Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia - Diskusné fórum

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
20.11.2019 9:30

KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

strive
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tie zrkadlá vyriešiš bez problémov s rozšírením zrkadiel napr toto www.motozem.sk/univerzalny-adapter-pre-rozsirenie-zrkad... len daj pozor ktm má oba závity rovnaké a v sade sú rozdielne no už si presne nepamatam ake tam treba no isto M10.
A pekná recenzia [dobre]


20.11.2019 9:59

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ahoj, co sa tyka plexi nedaj sa oklamat velkostou, rozhodujuci je tvar (aerodynamika).

neviem hodnotiť aké dobré / zlé je plexo od GIVI. Viem ale, že GIVI vyrába všetko od prilieb, cez kufre, padakáky, stojaný až po plexi.

MRA robí len plexisklá. Takúto KTM so tuším riešil s Alexa7 tak sa ho opýtaj na jeho skúsenosti.

Naša ponuka plexi tu

a možno ti postačí len deflektor. A vieme to ho aj zapožičať na próba jazdu oproti vratnej zálohe.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.11.2019 10:00)


20.11.2019 10:46

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne napisane, niektore vety ma rozosmiali, ako trefne si to opisal :-D

Ja mam turisticke plexi original KTM a na nom deflektor MRA. Som dost spokojny na to, aby som urobil po dialnici 1000km za den a nespekuloval, no uplne idealne to nie je. Mam vsak 1190. Na 1290 som siel s turistickym Puig sklom bez deflektoru a bolo to malicko lepsie ako moja zostava, takze ak budem robit zmenu, pojdem zrejme do Puig a na to MRA deflektor.

15000km sa mi zda vela na zadnu pneu, ale ak jazdis na Rain rezime, moze byt. Povodna Conti TA2 vydrzala 9500, polostuple Pirelli Rally STR 10000 a aktualne mam Conti RA3, ktora po 4500km je v polovici. Zalezi aj od stylu jazdy, tak ako na aute mi vydrzia pneu rekordne dlho, na motorke rekordne kratko :-)))

Kazdopadne uzivaj v zdravi, je to skvela motorka :-) [dobre]


20.11.2019 11:31

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

tolan
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ahoj, ja používam maličké R-kove plexi s pridaným deflektorom od Raptora a úplne to postačuje aj na diaľkové presuny. Ten deflektor sa dá nastaviť do polohy, že to pekne stíchne.
Teplo od motora je už vyriešené od r. 2016...trochu to stále hreje keď po paľbe spomalíš v meste v zápche ale inak nič tragické. A keď sa trošku posnažíš pod sedlo narveš aj lekárničku, aj origo náradie a ešte aj sadu na defekty a 12V zásuvku :-)


20.11.2019 12:00

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

MRA mi na 1190 s deflektorom celkom fungovalo. O dost lepsie ako original.
Myslim ze najpodstatnejsie je , aby to bolo bez turbulencii , co na KTM nie su.
Fuka na nej mozno o trochu viac, ale stale tak nejak rovnako, po case som to vobec nevnimal.
Jazdit na rain ...to je hriech :-D







20.11.2019 16:08

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

pizzaexpres
 Edvenčr 

,,Jazdím na dažďový mód a komfort podvozok ´ nie je náhodou pri dažďovom mode znížený výkon na 100 ps? Zvyšných 60 si nechávaš pre koho...


20.11.2019 16:10

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pizzaexpres - keby to aj hned tak bolo ako pises tak je to uplne ale ze uuuuplne jeho vec.


20.11.2019 16:15

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

pizzaexpres
 Edvenčr 

Re: raptor: Janči - čítaj s porozumením . Ja som ho len citoval . Je mi ukradnuté ako chodí. A neodpisujem aby som si nahaňal biznis.


20.11.2019 17:13

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No s tými plexi, by to chcelo všetky 3 vyskúšať /Givi, MRA, Puig/ a vedel by som ktoré je ideál pre mňa. Takto to bude lotéria, len na základe toho, že sú širšie ako originál, čo potrebujem.

