Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (15 hodnotení)
Diskusia k článku: EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: Transalp sa mi ľúbi 21-tka je tam |
Hodnotenie: Transalp za mňa áno, Honda predsa nemohla nechať triedu middle weight road enduro na pospas Yamahe, KTM a BMW, najma ak v nej dlhe roky predtym diktovala. |
Re: raptor: Mne sa páči aj CL500... Už s Rebelom som offroadoval tak toto bude fajnová sranda... |
Hodnotenie: Re: raptor: |
Hodnotenie: Za mna Transalp ano, vyzera celkom schopne. Co je vhodnejsie do lahsieho terenu, Honda ci KTM? |
Ja budem asi jeden z mála v tábore "nepači sa mi" . Honda vyzerá ako hnusný lowcost- samozrejme subjektívny pohľad. Vstrom je aspoň pre mňa krajší, ale tiež 62kw a 230kg a zarezať V- twin, keď parallel twin predáva každý kto má dieru do prdele. To, že honda ma vyššie zdvihy tak beriem ako argument (Honda uvádza 200, 190mm,) ale v 80tých rokoch vydať štúdiu ohľadom podvozkov a naproti tomu stále produkovať podvozkovo (pod)priemerné univerzály kulhajúce na jednu nohu. A u toho transalpa nečakám nič iné. Samozrejme zákaznikov si nájdu oba, každý si vyberie čo mu sedí a vyhovuje, páči, ale mne to príde, že obe len oblizujú päty KTM, Tenere(WR) - o základnej vieme, že podvozok pokulháva, hlavne makká pružina na cent. tlmiči, Aprilii(aj ked ta je hnusná tiež, ale ľahká, so super podvozkom ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil oration (08.11.2022 12:29) |
Hodnotenie: Osobne sa mi ten Transalp vzhladovo moc nepaci. Necelych 17L mi pride moc mala nadrz na takuto motorku. Kolesa zase len s dusami. U podvozku nevidim uvedene ci ma aspon predpatia a tlmenie odskoku nastavitelne... Podobne ako hornet asi nie zla moto, ale vzhladom na to kolke roky ju "chystali", nic moc. Priemer az podpriemer skoro v kazdom smere. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.11.2022 13:15) |
watch - 17 litrov tej novej 750 da realny dojazd 300+ km hocijako. Pri lahkej ruke na dochodcu 400. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.11.2022 14:39) |
Re: raptor: Ked ja to mam s dojazdom tak ze nikdy nie je tolko aby nemohlo byt este viac :D Ked musim na 1000SX po 300km zastat lebo uz idem len na vypary vzdy som nasrany. 19L nadrz, ale ked ked za to taham tak po 250km sa rozsvieti rezerva :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.11.2022 15:19) |
Mne by sa ten Transalp páčil keby nemal výfuk tak dole. keď pozerám z ľavej strany tak si poviem že paráda, sprava |
Hodnotenie: Dizajnovo OK |
Honda by měla rozpustit oddělení designu a rovnou to dávat Italům |
Hodnotenie: Za mňa Transalp a postupom času už aj tomu Hornetu prichádzam pomaly na chuť. CL 500 mi pripomína R-E Meteor 350 na "drapákoch" a Téčkový Rebel príjemne prekvapil. Mám rád štýl H-D Street Glide, akurát tá vyššia hmotnosť mi robila problém... |
Chalani, ako ťahajú tie radové dvojválce? Strašná to móda šetrenia, ergo downgradu podľa mna. |
Možno sa mýlim, ale zdá sa mi, že Transalp aj Hornet majú rovnaký rám. Možno hlava riadenia bude mať nepatrne iný uhol a ešte pár detailov pre každý typ. |
Hodnotenie: Je vysvetlenie, prečo Honda, ktorá pred rokmi vyrábala krásne motorky, teraz balí schopný vývoj a dobré technické parametre do halierového dizajnu bez gulí? Za mňa sklamanie na celej čiare. |
Hodnotenie: kurna... mal som transalpa 600, zdal sa mi najstihlejsi a najlahsi zo starych transalpov. no a neviem sa vynadivat na tuto novu generaciu... hmotnost trosicku vyssia, ale konikov dvakrat tolko Upravené 1 krát. Naposledy upravil zincica (08.11.2022 21:36) |
Hodnotenie: Nový TA je skvelý. Ak bude cena 9500 (o 1900€ viac ako Hornet) bude za tú cenu úžasný. |
