Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

A

Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (17 hodnotení)

Diskusia k článku: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.11.2017 8:10

Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Jozef Lesňák - JL89
 Kávičkár 

Ikona

.. je to GS.. teda teren a cesta.. v teste je otestovana len jednym jazdcom v terene a ani jedna fotka toho ako mu to islo.. mozno to gs trebalo poslat s afrikami do afriky..


22.11.2017 8:56

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

v tabulke mate chyby (pre GS a GSA) pri
- spotrebach
- trakcnej kontrole
- tlmiči riadenia
- vypletaných kolesách

a teda aký je ten motor? je alebo nie je točivý? vysoké otáčky? :-)
síce si ho v teste porovnával iba so starým vzducháčom (jeden z roku 97, druhý 2002) (tu popravde neviem aké modely máš na mysli) ale nový vodník je výrazne točivejší dokonca aj oproti poslednej generácii DOHC vzducháča (a to píšem ako majiteľ DOHC vzducháča, ktorý sa stále pozerá na nového vodníka jemne rozpačito)

apropo spotreba, keďže si ho točil jazdil si s tou motorkou cca tako ako s tým novým litrovým stromom kde sa strhla debata okolo spotreby?





22.11.2017 9:08

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Čítanie opäť super, aj keď o motorke úplne mimo môjho "záberu". [dobre] Nikdy by som nepovedal, že sa o dizajne GS vyjadrím pozitívne, fakt konečne kus peknej motorky, ale tam to pre mňa končí. :-}


22.11.2017 9:20

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

neweddie
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Mozem sa spytat kt. bunda od REV'IT je na obrazkoch? Nebolo v nej zima? Dakujem! Inak fajn test, mam GS LC a vzdycky sa potesim nad tym aku ma skvelu ovladatelnost aj ked je to kusisko motorky.


22.11.2017 14:21

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

neweddie
 Turista 

A este kde na slovensku maju vyber Rev'it veci?


22.11.2017 14:41

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Caute chlapi,

dakujem za prispevky. Reagujem neskor, lebo trochen nestihacky.

Re: raptor: Dikes za zoznam chyb. Je mozne, ze je ich tam viac, pozriem sa na to v blizkom case. Najlepsie je, ze tie tabulky daval dokopy majitel GS :-)

Je to najochotnejsie vytacajuci sa boxer aky kedy BMW postavilo, ale to najdolezitejsie sa stale deje zhruba do 5 000 otacok. Vyssie uz ta motorka vibruje a zvukom dava najavo, ze dalej uz nemusi. Napriklad pri 160 km/h toci okolo 5 600 otacok, co su necele dve tretiny dostupnych otacok, ale clovek ma vtedy pocit, ze je uz takpovediac pretocena. Dlhe dialnicne presuny nikdy neboli domenou GS, ale na tomto Adviku je to najmenej evidentne. Paradoxne menej nez na RT.

Boxermi 1997 a 2002 som myslel Zeonkovo 1100 GS a Awiove 1150 GS.

Teraz som s Advikom praveze nejazdil take dlhe a rychle dialnicne presuny ako vtedy so Stromom, resp. ake bezne jazdim na kazdej motorke. Takmer kazdy den nam prsalo a teplota nebola ani raz vyssia nez 7 stupnov. Ale ak by sme sa odrazili od RT, ktore ma rovnaky motor a pritom je vacsie a tazsie nez Adventure, a pritom som na nom nespravil viac nez tusim 5,5 za ziadnych okolnosti, tak sa da predpokladat, ze Advik nezozerie 8,5 ako Strom.

Re: neweddie: bunda je model Airwave 2. Mal som ju oblecenu iba na fotenie, inak by som v nej takuto zimu nevydrzal. Ako napoveda nazov, je to letny model, najlepsie do pocasia nad 25 stupnov a za slnka. Revit na Slovensku najdes napriklad v HS Motostore v Bratislave alebo v K-moto v Kosiciach. Dakujem za pochvalu.

Herghott


22.11.2017 19:06

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna farebna kombinacia, vedel by som si zvyknut, ale ja si uz asi pockam na 40 years edition. Aj ked dufam, ze ten budem ovladat este ja a nie pocitac 8-)

Re: neweddie: Revit ma aj FMoto, cochvila by mali mat aj zimny vypredaj, tam byvaju dobre akcie.


23.11.2017 8:17

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

neweddie
 Turista 

dakujem Menton aj Herghott za info!


23.11.2017 8:46

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neweeddie - odkedy BMW postavilo GS na levery tak každé GS má skvelú ovládateľnosť na to že je to ťažká motorka (treba samozrejme vnímať s ohľadom na dobu kedy bolo vyrobené)

je ale pravda že z novej GSA-LC som bol prekvapený. Na to, že je to ťažšia motorka oproti vzducháču, tak má citeľný posun v handlingu smerom k lepšiemu. Neviem ako toto súdruhovia robia.. [dobre]

herghott - v pohode... aspoň vidno že majitelia GS nemajú patent na pravdu. ;-) Co sa tyka najochotnejsie vytacajucejsieho boxera.... ak GS porovnáš s motoricky a podvozkovo porovnateľnými modelmi od konkurencie ako to hodnotíš?


23.11.2017 9:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Test všestranného transkontinentálneho krížnika ktorému vadia dlhé dialničné presuny :-D

Pokračovanie tohoto trendu by mohol byť napr Test univerzálneho skútra nevhodného do mesta ;-)


23.11.2017 9:55

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dlhe dialnicne presuny GS nevadia.


23.11.2017 10:02

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Mishko
 Skútrista 

Ikona

To nehovorím ja ale Herghott: "Dlhe dialnicne presuny nikdy neboli domenou GS..."

Narazka bola na ten bulvarny megalomansky titulok ako z Noveho casu. Okrem toho ze je GS hnusna asi ako Yuki V3 tak asi nejake kvality urcite mat bude ked uz je najpredavanejsia :-D


23.11.2017 10:38

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Každý kto píše má svoj spôsob ako písať. Kritizovať by mal len ten kto tiež píše.

Ten bulvárny "podtón" cítim rovnako, tiež mi nepasuje, ale o titulok tu predsa nejde.

