Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (17 hodnotení)
Diskusia k článku: Test všestranného transkontinentálneho krížnika BMW R 1200 GS Adventure 2018
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
.. je to GS.. teda teren a cesta.. v teste je otestovana len jednym jazdcom v terene a ani jedna fotka toho ako mu to islo.. mozno to gs trebalo poslat s afrikami do afriky.. |
v tabulke mate chyby (pre GS a GSA) pri |
Hodnotenie: Čítanie opäť super, aj keď o motorke úplne mimo môjho "záberu". Nikdy by som nepovedal, že sa o dizajne GS vyjadrím pozitívne, fakt konečne kus peknej motorky, ale tam to pre mňa končí. |
Hodnotenie: Mozem sa spytat kt. bunda od REV'IT je na obrazkoch? Nebolo v nej zima? Dakujem! Inak fajn test, mam GS LC a vzdycky sa potesim nad tym aku ma skvelu ovladatelnost aj ked je to kusisko motorky. |
A este kde na slovensku maju vyber Rev'it veci? |
Caute chlapi, |
Hodnotenie: Pekna farebna kombinacia, vedel by som si zvyknut, ale ja si uz asi pockam na 40 years edition. Aj ked dufam, ze ten budem ovladat este ja a nie pocitac |
dakujem Menton aj Herghott za info! |
neweeddie - odkedy BMW postavilo GS na levery tak každé GS má skvelú ovládateľnosť na to že je to ťažká motorka (treba samozrejme vnímať s ohľadom na dobu kedy bolo vyrobené) |
Test všestranného transkontinentálneho krížnika ktorému vadia dlhé dialničné presuny |
Dlhe dialnicne presuny GS nevadia. |
To nehovorím ja ale Herghott: "Dlhe dialnicne presuny nikdy neboli domenou GS..." |
Každý kto píše má svoj spôsob ako písať. Kritizovať by mal len ten kto tiež píše. |
podvozok ma iba dva mody ? Road a Dynamic ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (23.11.2017 13:41) |
Hodnotenie: K spomínaným + sa príliš vyjadrovať nebudem, nemám veľmi čo dodať. Na mieste je skvelá, za pohybu je skvelá, vyzerá skvelo. V porovnaní s 1.150-kou by som osobitne vyzdvihol jej svietivosť, pretože ísť v noci na mojej starenke - to si rovno môžem svietiť baterkou... Ale zas na nej si môžem na padáky vystrieť za jazdy nohy ako na čopri, čo je - počas dlhých ciest - na nezaplatenie. |
Hodnotenie: Re: Archie: Tic-tac- y presne na nič iné to nie je. |
Hm, že by to bolo rozprávkovo ovládateľné s 30 l nádržou cca 1,2 m nad zemou? |
Píše sa o kráľovi ciest, o všestrannom transkontinentálnom krížniku a je tu 17 komentov, to hovorí niečo. To buď väčšina čitateľov testu je tak okúzlená a dozvedela sa všetko, alebo kráľ ciest už nemá pôvab nemeckej neporaziteľnosti a Africa Twin a ostatná konkurencia ju poslala aj keď nie do dôchodku, ale nikam na nižší priečinok rebríčka. Osobne si myslím to druhé. |
Ak povedal Antoine de Saint-Exupery. |
Palika.. neviem ci si sa zle vyspal ale dochodok GS rozhodne nehrozí a nižší stupienok zatiaľ tiež nie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2017 7:31) |
Nepáčia sa mi tieto motorky, ale toto je asi najkrajšie GS-ko zatialľ. |
Hodnotenie: zaujímavé ako tu prispievatelia silno túžia po "starom železe" žiadna elektronika, idealne bez ABS..atd |
Hodnotenie: Re: raptor: "Afrika rozhodne nie je konkurencia pre GS." Ako sa to vezme. Ale kto ma na nove GS-ko s tabletom, tak nema problem si kupit aj Afriku, alebo inu terennu motorku (uz sa tesim na 790), ako druhu motorku "do poľa". Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (24.11.2017 9:07) |
Gastan to myslel skor v kontexte, ze je nejako rozsireny fakt, ze fanusikovia IT, tabletov, nocnych pc hier a veci podobnych, su malo kedy plny testosteronu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (24.11.2017 9:41) |
