Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
mna zaujima, ako podlozis ale to tvoje tvrdenie - mam na mysli nejaky dokaz |
riki1-tak potom som ja nevidel ešte nafťak,čo nedymi.No je to jedno. |
bacaono- priklanam sa k tvojim nazorom |
black333 - Na ropákovi stačí zaslepiť EGR ventil, aj podtlakový prívod, a máš po dyme.... |
black333, su bežne diesle co nedymia, ale pouzivaju prisadu, -ADBLUE |
Vadim: nechápem o čo ti ide, ak máš s Raptorom problém, zdvihni telefon a vydiskutujte si to. Ale jeho tvrdenie že motor občas treba prevetrať, lebo zlenivie , je pravdivé... |
Baho - pozor!!! to je Pan Predajov |
1.5t vazi a v technicaku je kombinovana pisana 6.8 |
a možno vo voľnom čase aj Svedok Jehovov..... Tí tiež majú svoju pravdu, a odpoveď na všetko.. |
Skúšali sme rozmiešať kakao v benzíne a ono to nešlo, a ani v nafte. Ale aj tak sme s tým vybabrali, sajdka (Jawa 350) má oilmaster, dáme kakao do olejovej nádrže a podľa doterajších príspevkov o rýchlosti vozidiel pred a po kakau, počítam, že potiahne takých 140-150. Zároveň hľadám testovacieho spolujazdca do sajdky. Pozn. nech sa hlási iba taký, čo nemá rád kakao, čo keby ho za jazdy vypil, potom by sme išli veľmo pomaličky |
Ovela nebezpecnejsia povera: Ludia co maju starsie motorky, netocte motor, lebo skoncite v skarpe a nedaj boh tam bude matka s kocikom. |
Mal som Pasat W8 4 litre.Pri jazde po dialnici v nemecku cca okolo 280km/hod bral 14 litrov. Váha okolo 2200 kg. Po meste bral 14 litrov. Ak 3liter nafťák berie 14 litrov tak musí mať dieru v nádrži alebo je "nehnilý". |
preto sa drzim svedskeho porekadla - plyn patri do sporaka, nafta do traktora a benzin do auta (volva) |
Egreš: chcem vidieť passata, ako pri 280 berie 14 na sto..... to tam tých 280 bolo možno na 10 sekúnd a potom noha z plynu dole... Suberb, motor 3,6 benzín, nemecké diaľnice, tacho prevažne nad 200, spotreba cez 20... Type R na Ringu, nie extra ostrá jazda , spotreba 23 na sto... Z testu focusu RS prvej generácie si pamätám údaj o spotrebe v rukách profi jazdca - okolo 50 na sto... Otázka nie je len či golf dal rovnako 170km/h, ale aj či za rovnaký čas.... A kto maže, ten jede.. Kým sa motoru pravidelne mení kvalitný olej a nenakladá sa mu za studena, po nakladačke sa nechá vychladiť, nemá dôvod byť v horšom stave ako motor dusiča... skôr v lepšom, lebo pri nízkych otáčkach ani čerpadlo oleja nemá najvyšší tlak, aj motor celkovo sa viac namáha podtáčaním... Proti pretočeniu máš obmedzovač, proti podtočeniu nič, niektorým ani skákajúce auto nevadí, pokojne pridajú... |
do 1500 otáčok to je už kakao alebo ešte nie ? nechcel by som lenivé auto |
Otázka nie je len či golf dal rovnako 170km/h, ale aj či za rovnaký čas Upravené 2 krát. Naposledy upravil jozins (08.08.2011 22:39) |
ked som sem kukol okolo 11 hodiny,,ešte o ničom téma,,,nijak moc emotívna,,ale teraz,,húúú,,onedlho budú tušim muset zriadit na motoride,,,psychologickú poradnu ..len pre registrovaných členov |
Baho - to meranie aktualnej spotreby je trosku blbost, lebo, staci ked ides dolu nepatrnym kopcom o com ani nevies a pri takom objeme a rychlosti mozes mat kludne aj mensiu spotrebu ako 14l. Ja to poznam z mojho ale aj inych aut, ked niekde idem tiez mam pre zaujimavost zapnutu aktualku a na jednej ceste v smere "tam" mam napr. 14l a ked idem na tej istej ceste v smere "spat" tak mam 4,5l a to by som inak vobec nepovedal, ze idem dolu miernym, tiahlym kopcekom. Skratka ten kopec neni vidiet a urobi ti to dost na tej aktualke. A to iste bolo ked sme sa prehanali na tuaregu 5L benz. Tam som si vsimol to iste akurat tam sa dalo rozpravat o 25L/100 a spat 8L. Takze inak hovoris dobre |
