Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.03.2021 7:47

Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

No tak konečne... Vymeniteľbné a zameniteľné štandardizované batérie je riešenie najväčšieho nedostatku elektro vozidiel.. Bolo by to fajn keby sa na tom dohodli...

Nakoniec benzín moto jazdia všetky na rovnaký benzín tak je to logické.


03.03.2021 19:37

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ja by som sa veľmi netešil, to je začiatok konca :-} auto.pravda.sk/magazin/clanok/579784-sumrak-spalovacich... "Vyzerá to tak, že rok 2030 bude z hľadiska predaja elektromobilov prelomový. Čoraz viac veľkých automobiliek ho považuje za hraničný, po ktorom už neplánujú ďalšiu produkciu áut so spaľovacími motormi." A ďalší "pekný článok" ako podporíme elektromobilitu auto.pravda.sk/magazin/clanok/579813-bram-schot-auta-zd...
Keď sa korporácie dohodnú a na vysokých funkciách v EU sedia idioti tak dohučíme aj s motorkami so spaľovacím motorom ! "Majitelia konvenčných áut musia sponzorovať tých, ktorí si kupujú elektromobily. Má to byť tak aj v najbližších rokoch. Vyplýva to z rozhovoru, ktorý poskytol holandskej stanici BNR National Auto Show Bram Schot, bývalý šéf Audi v rokoch 2019 a 2020. A hoci teraz tento Holanďan pracuje pre Shell, ani dnes nemá problém pomenovávať veci pravým menom.

Schot je presvedčený, že hlavným dôvodom trendu zdražovania je tlak na elektrifikáciu zo strany EÚ. "


04.03.2021 1:06

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Buducnost je v syntetickych palivach.
Su ekologickejsie, ako akekolvek baterie.
Problem je, ze to co je dobre a aj by sme to chceli a prijali ako mensie zlo, nam asi nebude dopriate.


04.03.2021 14:47

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Celosvetový rozvoj elektrifikácie s cieľom znížiť globálne emisie CO2 toto je taka mystifikacia.

Pokial sa elektrina bude vyrabat okrem ineho aj z cierneho a hnedeho uhlia, pokial niekto nevymysli ovela ekologickejsiu vyrobu baterii tak IMHO nikto by nemal rozpravat o globalnom znizovani emisii CO2. Toto fakt nie.

p.s. vymenitelne baterie standardizovaneho rozmeru su samozrejme dobry napad. Odpada cakanie na nabijacej stanici a mozno nabijat pomalsie co je setrnejsie k baterke. Akurat asi clovek musi byt psychicky nastaveny na to ze kupi novu motorku o "svoju" baterku na prvej "cerpacke" pride a dostane jazdenu co by sa mi moc nepacilo.

p.s.2 neviem ci niekto z dotknutych rozmyslal o sucasnych kapacitach distribucnej siete. Pri hromadnejsom rozsireni elektrickych nabijacich stanic to sucasna infrastruktura neda ani omylom.


04.03.2021 15:15

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: raptor: "svoju" baterku na prvej "cerpacke" pride a dostane jazdenu co by sa mi moc nepacilo.

Kedze vzdy pri "tankovani" budes menit bateriu, tak by som to neriesil. Ak by to niekto chcel, ze ma svoju, nabija ju doma a v pripade nudze by ju menil tak ho to asi moze mrziet, ale tento system by som skor videl, ze prides vymenis a neriesis. Kludne kazdy den (ak najazdis tolko km, ze ju minies) budes mat inu bateriu a v tom pripade nehra rolu jej stav.

Podla mna by bolo aj fajn, aby neboli doma nabijatelne, ani teraz nemame benzinku doma.
Pridem na benzinku, prehodim baterky idem dalej, neriesim nic.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil NIDECKER93 (04.03.2021 15:19)


05.03.2021 10:11

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: "svoju" baterku na prvej "cerpacke" pride a dostane jazdenu co by sa mi moc nepacilo.

