Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ale no tak pani gelovu bateriu nikto na motorke nema ale iba bezudrzbovu AGM to nie je to iste 14,a nieco V je palubne napetie ked sa spusti alternator samotnu baterku nenabijete na viac ako 13 a nieco V to by ste ju museli nabijat 24 V nabijackou na nakladaky staci iba zastartovat a hned to spadne na 12 V baterka pocas leta ziaden zahul nema mozes prejst za den aj 5 000 km od toho je tam regulator napetia ktory bateriu odpoji a skratuje prebytocne napetie napetie do kostry pocas nastartovaneho motora valite na alternator nie na bateriu motorka ma predsa rovnako ako auto dva obvody vybitu aj trochu vybitu baterku normalne naper autonabijackou s prudom 5,5 A hovori sa tomu rychlonabijanie staci nejakych 10 minut a je nabita rovnako ako keby ta natacal cez kable z auta pri cene baterii do motorky je zbytocne cokolvek spekulovat |
Pirates, ale tvoja GL 1800, ma tiez alternator, rovnako ako moje BMW. |
Re: ado93: Sorry, akosi mi to vypadlo, takže podľa odkazu nemáš žiadnu gelofku, ale obyčajnú handernú, takže sa nemusíš ničoho báť. |
Re: janoval: Viem dobre, čo je ohmov zákon... Teleso, ponorené do kvapaliny... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 7:11) |
tu je uz zas tolko mudrosti popisanych, ze nema zmysel sem dalej prispievat. |
Nosnou časťou ale je Merlin00 proti všetkým (blbom) + snaží sa to vysvetliť aj tým menej zdatným , ibaže ... Das Gerät ist nicht für Blei-Gel-Batterien geeignet. čo (samozrejme) okamžite veci stavia do iného svetla , lebo jediné , čo tá nabíjačka vie , že je obmedzená na najvyššie napätie 14,1V (elektronikou ) , to ale stačí na tvrdenie , že nemôže prebíjať . |
Re: janoval: Vidí sa mi, že nemáš ani páru o tom, ako to funguje a uchyľuješ sa k osobným urážkam, ja mám strednú elektrotechniku a aj keď už je to dávno, tak si základné veci pamätám a tebe nič nehovoria slová ako potenciál a rozdiel potenciálov a čo to vlastne je napätie, iba si trochu múdrejší ako hovno. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (22.11.2016 8:46) |
brazel: V anglickom texte na einhell.com nic take nie je. |
vratim sa k povodnemu oziveniu temy Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (22.11.2016 9:19) |
Re: brazel: s Merlinom je to ako s Ficom. On priblizne vie o com toci. Ale rozprava o niecom, comu ovecky nerozumeju a preto mu to vsetko zozerku aj s chybami. |
Pre Ado93 a aj ostatných: |
Re: janoval: No aj keď máš informatiku, tak si moc toho z elektriky na tej fakulte nepobral. Napätie baterky je vždy nižšie ako napätie na výstupe z reglera, tzn. že aj do plne nabitej baterky tečie nejaký prúd. Že dostáva záhul som myslel to, že jazdením sa baterka neustále vybíja, nabíja a že baterke je vždy lepšie na nabíjačke, ako v motorke, keď ti toto nedochádza, tak vráť diplom. |
Mishko Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (22.11.2016 9:28) |
plazivec - nechcem vobec vstupovat do vasho sporu s janovalom len ma zaujalo ze |
Re: Plazivec: uz nemam energiu ti nic vysvetlovat. Do plne nabitej baterky zdravy regulator prud netlaci. Vsetok prud ktory potecie do akumulatora nabiteho na 100%, rozumej vsetka sira z elektrod je uz v kyseline. Niet dalsej siry na reakciu, nastava uz len elektrolyza vody. |
Re: brazel: slovencinu som nestudoval. A mylit sa je ludske, z toho mi vypliva, ze aspon viem, ze nie som hovado |