Strive: no v žiadnom videu som to zatiaľ nevidel, že by to niekto nejak rozumne na tej moto riešil. Tieto nádstavce poznám, ale aby fungovali ako majú, tak by potom prekážali tlačitkám na oboch stranách riaditok pri tejto moto. Jedine vymeniť celé zrkadlá za dlhšie nožičky a budú trochu trčať mimo riaditok /originál sú zarovno s koncami riaditok/. Možno nadstavce do výšky by pomohli /ak to nepôjde do plexi/.

pizzaexpres: Na bežnú turistiku tých 100 koní stačí spolu s vysokým krúťakom. Bezpečne obehnúť, zaradiť sa a užívať si 100km/h medzimesto. Tú motorku mám 6 týždňov, čiže v kľude si niečo môžem nechať aj na budúci rok. Ale ako každý uzná, nikto tých 160k nepotrebuje, ale je dobré ich tam mať.


20.11.2019 18:39

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

KAJL
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Vidim, ze rad parkujes v kolajisku, davaj si pozor :-))). Vela stastnych kilometrov.
Chlapi, dajte aj vysku postavy, nech si urobim prehlad, pri akych vyskach ta ochrana pred vetrom funguje, aj ked tu motku si asi nekupuju nizke postavy, ci?


20.11.2019 19:43

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

"Na starej moto som najlepšiu pohodu (kombinácia rýchlosti, hluku motora a prúdiaceho vzduchu) cítil pri 84 km/h. Na SAS je to až pri 104 km/h. Rozdiel výrazný."
No ten rozdiel je smiešny ak by to bola pravda, tak z hladiska cestovania by to bola pekne biedna motorka, ale je to Tvoj pohľad.
Stará moto je xj600 asi naháč so štítom?
Koľko km si už na nej spravil?


20.11.2019 19:57

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

KAJL: Pohoda, nedeľa v Rakúsku, bolo to pred nejakou zatvorenou firmou neďaleko Schwechatu. Ak aj otázka na mňa, info bolo aj v texte, výška 195cm.

Tryskac: No neviem, viac ako 100km/h sa medzimesto nesnažím jazdiť a pri turistike priemerku aj tak máš 55km/h, ide len o tú pohodu na tej ktorej moto /a skôr jazdím veľa km a na spotrebu, ako málo km a nehľadieť na spotrebu/. XJ600 je originál S, ale jazdím to na street trackera. Ak otázka km bola na 1290SAS, tak vyše 2000km momentálne.


20.11.2019 21:20

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak teda máš okolo 2 kkm, tak článok potom beriem. No nie ako užívateľskú recenziu, ale ako prvé dojmy z novej motorky, veď to je cca 5 -6 výletov.
Vyzerá, že si kľudný až flegmatický jazdec, som zvedavý, čo s tým Kačena na budúci rok spraví. :-)))
Tá spotreba cca 5l Ti vychádza pri jazde rýchlosťou okolo 100km/h?


21.11.2019 10:06

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pizzaexpres - co sa tyka mojho odpisovania vobec to nie je o nahanani biznisu. Jedno plexisklo resp. deflektor hore dole. To našu malú firmičku nikam nevystrelí.

Človeku som iba povedal
- že je tu aj takáto alternatíva
- že sú aj tu na motoride ludia ktorí ju vyskúšali
- že z mojich skúseností vyplýva, že komfort za plexom nie je o veľkosti plexiskla ale o jeho tvare



21.11.2019 20:33

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

radkis
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: tryskac: mozno ju zrecenzujem ja , mam nieco cez 80000km. Na svojej spotrebu 5l som mal asi 2x - rain mod a kochacka s coprakmi. moj real je niekde okolo 5,4l - 5,6l. napr Korzika , nalozeny 6,7l >:-)