Palika - zijeme zle casy treba byt vdacny za kazdy novy model pohanany benzinom. |
Re: raptor: Mňa zas oči bolia dosť. Akokeby japonec nabehol k činskému regálu a vznikne z toto. Nejaký mačkopec medzi hondou, rwm a benelli |
Tak uz je to potvrdene ze podvozok na transalpe disponuje iba nastavenim prepatia pruzin vpredu aj vzadu. Tlmenie bez nastaveni |
Re: w4tch0: ked to bude od vyroby naladene dobre, tak viac netreba, ale ked to bude naladene ako na starom trandovi (2006), tak nech si to nechaju. |
Re: janoval: Len co je naladene dobre? |
Hodnotenie: Paci sa mi, novy Transalp, a aj sledovat “vyvin” dnesneho motosveta co sa tyka uzivatelov. Z mojho laickeho hladiska tento novy model daleko predbehol predchadzajucu asi vo vsetkych smeroch. Nuz dost ludom nestaci, niekto chce asi aby mal aj zlate vajcia, porovnavat ho ale s Afrikou naco. Kedy sa kde doteraz porovnaval Transalp a Afrika ? Toz uz len naznak porovnavania svedci o tom, ze Transalpa dost premakali nie ? |
Re: w4tch0: |
Re: matkulec: tak brzdy sa vseobecne dost riesia nakolko vyrazne ovplyvnuju jazdny zazitok. A zrovna "za kolko na 100" som hadam ani nevidel pri prezentacii motoriek (nie zeby som si nedohladaval pre zaujimavost), tam je to podobne a viac ako dobre hadam pri vacsine strojov |
Neviem, dizajn neriešim a podobné predlžováky penisu. |
Transalp pekný, dizajn v duchu predchodcu |
dizajn je hodne subjektivna zalezitost, ale mne ako vystudovanemu dizajnerovi sa paci |
Dosť nehorázne dať niečomu čo pripomína vozidlo názov CL 500 |
No podľa reakcií si trúfam povedať že TransAlp to dokázal... Polovica ho zhejtila a tej druhej sa páči. Čo môže byť lepšie. Nemôže sa páčiť každému... Pre tých ostatným majú predsa Africu |
Hodnotenie: podla mna je ta transalpka krasna. Iste ze nie kazdemu sa paci. Kazdopadne vzhladom na to kolko jazdim a akym stylom a po akych cestach, tak by som skorej bral tu 500vku. Ta je dizajnovo tiez super, len sa mi na nej nepaci ten klucik zboku. Ved uvidime ako sa chytia |
Mne sa nový transalp zdá bližšie starej afrike než nová afrika, čo si myslím že je dosť veľké plus. |
to akože nový Transalp má motor z choppra s malým výkonom a sériovo makký podvozok ? |
omg |
m.motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C12782%2C... |
pri študovaní linku od Expla ma napadá otázočka Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 9:19) |
raptor ak si dobre pamätám tak |
Chlapci tie ohc, sohc, dohc pomenovania sú trochu zmätočné a archaické. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (16.11.2022 10:36) |
Re: tryskac: |
tryskac - hlavný stojan to je taka habaďura od Hondy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (16.11.2022 14:16) |
Re: raptor: teraz je taka moda, ze keby tam bol, tak ho drsni edvencuraci odmontuju, lebo im znizuje svetlu vysku pri zdolavani obrubnikov k starbaksu |
Mne central pride opat ako taka povinna vybava na motorku s ktorou sa bude cestovat. Duplom ak ma retaz ktoru treba mazat. Co si budeme hovorit, retaz sa ovela lahcie maze a cisti so zdvihnutym zadnym kolesom. A vymenit ci zalepit dusu je tiez kus lahsie ked mozes motorku jednoducho zdvihnut a odmontovat koleso... |
Re: w4tch0: tak je s tou retazou, na NT1100 bol hl.stojan v základe za čo som rád... Upravené 1 krát. Naposledy upravil SteweTT (17.11.2022 8:23) |
janoval - napr. BMW kašle na túto módu a boxer GS kupiš furt len s hlavným stojanom a pokiaľ viem tak aj KTM detto pri modeloch 1290 Adventure. |
