Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (13 hodnotení)
Diskusia k článku: Rada CB500 dostáva do sezóny 2022 kopec vylepšení
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: raptor: presviedčaš ma o niečom, čo som sa nepýtal. Ani to nerozporujem, stačí pozrieť môj prvý príspevok v tejto téme. |
matus podla mna brzdenie s vykonom nema nic spolocne pretoze ako som uz tiez viac krat napisal |
Raffyno písal: na mojej cb500x s brzdami nemam problem aj ked mam nabehane len nieco malo cez 3.000km , pred nou som mal tracera 700 s dvoma kotucmi a pri normalnom jazdeni necitim ziaden rozdiel a to maju obe motorky takmer identicku vahu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (05.10.2021 12:12) |
matus - nejak sa stracam o co ti ide . Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.10.2021 12:30) |
Tak niečo k veci: |
Re: egres2: ako hovoril Silard: kto brzdi, prehrava |
Ale ak si tu moto niekto kúpi ako okruhove kladivo dva kotuce urcite ocení . |
Re: raptor: o čo mi ide? |
Hodnotenie: Re: barlac: za príspevok z 30.9. |
Hodnotenie: Tak tiez si myslim, ze pri dvoch kotucoch je ako : |
Re: Bjorni: asi kazda znacka je cely vesmir pred peugeotom |
Re: Bjorni: mozes si byt isty ze pri nudzovke Ti ten jeden kotuc bude stacit....Jak Ta moze vobec napadnut ze honda vypusti vonku motorku ktorej brzdy sice budu stacit v normalnej premavke ale v nudzovke nie.....Ved si to vyskusaj..nemusi to byt realna nudzova situacia |
Re: cruelbody: Asi si ma zle pochopil. Ja som chcel len napisat, ze na ten typ a styl jazdy by to malo stacit a ze ja som jej limity zatial nenasiel. Mozno som sa zle vyjadril, ale nechcel som naznacit, ze by boli slabe. Skor si myslim, ze najslabsi clanok na mojej motorke je jazdec, ale na to co jazdi to staci |
Lebo inak tu boli len teórie, že dva kotúče sú iste lepšie, ale žiaľ bez argumentu. |
Dnešné brzdy majú taký výkon, že koleso dokážeš zablokovať ihneď bez ohľadu na počet kotúčov. |
Podla fotiek tuna ....CB 500X nema radialne uchytene brzdy ale standartne axialne..na obidvoch fotkach ma normalny plavajuci strmen.... |
By som to zhrnul takto. Skarada plastova motorka. Nema ziadny sexeapil. Vsetko je tam dobre, ale vysledok je obycajna komercia. Vsetkym s nikomu vyhovujuci dizajn. Proste ja neviem tejto dobe prist na chut. Spravi sa jeden standard a okolo toho vznikne vsetko od supersportu az po cestne enduro. Vymenime blatnik, plexy a ajha. Novy model je na svete. A brzdi urcite dobre. To sa stavim. |
Re: JoeKTM: lenze vdaka tomu moze byt nizka cena. Mas na vyber aj z exkluzivnych znaciek. |
JoeKTM - tomu motoru fakt nic nechyba a Honda by bola sprostá (čo neni) keby pre každý model vyvýjala iný motor. Mne napriklad pri tej 500X chyba len možnosť si doplatiť vypletané kolesá v nejakej "adventure" verzii. |
matus: |
čiže nástup bŕzd bude rovnaký bez ohľadu na počet kotúčov. |
Pri najbližšej výmene kotúčov a doštičiek si dám namontovať len na jedno predné koleso. |
pridaním 2.třmenu musíte vytlačiť dvojnásobok kvapaliny = dlhší chod páčky. Preto sa musí zmeniť ešte priemer pumpy alebo piestov |
