Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555. - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555. - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
20.11.2019 21:43

Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

gilbert , vďaka za článok.
Dovolím si pridať jednu súčasnú nie celkom hotovú.
Pozri obrázok


21.11.2019 10:05

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: tryskac: [dobre] [dobre] ale veľmi peknú...


21.11.2019 23:04

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Tereňákom budem venovať samostatný článok a bude to čoskoro. Každopádne ďakujem. Páčia sa mi tie podsedadlové panely ako klasické ČZ-ty. Chválim rozloženie výšky sedadla a nádrže. Ak by bolo možné, rád by som použil aj tvoje foto tryskac. Čo povieš? Gilbert


22.11.2019 21:39

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Gilbert kludne použi bude mi cťou. :-D
Ak sa Ti hodí, tu je ešte čosi čo mám na povale. Začal som to robiť s najstarším synom, no ked ho to prestalo baviť, išlo to do archívu.
Pozri obrázok


23.11.2019 10:21

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Tak týmto som nadšený ešte viac, teda pomer výšky nádrže a sedadla. Tento moment konštruktérom (teda tým, čo pre svoje vízie využili Italjet Mustang originál) akosi ušiel. Vždy som tvrdil, že na Mustangu je nádrž utopená. Kedysi som to riešil dodatočnou podsedadlovou kapotážou, ktorá lísovala s dolnou úrovňou nádrže. Videl som aj opačné garde - privihnutie nádrže, no len v partiách okolo kĺbu riadenia. To nebolo ono, dokonca som videl odrezanú dolnú polovicu nádrže tak, aby lícovala s podsedadlovou schránkou a tiež to nebolo ono. Toto je to, čo na Mustangoch vždy chýbalo ku kráse. Určite ak môžem, použijem aj toto, to ale bude v budúcnosti, pretože najskôr bude 20,21 a potom Mustang. Dík tryskac. Gilbert


23.11.2019 15:02

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

dufi
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mám na predaj takýto kúsok :

motoride.sk/?P=inzDetail&ID=260463&preview=true

súperácky zvuk , nemá niekto záujm


29.11.2019 22:16

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Gilbert tiež by ma zaujímalo prečo takto skostnatelo skopírovali nádrž od talianov /pokiaľ viem origo talianska sa nikdy nemontovala?/ No možno pod Manínom už vtedy zachytili súčasný trend centralizácie hmotnosti a znižovania ťažiska. :-))) No holý fakt je, že inak sa namontovať nedala. Tá nádrž mohla byť kratšia a bez veľkého tunelu, iba vpredu s dutinou pre samotnú vložku filtra a tak by sa skrátila "krkavica" sania. Zdá sa mi to, alebo fakt boli dva druhy mustang nádrží? No tomu sa asi budeš venovať až v článku o mustangoch.
Tie úpravy čo popisuješ... Mnohokrát naivné, no aj kreatívne, ale robené s chuťou hlavne deťmi a dorastom - vynikajúca škola pre reálny život.
Keby v tej dobe bol internet a "céočko" ;-)


30.11.2019 0:39

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

copy
 Skútrista 

Gilbert, ty si tými Pioniermi nejako posadnutý. Niektoré z výtvorov- nemám slov.


30.11.2019 9:23

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Re: copy: to nie je posadnutosť, ale vášeň a zápal pre to čo ho baví. A tak to má byť!!! [dobre]


30.11.2019 10:03

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: tryskac:
/Keby v tej dobe bol internet a "céočko" ;-)/
Ako poznamenal jeden znamy..
" dodnes z crepinou v oku spominam, ako som zvaral nadrz na motorku"..
Na houno by bol cely internet, bez obsahu a bez moznosti zdielat informacie.
Internet vtedy uz bol, ak nie, tak to boli lokalne bunky po pivniciach, alebo kluboch zvazarmu.
Informacie sa zohnat dali a MIG, MAG, WIG/TIG zvaracky boli, ale nebolo boha, kto snimi vedel zvarat, navyse zohnat drot zvaraci do MIG,MAG zvaracky sa sice dal, ale tak najskor 1mm, a to este prevazne nerez, lebo na bezne zvaranie v priemysle, sa pouzivali hrube droty. Bezne na kolajnice sa pouzival drot 3,15. Zvaraci prud 300-500A a kotuc vazil 50kg. To na domace zvaranie asi vhodne moc nebolo.
Inak sa u nas robili od konca 70tych rokov aj pre "domace zuvanie" normalne CO-cky, ako to dnes nazyvaju neodborne teda MIG-MAG aparaty, alebo ako pridavne zariadenia, ku existujucim agregatom, neskor aj kompaktne masiny. Problem bol zohnat tenky zvaraci drot, Experimentovalo sa a skusalo sa vsetko mozne. Ja sam som toho prikladom, ako sposobom pokus omyl, som vylucil na zvaranie pozinkovany radlovaci drot na ploty, potom ocelovy viazaci drot na kefy, ocelovy drot pruzinovy, az som prisiel na makky Fe drot viazaci, ktory ale mal zas problem, ze sa kusal v bowdene, alebo sa zuval v podavaci.
CO2 sa ziskavalo z hasiacich pristrojov, ktore ale mali "snorchel" a potom pri odbere plynu, zamrzali ventily a regulatory. Musel sa riesit predohrev trubky, medzi ventilom a regulatorom.
Zohnat zase napriklad hlinikovy drot, alebo tycky zvaracie nebol vobec problem, ani si doma nakolene postavat WIG zvaracku na hlinik, sam som ich spravil niekolko, horaky sa dali zohnat skoro zadarmo prakticky ya par drobnych. Ale zohnat Argon, najma v potrebnej cistote, to bol neriesitelny problem.
V podstate ale zase kazdy kto potreboval, mal doma autogen, ak nie autogen, aspon kyslik-PB zvaracku, alebo vodiko-kyslikovu zvaracku. Kto nemal, mal suseda z trafakom zvaracim, Zohnat sa dali aj tenke obalovane elektrody 1,2mm a zvarat sa dali aj tenke plechy, rurky atd. MMA zvaranie bolo pohotove, lebo ak bolo treba zvarat, stacilo v nedelu, ked sa dopiekol kolac, strcit elektrody do truby a veselo sa potom zvarovalo do zblbnutia.