Kúpiš vozidlo bez baterky - baterka bude ako prenájom od čerpacích staníc... Je ti jedno akú máš dnes zajtra bude iná... Starú vyradí a zrecykluje čerpačka...


05.03.2021 10:30

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Thorien
 Turista 

Ikona

a jedneho pekneho dna sa rozhodnu ze bateriu typu xy prestanu podporovat .. lebo sak novy typ kazde 4 roky ... a pojdes si so svojou masinou lizat prd..... labu


05.03.2021 10:41

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Thorien tak toho by som sa nebal.. moze sa zmenit technologia vo vnutri ale format ostane rovnaky.
A keby zrovna tak urcite niekto rovno vymysli adapter na stary format.

Awia - a ked si kupis vozidlo bez baterky ako sa na tu cerpacku prvy krat dostanes? :D
jedine co je fajn ze pri takto uzavretom systeme kolobehu bateriek sa zrecykluje velmi vysoke percento baterii.... ale ako som uz napisal, cele toto riesenie ma od ekologie fakt velmi daleko.


05.03.2021 11:16

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

auto.pravda.sk/doprava/clanok/575926-synteticke-paliva-...
www.garaz.cz/clanek/zachrani-synteticka-paliva-spalovac...

Toto je buducnost, lebo nam to stale mozu predavat, ako palivo..


05.03.2021 11:49

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Merlin - pokial niekto nevymysli ako spustit studenu fuziu (svaty energeticky gral ludstva) tak som skepticky... elektrolyza vody je energeticky narocny proces, elektrolyza pitnej vody je kacírstvo. Nuž a elektrolyzovať morskú vodu sa dá, len tie elektródy to dlho pri tej soli nevydržia.

Zelena elektrina sice existuje ale je to cele velmi problematicke do tej miery ze keby "zle Slovensko" ktore vyraba elektrinu z uhlia a jadra niekolko sto krat mesacne nepomahalo chrumkavemu zelenemu Rakusku tak su Rakusania a par okolitych republik bez elektriny (bläkout jak by povedal jeden šašek)

je tam presne napisane ze zatial sa to skratka energeticky zatial vobec nevyplati. Neni som si isty ci sa niekomu podari natolko zoptimalizovat proces tak, aby energeticky vstup na vyrobu jedneho litra paliva bol mensi ako energeticky vstup za ktory elektromobil prejde alikvotnu vzdialenost tomu jednemu litru paliva.
Na druhej strane dalsi benefit by bol ze tato technologia by odoberala CO2 z atmosfery.

Dôvod úpravy:

Upravené 4 krát. Naposledy upravil raptor (05.03.2021 11:58)


05.03.2021 15:43

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: raptor:
Ja to vidim tak, ze ked sa oplati pridavat "zeleny vodik" do zemneho plynu, ako aditivum, tak cela sahara, moze byt posiata panelmi, alebo veternikmi, no a mozu vyrabat synteticke paliva.
aj vyrubane dazdove pralesy, aj stredna amerika, ono by to nebol az taky velky problem.
Kedysi planovali projekt zavlahy Africkej sahary, transportom vody z europskych riek, planoali vystavbu komunikacii, zeleznic, aj pocas II sv. vojny, bitka o sever afriky, bol len pokracovanim rozsirenia "lebenraum" EU/AF.


