju teóriu podloženú odbornými znalosťami a vedia presne o čom hovoria.A každý z nás je v niečom odborník. Môj tatko vždy vravieval že všetci ľudia všetko vedia.Tieto debaty vedieme snáď hlavne preto aby sme si vzájomne poradili a poučili sa, nie aby sme jeden druhého považovali za takého či onakého. |
dalsi clovek /zatial nebudem menovat/ co ma varadero striekackove a na nom ladaky a dava mu to supy do vyfukov ked brzdi motorom |
ano moja stirekacka to nerobi nestriela |
takze pani, dnes som sa vozil na GS aj na strome, vysledok na oboch rovnaky (v konecnom dosledku nicnehovoriaci nepotvrdzujuci ani vasu ani moju teoriu) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.09.2007 20:33) |
raptor pocul som zevraj kilimanjaro je dobry kopec skus tam |
vyborne takze zajtra si idem najst nejaky strmak ktorym sa spustim dole a vypnem klucik ze co to spravi... dufam ze nenastanu komplikacie a ja s dlhym nosom potvrdim vase zavery |
aha takze ja sa spustim dolu dostatocne strmym kopcom na striekacke a ked uberem uplne plyn tak sa nespotrebuva benzin |
Albion: Aj Trabi? Myslel som, že len Wartburg mal túto Hi-Tec technológiu. |
Presne tak Strejda... |
Je tu toho dost` napisane` ale aj ja niecim prispejem.Ked`sme boli zo zenou v Alpach tak som mal v tych nekonecnych serpentinach mensiu spotrebu ako na dialnici .Stale radenie max do trojky,ale potom dlhe`mnoho kilometrove`klesania a brzdenie motorom.Takze brzdenie motorom fakt setri`spotrebu |
No preto to tak je, lebo riadicka zaznamena, ze rukovat nieje otocena a odpoji privod paliva. Ved skuste ist dole kopcom zo zapnutym motorom a tu istu drahu prejdite s vypnutym cervenym tlacidlom. Rovnaka rychlost, rovnaky cas a rovnaky zvuk. |
|
Neviem ako u moto ale u áut sa mi zdá ze býva aj prídavná triska, prave koli tome ked je brzdené motorom...Teda ide tam úplne mizivé percento paliva...Ale neviem to 100%tne potvrdit, viem ze som to pocul... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Allfik (22.09.2007 18:53) |
Raptor, strelil si capa. Pri voľnobehu sa spaľuje časť paliva, aby sa udržali voľnobežne otáčky. Neviem čísla u moto, ale na mojom aute ukazuje počítač pri voľnobehu 0,5l/hod. Pri zaradenej rýchlosti (brzdenie motorom) chod motora udržuje kinetická energia idúceho auta a vstrekovanie prívod paliva úplne uzavrie. Takže spotreba 0. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (22.09.2007 18:19) |
raptor,prepáč nedá mi nezareagovať keď dookola opakuješ ze motor keď sa točí nemôže mať nulovú spotrebu(hovoríme o motoroch so vstrekovaním).Naozaj je to tak avšak aj Ty máš svoju pravdu. Pretože spotreba pri brzdení motorom je nulová len ak sú otáčky vyššie než tie, pri ktorých riadiaca jednotka znova obnoví prísun paliva aby motor pri prípadnom preraďovaní alebo vyradení do neutrálu nezhasol.Pri autách s bežnými benzínovými motormi je to okolo 1800 ot/min,u motoriek je to trošku inak,lebo napríklad jednovalec potrebuje vyšší volnobeh ako štvorvalec a tým aj otáčky pre znovuobnovenie dodávky paliva budú vyššie.Ak si mal motorku s karburátorom určite si si všimol pri podraďovaní s potrebou brzdiť motorom, také uchu lahodiace prdkanie.Jeho sila bolá závislá od použitého výfuku samozrejme.To vybuchoval nespálený benzín ktorý nasál motor cez volnobežný systém karburátora aj keď ho nebolo treba.A toto práve vyriešilo vstrekovanie.Pri brzdení motorom je dodávka paliva nulová a z výfuku ide len tlmené bublanie.Takže ak sa pustíš dole z kopca tak aby si mal motor stále v režime brzdenia(to je samozrejme v praxi ťažko dosiahnuť)naozaj neubudne z nádrže ani mililiter paliva.Skús sa nad tým zamyslieť. Nemyslím to v zlom,ani sarkasticky napriek tomu že moja šéfka(manželka) tvrdí že je mi to vlastné. Upravené 3 krát. Naposledy upravil eifel204 (22.09.2007 18:15) |
Škoda, že v motobrandži sa vyskytujú odborníci na všeličo iné, len nie na motory. Potom sa dozvedáme také perličky, ako že uzavretá striekačka spaľuje palivo... |
