Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
eifel to ako ked awia napise nieco ako "spravca" tak obycajni uzivatelia by uz nemali nic spochybnovat? dobre som pochopil? chces povedat ze awia ako spravca ma patent na pravdu a preto to nema nikto spochybnovat? ... lebo ja si myslim ze NIKTO nema patent na pravdu! Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2007 21:09) |
Mne žiadne šlehy do výfukov nerobí...ani nerobila. |
Awia,všetko čo si napísal v príspevkoch je na 100 % správne a Tvoje slová ako správcu by už nemusel nikto spochybňovať.Ja už len dodám že pri karburátore ak brzdíme motorom tak sa zmes stáva neprimerane bohatou, pretože je pod škrtiacou klapkou vyšší podtlak ako pri volnobežných otáčkach a tým sa vysáva z volnobežnej trysky viac benzínu - zmes je bohatá.Má to jednak ekologické následky a bohatá zmes nevyhorí vo válci dokonale a jej zvyšky ako si napísal robia následne šlehy do výfuku. |
Neviem ako je to s karburatorom, ale inak ma Awia uplnu pravdu. Hlavne posledna veta. |
Cendina obávam sa že to nieje celkom tak. Vstrekovanie určite sleduje naočenie škrtiacej klapky a keď zavrieš plyn ta je naočenie nulové a určite nedáva palivo. Toto platí aj pri karburátore, keď zavrieš plyn hlavná tryska sa zapchá a palivo ide iba cez voľnobežnú - čiže málo. |
Protože líná huba je holý neštěstí, tak jsem se na tohle zeptala táty Přece jen má o 20 let větší praxi s motorkama než moje maličkost Upravené 1 krát. Naposledy upravil Cendina (26.09.2007 17:58) |
raptor-neviem ci mas na bmw vstrekovanie ale ked ano musi tam byt fajn pristup tak to pekne za jazdy z kopca vyber a pozeraj ci to srika abo ne a problem tejto debaty bude vyrieseny |
Nuž ja mam na GS katalyzátor vyhodený úplne a tak rada strieľa... |
aj mne streli iba raz aj to iba ked je uplne studeny motor. asi po 2 min jazdy to uz nespravi. je to striekacka s normou Euro3 Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (26.09.2007 15:30) |
...mne vrie, lebo mi zmizol včerajší pohŕdavý príspevok... |
ak si nejaky novy citatel precita kompet celu tuto temu, na konci mu asi uz bude vreť mozog |
raptor: Ten úsmev som nemyslel absolútne v zlom. Aj svoje názory vyššie považujem len za svoje a nevylučujem, že sa môžem mýliť. |
awia a ako vystrelis strielanie do vyfuku pri striekacke ktora ide zo zavretym plynom /brzdi motorom/ dolu kopcom uz dlhsiu dobu? co teda streli do vyfuku ak je uz plyn dlsi cas zavrety a podla vasho nazoru je tam len stlaceny vzduch a nula paliva ? co sa tam zapalilo? co tam detonovalo? |
Zaujímavé čítanie striedavo som sa usmieval... Niektoré názory a linky naozaj skvelé. |
Nerd a ktorých PÁR VECÍ Ti naznačuje že nejaké palivo lezie do motora aj počas brzdenia.To som strašne zvedavý.A kde si prišiel na myšlienku že pri brzdení motorom má motor 5 až 6 000 otáčok.To akože motorky ktoré majú maximálne otáčky okolo 5 000 ( velkoobjemové cruisre) nedokážu brzdiť motorom a jogurt keď vytočíš na 12 000 otáčok a pustíš plyn tak motor čaká kým dosiahne 6000 a potom začne brzdiť a či ako?Dopredu sa ospravedlňujem že som to trochu pritiahol za vlasy,ale keď sa dočítam také informácie nedá mi to.Evidentne sa nikomu nechce čítáť článoček o vstrekovaní doporučený Vadimom.Inak by bol tejto polemike dávno koniec. Upravené 1 krát. Naposledy upravil eifel204 (26.09.2007 13:38) |