janoval - to ze ma niekto na GS tak nema problem si kupit ani V-stroma 650 alebo Versysa 1000 alebo F 850 GS. Su tieto motorky konkurencia pre GS? Podla mna najvacsim konkurentom pre GS je dnes KTM 1290 Adventure a Ducati Multistrada 1200 Enduro. Potom Tiger 1200 Explorer, XTZ 1200 SuperTenere WorldCrosser, Honda CrossTourer. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.11.2017 10:18) |
Hodnotenie: test je napisany tak, ze keby som mal peniaze, idem to hned kupit. GS sa mi vzdy pacilo a teraz je to dizajnovo asi to najlepsie. V tomto nemozem motorke nic vytknut. A kedze som fanda statistik, informacii a podobne, tak tieto informacne panely su balzam na moju dusu. |
matus - tie ceny vnímame + - rovnako. Akurát že som si neni istý či 12.750€ v 2007 nebolo reálne viac peňazí ako 15.250€ o 10 rokov neskôr .. napr. v pomere k priemerným platom v SR v tom-ktorom roku... ale to je čistá špekulácia. |
Hodnotenie: ta motorka je tak spatna, az je pekna |
pitaz - a uz si sa previezol na novom GS - LC? Lebo ak nie tak vodník má HODNE daleko do "dieslovatosti" starych 1100-1150 a 1200 OHC |
ked herghott napise, ze to najpodstatnejsie sa deje do 5000 ot, ani sa nemusim vozit, verim mu. verim aj tomu, ze je ovela zivsi ako vzduchac ale ako sa hovori, z hovna bic neupletes. Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (24.11.2017 13:29) |
Hodnotenie: Mam ju od maja, najazdil som dodnes 20000 a moja recenzia je, ze je to dobra motorka. |
pitaz - podla mna si to teraz s tym hovnom silno prehnal.... rozpravat o motorke, na ktorej si sa nevozil ze z hovna bic neupleties mi pride smutne, zaujate, ubohe.. |
raptor - netreba to brat nijak osobne. je to len porekadlo, ktore sa mi hodi na toto porovnanie. ja nehovorim, ze ten motor je hovno. len to, ze mne nesedi. tot vsjo. |
pitaz raz skúsiť je lepšie ako 100x počuť / čítať |
Ked to poriadne nezareve pod zadkom, tak... Ale zas je to turisticke vozitko, ktore by malo vydrzat vela vela km. Kto hlada zabavnu motorku, tak zoberie skor XR. |
janoval - kupit si ku GS afriku ako druhu motorku... asi nerozumiem tvojim myslienkovym pochodom |
Hodnotenie: @pitaz: LC motor uz nema nic spolocne so starym vzduchacom, vratane prejavu. Na tomto videu je sice Rkova verzia, ale motor je ten isty ako v GS. Schaaf jej dava pekne svizne poza usi a nezda sa ze by protestovala. Navyse zvuk je podla mna uplne skvely aj so seriovym vyfukom, zeriem najma to poprdkavanie po ubrati plynu: |
Hodnotenie: Neviem ako to bude s tým bičom, africu som žial neskúsil. Nože páni, spravte nejaké reálne dynamické porovnania. Myslím čisto čísla, nie pocity. Čo ak nemecké lajno bude nakoniec voňavejšie ako japonské |
Re: raptor: myslim, ze mne o ladakoch hovorit nemusis. Mna z toho boli hlava . Na KTM ladak nemam, ale ked to vytocis na 8 tisis, tak si to pekne zareve. Podobne na husacine, na ktorej jazdim po meste, mam seriovy, nevkluchany vyfuk, ale tiez ked tomu lahuckemu jednovalcu podkurim, tak si zareve, vystreli a este aj predok dviha. Som rad, ze sa viem dostat lahko do prace, nepotrebujem obtazovat okolie hlukom. Sam to nemam rad. Na druhej huske mam akrap z pribalu, ale len kvoli vykonu. Na tej sa po meste nevozim. No nie je to ziafen velky hucak. Skor pololadak s lapacom iskier. |
janoval - vidis a tu sa zhodneme - pocity zo stareho 1200 OHC uplne chapem. Ovladatelna ta motorka IMHO je, ale motoricky mi sadla menej ako stara 1150 GSA (najviac mi vadilo ze 12 OHC ma v serii velky prepad v krivke vykonu a cele to bolo nejake mdlé). Naproti tomu 1200 DOHC je motoricky zasa ine kafe. Nieco na polceste medzi OHC a LC. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (25.11.2017 7:26) |
