Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Triumph

Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOrganizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.03.2020 9:28

Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

KaTeM
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Ja hovorím NIE

Zníženie rýchlosti - spravia im etapu na pár km2, kde sa budú krútiť ako muchy v lampáši, a na najdlhšie rovinke zariadia možno aj 3ku :-~
Obmedzenie výkonu - ešte pár rokov a bude sa pretekať na elektro kolobežkách :-(((
Povinné airbag oblečenie - predpokladám že bude schválený iba jeden jediný typ, za strašné peniaze I-GRR
Nový navigačný systém - nechceme dať rovno autonómne riadenie ? [zle]


22.03.2020 9:33

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: KaTeM: Nič v zlom ale

O rýchlostiach sa hovorí nad 115 mph teda 185 km/h
Airbagov je dnes uč viac systémov autonómnych, toto alebo chránič krku by povinný mal byť
Nový navigačný systém - nebude za nich navigovať bude to len na varovania - na nebezpečné miesta, ktoré by jazdec v roadbooku prehliadol.

Upravím to v texte aby to bolo jasnejšie.


22.03.2020 9:33

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

doddy
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

podla mna by stacilo dat technickejsie etapy a nie dlhe roviny... tym sa automaticky znizi rychlost a nemusia obmedzovat vykon motoriek...
ostatne by som neriesil, je to na kazdom jazdcovi

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil doddy (22.03.2020 9:34)


22.03.2020 9:35

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Znizenie vykonu a obmedzenie rychlosti by pomohlo nefabrickym jazdcom zvysit sance na dobre umiestnenie. Bolo by to viac o jazdcovi a menej o technike.


22.03.2020 9:36

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: doddy: áno to je presne ten prvý bod. Hneď na to som myslel pri sledovaní tohtoročného Dakaru. Tie vypaľováky kde letia 180+ km/h rovno. Viac to poslať cez duny.

Vlastne presne túto orázku som dal Svitkovi po návrate z Dakaru:

Video: Štefan Svitko po návrate z Dakaru 2020 19. 1. 2020, Bratislava


22.03.2020 9:39

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

cruelbody
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Vykon by mohli obmedzit limitovanim objemu valcov..valca....nech sa firmi snazia vytrieskat aj z maleho objemu velky vykon...siroka verejnost by mohla ziskat prave z vedlajsich produktov tochto vyvoja... vyzera ze to pojde cestou F1.....


22.03.2020 10:42

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

barlac
 Jogurťák 

Hodnotenie: Dobré

konecne aj maly saso zahra velke divadlo. >:-) [shake]


22.03.2020 11:42

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

doddy
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Re: Awia: dosiahli by presne to, čo chcú a nikoho by to nestálo žiadne prachy navyše ;-) a ešte by to bolo aj pre jazdcov aj pre diváka zaujímavejšie

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil doddy (22.03.2020 11:42)


22.03.2020 20:15

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Cruelbody > takou razantnou technickou zmenou dáš veľkú výhodu silným značkám. Malí výrobcovia nemajú šancu (čas ani peniaze) vyvíjať nový, konkurencieschopny motor.

Vidím to ako Awia, že treba to viac motat v ťažkom teréne. Obmedzovanie rýchlosti sa mi vidí ako blbosť.


22.03.2020 21:52

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

cruelbody
 Turista 

Re: matus: ano mas pravdu ale furt lepsie ako obmedzovanie vykonu a pod. Ja proste vidim taketo preteky ako ring technikov a koumakov jednotlivych znaciek kde sa budu snazit z mala... vytazit vela...neviem..Ty asi nepamatas F1 pred 40 rokmi aka to bola parada..rozne taktiky stajni...rozne motory....turbo bolo obmedzene na 1500cm3... a vytrieskali z toho 1000 koni uz vtedy(brabham bmw)... a z tohto vyvoja sme mali osoh vsetci..vyvyjali sa nove materialy a technologie...chapes co chcem povedat? Aby sa nezastavil vyvoj a techn.rozvoj

S tou rychlostou samozrejme suhlasim..viac technickych etap.V ziadnom pripade nie rychl.obmedzovace alebo daco podobne


22.03.2020 23:17

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

zooo
 Edvenčr 

Ikona

Re cruelbody: Porovnavat F1 a Dakar mi pride trochu mimo. F1 sa jazdi celu sezonu, udeluje sa zvlast cena pre konstrukterov ale hlavne tam nechodia idividualne jazdci zajazdit si na punkaca velku cenu Malajzie a dost. To je uplne iny sport, nevraviac o tom ako to v F1 dopadlo s tymi mini motorcekmi, ktore nevydrzali niekedy ani jedne cele preteky.

Okrem toho limit na objem valcov uz par rokov je a niektorim to do dnes nie je po chuti. Problem Dakaru je inde.

