Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

ZBAĽ SI KUFRE - K tvojej novej Moto Guzzi teraz získaš poukaz v hodnote 1000 €

Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky? - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKeď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky? - Diskusné fórum

Hodnotenie: (12 hodnotení)

Diskusia k článku: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.04.2022 10:45

Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

mode
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No fajn čítanie [dobre] , ale moje znalosti elektrotechniky nejak nejdu dokopy s kompatibilitou olovenej AGM ktora zvlada drsne podmienky nabijania a vybijania a naopak citlivou povahou Li-on.... :'(


06.04.2022 10:58

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

strive
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ešte nezabudni že táto nová baterka sa nedá nabiť starou nabíjačkou ;-)


06.04.2022 11:29

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

RS955i
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Napísať tento článok chcelo fakt gule!
Respekt...



06.04.2022 11:31

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mňa hneď napadlo prečo si neštartoval cez káble z auta. Hned by si to odhalil. Na tvojom mieste by som tú LiOn vrátil kým sa dá ako nepoužitá...


06.04.2022 12:22

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekny zazitok :-)


06.04.2022 12:42

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Budem citovat Cislo 5 z filmu "Cislo 5 zije": "Ooo, jak já ti rozumím" - tiez so rozmyslal, co sa mi mohlo pokazit na moto, volal som predajcovi, co mi ju predal a ked mi polozil otazku. "Neprepsi ste nahodou ten cerveny prepinac pri plyne?" Vtedy som bol rovnako cerveny, jak ten prepinac. Nikdy sa ho ani nechytam, ale asi som ho nejak omylom prepol a problem bol na stole. Ale nastastie si to odniesla len moja hrdost.


06.04.2022 15:16

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Stane sa, no je to normálne u Tvojej motorky, že stiahne svetlá pri ne-štartovaní kvôli stopspínaču?


06.04.2022 17:54

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Hodnotenie: Dobré

No čo už... Hlavne že sme zdraví :-)))
Ten prepínač vie byť riadna sviňa :-(((


06.04.2022 19:29

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne a stava sa to obcas.
Mna by zaujimalo, ci prepinac "RUN" odpaja len cerpadlo a kill switch, alebo je to vysokoprudovy a odpaja aj starter.


06.04.2022 19:58

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00: tlacitko startera / spinac na stojane / spinac na spojke su vysokoprudove?

BTW: ten prepinac vie aj pekne zoxidovat a motorka nenastartuje ani ked je v spravnej polohe


06.04.2022 20:59

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Chlapi, ja som si teraz tiež vyrobil problém. Po zime som chcel rozbehať jeden zo svojich strojov. Dva týždne som oživoval jeden z rotavátorov (vyrobené v Považských Strojárňach). Po nespočetných štartovaniach so štartovacím lanom a neúspešného využitia všetkých sviečok, po konzultáciách s mechanikmi záhradnej techniky som chytal depku. Nakoniec ma osvietilo. Odmontoval som výfuk a akoby to bolo z iného sveta. Rotavátor priadol ako spokojný kocúrik. Pri vypaľovaní výfuku som zistil, že na jeseň sa vo výfuku zazimoval zrejme čmeliak a teda výfuk bol upchatý. Nadával som si do starých bláznov podobne ako pri prvom výjazde po rokoch na manželkinej oživenej Babette. Mimochodom, vôbec som ju nezadrel, ale rozsypalo sa ložisko na kľuke. Gilbert


06.04.2022 21:25

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Začiatky sezóny sú aj u mňa zábavné, už by sa aj blog uživil :-) V tvojom prípade mi stiahnutie svetla pri stlacani tlacidla nejde do hlavy , to by nemalo robiť. Aký spotrebič to sťahuje, keď netočí štartér ? hmm


07.04.2022 8:07

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pouzival som spinace prudove podobneho typu.
www.aliexpress.com/item/1005003416509833.html...

Problem ale je, ze ak ten spinac zaoxiduje a rozpoji sa pocas jazdy na aute, alebo moto, ked bezi klasicky alternator, tak obvykle odidu diody v alternatore bez zataze.


07.04.2022 20:05

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

enagem
 Kávičkár 

Ikona

Re: mode
Ako som pisal, povodne som chcel kupit klasicku PB beteriu. Nakoniec som skoncil u tej Li-ion baterie. Asi zvedavost.....

Re: strive
Asi mas na mysli "staru transformatorovu nabijacku s diodovym usmernovacom". Priznam sa, ze taku som uz davno nevidel. Pri modernych elektronickych nabijackach nevidim ziaden problem. Pozor si vsak treba dat, ak ma nabijacka funkciu desulfatacie. Ta sa da dosiahnut viacerymi sposobmi. Najcastejsie je to vsak v procese nabijania zvysenim nabijacieho napatia cez hranicu 15V, co je vsak obmedzujuci faktor pre nabijanie tejto konkretnej Li-ion baterie.

Re: Awia
Vies, ze na chvilku som nad tym rozmyslal? Ale asi vyhrala lenivost (zartujem). Poznas to, ked sam seba presvedcis, ze bateria je nefunkcna a zaroven si sam (nema ti kto povedat - overil si nauzaj vsetko?), tak je vybavene.
Tej Li-ion baterie sa nebojim. Vlastne, ak by sa mi to stalo niekedy na jesen, mozno by som sa pocas dlhej zimy do stavby takejto baterie pustil aj sam. Doma mam taku mensiu skusobnu fotovoltaicku elektraren, ktoru som prve roky prevadzkoval s PB bateriou a teraz posledne 2 roky s noname LiFePo4 bateriami. Ano, ide o iny prevadzkovy rezim, ale spolahlivost non PB baterii je dnes asi najviac o kvalite jej BMS, co uz dnes pri dostupnej elektronickej suciastkovej zakladni nemusi byt problem...