mne osobne je to sum a fuk ako to funguje..... ale par veci mi naznacuje ze nejake palivo do motora lezie aj pocas brzdenia mototrom. |
Nenapadlo niekoho že v tom motore je čidlo podľa ktorého počítač vie aké sú otáčky? |
to som nepochopil, uz 22 hodin som nikde nespomenul volnobeh... ale nevadi, nechajme to tak, ked budem mat prilezitost, vyskusam to sam... |
k tym tvojim hovadinam ked raz volnobeh motora je 1000-1500 otacok a pri brzdeni motorom ma otacky cca 5000-6000.... |
Mily Nerd, prave si dokazal, ze pri brzdeni motorom sa do motora nevstrekuje benzin! Pretoze keby sa vstrekoval, tak by motor isiel "lahsie" ako pri vypnutom kluciku, pretoze by pri "vybuchu" zmesy vnikala hnacia sila... to k tym mojim hovadinam... |
vidicon ako sa mozes taku hovadinu opytat? brzdi to uuuplne rovnako ani si nevsimnes ze si motor vypol. |
raptor, neviem, cim ta udivujem, ja nespajam v mojom prispevku rozladeny motor s rozoberanym problemom o spotrebe pri brzdeni motorom. To som povedal len tak bokom, aby som si ulavil |
venco len s tym rozdielom ze pri brzdeni motorom su otacky motora podmienene otackami kolesa kym pri volnobehu na neutrali nie a tam bude pes zakopany podla mojho laickeho nazoru |
Venco, vyborny postreh! |
vidikon ty si rozumny clovek ale udivujes ma Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.09.2007 11:14) |
Ja len tolko, ze ked Veka pise "Priame vstrekovanie ( vaša Striekačka) pri brzdení motorom funguje v režime voľnobeh" tak aj okamzita spotreba na displeji by mala byt obdobna ako v rezime volnobeh bez brzdenia motorom. |
Vidicon, tak ti mozem so 100% istotou povidat, ze aj seriovky, dokonca aj fungl nove z obchodu strielaju, mne strielala kazda jedna. Pri nejakej prilezitosti ti ukazem, ze striela aj GSko. To musis vyhulit do otacok a potom okamzite ubrat plyn. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (26.09.2007 10:39) |
a uz niekto vyskusal, ci brzdi motor viac pri zapnutej alebo vypnutej elektrike? Nerd, vsak ty tvrdis, ze si to skusal , citil si rozdiel? |
veka vdaka !! |
Veka - keďže si tiež z BA,dúfam že sa niekedy stretneme a pokecáme o týchto záležitostiach. |
veka podla mna aj tak nefunguje priame vstrekovanie ( naša-vaša striekačka) pri brzdení motorom v režime voľnobeh. Velakrat som uz cital, ze spotreba je nulova/urcite aspon skoro nulova/ |
edott suu to sice knihy o autach ale nevidim zas velky rozdiel v zakladnej mechanike. |
veka karburátor využíva "akceleračnú tresku" to musí byt jaká delo-ryba co. |
nerd ja som to sem nepisal preto aby som spravil dakomu radost ci nie , ale ked uz som sa do toho pozrel a utvrdil to co som si myslel tak som to sem napisal . |
no veka myslim ze mas pravdu kazdopadne to co si napisal urobi radost raptakovi |
No milé decka dnes som sa donútil oprasiť svoje vedomosti a knihy z čias SOU skončil som v roku 89-90 a čerpal som z kníh Přiručka automechaniku a automobily pre 3. rocnik SOU . |
motor zdaleka nebol na volnobehu.... ale este je tu to strielanie do vyfuku |
Nerd, tvoj paradox uz bol vysvetleny. Ked vymacknes spojku, tak motor velmi rychle spomali otacky, kedze prestane byt pohanany od zadneho kolesa a niekto tu uz pisal, ze pri dosiahnuti volnobeznych otacok sa palivo vstrekne aj pri zavretom plyne - prave preto aby motor nezdochol. |