To obmedzenie rychlosti mi pride ako rozumne riesenie, ale zalezi ako by to zaviedli do praxe.


22.03.2020 23:39

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

cruelbody
 Turista 

Re: zooo: v principe je to to iste...nepremyslene zasahy dokazy zabit celu podstatu sutaze....uz len cakam na povinne kvoty na ucas zien a je vymalovane...


23.03.2020 8:04

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Cruelbody> hoci som vtedy nezazil, asi viem co chces povedat. Ale k tomu prikladam ja to B - ze ked po tej zlatej ere zaviedli prisnejsie pravidla, tak pocet teamov sa zuzil, a tak isto aj pocet vyrobcov motorov.


23.03.2020 8:36

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

cesta je spomalit trate , pustit ich do piesku , a zlepsit ochranu jazdcov , pripadne spresnit roadbook , znizenie objemu nic neriesi , na to bude treba zas silny team aby vyrobil motor , chceli strasne spomalit zakazali 990 , 690, 750 , su 450 a jebu aj tak 185 a su lahucke , co tak zvysit min vahu motorky ?


24.03.2020 9:09

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: picaso: Ani nie tak hmotnosť moto, ale vrátiť fuel autonomy na 350 km abo bolo kedysi (teraz je 250) Inými slovami museli by si niesť viac paliva, väčšie nádrže, viac hmotnosti.

A somozrejme ako navrhujú aby trate pre motorky navrhoval bývalý moto jazdec. Nech sa preteká viac navigačne a cez náročnejší terén.


24.03.2020 22:07

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

josip
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

niekde na advriderovi som cital, ze mali aj take napady ako zrusenie moussov pre elite. udajne by to malo spomalit rychlejsich jazdcov, lebo nemusia riesit pripadne defekty.....
alebo sa treba vysrat na realne jazdenie a dakarovat na playstatione a to je bezpecne, mozes si pokazit iba oci :D


24.03.2020 22:33

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

josip
 Bahniak 

Ikona

advrider.com/f/threads/the-f5-bivouac-general-rallye-ra...

link na diskusiu o tychto "spasoch"


25.03.2020 9:46

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja ako amatérsky organizátor amatérskych pretekov viem, že bezpečnosť má na 90% v rukách organizátor. Taká Rumunská Baja je toho príkladom, robili sme ju len raz aj to som skoro prišiel o nervy... A druhý krát do toho nepôjdem... Príliš nebezpečné terény jednoducho.
Tuhrinú motám čo najviac s cieľom bezpečnosti. Skvelé na toto boli piesok a Malacky napr...
Takže vedia trať spraviť náročnešiu...


31.03.2020 11:31

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

satanokky
 Geriatrik 

Navigačný systém: už to vidím ako to hlási "POZOOOORRRRR o 39,78 metra nebezpečný hrb / ťavia tráva / kameň v tvojom smere jazdy"........JBC???????
Airbag oblečenie - povinne: niečo ako momentálne doma vyrobená rúška zo starých slipov.......alebo milión asistentov v autách či na motorkách. Dodá to pocit falošnej bezpečnosti - menšia sebakontrola (hoci tá je u tých najrýchlejších jazdcov aj tak háji). Je otázne akú ochranu poskytuje airbag v OFF-Road segmente - nevidel / nečítal som nijaké správy. To by musel po náraze obaliť jazdca okolo celého tela aby bol pri dopade ozaj poriadne chránený - a to je nereálne (hoci na papieri.......). Samozrejme ďalšia vec je koľko typov od koľkých výrobcov bude homologovaných. A v neposlednom rade - hmotnosť. Tú bude mať jazdec na sebe celý čas a bude ho to vysiľovať a unavovať - strata koncentrácie. Samé otázky.....
Obmedzenie výkonu: Toto by mohla byť jedna z ciest, spolu so zvýšením autonómie a možno obmedzením max. množstva paliva. Už je len otázka ako by si to prelobovali silný hráči - teda hlavne KTM.
Zníženie rýchlosti - profilom etáp: Tak toto by mal byť asi hlavný bod programu. Ako už písal aj Awia, že je to vo veľkej miere v rukách / hlavách organizátorov ako (ne)bezpečná bude trať. Samozrejme, že čím zložitejšia a členitejšia je trať tým pádom je to aj viac roboty pre organizátorov - lebo natiahnuť jednu priamku je ľahšie ako kľukatiť trať kade-tade. A samozrejme tu máme TV prenosy - kde je lákavejšie pre divákov (bežný konzument) kukať ako letia autá 200-vkou a každú chvíľu poskakujú a prášia až do neba ako kukať na pomaly idúce motorky v technických pasážach. A navyše sa otvorené plochy lepšie pokrývajú z vrtuľníkov.
A ako to tu už zaznelo - opatrne s reštrikciami, aby to nezabilo podstatu športu.