Internet sice nebol v podobe, ako ju pozname dnes, ale radioamateri mali uz davno packet radio, SSTV a RTTY. Na hovno to bolo, ale fungovalo to.
V praxi ale informacie sa dali najst. Problem bol skor v tom z coho sa dalo robit a co bolo ako materia a komponenty dostupne.
Lebo priznajme si to, bez mucenia a bez traumy, ten pionier, alebo babetta, pripadne upravy dobove, sice fungovali, ale uz len taka drobnost, ako vybrus a piest, kruzky a td, bolo nekonecne zhananie. Nehovoriac o upravach kluky, vyvazovani a pod.
Dnes mame vsetko, internet, otvorene hranice, peniaze, COcka a aj informacie, ale na co nam to vsetko je? Je dovod mysiet si, ze vtedy a dnes je to ine? Nieco ano a nieco nie.

dnes v podstate nie internet, ale dostupnost lacnych technologii z azie, prakticky v kazdom baubau shope je dostupny sustruh, vrtacka, frezka, da sa urobit doma honovaci stroj, ked sa niekto bude snazit, aj obrazacka.
Lenze co stym zelezom?
Robit dobove upravy, na dnes "cenenych veteranoch"?
Mimo problem financii, lebo vybavenie takej "domacej dielne" stoji zhruba asi tolko, ako dnes nova velka moto, priblizne cenovo niekde medzi CB1000 a BMW HP2 a to vratane hrubej stavby bez krovu, ale z cenou privesneho vozika, za rodinny traktor, na zvazanie pokladov.
/v meste by to bolo drahsie, tam priestory su drahe/.
Otazka ostava a co stym? Cas moze mat iny rozmer. dochodca uz nemusi vladat, Homo occupationalis /clovek zamestnany/ nema tolko casu.
Za minulej doby, tiez proletariat doma nestaval velke mnozstvo motoriek, ak tak to boli len predproletarske kadre, prevazne v dobe neskorej predpuberty, do nastupu ZVS. Potom sa uz zapriahli do spolocenskych povinnosti a doba radosti skoncila.
No a ti, co sa nezmrzacili, alebo neumreli na svojich strojoch, ziskali urcitu zrucnost, co im potom v roznych podobenstvach, bolo, alebo nebolo v osude zohladnene, podobne ako clenstvo v Pionierskej organizacii, SZM, pripadne KSC.
Aj bez internetu, COcka, pripadne bez funkcii statnych organizacii.


02.12.2019 13:30

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

copy
 Skútrista 

Re: Retro: nepochybujem, že ho to baví, ja len že niektoré z tých "úprav" nie sú hodné ani fotky, a už duplom zverejnenia. Tá predposledná foto napríklad.





02.12.2019 13:40

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Re: copy: treba to brať, ako dokument doby. Tak to proste bolo. Tak isto sa ničili 500 OHC rôznymi úpravami. Ani nechcem povedať koľko blatníkov som postrihal a krytov prednej paraboly povyhadzoval. Každý sa snažil upravovať. A tiež by bolo zaujímavé zverejniť tieto fotografie. :-)


02.12.2019 20:21

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Merlin, priznám sa, že neviem či som pochopil čo si mi chcel povedať. V dobe ked som mal pioniera som ani netušil, že céočko existuje, nie že by som ho vôbec videl. Rozbitý výfuk som lepil 2,5 elektródou, lebo 1,2 som managérsky nezvládol zohnať a otcovému trafáku by to bolo asi aj tak jedno. Plyn v dedine pokiaľ viem mal iba jeden PeS VB, aj to mal vyvíjač, takže ísť za ním z výfukom v 13.r. nebolo to pravé orechové.
Takže ako som písal, bola to škola do života, no ja som asi tú managérsku časť štúdia nezvládal.
No možno v Pažravej nad Dunajom a okolí bolo viac možností, alebo ochotnejší ludia. >:-) :-D

Copy na upravovanie pio05 či 500ohc v tej dobe sa treba pozerať ako na súčasné upravovanie napr. Felície 1,3 či Octávie I.


