Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ja som tiez skusal obcas brzdit zo 100 a vzdy sa zmestim do nejakyx 40 - 45 m odhadom ale presne som to nemeral nikdy... |
Tombar,nechaj to tak.Nema to zmysel.Jednoducha otazka na kolko metrov zabrzdite masinu zo stovky sa zmenila na hodiny fyziky.V septembri bol zraz motorkarov v Brighton,bolo tam 40 000 motoriek,ak by vsetci jazdili podla vasej "mudrej knizky",tak ten prvy by otocil Ukrajinu a spat a ten posledny by stale sedel v pube v Brighton a cakal na bespecny odstup.A to nepocitam ,ze by bola premavka na dialniciach,to by otocil cinsky mur..Chvala bohu ,ze okrem vas, takto nikto na svete nejazdi.Mali by ste menej citat a viac jazdit.Prajem vela stastnych km bez nehody v novom roku 2009.A nezabudnite:Jazdite opatrne! Myro porovnavas brzdny ucinok 750-ky z 2001 roku s 1000RR z 2008?Zamysli sa co trepes! Upravené 1 krát. Naposledy upravil fefo77 (31.12.2008 13:33) |
fefo77 keby si riadne cital zistil by si ze neporovnavam brzdny ucinok ziadnej moto ale pisem o reakcnom case. |
Fefo: uz si dotiahol na SK aj auto so zltymi znackami? Lebo tie, najma na Spisi, riadne preveria reakcnu dobu.... Trochu som jazdil zavodne na autach, parkrat som isiel cez strechu, takze o brzdnej drahe nieco viem... Ale ked som sa na moto dostal do krizovky, splasil som sa a napriek flekovaniu sa mi zdali brzdy makke ako sracka a ta stojaca prekazka sa na mna rutila zavratnou rychlostou ... Ale MajoKE ma pravdu: Trening robi majstra... Takze vsetci "esesaci" by ste sa mali poooodstatne viac venovat brzdam, ako plynu a pohybom hupacieho konika.... Respect! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jarik (31.12.2008 14:09) |
ten kto by sa mal zamyslieť, vôbec nie je myro ... hoci nemá takú skvelú moto a nenajazdí až úžasných 10 tisíc ročne ... |
Fyzika nepusti Alebo mozno ano? A kazdy rok pribudaju kriziky popri ceste motorkarom ktory tiez mali nove stroje a namiesto citania a kecania im stacilo jazdit po prednom, po zadnom. |
tombar : Nezacinaj |
Jarik spocitat nuly by nemal byt problem ani pre teba si myslim,aj ked urcite nevies o com pisu,twat: [null ]www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults...[clanok null ] |
Tento tiež mal asi dlhší reakcný čas alebo vôbec nesledoval čo sa pred ním deje. |
Ha! nie som sice nejtiiv, ale albionsky slovnik mame v kulturaku... A aj ked novinari obcas prehanaju, ked zoberiem 2 riders na jednu moto, co je blbost, furt mi to to vychadza na 20 000 strojov minimalne.... Vsak to kolona, jak z naseho valala do Popradu!!! Taky plac u nas bars net.... To jak persemu tam vbehne pes, abo sarna, ta to jaka hromadna havaria budze, kedz to uhama na desec metroch??!!! |
To nie je slovensko , je to anglicko.Jeden rider =jedno moto.Ludi tam bolo 150 000,to cislo si si tiez musel vsimnut. Cesty prvej triedy na slovensku sa rovnaju polnym cestam v anglicku a po tych nejazdime,tak na to berte ohlad pri vypocitavani reakcneho casu a potom dostanete spravny vysledok. Peace |
My sme tu vseobecne oproti Anglicku zaostali, to je jasne. Ani pocitat nevieme, ani jazdit ani brzdit. Hlavne ze v tom Anglicku je vsetko tip-top a mame sa od koho ucit. |
Ale vobec ste to nepochopili. V UK sa jazdi po opacnej strane cesty takze tam sa reakcny cas odratava od celkovej brzdnej drahy. Len u nas sme este stale v prezitkoch, ze reakcny cas pripocitavame k brzdeniu. |