31.03.2020 11:54

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

na auto.cz je rozhovor s Klimciwom.
Ak si pamatate ako sa rozjebal, co skoro zomrel. Stalo sa to pri 115km/h... tolko k obmedzovaniu rychlosti.


31.03.2020 15:32

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Babci
 Edvenčr 

Ikona

A ten holandan sa smrtelne zranil pri pomalej rychlosti :'(


11.06.2020 7:17

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Maira Pierce
10 hrs
Ups! New technical and Safety improvements for 2021 on FIM Cross Country Rallies Championship & World Cups and Dakar Rally ???? #dakar2021

Following the decisions taken during the last meeting held in Lisbon on 3 March, with the Cross-Country Rally teams, A.S.O. and the FIM and taking in consideration the difficult situation for the technical development and testing of the motorcycles in Cross-Country Rally, the FIM can announce the sporting rules and safety measures that will apply in the FIM Cross-Country Rally World Championship and Dakar in the RallyGP class for 2021.

The measures that will be applicable for the 2021 Dakar and the 2021 FIM Cross-Country World Championship are:
• Limitation of the number of rear tyres to 6 for the 12 stages (30 min penalties for non-compliance). For shorter rallies: 1 tyre for 2 Days of racing. For example, a rally consisting of 1 Prologue and 5 days, the limitation will be 3 tyres.
• Single brand and model of rear tyre for the entire rally (1 hour penalty for non-compliance)
• Possibility to change only one piston during the entire rally (10 min penalties for non-compliance)
• No intervention on the motorcycle allowed during refuelling (only the road book dispenser can be opened to change the road book if necessary).
• Sound alert on danger 2 and 3 (will be tested in Rally Morocco in 2020) using the sentinel.
• Wearing of an Air Bag Vest equipped with passive safety paddings is mandatory.
• Work on the itinerary: search for the slowest possible route, setting up slow zones if the ground is poor and fast especially in the HP zones, more WPs on the risk points.
• First aid training certificate compulsory for all motorcycle riders.
Moreover, the following safety measures will also apply in 2021 for Elite riders (RallyGP Riders):
• Navigation tower protected by foam for Elite riders (RallyGP Riders), especially the road book reader, best practice in order to reduce impact to the rider.
• Detachable front windscreen, in case of impact by the rider (mandatory for Elite riders (RallyGP Riders) in 2021 Dakar rules).

No engine power reduction with air-intake restrictors that require an ECU re-setting will be done for the 2021 season. Engine development will be done until the end of 2021 for the reduction of the power of the machines.

Electronic road book will be tested in 2021 and should be implemented in 2022.

All these measures taken alone may seem minimal, but when taken together they can significantly reduce the speed and increase the safety of the riders.


11.06.2020 9:48

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Elektronicky roadbook je asi pekna vec, ale mne k tej navigacii ten papier pasuje viac.

Certifikat prvej pomoci je urcite uzitocna vec. Clovek aj ked si mysli, ze vie podat prvu pomoc, tak na takom kurze sa dozvie veĺa zaujimavych a uzitocnych veci.

Airbag vesty - jazdcov to mozno bude obmedzovat, ale verim, ze vyrobcovia pridu s nejakym sikovnym riesenim, ktore sa castom dostane aj k nam obycajnym jazdcom...

Len neviem ci obmedzenie poctu pneu prispeje k bezpecnosti.

Re: Awia: Tomas, moho by si spravit rozhovor so Svitkom alebo Jakesim, bolo by zaujimave vypocut si ich nazor.


11.06.2020 10:56

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

su to na pohlad dobre veci a zrejme aj zmysluplne, ale vo svete konspiracii a krutej reality to vidim takto:

- el. roadbook bude dodavat jedna firma, aby bola zabezpecna kompatibilita (inak je to vec, ktora sa moze posrat a znicit ti cely pretek)

- certifikat prvej pomoci - certifikaciu bude robit jedna vybrana firma, cena bude vysoka a certifikat sa bude udelovat za ucast, nie za skutocne schopnosti

airbag vesta - snad to nebude ako v pripade el.roadbooku ze vyberu iba jedneho dodavatela

- s gumami si to povedal sam.

Takze za mna skor [zle]


11.06.2020 12:20

Re: Organizátori Dakaru zvažujú rýchlostné limity a ďalšie zmeny na zvýšenie bezpečnosti pre rok 2021

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Teraz LIVE


Video: www.youtube.com/watch?v=bS73NOPQlCY



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Suzuki V-strom 1050 2020

cfmoto-side-05-2020

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64094 | Včera: 199519