03.12.2019 18:36

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Copy, nemusia sa ti páčiť výtvory na báze Pionier, no tí čo ich dávajú na predaj ako posledne tebou menovaná sú zrejme na ne hrdí. Spomínam si, keď som na burze v Pezinku, či v Modre kupoval potrebné súčiastky bol tam chlapčisko, ktorý predával Mustanga, no žiaľ mal ho až príliš pekný a veľa za neho pýtal. Dal cenovku a celú burzu pri ňom prestál a nakoniec pre nezáujem ho ani nepredal. Naopak na konci uličky niekto mal na prívese rozpadnutý vrak a mnoho súčiastok k tomu. Nedal žiadnu cenu a do pol hodiny odchádzal s prázdnou károu a so svitkom peňazí. Bolo to žiaľ preto, lebo na Mustangu sa už nedalo nič vylepšiť, len ho za draho kúpiť. Nový majiteľ vraku nebol sám, ale s partiou a už sa predbiehali s vylepšovaním a to ešte boli stále na burze. Ak sa nemýlim bola asi za tri mesiace nová burza. U majiteľa Mustanga sa situácia opakovala - nepredal. No tá istá partia už len dopĺňala takmer hotový projekt tereňáka. Už vtedy mali kupcov. Neodsudzoval by som tvorcov, ktorí majú víziu a neboja sa ju realizovať. Uniformita bola pre minulý režim typická a preto sa objavovalo to čo pripomínam svojimi článkami. Človek musel byť tvorivý, lebo ak nie tak vlastne mal len to čo mu režim dovolil mať. Dnes naopak, dá sa kúpiť takmer všetko a preto je toľko odpadu, lebo už nikoho táto situácia nenúti tvoriť, len konzumovať. Gilbert


03.12.2019 19:22

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

gilbert - [dobre] - tak asi

Dôvod úpravy: dopl.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (03.12.2019 19:24)


04.12.2019 8:28

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

copy
 Skútrista 

gilbert: ja len že Jawa 550 a 555 možno boli vo svojej dobe legendy, technicky aj dizajnovo na úrovni konkurencie - alebo konkurenciu aj predbiehali. Jawa 05, v roku 1962, už mala tej konkurencie podstatne viacej - japonskej, nemeckej aj talianskej.
No a ja (ročník 1970) keď som si začal uvedomovať motorky okolo seba, tak to bol proste "pinčel" a nepamätám si, že by to bol nejaký kult. Áno, bola to najdostupnejšia motorka, veľmi rozšírená, my sme ju tiež mali doma asi od polovice 60-tych rokov. Otec na nej denne jazdil nejakých 5 km do práce. Ako píšeš sám: človek musel byť tvorivý, lebo ak nie tak vlastne mal len to čo mu režim dovolil mať. Ale keby si mohol dovoliť kúpiť auto, tak by si ho určite kúpil a pinčel by stál niekde v garáži nevyužitý. Podarilo sa mu až v 1974.


04.12.2019 22:25

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Copy, určite máš medzi približovadlami svojho favorita. Dúfam, že ho priblížiš a môžme porovnávať: využité, nevyužité; fabrické, vylepšené; pútavé pre 50+; pútavé pre všetkých a podobne. Budem sa držať toho čo mám rád a keď treba zmenu tak v starých časákoch a na iných stránkach nájdeš moje kompiláty aj s inou tématikou. Predpokladám ale, že ty si praktik ( jazdenie je priorita) a ja som teoretik a spomínam a píšem. Mám to šťastie, že je to čitateľné. Gilbert
PS: Ak sa vysypeš a prídeš na pohotovosť na Kramáre môžeme to rozviesť.


07.12.2019 12:24

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

copy
 Skútrista 

Gilbert - ja len toľko k tomu: keď som bol decko (som r. 1970) tak bol pinčel v každom druhom dome v okolí. V rozličnom technickom stave a úpravách. Možno aj preto, že fabrika, kde ich vyrábali, bola 15 km vzdialená, a množstvo susedov tam bolo aj zamestnaných.
Po čom som ja ako decko túžil? Honda Monkey a Honda Dax. Tie so sebou privážali zápaďáci, keď bola v r. 1977 endurácka Šestdňová a motokrosy vo Sverepci, a niekoľko ich v okrese aj zostalo. Malé, šikovné, štvortakt. To bol môj sen. A potom ešte Fantic Caballero, a ATV trojkolka Honda.
P.S. na traumatológii na Kramároch som si po vysypaní sa na motorke odležal tuším 40 dni, dúfam, že to už nikdy nezopakujem.


07.12.2019 18:37

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Tak teda niekde inde. Gilbert


07.12.2019 19:18

Re: Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.

copy
 Skútrista 

Gilbert, ale mám pre teba tip. Ak sa chceš dozvedieť podrobnosti z vývoja, výroby a hlavne z exportu motoriek z Považských strojární do USA a Kanady, mohol by si vyspovedať p. Tucíka, pošlem ti na neho kontakt, ak chceš.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 216498 | Včera: 211463