janoval , preboha ... by som tak ako Mishko skor doveroval vyrobcovi, alebo udajom zo stitku, alebo dokumentacie |
Re: brazel: Je to uz v druhom odstavci. Nereagoval som priamo na teba, aj ked: Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (22.11.2016 10:31) |
Takže podľa logiky , ak nedáva viac ako 14,1 V , tak hurá s ňou na všetky 12V batérie ? Že by ? |
Ak vies zabezpecit, ze do tej baterky nebude dlhodobo tiect prud vacsi ako C/10, tak tu nabijacku mozes pouzit na vsetky olovene baterky s tekutym elektrolytom, alebo AGM. To vies dosiahnut napriklad tou ziarovkou, ktoru som spominal, alebo tak, ze baterka nie je priliz vybita. Ziarovka sice nie je najstastnejsie riesenie, ale ak ta nabijacka nema ziadnu presnu regulaciu, len obmedzenie napatia, tak to ziarovkou velmi nedobabres. Ked uz vidis, ze ta ziarovka ledva svieti, tak to pripojis na priamo. |
Ja sa pozastavujem pri tej nabíjačke Einhell a ten nie , ten C/10 nevie . |
Bateria sa nabija 2h 45min. Kedy ju mam odpojit? Ked bude prud 0A? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 13:18) |
Momentalne 6 hodin nabijania. Upravené 3 krát. Naposledy upravil ado93 (22.11.2016 16:19) |
Je to normalne, ked ti ta nabijacka dava len 13,7V. Mudra nabijacka by to zvladla o cosi skor... ta by nabijala pri 14,2 - 14,5V a momentalne by ti tam tieklo odhadom tak 300mA... |
Brazel - šprict du dojč ? ja vôl knedige frojlajn, ich šprice immer und furt , dojč auch |
Napisem "kratku" vsuvku. |
Bateriu som nabijal presne 10 hodin s konstatnym napetim 13.7V a prud klesal az po 0.09A kde som bateriu odpojil, nakolko to slo z 0.10 na 0.09 az 40 minut. Bateria bola cely cas v miestnosti s 21°C a ona mala taku istu teplotu (pocitovo) vobec sa neohriala. |
Je to v pohode a bud v klude. |
Re: Merlin00: Dnes rano mala 12.95V |
V garazi pri 15 stupnoch jej bude lepsie ako v izbe pri 24. |
Ja tiež nechápem tento stres okolo batérií :D |
Re: Undefined: cele to bolo o tom, ze nemam vhodnu nabijacku, tak som nevedl ako to vyriesit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (23.11.2016 13:33) |
Este sa chcem opytat, bateria je 23 hodin od odpojenia nabijacky a ma 12.96V. Nemalo to klesnut na 12.6V? (stale je v izbe 20-21°C) pojde do garaze zajtra |
Ak by ti za den kleslo napatie o 0.3 voltu tak to by bol shit a nie akumulator |
preco je baterii lepsie na nabijacke ako vo vozidle ziadne vozidlo nedobija pulzne proste to tam ten regulator napere a na rozdiel od nabijacky nikdy nedokaze nabit bateriu na 100 % pretoze je tak nastaveny |
Re: pirates: baterku napises najlacnejsiu co najdes ale ked sa jedna o tvoj GW tak napises tu najvecsiu sumu sak nech si šrac ne ? |
Re: pirates: ked stoji baterka ako vravis 40eur tak ju treba kupovat kazdy rok a vzdy vyhodit po sezone? |
Re: pirates: |
joscu ale do GW nejde ina baterka ako do kazdej motorky |
ado93: napätie oloveného akumulátora je závislé od mernej hmotnosti elektrolytu. V našom zemepisnom pásme sa používa pri zaplavených elektródach elektrolyt 1,28 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,6 V (a viac). AGM akumulátory používajú elektrolyt 1,32 kg/lt, čomu zodpovedá napätie naprázdno 12,8 V (a viac). Takže keď budeš mať vytúžených 12,6 V, bude už vybitý o cca 20%. |
Re: josi: dakujem za vysvetlenie, absolutne sa do takychto veci nerozumiem. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249103 | Včera: 181577