05.03.2021 21:59

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Burizon
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nepripomína vám to niečo? :
....Nejaký čas myslel na využitie pary, ale po čase si uvedomil, že je táto cesta slepá. Čítaním vedeckých časopisov sa dozvedel o stroji nazývanom Otto (tichom plynovom motore). Odborníci sa zhodovali na jednom, že benzín nikdy nenahradí paru pri pohone motora. Henry Ford sa nevzdal a stále viac času a síl venoval vývoju strojov, ktorým patrila budúcnosť – benzínovým motorom.
8-)


07.03.2021 14:46

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Zelenému liberálnemu vedeniu EU často nedochádza , že skôr škodia Európe ako pomáhajú . Celkom dobrý článok o tomto probléme .
"Elektromobily nie sú všeliekom a ak sa Európska Únia nespamätá a nezmierni svoj tlak na ekologické normy, budeme asi musieť vrátiť čas a začať jazdiť na koňoch, tvrdí koordinátor novej Divízie subdodávateľov ZAP SR Jaroslav Holeček"
auto.pravda.sk/magazin/clanok/571131-jaroslav-holecek-a...


07.03.2021 15:51

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_varia..." title="www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-ojetiny-jejich-upredno...">www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-ojetiny-jejich-upredno...

Problem sa bude rozvijat o tom je zbytocne pochybovat, najprv sa podvolia ti, co maju na nove auta a potom sa zacnu riesit nejake "znevyhodnenia" pre to, co stale jazdi a nema nahradu..


09.03.2021 10:21

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: neverím že sa ma to pýtaš: "a ked si kupis vozidlo bez baterky ako sa na tu cerpacku prvy krat dostanes? :D"
Teraz sa ako dostaneš od predajcu dá ti benzín nie. Tak predajca ti tam vloží tú prenajatú baterku nie... ;-)


09.03.2021 11:34

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia špekuluješ.... tak budem aj ja :-)))
myslim si ze to bude tak ze tu motorku dostanes s novou baterkou od vyrobcu
primarne nie je nikde napisane ze tu baterku musis nutne menit na dobijacej stanici. Myslim si ze vela ludi sa tu elektromotorku bude snazit vyuzivat tak aby sa o svoju baterku starali sami.

pekna hlupost si kupit novu motorku a dostat tam rovno nejaku ojazdenú prenajatu baterku... ale mozno sa na to zle pozeram


09.03.2021 22:53

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: ja sa na to pozeram práve tak že ak chcem eliminovať hlavnú nevýhodu elektromobility tak tou je baterka....

Je drahá (dve tretiny ceny vozidla), starne, stráca kapacitu a dlho sa nabíja... Vlastne ju ani nechcem...

Kúpim si vozidlo - a baterky štandardizované si budem prenajímať - vždy plne nabité... jasné môžem dobiť aj doma...
Baterka ktorá je nahovno tak tú stiahne prevádzkovateľ...

Toto by bolo skvelé riešenie pre zákazníka... Otázne ako to bude a či niekto bude mať na to odvahu...


09.03.2021 23:17

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Je 9. Marec. Za chvilu sa tu zacnu objavovat jarne diskusie typu motorka nestartuje. A to sa teraz startovacia baterka udrzuje pri jazde plne nabita.

Ja sa nechcem nikoho dotknut, ale na slovensku bude po zime tretina tych akumulatorov nepouzitelna.


02.04.2021 21:22

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

JanciXX
 Turista 

Ikona

Už vidím ako stará garnitúra vechslákov a podobnych individuí bude čakať na pumpe kvôli novým baterkám :-))) :-))) celá táto elektrifikácia mi denne trhá vlasy ked si nato spomeniem. Za pár rokov keď sa už dostanem do roviny a mohol by som si dopriať prvú funglovku tak si mozem dopriať tak akurát velké lobogo s baterkami I-GRR