Johnny ty čo? nemožeš spat?,,,ráno budeš unavený,,až lenivý,,,,alebo žeby ta vzpružilo nejaké to ,,neočakávané ,,cacao?,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,, srandujem |
|
odporcovia kakaa - kameňujte ma. Dlho som bol v presvedčení , že motor nie je vzpierač , ktorý čím viac nazdvíha , tým je silnejší. Ale teraz si tiež myslím , že občasné " vyhnatie pavúkov z karburátora" nie je od veci. |
baho: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (09.08.2011 8:35) |
Egreš: Ja verím tomu, že ten motor môže žrať 14, ale nie pri tej rýchlosti čo si písal... to si hádam nebudeme klamať. Je mi jasné že napr. po diaľnici pri 160 to zožerie hádam menej ako HTP idúce tou istou rýchlosťou, lebo kým passat pôjde prakticky na zvýšený voľnobeh, fabia na hranici deštrukcie |
fuuuha ťažká diskusia... |
baho: |
Žiadnemu motoru nemôže uškodiť, ak sa občas využije celé pásmo otáčok - na to je to pásmo určené. Kto nevytočí aspoň párkrát mesačne blízko k červenému, si zle kúpil... |
Po slávnostnom príchode Svedkov Raptorových , ako sa hovorí "shrnuto a podtrženo": Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:17) |
Pre "predajcu" : Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnny55 (09.08.2011 11:33) |
Pre mudrlanta od polície: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:43) |
Fiha - takze koncis lebo zrejme som tvrdil 09.08.2011 11:32 asi celkom aj pravdu |
To si nemyslite, že len tu sa hádate, je to večná téma od konca 19. storočia. Jednoznačný verdikt sa blíži úplnou "idiotensicher" elektronikou a zasenzorovaním aj šnúrky od topánok vodiča. Potom už asi môžeme robiť s plynom, čo chceme, motoru to nepomôže, ani moc neuškodí. Sám si zabezpečí ideálne podmienky v každom režime... Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.08.2011 12:00) |
Keď som si pred rokmi dával chipovať svojho ropáka(u popredného SK chiptunera) tak mu vravím "nejak to dymí" (keď to skúšal na brzde) a on mi nato jednoducho : NO SMOKE - NO FUN a nieje čo riešiť |
ty brdo, ten golf, Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (09.08.2011 12:47) |
už sa nehádajte ako malé deti Raptor radšej mi chytro odpís na maila lebo tú reťaz mi trhá hrozne už ;) |
S tymto musim iba suhlasit, Vadim ma pravdu (aj ked stale je rypak ) |
20-rocny demmoo je natolko vyjazdeny, ze si sadne do Suzuki Ignis a vie povedat, ci motor ma menej vykonu ako pred rokom |
Keď spálim v krbe za hodinu pri plne otvorenej komínovej klapke pol kubíka dreva tak tam zostane menej popola ako keď spálim za hodinu pri privretej komínovej klapke štvrť kubíka dreva. |
moja 3.2 n/a nezere pod 11.5 niekedy aj 17 si potiahne :D ale potom mi uz chyba aspon milimeter na zadnych gumach :D Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (09.08.2011 17:10) |
a unika mi stale pointa,naco je tato diskusie dobra..keby tu bol antal ,tak sa dostanete max po 10 prispevok a idete k ladu.. |
A nemal by sa k tomu vyjadrit aj dotknuty? motoride.sk/?login=Cacao ! "Tož lepší, je ovčí hnúj na čelo..." je moj nazor. Niekedy predajcovia do motorov aut miesto oleja strkali banany.... Skutocne to chvilu podstatne zredukovalo klepoty a rozne pazvuky..... |