Re: tryskac
Ano. Skusal som potom ten vypinac opat prepnut a spravalo sa to pri startovani rovnako. Neviem, ci je to vysada len HONDY, nemam skusenosti s inymi moto v takomto mode. Ak sa niekomu chce, skuste to tiez a dajte vediet...

Re: mucow
Presne... [dobre]

Re: Merlin00
Aj mna to zaujima, najdem si na NETe schemu zapojenia a pozriem si to.

Re:mendo
Zrejme to bude elektronicka zalezitost. Ja som vlastne ani nerozumel "zmyslu" tohto tlacidla. Precital som si to az po tejto mojej skusenosti. KillSwitch je povazovany za bezpecnostny prvok a jeho hlavnou funkciou je moznost okamziteho vypnutia motoru motocykla bez nutnosti zlozit ruku z riadidla (napr. v krizovej situacii). Niektori jazdci si tiez pochvaluju, ze to pouzivaju ako STOP system pri stati na cervenu na semafore, alebo pri zasteveni v noci (ak vypnete v noci motor klucom, tak vam zhasne aj svetlo). Takto vysvetlene mi to dava zmysel. Dufam, ze na to zasa po case nezabudnem...



P.S.
Tak, moj hlavny zamer bol dnes naplneny.
Akumulator som uspesne daroval.
Od teraz si bude zit svoj novy (dufam lepsi) zivot v okoli Piestan.
Zelam mu vela-vela stastnych KM a hlavne kvalitnu stravu z noveho alternatoru, aby robil novemu majitelovi dlho radost.


...a tiez dakujem kazdemu za hodnotenie [dobre]


08.04.2022 6:20

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

mode
 Turista 

Ikona

enagem, zvedavost je matka pokroku [dobre] , ale awia ti poradil dobre. ;-)


08.04.2022 6:33

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

JanKam
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: enagem: [dobre]


08.04.2022 8:07

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: enagem: No ja by som to štartoval hneď cez káble aj pre to aby som sa mohol ísť voziť. Okrem toho by si odhalil príčinu...

LiOn je OK, ale odkedy som jednu motorku hasil, kde táto baterka začala horieť, tak by som to len tak do motorky nedal. OK to bolo v pretekoch, tá baterka bola blízko výfuku v extrémnej teplote, možno aj regler to nezvládol a prebíjalo ju... ale predsa..
V tvojej moto to nemusí byť problém...

A kúp si nabíjačku na LiOn baterky... Tak ako si písal, naviac nevieš čo robí tá klasická nabíjačka čo máš, myslím že aj pulzné nabíjanie LiOn škodí...

Vypínač je praktický, používam často. Vytvor si rutinu, ako sadneš na moto pred štartérom vždy šahni na vypínač a prepni ho / skontroluj prepnutie. Už sa ti to nikdy nestane ani keď vymeníš moto...


09.04.2022 8:11

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

dasto
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No story s tymto ma asi kazdy. Zasa v partii sme sa takto zabavali. Kamos odbehol a: kill switch, rychlost (ideal 2, lepsie sa potom hlada neutrál), smerovka a svetla. Vsetko co sa dalo prepnut sa preplo. Na zaciatku to tvorilo slusne humorne situacie, pobehovanie oklo motorky a zufalost, preco to nejde, ved sme sem prisli.


10.04.2022 20:07

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

enagem
 Kávičkár 

Ikona

Nakoniec som ho tam dal - vypinac, ako spomina Merlin00, alebo Awia.
Velmi takymto "Made in PRC" vyrobkom neverim (hlavne, ked ho olepia stitkom 300A), napriek tomu som to skusil.
Cas ukaze, ci to bolo dobre rozhodnutie...

Pozri obrázok


28.04.2022 22:31

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

josi
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nie som si istý, či by som si dal do Afriky 5 Ah batériu.


30.04.2022 16:22

Re: Keď šuster chodí bosý, alebo elektrikár bez elektriky?

enagem
 Kávičkár 

Ikona

Re:josi
S tym porovnavanim kapacity PB baterie a Li-ion baterie je to trochu zlozitejsie.
Vdaka energetickej ucinnosti Li-ion baterii bliziacej sa k 95% (minimum energie sa strati, alebo premeni na teplo), vdaka materialovej energetickej hustote Li-ion baterii, moznosti nabijat bateriu vyssim prudom a skutocnosti, ze taketo baterie sa mozu bez problemov pouzivat v pasme 100% - 20% ich kapacity (u olovenych baterii sa neodporuca vybitie pod 50%) mozno pri nahradzani olovenej baterie bateriou Li-ion pouzit bateriu nizsej kapacity. Miera mozneho ponizenia samozrejme zavisi od prevadzkovych stavov v akych sa bateria bude pouzivat. Moja nahrada vychadza z odporucania vyrobcu (katalogova nahrada), nerobil som si ziadne prepocty.
Mam ju kratko, t.j.hodnotit ju zatial neviem. Mam 4valcovu moto a zatial som s nou nemal ziaden problem.
Som optimista, verim v 'samá pozitiva'...
...a sociální jistoty!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 12500 | Včera: 153112