Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuČosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje - Diskusné fórum

Hodnotenie: (10 hodnotení)

Diskusia k článku: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.10.2019 16:07

Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Hodnotenie: Dobré

Super, toto sa mi prave hodi. Zatial rozumiem, pis dalej.


21.10.2019 18:50

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super, clanok tohoto typu, ma vyssiu edukacnu uroven a polopatickost, ako sex zo skusenou susedou..
Toto bol napriklad u mna dovod, preco som si zohnal moto "tele-para", lebo z nastavovania prednych tlmicov, som mal koprivku, najma z vyroby pruzin a ladenia nenaladitelneho..
Strasne som sa vyhral na svojej nniekdajsej KTM, tam som to doviedol do krasy a dokonalosti.
Az na to, ze to bola moto poplatna dobe svojho vzniku /1985+ -/ ostre celosezonne enduro pre armadu.


22.10.2019 0:18

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

rgw
 Skútrista 

Merlin taketo?
www.hasznaltauto.hu/motor/ktm/egyeb/ktm_egyeb_gl-250_kr...


22.10.2019 0:38

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ano GL250 KRAD.
Uzasny stroj, na kazdodenne jazdenie do mesta, najma stuploch.
Nevdel som si ho vynachvalit.
V podstate to bolo, pre mna cosi ako taka Rakuska "KTM cube".
Problem bol, ze ked uz som dozrel na vazny vztah, pre dvoch to uz tak uzasne nebolo na vozenie.
Ale rekluzova spojka a lyze, to je daco, co dnes by kazdy hipster si dal vytetovat na predlaktie.
Horsie je, ze dnes to uz na drazbe, za par eur nejde kupit a vyjde to drahsie, ako modra vrtula.
O nahradnych dieloch ani nehovorim.


22.10.2019 5:45

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super clanok, ma hlavu a pätu. Bude čoskoro video o servise presne tejto vidly.


22.10.2019 7:05

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Hodnotenie: Dobré

Super článok [dobre]
Zrozumiteľne vysvetlené.... aj ja som to pochopil 8-) :-)))


22.10.2019 8:28

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

rad si to vecer precitam a tiez by som chcel zlepsit vidle na mojej 2015. Mne sa zda ze su prilis tuhe - narazaju mi do ruk.


22.10.2019 8:52

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

mendo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja mam zas opacny problem , inak vyborny clanok. Padol vhod ,akurat riesim upravu tych mojich


22.10.2019 12:06

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

preco na yamahe "bolo na jazdných prejavoch cítiť" a na KTM nie? Hovori to nieco o inej konstrukcie? Inej funkcii "kliku"? Alebo kvalite japonskych motocyklov? :-D


22.10.2019 22:17

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Mendo ak vieš niekde zohnať zoznam zostavy podložiek z Tigra, tak sa potom dá špekulovať.
Podľa toho kedy je ten podvozok maký tak sa dá skúsiť : vybrať či pridať jednu alebo viac podložiek, alebo len preložiť na iné miesto.
Vidicom je to aj o tom čo písal aj Matúš. Klikáš, klikáš a stále Ti to trepe do rúk v podstate rovnako.
Kvalitu podvozkov neviem posúdiť.
WP vie spraviť úžasné podvozky a aj vyskladať blbosť. Myslím si, že základné telo teleskopu WP48 je celkom poctivé, no čo niekedy vyskladajú vo vnútri je divné. Prečo to tak robia, neviem lebo rozdiel v nákladoch nie je žiadny. No pri tom hodne investujú do vývoja a pokusov : dvojkomora, štvorkomora, kuželové ventily /split, 4CS, Xplor/ a z každého typu bolo niekoľko generácií a modifikácií a kombinácíí jednotlivých prvkov.
A ešte, neviem či to niečo znamená, ale je to zaujímavé: Chlap čo založil WP, tak ked firmu predal KTM, sa zamestnal u Ohlinsa. To určite neurobil kvôli peniazom, ale preto, že ho tá robota baví.


23.10.2019 11:02

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Tryskac dufam ze bude aj pokracovanie a rozoberies nieco aj o pruzinach. Prave to je ta cast ktora je u tigra poddimenzovana o 30%, myslis ze to zachrania nejake podlozky?


23.10.2019 12:14

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Koľko N/mm majú predné pružiny? Ked vyhrabem údaje, dám porovnanie 525exc, 690, 990 a zasmeješ sa.
Ak máš SAG okolo 30% zdvihu podložky by mohli pomôcť.


23.10.2019 12:45

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

mendo
 Edvenčr 

Ikona

seria predok 5N/mm zadok 98 N/mm. Pre porovnaie progresivne pruziny Hyperpro predok 6,4 do 7,6 N/mm ,zadok 115-164 N/mm, dokazu pracovat aj so seriovymi ventilmi. V Kanade upravca menil aj ventily ale istli tam trocha tuhsie pruziny od inej fy.


23.10.2019 14:44

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: mendo: ked nechces progresivne, K-tech robi 6,5 pre tvoju moto.

store.ktechsuspension.com/front-fork-spring-6-5n-min-or...

www.motonetsk.sk/znacky/sortiment-znacky...


24.10.2019 8:15

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

mendo
 Edvenčr 

Ikona

K-tech som uz pozeral len som nenasiel zadnu strunu. To iste Wilbers . Hyperpro ponuka komplet set progresivnych pruzin len tam uz je cena za kit 260€. Mozno aj niekto iny robi len som to nenasiel.


24.10.2019 20:28

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Mendo, tak tu sú hodnoty pružín. Tá Tvoja určite nie je tvrdá, no nie je ani výnimočne maká. S podložkami by si to asi mohol o čosi zlepšiť. No to je reálne ak máš základný základný ventil a je demotovateľný.
moto sila pružiny N/mm zdvih mm hmotnosť moto kg
EXC 450 4,6 300 125 ?
990 ADV R 4,8 265 220?
800 XC 5 220 220?
690 E R 5,2 až 5,4 250, 275 150?
1190 ADV R 5,5 220 230?
1290 ADV R 6,5 220 240?

Takže medzi 800XC a 1190ADVR je pri stlačení o 10 cm rozdiel v "nosnosti" prednej vidly cca 10 kg, čo je myslím zanedbateľné. Ak teda majitelia 1190 tiež nehovoria, že to majú moc mäké.


26.10.2019 23:33

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zatváram 10 precítaných stránok o tlmičoch už nejazdím a toto mi udrelo do oka :-)))
Pozri obrázok


30.10.2019 11:27

Re: Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje

losminos
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Ja by som pridal seriu clankov z konkurencneho serveru:
(snad mi admin odpusti, ale je lepsie mat viac info pokope ako malo)
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/nastaveni-podvozku-1-...
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/nastaveni-podvozku-2-...
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/nastaveni-podvozku-3-...
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/nastaveni-podvozku-4-...

pripadne knizna verzia (obsirny sumar a vysvetlenia v anglictine)
www.amazon.com/dp/1893618455/ref=pd_sbs_14_t_2...

Bohuzial je toho citania az moc, ale tak idu dlhe zimne vecery....



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133453 | Včera: 247412