pomer suctov obsahov priemerov vsetych brzdovych valcekov / obsahu prierezu hlavneho valca ..tento pomer by mal udavat ostrost brz.... neplati ple plavajuce strmene ale pre radialne uchytene pevne bloky a pravdepodobne to takto presne plati len pre radialne pumpy(vypocet pre axialne sa podla mna velmi podoba) Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (11.10.2021 11:06) |
A o tomto japonci nemajú ani páru. |
Re: egres2: sak zato im to tu pisem |
Re: raptor: |
matus - nemyslím si že zrovna egreš potrebuje niečo ohýbať aby dosiahol svoju pravdu. To že je za ňu pripravený argumentovať je úplne ok. |
Možno som vedľa ale trecia plocha nie je dôležitá, je dôležitý tlak a myslím si , že (samozrejme že som ani len nepomyslel na to, že tam ponechali pôvodnú pumpu a brzdiče) súčet tlakov z dvoch brzdičov má väčší účinok ako jeden. |
Re: egres2: vsak cely princip brzd je zalozeny na treni a ty povies, ze je dolezity tlak a nie trecia plocha? To nemozes mysliet vazne. |
Zmenou trecej plochy pri tom istom "tlaku" sa trecia sila nemení. |
Re: egres2: lenze trecia sila vznika medzi kotucom a platnickou. A sila ktora na tuto plochu posobi, vznika posobenim tlaku kvapaliny na piest v strmeni. Takze sila ktora posobi na treciu plochu sa meni na zaklade tlaku kvapaliny ktory vytvoris v packe. A potom sa zas mozme bavit o tom, ze sila piestu posobacia na plochu platnicky a nasledne na kotuc, vznika brzdny tlak (F piestu / Plocha platnicky) Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (12.10.2021 15:10) |
Re: NIDECKER93: má ale pravdu, z hľadiska fyziky je veľkosť trecej plochy nepodstatná - dôležitý je len koeficient trenia (drsnosť povrchov) a tlak pôsobiaci na trecie plochy (väčšia plocha ti len umožní rozložiť viac menších piestikov, ktoré v konečnom dôsledku vytvoria väčší tlak pri súčasne kompaktnejších rozmeroch ako by mal jeden veľký s rovnakou silou/vyvíjaným tlakom) |
Re: raptor: naozaj si myslíš, že keď rozgúľaš túto motorku na maximálku a núdzovo zastavíš, že na konci brzdenia bude brzdia prehriata, tzn bude mäknúť páčka a a ABS nebude zaberať, pretože brzda nebude schopná vyvinúť tak silnú brzdiacu silu, že by zablokovala koleso? |
Re: egres2: (samozrejme že som ani len nepomyslel na to, že tam ponechali pôvodnú pumpu a brzdiče) súčet tlakov z dvoch brzdičov má väčší účinok ako jeden. |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (12.10.2021 23:16) |
Re: Tibco: to ze bude trecia sila rovnaka nerozporujem. Ja hovorim, ze zmenou trecej plochy a zachovani brzdnej sily na pieste v stremeni sa meni brzdny tlak. On povedal, ze trecia plocha nie je dolezita a pri tom je to pointa celych brzd. |
Kovová kocka o váhe 10kg s plochou 100cm2 bude mať taký istý trecí odpor proti pohybu ako 10kg kovový plech o ploche 10 000 cm2. |
matus - co presne ti brani odvesit jeden predny brzdovy strmen a vyskusat si to sam? |
Re: egres2: vsak s tym suhlasim, ale aky je tlak na podklad pod kockou a pod plechom? Ten je vyrazne odlisny. |
Re: egres2: prosim ta ujasni si rozdiel medzi silou F, a tlakom P. Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (13.10.2021 9:41) |
v podstate máte pravdu obaja, akurát každý hovorí o niečom inom ... na ovplyvnenie trenia je plocha irelevantná Trecia sila je súčin koeficientu trenia a kolmej tlakovej sily pôsobiacej na telesá Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibco (13.10.2021 10:53) |
