Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (5 hodnotení)
Diskusia k článku: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: gilbert , vďaka za článok. |
Hodnotenie: Re: tryskac: ale veľmi peknú... |
Tereňákom budem venovať samostatný článok a bude to čoskoro. Každopádne ďakujem. Páčia sa mi tie podsedadlové panely ako klasické ČZ-ty. Chválim rozloženie výšky sedadla a nádrže. Ak by bolo možné, rád by som použil aj tvoje foto tryskac. Čo povieš? Gilbert |
Gilbert kludne použi bude mi cťou. |
Tak týmto som nadšený ešte viac, teda pomer výšky nádrže a sedadla. Tento moment konštruktérom (teda tým, čo pre svoje vízie využili Italjet Mustang originál) akosi ušiel. Vždy som tvrdil, že na Mustangu je nádrž utopená. Kedysi som to riešil dodatočnou podsedadlovou kapotážou, ktorá lísovala s dolnou úrovňou nádrže. Videl som aj opačné garde - privihnutie nádrže, no len v partiách okolo kĺbu riadenia. To nebolo ono, dokonca som videl odrezanú dolnú polovicu nádrže tak, aby lícovala s podsedadlovou schránkou a tiež to nebolo ono. Toto je to, čo na Mustangoch vždy chýbalo ku kráse. Určite ak môžem, použijem aj toto, to ale bude v budúcnosti, pretože najskôr bude 20,21 a potom Mustang. Dík tryskac. Gilbert |
Hodnotenie: mám na predaj takýto kúsok : |
Gilbert tiež by ma zaujímalo prečo takto skostnatelo skopírovali nádrž od talianov /pokiaľ viem origo talianska sa nikdy nemontovala?/ No možno pod Manínom už vtedy zachytili súčasný trend centralizácie hmotnosti a znižovania ťažiska. No holý fakt je, že inak sa namontovať nedala. Tá nádrž mohla byť kratšia a bez veľkého tunelu, iba vpredu s dutinou pre samotnú vložku filtra a tak by sa skrátila "krkavica" sania. Zdá sa mi to, alebo fakt boli dva druhy mustang nádrží? No tomu sa asi budeš venovať až v článku o mustangoch. |
Gilbert, ty si tými Pioniermi nejako posadnutý. Niektoré z výtvorov- nemám slov. |
Re: copy: to nie je posadnutosť, ale vášeň a zápal pre to čo ho baví. A tak to má byť!!! |
Hodnotenie: Re: tryskac: |
Re: Retro: nepochybujem, že ho to baví, ja len že niektoré z tých "úprav" nie sú hodné ani fotky, a už duplom zverejnenia. Tá predposledná foto napríklad. |
Re: copy: treba to brať, ako dokument doby. Tak to proste bolo. Tak isto sa ničili 500 OHC rôznymi úpravami. Ani nechcem povedať koľko blatníkov som postrihal a krytov prednej paraboly povyhadzoval. Každý sa snažil upravovať. A tiež by bolo zaujímavé zverejniť tieto fotografie. |
Merlin, priznám sa, že neviem či som pochopil čo si mi chcel povedať. V dobe ked som mal pioniera som ani netušil, že céočko existuje, nie že by som ho vôbec videl. Rozbitý výfuk som lepil 2,5 elektródou, lebo 1,2 som managérsky nezvládol zohnať a otcovému trafáku by to bolo asi aj tak jedno. Plyn v dedine pokiaľ viem mal iba jeden PeS VB, aj to mal vyvíjač, takže ísť za ním z výfukom v 13.r. nebolo to pravé orechové. |
Copy, nemusia sa ti páčiť výtvory na báze Pionier, no tí čo ich dávajú na predaj ako posledne tebou menovaná sú zrejme na ne hrdí. Spomínam si, keď som na burze v Pezinku, či v Modre kupoval potrebné súčiastky bol tam chlapčisko, ktorý predával Mustanga, no žiaľ mal ho až príliš pekný a veľa za neho pýtal. Dal cenovku a celú burzu pri ňom prestál a nakoniec pre nezáujem ho ani nepredal. Naopak na konci uličky niekto mal na prívese rozpadnutý vrak a mnoho súčiastok k tomu. Nedal žiadnu cenu a do pol hodiny odchádzal s prázdnou károu a so svitkom peňazí. Bolo to žiaľ preto, lebo na Mustangu sa už nedalo nič vylepšiť, len ho za draho kúpiť. Nový majiteľ vraku nebol sám, ale s partiou a už sa predbiehali s vylepšovaním a to ešte boli stále na burze. Ak sa nemýlim bola asi za tri mesiace nová burza. U majiteľa Mustanga sa situácia opakovala - nepredal. No tá istá partia už len dopĺňala takmer hotový projekt tereňáka. Už vtedy mali kupcov. Neodsudzoval by som tvorcov, ktorí majú víziu a neboja sa ju realizovať. Uniformita bola pre minulý režim typická a preto sa objavovalo to čo pripomínam svojimi článkami. Človek musel byť tvorivý, lebo ak nie tak vlastne mal len to čo mu režim dovolil mať. Dnes naopak, dá sa kúpiť takmer všetko a preto je toľko odpadu, lebo už nikoho táto situácia nenúti tvoriť, len konzumovať. Gilbert |
Hodnotenie: gilbert - - tak asi Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (03.12.2019 19:24) |
gilbert: ja len že Jawa 550 a 555 možno boli vo svojej dobe legendy, technicky aj dizajnovo na úrovni konkurencie - alebo konkurenciu aj predbiehali. Jawa 05, v roku 1962, už mala tej konkurencie podstatne viacej - japonskej, nemeckej aj talianskej. |
Copy, určite máš medzi približovadlami svojho favorita. Dúfam, že ho priblížiš a môžme porovnávať: využité, nevyužité; fabrické, vylepšené; pútavé pre 50+; pútavé pre všetkých a podobne. Budem sa držať toho čo mám rád a keď treba zmenu tak v starých časákoch a na iných stránkach nájdeš moje kompiláty aj s inou tématikou. Predpokladám ale, že ty si praktik ( jazdenie je priorita) a ja som teoretik a spomínam a píšem. Mám to šťastie, že je to čitateľné. Gilbert |
Gilbert - ja len toľko k tomu: keď som bol decko (som r. 1970) tak bol pinčel v každom druhom dome v okolí. V rozličnom technickom stave a úpravách. Možno aj preto, že fabrika, kde ich vyrábali, bola 15 km vzdialená, a množstvo susedov tam bolo aj zamestnaných. |
Gilbert, ale mám pre teba tip. Ak sa chceš dozvedieť podrobnosti z vývoja, výroby a hlavne z exportu motoriek z Považských strojární do USA a Kanady, mohol by si vyspovedať p. Tucíka, pošlem ti na neho kontakt, ak chceš. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 216498 | Včera: 211463