Cítim podstatný rozdiel medzi

"Dlhe dialnicne presuny nikdy neboli domenou GS..."

a

Test všestranného transkontinentálneho krížnika ktorému vadia dlhé dialničné presuny



O tom ktorá motorka je ako hnusná možme debatovať do rána, týždne, roky a k ničomu sa nedostaneme. Nemusí sa ti páčiť, pre BMW je aj tak dôležité že mnohým iným sa páči. BMW R 1200 GS je napriek kontroverznému dizajnu jednotkou v segmente a zažíva zlaté časy v predajnosti - to sú čísla, nie pocity.


23.11.2017 13:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

duggo
 Kávičkár 

Ikona

podvozok ma iba dva mody ? Road a Dynamic ?

to si nemozes na tankodromovych cestach navolit konfortnu makku soft pohupujucu sa ja jazdu ?

uz nema soft, road, hard ? sa mi zda, ze tak to bolo
ked si nedociahol na zem, nemal si tam nastaveny zvyseny podvozok pre batozinu, alebo pre dvoch ?
nejako mi to cele nesedi..
vsak hlavne koli tomuto tu motorku ludia kupuju, nie koli tomu novemu televizoru a vyzoru.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (23.11.2017 13:41)


23.11.2017 14:12

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Archie
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

K spomínaným + sa príliš vyjadrovať nebudem, nemám veľmi čo dodať. Na mieste je skvelá, za pohybu je skvelá, vyzerá skvelo. V porovnaní s 1.150-kou by som osobitne vyzdvihol jej svietivosť, pretože ísť v noci na mojej starenke - to si rovno môžem svietiť baterkou... Ale zas na nej si môžem na padáky vystrieť za jazdy nohy ako na čopri, čo je - počas dlhých ciest - na nezaplatenie.
Ten odkladací priestor na nádrži: Ja mám také "serepetičky" síce rád, ale - objektívne - je prakticky nevyužiteľný. Načo by som tam vláčil kreditku, či kľúč, keď to nemôžem zamknúť a teda ich tam nechať...? Naopak, nesie to v sebe riziko, že si to tam odložíš a potom na to zabudneš niekde na verejnom parkovisku. Následné katastrofické scenáre nech si každý vymyslí sám... Môžem tam voziť akurát tak tak Tic-Tac-y...
Podľa obrázku v návode na použitie je pod sedadlom spolujazdca, resp. nad zadným blatníkom, ešte priestor práve na ten návod. No ale ja som ho tam neobjavil... Absencia niečoho aspoň na lekárničku je fakt chronický GS -.
Narazil som však na 1 nečakaný a dosť otravný problém: Na bočnom stojane stojí LC príliš rovno, čo v praxi znamená, že som sa neraz krútil a hľadal ten správny sklon povrchu - aby sa mi neprevrátila doprava (na 1.150 mám zas pocit opačný - najmä pri plne naloženej - že sa už-už zvalí doľava). Bolo mi však povedané, že to mám riešiť podvihnutím podvozku (Enduro/Pro).
Na modeli 2017 je ešte navigácia klasická a na tej sa mi teda slnko dosť odrážalo...


23.11.2017 16:13

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Archie: :-) Tic-tac- y presne [dobre] na nič iné to nie je.


23.11.2017 21:07

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Hm, že by to bolo rozprávkovo ovládateľné s 30 l nádržou cca 1,2 m nad zemou?
Divná doba... samá pripojíteľnosť a párovanie je 20% článku. Žerie to 95, či 98 benzín.

Stotožňujem sa s Miškovou výčitkou a iróniu.


23.11.2017 23:01

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Palika
 Turista 

Píše sa o kráľovi ciest, o všestrannom transkontinentálnom krížniku a je tu 17 komentov, to hovorí niečo. To buď väčšina čitateľov testu je tak okúzlená a dozvedela sa všetko, alebo kráľ ciest už nemá pôvab nemeckej neporaziteľnosti a Africa Twin a ostatná konkurencia ju poslala aj keď nie do dôchodku, ale nikam na nižší priečinok rebríčka. Osobne si myslím to druhé.
A keď ide o moju krvnú skupinu, tak BMW môžem, ale nem toto, v garáži by som našiel ešte miesto buď pre starého 1150 GS Advíka, alebo pre R 100 PD ako jazdil Šiška pred rokmi. Bez TFT displeja s kilometrovým popisom funkcií a farieb a hlasovým ovládaním, spárovaním, a palivovými mapami, semiaktívnym podvozkom a ostatnými lahôdkami, ktoré u mňa smrdia závislosťou na drahom servise a konzumentskej spoločnosti. Starnem, alebo len sa mi vylepšil vkus?


24.11.2017 1:59

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak povedal Antoine de Saint-Exupery.

Dokonalosť je dosiahnutá nie vtedy, keď už nie je čo pridať, ale ak nie je čo odobrať.

Takže za mňa motor, dve kolesá, sedadlo, plyn ovládaný lankom, ručičkové ukazovatele a trakčná kontrola v mojom pravom zápästí....

Ostatné elektronické fidlátka...nie sú pre mňa.

Potom sa mi nestane to, že sedím s jazdcami na motorke v krčmičke a jediné čo ich zaujíma je bluetoothová komunikácia so zadnou gumou motorky, miesto luxusného zadočku čašníčky....

Ak sa chlapi nedívajú do očí, je to zlé, ale ak sa nedívajú na kozy, hrozí nám vyhynutie....


24.11.2017 7:28

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Palika.. neviem ci si sa zle vyspal ale dochodok GS rozhodne nehrozí a nižší stupienok zatiaľ tiež nie.

Pre všetkých hejterov elektronických "fidlátok" ale veď si ju možete stále objednať aj holú - bosú. S tradičným svetlom miesto toho LED-kového, bez vyhrievaných rúčiek a so žiarovkovými blinkrami pre tých ortodoxných bajkerov kerí neuznávajú žiaden digitál (a namiesto emailu používajú dodnes fax)... Toto všetko vám BMW v kľude podla vášho gusta ponúka, dokonca aj ušetríte nie malé peniaze.... len to by potom nebolo čo hejtovať. :-)))

Afrika rozhodne nie je konkurencia pre GS. (proti Afrike vobec nič nemám, páči sa mi)

Gastan - to je super ze ti to takto pasuje, takže predpokladám že aj ďalších 35 rokov vydržíš na CBF 600 S 2005 [dobre]. Podľa mňa luxusný zadok čašníčky si pozrie každý normálny chlap bez ohľadu na to koľko elektroniky má alebo nemá jeho motorka. Ak si myslíš že máš viac testosterónu koli tomu že tvoju motorku plnia karburátory tak ja sa usmievam...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2017 7:31)


24.11.2017 8:17

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Nepáčia sa mi tieto motorky, ale toto je asi najkrajšie GS-ko zatialľ.