Ahoj Raptor, |
Palika elektronikou su nabite vsetky dnesne motorky. Aj Afrika o ktorej si pisal ma LED svetla a vo verzii DCT tiež neradíš cez lanká. |
Re: Palika:Ja si myslím že starneš Je super vec gombíkom si len tak prestaviť podvozok ked zbehnem z asfaltu na šotolinu, či na WR si hodiť mapu zaplovania podla toho že čo idem jazdiť ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (26.11.2017 5:49) |
nazory ze ABS je dobry sluha a zly pan.. to by sa snad malo trestat. Presne tak vznikaju urban legends. Kto si dnes vyberie motorku bez ABS ked ho tam moze /u nas v EU musi/ mat je korunovany blb. |
Re: kvietok: ABS sa precenuje. Ani nie tak abs, ako trakcna vie prekvapiit. Sulec na doraz a motor ta ma v pici. Radaej ked mi ustreli(vsak nejazdime prvy vikend), ako ked nevytiahne zo sraciek. |
Re: alexa7: 790 |
janoval - aj s tou trakcnou... je to o nastaveni a hlave. Tiez ked som s tym bol prvy raz v horsom terene ako je polna cesta tak som krutil hlavou co ta motorka dpč nejde. A potom som si spomenul, vypol som ju a už mi motorrad ruky ťahal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (26.11.2017 15:06) |
janoval: hovoríš správne...presne toto mi vadí na LCčku, niekedy tá elektronika zasahuje viac ako by bolo vhodné ale naštastie sa dá vypnúť..to čo ma najviac očarilo na začiatku, ma dnes trochu otravuje. |
Hodnotenie: Ked si na tomto GS s TFT pristrojovkou nieco nastavim (napr. vypnem trakcnu kontrolu), vypnem a zapnem motorku, ostane tam toto moje nastavenie? |
Re: passiv: nie, pristrojovka na tom nic nemeni. Legislativne to musi byt nastavene tak, ze po vypnuti a zapnuti zapalovania sa ti vsetko musi zapnut odznova. |
Vynechal som slovíčko: |
Re: duggo: ano, tento novy podvozok ma iba dva rezimy. Treba rozlisovat elektronicky nastavitelny podvozok a semiaktivny podvozok. Na tomto GS boli len dva rezimy + dve urovne nastavenia predpatia. Lenze motorka si sama odvazi zatazenie, takze to predpatie (a mozno aj ine parametre) si potom vie dodatocne upravit. Ako som pisal v clanku, na zem som ledva dociahol vtedy, ked bol podvozok nastaveny uplne na najtvrdsie. |
Re: Herghott: ok som nevedel, ze to je legislativa... a zaroven som z toho smutny...predpokladam ale, ze palivovych map / nastaveni podvozku sa to netyka? |
Palika - lambda sonda a katalyzator su dve rozdielne veci. Pisal si o katalyzatore a ja som ti napisal ze v katalyzatore nie je elekronika. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.11.2017 7:49) |
Re: passiv: palivovych map a podvozku sa to netyka. Vynimkou je KTM, kde ti automaticky naskakuje tusim jedna z najsilnejsich map. To je problem. |
Multa Enduro sa da v terene povazovat a konkurenta pre GSA. To sa zhodneme. Ale tam su zas rychlosti 160-180km/h ......irelevantné |
Nesrandujem, ja som na svojom Varadere pred 13 rokmi lietal vkuse 150, a to bol iba patkvalt a zral 9 litrov. Varadero malo tusim 96 koni. Napriklad aj velky Strom rad lieta rychlo, ibaze vtedy vela zerie. Ma 101 koni, ak sa nemylim. |
a teda na GS-LC sa vkuse neda lietat 150? |
Eh, da sa, a da sa aj 200, ale tej motorke to nie je take prijemne ako povedzme Stromu. |
to je sranda, by som myslel, ze ten 130 k motor bude v pohode tahat aj nad 150. napríklad na crosstourery (tiez 130 k), ked sa ide 150 km/h clovek ani nevie, az ked sa pozre na tachometer |
Re: pitaz: ale Crosstourer je 4-valec, v ktorom kazdy valec pali v inom case. Boxer je 2-valec a oba palia naraz. |
mhm, ok.. kazdy mame pravo na vlastne subjektivne pocity |