21.11.2019 23:59

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Budme stastni za to, co nam fabriky posledne roky serviruju. Ci uz ide o 1190/1290 Adventure, vodnikove GS, Multistradu, ci iny top model zo segmentu, kludne aj lacnejsi Versys 1000 je skvela motorka. Spajaju rychlost supersportov, pohodlie turistov a spotrebu strednej triedy nie tak davnej doby. 15 rokov dozadu, o motorke, ktora je pohodlna ako Varadero 1000, lieta ako Blackbird, brzdi ako CBR1000RR a jazdi za 5.5l/100km sa nam mohlo len snivat. Prve Varadero zralo ako besne a krutilo sa ako had, velky Strom detto a KTM990Adv zrala aj travu okolo cesty. To asi len velke GS vedelo uz na prelome tisicrocia jazdit pod 5 :-))) Na mojej 1190 viem jazdit uplne pianko pod 5 litrov, svizna turistika okolo 6, prejdem s tym do Azie za jeden den a na okruhu si to velice prijemne uzijem. Radost zit :-))) 8-)


22.11.2019 11:02

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskač: Tak, tak, do tej stovky čo jazdím. Po diaľnici tiež jazdím na spotrebu, tak do 110km/h. Nikdy som sa asi toľko neponáhľal, aby som celý deň musel držať diaľničných 140km/h. Fakt neviem, čo si chcel počuť, že je úplne perfektná /to Ti napíšu v každom vytlačenom časopise/, alebo realitu od užívateľov. Skreslený pohľad po 50km testovačke to nebol, nič sa nezmení tým, že odjazdil som 2000km či 12000km /ak sa to nepokazí, tak len vymením gumy, plexi, pridám kufre a možno vymením olej medzi tými kilometrami/.


22.11.2019 12:47

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Varan> k tej trave: Sardinia vo dvoch nalozeny priemer 7.03. Radkis na Korzike 6.7...
A to mam 98k verziu, tie 115k 990tky boli striedmejsie.

Inak je pravda, ze BMW bralo radovo menej - v terene aj viac ako o liter. Ale ked sme tahali po dialniciach 150, tak gs1200 bralo rovnako vela ako 990.


22.11.2019 21:19

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

5 litrová spotreba pri 100kmh je taký slabší priemer, no kedže to má 1,3 litra a dá sa z nej vycucať 160 k, tak je to v pohode.
Nevo čo som chcel počuť? No reálnu recenziu. Často sa spomína nestabilita pri vyšších rýchlostiach, neviem či je to pravda, no Ty si sa k vyšším rýchlostiam ešte ani nedostal. Pravdepodobne Ťa tie rýchlosti ani nelákajú a na moto do 5kkm by som ich ani ja neskúšal. Ako sa to správa pri svižnej jazde alebo vracákoch ? Keď sa aj na tejto motorke cítiš komfortnejšie v nižších rýchlostiach, tak by ma zaujímalo od akej rýchlosti/otáčok je použiteľná šestka/motor.
To že Tvoj článok pre mňa nie je recenzia, ale len prvé dojmy svedčí aj veta :
"Brzdy brzdia, aj tak väčšinou využívam brzdenie motorom."
Na toto 160 koňovú potvoru nevymysleli. >:-)
Sa môžme staviť, že po 12kkm budeš písať inak.

p.s. je to len môj pohľad na článok, prajem Vám hodne šťastných km, ktoré sú našťastie nezávislé na mojich kecoch.


22.11.2019 22:44

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: matus: Ved prave, 7 je nie je malo. Dlhe trasy v mierne sviznom rezime jazdim s kuframi aj so spolujazdcom na 1190 za 5.5. Nie ze by to bolo o spotrebe, dlhodoby priemer mam aj tak 6.5, ale zase jednodnove motanice po SK jazdim trochu inak ako ked idem niekde v klude na tyzden. K tomu BMW: Isli sme 7k km trip ja na 1190 a kamos na 1200GSA vodnik, tankovali sme vzdy spolu a dialnicne presuny KTM 5.4 a BMW 5.8 a okresky presne naopak. GSA ma kratsiu 6ku ako KTM a na dialnici viac toci, na okreskach je zas boxer uspornejsi, jazdi v podstatne nizsich otackach


23.11.2019 13:54

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

1190 pri rychlejsom 1000km dialnicnom presune zobrala takmer o liter menej ako chlapcom honda CT 1200.
Tiristicky priemer s manzelkou som mal na KTM 5,7 a na GS 1200 LC co mam teraz 5,5 .
Ale na KTM som vzdy jazdil sviznejsie.
Aj pri riadnom nakladani je rozdiel oproti GS max 0,3 l ale na KTM som vzdy blbol viac :-)



25.11.2019 19:02

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Keďže čitatelia sú nároční, tak prikladám info. Niektoré som vedel, ale zabudol poznamenať do textu, iné som preveril cez víkend.