kúp si scooter keď ti ide o spotrebu ten beží stále v optimálnych otáčkach kôli variátoru a tam budeš chodiť za 3-4l/100km. CBR počítaj okolo 6 štandard. |
burel: spravne. plne suhlasim. niekto si mysli, ze kupi motorku a je po probleme. pocitat treba aj s tym, ze ked uz saty na moto mas, treba sem tam nieco vymenit (nic nevydrzi vecne) a nieje to vobec lacne. dalej pneu, spreje na retaz, udrzba atd atd... fuuuura prachov!!! |
Ked chces setrit nekupuj motorku.......lebo to si obstaras nehorazneho pozieraca penazi....nie len moto ale vsetko okolo toho.A ked ju uz mas a chytilo ta to....nepozeraj na prachy |
kmotr je mi jasne ze pocitac ukaze nula ale kedze motor aj pri uzavretom plyne bezi znamena to ze nejake to palivo sa tam spalovat musi... moze to bys spotreba ktora sa blizi k nule ale nulova logicky byt nemoze |
docital som do pol diskusie a dalej sa mi nechcelo.....a k tej spotrebe ked je volnobeh alebo kolesa tlacia motor poviem len jedno ked ideme na aute a otec ide dolu kopcom a pusti na 5-ke plin a da palubny pocitac na momentalnu spotrebu tak ukazuje 0 a ak auto stoji na volnobehu tak spotreba je 0,8l |
ja na cestach malokedy chodim pod 200 vacsinou na 3ke 4ke... nechcem, ale nemozem si pomoct... mal by som sa dat liecit. droga? |
tonik ja mam BMC filter |
nerd: tebe da nadrz iba 160-180 km? takze je pravda, ze 7pade zerie viac ako liter. asi hej, ze? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tonic (22.09.2007 13:29) |
motorka zerie najmenej ked sedis doma pri motoride |
Kazdy motor ma najnizsiu spotrebu tesne nad otackami s maximalnym krutakom. Samozrejme, 16 a 20V motory R4 maju ten max krutak posunuty do dost vysokych otaciek, z coho vychadza, ze najnizsia spotreba bude pri dost vysokych rychlostiach. Treba ale ratat s vyssim valivym odporom a odporom vzduchu atd, co nas zase posuva spat, cize nevieme kedy motor v reale zerie najmenej. Najjednoduchsie si to zistis, ked sa pozries na priebehovu krivku krutaku tvojej moto a podla nej dokazes ako tak urcit rychlost (tocky vs kvalt), kedy je to optimalne. Pri tvojej masine tipujem 90-120kmh. Viacej urcite nie. |
ja som maximalku este neskusal na mojom hitlerovi... vlastne nesiel som viac ako 160 |
mily malymirec, neviem ci si sa uz niekedy vozil na CBR ked pises ze nie su zrovna zname uspornostou, ale z vlastnej skusenosti ti mozem povedat, ze ja robim kombinovanu spotrebu okolo 5 litrov, v tom je dialnica, mesto, rychla aj pomala jazda podla toho jak mi prepne. |
ano skusal som osobne vysledna ryxlost bola rovnaka aj na 5 aj 6 prevodovom stupni |
racer zx10 ukaze tachometer tie iste cislice ci uz tam mam 5 alebo 6.... |
racer uz si pocul o tom ze pri niektorych strojoch a prevodoch sa maximalka da dosiahnut na 5 stupni.. na 6 to uz mozne nie je |
raptor nie vask v pripade ze by xcel skusit maximalku toho stroja pretoze ta ryxlost sa= turistika na tretiu |
racer sice sa nevolam racer ale v tom spominanom obdobi som jazdil iba race |
racer8 ja ti to vysvetlim... pre nerda 6 na tej motorke ma uz dost turisticky charakter Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.09.2007 12:54) |
tak tomu neverim ze si tam 6ku nedal to je nemozne; ) a ked sme uz pritom kto si kupuje SS na to aby xodil 60km/h?okrem mna asi nikto |
raptak sak ja uz mam davno nove rukavice |
no vidis ale predsa si si kupil liter aj napriek tomu ze si mohol kupit aj novu 636 |
nerd neprides si k novej motorke kupit nove rukavice? |
pivo moc nepijem uz mi je nan zima |
nerd to je nadlho to vysvetlovat ked sa niekdey stretneme rad ti to vysvetlim pri pive |
pri zaradenej rychlosti bez plynu pri striekacke spotreba urcite nie je nula pretoze spotreba je nulova vtedy ked motor nejde |
no tebe to urcite uz nejaky mechanik vtsvetlit... tak mne to bude stacit ak mi to vysvetlis ty! no pod Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (22.09.2007 12:14) |