Hodnotenie: Veľmi som čakal na tento model,keďže budúci rok budem riešiť kúpu svojho prvého cestovného endura. Moje priority sú nízka váha, dizajn ,jednoduchosť,aby to bol dvojvalec a japonec. Keďže som iba 176 cm vysoký,ťažké motorky neprichádzajú do úvahy. Vyskúšal som si teda tenere 700 a sadla mi super.Akurát koníkov by mohla mať viac,keďže presedám z tracera900 a občas beriem aj manželku. Takže ,keď som sa dopočul ,že vyšiel nový transalp so silnejším dvojvalcom ,tak ma to potešilo. Výkon akurát super,sedadlo vyzerá byť pohodlné,ale jednu vec nedokážem prehltnúť je dizajn. Škoda,že nenadviazali na dizajn afriky. Proste dizajnovo je to séria NC a mohli tomu dať trošku " šmrncu drsného endura". Takže aj taký detail,ako dizajn rozhodol v prospech tenere s nižším výkonom. Samozrejme je to môj názor a určite sa dizajn transalpu bude veľa ľuďom páčiť. Avšak dizajn afriky twin sa snáď každému páči-asi jedno z najkrajších cestovných endúr. Mohli trošku dizajn transalpa nadviazať na dizajn tak úspešnej afriky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Benzin (19.11.2022 1:16) |
Ahoj, vie už niekto oficiálnu cenu na Transalpa? Vyšiel cenník, ceny išli o dobrých 10++ % hore, ale Transalp je len medzi modelmi uvedený, no v cenníku nie. |
zaujimave, mozno ho Honda zatial len predstavila a predavat ho este neplanuje |
Ahoj Raptor, |
U nemeckých obchodníkov na predobjednávku +/- 10,5K vrátane 19% dph dostupnosť máj23 |
Hodnotenie: Cena na SK bude 9900 eur: |
Hodnotenie: Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (27.01.2023 13:35) |
9990€ za motorku. A výbava? |
Re: OKOzMI: no ved v clanku je to opisane dostatocne. |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: pockaj, myslis zakladnu seriovu vybavu alebo originalne prislusenstvo? |
Re: Herghott: Upravené 1 krát. Naposledy upravil OKOzMI (27.01.2023 17:58) |
Re: OKOzMI: tak v cene zakladnej vybavy kufre urcite nie su. V tejto triede jednoducho kufre v cene nebyvaju. |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: na to je este dost skoro, ved len dnes oznamili cenu motorky. Awia ide zaciatkom marca na testovacku, tak sa moze spytat. Casto sa ale stava, ze originalne prislusenstvo meska a ma neskoro stanovene ceny. |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: mozes si byt isty, ze keby sme tie infosky mali, tak by sme ich pri takejto ostro sledovanej novinke zverejnili. |
My velmi dobre vieme, ze vyvojari v Honde v Japonsku citaju motoride, tak nam vecer poslali zoznam originalneho prislusenstva aj s cenami |
Re: salem79: "Neveriiiim ze tu cenu na jar/leto udrzia, ale bolo by to prijemne prekvapko." |
Re: Herghott: |
Re: OKOzMI: Ber to ako Sk a hned je to prijemnejsie. |
Tu je doplnok za 50E. Nic viac nepotrebujes. Ked ides cez pol sveta, tak kupis rolky dve. |
Cena komplet sady kufrov skoro ako u Ducati Ale zas na to co chce za origo kufre aj s drziakmi na Tuareg Aprilia sa nikto nechyta. Ani ta Ducati. |
Tak a uz vieme aj cenu hipsterskej CL500, bude 6390 eur. Zaciatkom aprila ju aj pojdeme otestovat do peknych zakrut |
tak ma napadlo |
Re: raptor: tak ale vykon Afriky je zamerne priskrteny, aby mohli robit 35 kW verziu. |
Re: Herghott: Afrika sa robí aj 35 kW ? |
Re: Explo: tak u nas oficialne nie, ale inde asi ano. Inak by nemalo zmysel drzat ten vykonovy limit. |
Herghott oprav ma ak sa mylim ale polovica zo 75 je 37,5 nie? |
Re: raptor: na to, aby si mohol vyrabat z daneho modelu aj 35 kW verziu, vykon plnej verzie nesmie byt viac ako 70 kW. |
Herghott to sa zhodneme... takze beries spat ten argument ze Afrika je zamerne priskrtena na 75 kW? |
Re: raptor: jaaaj, uz mi to docvaklo. Ano, to platilo iba pri 1000, nie 1100. |
Herghott v pohode... potom je otazka preco ma Afra pri takom objeme taky maly vykon |
Re: raptor: podla mna preto, lebo ladili skor krutak. Ten je pri jazde v terene podstatnejsi a pre bezne vyuzivanie v premavke este dvakrat podstatnejsi. |