Este stale onanujete? |
RH+B ten rozdiel by poznal aj debil Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (09.08.2011 17:57) |
Zdravim, ja som sa Vas odbornikov na kakauka chcel len spytat, ze ci som aj ja kakaukar, mam preplnany benzin 1.5 skoro kazdy den jazdim sportovo a vykrucam motor tesne pod cervene pole a obcas to skoci aj do neho aspon na par km? mimochodom tymto stylom mam najazdene uz cez 100.000 km (a ma uz 6 rokov) a auto nemalo nikdy ziaden problem prave naopak ma skvely prikon ktory slusne tlaci do sedadla a zda sa mi, ze rok od roku si kladie latku vyssie a vyssie, zrejme nechce zaostavat za dnesnymi produktmi aspon motoricky. v pripade ak nie som kakaukar, co mam urobit aby som nim bol? a je nim nutne v mojom pripade vobec byt? Dik za odpoved |
ty nedavaj kakavo, ty uz mas "skvely prikon" lol valam sa |
tombar: to si ake doklady ukazal policajtovi ak nie slovenske? Ci mu nezaplo, ked mal v ruke slovensky obciansky alebo pas? Alebo mas aj UK obcianstvo? Ci si nevedel vypytat ani len "passport"? |
papiboy: no spapa to aj 10 litrov ked to vytacas ale je to zazitok len maloktore auto bez truba ti da z 0-100 za 8 sekund, nehovoriac o tom ze to ide cez 200km/h zostrelilo to uz aj bmwcka a kadejake ine nabite rarohy |
Veľmi som chcel prispieť, ale napadá ma iba prirovnanie : Ako ženy chlapci. Ako ženy. Hašteriť sa na píčovin* a každá chce mať pravdu |
tak ako to vlastne je ? |
Minule som jazdil na švagrovom passate W8 4.0L, a 14/100 to žere pri slušnej predpisovej jazde... Ak dá vodič cacaooo ako že som aj dal, tak to môžem porovnať so 410 kw Manom, čo jazdím pracovne..... |
Albion: |
Heh super... |
albion: dvestovka ako sto tam, sto späť? Inak si tú spotrebu neviem vysvetliť... že sa ešte tí inžinieri vo fabrikách o niečo snažia, keď už sú na svete benzínové 4,0 w8 motory čo pri 280 žerú 14, a predpokladám tdi čo pri 200 žerie 6,4.... Radosť žiť... |
mm zaujimava diskusia..... a to som si myslel ze chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj |
Abion!!! Plyn je do sporaka, nafta do traktora a benzin do volva |
@yamaha901: chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj NEBERTE NÁM PRINCEZNU!!! Dieta, v tvojom veku, som pred 20 rokmi naucil vsetko okolo motorov a aut. A potom sme kupili auto, co pod kapotou malo jeden cierny dekel a elektroniku.... |
som zvedavy, kedy pride uz ta doba, kedy klasicke mototry sa uz nebudu pouzivat a auo nam bude opravovat elektrikar alebo neviem kto - zalezi aky "pohon" to bude mat...Potom to tu vsetko bude minulost |
Potom budem veteranista. Pomalicky ale iste sa uz nim stavam. |
No to uz asi jedine zostava...A take to je zaujimave, len tej ropy je malo |
Aaaale ved ked budu vsetci chodit na vodik alebo elektrinu, tak nam viacej zostane a mozno aj zlacnie, ked uz nebude dopyt. Len sa bojim ze to potom zdania nejakou brutalnou ekologickou danou. |
blaho - mne je jedno, co si myslis. |
MarekZ ... nic si nevypytal ... keby si vypytal pas tak neviem ci by mi preslo ze nerozumiem slovu pas ... |
Passat 2,0 benzín výroba v r. cca 1995 trasa: BA - Praha pohodová jazda rýchlosť do 110km/h spotreba okolo 7L /100km |