nerd tak to picovina nieje.. spytaj sa mexanika ktory sa rozumie a povie ti ze to moze ventili rozstelovat ked budes jazdit podotacky na 16V motorox a to plati tak pre auta ako aj motorky a zadruhe pozri si najprv parametre motorov a priebeh krutiaceho momentu v 600ccm a 1000ccm a potom zistis ze nieje vsetko len o prevodovkax a prevodox |
racer8ale on ma 600 a rozdiel medzi 1000 a 600 je znacny hlavne v krutiaku takze tu 6ku a 50km/h by som neskusal a hlavne nie u 16 ventilovej texniky totizto ti to moze poskodit ventili.. s tymi ventilmi je to picovina a |
1. Neplatiť pokuty. |
drz to v optimalnych otackach, proste jazdi dynamicky, svizne...spotreba urcite klesne, podtacat motor je zle na spotrebu ako aj na zivotnost dielov v motore |
Ked na nej nemas ladak, kup si ho a sportovy vzduchovy filter. Mne klesla spotreba s ladakom a K&N filtrom o 0,5l na 100km, na mojej GSXR750ke a samozrejme, taha lepsie v nizsich otackach. Alfik mal pravdu s tymi otackami a vobec neznamena, ze cim nizsie otacky, tym nizsia spotreba. Optimum je niekde pri 6-8000ot/min. Samozrejme to plati pre SS. Dalsia vec, ktora tu uz bola spomenuta- Motoka sa nekupuje na to, aby sme sa bavili o spotrebe, ale pre skvely pocit z jazdy. |
ako hovori Vadim, pri vstrekovani a brzdeni motorom so zavretym plynom a zaradenou rychlostou je spotreba skoro nulova, na volnobehu je vacsia. Upravené 1 krát. Naposledy upravil maTooB (22.09.2007 9:27) |
tak tak ako vravi psyxo jedna nadrz sa rovna 160-180 prejdenyx km a dost |
Motorka sa nekupuje na to, aby sa na nej chodilo ekonomicky |
borto: cbr nie su zname zrovna uspornostou |
trimer: Pri vstrekovaní máš na voľnobehu voľnobežnú spotrebu. Pri zaradenej rýchlosti bez plynu máš spotrebu 0. Ale čo je to za nezmysel - jazdiť na motorke na voľnobeh? To napríklad zo štvorky ideš cez spojku až do neutrálu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (22.09.2007 6:30) |
pokial na tej motorke nerobis velku turistiku, hovno usetris, par korun a stresovat sa koli pol litru benzinu co usetris , kone moje hijeeee |
jj, racer má pravdu, striekačka spotrebuje viac šťavy na voľnobehu ako keď "kolesá ťahajú motor" Vtedy je zmes chudobnejšia ako na voľnobehu |
Hm.. ja ked to tocim ako tocim nad 4l sa tazko dostanem |
alfik ma v niecom pravdu....aj moc nizke otacky zvysuju spotrebu...... a o dost. Inak jogurt ma na to obmedzovac,aby si na kazdej rychlosti a vzdy vyskusal,ci funguje! |
trimer a vies ze to jazdi na volnobehu uz ani tak neplati.. tiez soms a cudoval volakedy to bolo tak na skodovkax a podobnyx strojox ale zevraj na striekackax to uz tak nieje... |
mirisko and ... nieviem kto...je to pravda, predtym som jazdil 5-6 netocil som, nestihal som ostatnym, zacal som viac tocit, a spotreba mi klasla!!!!!!!!Bohu zial som to odskusal iba raz poto som padol a este som neopravil taze tot moj poznatok:... |
udrziavaj optimalne otacky |
pucho: ale on ma 600 a rozdiel medzi 1000 a 600 je znacny hlavne v krutiaku takze tu 6ku a 50km/h by som neskusal a hlavne nie u 16 ventilovej texniky totizto ti to moze poskodit ventili.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil racer8 (21.09.2007 22:58) |
Allfik: to si predtym musel vytacat medzi 11 a 14tis, ked ti medzi 8-9tis klesla spotreba. Pekna konina. |
setrit sa da rozne... |
Šetriť sa dá rôznymi spôsobmi.Vynechaj každý druhý výjazd a ušetríš dosť |
To Allfik: prosim ta netrep blbiny!! rozmyslaj co pises... |
urcite sa da jazdit setrne ale pod otacky ako je 3000 by som nesiel hlavne nie na 5 prevodovom stupni |
Kamo tak zacni tocit inak sa benzinu nedoplatis |
Caute, mam novu moto. Jogurt CBR 600F. Jazdim na nej 2tyzden. Da sa jazdit ekonomicky na jogurte? Ja vobec nevytacam a mam tam casto hodenu aj 5 pricom idem dakedy len 80km/h a otacky sa pohybuju medzi 3-4. Chcel by som vediet ci taketo jazdenie setri alebo viac nici motor. ako jazdit na jogurte ekonomicky? Dakujem. |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 171451 | Včera: 217965