24.11.2017 8:51

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

matoj
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zaujímavé ako tu prispievatelia silno túžia po "starom železe" žiadna elektronika, idealne bez ABS..atd
reálni kupci (kupujúci nové moto) na predajni však majú trochu inú predstavu ;-)
- aby sme sa nechytali za slovíčka záleží to samozrejme od ceny danej moto
Hergi [dobre]


24.11.2017 9:07

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: "Afrika rozhodne nie je konkurencia pre GS." Ako sa to vezme. Ale kto ma na nove GS-ko s tabletom, tak nema problem si kupit aj Afriku, alebo inu terennu motorku (uz sa tesim na 790), ako druhu motorku "do poľa".

Ked pisete, ze novy advik sa necha vytacat a ovladat, tak ho musim niekde vyskusat, ked bude najblizsia prilezitost.

GS-ka si dobre drzia cenu a advik asi este viac. Cize aj keby sa zdalo, ze nove GS je drahe, tak ked si to clovek zrata, ked ho preda dajme tomu po 4 rokoch, tak to az take drahe vozenie nie je... ked ho kupi na firmu, tak mozno este aj vydela :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (24.11.2017 9:07)


24.11.2017 9:37

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Gastan to myslel skor v kontexte, ze je nejako rozsireny fakt, ze fanusikovia IT, tabletov, nocnych pc hier a veci podobnych, su malo kedy plny testosteronu.

Otom, ze cumet do mobilu je dnes tak rozsirene, ze mat to este na motorke pred sebou, by bolo aspon pre mna za trest. Pisem ale iba cisto za seba, toz ale poznam vela ludi s podobym nazorom ako mam ja. Teda obklopujem sa radcej takymi :-)
Predpokladam, ze clovek ktory si ju objedna s displejom, ju bude po par rokov predavat, koli vacsiemu displeju, pripadne koli inej IT fičúrke, pripadne ju vymeni za iny trend, a svet sa dalej toci, otom pokoj.

diskusia bude, ved je zima.






Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (24.11.2017 9:41)


24.11.2017 10:11

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - to ze ma niekto na GS tak nema problem si kupit ani V-stroma 650 alebo Versysa 1000 alebo F 850 GS. Su tieto motorky konkurencia pre GS? Podla mna najvacsim konkurentom pre GS je dnes KTM 1290 Adventure a Ducati Multistrada 1200 Enduro. Potom Tiger 1200 Explorer, XTZ 1200 SuperTenere WorldCrosser, Honda CrossTourer.

Afrika ako motorka kope úplne inú ligu, to že si ju može dovoliť ten čo si može dovoliť GS je logické.

čo sa týka tvojho názoru že GS si dobre držia cenu tak nečítaš to vobec dobre. BMW padaju na cene rovnako ako aj ostatné motorky.
Dnes prvého vodníka GS 1200 r.v. 2013 dostaneš kúpiť aj za 9 litrov (v socialpakete holu bosu motorku).. a nikto sa o neho napriek cene nebije.... Ako novinka stál cca 14-15 litrov.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2017 10:18)


24.11.2017 10:48

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

test je napisany tak, ze keby som mal peniaze, idem to hned kupit. GS sa mi vzdy pacilo a teraz je to dizajnovo asi to najlepsie. V tomto nemozem motorke nic vytknut. A kedze som fanda statistik, informacii a podobne, tak tieto informacne panely su balzam na moju dusu.


Apropo peniaze. Ked som kupoval 990tku, stala 425.000 Sk. To je 12.750 eur.
Cena bola +- rovnaka ako za standardne GS. Mozno Raptor bude mat cennik z 2007, nech mame presnejsie cisla.

Dnes tato motorka stoji v tom istom zaklade 16.850 eur. To je páni pol miliona starych slovenskych korun - som uz postarsi, preto este prepocitavam.
Ak vychadzam z clanku, tak obycajne GS by malo stat 15.250 euro.

Cize v 2007 cca 12.750 eur, dnes 15.250 eur. Rozdiel 2.500 ríšskych.


Nemozem si pomoct, ze ceny motoriek vseobecne (nie len bmw) je strasne odrbavanie. Ked porovnam ceny a vybavy aut za rok 2007 a 2017, tak auta su omnoho lepsie vybavene, pricom ceny su nizsie o zhruba 20%.
Tu mame pri rovnakej=nulovej vybave motorky narast ceny o 20%.... nech idu do kelu.




24.11.2017 11:03

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus - tie ceny vnímame + - rovnako. Akurát že som si neni istý či 12.750€ v 2007 nebolo reálne viac peňazí ako 15.250€ o 10 rokov neskôr .. napr. v pomere k priemerným platom v SR v tom-ktorom roku... ale to je čistá špekulácia.

(cenník z 2007 nemám, ale našiel som že stálo takmer 15,000 USD ale s kurzom USD vs. EURO v 2007 ma netráp. Moj sukromny pocit je že KTM bola v 2007 lacnejšia ako nové holé bosé GS ale neviem to dolozit)

www.nadaguides.com/Motorcycles/2007/BMW/R1200GS-1170cc...

Kazdopadne dnešné GS ma v základe viac veci ako malo GS s pred 10 rokov. (napr. ABS bolo v 2007 za priplatok, dnes nemáš na výber a pod., dnes GS bez ESA nekupis, vtedy zas ESA nebola)

Čo je fakt je to že BMW si za svoje motorrady nechá zaplatiť... a ludia to napriek tomu kupujú na tony. Tak prečo by nedvíhali ceny keď to ludia stále kupujú. Ako záujemcu ma to logicky neteší ale z ekonomického hladiska sa tomu nedivím.

Rovnaký scenár je Škoda Kodiaq GT kde Škodovka ide novými cenami testovať ako ďaleko sú ochotní jej zákazníci zájsť.