Nie je to info pri testovaní motoriek, ale pri automobiloch áno. Moto točí 4500 otáčok pri diaľničnej rýchlosti na najvyšší stupeň. Piaty rýchlostný stupeň v pohode ťahá od 70km/h, šiesty až od 90 km/h. Rozbehne to aj z osemdesiatky, ale už to dosť klepe s motorkou. Ale stále ten motor je prijateľnejší ako som poznal jednoválec z XT660. Stále mi nejde do hlavy prevádzková hmotnosť. Tá sa pri tomto modely neuvádza. Suchá je 215kg /to uvádza aj výrobca/. V návode sa uvádza hmotnosť bez paliva 226,4kg /+23 litrov paliva = 249,4kg/. Ale ak zoberiem suchú hmotnosť 215kg + palivo 23 litrov + olej 3,6 litra + chladiaca 2,4 litra + nejaké drobné brzdovka = 244kg/. No fakt neviem, jedine to dať na váhu.


25.11.2019 19:03

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Bezkonkurenčná cena, ak niekto chce šedú, nevadí mu jazdenka, ale stále s 2 ročnou zárukou: www.autobazar.sk/19059845/ktm-adventure-super-s-1290-si...


01.12.2019 9:25

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Iste každý nečítal recenziu, tak je tu v podobe pohyblivých obrázkov:

[

Video: Life with KTM 1290 SAS

]


02.12.2019 12:03

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

varan - To asi len velke GS vedelo uz na prelome tisicrocia jazdit pod 5

vedelo ale odjakživa len pri turistickej jazde. Ostatné sú povery.

Ked za to taháš tak tá motorka skrátka žerie. Zrýchlený presun do Grécka za jeden deň (po nemeckých dialniciach samozrejme >:-) ) a spotreba 8-9 litrov.

Druhá vec je že cestou spať som sám šiel 120 a spotreba bola o tretinu nizsia a vysledny cas rovnaký.

Je ale pravda že majitelia nových vodníkov sú na tom vraj výrazne lepšie než doterajšie GS.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (02.12.2019 12:08)


02.12.2019 12:38

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Varan, ano 7 nie je malo, ale nazyvat to ako zranie travy okolo cesty? :-)


21.01.2020 8:48

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mne zralo 990 smt uplne bezne 8 pri mojom style jazdy, ale ta zabava... nemal so ju predavat


21.01.2020 12:05

Re: KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia

BranoVFR
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

K raptorovi - mať kšeft s čímkoľvek okolo motoriek a nespomenúť to v komentoch by bol hriech. Nemám rád názory, ze je nemorálne zarobiť peniaze. Ešte to hejtery nezabudnú napísať, že "na niekom si zarobil peniaze". Ako by sa dali zarobiť oberanim zo stromu. Jasné, že keď zarobis, tak na niekom. A ja fandím ľuďom, ktorí na mne zarobia a ponúknu dobrý produkt alebo službu, lebo chcem aby to robili aj ďalej, aby z trhu nezmizli. Nič si z toho nerob, kritizovať niekoho, kto niečo robí je také slovenské...

K jazde na 100 zo 160 koní asi toľko: moja vfr má 173koni a skoro 130nm krutak. Kiež by mala mapy, zredukovaný výkon a zrala by tých 7, čo je niekomu moc. Ja veľmi pod 8,5 litra nejdem. A v premávke využijem skôr krutiak, keď je nalozena. Na okruh mi s ňou lepí, nechcem vedieť čo by stáli tie nádherné kapoty. Prevádzkové náklady cendur trošku obdivujem a ticho závidím. Uznávam, že priplatiť si za V4 a premiovost modelu je čistá frajerinka.

Kamoš jazdí na nahaci KTM s tým motorom, akurát má shifter sériovo a na okruhu prezuva plus nahrieva - jazdí zarovno okruhovymi hobby 600vkami. Klobúk dolu pred touto masinkou.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (21.01.2020 12:05)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134148 | Včera: 131634