02.04.2021 23:14

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

edott
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

konečne sa niekto chytá rozumu.
V posledných dnoch som sa obzeral po novom náradí do dielne. Vyhýbal som sa aku naradiu, lebo každý výrobca to robí ako arogantný blb. Každý povie, šak si kupuj iba od jedneho. Dobre, ale jeden stroj maš taký, druhý potrebuješ onaký, alebo je naňho užasná zlava.... potom dopadnem jak v práci, 10 nabíjačiek na okne. Ked sa pozrem teda napr. na bosch, majú 12V 14V 18V 20V 36V... nič z toho neni kompatibilné, aby nebolo málo, toto všetko majú hobby a profi, ani medzi tým neprehodíš baterku.
Jasné že sa tomu človek snaží vyhýbať, ked to konštruktéri robia naschval jak idioti.
Preto davam palec tomuto nápadu. na benzínke vytiahnem za uši, dám novú, zapojím šteker, idem preč.
Mal som problém z tým, ako píše raptor, ked som si kúpil novú,200€ krásnu flašu z argonom, potom som ju chcel naplniť, dostal som hrdzavú, špinavú, moja pekná sa odkotulala do "systému" na večnosť preč. další krát som zase dostal novú.
Bolo tam 200atm ? bolo. Každá, bez tlakovej skúšky alebo poškodená sa rieši odborne v "systéme" a tebe dajú otestovanú
Keby toto bude aj z baterkami, je mi jedno že bude zasratá, ale bude v kondícii, premeraná, nabitá.
Ked to bude mať dojazd ako teraz a bateriek bude dosť, nevidím problém. Elektrike sa nevyhneme


03.04.2021 8:30

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nuz, ja by som to s tou elektrinou nevidel tak jednoznacne :-)))

ako som uz pisal, tie baterky sa nedaju vystruhat z dreva a ani ta elektrina neni vzdy az taka zelena ako sa tvari + distribucna sustava vobec nerata s masovym rozsirenim nabijacich stanic

uz teraz aj bez nabijacich stanic su na slovensku oblasti (zatial nie vela) kde rezervovana kapacita nedovoli zriadovanie novych odbernych miest

na druhej strane fakt je ten ze pri dostatocnom mnozstve baterii a rozumnom planovani sa moze pristupit k nocnemu nabijaniu (lacnejsia tarifa + vyuzitie prebytku el. prudu v distribucnej sieti)


03.04.2021 9:41

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

edott
 Edvenčr 

Ikona

:-))) to je všetko pravda
Ale s pohľadu užívateľa, elektropohon je pre jazdu omnoho lepší po všetkých stránkach, pre mňa.
Zatiaľ neriešim, ani sa nezaťažujem tym, ako sa bude stíhať nabíjať alebo nebodaj reciklovat. Šak to je robota druhých, aby to riešili. Je aj to veľký biznis, určite sa tým zaťažovať niekto bude, prečo by som sa mal ja.
Ja chcem používať vec, lebo je to pre mňa super.


03.04.2021 10:03

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

Biri
 Veteránista 

Ikona

Ale sa rozbehla táto téma...
Mimochodom vôbec nie novinka.
ROKY, roky dozadu, hádm aj 5-7 fy. KYMCO prišla s myšlienkou unifikovaných batérií.
Celoplošne pre elektroskútre, časom aj pre auto.
Aj som to vytiahol neskoršie, v niektorom príspevku, ale kde!! KDEŽE!!
A ešte dávnejšie a to už urcite cez 10 rokov fy Renault mala takú predstavu o elektrickej budúcnosti automobilizmu.
Síce len v rámci vlastnej siete, ale AJ TAK!!!


03.04.2021 10:32

Re: Honda, KTM, Piaggio a Yamaha plánujú vývoj vymeniteľných batérií pre motocykle

edott
 Edvenčr 

Ikona

Keď už som spomenul tú značku náradia, oznámili svetu, že úplne končia z vývojom spaľovacích motorov pre kosačky a motorové píly. Batérie majú na takej úrovni, že profi drevorubač zobere do lesa náhradnú batériu do batohu a ide potichu na vec. Do záhradnej kosačky sa pichaju dve batérie a kosí to.
A to je vývoj v plienkach
V zime keď nekosíš, batériu máš v karbine alebo buracom kladive. Preto ma sere tá ich nekompatibilita medzi značkami
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil edott (03.04.2021 10:34)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47131 | Včera: 226293