24.11.2017 11:03

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ta motorka je tak spatna, az je pekna

ale kedze charakter kazdeho motorového stroja tvori jeho motor (aspon pre mna), tak bohuzial tento dieselovy boxer ma nejak extra nenadchyna, radsej benzinove motory :-)))

technicke featurky a la BMW su urcite erste sahne a predajne cisla hovoria za vsetko, tak ako pri BMW autach


24.11.2017 12:25

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz - a uz si sa previezol na novom GS - LC? Lebo ak nie tak vodník má HODNE daleko do "dieslovatosti" starych 1100-1150 a 1200 OHC


24.11.2017 13:28

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ked herghott napise, ze to najpodstatnejsie sa deje do 5000 ot, ani sa nemusim vozit, verim mu. verim aj tomu, ze je ovela zivsi ako vzduchac ale ako sa hovori, z hovna bic neupletes.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (24.11.2017 13:29)


24.11.2017 13:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Jan Novak - Ewolver
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mam ju od maja, najazdil som dodnes 20000 a moja recenzia je, ze je to dobra motorka.


24.11.2017 13:41

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz - podla mna si to teraz s tym hovnom silno prehnal.... rozpravat o motorke, na ktorej si sa nevozil ze z hovna bic neupleties mi pride smutne, zaujate, ubohe.. [zle]

co ti mam na to povedat ? ze oproti tomu "hovnu" je Afrika leňochod?

načo je toto dobré... :-~


24.11.2017 13:54

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

raptor - netreba to brat nijak osobne. je to len porekadlo, ktore sa mi hodi na toto porovnanie. ja nehovorim, ze ten motor je hovno. len to, ze mne nesedi. tot vsjo.

urcite existuju desattisice spokojných zakaznikov, ktorym sa paci prave takyto priebeh tociveho momentu a vykonu. pre týchto ludi to musi byt genialna motorka.


24.11.2017 14:25

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitaz raz skúsiť je lepšie ako 100x počuť / čítať

neberiem to osobne, akurát mi príde zbytočné prirovnávať boxer k hovnu... to je všetko


24.11.2017 14:44

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked to poriadne nezareve pod zadkom, tak... Ale zas je to turisticke vozitko, ktore by malo vydrzat vela vela km. Kto hlada zabavnu motorku, tak zoberie skor XR.

Podobne na vydrz mi pride naladena aj nova Afrika. Ten motor vyzera, ze ma na viac. Mohol by sa k tomu predavat nejaky kit na odskrtenie, aj za cenu straty zaruky. Toto mi inak u hondy vadilo aj na Transalpe. Ale je zaujimave, ze pri starej afrike som nemal taky ten pocit, zeby bol motor uduseny.

Re: raptor: Asi som to nenapisal velmi zrozumitelne: " Ako sa to vezme.|Bodka| Ale..." Myslel som to tak, ze ak niekto vaha medzi Afrikou a GS, tak je celkom realne, ze moze dat prednost afrike. Cize GS by mohlo par zakaznikov stratit. Ale, ale tu je to ale. Ze ti ludia, co si kupuju nove GS ADV s TFT, tak si kludne k nemu prikupia afriku, ktm, alebo barz aku inu motorku a neriesia, ci maju za co...


24.11.2017 15:10

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - kupit si ku GS afriku ako druhu motorku... :-O asi nerozumiem tvojim myslienkovym pochodom :-(

tak ako afrika moze zobrat zakaznikov GS tak isto moze zobrat GS zakaznikov zas tym co cakali na novu afriku. Potom ešte do toho možeme zamiešať veľký strom, teneru, KTM Adv, Tigra, Multu a kto komu koľko čoho teoreticky kedy zoberie a nakoniec sa aj tak zhodneme na tom že jediný objektívny ukazovateľ je podiel na trhu. Ja si skrátka myslím že Afrika je príjemná a podarená motorka ale pozerajú po nej iní ludia ako sa pozerajú po GS. A platí to aj opačne


co sa tyka revania pod zadkom :-))) :-))) :-D este si zrejme nepocul GS s ladákom ... aj ked uprimne toto je pre mna paramater ktory zavazi hadam najmenej. Ja som turista, uhučané zjapáky (ideálne bez certifikátu a dB killera) sú pre tých čo potrebujú ohurovať okolie na krátkych trasách.


24.11.2017 19:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

dreamer
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

@pitaz: LC motor uz nema nic spolocne so starym vzduchacom, vratane prejavu. Na tomto videu je sice Rkova verzia, ale motor je ten isty ako v GS. Schaaf jej dava pekne svizne poza usi a nezda sa ze by protestovala. Navyse zvuk je podla mna uplne skvely aj so seriovym vyfukom, zeriem najma to poprdkavanie po ubrati plynu:


Video: youtu.be/gHc-r2LKB2E


24.11.2017 19:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Andys
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem ako to bude s tým bičom, africu som žial neskúsil. Nože páni, spravte nejaké reálne dynamické porovnania. Myslím čisto čísla, nie pocity. Čo ak nemecké lajno bude nakoniec voňavejšie ako japonské :-D
Z môjho počutia- afica nie je motoricky tak veselá ako vyzerá.


25.11.2017 6:40

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: myslim, ze mne o ladakoch hovorit nemusis. Mna z toho boli hlava . Na KTM ladak nemam, ale ked to vytocis na 8 tisis, tak si to pekne zareve. Podobne na husacine, na ktorej jazdim po meste, mam seriovy, nevkluchany vyfuk, ale tiez ked tomu lahuckemu jednovalcu podkurim, tak si zareve, vystreli a este aj predok dviha. Som rad, ze sa viem dostat lahko do prace, nepotrebujem obtazovat okolie hlukom. Sam to nemam rad. Na druhej huske mam akrap z pribalu, ale len kvoli vykonu. Na tej sa po meste nevozim. No nie je to ziafen velky hucak. Skor pololadak s lapacom iskier.

Ale ako som pisal. Rad si nove GS vyskusam. Stare Jednovackove ohc adv. mi nesedi. Ani motorim, ani ovladatelnostou. Ale napriklad taky "poloboxer" motor v stelviu mi prisiel velmi zabavny.


25.11.2017 7:20

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - vidis a tu sa zhodneme - pocity zo stareho 1200 OHC uplne chapem. Ovladatelna ta motorka IMHO je, ale motoricky mi sadla menej ako stara 1150 GSA (najviac mi vadilo ze 12 OHC ma v serii velky prepad v krivke vykonu a cele to bolo nejake mdlé). Naproti tomu 1200 DOHC je motoricky zasa ine kafe. Nieco na polceste medzi OHC a LC.