Raptak, napis Turbinke a opytaj sa jej ako sa vzadu citila na Crosstoureri pri 170 a ako na GS pri 150. Prisaham, ze som jej dopredu nedal avizo. |
- verim ze si neavizoval |
Isiel som na gs lc vela po dialniciach, a nad 130-140 to uz bol boj s vetrom a nad 150 boj s motorom. Ta rychlost mala ale velmi daleko od pohodlnej cestovnej. |
Hodnotenie: U nas v skole mame BMW boxer motor na technickych pracach na vyuku a na nom valce nepalia naraz |
duggo - tu treba povedat ze si mal normalne GS, nie GSA. Uplne ina aerodynamika a hlavne predný štít + deflektory. |
Psy štekajú a karavána ide ďalej... |
Hodnotenie: Re: raptor: mal by si napisat, ze GS a GSA po kupe v showroome plne elektroniky a vybavy, je stale polotovar, co sa tyka ochrany pred vetrom a vodou (aj od zadneho kolesa) a caka na otvorenie katalogu a penazenky.... |
Re: kankoXF: to s tym polotovarom ani zdaleka nie je pravidlo na zovseobecnenie. Tiez ma "mudrlanti" presviedcali, ze potrebujem vacsie plexo, lebo GS ho ma malicke, aj to dalsie naklapacie hore som nacvakol a islo to vsetko dole do mesiaca. Ani po vyse 100k km ma nenapadlo, ho tam zas nahodit. To origo mam sklonom nastavene tak, ze zona musiek zacina nad plexom na prilbe. Ak niekomu vadi vietor na moto, nech jazdi autom. Ak niekto potrebuje stale lietat 150 po dialnici, nech jazdi sportovym autom |
..alebo sportovejsou motorkou |
archie - dík, na teba som intenzívne myslel že práve ty si vhodná osoba na popísanie svojich dojmov. Máš 1150 GSA a máš 1200 GSA-LC. Ale chápem že sa ti asi nechce písať... a vlastne už ani mne velmi nie. |
Re: Menton: s tymto pohladom ako mas na mot/GS ja suhlasim. Preto nemam moto obvesane serepetickami. |
kankoXF - jednej veci nerozumiem.. na jednej strane pises ze by ti pri GS-LC mohla chybat vybusnost (este si ju neskusil) na druhej strane pises ze "benzinovy dizel GSA je neobratne, ale je mozne, ze ma predbehne" |
raptor jo adventura je lepsie chranena, ale menej z nej vidim, a pripada mi troska az moc ozrutne. Preto som vahal co kupit, a nakoniec som nekupil nic |
duggo - na odlahčenie |
raptor: Čo som vedel, to som dopísal. Pre viac postrádam ten potrebný drajv (drive) technického experta, zastupujem tlupu technicky nespôsobilých snobov, ktorí nevedia aký je ten správny krútiaci moment, čo je lineárny priebeh, pri akej rýchlosti sa mi ako má začať triasť motorka, či ktorú dunu musí zvládnuť na to, aby bola super v teréne. Pri kúpe som sa spoliehal na vlastnú doterajšiu skúsenosť a pocity, ktoré som mal pri zasadnutí na temer všetky okrem GSA (bakelitové hračky vs. solídny výrobok), alebo aký pocit mám, keď oproti mne idú 2-3 snobské GS vs. 2-3 udýchané kompromisy. |
nikdy by ma nenapadlo taketo motorky hodnotit podla dialnicnych presunov. Skor ma zaujme to ze neadventure verzia GS ma s kardanom podobnu vahu ako Afrika a o cca 45kg menej ako ciste asfaltovy Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (27.11.2017 16:13) |
Re: Herghott: "Je to najochotnejsie vytacajuci sa boxer aky kedy BMW postavilo, ale to najdolezitejsie sa stale deje zhruba do 5 000 otacok." |
Hodnotenie: Napriek tomu že som sa z viacerých dôvodov rozhodol pre 1190 Adventure, stále je pre mňa 12 GSA ikonou v cestnej univerzálnej turistike. Je to pani motorka, od ktorej sa má väčšina čo učiť. Je to u mňa nauniverzálnejšia motorka, na ktorej sa zároveň cítim veľmi dobre v každej situácii. Budí rešpekt, úctu a pokoru. Keby som posledné roky nejazdil s teleleverom a netúžil som po športovejšom prejave a KTM mánii, bolo by to GSA vodník, ktoré by som si veľmi hrdo minulý rok kúpil. |