Asi sa tam vyberiem na dovolenku kuknut na tie ich polne cesty, ktore su ako nase 1. triedy, to ma fakt zaujima. S takymto kurzom euro-libra tam budem king, baby sa o mna porvu... |
Hej,-hej decka .....toto je debata o brzdnej drahe, takze uberte plyn a kuuuuur.a skuste brzdit.... Diskusia ma zaujima, aj ked na 98% nemam sancu brzdit z kila na nulu.... Ale ked ma nejaky "esesak" naserie, rozdam si to s nim.... na aute... Este raz deckaa, mier, pokoj, toleranciu.... Fakt ma ta tema zaujima... |
Sorry, nechal som sa uniest. Prajem prijemnu oslavu Silvestra, vsetko dobre v novom roku, bezpecne cesty a stastne navraty. |
chalani, neni to az take hrozne ale ani suprove v UK. neviem ako inde, v okoli Londyna su cesty dost siroke, ale inde napr. na juhozapade a su cesty rozhodne uzsie a neprehladnejsie ako tu na SK. keby boli take cesty na SK, tak je umrtnost na nasich cestach ovela vyssia to mi verte. ale kvalita ciest je tam naozaj lepsia, nie kazda cesta samozrejme, ale vo vseobecnosti hej... |
a sorrac, stastneho Silvestra a Stastny novy rok bez nehod a plny slnecnych kilometrov |
Pandorina skrinka o brzdeni otvorena |
yonie ? nechapem, na co vlastne autor reaguje a co tym chcel povedat |
"Chybaju mi tu nazory borcov ktori jazdia dlho na roznych moto bez nehody lebo niektore keci mimo temy sa nedaju citat" |
Ja som nehodu nemal, a môj štýl jazdy nikomu nevnucujem... |
Sadlaty |
yonie... co sa tyka sposobu brzdenia, tak nemam proti tomu nic - myslim, ze hranica maximalneho spomalenia je prave niekde tam, kde dochadza ku smyku - kym by som na to prisiel vsak ja, tak asi by som nebol uz medzi zivymi, takze mam abs a svaty pokoj (a dufam, ze to ustojim, ak to pride - lebo, ak clovek jazdi, tak sa tomu nevyhne ) |
Sadlaty |
psycho: ty si myslis, ze ten kto nemal nehodu nevie brzdit? nevyrypujem, ja sa pytam, lebo mi to trosku neštimuje ten sled myslienok v diskusii, tak chcel by som mat jasno.. |
Nezabutko,zabudni na to ,ja sa k tejto teme viacej nevyjadrujem.Otazka bola na kolko metrov dokazete zastavit svoju moto.Na videu je jasne vidiet ako ubrzdili 600-ku na 26,5m,ja som len povedal ze tych 25-30m sa mi vidi realne to je vsetko.Ale potom tu niekto zacal pliest reakcny cas co s tym nema nic spolocne,pretoze ak sa rozbehnes a brzdis od urciteho bodu,tak aky tam je ten cas?Ide len o dlsku brzdnej drahy nic viac,alebo ten borec ho nemal a my vsetci ho mame?Pardon trosku som sa rozpisal,to bol moj posledny prispevok,uzite si to |
A co tak nejake grafy? Ono okrem dlzky brzdnej drahy a reakcnej doby by tam, podla mna, mohlo byt aj: vonkajsia teplota, teplota povrchu, pneumatik, brzdovej kvapaliny, tlak v pneumatikach a samotnom systeme, hlbka dezenu, makkost zmesy, stav povrchu vozovky, hmotnost stroja a jazdca, vlhkost, vplyv geomagnetickeho pola, zemska pritazlivost a dalsich x faktorov, na ktore som zabudol.... Navyse cas, za ktory prelozim pohodlne vystretu nohu na brzdovu paku, kompenzujem nizsou rychlostou, 100 a viac jazdim iba v pripade nutnosti! A ten slot, inac aj "rychly internet" zvany, strcim zajtra do riti prvemu chudakovi v tiimobajle, ktory co i len spomenie, ze je nejaky veduci..... |
je dost velka sanca ak su ludia nauceny brzdit zadnou brzdou ze v kritickej situacii to doslova zadnou brzdou prepisknu a vyjebu sa vdaka smyku na zadnom kolese... hlavne na mokrej ceste... to je fakt a stalo sa mi to minimalne dvakrat. Takze pri vyhodnocovani kritickej situacie by som nechcel mat reflex do nohy iba do pravej ruky. |