Dôvod úpravy: p.s. do dvoch rokov ocakavam ze GS zaradi do priplatkovej vybavy automaticku prevodovku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.11.2017 7:26)


25.11.2017 9:04

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Palika
 Turista 

Ahoj Raptor,
Hlasim , že som sa vyspal vyborne, ale kratko [dobre]. Na 3 dňovej akcii mototuristiky...
Techniku možem, nič proti injektorom a ešte tak abs a kat, no je to ako s ohňom.
Dobry sluha, zly pan.Pozri sa na to, čo mobil urobil z Ygeneracie mladych.


25.11.2017 10:55

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Palika elektronikou su nabite vsetky dnesne motorky. Aj Afrika o ktorej si pisal ma LED svetla a vo verzii DCT tiež neradíš cez lanká.

Opakujem nove GS LC sa da kupit holé bosé bez elektroniky s výnimkou ABS ktoré je povinné. Takúto možnosť detailnej voľby elektronickej výbavy neponúka žiaden iný výrobca.

p.s. katalyzátor nie je elektronika ;-) je to blbé "bludisko" potiahnuté tenkou vrstvou platiny, rodia a palládia.


25.11.2017 13:47

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Palika:Ja si myslím že starneš :-) Je super vec gombíkom si len tak prestaviť podvozok ked zbehnem z asfaltu na šotolinu, či na WR si hodiť mapu zaplovania podla toho že čo idem jazdiť ...
aj k 2t sa možno vrátim lebo konečne dali vstreky. Bez toho TFT si viem ale život predstaviť
Treby si všímať aj iné, nielen hejtovať elektroniku napr. podvozok, brzdy, to je polovica motorky
tam sa to strašne posunulo, tam sa staré motorky absolutne nechytajú.

K tej Afrike: Bude určite vela ludí čo raz Afriku predaju a kupia si GS, ale opačne si to neviem predstavit , z GS LC na Afriku, bez vážneho offroadového dôvodu ale tam zas na off su a hlavne budú lepší adepti.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (26.11.2017 5:49)


25.11.2017 14:33

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

kvietok
 Kávičkár 

Ikona

nazory ze ABS je dobry sluha a zly pan.. to by sa snad malo trestat. Presne tak vznikaju urban legends. Kto si dnes vyberie motorku bez ABS ked ho tam moze /u nas v EU musi/ mat je korunovany blb.

Mne to 2x za viac nez 30 rokov jazdenia zachranilo krk, z toho raz to bolo na BMW niekedy pred 15 rokmi. A som bol ku*va rad ze som si priplatil.


25.11.2017 23:59

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: kvietok: ABS sa precenuje. Ani nie tak abs, ako trakcna vie prekvapiit. Sulec na doraz a motor ta ma v pici. Radaej ked mi ustreli(vsak nejazdime prvy vikend), ako ked nevytiahne zo sraciek.

Raptaku suhlasim. Kym neskusim nove GS. Budem drzat 《i》


26.11.2017 0:00

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: alexa7: 790


26.11.2017 15:01

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - aj s tou trakcnou... je to o nastaveni a hlave. Tiez ked som s tym bol prvy raz v horsom terene ako je polna cesta tak som krutil hlavou co ta motorka dpč nejde. A potom som si spomenul, vypol som ju a už mi motorrad ruky ťahal.

Zas na druhej strane uz sa mi raz stalo ze pri vyjazde z benzinky bolo naprsane a asi tam bol flak od nafty alebo co... ani som extra nepridaval ale viem ze keby som vtedy tu trakcnu nemal tak sa skratka vytriem. ...a takto som si len vytrel trencle. :-}

Dôvod úpravy: p.s. redakcia, v tabuľke máte stále chyby !!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.11.2017 15:06)


26.11.2017 15:02

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Magy
 Edvenčr 

Ikona

janoval: hovoríš správne...presne toto mi vadí na LCčku, niekedy tá elektronika zasahuje viac ako by bolo vhodné ale naštastie sa dá vypnúť..to čo ma najviac očarilo na začiatku, ma dnes trochu otravuje.


26.11.2017 19:31

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

passiv
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ked si na tomto GS s TFT pristrojovkou nieco nastavim (napr. vypnem trakcnu kontrolu), vypnem a zapnem motorku, ostane tam toto moje nastavenie?


26.11.2017 21:07

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: passiv: nie, pristrojovka na tom nic nemeni. Legislativne to musi byt nastavene tak, ze po vypnuti a zapnuti zapalovania sa ti vsetko musi zapnut odznova.

Herghott


26.11.2017 21:23

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Palika
 Turista 

Vynechal som slovíčko:
Techniku možem, nič proti injektorom a ešte tak abs a kat, no s ostatnou elektronikou je to ako s ohňom.
Dobry sluha, zly pan
Tak rad radom:
Raptor,

Pred katalyzátorom je lambda sonda. Čiže spolupracuje so vstrekovaním, šetri životné prostredie, tak som za. DCT nie, neviem si predstaviť, aby som neradil ja, aj keď je to vymakaná vecička. Hlavne, keď sa pokazí, čítal som náklady nad 2tisíce a jedine výmenu (na HU stránkach od rozbesneného majiteľa)...
Alexa7:
Podvozok a brzdy existujú aj bez elektroniky, palivová mapa je v mojej pravej ruke zabudovana. Síce ja sa extra nikam neponáhľam s mojimi starými motorkami... Uznávam, nastavovať tlmiče ťuknutím gombíka je fajn, mam to v aute, ale na motorku to akosi nechcem.
Tak, starnem...

Kvietok,
Keď si začal v 87om, tak si mal ABS?
Mal som veľa motoriek bez ABS, odjazdených tak 150 tisíc na nich a hlásim, že žijem. Ale uznávam, že ABS je dobrá vec.
Práve som sedel s dvoma, ktorý sú ozaj turisti, za 2 roky jeden 44 a druhý 38tisíc na Afrikách a jedna nemá ani ABS. Neviem ako to dokázal takto kúpiť..