no deti moje osprostene.... dnes som sa bol vozit na moto a skusil som par veci. ak zatvorim plyn trebars pri 150 na 5ke tak to streli do vyfuku niekolko krat trebars aj pri rychlosti 100km/h z toho vyplyva ze nejake palivo by tam malo byt aby to strelilo..... a dalsia vec ak pri zatvorenom plyna a brzdeni motorom vypnem tlacitkom motor nasledne tlacitko zapnem bez toho aby som pridal plyn a vymacknem spojku tak motor bezi...... preco sa motor nastartuje ak nie je pridany plyn, motor je pohanany od zadneho kolesa a teda by tam nema byt palivo?! |
borto: Ak chceš spotrebu tesne pod 4l na 100, predám Ti moju!!! |
neviem nepoznam tu motorku ale 1500 otacok na piatom kvalte sa mi zda hrozne malo |
raptor: praveze to nema s tym problem. pytam sa len preto, lebo niekto tu tvrdil, ze to moze motoru ublizit.a ja sa ozaj nedostanem cez tych 5.500. vacsinou chodim max 4000 otacok. pohodicka na 5kvalte a 80-90km/h....... |
clean nuz jazda na 5 kvalte pri 1500 otackach myslim neni pre ten motor to prave orechove? |
Duggo: ja som isiel dole kopcom s vypnutym motorom a na neutraly, ty si si tam zaradil rychlost. Je to tak? Ak ano, tak sa tu hadame zbytocne. Asi to bola moja chyba, asi som vas uplne nepochopil. |
Dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil clean0750 (25.09.2007 14:33) |
mozem sa spytat ako je to u klasickych karburatorov? rpecital som celu diskusiu a vsetko smeruje k tomu, ze u karbosovych motoriek je lepsie aby som nebrzdil motorom, ale s vymacknutou spojkou? pochopil som to spravne? |
a vcera som zisitil, ze ked sa nevozim, tak mi to nezere, dnes mi to tiez nezere a zajtra kludne mozem jazdit dolu kopcom s plnym plynom a budem stale v pluse |
kwaska hrozne si ma rozosmiala hlaskou |
uff sak ja vravim o jazde dolu z kopca bez elektriky kua Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (25.09.2007 14:20) |
Kwasak: presne to doslova je napisane v tych linkoch, ktore tu uviedol uz Vadim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (25.09.2007 14:15) |
Raptor: ja som predsa uz aj vyssie tvrdil, ze neviem, ci je palivo uplne-uplne zastavene, ja len objasnujem, ze nevidim dovod, preco by to neslo. |
Duggo, som v soku, ked mas vypnuty motor, tebe sa toci vacka a ojnica??? Si dobry, chlape! A ked sa netoci motor (rozumej ojnica, resp. valce stoja), tak sa netoci ani cerpadlo. |
Vidicon, tak ako pises, cerpalo je napojene na motor, motor sa pohana = pohana sa cerpadlo -motor sa maze, bez rozdielu ci ti svieti kontrolka alebo nie, nejaka kontrolka nemoze odpojit cerpadlo. Ak vypnem elektriku, nezasvieti mi nic. Nepremazana prevodovka by sa asi nezadrela, skor vacka, ojnica, piest.. ale ani to by sa nemalo zadret, ved vsetko je mazane. Spomenul si v tom svojom prispevku slovo logicke, tobôž logicky moc neni |
Raptor, pri jazde dole kopcom uplne bez plynu aj mne moto obcas prdne do vyfucku, asi vyprdkava ten vzduch , alebo ta presne naprogramovana riadiaca jednotka si povedala ze "teraz flusnem", ale v zapati ze "jaaaj sorry, nemala som..." |