Rychlost musi ist do spotreby, to je fyzika. lebo prekonat odpor vzduchu, je to, na co potrebujes hlavne palivo. To co minies na zrychlenie, mozes vyuzit ako zotrvacnost a potom uz iba trenie na co este minas palivo, ale to je malo. Dnes plati, ak chces mat najnizsiu spotrebu, treba ist co najpomalsie na najvyzsom prevodovom stupni. Moj traktorik, to v tom pripadne zvladne aj pod 4 litre, ale aj ked idem okolo 90 a iba pri predbiehani na plne pecky, tak okolo 4,3 na dlhej ceste. |
Technicka otazka: co vlastne myslel autor pod pojmom "pridat kakao?" No nieeee, seriozne, lebo ako tak citam, prispievatelia si to vysvetluju rozne.... Uz par noci kvoli tomu nespim, takze, pre nas, pribrzdenych: "Voc tady gou???!!!" |
Zaujimave spotreby tu citam , ja som mal na dvojrocnom Golfe s 1,9TDI PD 105k priemerku dlhodobo okolo 6,7, najma mesto a dialnice, priserny motor, zvuk ako traktor, najazdene to malo 70 000km. Teraz mam C5 2,0HDI 140k, mam to od nova, najazdene 5000km, zatial priemerka 6,4, jazdim rovnako, auto ma ale 1,6 tony. V meste jazdim podla predpisov a nie agresivne, dialnica 140kmh tachometrovych. Spotreba do 7 litrov na dizli pri rychlejsej jazde je asi taka motoristicka latina, ci? |
Nejazdis vela po meste a relativne kratke trasy? |
A ked si uz porovnavame, kto ma vacsi: |
focus 1.8tddi priemerka 6.7 (80-90% je dialnica a mesto) ale vcera som siel tak pohodovicko ale nie pomaly do modry a spat a dal som to za 4.6. |
MarekZ > tebou spominany 1.9 TDI PD 77 kw je ten novsi a podla mna nestastnejsi motor |
Golf 2,0 TDI dialnica 140-150, mimo 105-115 mesto 50-60 |
PD je jeden veľký konštrukčný nepodarok. Nekultivovaný motor , zvukový prejav horší ako traktor, a keď sa vyklepú vstrekovače v hlave, potom sa uvidí - čo sa ušetrilo na nafte - ide do opravy hlavy, ak nebude treba novú... Staré TDI boli niečo úplne iné, tam sa dalo hovoriť aj o úspornosti, aj o životnosti, aj keď zvuk tiež nebol silnou stránkou týchto motorov... A ešte jeden poznatok - každý tdičkar rozpráva o krásnej spotrebe pod 5 litrov, a keď sa do toho auta človek sadne, vidí na displeji trochu iné čísla... A už vôbec nik nehovorí o zničených riadeniach, ramenách, čapoch a silenblokoch... |
baho: |
Keby som si mal kupit diesel, tak by mi tyzdenne musel urobit vela Km aby si tym rozdielom na spotrebe a cene nafty oproti benzinu zarobil na naklady spojene s udrzbou, opravami. |
TDI ma nevyhodu, ze je tazsi a tak trpi viac podvozok v predu, auto je kus viac nedotacave ako ked je tam benzin, ale vydrzat musi hociake TDI aspon 500 000 km , pri normalnej udrzbe a rozumnom pouzivani aj vratane turba. Ak si vsak kupis TDI po nejakom mantakovy tak sa samozrejme nedoplatis na opravach to je jasne. A hlavne ked je vacsina predavanych aut este aj stocenych, tak potom uz ... |
No a ked uz rozoberame PD a "NePD", tak najprv tu boli TDI s rotacnym cerpadlom, ktore dodavalo tlakovu naftu po vysokotlakych potrubiach ku vstrekovacom, stale ku tomu ktore to prave potrebovalo. Tie vysokotlake potrubia nie su velmi vhodne a tak sa nemecki konstrukteri rozhodli pre dalsi logicky krok a vysokotlake rotacne cerpadlo aj vysokotlake potrubia zrusili a pridali na vackovy hriadel dalsiu vacku (pre kazdy valec ) a cez vahadlo ktore tlaci na piestik vytvaraju tlak nafty priamo v vstrekovaci. Podla mna je to velmi elegantne aj ked prilis "zmechanizovane" riesenie, take typicky nemecke. |
Hlavne keď si kúpiš TDI po majiteľovi, ktorí jazdil štýl "cacao". |