26.11.2017 21:32

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: duggo: ano, tento novy podvozok ma iba dva rezimy. Treba rozlisovat elektronicky nastavitelny podvozok a semiaktivny podvozok. Na tomto GS boli len dva rezimy + dve urovne nastavenia predpatia. Lenze motorka si sama odvazi zatazenie, takze to predpatie (a mozno aj ine parametre) si potom vie dodatocne upravit. Ako som pisal v clanku, na zem som ledva dociahol vtedy, ked bol podvozok nastaveny uplne na najtvrdsie.

Re: majoKE: ano, na to aka je ta nadrz velka, Adventure sa naklapa rozpravkovo. Rozmermi mi pripominalo moje stare Varadero, ale lahkostou preklapania zas ovela lahsiu motorku. A to som mal nadrz vacsinu casu plnu. Zerie to 95 vratane E10, po preprogramovani u dealera aj 91.

V porovnani s konkurentami sa GS na dialnicu urcite nehrnie. Taka bezna prijemna dialnicna rychlost Multistrady je okolo 160 az 180, KTM 1290 SA povedzme 160. GS pri tychto rychlostiach dost vibruje, prenho je ideal tak 130 az 150.

Herghott


26.11.2017 21:33

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

passiv
 Turista 

Ikona

Re: Herghott: ok som nevedel, ze to je legislativa... a zaroven som z toho smutny...predpokladam ale, ze palivovych map / nastaveni podvozku sa to netyka?


27.11.2017 7:49

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Palika - lambda sonda a katalyzator su dve rozdielne veci. Pisal si o katalyzatore a ja som ti napisal ze v katalyzatore nie je elekronika.

Lambda sonda sa stara o spravny stechiometricky pomer vzduchu a benzinu a katalyzator sa zas stara aby emisie isli dolu.

Herghott - neviem ci je na mieste porovnavat 150/160 konove motorky so 125 konovou. :-} Rovnako ako sa tvoja Multistrada neda porovnavat s GS v terene tak by si GS nemal porovnat s Multou na dialnici.

Okrem toho GS je adventure tourer, nie highway highspeed killer.
Multu kludne porovnavaj s S 1000XR - to je presne rovnaky segment.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.11.2017 7:49)


27.11.2017 7:56

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: passiv: palivovych map a podvozku sa to netyka. Vynimkou je KTM, kde ti automaticky naskakuje tusim jedna z najsilnejsich map. To je problem.

Re: raptor: nenapisal som to tam doslovne, ale myslel som Multu Enduro. Jasne, ta ma rovnako vela koni ako standard Multa, ale urcite sa da povazovat za konkurenta Advika. Zaroven je dost motoriek, ktore dokazu lietat rychlejsie nez GS aj ked maju porovnatelny vykon.

Herghott


27.11.2017 8:09

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Multa Enduro sa da v terene povazovat a konkurenta pre GSA. To sa zhodneme. Ale tam su zas rychlosti 160-180km/h ......irelevantné :-D

Ked BMW posadi na S 1000 XR na enduro podvozok (presne tak ako to urobila Ducati) potom ju mozes porovnavat s Enduro Multou.

Asi ti nerozumiem. GS pri rovnakom vykone nedokaze "lietat" tak ako ostatne motorky s porovnatelnym vykonom v rovnakom segmente? :-O :-))) Nesranduj.


27.11.2017 8:16

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Nesrandujem, ja som na svojom Varadere pred 13 rokmi lietal vkuse 150, a to bol iba patkvalt a zral 9 litrov. Varadero malo tusim 96 koni. Napriklad aj velky Strom rad lieta rychlo, ibaze vtedy vela zerie. Ma 101 koni, ak sa nemylim.

Herghott


27.11.2017 8:37

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a teda na GS-LC sa vkuse neda lietat 150?


27.11.2017 8:40

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Eh, da sa, a da sa aj 200, ale tej motorke to nie je take prijemne ako povedzme Stromu.

Herghott


27.11.2017 8:53

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

to je sranda, by som myslel, ze ten 130 k motor bude v pohode tahat aj nad 150. napríklad na crosstourery (tiez 130 k), ked sa ide 150 km/h clovek ani nevie, az ked sa pozre na tachometer


27.11.2017 8:57

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: pitaz: ale Crosstourer je 4-valec, v ktorom kazdy valec pali v inom case. Boxer je 2-valec a oba palia naraz.

Herghott


27.11.2017 8:57

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mhm, ok.. kazdy mame pravo na vlastne subjektivne pocity


27.11.2017 9:19

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Peter Herghott Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptak, napis Turbinke a opytaj sa jej ako sa vzadu citila na Crosstoureri pri 170 a ako na GS pri 150. Prisaham, ze som jej dopredu nedal avizo.

Herghott


27.11.2017 9:39

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

- verim ze si neavizoval
- v tomto pripade zas porovnavas V4 a B2. Rovnaky objem ale uplne ine koncepcie motorov

na litrovom V-Strome sa Turbínka nezviezla? alebo na XTZ 1200?

o nič nejde, žiadna motorka nemože byť najlepšia vo všetkom.. ani GS nie.

Napr. už spomenutá KTM 1290 SA-R podľa mňa strčí GS-LC do vačku vo všetkom okrem jedenej veci a to je pohodlie a komfort pri jazde. Nuž a fakt je ten, že napriek tomu že KTM 1290SA vydalo aj vo verzii T čo bol priamy útok na GS tak tento model už nie aktuálne v ponuke - lebo sa skrátka nepredával.


27.11.2017 9:47

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Isiel som na gs lc vela po dialniciach, a nad 130-140 to uz bol boj s vetrom a nad 150 boj s motorom. Ta rychlost mala ale velmi daleko od pohodlnej cestovnej.
Dalej co som zistil, ze nechcela driftovat ani ked som uplne vsetko povypinal, zadne koleso hrabalo na sotoline iba s dooost velkym plynom, v tomto je jazda na Afrike diametralne o inom.



27.11.2017 9:52

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

osobitnaskola
 Edvenčr 
Nový člen
Ikona
Hodnotenie: Dobré

U nas v skole mame BMW boxer motor na technickych pracach na vyuku a na nom valce nepalia naraz ;-)


27.11.2017 9:53

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo - tu treba povedat ze si mal normalne GS, nie GSA. Uplne ina aerodynamika a hlavne predný štít + deflektory.