Re: raptor: Načo by som to robil? |
Presne tak! |
Re: RS955i: technicka otazka... "Ak by sa vsak nejaký sutaziaci o Darwinovu cenu rozhodol zachranit planetu tym ze cestou zo Stelvia nebude používať spalovaci motor na fosilne palivo a dá to na neutral," |
Hodnotenie: Len tak na okraj, je to sice samozrejme, ale asi nie kazdemu: motorku nezastavia zablokovane kotuce, ale trenie medzi pneumatikou a cestou. |
|
Re: Nozdormu: ano to mas pravdu, ale na neutral sa da ist aj s vypnutym motorom |
Re: MaAT: čiže tvoj názor je, že honda CB500 je od svojho vzniku od roku 1993 až po rok 2020 nebezpečná, lebo má poddimenzovanú prednú brzdu a nie je schopná maximálne brzdiť? |
Nozdormu Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (14.10.2021 11:37) |
Re: raptor: je mozne ze by to fungovalo takto pri nejakych rovinkach v zmysle ze ides sice dole/hor ekopcom ale v priamom smere...ale ked tam rs spomenul ze ides dole stelviom tak aj tak pri kazdom vracaku musis zabrzdit na ja neviem 20kmh alebo kolko...cize to ze sa viac rozgulas na N ti asi nepomoze :D chapem pointu ze keby sme sa bavili o priamke a sa kolises hore dole tak ma zmysel nechat N lebo kusocek benzinu zere ale zaroven ta to nebrzdi a do dalsieho kopecka lahsie vybehnes..ale dole stelviom mi to nedava ziadny zmysel :D |
Re: MaAT: v dnesnej dobe uz aj lankove kotucove brzdy na bicykli dokazu do urcitej rychlosti zablokovat predne koleso. |
Re: MaAT: "...pripadne, pasik oceloveho kotuca rovnakej hmotnosti v pohode rozpali na 500-600 stupnov C. Ak si niekto mysli ze jeden kotuc toto zvladne rovnako dobre, pripadne lepsie ako kotuce dva, no tak no ..." |
Tibco: |
Re: egres2: to nepopieram, určite bude lepšie dávkovanie, a mal by teda stačiť menší tlak na páčku, na dosiahnutie rovnakého efektu - a preto si myslím, že to bude skôr pocitová zmena k lepšiemu pre jazdca, ale nie nejaké dramatické zvýšenie brzdného účinku v časti platničky-kotúč |
možno sa vyjadrujem trochu naprd - skúsim to na príklade - ako servo v obyčajnom aute kde mám napr. 3 otáčky od stredu na kraj jednej strany v porovnaní so servom pri športovom aute kde mám len 1,5 otáčky od stredu na kraj - účinnosť (alebo to môžem nazvať tlak na hrebeň riadenia) môže byť úplne rovnaká, ale to športové mi dá subjektívny pocit, že je presnejšie a s lepším nástupom |
Re: Nozdormu: Keďže zachranujeme to tu planétu katalizator nesmie vychladnut lebo čo? Lebo stráca účinnosť!! |
Re: RS955i: nemam rad ani becherovku ani tonic a ten katalyzator mi nenapadol no...ten este nemam dostudovane jak presne funguje...dostudujem v zime... |
Re: Nozdormu: Indiani rubu drevo,bude dlha zima... |
Re: matus: ..pochybujem ze ta uprimne zaujima moj nazor. |
Re: KAJL: termin "spravne/dobre nadimenzovane brzdy" sem zaviedol matus. Ani ja neviem co si pod tym mam predstavit. Aj som sa ho pytal co tym ma na mysli, ale nikdy neodpovedal. Pre mna je to len prazdna fraza, lebo dobre nadimenzovana brzda moze pre niekoho znamenat max brzdny ucinok, pre ineho minimalnu vyrobnu cenu, pre dalsieho minimalne prevadzkove naklady a max zivotnost... |
matus: |