herghott - nechcem obracat debatu na BMW ale stare GS 1200 (velmi porovnatelny objem) a zoberiem nie vodou ale vzduchom chladene 81 kW a krutak vacsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (02.02.2023 10:15) |
Re: raptor: raptak, motory GS aj KTM (LC su koncepcne stare a pri ich tvorbe nemuseli nikdy mysliet na 35 kW verzie. Honda zacinala s tym motorom na uplne zelenej luke, s vyhladom coraz prisnejsich emisnych noriem, plus s ohladom na 35 kW. |
Kua jaky smajlik, sak motor LC8 som iba myslel |
Herghott - je pravda ze obe spominane moto maju EURO4 a Afra ma EURO5 ale napr myslim ze zrovna KTM je krasny priklad toho ze pri 1050 ju naladili tesne pod 70 kW koli 35kW verzii a potom zrejme predajne cisla ukazali ze je to nezmysel a prestali ju vyrabat na rozdiel od 1090 ktora bola vo vyrobe dlhsie. |
Re: raptor: hlavne nesmieme pliest hrusky s jablkami, lebo teda plnenie normy Euro5 a staroba alebo koncepcia motora su uplne rozdielne veci. Naopak, krutak a vykon sa od seba nedaju oddelit. Chcel som povedat len to, ze pre Hondu bolo podstatnejsie zamerat sa na krutak nez na vykon. Urcite mohol byt ten motor vykonnejsi, ale nemali dovod ho taky spravit. A nemusia lutovat, Afrika dosahuje naozaj pekne rychlosti bez problemov. |
Herghott - pri transalpe nerobili novy motor? ked spravili na ten objem velmi solidny vykon a primerany krutak? ten isty vyrobca |
Re: raptor: ohladom Transalpa ti budem vediet odpovedat az ked ten motor uvidim na vlastne oci, zajazdim si na nom a nastudujem si viacero udajov. |
Harleje vykon nepotrebuju, idu cisto na krutak. Ojnice maju obrazne povedane pol metra, vsetko je tam tazke, su to vysoko nadstvorcove motory. |
Herghott asi sa to taha niekam kam vobec netreba Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 8:07) |
Re: raptor: oddelovať od seba moment a výkon je ako chcieť orech bez škrupiny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.02.2023 9:17) |
tryskac - ja od seba nic neoddelujem. Ja popisujem rozdiel medzi objemov velmi porovnatelnymi motormi KTM a Hondy. Objem takmer rovnaky, oba chladene vodou. Ono jeden je Vecko a druhy paralelny twin ale valce na kluke chytene tak aby sa to tvarilo ako V Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (03.02.2023 9:53) |
Re: raptor: Porovnaj kompresny pomer tych dvoch motorov co porovnavas ;) |
Kua chlapi nejako sa tu zamotavame. |
Re: raptor: Nejde o tenké piesty, ale o ľahké piesty. Hmotnosť piesta vs. rýchlosť piesta vs. životnosť je to čo obmedzuje výrobcov púšťať motory do vyšších otáčok. Už teraz má afra pri max. výkone vyššiu strednú piestovú rýchlosť 10,2m/s ako ktm 8,9 m/s. |
tryskac - |
Re: raptor: U tej rychlosti piestov ide aj o to, ze od isteho bodu zacnu predbiehat rychlost horenia zapalenej zmesy. Preto vsetky nadstvorcove motory tocia (relativne) male otacky a vo vyssich otackach akoby stracaju dych. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (03.02.2023 12:09) |
watch dlha zivotnost? to akoze ostatní účastníci zájazdu budú za 5, za 10 alebo za koľko rokov mŕtvi? |
Re: raptor: |
Raptak, s tou zivotnostou sa velmi mylis. Uplne prvy zaklad je ten, ktory mu daju vo fabrike. To mas nieco ako genetika, ze napriklad niektore zeny su milfky aj po 50+ a niektore su duckface uz ked maju 20. |
Herghott - suhlasim ze najma v terene je najdolezitejsi clanok jazdec az potom motorka ale tuto rovinu vobec riesit nemusime. |
Mmm, to je take... Akoby miesanie hrusiek s jablkami zase. KTM toci viac, motor dava vyssi vykon, piest sa za zivot viac nalieta. Ak by aj KTM a Honda pouzili uplne rovnake materialy na creva, KTM by teoreticky mala umriet skor. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 170928 | Včera: 118765