27.11.2017 10:18

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Archie
 Edvenčr 

Ikona

Psy štekajú a karavána ide ďalej...
(Ale [dobre] pre raptora za to, že neúnavne hovorí za našu mlčiacu väčšinu, ktorá vie... :-))))


27.11.2017 10:19

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: raptor: mal by si napisat, ze GS a GSA po kupe v showroome plne elektroniky a vybavy, je stale polotovar, co sa tyka ochrany pred vetrom a vodou (aj od zadneho kolesa) a caka na otvorenie katalogu a penazenky....

Ano, nemam GS. Vedel by som ho zaplatit, neviem ho kupit. :-)
Vozil som sa len na 12GS OHC a aj to len 20km. Neohurilo, neurazilo, nepritiahlo....
Motor je to specificky. Nieco ako benzinovy dizel.
GSA je neobratne, ale je mozne, ze ma predbehne.
GS12 je moda. Nebola to moda v dobe zeleza GS 1100, 1150.



27.11.2017 10:32

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: kankoXF: to s tym polotovarom ani zdaleka nie je pravidlo na zovseobecnenie. Tiez ma "mudrlanti" presviedcali, ze potrebujem vacsie plexo, lebo GS ho ma malicke, aj to dalsie naklapacie hore som nacvakol a islo to vsetko dole do mesiaca. Ani po vyse 100k km ma nenapadlo, ho tam zas nahodit. To origo mam sklonom nastavene tak, ze zona musiek zacina nad plexom na prilbe. Ak niekomu vadi vietor na moto, nech jazdi autom. Ak niekto potrebuje stale lietat 150 po dialnici, nech jazdi sportovym autom 8-)


27.11.2017 10:35

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

..alebo sportovejsou motorkou 8-)


27.11.2017 10:44

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

archie - dík, na teba som intenzívne myslel že práve ty si vhodná osoba na popísanie svojich dojmov. Máš 1150 GSA a máš 1200 GSA-LC. Ale chápem že sa ti asi nechce písať... a vlastne už ani mne velmi nie.

kanko - ak budeš máť záujem tak ti 12GS DOHC požičiam. Nemyslím si že ťa ako majiteľa KTM 990 SM môže v niečom osloviť keďže ťa oslovuje úplne iný štýl jazdenia ale niet nad vlastnú skúsenosť.
Súhlasím s tebou v tom že ak sa bavíme o vzducháčoch, tak GS je citelne obratnejšia oproti GSA. Ale ak sa bavíme o vodníkoch tak vážne som pozeral ako vír že 12 GSA napriek vyššej hmotnosti bola obratnejšia a mala lepší handling ako posledný vzducháč bez annexu Adventure. Neviem jak to v Berlíne urobili toto čaro...

GS-LC je úplne najlepší boxer GS aký zatiaľ BMW vydalo (napr. svetlá su z kategórie unglaublich) len ten fuckup s prednými teleskopmi čo sa ťahal od 2013 až po 2017 kedy sa súdruhovia v BMW konečne rozhodli pre konštrukčne iné riešenie a následnú zvolávačku pre všetky GS 2013 - 2017 sa mi vobec nepáči. Pri prémiovej motorke za prémiovú cenu sa toto celé malo udiať v 2014 :-((( [zle].


27.11.2017 11:10

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: Menton: s tymto pohladom ako mas na mot/GS ja suhlasim. Preto nemam moto obvesane serepetickami.

Re: raptor: je mozne ze "LCko" oslovuje majitelov GS, lebo je zivsie ako moto, co mali doteraz. Mne tam stale bude urcite chybat "vybusnost" a zaroven budem asi menej kvaltovat....
Keby som mal partiu na turistiku "do sveta", mozno by som inak uvazoval.


27.11.2017 11:17

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kankoXF - jednej veci nerozumiem.. na jednej strane pises ze by ti pri GS-LC mohla chybat vybusnost (este si ju neskusil) na druhej strane pises ze "benzinovy dizel GSA je neobratne, ale je mozne, ze ma predbehne"

to akoze malo vybusny benzinovy dizel predbehne vybusnu KTM 990 SM? trocha sa stracam.. no offense ;-)


27.11.2017 12:04

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

duggo
 Kávičkár 

Ikona

raptor jo adventura je lepsie chranena, ale menej z nej vidim, a pripada mi troska az moc ozrutne. Preto som vahal co kupit, a nakoniec som nekupil nic :-)))

neviem co je to presne vybusnost, ale ak myslite, ze ta ta motorka ma vystrelit na mesiac, tak to asi nieje zamer konstrukterov cestovnej motorky GS, miesate tu uz jabka s hruskami a porovnavate Adolfa s Funesom.
Je to vsestranna motorka, to znamena, ze nezachadza do krajnosti ci jazdy v terene, ci jazdy na dialnici :-)

tu idem na nej asi do 170 km/h , ps. jednou rukou soferujem, druhou rukou filmujem. Nohou si radim bez spojky, podvozok si nastavim podla nalady a tak dalej, na to je ta motorka ako stvorena. Akurat ten vietor vo vlasoch je troska viac ako by som chcel.


Video: www.youtube.com/watch?v=9IuDAv96ukc


27.11.2017 12:48

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo - na odlahčenie

Adolfa s Funesom sa da v pohode pomiešať ;-)

od 55 sekundy

Video: www.youtube.com/watch?v=Eb-9Ix0Oyg4

p.s. vietor vo vlasoch je ovela viac ako by som od tej motorky chcel a cakal :-D


27.11.2017 14:47

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Archie
 Edvenčr 

Ikona

raptor: Čo som vedel, to som dopísal. Pre viac postrádam ten potrebný drajv (drive) technického experta, zastupujem tlupu technicky nespôsobilých snobov, ktorí nevedia aký je ten správny krútiaci moment, čo je lineárny priebeh, pri akej rýchlosti sa mi ako má začať triasť motorka, či ktorú dunu musí zvládnuť na to, aby bola super v teréne. Pri kúpe som sa spoliehal na vlastnú doterajšiu skúsenosť a pocity, ktoré som mal pri zasadnutí na temer všetky okrem GSA (bakelitové hračky vs. solídny výrobok), alebo aký pocit mám, keď oproti mne idú 2-3 snobské GS vs. 2-3 udýchané kompromisy.