Re: Tibco: netreba za vsetkym hladat raketovu vedu. Prirovnanie k litru vody a kilu zeleza som nepouzil nahodne. Je to kvoli jednoduchsej predstave pre laikov. Tepelna kapacita zeleza je cca 10x mensia ako vody. Kolko vazi taky kotuc, asi bezni ludia vedia, aj kolko sa vari liter vody. Diery/nediery v kotuci maju upne iny dovod tepelna kapacita pritom nehra rolu. |
Hodnotenie: Ta kapotaz na malom cebre vyzera super rovnako ako pri 650. Konecne ziadne bicykloidne tvary, verim ze pre cast zacinajucich jazdcov prave toto zohra rolu zacat zlahsia, nie na silnom stroji. Myslim ze zo spolocenskeho hladiska prinosny tah. A niezeby malo zmysel sa zapojit do tej vzrusujucej debaty a niezeby som niekedey nieco meral ohladom toho, ale mal som pocit ze na takej panigale po stlaceni packy stojim takmer okamzite oproti inym moto s menej premiovymi brzdami, holt to nuti zamysliet sa nad fabiou s porsche brzdami Upravené 1 krát. Naposledy upravil randomlogin (14.10.2021 16:51) |
Re: MaAT: myslel som zablokovat koleso tak, ze postavis motorku/bicykel na predne koleso. |
Re: KAJL: Aha tak, ze stlacis prednu brzdu a urobis salto vpred. Tak taketo nieco urcite dobre nebrzdi a ako som pisal, v takom pripade problem treba hladat bud v tlmicoch, celkovej konstrukcii, pripadne niekde medzi riaditkami a sedadlom. |
Re: MaAT: raketovú vedu nie, ale je to dosť komplexný proces a zjednodušiť to na úroveň ohrevu vody v kalorimetri je tiež extrém |
Re: Tibco: mne je v podstate jedno kolko kotucov ma cb 500, ale nemozes porovnavat zablokovanie kolesa na valcoch STK a v realnej prevadzke, ked sa na to predne koleso zvazi 300kg (ja plus moto). Mam v predu na ktm1190 dva velke kotuce a stalo sa mi, ze predomnou dialnica zastala. Ja som zatiahol za prednu brzdu co to da a uz som si len hladal miesto medzi autami, kam by sme sa vosli. Nastastie nebolo treba. Sedeli sme na moto dvaja aj s batozinou a abs nezabralo. Pritom ta motorka nebrzdi vobec zle. |
Re: janoval: môžem to porovnávať a vlastne aj musím .. .veď STK má predsa napodobňovať reálne podmienky a posudzovať vhodnosť vozidla do premávky (jasné, že sa to nedá napodobniť dokonale) |
Re: Tibco: podla toho co pises, tak zrejme nerobis technika na STK. A ak si sedel na moto, ked sa na valcoch testovali brzdy, tak sa s tym radsej nikde nechval, lebo ako laik si tam nemal co hladat. Na vacoch sa testuje brzna sila, a nie ci sa ti a kedy zablokuje koleso! |
Re: MaAT: ja ked chodim na STK s motorkou tak som skoro cely proces na nej...aj na zaciatku aj na valcoch len mi technik povie kedy s cim zabrzdit a tak na nej prejdem cely proces az von... je na tom nieco zle? |
Re: MaAT: OK, ten príklad beriem, len mi prišlo ako príliš veľké zjednodušenie |
K tomu zablokovania kolies VSB: |
Re: Nozdormu: ano, takto sa to nema robit, ani technik by nemal len tak sediet na motorke, su na to specialne stolice. Tam kde chodim ja, maju len obycajne na auto, ale na valce ide mechanik. |
Re: egres2: ..ale hento je pre nakladaky. |
Re: NIDECKER93: a akej stolici tocis ??? Myslis brzdovu pre jednostope vozidla ??? |
Re: SO545: no tak si poriadne precitaj co som napisal. U nas je klasicka na auto, a na motorke sedi technik, comu nerozumies? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123748 | Včera: 141783