riki1 , či je common rail lepšie riešenie , o tom sa dá dosť pochybovať , pracuje s vyšším tlakom , čo by malo viesť k zníženiu spotreby (ekológia) , ale vedie , bohužiaľ , aj k zníženiu životnosti . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (12.08.2011 13:53) |
Nuz, len kvoli nicku poskytnem svoj skromny nazor . Minimalne na dieseloch s turbom nie je zle obcas im stupit na krk, aby sa si napr. turbo precvicilo cely rozsah otvorenia/zatvorenia lopatiek. Tomu, kto to dusi nizko sa moze stat, ze jedna z krajnych poloh nie je dostatocne castou vyuzivana a zacne sa zadierat, coho dosledkom je, ze ked bude treba, nebude fungovat ako bolo planovane. No a taketo "precistenie" krajnych poloh si viem aspon teoreticky predstavit asi aj na inych komponenoch moto (aj ked vyznam kakaa by som zasa neprecenoval). No a to, ze ECU naozaj moze vplyvom jazdy zleniviet je asi tiez uz overene, t.j. obcas na dialnici vytocim TDI po cervene, ale nijako extra to zasa neprehanam.... |
diesel je shit ... ze to uz tak mozem povedat .. v dieseli ti srdce nezaplesa ked ho vytocis a 7500 otacok ... diesel neznie ako bestia a nerobia sa sportove auta s dieselom ... |
a nemôže to byť takto? |
valach ... to stou astrou nemohol byt nejaky upchaty katalyzator ? tiez ma nekamenujte iba nahlas myslim ... |
ludia.. nechce sa mi to cele citat. moze mi ale niekto prostrednictvom SS vysvetlit, ako moze v dizli pri kakau vyhoret nezhoreta nafta vo vyfuku? lebo aj ked ju budes sprejom striekat do ohna, tak sa nechyti.. dakujem |
tombar > |
valach zdielam podobny nazor,ja este doplnim ze si myslim,ze vplyv na "zivost" motora ma aj teplota oleja,ked zohrejem normalnou jazdou a povedzme ma motor 90st sprava sa nejako,ak ho ponahanam, teplota oleja sa zvysi,znizi sa viskozita a klesne odpor v motore voci pohybu suciastok, |
chester .. sak ju vyflusne , nejake sadze zaspinia inak biely/ bezfarebny dym ... iba teoretizujem tak sa nehnevaj hned namna :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (12.08.2011 17:19) |
nemyslim ze by si riadiaca jednotka pamatala nieco o zvyklostiach vodica (aspon teda moja) ale snazi sa napriklad vyrovnavat nerovmernu vykonnost jednotlivych valcov pridanim alebo ubratim mnozstva vstreknutej nafty do nich |
tombar - ja som ani nevedel, kto to napisal. ako ano, vyfukne ich a precisti to kakaom. ale ze by nafta potom vo vyfuku zhorela sa mi nechce verit |
riki1-to mi chceš povedať,že 1.9TDi 77Kw je PD?To mysliš važne?Okrem toho,najlepšim 1.9 TDi su uplne prve TDi-čka,ktore boli montovane v trojkovych golfoch,prvych oktaviach a audi 80-tkach. |
a ja mam commonrail, ktory funguje uplne bez problemov (a bez vymeny turba) uz skoro 300 000 km.. a co mam robit? |
pitazku ber to tak ze to je viac stastie ako pravidlo a chytro to predaj Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.08.2011 18:51) |
black333 > nad tym 77 kw "PD" som sa velmi nezamyslal, prebral som to od MarekZ iba som vymenil 105 koni za 77 kw , moj 74 kw je urcite PD. Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:36) |
black333 > Upravené 2 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:53) |
a aj spln mesiaca vraj vplýva na výkon motora. minimálne 10PS. |
raptor, aj by som sa asi s tebou zacal hadat, ze pri tomto motore je to viac pravidlo ako stastie |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 181121 | Včera: 113821