27.11.2017 16:03

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

nikdy by ma nenapadlo taketo motorky hodnotit podla dialnicnych presunov. Skor ma zaujme to ze neadventure verzia GS ma s kardanom podobnu vahu ako Afrika a o cca 45kg menej ako ciste asfaltovy
crosstourier. A ze bez problemom by som s tym jeden tyzden dal nejaku Xl rally, co asi s crosstourierom tazko , a potom o tyzden dovolenku s manzelkou s kuframi , v uplne inom konfortnom leveli od Afriky .






Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (27.11.2017 16:13)


27.11.2017 16:11

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Supi
 Turista 

Re: Herghott: "Je to najochotnejsie vytacajuci sa boxer aky kedy BMW postavilo, ale to najdolezitejsie sa stale deje zhruba do 5 000 otacok."

Nemam z LC taky pocit. To cislo by som dal trochu vyssie. Pri beznej, trochu sviznej jazde radim medzi 5.000 - 6.500.
Najvyssi krutiaci moment ma LC pri 6.500 otackach. Jazda do 5tis otacok... to je take poprdkavanie :-)


27.11.2017 16:43

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Napriek tomu že som sa z viacerých dôvodov rozhodol pre 1190 Adventure, stále je pre mňa 12 GSA ikonou v cestnej univerzálnej turistike. Je to pani motorka, od ktorej sa má väčšina čo učiť. Je to u mňa nauniverzálnejšia motorka, na ktorej sa zároveň cítim veľmi dobre v každej situácii. Budí rešpekt, úctu a pokoru. Keby som posledné roky nejazdil s teleleverom a netúžil som po športovejšom prejave a KTM mánii, bolo by to GSA vodník, ktoré by som si veľmi hrdo minulý rok kúpil.

Btw. sranda, že pri BMW sa väčšina koná do 5000 ot., na KTM od 5000 ot. :-)


27.11.2017 17:23

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - velmi, VELMI zaujimavy postreh / porovnanie [dobre]

archie za tu poslednu vetu sa budes smazit v siedmom japonskom pekle na oleji 10w40 >:-) :-))) :-D

varan na 1190 som uz dlhsie nesedel takze nemam v cerstvej pamati, ale 1290 ide jak nepomodlena uz odspodu. Hned od začátku je to živé peklo a čím vác jej prikuriš tým vačšé..


27.11.2017 17:56

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: f pohooode. Chcel som naznacit, ze nevybusne GSA moze predbehnut to vybusne 990SM....a nemame sa to !pokakat! zo svojich moto.
Naposledy sa plazujuc na WildAlpenStrasse za kamaratom na xjr1300, ma ofukol typek na GS12 akoby som stal. A co? A zdalo sa mi, ze mu to celkom sedi/drzi na asfalte a aj celkom taha :-D
Neviem kolko mal otacok....
Dnes nie su asi zle motorky. Len ine....

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kankoXF (27.11.2017 18:06)


27.11.2017 19:08

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Raptor: fuu, tak oproti GS to tak netaha odspodu, alebo teda ano taha, ale zaciatok pouzitelnych otacok je o dost vyssi. 1290 sa na 6ke pod 120kmh s tebou bavit velmi nechce. Mozno to je pocitovo sposobene aj tym, ze GS zas tak netaha hore ako KTM


27.11.2017 22:49

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Hergy kedy sa ti zdalo ze elektronika zasahuje az prilis? Predpokladam ze to malo priplatkove DTC (inak aj seriova ma kontrolu preklzu ale iba ako ASC), ktore fakt do toho keca dako blbo, lacno a velmi skoro. Myslel som ze DTC pozdvihne uroven a jemnost zasahu na vyssiu uroven, preto ma to zaujima. Toto ma napr. KTM zmaknute bravurne a jemne zasahy trakcnej kontroly ta skor bavia ako opruzuju


28.11.2017 10:02

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

neweddie
 Turista 

Mal som 1190 advencr ...a teraz 25000km GS LC. Advencr malo krasny Motor, s top vykonom, tocivy, perfektny zvuk, bohuzial moj model (2013) bol stale kaputt a v servise a i ked mal zaruku bolo to naprd. Tak som siel do LC s vidinou spolahlivosti, kvality a s tym ze aj 125konikov je dost. Ale co je ovela lepsie je tych 125Nm, kt. lezia prekliate nizko....v alpach podla mna na nezaplatenie. Ano 1190tka ma super vykon a taha odspodu, ale LC taha odspodnejsie a sice jej skor dojde dych, ale to uz je tu dalsia zatacka. V konecnom dosledku je super ze je na vyber tolko masin a podla mna nemusi kazda byt allround a vediet vsetko...aspon si kazdy vyberie podla svojho....LC je ale vsetstranna masina, na kt. sa vyborne jazdi, a v mojom pripade ( i ked mam mozno dobry kus ) aj vyslovene spolahliva. Jedina vec, a to spominal uz raptor...zvolavacka sice je ...ale diely nie su ...takze sa to len posuva....clovek je uchlacholany nejakymi spravami ze vtedy a vtedy...a to pri takej cenovke naserie....nemyslim si ze znacky nemozu robit chyby....to je pri dnesnom vyvoji a rychlosti inovacii skoro samozrejme...ale mali by na ne rychlejsie reagovat.


28.11.2017 14:11

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

gete
 Turista 

Re: Herghott: Neviem ako je to teraz, ale minulé modely LC GSA sa pri prepnutí na Enduro PRO všetky nastavenia zachovali aj po vypnutí kľúča.


28.11.2017 14:17

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Archie
 Edvenčr 

Ikona

Ako je to vlastne s tou zvolávačkou ? Ja som, zatiaľ, nič oficiálne nevidel, nikto ma nikam nevolá :-~


28.11.2017 14:47

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

Jan Novak - Ewolver
 Edvenčr 

Ikona

Re: Archie: pride ti pozvanka, mne dosla tento tyzden


28.11.2017 22:23

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

TAZDEVIL
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Archie: Zavolaj tam,kde si moto kupil a opytaj sa,preco ta nevolaju,alebo si to daj podla VIN preverit.Ta zvolavacka je viazana na VIN.


12.12.2017 21:01

Re: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Zaujímavé palubovky pre ľudí, kt. nevedia žiť bez mobilu....o chvíľu to bude všade.



www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yamaha...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.


 

Adamoto skútre

ktm-side-12-2017

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 56396 | Včera: 282764