Nemusíte ihneď merať brzdnú dráhu,stačí ak si na začitku sezony vybehnete(my na letisko)na nejaku dlhšiu plochu a skusite pobrzdiť z rôznych rýchlosti.U nás sa celá partia schádzame na letisku vo Svidniku chodia s nami aj cudzí MI,PO,TV,VT,SP,SK a chodíme sa učiť brzdiť celú sezonu,a nemeriame žiadne brzdne dráhy stačí ak si vyskúšame ako brzdiť. |
nezabutko nie to si nemyslím, zle si to pochopil... on to napísal tak, ako keby tí, čo ešte nikdy nehavarovali, mali s brzdením maximálne skúsenosti... |
tema je fakt zaujimava , ale nedalo mi a napadla ma jedina mozna varianta riesenia modelovej situace: ako ubrzdit v 100 km/h na niekde v diskusii spominanych "25-30 metroch" Upravené 2 krát. Naposledy upravil slimsmahi (02.01.2009 13:49) |
Nie je až tak dôležité, či brzdna dráha je 40, či 60 metrov. Dôležité je zastaviť aspoň 20-30 cm pred prekážkou. |
2 slimsmahi: to nie je zly napad, a prave ty mas (myslim, ze nie nahodou) prave taku motorku, ako je na obrazku, tak si opravneny to skusit... Akurat neviem, ci maju niekde pred stenou az 25-30 metrov asfalroveho povrchu, u nas vobec nie je bezny... (nic v zlom, sranda musi byt) EDIT1: upravene formatovanie textu EDIT2: pridane info o tom, ze som upravoval Upravené 2 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (02.01.2009 14:20) |
SLIMSMAHI,100 bodov ,presne to sme potrebovali.Nezabudnite,borci s reakcnym casom by mali zacat brzdit 53 metrov skor,aby nedoslo k nehode!!!Potom zmerajte na kolkych metroch ste ubrzdili a dajte nam vediet,ak vam to nevadi. PEACE |
fefo77...porovnavas hrusky s jablckami. Boli tu spomenute dva sposoby brzdenia |
bruno: nechaj taaaak ... škoda námahy ... |
vyborna diskusia tu bola otvorena a respect 4 SADLATY on vam to povedal ako to je a ako to bude , to sa zmenit neda ziadnymi inymi teoretizovaniami , je nutno zaratat reakcnu dobu jazdca a opozdenie systemu a to vsetko scitat a pridat vzdialenost ktora dovtedy ubehne a ja si osobne myslim ze je clovek schopny v beznej premavke vyprodukovat nieco okolo 50tich metrov na moto bez ABS , ja som to osobne este neskusal ale sezonu urcite zacnem tym ze nebudem skusat ako nova masina ide ale ako brzdi ... |
Pekna tema, ale blbci sa tu budu hadat ze on ma reakcny cas 0,00001 nanosekundy a zabzdi hned. Nez stlaci prstami cez rukavicu tu hnilu hlinikovu packu a ta voda v tych hadickach sa ti pohne a vytvory vobec nejaky tlak na brzdovy valcek ktory posune oblozene, (ktore mas urcite zodrate) na kotuc prejde urcite viac ako pol sek. a to nehovorim nez sa to stej dutej hlavy dostene do miechy a s miechy do prstu.. dalsia sekunda.. ked nie minuta |
Konecne tema co ma zmysel... akurat ze sa mi nechce citat vsetky prispevky ten test bol sale super |
Trocha oprášim starú tému. Našiel som video o brzdení, sú tam trochen omáčky pred samotným výkladom, no radi si to pozriete (trocha testov), záver videa vám to vám to vynahradí (pekná cica ). Upravené 1 krát. Naposledy upravil barko (07.02.2009 20:06) |
Dneska som svoju lokomotívu na konci výjazdu poriadne prevetral /sám/ a išiel som párkrát pred zatáčkami riadne do bŕzd /chcel som si vyskúšať plánované brzdenie na bežnej ceste/a je to úplne iné brzdenie ako v bežnej situácii: |