alexa7 - velmi, VELMI zaujimavy postreh / porovnanie |
Re: raptor: f pohooode. Chcel som naznacit, ze nevybusne GSA moze predbehnut to vybusne 990SM....a nemame sa to !pokakat! zo svojich moto. Upravené 2 krát. Naposledy upravil kankoXF (27.11.2017 18:06) |
Raptor: fuu, tak oproti GS to tak netaha odspodu, alebo teda ano taha, ale zaciatok pouzitelnych otacok je o dost vyssi. 1290 sa na 6ke pod 120kmh s tebou bavit velmi nechce. Mozno to je pocitovo sposobene aj tym, ze GS zas tak netaha hore ako KTM |
Hergy kedy sa ti zdalo ze elektronika zasahuje az prilis? Predpokladam ze to malo priplatkove DTC (inak aj seriova ma kontrolu preklzu ale iba ako ASC), ktore fakt do toho keca dako blbo, lacno a velmi skoro. Myslel som ze DTC pozdvihne uroven a jemnost zasahu na vyssiu uroven, preto ma to zaujima. Toto ma napr. KTM zmaknute bravurne a jemne zasahy trakcnej kontroly ta skor bavia ako opruzuju |
Mal som 1190 advencr ...a teraz 25000km GS LC. Advencr malo krasny Motor, s top vykonom, tocivy, perfektny zvuk, bohuzial moj model (2013) bol stale kaputt a v servise a i ked mal zaruku bolo to naprd. Tak som siel do LC s vidinou spolahlivosti, kvality a s tym ze aj 125konikov je dost. Ale co je ovela lepsie je tych 125Nm, kt. lezia prekliate nizko....v alpach podla mna na nezaplatenie. Ano 1190tka ma super vykon a taha odspodu, ale LC taha odspodnejsie a sice jej skor dojde dych, ale to uz je tu dalsia zatacka. V konecnom dosledku je super ze je na vyber tolko masin a podla mna nemusi kazda byt allround a vediet vsetko...aspon si kazdy vyberie podla svojho....LC je ale vsetstranna masina, na kt. sa vyborne jazdi, a v mojom pripade ( i ked mam mozno dobry kus ) aj vyslovene spolahliva. Jedina vec, a to spominal uz raptor...zvolavacka sice je ...ale diely nie su ...takze sa to len posuva....clovek je uchlacholany nejakymi spravami ze vtedy a vtedy...a to pri takej cenovke naserie....nemyslim si ze znacky nemozu robit chyby....to je pri dnesnom vyvoji a rychlosti inovacii skoro samozrejme...ale mali by na ne rychlejsie reagovat. |
Re: Herghott: Neviem ako je to teraz, ale minulé modely LC GSA sa pri prepnutí na Enduro PRO všetky nastavenia zachovali aj po vypnutí kľúča. |
Ako je to vlastne s tou zvolávačkou ? Ja som, zatiaľ, nič oficiálne nevidel, nikto ma nikam nevolá |
Re: Archie: pride ti pozvanka, mne dosla tento tyzden |
Hodnotenie: Re: Archie: Zavolaj tam,kde si moto kupil a opytaj sa,preco ta nevolaju,alebo si to daj podla VIN preverit.Ta zvolavacka je viazana na VIN. |
Zaujímavé palubovky pre ľudí, kt. nevedia žiť bez mobilu....o chvíľu to bude všade. |
Uz pred 7 mimi rokmi sa montovali na gsska rozne multifunkcne displeje, som predbehol dobu .. Video: Maroko 2011[/img] Dôvod úpravy: Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (17.12.2017 10:42) |
Ja ti nevim karle, nech robim, co robim, na dovolenke vzdy najtuctovejsia motorka. Tak sa asi naozaj dobre predavaju. Ten vykon je pre mna dnes uz malo. Kopa elektroniky to nezachrani. Ale ked to niekomu staci, preco nie. Na presuny su lepsie motorky, na zabavu su tiez lepsie motorky a do terenu su tiez lepsie motorky. Takze je to univerzalna motorka, ktora v nicom nevynika. Teda okrem spotreby, ale to asi nie je ten dovod, preco si ju kupuju. A konecne uz lepsie vyzera. |
chrene - podla mna vynika vo svojej univerzalnosti |
Re: chrene: "Na presuny su lepsie motorky, na zabavu su tiez lepsie motorky a do terenu su tiez lepsie motorky. Takze je to univerzalna motorka, ktora v nicom nevynika." |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 231721 | Včera: 178350