Tak som citala vselico, nedalo mi to pokoj. Mne sa to zdalo velmi divne, ale pri motoroch so vstrekovanim to bude pravda, ze dodavka paliva je odstavena pri uplnom ubrati plynu. Ja som na to isla stale systemom klasickych karbikov... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (25.09.2007 13:06) |
Na Widowovom alpskom výlete som "dosiahol" spotrebu asi 6 litrov a to som sa v kopcoch "odtrhol" a trochu tomu dal. Keby som jazdil "disciplinovane", možno by to bolo aj za 5. 6-11 je slušné rozpätie spotreby. No nie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (25.09.2007 12:07) |
vidikon myslim ze vadimova VTX pri turistickej jazden moze zrat cca rovnako ako priemerny supersport 600 ... vychadzam totiz to s toho co mi hovoria ludia co maju VZR 1800 a na nej sa div sa svete da pri pohodovej jazde chodit za 5.5 litra co je na tu kubaturu aj pre mna dost divne cislo ktoremu som dlho nechcel verit |
Snad este aspon trosku prispejem k povodnej teme. |
Ja som napisal, ze pri vypnutom motore motor NEMAZE. Mas tam cervenu kontrolku mazania? Mas! Ked ides s vypnutou elektrikou svieti? Svieti! Takze v com je problem? Cerpadlo je napojene na motor, cim vyssie otacky, tym rychlejsie sa toci a maze, logicke. Ak nemas otacky, nemaze. Ako funguje kontrola mazanie? Tlakom oleja, nie elektronicky, cize ked svieti, tak naozaj nemaze. A v com moze byt problem? Napriklad s nepremazanou prevodovkou a spojkou - loziskami, mozno aj zubami. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vidicon (25.09.2007 9:50) |
Ekonomicky sa najlepsie jazdi na supersporte , ak ju do kopca vytlacis a z kopca sa na nej spustis . |
jeden s dovodov moze byt napr. |
Raptor, Kwasak: Ja sa programovanim pocitacov zivim. Chcel som len poukazat na to, ze autor programu do riadiacej jednotky nema dovod o spotrebe klamat. Ak o neakom dovode viete, sem s nim. Nic v zlom, len diskutujeme |
Kupis supersportovu masinu a chces jazdit ekonomicky. Si sa zblaznil kup copra a vychutnavaj krajinu pri 80km/h |
Chalani, ja teda nevim, ale myslim, ze palivo je dodavane stale, aj ked pri deakceleracii v minimalnom mnozstve. Tak nas v skole ucili, ze nasavanie, stlacanie, vybuch, vyfuk. 4-taktny motor. Ak prihliadnem na to, co sa pisalo, ze vstrekovanie by nemalo v istej faze dodavat ziadne palivo, ako potom moze byt zachovany princip 4-taktu? Myslim, ze vzdy tam nejaky minimalny prisun paliva byt musi, inak mi to "fyzicky" nesedi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (25.09.2007 3:15) |
tu je take video-ale vazne extremny pripad. tak ked brzdi motorom strieka alebo nie? |
riadiaca jednotka sníma všetky hodnoty ktoré spomínal kappo vrátane tých atď. niekoľko krát za sekundu a neustále upravuje množstvo paliva cez vstrekovače(trysky) a to dokonca u niektorých typov sa rozlišuje aj množstvo vstreknutého paliva pre jednotlivé válce.Čiže ak má motor 70 stupňov dostáva iné množstvo paliva než keď má 90 stupňov,zohľadňuje sa napríklad znečistenie vzduchového filtra(zabezpečí to snímač tlaku respektíve podtlaku v sacom potrubí)teplota nasávaného vzduchu a kadejaké iné veličiny ovplyvňujúce optimálny chod motora. Upravené 1 krát. Naposledy upravil eifel204 (24.09.2007 22:37) |
duggo to co pohana olejove cerpadlo NEVIEM, ja som skratka po tom co mi napisal herghott nechcel za ziadnu cenu riskovat ze dojebem motor Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 22:31) |