RoboNM, asi tak... som to skusal, napnuty jak gaca som bol a mal som pocit, ze aj silou vole som dobrzdil... Zareagovat tak v reale je u mna bez sance. Ako si spomenul posed je dost dolezity, takze aj keby som to mal nacvicene pochybujem, ze budem tak cely den jazdit a cihat kedy mi nejake decko skoci sipku pod kolesa. |
dúfam, že aj ten za mnou bude mať dostatočne krátky reakčný čas |
Skúšal som, žiaľ bez stopiek v ruke, plne zamestnaný hľadaním mäkšieho auta. Ale motorka to zvládla aj vďaka dobrému novému obutiu. |
Tak som to skúsil aj za tepla. Dnes určite teplota vzduchu 30 stupňov. |
aj mna to z ABS brzdi poiadne dobre ale metre som nemeral, tazko to potom porovnat, ked na roznom asfalte s roznymi druhmi moto-kazda ma inu hmonost.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (27.08.2009 21:29) |
majo, kua aj jazdíš alebo len brzdíš??? zabudol si ma prísť pozrieť toto leto na moto ... |
no a teraz ste prisli na to co ja tu tvrdim uz rok a kazdemu som na posmech nie je dolezite ako rychlo sa rozbehnem ale ako rychlo viem zastavit |
..jasne ze skusal.. napolsedy ked mi pri ciganskej osade za krompachmi nedal prednost cigan z protismeru a ostal stat v strede krizovatky.. |
Sadlaty> vrat sa do skoly.......zo stovky...rozumej 100km/h prejdes za 1s 28m a nie 36m ako Ty pises. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Onko (28.08.2009 15:01) |
dobra diskusia, nevladal som to citat cele takze dufam ze nebudem moc OT |
ja dokazem zabrzdit z 200kmh na 0 metroch .... problem je vtom ze sa to da iba raz za zivot |
tomy - to je jak ten vtip o kurze pre teroristov - nacvik bombovych atentatov - ked instruktor hovori: davajte vsetci pozor lebo to ukazem iba raz !!!! |
Motorka Honda NT 700V, bez abs, pneu BT 020 dvojrocne, najazdené na nich asi 16.000km. |
podmienky priam ideálne, gymy museli byť tvrdé jak hokejové puky |
MajoKE: Mas odvahu pri tychto teplotach Mozem vsak potvrdit z vlastnej skusenosti v krizovke (srnky v jazdnej drahe), ze CBS brzdi fakt paradne. Odhadujem, ze aj s reakcnym casom som sa do 50 m zo 100 km/h zmestil, ale nemam to odmerane. |
www.iprima.cz/videoarchiv/218588/2288/all |
no neviem uz sa mi predne kolo smyklo pri nudzovom brzdeni.. |
v tom videu o "zákaze" brzdenia zadnou brzdou - predná plus zadná považujem za chu....u |
ide o to ze drvivu vacsinu brzdenia odvadza predne koleso, zadne koleso nerobi ani 10%, cize ak chcem zastavit rychlo tak sa musim sustredit na to aby to predne koleso odviedlo svoju pracu tak ako ma. ak sa pri krizovke sustredime iba na predok tak zastavime skor ako ked bude me popri tom slapat na zadnu brzdu ktora okamzite uvedie zadne odlachcene koleso do smyku a my sa museme este zapodietat korigovanim smeru jazdy smykajucej sa motorky. tak to bolo v tom videu myslene. toto pravidlo plati pri SS a nahacoch teda pri motorkych co vedie brzdit |
to popiera všetky technické novinky, ktoré výrobcovia motocyklov uvádzajú do praxe - Honda -dual, bmw a pod., každé percento pri brzdení je k dobru, chápem pri tom všetky tie podmieňujúce .....ale. |
pamatam si, ako som minuly rok potreboval pribrzdit pred jednou zakrutou na slovakiaringu trochu viac, ako bezne a v 'panike' si hovorim, tak pridam aj zadnu, nech to ma vacsi efekt - joooj, to bolo starosti navyse, upratat ten lietajuci zadok nikdy viice, skoda sustredenia starat sa o zadnu brzdu. |
Na tom okruhu, treba vediet ako zadnu využiť. Ja to zatiaľ neviem, no chcel by som sa to tento rok naučiť... |
mato maj dalej vlhke sny.... |
bezna motorka je vyvazena tak, ze ked na nej jazdec sedi, tak je rozlozenie hmotnosti priblizne 50:50, co znamena, ze ked dava gaz, tak ide vaha na zadne koleso, co je dobre lebo to dava grip, naopak pri brzdeni ide vaha na predne koleso, co je dobre, lebo to dava lepsi grip pri brzdeni. Tak ako je pri akceleracii odlahceny predok, tak je pri deceleracii odlahceny zadok, cize, ak jazdec nie je skutocne dobry brzdic, tak nema zmysel davat zadnu brzdu, lebo si moze narobit viac problemov, ako bolo spomenute. Skor sa oplati naucit sa jemne brzdit, lebo to stabilizuje motorku v priamom smere, preto sa robi, ako bolo spomenute, ze sa da tvrde oblozenie, alebo sa zbrusi a brzdi len mala cast oblozenia. |
www.okruhari.cz/clanky/technika/item/technika-jizdy-zad... |
suhlasim s nerd-om uplne. |
Ako brzdí tento??? Video: Takto jazdia Japonskí moto policajti |
nooo, brzdí efektívne a bravúrne radosť pozerať |
Skor si myslim ze len dobrzduje a rychlost udrzuje spojkov a motorom. Ale ide mu to paradne . |
Parádne mu to ide... a prdelkári by si mohli všimnúť že bez vysadania Upravené 1 krát. Naposledy upravil jozins (13.02.2012 20:09) |
V tom článku to píšu: |
citujem z jedného článku: "Stoner tak díky kontrole plynové rukojeti, zadní brzdy a své pozici v sedle motocyklu nahrazuje to, co vlastně dělá u jiných pilotů elektronik" |
j, zadná brzda stabilizuje a údajne "natiahne" motorku.. neviem čo tým mysleli na kurze, ale tak ako písal maToob to pomáha.. len to treba asi veľa cviku na to aby to človek použil práve vtedy keď to potrebuje... |
zdeno, dik, výborný článok a rozhodne zaujímavé a podnetné názory Gabarriniho, úplne iný pohľad na jazdecké umenie, na pozadie GP a "všemocnú" elektroniku. |
chlapci bavite sa o tom brzdeni ako by ste boli vsetci pretekari... |
nerd |
o brzdení sa treba baviť, je to otázka života a smrti, to prehnané teoretizovanie ma až tak nezaujíma, no posolstvo, ktoré z toho vyplýva, že by si každý mal vyskúšať ako jeho stroj brzdí je ok. čím viac času sa venuje tréningu, nácviku, skúšaniu tým lepšie, ale ani to nie je 100 percentným garantom, že sa nejaká nepredvídateľná udalosť vždy podarí zvládnuť. môže to však znížiť mieru rizika a to najmä ide |
Motorka Honda NC 750X DCT ABS, nemá CBS teda nožná brzdí len zadok, pneu Dunlop D609, teplota 5 stupňov. |
Yamaha XT1200Z, 26 stupňov. Pneu Bridgestone BW501. |
Majo - ziaden odbornik, dokonca ani vyrobcovia netvrdia, ze ABS pri idealnych podmienkach skracuje brzdnu drahu. Nerozumiem, preco si prekvapeny. |
Matus, čítaj môj príspevok z 23.11.2014, Honda NC750X DCT, abs, jeden kotúč, primitívna vidla.... |
Tak pri tej SuperTenere hra úlohu hlavne údaj “weight” 261 kg (wet). Tj plus jazdec oblečenie možno aj kufre = 365 kg. Na tu masu železa, na ten typ motorky s vysokým ťažiskom , uvádzané tvrdé gumy a štandardné Yamaha brzdiče vpredu je 40 m pre mna OK udaj... |
ja som to skusal. cca oktober 2015 sa robil test brzdenia na slovakia riingu, robil to chalan z nejakeho auto sportoveho webu. Boli tam motorky aj auta. od starej lady 1500 (vystuzenej a vykuchanej) az po praga r1. |
ak ma vozidlo dostatocne dimenzovane brzdy - na rychlost 100km/h to maju dnes asi vsetky auta a motorky, tak na hmotnosti pri brzdeni nezalezi. Vyssia hmotnost potom znamena vyssia teplota kotuca a dosticiek, ale nie hranicna aby sa znizovala brzdiaca schopnost - to je to dimenzovanie. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 196100 | Včera: 189406