to kappo: |
Raptor,moje vyjadrenie k šupe do výfuku na VFR(a hociktorej inej) : súhlasím,môže nastať ako si sám uviedol TESNE po ubratí plynu pretože aj počítaču(riadiacej jednotke) trvá nejaký čas kým načíta novú polohu škrtiacej klapky(čiže to že si ubral plyn na nulu)a porovná ju s aktuálnymi otáčkami a dá signál ďalej že nastali podmienky pre brzdenie motorom - riadiaca jednotka dá pokyn na uzavretie vstrekovacích trysiek.Samozrejme hovoríme o čase v desatinách prípadne stotinách sekundy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil eifel204 (24.09.2007 22:16) |
duggo olejove cerpadlo fiattipo.net/images/clanky/rallye/olejove_cerpadlo.jpg |
Ja hlasujem za nulovu spotrebu pri zaradenej rychlosti a zavretom plyne. Palubny pocitac ukaze nulu - nema dovod klamat. |
no mne sa zda, ze olejove cerpadlo nepohana elektrika. Sa uplne hanbim, ze toto neovladam videl som take, ze olej bol tlaceny pomocou ozubenia. |
pri vstrekovani urcite nie je spotreba nulova ani pri jazde dolu kopcom, klapky su sice zavrete, ale to su aj na volnobehu. Ak pise pocitac aktualnu spotrebu pri volnobehu napr. liter, tak pri akej druhej hodnote coho? Spotreba je urcite mensia ako pri jazde na volnobeh, ale urcite to nie je uplna nula!!! |
duggo nikto nepovedal ze nemaze... herghott povedal ze nevie ako je to s mazanim ked je vypaty motor a elektrika (ktora moze napriklad pohanat olejove cerpadlo ze ano) |
najlepsie by bolo vymontovat vstrik a pozerat ci strika keby mam strikacku tak to skusim ale nemam tak to neham na vas |
a za vsetko moze "niekto, ktoremu mozno strelila VFRka do vyfuku, ked isiel dolu kopcom" |
kace dakujem ze si napisal to co tu uz pisalo 18 ludi.... uz sa preberaju ine veci |
NERD AK MAS STRIEKACKU TAK TO FUNGUJE AKO V AUTACH. P R I K L A D KED IDES DOLU KOPCOM A MAS TAM RYCHLOST TAK TI MOTOR FUNGUJE "PO LOPATE" AKO KOMPRESOR.ELEKTRONIKA ZASTAVUJE PRIVOD PALIVA A IDES NA PRAZNO. TAKZE TAKTO SA DA SETRIT.VSEOBECNE PLATI ZE MOTOR ZERE NAJMENEJ ASI 1200 OTACOK POD MAXIMALNYM KRUTIACIM MOMENTOM . |
...ak sa znížia otáčky motora pod nastavenú hodnotu, tak sa obnoví dodávka paliva do valcov... |
Usetris tak, ze vcas nenatankujes a bude ta musiet kamarat potiahnut resp. ty sa ho budes muset drzat za ruku k najblizsej pumpe.Ako ja vcera... jednoduche a ucelne. |
alebo tiež: |
Skôr ako sa vyzabíjate pri tých vašich experimentoch: Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (24.09.2007 14:23) |
Nerd a Raptor: ak ju vymáčkneš rýchlo, čidlo nemusí reagovať a motor ti môže skapať (príliš rýchlo padnú otáčky). Ale nemalo by sa to stať. |
pravdu by som aj ja rad vedel bez ohladu na to ci to to bude moja pravda alebo pravda niekoho ineho... zatial som sa nemal kde a ako presvedcit ze sa uplne uzavrie vstrekovanie paliva |
ano siel by som na volnobehu ale ak sa tak zamyslis tak v pripade 6000otacok idem bez paliva cize motor v podstate nejde, ak vymacknem spojku tak zrazu mi koleso nepohana motor a motor je bez paliva?! cize je mozne ze naskoci len na tu zotrvacnost a je mozne ze nie?! kde je pravda? |
hmm nerd sa nam to zamotava |
Predchádzajúce | 1 2 3 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 137692 | Včera: 237811